abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88845610
quote:
BREDA - Op de kinderboerderij in Breda-Noord is dinsdagochtend een konijn doodgeslagen. Brabant10 achterhaalde de beelden waarop de 'konijnenknuppelaar' te zien is.

Op de bewakingsbeelden is te zien dat rond halfzes een man het terrein op komt en een konijn te grazen neemt. Hij verdwijnt daarna een half uur uit beeld en later komt hij terug met in zijn hand het konijn dat hij vasthoudt aan beide oren. Vanwege de mist kon de dader niet worden herkend op de beelden.

Volgens BN De Stem hebben vrijwilligers van de kinderboerderij dinsdag een bebloede stok met daaraan witte haartjes van het doodgeslagen dier gevonden. De andere konijnen worden voortaan iedere nacht in hokken gestopt.

Ook is op de beelden te zien dat de man waarschijnlijk gewond is geraakt aan zijn linkerbeen terwijl hij over het hek klom. Een wijkagent houdt de zaak in de gaten.
bron

WTF?

Waarom zou je in godsnaam midden in de nacht naar een kinderboerderij gaan om een konijn dood te knuppelen?

[ Bericht 5% gewijzigd door FoolWithMokey op 17-11-2010 23:25:14 ]
Sisco Certified
pi_88845763
HartvanNederland.nl :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88845801
quote:
13s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:20 schreef Stokstaart het volgende:
HartvanNederland.nl :')
Dat maakt dit nieuws meteen minder verschrikkelijk, hé?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_88845803
Ik krijg een knuppel van dit nieuws.
pi_88845843
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:21 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het is een konijn , geen mens ofzo
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 23:23:29 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88845888
Tja... je hoopt sowieso dat de dader gepakt wordt....

... maar dan!? Alsof die man jarenlang de cel in gaat of een megaboete krijgt... :N

Nee dus :'(
pi_88846469
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

quote:

[..]

@Stokstaart, als je hier bevestigend op antwoordt, dan heb je serieus weinig gevoel in je donder.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_88846633
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:37 schreef bas-beest het volgende:

[..]

[..]

@Stokstaart, als je hier bevestigend op antwoordt, dan heb je serieus weinig gevoel in je donder.
Natuurlijk zou het als het een mens zou betreffen een stuk erger zijn .
Als je dat niet erkent ben je niets meer dan een ordinaire dramaqueen met bar weinig realiteitsbesef . :)
Groetjes, Ezio.
pi_88846855
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Natuurlijk zou het als het een mens zou betreffen een stuk erger zijn .
Als je dat niet erkent ben je niets meer dan een ordinaire dramaqueen met bar weinig realiteitsbesef . :)
Juist ja... op zo'n manier kun je iedere discussie onderuit halen.

Wat jij wil joh... wat doe je trouwens in dit topic als je het niet erg vindt dat er doelloos een weerloos dier doodgeknuppeld is?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 17 november 2010 @ 23:58:14 #10
325611 meluvparty
one and all party boy:)
pi_88847220
misschien was ie aan et slaapwandelen :z
  woensdag 17 november 2010 @ 23:59:55 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88847276
Het was mistig, wie weet had ie het gewoon op een mens voorzien, dan is het maar goed dat het zo is afgelopen.
pi_88847578
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:48 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Juist ja... op zo'n manier kun je iedere discussie onderuit halen.

Wat jij wil joh... wat doe je trouwens in dit topic als je het niet erg vindt dat er doelloos een weerloos dier doodgeknuppeld is?
Dat vraag jij toch ?
Natuurlijk is het erg . Maar waar ik vandaan kom worden konijnen eerder als ongedierte gezien dan als knuffeldieren, en is het vrij gebruikelijk dat men op ze schiet met hagel .
Waarmee ik nogmaals niets van deze laffe daad wil goedpraten .
Groetjes, Ezio.
pi_88849231
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

:{ en dan is het wel goed als het een dier betreft? Mensen zijn ook dieren hoor dus....... })
:*

Wat betreft de dader uit dit nieuwbericht: walgelijke figuur om een weerloos dier dood te meppen. :(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88849275
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:09 schreef trovey het volgende:

[..]

:{ en dan is het wel goed als het een dier betreft? Mensen zijn ook dieren hoor dus....... })
:*

Wat betreft de dader uit dit nieuwbericht: walgelijke figuur om een weerloos dier dood te meppen. :(
In een bio-industrie waar dagelijks 300.000 dieren op brute manier afgemaakt worden vind ik een dergelijk bericht altijd een tikkeltje hypocriet .
Maar goed, het staat ieder verder vrij dat anders te zien :)
Groetjes, Ezio.
pi_88849297
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:17 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom zou je in godsnaam midden in de nacht naar een kinderboerderij gaan om een konijn dood te knuppelen?
Omdat het kan.
pi_88849322
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

In een bio-industrie waar dagelijks 300.000 dieren op brute manier afgemaakt worden vind ik een dergelijk bericht altijd een tikkeltje hypocriet .
Maar goed, het staat ieder verder vrij dat anders te zien :)
Dat die industrie er is maakt deze daad niet minder bruut en is geen reden om deze daad dan minder af te keuren. ;) Je moet gewoon van de beestjes van een kinderboerderij afblijven. Laat in ieder geval die dieren dan wel een prettig leven leiden als kleine tegenhanger voor al die anderen die het slecht hebben. :*
Optimist tot in de kist
pi_88849385
Ik vorm geen waardeoordeel over de daad maar vraag me alleen af welke nieuwswaarde dergelijke berichten bevatten .
Groetjes, Ezio.
pi_88849431
Kerstmis komt er weer aan. ;(
pi_88849467
Het is natuurlijk vreselijke dierenmishandeling en zo fout als maar kan, maar wat misschien nog wel zorgelijker is, is het feit dat er nu zo'n 'gestoorde' man rond loopt. Doorgaans blijft het niet bij 1 zo'n incident... What's next?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lo-Fi op 18-11-2010 03:00:46 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88849481
quote:
15s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:18 schreef Stokstaart het volgende:
Ik vorm geen waardeoordeel over de daad maar vraag me alleen af welke nieuwswaarde dergelijke berichten bevatten .
Wellicht om de dader duidelijk te maken dat er op hem gelet gaat worden en om zo nog meer van de acties voor te zijn? Hopelijk blijft het bij dit ene dier en laat de dader verdere acties want iemand die dit voor de lol doet is toch wel een tikje 8)7 in mijn ogen...what's next...de buurvrouw omdat meneer last van haar heeft en ze wel een paar klappen daarvoor kan krijgen in zijn gedachtenwereld ? :{ .De stap van een konijn naar een mens is niet zo groot voor sommige mensen. ;(
Optimist tot in de kist
pi_88849579
quote:
15s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kerstmis komt er weer aan. ;(
Precies !
Meteen een seriemoordenaar in de dop terwijl die man misschien gewoon een goedkoop konijntje heeft gescoord om op te bikken . _O-
Groetjes, Ezio.
pi_88849647
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Precies !
Meteen een seriemoordenaar in de dop terwijl die man misschien gewoon een goedkoop konijntje heeft gescoord om op te bikken . _O-
Nah, de kans dat hij meerdere moorden gaat plegen is erg klein, maar het duidt wel op behoorlijk gestoord gedrag.

Het is ondenkbaar dat een gezond mens dit in z'n hoofd haalt, laat staan het op zo'n primitieve, lompe en onhandige wijze uitvoert. Het is sowieso zaak dat ze de man ondervragen en bestraffen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  donderdag 18 november 2010 @ 01:38:03 #23
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88849656
Tsja gekken lopen er nou eenmaal rond in Nederland.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_88849677
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:37 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nah, de kans dat hij meerdere moorden gaat plegen is erg klein, maar het duidt wel op behoorlijk gestoord gedrag.

Het is ondenkbaar dat een gezond mens dit in z'n hoofd haalt, laat staan het op zo'n primitieve, lompe en onhandige wijze uitvoert. Het is sowieso zaak dat ze de man ondervragen en bestraffen.
En als die hem nou doodgeknuppeld heeft om hem later op te eten ? Is dat behalve moreel verwerpelijk dan nog zo "gestoord" ?
Groetjes, Ezio.
pi_88849719
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Precies !
Lijkt me sterk dat hij het om die reden heeft gedaan, de nek omdraaien is dan effectiever en minder bloedig en je houdt meer vlees over. Het doodslaan van een dier duidt toch op een wat ziekere geest. :{
Optimist tot in de kist
pi_88849726
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:40 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En als die hem nou doodgeknuppeld heeft om hem later op te eten ? Is dat behalve moreel verwerpelijk dan nog zo "gestoord" ?
Er hoeft niet direct een levensgevaarlijke psychopaat achter te zitten, maar je vertoont iig op dat moment gestoord en onacceptabel gedrag. Het kan meevallen, maar daar kom je nooit achter als je hem niet aanhoudt.

Het lijkt me trouwens sterk dat je op dat tijdstip die moeite, tijd en risico neemt om een paar euro te besparen. En dan ook nog op zo'n manier. Alleen dat duidt al op een verwarde of gestoorde geest.
pi_88849811
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:44 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Er hoeft niet direct een levensgevaarlijke psychopaat achter te zitten, maar je vertoont iig op dat moment gestoord en onacceptabel gedrag. Het kan meevallen, maar daar kom je nooit achter als je hem niet aanhoudt.

Het lijkt me trouwens sterk dat je op dat tijdstip die moeite, tijd en risico neemt om een paar euro te besparen. En dan ook nog op zo'n manier. Alleen dat duidt al op een verwarde of gestoorde geest.
Het gaat natuurlijk niet over enkele euro's . Eerder over tientallen euro's.
Trouwens , het is ook slacht of offerfeest . Nogmaals het kan op basis van deze informatie een gevaarlijke gek zijn maar net zo goed een liefhebber van konijnenvlees . :)
Groetjes, Ezio.
pi_88849845
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:51 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet over enkele euro's . Eerder over tientallen euro's.
Trouwens , het is ook slacht of offerfeest . Nogmaals het kan op basis van deze informatie een gevaarlijke gek zijn maar net zo goed een liefhebber van konijnenvlees . :)
Van welk bedrag ga jij dan uit dat hij kwijt zou zijn als hij datzelfde vlees wat hij overhoudt had moeten kopen in de winkel? Het doet er ook verder niet zoveel toe of je nou 7 of 20 euro bespaart. Het feit dat je voor een relatief verwaarloosbaar bedrag zulke handelingen pleegt, zegt al veel over je karakter. En dat je daar ook toe in staat bent.

En idd, we weten niet wat die man drijft, maar juist daarom is het van belang dat hij verhoord wordt.
pi_88849936
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:55 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Van welk bedrag ga jij dan uit dat hij kwijt zou zijn als hij datzelfde vlees wat hij overhoudt had moeten kopen in de winkel? Het doet er ook verder niet zoveel toe of je nou 7 of 20 euro bespaart. Het feit dat je voor een relatief verwaarloosbaar bedrag zulke handelingen pleegt, zegt al veel over je karakter. En dat je daar ook toe in staat bent.

En idd, we weten niet wat die man drijft, maar juist daarom is het van belang dat hij verhoord wordt.
Een flink konijn is al snel een paar kilo vlees . Ga maar eens kijken bij je lokale slager wat dat je gaat kosten .
Het is gewoon hypocriet . Mensen jagen ook op fazanten en reeën met jachthonden en hagel . Oostvaardersplassen worden dieren die ondervoedt dreigen te raken ook zonder pardon afgeschoten . Zijn die mensen dan ook ziek van geest ?
Als iemand een konijn doodmaakt om dat keurig op te eten heb ik daar geen problemen mee .
Natuurlijk moet je dat niet weghalen bij een kinderboerderij . Dat is asociaal . Maar niet asocialer dan het jatten van een kilo kipfilet uit de supermarkt . :)
Groetjes, Ezio.
pi_88849973
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Een flink konijn is al snel een paar kilo vlees . Ga maar eens kijken bij je lokale slager wat dat je gaat kosten .
Het is gewoon hypocriet . Mensen jagen ook op fazanten en reeën met jachthonden en hagel . Oostvaardersplassen worden dieren die ondervoedt dreigen te raken ook zonder pardon afgeschoten . Zijn die mensen dan ook ziek van geest ?
Als iemand een konijn doodmaakt om dat keurig op te eten heb ik daar geen problemen mee .
Natuurlijk moet je dat niet weghalen bij een kinderboerderij . Dat is asociaal . Maar niet asocialer dan het jatten van een kilo kipfilet uit de supermarkt . :)
Het punt is ook niet zozeer dat het afgrijselijk is dat er een konijntje minder is op een kinderboerderij of dat iemand een beest doodt en consumeert, maar je moet ook kijken naar de wijze waarop en de omstandigheden.

