abonnement Unibet Coolblue
pi_94564489
heb de indeling van de lio-dag gehad. Zo te zien zit jij bij een groepsgenootje van mij met de goede praktijkenmartk DaD, ze heet Carolina.

Ik heet Froukje, voor als iemand wil weten of we samen een workshop doen :P
Kwak
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:51:01 #252
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_94564638
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:04 schreef mane het volgende:
Even een klein ergernisje hier spuien en kijken wat de meningen zijn..

Samen met een andere collega geef ik bijna al mijn uren in ons vaklokaal. Af en toe zit ik er niet, als hij er zit bijvoorbeeld omdat hij de 'oudste rechten' heeft (tja, zo werkt dat he). Wel heel lekker dat ik tweederde van mijn uren in een vast lokaal zit, dus ik klaag absoluut niet.

Wij vinden het allebei prettig om de tafels in groepjes te hebben. Dus is dat de vaste opstelling in het betreffende lokaal. Nu zit er op donderdagmiddag een andere collega 1 uur in het lokaal. Dat is vooral omdat 'ons' lokaal een beamer heeft, en dat kan wel handig zijn. Die collega verandert de groepjesopstelling in rijtjes. Dat heeft die collega liever. Dat kan natuurlijk. Ik kom elke keer op vrijdagochtend in het lokaal en dan staan de stoelen en tafels echter nog in de rijtjesopstelling.

Gevoelsmatig vind ik dat die collega zelf aan het einde van de les met zijn leerlingen de banken weer terug moet zetten in groepjes. Ik hanteer zelf het principe dat je een lokaal achterlaat zoals het eruit zag toen je binnenkwam. De collega vind dat echter niet nodig (ik heb het aan hem voorgelegd en zijn reactie was dat ik me maar moest aanpassen aan het feit dat hij de banken niet in groepjes wil hebben). Geen halszaak verder, en ook geen Groot Leed, maar volgens mij wel typisch onderwijsgedoe.
Jij hebt gelijk.

Vraagje: zijn hier mensen die weten of het gebruikelijk is dat een school geld beschikbaar heeft voor opleidingen? Dus dat je bv een voltijd contract krijgt waarvan je 1 dag per week op de universiteit doorbrengt om een extra bevoegdheid te halen?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_94565804
Ik kan echt niks verzinnen voor die goede praktijkenmarkt. Althans, niet iets dat niet iedereen al kent. Echt hoor, hartstikke leuk zo'n Lio-dag, maar nu kan ik hier weer het hele weekend m'n hersens over breken en ik moet al zoveel duizend andere dingen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_94566406
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 19:16 schreef Naamah het volgende:
Ik kan echt niks verzinnen voor die goede praktijkenmarkt. Althans, niet iets dat niet iedereen al kent. Echt hoor, hartstikke leuk zo'n Lio-dag, maar nu kan ik hier weer het hele weekend m'n hersens over breken en ik moet al zoveel duizend andere dingen.
ach joh, ik ga mn hoofd er niet over breken hoor. als iedereen de werkvorm al kent dan is dat jammer, misschien doe ik er wel weer iets heel anders mee dan een ander. of niet. soit.
Kwak
pi_94566504
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:51 schreef ErikT het volgende:

[..]

Jij hebt gelijk.

Vraagje: zijn hier mensen die weten of het gebruikelijk is dat een school geld beschikbaar heeft voor opleidingen? Dus dat je bv een voltijd contract krijgt waarvan je 1 dag per week op de universiteit doorbrengt om een extra bevoegdheid te halen?
meestal niet, tenzij je zij-instromer bent. dan betalen ze je opleiding, maar je krijgt alsnog alleen de uren betaald dat je werkt.

