quote:'Straling draadloos internet slecht voor bomen en planten'
Uitgegeven: 18 november 2010 12:34
Laatst gewijzigd: 18 november 2010 13:15
AMSTERDAM De elektromagnetische straling van draadloos internet en mogelijk ook de straling van mobiele telefoons, hebben een negatief effect op planten en bomen.
© ThinkstockDat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Wageningen, de TU Delft, TNO en de gemeente Alphen aan den Rijn waarover verschillende media berichten.
De straling van draadloos internet veroorzaakt volgens de onderzoekers het afsterven van blad en het achterblijven van groei bij bomen en gewassen.
Ziekteverschijnselen
Het onderzoek werd gestart naar aanleiding van vreemde verschijnselen op bomen. Ambtenaren van de gemeente Alphen aan den Rijn ontdekten vijf jaar geleden vlekken, bloedingen, gezwelachtige bastknobbels en mysterieuze lijnen die soms openscheurden.
Of de straling ook oorzaak is van deze verschijnselen is uit het onderzoek niet eenduidig gebleken. Wel is zeker dat de ziekteverschijnselen in de hele westerse wereld opduiken en dat alle soorten loofbomen er last van hebben.
70 procent van de bomen in het stedelijk gebied in Nederland vertoont de verschijnselen tegen 10 procent vijf jaar geleden. Bomen in dichter beboste gebieden zijn bovendien niet of nauwelijks aangetast.
Ultrafijnstof
In het onderzoek wordt de mogelijkheid dat ultrafijnstof de oorzaak is van de verschijnselen ook opengehouden. Zeker is in ieder geval wel dat bladsterfte en de beperking van groei worden veroorzaakt door straling, aldus de onderzoekers.
Dat is ook bah.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach Tink, ik heb vandaag ook pepernoten en hele smerige, zoete snoep in m'n hoofd zitten douwen.
Waarom denk je dat ik mezelf naar RPM heb gesleeptquote:
Dat dacht ik net ook van mezelf!quote:
Van vervoegingsfouten ook niet.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat dacht ik net ook van mezelf!
Ik ben een stress-eterMijn prio gaat dan van heet ende slank worden naar snelle voldoening.
Kortom, mezelf weer even streng toespreken en geen onnodige troep meer eten. Ik kan alle omstandigheden van de wereld wel de schuld geven, maar daar wordt ik ook niet gezonder/slanker van
Nou, niet volgens mijn bestelling en de verpakking, maar uiteindelijk wel ja.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:09 schreef Blurred86 het volgende:
is een cheeseburger zonder kaas niet gewoon een hamburger?
Oh crapquote:Op donderdag 18 november 2010 22:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Van vervoegingsfouten ook niet..
Een pen?quote:Op donderdag 18 november 2010 22:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Brakke lijstjes? Dan doe ik even mee...
Gisteren:
O: halve havermoutkoek van Starbucks
T: nog een stuk havermoutkoek
L: Baileys en chocoladekoekje in het vliegtuig
D: Bic Mac-menu
Vandaag:
O: halve brownie en halve blueberrymuffin
T: koffie met melk
L: bagel met roomkaas
T: vitaminesnoepjes
D: iets kant en klaars
Tja.
Eh, Big natuurlijk...quote:Op donderdag 18 november 2010 22:59 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Een pen?
Verkeerd geraakt met trainen, nu al moeite met lopen. Ik zou toch eens blessurevrij blijven.
Je lijstje is wel echt bagger trouwensquote:Op donderdag 18 november 2010 23:01 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Eh, Big natuurlijk...Jetlag.
Balen, ik hoop dat de schade meevalt!
Weet ik...quote:Op donderdag 18 november 2010 23:08 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je lijstje is wel echt bagger trouwens.
Tja ik vrees het ergste, het doet nog steeds ongelooflijk veel pijn. Alsof je kramp hebt, maar dan continue en in je hele onderbeen.
Ik zeg het ook!quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Best aardige curves, al zeg ik 't zelf.
quote:Op donderdag 18 november 2010 22:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Van vervoegingsfouten ook niet..
Dat idd. Sterkte, chico!quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aww, Chico! Straks direct maar even langs de HA!
quote:XM, zo'n opmerking is natuurlijk worthless without pics hè.
