Ja, dat zijn de flessen van Christoffel bier, van 2 liter. 13,50 gulden statiegeldquote:Op donderdag 18 november 2010 20:03 schreef Deetch het volgende:
lol, maar liefst zes euro statiegeld?
Aannemende dat het bierflessen zijn is de vorm van die fles de afgelopen 15? jaar niet veranderd. Als de flessen ouder zijn denk ik niet dat de "eigenaar" ze nog terug hoeft te nemen.
Right, en hoe doet de supermarkt dat dan met al die statiegeldflessen die hij dus eigenlijk niet mag verkopen volgens jou?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:15 schreef Inlognaam het volgende:
Verkopen mag eigenlijk niet want ondanks statiegeld blijft de fles eigendom van de brouwerij.
Oh ik dacht dat ergens gelezen te hebben. en aangezien ik dat niet drink (bah alcoholvrij) wist ik dat nietquote:Op vrijdag 19 november 2010 04:21 schreef Inlognaam het volgende:
Die buckler hierboven is een exportflesje. Daar zit idd geen statiegeld op, maar of er statiegeld opzit staat los van of het wel of geen alcoholvrij bier is.
De eigenaar (de brouwerij) heeft nu natuurlijk geen enkele verplichting meer.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:15 schreef Inlognaam het volgende:
Ik wil meer weten wat de eigenaar verplicht is. Verkopen mag eigenlijk niet want ondanks statiegeld blijft de fles eigendom van de brouwerij.
Deze flessen worden nog steeds gebruikt, alleen is het statiegeld bedrag iets gewijzigd waarschijnlijk en zit er een ander etiket op voor zover ik vermoed?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:03 schreef klipper het volgende:
[..]
De eigenaar (de brouwerij) heeft nu natuurlijk geen enkele verplichting meer.
Het is ruim van te voren aan gegeven dat ze de flesjes gingen vervangen door een nieuw model.
Toentertijd werd er ook een inleveringsprogramma gestart ( via de diverse dag en weekbladen is er reclame voor gemaakt)
Toen gaf je er geen gehoor aan net als vele Nederlanders die bijvoorbeeld nog guldens hebben.
Ook die neemt de staat na een bepaalde periode niet meer terug.
Jouw betaalde statiegeld is dus veranderd in een aankoopbedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |