quote:
Op woensdag 17 november 2010 21:22 schreef UbaPat het volgende:je wist niet dat er een vlek op zat? hoe kan je dat nou niet weten? ik vind je gewoon een gemene oplichter als ik je verhaal zo lees
Je gaat er direct vanuit de koper geen oplichter is?
Wie weet probeert hij TS wel iets op de mauw te spelden, zodat-ie een gratis broek heeft.
TS: Ben je een echte winkel? Of een particulier die zijn tweede hands spullen te koop aanbied?
Op het eerste geval heeft de koper recht op het retourneren van het product zonder opgaaf van rede binnen 7 dagen (wet kopen op afstand). Het product moet dan in de originele staat zijn (en niet gedragen en/of gewassen). Je hebt het over een vlek die er niet uitgaat, is de koper eerst gaan wassen? Zo ja, dan hoef jij niks te doen.
Ben je een particulier, dan hoef je niets te doen. Je handelde ter goede trouw en was niet bekend met de vlek. De koper heeft hierin ook onderzoeksplicht en had het product ook kunnen ophalen om het eerst te inspecteren alsvorens tot koop over te gaan. Hij heeft er zelf voor gekozen om het product op te laten sturen en neemt daarbij dus het risico dat als de verkoper iets over het hoofd heeft gezien er mogelijk iets mis is met het product.
Ik zal me trouwens niet al te veel zorgen maken dat er straks echt een advocaat op de stoep staat. Ten eerste zijn mensen die ropen "ik haal er een advocaat bij" doorgaans niet vermogend genoeg om er een te kunnen te betalen. En ten tweede, een advocaat kan alleen een mooie brief maken waarin de eisen van de koper staan, en die weet je al...