Als iemand diep in de nacht een konijn dood slaat met een stok dan is er alle aanleiding om hem te verhoren. In het 'gunstigste' geval is het idd een asociale, lompe primitieveling die wat centen wilde uitsparen. Nu zijn er heel veel asociale boeren, maar alsnog zijn er maar weinig mensen die over gaan tot zo'n handeling.
pi_88849979
Allemaal hypocriet. Men past zijn reactie/emotie aan op de soort dier. Bij koeien/stieren/lammetjes kan men geen medelijden opbrengen. Want dat zijn leuke cheeseburgers. Maar andersoortige dieren moet je niet aankomen want die zijn o zo mooi/lief :r
pi_88850090
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:09 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het punt is ook niet zozeer dat het afgrijselijk is dat er een konijntje minder is op een kinderboerderij of dat iemand een beest doodt en consumeert, maar je moet ook kijken naar de wijze waarop en de omstandigheden.

Als iemand diep in de nacht een konijn dood slaat met een stok dan is er alle aanleiding om hem te verhoren. In het 'gunstigste' geval is het idd een asociale, lompe primitieveling die wat centen wilde uitsparen. Nu zijn er heel veel asociale boeren, maar alsnog zijn er maar weinig mensen die over gaan tot zo'n handeling.

Het zou wat mij betreft een stuk zorgwekkender als meneer het overdag zou doen terwijl er allemaal kinderen op die boerderij aanwezig waren . :')
En een stok met bloed klinkt allemaal heel zielig en dramatisch, maar is uiteindelijk gewoon het lot dat elk konijn op de kinderboerderij treft .
Een konijn dat ziek wordt krijgt bij elke kinderboerderij namelijk ook de schep op zijn schedel . Wat overigens onder boeren als een meer diervriendelijke manier gezien wordt om een dier af te maken dan het omdraaien van de nek . :)

Ook jagers gebruiken een schep en knuppel om een konijn uit zijn hol te krijgen en af te maken .

Mensen moeten eens stoppen met hypocriet en aanstellerig doen als het gaat om lieve beestjes met een een hoge aaibaarheidsfactor . :N
Groetjes, Ezio.
pi_88850164
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:19 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het zou wat mij betreft een stuk zorgwekkender als meneer het overdag zou doen terwijl er allemaal kinderen op die boerderij aanwezig waren . :')
En een stok met bloed klinkt allemaal heel zielig en dramatisch, maar is uiteindelijk gewoon het lot dat elk konijn op de kinderboerderij treft .
Een konijn dat ziek wordt krijgt bij elke kinderboerderij namelijk ook de schep op zijn schedel . Wat overigens onder boeren als een meer diervriendelijke manier gezien wordt om een dier af te maken dan het omdraaien van de nek . :)

Ook jagers gebruiken een schep en knuppel om een konijn uit zijn hol te krijgen en af te maken .

Mensen moeten eens stoppen met hypocriet en aanstellerig doen als het gaat om lieve beestjes met een een hoge aaibaarheidsfactor . :N
In dat 1e scenario dat je schetst heb je vooral met een verwarde of ernstig gestoorde man te maken, maar dat weten we nu niet, dus is er alle aanleiding om hem te verhoren. :)

Ik weet niet wat je ermee wilt bereiken om keer op keer op die hypocrisie te wijzen - dat ziet iedereen iig deels wel in lijkt me -, maar volgens mij klaagt ook (bijna) niemand er hier over dat het zo zielig is voor dat konijn.

Wat we wel kunnen zeggen is dat een normaal denkend persoon deze handeling niet bezigt en vandaar dus dat de dader achterhaald dient te worden. Easy.
pi_88850200
@stokstaart, gewoon verbieden die vleeshandel. En allemaal vegetariers worden of bek houden over dierenmishandeling. Want dan heb je geen recht van spreken. Als je al vegetarisch bent (zoals ik) *O*, excuus want dan val je buiten deze beschuldiging.
pi_88850221
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:26 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

In dat 1e scenario dat je schetst heb je vooral met een verwarde of ernstig gestoorde man te maken, maar dat weten we nu niet, dus is er alle aanleiding om hem te verhoren. :)

Ik weet niet wat je ermee wilt bereiken om keer op keer op die hypocrisie te wijzen - dat ziet iedereen iig deels wel in lijkt me -, maar volgens mij klaagt ook (bijna) niemand er hier over dat het zo zielig is voor dat konijn.

Wat we wel kunnen zeggen is dat een normaal denkend persoon deze handeling niet bezigt en vandaar dus dat de dader achterhaald dient te worden. Easy.
Misschien had die man gewoon zin in konijn ? So what ?
Er worden al aannames gedaan over seriemoordenaars en zieke geesten die arme diertjes kwellen, terwijl deze persoon er misschien vanavond samen met zijn kindertjes lekker van gegeten heeft :)

Nogmaals, niet netjes nee . Maar ook geen reden om meteen allerlei dubieuze aannames te doen over zieke geesten en potentiële seriemoordenaars .
Groetjes, Ezio.
pi_88850251
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:30 schreef vergezocht het volgende:
@stokstaart, gewoon verbieden die vleeshandel. En allemaal vegetariers worden of bek houden over dierenmishandeling. Want dan heb je geen recht van spreken. Als je al vegetarisch bent (zoals ik) *O*, excuus want dan val je buiten deze beschuldiging.
Ja hoor :')
Je hebt ook dierenmishandeling in de zin van mensen die hun huisdier schoppen/slaan . Dan vreten ze geen vlees en zijn ze per definitie onschuldig zeker . o|O
Groetjes, Ezio.
pi_88850252
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:32 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Misschien had die man gewoon zin in konijn ? So what ?
Er worden al aannames gedaan over seriemoordenaars en zieke geesten die arme diertjes kwellen, terwijl deze persoon er misschien vanavond samen met zijn kindertjes lekker van gegeten heeft :)

Nogmaals, niet netjes nee . Maar ook geen reden om meteen allerlei dubieuze aannames te doen over zieke geesten en potentiële seriemoordenaars .
Misschien handelde hij ook wel enkel uit winstbejag en is hij gewoon een lompe aso, maar juist omdat je dat niet weet is er alle aanleiding om hem te arresteren. Wat hem drijft, kom je dan mogelijk wel achter. En sowieso moet zo'n daad iig bestraft worden.

Ik weet niet wie er over een mogelijke serial killer begon, maar zoals gezegd vind ik dat ook onzin. Het feit dat je dit doet - als is het alleen maar uit winstbejag - zegt wel iets over iemands karakter, maar wellicht komen we daar later wel achter.
pi_88850259
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:10 schreef vergezocht het volgende:
Allemaal hypocriet. Men past zijn reactie/emotie aan op de soort dier. Bij koeien/stieren/lammetjes kan men geen medelijden opbrengen. Want dat zijn leuke cheeseburgers. Maar andersoortige dieren moet je niet aankomen want die zijn o zo mooi/lief :r
Paarden zijn erg populair op dit forum. :')
pi_88850323
schreef Stokstaart:

Je hebt ook dierenmishandeling in de zin van mensen die hun huisdier schoppen/slaan . Dan vreten ze geen vlees en zijn ze per definitie onschuldig zeker .

ja maar toch niet op de schaal van massamoord zoals de veeteelt dat is
  donderdag 18 november 2010 @ 02:45:25 #40
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88850334
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:10 schreef vergezocht het volgende:
Dat is zeker zo, moet je eens een kat schoppen in de wijk, heb je gelijk de dierenpolitie op je dak maar ondertussen hebben degene met de grootste mond wel een sadistische wespenvanger in de tuin hangen, een elektrische vliegenmepper en vergassen ze zonder moeite honderden vlooien die de kat meegebracht heeft.

Waarmee ik niet wens te zeggen dat het normaal is dat je een konijn van een kinderboerderij doodslaat hoor, maar dan meer om het feit dat het er eentje is van de kinderboerderij (überhaupt van iemand) dan dat het om een konijn gaat.
Bij dieren die wij leuk en schattig vinden is het boos kijken al te erg, maar ondertussen ruimen we zonder moeite het ene na het andere ongewenste dier uit de weg en hebben we ook weinig tegen het afschieten van een bepaald dier als er gewoonweg teveel van zijn op die locatie, zolang het maar geen dier is dat een hoog aaibaarheidsgehalte heeft en denken ze verder niet na wat ze nou eigenlijk naar binnen werken bij hun aardappels en groente. :+
pi_88850342
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:37 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Misschien handelde hij ook wel enkel uit winstbejag en is hij gewoon een lompe aso, maar juist omdat je dat niet weet is er alle aanleiding om hem te arresteren. Wat hem drijft, kom je dan mogelijk wel achter. En sowieso moet zo'n daad iig bestraft worden.

Ik weet niet wie er over een mogelijke serial killer begon, maar zoals gezegd vind ik dat ook onzin. Het feit dat je dit doet - als is het alleen maar uit winstbejag - zegt wel iets over iemands karakter, maar wellicht komen we daar later wel achter.
Jij had het toch over: ( en ik citeer) "Behoorlijk gestoord gedrag" ?
Maar wellicht komen we inderdaad nog achter de motieven van deze figuur . Hij schijnt zijn poot opengehaald te hebben aan een hek (há :D ). DNA afnemen is dus zeker een optie . :Y
Van mij mag hij gearresteerd worden hoor. Wat hij doet mag niet dus waarom niet .
Misschien kunnen de animal-cops van ome Geert er eens flink werk van maken, als die partij na het weekend nog bestaat :P
Alsof er geen schrijnendere zaken aan de hand zijn die aandacht behoeven in dit land :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokstaart op 18-11-2010 02:53:05 ]
Groetjes, Ezio.
  donderdag 18 november 2010 @ 02:48:00 #42
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88850361
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:46 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Alsof er geen schrijnendere zaken aan de hand zijn die aandacht behoeven in dit land :N
Hart van Nederland moet ook gevuld kunnen worden. :+
pi_88850410
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:46 schreef Stokstaart het volgende:
Jij had het toch over: ( en ik citeer) "Behoorlijk gestoord gedrag" ?
Zeker, maar dat is het sowieso al los van zijn motief. Al zou hij het alleen maar hebben gedaan om die paar euro te besparen, dan alsnog kun je prima vaststellen dat het dood slaan van een konijn op het terrein van een kinderboerderij gestoord gedrag is. Daarmee zeg ik niet dat die man permanent psychisch gestoord is of levensgevaarlijk, maar dat er alle aanleiding is om hem te verhoren. Die is er sowieso al, omdat hij een strafbaar feit heeft gepleegd.

Besef hierbij dat er heel veel mensen wel een paar centen willen besparen, maar dat er maar een zeer klein percentage over gaat tot dit soort lompe, strafbare handelingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lo-Fi op 18-11-2010 02:59:57 ]
pi_88850463
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:53 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Zeker, maar dat is het sowieso al los van zijn motief. Al zou hij het alleen maar hebben gedaan om die paar euro te besparen, dan alsnog kun je prima vaststellen dat het dood slaan van een konijn op het terrein van een kinderboerderij gestoord gedrag is. Daarmee zeg ik niet dat die man permanent psychisch gestoord is of levensgevaarlijk, maar dat er alle aanleiding is om hem te verhoren.

Besef hierbij dat er heel veel mensen wel een paar centen willen besparen, maar dat er maar een zeer klein percentage over gaat tot dit soort lompe, strafbare handelingen.

Met het zeggen dat hij die nacht gestoord gedrag heeft vertoond, is niets teveel gezegd.

Binnen de Nederlandse cultuur wel ja .
Ik kan me echter nog een aflevering van "Groeten uit de Rimboe" herinneren waar een paar Afrikanen de hond van Hans Kazan als prima maaltijd hadden gekwalificeerd .
Kan zomaar iets te maken hebben met het slacht/offer-feest dat momenteel aan de gang is .
Heb in de stad ook wel meegemaakt dat er een geit op het balkon geslacht werd . Halal . Dat dan weer wel :P
Groetjes, Ezio.
pi_88850493
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 03:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen de Nederlandse cultuur wel ja .
Ik kan me echter nog een aflevering van "Groeten uit de Rimboe" herinneren waar een paar Afrikanen de hond van Hans Kazan als prima maaltijd hadden gekwalificeerd .
Kan zomaar iets te maken hebben met het slacht/offer-feest dat momenteel aan de gang is .
Heb in de stad ook wel meegemaakt dat er een geit op het balkon geslacht werd . Halal . Dat dan weer wel :P
Ja, wie weet. Alleen daarom al ben ik benieuwd naar de dader. Wellicht levert het nog een 'vermakelijk' verhaal op.

Ik ben niet zo thuis in dat feest, maar van het slachten van een konijn voor zo'n gelegenheid heb ik ook nog nooit gehoord. Ook niet bepaald een spectaculaire gebeurtenis. :')

We horen het wellicht nog wel eens. En anders schakelen we Opsporing Verzocht natuurlijk in.
pi_88850516
quote:
schreef Stokstaart het volgende: Heb in de stad ook wel meegemaakt dat er een geit op het balkon geslacht werd . Halal . Dat dan weer wel :P
Er worden ook genoeg boerka-dragende moslim-vrouwen geslacht op het balkon in NL door hun man.
pi_88850737
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 03:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Er worden ook genoeg boerka-dragende moslim-vrouwen geslacht op het balkon in NL door hun man.
Dat valt wel mee, soms wordt er eens 1 over het balkon gesmeten.
pi_88850743
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2010 04:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, soms wordt er eens 1 over het balkon gesmeten.
Dat lijkt me prettiger dan geslacht te worden.
pi_88865971
Waarom proberen sommige mensen hier de daad goed te praten? Wat zijn motieven waren doet er niet toe, het is gewoon gestoord om midden in de nacht naar een kinderboerderij te geen om een konijn dood te knuppelen. Iemand die midden in de nacht naar een kinderboerderij gaat om een konijn te scoren, is per definitie al gestoord, ook al deed hij het om wat geld te besparen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FoolWithMokey op 18-11-2010 17:51:16 ]
Sisco Certified
pi_88867940
Morgen op Hart van Nederland: Tante Annie wordt 76 en dat viert ze met koffie en gebak!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88868025
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:53 schreef bijdehand het volgende:
Morgen op Hart van Nederland: Tante Annie wordt 76 en dat viert ze met koffie en gebak!
Dit is de goden verzoeken natuurlijk hé.
pi_88869809
Was het lijk teruggevonden? Zoniet kunnen we ervan uitgaan dat het dier om zijn vlees omgebracht werd.
pi_88869974
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:40 schreef vergezocht het volgende:
Was het lijk teruggevonden? Zoniet kunnen we ervan uitgaan dat het dier om zijn vlees omgebracht werd.
Die enge buurman heeft wel in een keer een mooie nieuwe muts...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88870085
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:40 schreef vergezocht het volgende:
Als hij niet op een video was te zien, dan hadden we waarsch. nooit geweten dat het überhaupt had plaatsgevonden. Wanneer de dader dat ook heeft beseft, kan het best zijn dat hij het konijn alsnog 200 meter verderop in een sloot heeft gegooid.
pi_88873116
Waarschijnlijk even geen geld voor de slager, dan maar zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_88874124
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:05 schreef Hathor het volgende:
Waarschijnlijk even geen geld voor de slager, dan maar zo.
Ja, denk daar ook meteen aan inderdaad.
Hij heeft het konijn immers meegenomen en wrs. om op te eten.

Sommige mensen snappen niet dat dieren zomaar voor de fun gehouden worden.
  donderdag 18 november 2010 @ 19:38:26 #57
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_88874544
Ik las konijnenknuffelaar. ;(
pi_88874616
Waarom zou hij pas na een half uur het hazenpad gekozen hebben dan? Was het zo moeilijk?
pi_88874803
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:40 schreef Lo-Fi het volgende:
Waarom zou hij pas na een half uur het hazenpad gekozen hebben dan? Was het zo moeilijk?
Misschien probeerde hij nog een konijn te pakken?
Lijkt me niet dat die beestjes zich zo makkelijk laten vangen. Hou me ten goede, ik heb er geen verstand van.

Maar als iemand er op uit is om dieren voor de fun dood te slaan, lijkt me dat hij wel een paar stappen verder zou zijn gegaan. Denk alleen dat er nu dikke kans is dat meneer terugkomt omdat hij de kinderboerderij als verse slagerij ziet.
pi_88874882
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:40 schreef Lo-Fi het volgende:
Als het een zieke sadist zou zijn geweest waarom heeft hij zich dan beperkt tot een konijn ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokstaart op 18-11-2010 21:06:11 ]
Groetjes, Ezio.
pi_88878586
Die Turken die dat schaap op de motor besloten te stelen waren een stuk indrukwekkender.
pi_88878969
quote:
schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Wanneer de dader dat ook heeft beseft, kan het best zijn dat hij het konijn alsnog 200 meter verderop in een sloot heeft gegooid.
dan hadden ze dat lijk toch teruggevonden 200 meter verderop?
  donderdag 18 november 2010 @ 22:10:01 #63
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_88881609
quote:

[..]

Het is nonnieuws ongeacht de bron.
pi_88881837
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:46 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als het een zieke sadist zou zijn geweest waarom heeft hij zich dan beperkt tot een konijn ?
Dat is niet te zeggen, maar op basis van de gegevens die wij hebben uit zo'n artikeltje is zijn motief sowieso niet te achterhalen. Temeer een reden om hem eens te verhoren. :)
pi_88889832
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:14 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat is niet te zeggen, maar op basis van de gegevens die wij hebben uit zo'n artikeltje is zijn motief sowieso niet te achterhalen. Temeer een reden om hem eens te verhoren. :)
Ik heb liever dat de politie achter echte boeven aangaan dan hun tijd verspillen aan dit soort onzinnige zaken .
Als hij ter plekke was aangehouden, of hij kan via een tip alsnog worden aangehouden prima .

Maar geen dierenpolitie of onderzoeksteam op dit soort onbenullige zaken terwijl elders mensen slachtoffer zijn van huiselijk geweld of er een juwelier wordt overvallen . Komop zeg .
Groetjes, Ezio.
pi_88889882
quote:
schreef Lo-Fi:
..maar op basis van de gegevens die wij hebben uit zo'n artikeltje is zijn motief sowieso niet te achterhalen. Temeer een reden om hem eens te verhoren. :)
Verhoren is waardeloos als hij zich beroept op zijn zwijgrecht.
pi_88889892
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:17 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Verhoren is waardeloos als hij zich beroept op zijn zwijgrecht.
Daar kom je dan wel achter of niet, wanneer je hem arresteert en verhoort.
pi_88889912
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 03:25 schreef Lo-Fi:

[..]

Daar kom je dan wel achter of niet, wanneer je hem arresteert en verhoort.
en de hele tijd bleef je zeuren over van wel met dat verhoren?
pi_88889919
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:31 schreef vergezocht het volgende:

[..]

en de hele tijd bleef je zeuren over van wel met dat verhoren?
Lees anders nog eens terug en formuleer de vraag eens wat duidelijker.
  vrijdag 19 november 2010 @ 03:37:00 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88889923
Hij had zin in een lekker boutje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_88889927
@Lo-fi, je leek ook te willen zeggen dat je hem eerst moet verhoren vanwege gebrek aan bewijs? Nu kan ie ineens zonder meer gearresteerd worden? :? Waarvoor dient dat verhoren dan, toch waardeloos.
  vrijdag 19 november 2010 @ 03:39:29 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88889932
Rauw. Om nom nom.

[ Bericht 84% gewijzigd door Ringo op 19-11-2010 08:38:46 ]
pi_88889939
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:37 schreef vergezocht het volgende:
@Lo-fi, je leek ook te willen zeggen dat je hem eerst moet verhoren vanwege gebrek aan bewijs? Nu kan ie ineens zonder meer gearresteerd worden? :? Waarvoor dient dat verhoren dan, toch waardeloos.
Het ging niet over een gebrek aan bewijs, maar wat de dader heeft bewogen om die strafbare handeling te verrichten en met wat voor een persoon je te maken hebt. Je moet hem dus sowieso aanhouden en verhoren. Wat hij vervolgens zegt, kunnen wij nu niet voorspellen. Wellicht beroept hij zich wel op z'n zwijgrecht, maar dat weet niemand.
pi_88889940
quote:
schreef Lo-Fi:

[..]

Lees anders nog eens terug en formuleer de vraag eens wat duidelijker.
je zei boven dat je met dat verhoren zeker weten zijn motieven achterhaalt. En nu zeg je ineens van mogelijk niet ivm zwijgrecht. Draaikont?
pi_88889941
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:42 schreef vergezocht het volgende:

[..]

je zei boven dat je met dat verhoren zeker weten zijn motieven achterhaalt. En nu zeg je ineens van mogelijk niet ivm zwijgrecht. Draaikont?
quote:
Dat is niet te zeggen, maar op basis van de gegevens die wij hebben uit zo'n artikeltje is zijn motief sowieso niet te achterhalen. Temeer een reden om hem eens te verhoren.
Ik heb nergens gezegd dat je dan zeker zijn motieven achterhaalt. Ik zei dat het zaak is om zo iemand te verhoren. Een doodnormale gang van zaken na zo'n voorval.

Dat jij een scenario schetst waarin je dan zijn motieven niet achterhaalt, doet daar weinig aan af.
pi_88889983
@Lo-fi, OK dank je voor de clarificatie. Ik las het anders. Je reacties waren vatbaar voor meerdere interpretaties.
pi_88890029
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:56 schreef vergezocht het volgende:
@Lo-fi, OK dank je voor de clarificatie. Ik las het anders. Je reacties waren vatbaar voor meerdere interpretaties.
Ok, geen dank.
  vrijdag 19 november 2010 @ 08:43:50 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88891206
Sorry, verkeerde topic.
  vrijdag 26 november 2010 @ 00:18:30 #79
313789 TheFamousMan
"De Stroboscoop"
pi_89163066
Ik las konijnenhuppelaar :')
Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')