abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2010 @ 19:54:27 #1
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88875250
Ook wel genoemd: statiegeld.

Nu heb ik nog wat flessen staan die ik ooit toen ik nog een klein inlognaampje was verzamelde. Keurig statiegeld voor betaald destijds maar waarschijnlijk nu nergens meer in te leveren omdat de flessen inmiddels anders van vorm zijn en niet meer geaccepteerd worden door de flessenautomaat/winkelier.

En nu, lieve mensen van Fok!, ben ik natuurlijk heel teleurgesteld want ik wil de 6,8 cent statiegeld natuurlijk heel graag incasseren en van mijn collectie af. De vraag is: bij wie moet ik aankloppen en mag een winkelier de flessen weigeren als zij het merk voeren? Het lijkt mij dat de brouwerij de fles immers moet terugnemen, daar de fles eigendom blijft van de brouwerij.
Ook hoi !
pi_88875364
Trial and error
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 18 november 2010 @ 19:59:43 #3
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88875476
Nah, dat heeft geen zin en ik ga natuurlijk ook niet in discussie met de winkelier. Maar dr zitten ook een aantal flessen bij met omgerekend 6 euro statiegeld per stuk, dat tikt aan.
Ook hoi !
  donderdag 18 november 2010 @ 20:00:08 #4
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_88875496
misschien verzamelopbjecten die te verkopen zijn via marktplaats?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_88875518
Goeie kans dat het beste rendement wordt gemaakt door jouw collectie op MP te verkopen.
pi_88875583
En als ze niet verkoopbaar blijken te zijn gewoon proberen in de statiegeldflesautomaat. Lukt het niet dan staat de afvalbak er bij.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88875635
lol, maar liefst zes euro statiegeld?
Aannemende dat het bierflessen zijn is de vorm van die fles de afgelopen 15? jaar niet veranderd. Als de flessen ouder zijn denk ik niet dat de "eigenaar" ze nog terug hoeft te nemen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 18 november 2010 @ 20:09:04 #8
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88875875
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:03 schreef Deetch het volgende:
lol, maar liefst zes euro statiegeld?
Aannemende dat het bierflessen zijn is de vorm van die fles de afgelopen 15? jaar niet veranderd. Als de flessen ouder zijn denk ik niet dat de "eigenaar" ze nog terug hoeft te nemen.
Ja, dat zijn de flessen van Christoffel bier, van 2 liter. 13,50 gulden statiegeld

Zulke flessen dus... foto is gejat van speurders.
Ook hoi !
pi_88876075
Verkoop ze via fok, ebay of marktplaats, dan krijg je er zeker wat voor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 18 november 2010 @ 20:15:20 #10
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88876156
Ik wil meer weten wat de eigenaar verplicht is. Verkopen mag eigenlijk niet want ondanks statiegeld blijft de fles eigendom van de brouwerij.
Ook hoi !
pi_88876264
De brouwerij mailen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 18 november 2010 @ 20:30:15 #12
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88876832
Dat heb ik al gedaan. Misschien moet ik Heineken ook eens mailen. Ik heb nog flessen uit de jaren 60 en 70 :D

Kijken wat de reactie is...als ik zeg dat ik ze niet meer kan inleveren. Sommigen van die flessen zijn wel serieus geld waard trouwens.
Ook hoi !
pi_88878337
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:15 schreef Inlognaam het volgende:
Verkopen mag eigenlijk niet want ondanks statiegeld blijft de fles eigendom van de brouwerij.
Right, en hoe doet de supermarkt dat dan met al die statiegeldflessen die hij dus eigenlijk niet mag verkopen volgens jou?
  donderdag 18 november 2010 @ 21:15:15 #14
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88879097
De supermarkt die die flessen verkoopt zal dan de flessen ook terug moeten nemen he? Daarom is het statiegeld. Je moet het meer zien als een soort van borg denk ik. Je krijgt iets mee en betaalt daar iets voor dat je bij terugbrengen terugkrijgt.
Ook hoi !
pi_88879546
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 19 november 2010 @ 02:08:37 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88889617
Op alcoholvrije bierflesjes zit toch geen statiegeld?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 november 2010 @ 04:21:15 #17
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88890051
Die buckler hierboven is een exportflesje. Daar zit idd geen statiegeld op, maar of er statiegeld opzit staat los van of het wel of geen alcoholvrij bier is.
Ook hoi !
  vrijdag 19 november 2010 @ 08:45:25 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88891221
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 04:21 schreef Inlognaam het volgende:
Die buckler hierboven is een exportflesje. Daar zit idd geen statiegeld op, maar of er statiegeld opzit staat los van of het wel of geen alcoholvrij bier is.
Oh ik dacht dat ergens gelezen te hebben. en aangezien ik dat niet drink (bah alcoholvrij) wist ik dat niet :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88910712
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:15 schreef Inlognaam het volgende:
Ik wil meer weten wat de eigenaar verplicht is. Verkopen mag eigenlijk niet want ondanks statiegeld blijft de fles eigendom van de brouwerij.
De eigenaar (de brouwerij) heeft nu natuurlijk geen enkele verplichting meer.
Het is ruim van te voren aan gegeven dat ze de flesjes gingen vervangen door een nieuw model.
Toentertijd werd er ook een inleveringsprogramma gestart ( via de diverse dag en weekbladen is er reclame voor gemaakt)
Toen gaf je er geen gehoor aan net als vele Nederlanders die bijvoorbeeld nog guldens hebben.
Ook die neemt de staat na een bepaalde periode niet meer terug.

Jouw betaalde statiegeld is dus veranderd in een aankoopbedrag.
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:28:06 #20
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88911439
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:03 schreef klipper het volgende:

[..]

De eigenaar (de brouwerij) heeft nu natuurlijk geen enkele verplichting meer.
Het is ruim van te voren aan gegeven dat ze de flesjes gingen vervangen door een nieuw model.
Toentertijd werd er ook een inleveringsprogramma gestart ( via de diverse dag en weekbladen is er reclame voor gemaakt)
Toen gaf je er geen gehoor aan net als vele Nederlanders die bijvoorbeeld nog guldens hebben.
Ook die neemt de staat na een bepaalde periode niet meer terug.

Jouw betaalde statiegeld is dus veranderd in een aankoopbedrag.
Deze flessen worden nog steeds gebruikt, alleen is het statiegeld bedrag iets gewijzigd waarschijnlijk en zit er een ander etiket op voor zover ik vermoed?
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')