als je gewoon de master doet, evt met een maximaal halve baan, krijg je wel stufi nog een jaar, als je nog binnen je tien-jaren termijn zit, incl. ov kaart enzo. anders kun je de lerarenbeurs gebruiken, die is iets van 3500 euro per jaar, ineens uitgekeerd. en je studiekosten zijn aftrekbaar natuurlijk.
Kwak
pi_94569201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 19:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ach joh, ik ga mn hoofd er niet over breken hoor. als iedereen de werkvorm al kent dan is dat jammer, misschien doe ik er wel weer iets heel anders mee dan een ander. of niet. soit.
Je hebt ook gelijk, ik denk ook veel te moeilijk. Ik neem gewoon een werkblad mee dat ik voor een van mijn lessen gemaakt heb, niks hoogstaands, maar de kinders hebben er 30 minuten keihard aan zitten werken. Ben overigens februaristarter, dus eigenlijk hoef ik niet eens, maar om met niks aan te komen vind ik ook zo stom.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:21:14 #257
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_94569363
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 19:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

meestal niet, tenzij je zij-instromer bent. dan betalen ze je opleiding, maar je krijgt alsnog alleen de uren betaald dat je werkt.

als je gewoon de master doet, evt met een maximaal halve baan, krijg je wel stufi nog een jaar, als je nog binnen je tien-jaren termijn zit, incl. ov kaart enzo. anders kun je de lerarenbeurs gebruiken, die is iets van 3500 euro per jaar, ineens uitgekeerd. en je studiekosten zijn aftrekbaar natuurlijk.
Het gaat om een tweede bevoegdheid bij mij. Bij bedrijven is het niet zo vreemd om opleidingen voor werknemers te betalen, dus ik vroeg me af hoe dat in het onderwijs zit.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_94570805
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:21 schreef ErikT het volgende:

[..]

Het gaat om een tweede bevoegdheid bij mij. Bij bedrijven is het niet zo vreemd om opleidingen voor werknemers te betalen, dus ik vroeg me af hoe dat in het onderwijs zit.
tsja, het ligt eraan hoe rijk de school is ;)

ik zag trouwens een fijne vacature ergens. weer niet heel dichtbij, maar ik ga toch maar schrijven.
Kwak
pi_94571045
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:21 schreef ErikT het volgende:

[..]

Het gaat om een tweede bevoegdheid bij mij. Bij bedrijven is het niet zo vreemd om opleidingen voor werknemers te betalen, dus ik vroeg me af hoe dat in het onderwijs zit.
Misschien dat het via de lerarenbeurs kan?
pi_94615335
Bij ons heeft een collega die fulltime werkte een paar jaar lang vier dagen lesgegeven en 1 dag opleiding gevolgd en door de school vijf dagen doorbetaald.

Uit welk potje dat ging, geen idee, alleen dat het niet uit de lerarenbeurs was (want hij had nog geen bevoegdheid en dan kan dat niet).

Als je je tweede bevoegdheid gaat halen op verzoek van de school of om de school uit de brand te helpen dan zou ik daar niet de lerarenbeurs voor aanspreken. Die beurs is voor jou. Voor opleidingen die je op verzoek van de school volgt hoort de school zelf geld beschikbaar te stellen.

De AOB geeft hier voorlichting over, omdat veel scholen -begrijpelijk- proberen leraren het d.m.v. de lerarenbeurs te laten doen omdat de school dan minder hoeft bij te dragen. Maar de bond waarschuwt daarvoor, want die beurs kun je maar 1x in je leven aanvragen en dat kun je dus beter doen voor een opleiding die je zelf wilt doen dan voor eentje waarvan de school wil dat je 'm doet en waarvoor de school zelf in de buidel hoort te tasten.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:09:27 #261
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_94615701
Nog meer mensen hier Skills Masters bezocht?
pi_94634794
Iemand ervaringen met examentrainingen? Ik mag 2 groepjes van 11-12 leerlingen (4M) de komende weken begeleiden. Ik dacht zelf dat het natuurlijk vooral moet gaan om hoe je als leerling een examenvraag oplost, niet zozeer 'goed' of 'fout.' In onze toetsen zitten veel examenvragen maar ik merk toch dat ze daar moeite mee hebben. Ik dacht aan een opzetje zoals dit, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën (ik ben er veel tegengekomen)

IK heb 8 examenonderwerpen en 4-5 bijeenkomsten, dus per bijeenkomst van 2 uur behandel ik 2 onderwerpen. Ik maak groepjes van 3 leerlingen waarbij ze in een groepje 15 examenvragen maken over een bepaald onderwerp. Op het mavo examen worden veel reproductievragen gesteld. Om te voorkomen dat leerlingen snel vastlopen omdat ze het niet weten ("heb ik nog niet geleerd...weet ik nog niet!") mogen ze hun boeken erbij gebruiken, komen ze er ook meteen achter waar hun gebrek aan kennis zit. Na 20 minuten moet elk groepje hun antwoorden op het bord schrijven.
Daarna kijken we als groep alle antwoorden na met het antwoordmodel geprojecteerd op het scherm. Zo verdient de ene groep bijvoorbeeld 20 punten, andere groep 16 punten enz. Elk groepslid krijgt die punten en bij de volgende bijeenkomst mix ik de groepjes weer. Zo ontstaat er een klein 'competitiegevoel' maar is het ook veilig, haal je weinig punten dan kun je zeggen dat het aan de groep(sleden) lag.

Aardig idee? Meer ideeën?
pi_94636543
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:18 schreef Hippos het volgende:
Iemand ervaringen met examentrainingen? Ik mag 2 groepjes van 11-12 leerlingen (4M) de komende weken begeleiden. Ik dacht zelf dat het natuurlijk vooral moet gaan om hoe je als leerling een examenvraag oplost, niet zozeer 'goed' of 'fout.' In onze toetsen zitten veel examenvragen maar ik merk toch dat ze daar moeite mee hebben. Ik dacht aan een opzetje zoals dit, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën (ik ben er veel tegengekomen)

IK heb 8 examenonderwerpen en 4-5 bijeenkomsten, dus per bijeenkomst van 2 uur behandel ik 2 onderwerpen. Ik maak groepjes van 3 leerlingen waarbij ze in een groepje 15 examenvragen maken over een bepaald onderwerp. Op het mavo examen worden veel reproductievragen gesteld. Om te voorkomen dat leerlingen snel vastlopen omdat ze het niet weten ("heb ik nog niet geleerd...weet ik nog niet!") mogen ze hun boeken erbij gebruiken, komen ze er ook meteen achter waar hun gebrek aan kennis zit. Na 20 minuten moet elk groepje hun antwoorden op het bord schrijven.
Daarna kijken we als groep alle antwoorden na met het antwoordmodel geprojecteerd op het scherm. Zo verdient de ene groep bijvoorbeeld 20 punten, andere groep 16 punten enz. Elk groepslid krijgt die punten en bij de volgende bijeenkomst mix ik de groepjes weer. Zo ontstaat er een klein 'competitiegevoel' maar is het ook veilig, haal je weinig punten dan kun je zeggen dat het aan de groep(sleden) lag.

Aardig idee? Meer ideeën?
Ik vind het echt heel goed klinken. Tot mijn schaamte moet ik echter bekennen dat examentrainen bij mij vooral een kwestie is van Heel Veel Doen: veel teksten maken, veel samenvattingen schrijven. Ik help de leerlingen daar natuurlijk wel bij en ik kijk alles na + plak er een cijfer op, maar daar houdt het wel mee op. Nu ben ik wel al in december begonnen met de examentraining en in het begin heb ik ze natuurlijk wel meer aan het handje genomen.
pi_94638161
Deze training is bedoelt voor de zwakke leerlingen, elke leerling is verplicht om in 1 of 2 vakken training te volgen (van 15.45-17.30) en daarmee hopen we lichtjes een positief effect te brengen op de examenresultaten. Die zijn de laatste 3 jaar namelijk niet heel goed. In de reguliere lessen ga ik ze ook gewoon opgaven maken en vermoedelijk pas ik dan DDU toe (Denken, Delen, Uitwisselen) maar in een kleine groep leek me dit wel een aardig concept...
  zondag 27 maart 2011 @ 08:50:38 #265
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94666473
kom er net achter dat mn leerlingen over me getwitterd hebben "x is echt kk dik" en geretweet door andere klasgenootjes.... tijdens de les nota bene. ze schrijven ook nare dingen over/tegen een meisje uit de klas overigens.

qua inhoud vind ik t lastig om t me niet aan te trekken - al kan ik niet ontkennen dat het waar is ;) - maar ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet... iemand suggereerde ze een printscreentje te laten overschrijven en ondertekenen door de ouders, als strafwerk. weet nog niet of dat een goed idee is.

negeren is ook een optie, en nooit meer een telefoon die ik voorbij zie komen níet innemen. altijd meteen innemen, en tot 16 uur bij de administratie leggen. bah.

[ Bericht 97% gewijzigd door kwakz0r op 27-03-2011 10:46:48 ]
Kwak
pi_94669100
Hee, da's vervelend. Ik denk dat je dit niet in je eentje moet gaan oplossen, maar in samenwerking met een mentor en een afdelingshoofd.

Het zijn eigenlijk twee verschillende issues:
1. het onder de les met een mobiel bezig zijn
2. twitteren over jou (of over een klasgenoot, een collega, etc.)

Wat betreft het eerste punt is het een kwestie van streng zijn en consequent. Wat betreft punt twee lijkt het me een groter probleem, waar trouwens meer scholen mee te maken hebben. Op mijn school had een leerling ook een keer iets echt grofs over een collega geschreven op twitter. De schoolleiding heeft die leerling daar meteen op aan gesproken.

Ik ben zelf van mening dat dit internetgedrag in mentorlessen en met ouders besproken dient te worden. Het lijkt mij bijvoorbeeld niet zo'n goed idee om een printscreentje mee naar huis te geven. Wel vind ik dat de mentor de ouders van betreffende leerling moet bellen en gewoon een gesprek moet aangaan over de vraag of die ouders eigenlijk wel weten wat hun kind op internet neerzet. In de eerste plaats is het dan aan de ouders hierin verantwoordelijkheid te nemen en hun kind op dit gebied op te voeden.

Verder zou ik het inderdaad 'in de groep gooien' bij je schoolleiding. Er moet een soort protocol komen: hoe gaat de school om met dit soort kwesties? Wat als een leerling boosaardig twittert over school, docenten, klasgenootjes? Bij mij op school wordt het in de gaten gehouden en worden leerlingen/ouders dus aangesproken. Dat vind ik goed en nodig, het is een modern opvoedingsthema: die pubers kunnen de gevolgen van hun daden niet goed overzien en zijn zich niet zo bewust van wat ze aan het doen zijn. Ouders en school moeten daarin dus de normen en waarden aangeven.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zondag 27 maart 2011 @ 12:08:39 #267
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94669123
Ik zou me er maar tegen wapenen. Als ze niet over je twitteren, roddelen ze toch wel achter je rug. Dat kun je toch niet stoppen...
!!! Go 49-ers !!!
pi_94669193
Roddelen gebeurt altijd, maar boosaardige dingen schrijven en die voor de hele wereld zichtbaar rondtwitteren is van een andere orde. Misschien dat dit voor sommige mensen tegenwoordig normaal is geworden, maar een school moet daarin bepaalde normen en waarden zeker hooghouden.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_94669528
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:18 schreef Hippos het volgende:
Iemand ervaringen met examentrainingen? Ik mag 2 groepjes van 11-12 leerlingen (4M) de komende weken begeleiden. Ik dacht zelf dat het natuurlijk vooral moet gaan om hoe je als leerling een examenvraag oplost, niet zozeer 'goed' of 'fout.' In onze toetsen zitten veel examenvragen maar ik merk toch dat ze daar moeite mee hebben. Ik dacht aan een opzetje zoals dit, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën (ik ben er veel tegengekomen)

IK heb 8 examenonderwerpen en 4-5 bijeenkomsten, dus per bijeenkomst van 2 uur behandel ik 2 onderwerpen. Ik maak groepjes van 3 leerlingen waarbij ze in een groepje 15 examenvragen maken over een bepaald onderwerp. Op het mavo examen worden veel reproductievragen gesteld. Om te voorkomen dat leerlingen snel vastlopen omdat ze het niet weten ("heb ik nog niet geleerd...weet ik nog niet!") mogen ze hun boeken erbij gebruiken, komen ze er ook meteen achter waar hun gebrek aan kennis zit. Na 20 minuten moet elk groepje hun antwoorden op het bord schrijven.
Daarna kijken we als groep alle antwoorden na met het antwoordmodel geprojecteerd op het scherm. Zo verdient de ene groep bijvoorbeeld 20 punten, andere groep 16 punten enz. Elk groepslid krijgt die punten en bij de volgende bijeenkomst mix ik de groepjes weer. Zo ontstaat er een klein 'competitiegevoel' maar is het ook veilig, haal je weinig punten dan kun je zeggen dat het aan de groep(sleden) lag.

Aardig idee? Meer ideeën?
Ja, lijkt me prima. Enige punt is misschien dat ze zich op deze manier nog enigszins veilig binnen een groep kunnen voelen, terwijl ze het op het examen toch echt alleen moeten doen (dat benadruk ik zelf altijd >:) ). Ik zou het dus individueel houden. Bij het bespreken van de vragen kun je even goed opletten waar de meeste leerlingen de fout in gaan. Meestal struikelen ze toch over dezelfde soort vragen/onderwerpen. Daar kun je dan wat extra uitleg over geven, en extra oefenvragen. Het is een beetje de kunst zo efficient mogelijk te werk te gaan, denk ik.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_94669712
Ja, dat is een punt. Ik twijfel nog, misschien dat ik ook kan afwisselen natuurlijk. In eerste instantie zat ik juist te denken aan het werken in duo's (eerst alleen maken, daarna vergelijken met buurman of -vrouw) maar ik moet nog even een goede modus vinden. Het nadeel van een trio is misschien dat de zwakkere leerling 'overruled' (goed gespeld?) wordt door de sterkere leerling. Ik ga er toch nog even over nadenken en overleggen misschien...of ik moet het gewoon doen.

Dat twitteren komt me bekend voor, wij als school hebben er even flink mee te maken gehad. Collega's werden uitgescholden op Twitter en andere zaken. Daar zijn zelfs leerlingen om geschorst. Ze twitteren massaal maar de laatste tijd merk ik dat het afzwakt. Ze weten dat we meelezen en ook al staat het achter slotjes, dan nog komen we er wel achter. Je kan het ook andersom gebruiken. Ik hoorde dat een mentor 25 A4-tjes had uitgeprint waarop de tweets te lezen waren van een mentorkind van pakweg 12 uur. Op ouderspreekuur ging het over tijd en tijdsbesteding aan huiswerk; toen toverde hij dit tevoorschijn. Dat kwam wel aan, bij zowel ouder als leerling...

De laatste tijd is pingen weer enorm in, ook onder de lestijd. Soms doen ze het enorm slim en vernuftig zonder dat je het ziet. Innemen en bij de afdelingsleider brengen.
  zondag 27 maart 2011 @ 12:51:14 #271
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94670256
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:11 schreef mane het volgende:
Roddelen gebeurt altijd, maar boosaardige dingen schrijven en die voor de hele wereld zichtbaar rondtwitteren is van een andere orde.
Daar heb je gelijk in, dan moet er idd iets aan het twitteren gebeuren.
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 27 maart 2011 @ 16:59:54 #272
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_94677675
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 08:50 schreef kwakz0r het volgende:
negeren is ook een optie, en nooit meer een telefoon die ik voorbij zie komen níet innemen. altijd meteen innemen, en tot 16 uur bij de administratie leggen. bah.
Je kunt toch ook een middenweg gebruiken? Ik neem ook de telefoon niet meteen in. Ik zeg dat ze de telefoon moeten weg doen. 9 van de 10 gebeurt dat dan ook. Belangrijk is dat ze in de gaten hebben dat je het ziet. Al is het maar een kleine opmerking als: "Je Hyvesvriendjes zijn er ná de les ook nog wel, hoor". Maar wél laten merken dat je het ziet. Dan hoef je echt niet - in mijn ogen - meteen de telefoon in te nemen.

Ik las in "Schooljournaal" van CNV dat Pierre Wind (TV-kok die ook lesgeeft op MBO) mobieltjes inneemt en in de friteuse gooit. Dat vind ik dan ook weer een beetje teveel van het goeie.

quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:07 schreef mane het volgende:
Hee, da's vervelend. Ik denk dat je dit niet in je eentje moet gaan oplossen, maar in samenwerking met een mentor en een afdelingshoofd.
Inderdaad, dit is een schoolbrede issue.

quote:
Ik ben zelf van mening dat dit internetgedrag in mentorlessen en met ouders besproken dient te worden. Wel vind ik dat de mentor de ouders van betreffende leerling moet bellen en gewoon een gesprek moet aangaan over de vraag of die ouders eigenlijk wel weten wat hun kind op internet neerzet.
Veel leuker is om de leerling zélf naar huis te laten bellen (in bijzijn van teamleider/mentor/docent) en hem zélf uit te laten leggen wat er gebeurd is! "Uh, mam? Ik moet je wat .. uhm. vertellen..".

[ Bericht 1% gewijzigd door Baba-O-Riley op 27-03-2011 17:42:55 (brede is met twee e'tjes) ]
.
  zondag 27 maart 2011 @ 17:37:32 #273
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94679030
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:59 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Je kunt toch ook een middenweg gebruiken? Ik neem ook de telefoon niet meteen in. Ik zeg dat ze de telefoon moeten weg doen. 9 van de 10 gebeurt dat dan ook. Belangrijk is dat ze in de gaten hebben dat je het ziet. Al is het maar een kleine opmerking als: "Je Hyvesvriendjes zijn er ná de les ook nog wel, hoor". Maar wél laten merken dat je het ziet. Dan hoef je echt niet - in mijn ogen - meteen de telefoon in te nemen.

Ik las in "Schooljournaal" van CNV dat Pierre Wind (TV-kok die ook lesgeeft op MBO) mobieltjes inneemt en in de friteuse gooit. Dat vind ik dan ook weer een beetje teveel van het goeie.

[..]

Inderdaad, dit is een schoolbreede issue.

[..]

Veel leuker is om de leerling zélf naar huis te laten bellen (in bijzijn van teamleider/mentor/docent) en hem zélf uit te laten leggen wat er gebeurd is! "Uh, mam? Ik moet je wat .. uhm. vertellen..".
tsja, dat doe ik nu, maar dan gaan ze dus door op de momenten dat ik het níet zie, e die zijn er nogal in deze chaosklas waar ik me niet echt in red...
Kwak
pi_94679576
Ik zou de afhandeling hiervan overdragen aan afdelingsleider/schoolleiding, want 1. het is gedrag dat echt niet kan en de aanpak daarvan hoort bij hen en 2. zelfs als jij die rol al zou willen overnemen, heb je daar nu helemaal geen ruimte voor aangezien je toch al behoorlijk aan het 'overleven' bent.

Geef het dus uit handen, het is niet jouw zorg. En mocht je toch wat energie over hebben, of je wilt het er graag ook zelf met de leerlingen over hebben, dan kun je dat altijd doen als 'extra', maar de verantwoordelijkheid voor de aanpak hiervan hoort bij de afdelingsleider.

Vervelend hoor. Je weet dat pubers er de idiootste dingen kunnen uitflappen zonder daarbij na te denken, maar dat neemt niet weg dat het naar is als het je overkomt.
  zondag 27 maart 2011 @ 18:17:58 #275
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94680344
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

tsja, dat doe ik nu, maar dan gaan ze dus door op de momenten dat ik het níet zie, e die zijn er nogal in deze chaosklas waar ik me niet echt in red...
Is het probleem dan niet breder?
!!! Go 49-ers !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')