Good luck!quote:Baardmans komt me zo ophalen om naar het ziekenhuis te gaan om die lipomen weg te laten halen. Stelt natuurlijk niks voor, maar jullie weten hoe goed ik ben met bloed en ziekenhuisdingen, dus ik ben toch een beetje zenuwachtig..
Schande!quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:38 schreef motorbloempje het volgende:
en op 't werk.. ik verwaarloos jullie échtsorry
Er zijn ook mensen die lijstjes skippen en voornamelijk de rest lezen, ook lijstjesdroppers mogen hier posten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, ik vind 't lullig om niet in te lezen, maar wel lijstjes te posten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ben je niet te streng? Je stuurt ze er zo vaak uitquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:40 schreef Viking84 het volgende:
Aargh, kutkiddo's. En dan ook nog boos worden als je eruit gestuurd wordt.
Ze zitten juist op die school omdat ze nergens anders meer terecht kunnen/mogen. Dus het zijn al niet de allerliefste leerlingen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ben je niet te streng? Je stuurt ze er zo vaak uitis er misschien een andere oplissing om ze een lesje te leren dan ze eruit te sturen? Kweeni hoor, maar wij vonden dat vroeger nooit zo impressive. Ik heb geen andere oplossing, maar misschien dat iets anders beter werkt?
Geldt voor een deel, niet voor allemaalquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:59 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ze zitten juist op die school omdat ze nergens anders meer terecht kunnen/mogen. Dus het zijn al niet de allerliefste leerlingen.
Of heb ik dat verkeerd begrepen Vik?
Maar dat hebben veel leerlingen op die leeftijd (mijzelf incluis) niet door. Veel realiseren zich dat pas als het al "te laat" (laten we zeggen MBO of HBO) is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geldt voor een deel, niet voor allemaal. En 'eruit sturen' is hier heel normaal. Ze moeten dan een uur corvee doen.
Ik stuur echt niet zomaar iemand eruit, maar als ik iets aan het vertellen / uitleggen ben en er wordt voortdurend doorheen gekletst en gegiecheld, word ik loeigiftig. Ik sta daar verdomme voor HEN, niet voor mezelf.
Uh.. ja. Je staat er toch wel voor jezelf, want het is jouw broodwinningquote:Op vrijdag 19 november 2010 12:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geldt voor een deel, niet voor allemaal. En 'eruit sturen' is hier heel normaal. Ze moeten dan een uur corvee doen.
Ik stuur echt niet zomaar iemand eruit, maar als ik iets aan het vertellen / uitleggen ben en er wordt voortdurend doorheen gekletst en gegiecheld, word ik loeigiftig. Ik sta daar verdomme voor HEN, niet voor mezelf.
Wat een goedheid, wat een filantropie. Je onbaatzuchtigheid is bijna oneindig. Geheel voor hún ontwikkeling Groningen verlaten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dinsdag naar de anesthesist, daarna krijg ik een oproep voor dagbehandeling.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:52 schreef sigme het volgende:
Oh D&D!
Moet je nu later terugkomen of maken ze je zometeen weg?
Jemig DaD!! Wat een schrik! En hoezo 'vertrouwt er paar niet'quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kennen jullie die grap van DaD die dacht dat ze gewoon even simpel wat bulten weg zou laten snijden?
Ja, dat ging dus niet door. Moet onder volledige narcose en de arts vertrouwt er een paar niet..
he getsie, DaD! Sterkte!quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kennen jullie die grap van DaD die dacht dat ze gewoon even simpel wat bulten weg zou laten snijden?
Ja, dat ging dus niet door. Moet onder volledige narcose en de arts vertrouwt er een paar niet..
quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:26 schreef anna82 het volgende:
Jakkes DaD! En net als VMW hoop ik dat je snel duidelijk hebt en dat het allemaal meevalt.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:49 schreef loveli het volgende:
El cheapo 75% kortingsjurkje(ga er zo vandoor, haal de foto dan weer weg)
allemachtig wat ben jij slank!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geweldig jurkje en geweldige dame
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
Ja he? Dank je.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:52 schreef Tinkepink het volgende:
Wat heb je toch een mooie benen loveli.
Sterkte!quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dinsdag naar de anesthesist, daarna krijg ik een oproep voor dagbehandeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |