Rot toch op.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:15 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Wie heeft er nog een iPhone 3G dan
Neej, maar daarvoor kan je Handbrake gebruiken.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:57 schreef nils7 het volgende:
Kan ik met iMovie een DVD rippen naar .mp4 formaat?
Nou ik werk met citrix, maar heb geen problemen eigenlijk.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:35 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ooit met de Mac Citrix-client gewerkt? Ik heb dat bij een kennis geïnstalleerd, maar nu worden de toetsenbord-instellingen niet goed overgenomen. Hij heeft een international keyboard maar Citrix denkt dat het een Nederlands toetsenbord is: ( en ) zitten boven 8 en 9 in plaats van 9 en 0, dat soort dingen. Volgens hem kon je dit in de Windows-client instellen, maar in de OS X variant kun je alleen opties voor Control en Alt opgeven.
Als je hem gekocht hebt in december 2009: zou best kunnenquote:Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Moet ik m'n iMac de schuld geven?
Ik vind 't veel. Ik heb alleen die iMac als 'groot' apparaat gekocht (in november vorig jaar idd). Die zet ik niet altijd uit, maar die verbruikt nauwelijks iets in standby. Heel vreemd. Gebruikte voorheen m'n MBP. Die hing ook wel es aan de stroom. Verbruikt vast een stuk minder dan een iMac, maar dit verschil?quote:Op woensdag 17 november 2010 20:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als je hem gekocht hebt in december 2009: zou best kunnen. Maar je ging dus opeens 60 kWu per maand meer gebruiken. Dit komt overeen met een apparaat van 60.000 / 30 / 24 = 83 Watt dat 24/7 aanstaat.
watt of 5 in idle en een watt of 30 in gebruik gok ik. Ik weet niet hoe groot scherm je iMac heeft, maar als je er op werkt gebruikt hij minimaal 500 watt he.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind 't veel. Ik heb alleen die iMac als 'groot' apparaat gekocht (in november vorig jaar idd). Die zet ik niet altijd uit, maar die verbruikt nauwelijks iets in standby. Heel vreemd. Gebruikte voorheen m'n MBP. Die hing ook wel es aan de stroom. Verbruikt vast een stuk minder dan een iMac, maar dit verschil?Wat is het verbruik van een Time Capsule 2TB?
27" dus dat kan dan wel oplopen jaquote:Op woensdag 17 november 2010 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
watt of 5 in idle en een watt of 30 in gebruik gok ik. Ik weet niet hoe groot scherm je iMac heeft, maar als je er op werkt gebruikt hij minimaal 500 watt he.
Aldus de Apple-site.quote:Maximaal continu vermogen: 241 W (21,5-inch modellen); 365 W (27-inch modellen)
Heb je een losse client of de online-plugin?quote:Op woensdag 17 november 2010 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik werk met citrix, maar heb geen problemen eigenlijk.
plugin.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je een losse client of de online-plugin?
opgaves vind ik wel erg laag met zo'n scherm, maar ok.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
27" dus dat kan dan wel oplopen ja.
[..]
Aldus de Apple-site.
Hmm, vreemd. Dan is het blijkbaar iets aan de serverkant. Eens kijken of daar nog iets in te stellen is.quote:
Crumpler?quote:Op woensdag 17 november 2010 22:55 schreef Saninl het volgende:
Heeft er iemand een degelijke tas voor een Macbook + magic mouse?
Ik heb nu een sleeve, maar als ik lang op pad ga heb ik graag ook mijn muis bij me. Het mag gerust een wat grotere tas zijn waarbij ook nog een aantal boeken bij kunnen. Het zijn er niet veel, maar een paar boeken zijn altijd handig om bij te hebben. Ik heb echt nergens van deze tassen gevonden?
Tja, wat voor tas zoek je?quote:Op woensdag 17 november 2010 22:55 schreef Saninl het volgende:
Heeft er iemand een degelijke tas voor een Macbook + magic mouse?
Ik heb nu een sleeve, maar als ik lang op pad ga heb ik graag ook mijn muis bij me. Het mag gerust een wat grotere tas zijn waarbij ook nog een aantal boeken bij kunnen. Het zijn er niet veel, maar een paar boeken zijn altijd handig om bij te hebben. Ik heb echt nergens van deze tassen gevonden?
Muisje gooi je gewoon in dat grote midden vak. Ikzelf heb een tasje van Logitech om mn muis zitten. Bij die voorste vakjes zou hij inderdaad uit kunnen glijden door de vorm van de muis. Ik heb deze tas nog niet.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:28 schreef Saninl het volgende:
Allerdrie hartenlijk bedankt voor jullie antwoorden, ik had inderdaad wel iets gedetaileerder mogen zijn
Ik zoek een schoudertas/messengertas, Met dus wat extra ruimte voor een klein aantal boeken en mighty mouse, maar daarbij wil ik wel dat de tas niet "groot" / "dik" lijkt als ik er weinig in heb zitten (als jullie begrijpen wat ik zoek). Bij sommige tassen vind ik dat, en dus echt niet mooi.
@Junkie; die Dakine Exchange, die 2 telefoons waar ik eventueel mijn muis in zou kunnen stoppen vallen er zo uit? Daar zit geen enkele "beveiliging" als klittenband ofzo bij?
Het is overigens ook wel handig als ik de tas fysiek kan zien, (Veldhoven, Eindhoven).
Veel eisen, sorry :$
Inderdaad, sleeve met daarin MacBook 13" past er nog net mooi in, aan de rugzijde. Al een aantal keren verbaasde reacties gehad van vrienden dat daar een laptop in past.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb gewoon een standaard Eastpak schoudertas. Voordeel is ook dat je tas niet schreeuwt "HIER ZIT EEN DURE LAPTOP IN".
Oke! Alleen bij die Floyd vind ik hem zo groot lijken? Het lijkt net of vanaf dat onderste deel (met die rits) als een los compartiment is. Ik heb het liefst niet zo'n hoge.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
Muisje gooi je gewoon in dat grote midden vak. Ikzelf heb een tasje van Logitech om mn muis zitten. Bij die voorste vakjes zou hij inderdaad uit kunnen glijden door de vorm van de muis. Ik heb deze tas nog niet.
(Maar heb hem vanmiddag bekeken bij de GoTo in A'dam. Had namelijk na bijna 3 jaar een rits die openscheurde bij die Dakine Element, en had hem een paar weken geleden ingeleverd en Dakine kan het niet repareren en nu krijg ik een nieuwe van de winkel. Ofwel prima service van Dakine en GoTo.(Ik was alleen 't bonnetje vergeten, dus ga het zaterdag verder afhandelen))
Ik heb meerdere soorten tassen gehad. En een Messenger bag heeft zn voordelen als je vaak de tas afdoet omdat je bijv. moet instappen bij de bus/tram. Of als je er regelmatig wat uit moet halen. Maar als je langere tijd een Messenger bag draagt begin je het wel te voelen in je schouders/rug. Zo'n flap houdt alles wel tegen wat in de tas zit, zolang er maar een goede sluiting zit zodat hij goed sluit. Bij Dakine en Eastpak heb ik daar nooit problemen mee gehad. Wat ik ook lastig vindt bij een Messenger bag is dat hij naast je hangt, en je hem daardoor (als je niet oplet) tegen een paaltje/muurtje kan stoten.
Ik ben zelf naar een rugtas gegaan als de tas die ik het vaakste meeneem omdat deze de rug gelijkmatig belast. Iets waar je op kan letten, is dat het laptopvak iets hoger zit dan de bodem. Dus als je de tas neerzet je niet metteen de laptop op de grond ploft. Verder is een goede rug padding erg comfortabel en dikke hengsels voor over je schouders verdelen het gewicht goed. Die Floyd van Eastpak is daardoor echt zwaar relaxt.
Vakjes en het gebruik ervan hangt inderdaad helemaal af wat je mee gaat zeulen. Meestal is het 1 vak voor iets snel pakken (mobieltje, kabeltje, etc), een groot vak voor de echte spullen en nog een ander vak wat iets afgeschermd zit. En in dat grote vak gooi ik meestal de compact fotocamera, USB schijfjes, sleutels, en muizen. En dat is eigenlijk altijd wel goedgegaan, omdat om de meeste gadgets weer een eigen hoesje zit.
Ik woon in Midden NL, dus weet niet wat voor toffe tassen winkels daar onder de rivieren zijn.![]()
Als de prijs te goed is om waar te zijn, is het dat meestal ook. Trap er niet in.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:46 schreef Rechtenstudent het volgende:
Even een vraag, zijn er tegenwoordig ook neppe Ipads in de omloop die er identiek uitzien, inclusief logo? Ik zou graag een nieuwe Ipad willen kopen, en op marktplaats kom ik veel Ipads die over 64 GB beschikken voor onder de 400 euro. Zijn deze betrouwbaar?
Met de nadruk op ''meestal'' inderdaad. Dus niet altijd. En ik vraag me af of er al identieke Ipads cloons in de omloop zijn. Die er precies het zelfde uitzien, inclusief Apple logo.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als de prijs te goed is om waar te zijn, is het dat meestal ook. Trap er niet in.
In de Eastpack die ik heb, volgens mij de Padded-uitvoering, past net mijn macbook met 2 / 3 boeken. Kabels enzo gaat er nog wel makkelijk bij, maar dan houdt het ook op. Muis of andere kleine spulletjes kan nog in het voorvakje om er makkelijk bij te kunnen.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:46 schreef Saninl het volgende:
[..]
Oke! Alleen bij die Floyd vind ik hem zo groot lijken? Het lijkt net of vanaf dat onderste deel (met die rits) als een los compartiment is. Ik heb het liefst niet zo'n hoge.
Ook zo'n "gewone" eastpack is wat overdreven, omdat ik vaak 2 a 3 boeken nodig heb hooguit..
Dat is wel een smaak waar je van moet houden. Ben zelf voor mijn 17" erg blij met mijn Swiss Gear.quote:
Ik zou het risico niet nemen. De iPad is te nieuw om nu al goedkoop, legaal op Marktplaats te staan.quote:Op donderdag 18 november 2010 01:02 schreef Rechtenstudent het volgende:
[..]
Met de nadruk op ''meestal'' inderdaad. Dus niet altijd. En ik vraag me af of er al identieke Ipads cloons in de omloop zijn. Die er precies het zelfde uitzien, inclusief Apple logo.
quote:Steve Wozniak begon iets te laat wegens internetproblemen door -o, ironie- te veel iPads&iPhones in de zaal. #summit2010 #meetthefuture
Jahoor, dat is geen probleem.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:42 schreef jakkop het volgende:
Kan ik meerdere timemachine backups naar 1 hdd (1 partitie) doen, en ook nog losse bestanden op die schijf hebben? Gegoogled en het lijkt te kunnen, maar ik wil het toch nog even checken, iemand ervaring?
(Het gaat om een externe schijf van 1 TB, en ik heb geen ruimte om de 230 gig die er nu op staat ergens anders te parkeren.)
Ik denk dat hij, zoals de gemiddelde Tweaker, overschat hoezeer mensen op extra features zitten te wachten als die niet geintegreerd zijn.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
Steve Wozniak: Android will be the dominant smartphone platform
Dank. Nog een tip: ik heb de schijf standaard aan 1 mac hangen, heb nu meerdere computers gebackupt naar die schijf. Nu ga ik Mozy kopen: voor 5 dollar per maand je computer online gebackupt, onbeperkte ruimte. En omdat al die Time Machine-backups op 1 computer staan (of eigenlijk een externe hdd, maar die worden ook meegenomen) heb je ze allemaal in de cloud voor 5 dollar per maandquote:Op donderdag 18 november 2010 14:52 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Jahoor, dat is geen probleem.
Wij hebben hier thuis 1 schijf voor de back-ups van 3 verschillende Mac's (iMac, MB en MBP).
Naast de drie back-ups staat er ook nog een handmatige back-up van een windows laptop op, en wat andere losse bestanden. Dit levert geen problemen op.
NLse artikel waarnaar verwezen wordt: 'Apple maakte al eerder een smartphone'.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
Steve Wozniak: Android will be the dominant smartphone platform
Waarde van 2e handse spullen keldert, natuurlijk wel snel.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zou het risico niet nemen. De iPad is te nieuw om nu al goedkoop, legaal op Marktplaats te staan.
Ik ben benieuwd. Ik kom een aantal niet erg positieve reviews tegen, met name over caps op upload speed en dergelijke. Hopelijk heb je betere ervaringen, want het klinkt verder wel goed.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:47 schreef jakkop het volgende:
[..]
Dank. Nog een tip: ik heb de schijf standaard aan 1 mac hangen, heb nu meerdere computers gebackupt naar die schijf. Nu ga ik Mozy kopen: voor 5 dollar per maand je computer online gebackupt, onbeperkte ruimte. En omdat al die Time Machine-backups op 1 computer staan (of eigenlijk een externe hdd, maar die worden ook meegenomen) heb je ze allemaal in de cloud voor 5 dollar per maand
Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar vriend van me is er erg blij mee. Duurde 3 weken voor de initiële backup, maar daar doe je weinig aan natuurlijk.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik kom een aantal niet erg positieve reviews tegen, met name over caps op upload speed en dergelijke. Hopelijk heb je betere ervaringen, want het klinkt verder wel goed.
Kijk eens verder rond op marktplaats. Ik zie daar biedingen staan van bijna 600 euro voor een 64 GB iPad. Waarom zou iemand er dan een voor 400 aanbieden?quote:Op donderdag 18 november 2010 16:21 schreef Rechtenstudent het volgende:
[..]
Waarde van 2e handse spullen keldert, natuurlijk wel snel.
En hoeveel data hebben we het dan over, want dat is wel belangrijk natuurlijkquote:Op donderdag 18 november 2010 16:33 schreef jakkop het volgende:
[..]
Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar vriend van me is er erg blij mee. Duurde 3 weken voor de initiële backup, maar daar doe je weinig aan natuurlijk.
Goed puntquote:Op donderdag 18 november 2010 16:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En hoeveel data hebben we het dan over, want dat is wel belangrijk natuurlijk
Ah, dat is nog wel te doen dan ja. Misschien ook eens overwegen.quote:
Nou, iddquote:Op donderdag 18 november 2010 19:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Exclusive: Woz misquoted! 'Almost every app that I have is better on the iPhone'
Verrassend. De Telegraaf_
Was zeker een Android fanboy.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Exclusive: Woz misquoted! 'Almost every app that I have is better on the iPhone'
Verrassend. De Telegraaf_
Computer opnieuw opstartenquote:Op donderdag 18 november 2010 18:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Safari 5.0.3 in de Software-update
Safari 5.0.3 update adds "more accurate" results in Safari's address field, Flash fix, more
Dat is pas volgende week en er zijn sowieso een aantal winkels die hem nu al voor die prijs verkopen. Daarnaast is $100 korting op een apparaat van $500 zelfs voor Black Friday wat veelquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarschijnlijk een tijdelijke aanbieding voor Black Friday.
Serieus? Ik ben een weekje weg geweest uit NL, en vervolgens krijg ik vandaag een update scherm te zien. Ik raak m'n interesse kwijt...quote:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Serieus? Ik ben een weekje weg geweest uit NL, en vervolgens krijg ik vandaag een update scherm te zien. Ik raak m'n interesse kwijt...
quote:
Ik heb dit volgens mij een keer geprobeerd:quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:54 schreef jakkop het volgende:
Screenshots ter illustratie:
Verbonden via USB:
[ afbeelding ]
Via netwerk:
[ afbeelding ]
In te voeren in terminal.quote:sudo defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1
Dat is het probleem niet, aangezien hij dan via usb aan een andere Mac hangt. Time Machine lijkt er alleen problemen mee te hebben dat het de ene keer via usb, en de andere keer via netwerk is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb dit volgens mij een keer geprobeerd:
[..]
In te voeren in terminal.
Geheel op eigen risico. Ik kon alsnog niet over mijn netwerk een backup maken, want mijn NAS is niet als HFS te formatteren. Overigens ook geen last gehad van hetgeen ik heb gedaan.
Hij lijkt misschien wat groot/lang. Maar dat valt echt mee. Hij is ongeveer 7cm dik.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:46 schreef Saninl het volgende:
[..]
Oke! Alleen bij die Floyd vind ik hem zo groot lijken? Het lijkt net of vanaf dat onderste deel (met die rits) als een los compartiment is. Ik heb het liefst niet zo'n hoge.
Ook zo'n "gewone" eastpack is wat overdreven, omdat ik vaak 2 a 3 boeken nodig heb hooguit..
quote:Op zondag 21 november 2010 12:12 schreef JaapLiekefan het volgende:
Wat is het verschil tussen de verschillende Imacs? Sommige zijn een paar honderd euro duurder, maar wat is dan precies het verschil?
Sorry voor de leekvraag, ben een noob.
En adviseren jullie een Imac of een MacBook? Ik wil het gebruiken om te monteren, maar om de een of andere rare reden lijkt me een Imac daar geschikter voor dan een MacBook.
composite. Als er ook nog groen en blauw bij zit is het component.quote:Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef nelisb het volgende:
Ik ben geen technisch wonder dus eb hulp nodig.
Lcd tv van 6 jaar oud. Deze http://www.vergelijk.nl/l(...)g/20lz50/specs.rhtml Geen hdmi aansluiting.
Wel scart en iets met audio en video, 3 rondjes geel/wit/rood
Wil m'n 1ste generatie Apple tv aansluiten.
Welke kabel heb ik nodig?
Same herequote:Op maandag 22 november 2010 09:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Crap...dankzij een carrier update van Vodafona kan ik niet meer tetheren met iOS 4.2
Probleem opgelost.quote:Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef nelisb het volgende:
Ik ben geen technisch wonder dus eb hulp nodig.
Lcd tv van 6 jaar oud. Deze http://www.vergelijk.nl/l(...)g/20lz50/specs.rhtml Geen hdmi aansluiting.
Wel scart en iets met audio en video, 3 rondjes geel/wit/rood
Wil m'n 1ste generatie Apple tv aansluiten.
Welke kabel heb ik nodig?
Moet je helaas teleurstellen heb dit ooit bij een klant geprobeerd.quote:Op zondag 21 november 2010 22:19 schreef nelisb het volgende:
Nee geen groen en blauw.
De Apple tv heeft groen, blauw en rood.
De tv dus geel, wit en rood.
Kwam een kabel met groen/blauw/rood naar scart tegen. Die maar proberen denk ik.
Zo kan 't ook.quote:Op maandag 22 november 2010 10:57 schreef nelisb het volgende:
[..]
Probleem opgelost.
Nieuwe tv voor op de slaapkamer gekocht.
Ja, daar was ik bij.quote:Op zondag 21 november 2010 11:07 schreef Junkie het volgende:
Ik weet dat er hier een paar Interpol luisteraars zitten. Gaat er er vanavond nog iemand naar 't concert in de HMH?
http://forum.iculture.nl/(...)nl-2.html#post602954quote:
Steve geeft vaak performance issues als reden op, wat in sommige gevallen wel plausibel klinkt. Snap het alleen niet in het geval van Find My iPhone, maargoed...quote:Op maandag 22 november 2010 15:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb genoeg van het gezeik van Apple om onnodig bepaalde features alleen aan de nieuwste modellen iOS-devices aan te bieden zonder dat dit technisch noodzakelijk is.
Bijvoorbeeld geen 4.x voor de iPhone 2G, geen Game Center voor de iPhone 3G en nu gratis Find my iPhone alleen voor iPhone 4, iPad en iPod touch G4.
Ik snap dat ze willen dat men upgradet, maar je kunt ook gewoon nieuwe apparaten bouwen waardoor ik wíl upgraden.
Daarom heb ik ook de voorbeelden gekozen die niet afhankelijk zijn van de performance: de 2G heeft dezelfde processor en geheugen als de 3G, Game Center is een onwijs simpele app die nog op een Newton zou kunnen draaien, en Find my iPhone kan wel degelijk op oude iPhones als je er voor betaalt via MobileMe.quote:Op maandag 22 november 2010 15:26 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Steve geeft vaak performance issues als reden op, wat in sommige gevallen wel plausibel klinkt. Snap het alleen niet in het geval van Find My iPhone, maargoed...
Tsja, vanuit Apple wel te begrijpen. Aan de andere kant mogen we blij zijn dat er voor oudere modellen überhaupt nog softwareupdates zijn verschenenquote:Op maandag 22 november 2010 15:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb genoeg van het gezeik van Apple om onnodig bepaalde features alleen aan de nieuwste modellen iOS-devices aan te bieden zonder dat dit technisch noodzakelijk is.
Bijvoorbeeld geen 4.x voor de iPhone 2G, geen Game Center voor de iPhone 3G en nu gratis Find my iPhone alleen voor iPhone 4, iPad en iPod touch G4.
Ik snap dat ze willen dat men upgradet, maar je kunt ook gewoon nieuwe apparaten bouwen waardoor ik wíl upgraden.
De logica ervan ontgaat me even, maar nadat je een account op een iPhone 4 of iPad gemaakt hebt kun je andere 4.2-devices dus ook vinden..quote:Create a free Find My iPhone account on any iPhone 4, iPad, or iPod touch (4th generation) running iOS 4.2. Once you create an account on a qualifying device, use your Apple ID and password to enable Find My iPhone on your other devices running iOS 4.2
De iPhone 4, iPad en iPod touch 4G zijn toch nieuwe apparaten?quote:Op maandag 22 november 2010 15:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Staat gewoon in je System Preferences bij Touchpad.quote:Op maandag 22 november 2010 16:34 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb mijn MacBook Pro al een paar maanden maar toch vind ik soms nog nieuwe dingen die je kan doen met het trackpad. Heeft iemand van jullie een lijstje met daarop alle handelingen die je kan doen door je trackpad te gebruiken?
Dat is bij andere smartphones niet beter, hoor. De HTC Magic is amper twee jaar oud en krijgt al geen Android 2.1 of 2.2 update. Apple geeft gebruikers twee generaties eerder dan de huidige generatie nog updates. Dat is meer dan je bij anderen ziet, waar oude toestellen sneller verwaarloosd worden.quote:Op maandag 22 november 2010 15:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Thanks!quote:Op maandag 22 november 2010 16:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Staat gewoon in je System Preferences bij Touchpad.
Tenzij je BetterTouchTool gebruikt voor nog meer mogelijkheden.
Ik weet dat het bij andere telefoonfabrikanten nog veel erger is. Voor de iPhone mocht je überhaupt blij zijn als je telefoon ooit een enkele update kreeg. Maar andere fabrikanten hebben wel het excuus dat ze tientallen verschillende modellen toestellen moeten ondersteunen. Dat neemt allemaal niet weg dat Apple ook een andere keus had kunnen maken voor hun klanten.quote:Op maandag 22 november 2010 16:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is bij andere smartphones niet beter, hoor. De HTC Magic is amper twee jaar oud en krijgt al geen Android 2.1 of 2.2 update. Apple geeft gebruikers twee generaties eerder dan de huidige generatie nog updates. Dat is meer dan je bij anderen ziet, waar oude toestellen sneller verwaarloosd worden.
Daarbij is de eerste generatie iPhone maar beperkt buiten de VS uitgekomen.
Ik kan mijn 2G niet updatenquote:Op maandag 22 november 2010 15:48 schreef Prospekt het volgende:
Klopt het nou dat de iPod Touch 2G ook achtergronden krijgt? Of dit een fout van Apple op hun site?
Dan zou ik als ik jou was helemaal nooit een Samsung kopen. Updates kan je dan helemaal vergetenquote:Op maandag 22 november 2010 15:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
iTunes herstarten, nog eens proberenquote:Op maandag 22 november 2010 18:45 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ik kan mijn 2G niet updaten"4.1 is de nieuwste"
THXquote:Op maandag 22 november 2010 19:25 schreef Blaxje het volgende:
[..]
iTunes herstarten, nog eens proberen
Heb je "secrets" geïnstalleerd?quote:Op maandag 22 november 2010 20:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wie had die link nog om die stoplichtknopjes in iTunes weer op de normale plek te zetten? Net geupdate naar iTunes 10.1, maar dit is kut.
Heb je al 4.2 voor AppleTV? Die is nodig voor video streamen.quote:Op maandag 22 november 2010 21:05 schreef nelisb het volgende:
Iemand de 2de Apple tv goed werkend met zijn iPhone en of iPad?
M'n remote op m'n iPhone vind de Apple tv, m'n iPad niet.
Als ik video wil streamen vanaf m'n iPhone kies ik m'n Apple tv, heb dan wel geluid maar geen beeld.
4.2.1 (8C148)quote:Op maandag 22 november 2010 20:47 schreef Junkie het volgende:
Zou iemand 't Build nummer van iOS 4.2 voor de iPhone 3G kunnen geven die nu is vrijgegeven.
Is die van de hetzelfde als de golden master van een tijdje terug?
Versie: 4.2 (8C134)
En kan je op een iPhone 3G nog steeds geen sms toon veranderen?
M'n iPhone en iPad hebben een update gehad. Apple tv nooit bij nagedacht.quote:Op maandag 22 november 2010 21:07 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Heb je al 4.2 voor AppleTV? Die is nodig voor video streamen.
Tnx!quote:Op maandag 22 november 2010 20:28 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Heb je "secrets" geïnstalleerd?
http://secrets.blacktree.com/
Enig idee hoe ik dit voor een andere Provider (zoals KPN) kan wijzigen? Als ik het IPCC-bestand open in Textedit krijg ik alleen maar gecodeerde garbage-data te zien.quote:Op maandag 22 november 2010 13:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://forum.iculture.nl/(...)nl-2.html#post602954
Zit een ipcc file bij die tethering weer moet enablen. Ik kan dit hier op kantoor niet testen, maar kijk even of het jou anders lukt..
Edit: ff laptop geleend van collega. Werkt als een zonnetje; lekker weer tethering![]()
Hopen dan maar dat het niet die generatie is met de 8600M GT. Of zou die Nvidia class action nog gelden?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:06 schreef Junkie het volgende:
Yup, zonder batterij werkt hij gewoon. Batterij van de oude MBP kwam regelmatig langs.
Probeer sowiesow een PRAM & SMC reset. Verder was de grafische kaart een veel voorkomend probleem. nVidia had namelijk foute chips geleverd. Helaas kan je aan dat probleem weinig zelf doen. En natuurlijk kan het de HDD zijn.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...de hele Beatles iTunes collectie maar 's van de gebrokenstenen getrokken.
Had je mijn link gisteren nog gevonden om Vodafone-tethering te herstellen?quote:
Yup, ik ben zo thuis, dus ik ga dan meteen proberenquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Had je mijn link gisteren nog gevonden om Vodafone-tethering te herstellen?
Lijkt me inderdaad een bijna kapotte HDD. Wat kwam er uit schijfherstel? Geen fouten gemerkt. Anders moet je even Schijfhulpprogramma vanaf de installatie-DVD draaien.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:24 schreef Estolan het volgende:
Ola
Ik heb een Imac 24" ( nu iets meer dan 2 jaar oud ), en hij begint ineens mega sloom te worden.
Soms duurt opstarten eindeloos ( letterlijk meer dan 20min ) en kan hij amper meer Itunes + een ander programma draaien. Zag soms een mapje met vraagteken, daarna een bolletje met streep doorheen.
Ook zie ik soms 2 zwarte strepen op het beeldscherm ( wanneer beeldscherm aan staan maar geen beeld vertoont )
Ik heb al met Apple gebeld, en die hebben mij een hoop tips gegeven ( shift ingedrukt huoden om status te bekijken ), alle cache leeghalen, P-Ram & NR-Ram ( geheugen opschonen etc ), maar het probleem blijft nog steeds aanwezig. Tevens nog schijfherstel gedaan. Enige advies wat Apple kon geven is hun nieuwe software ( a 80euro ) erover heen te zetten, ergens anders lees ik verhalen over een bijna kapotte HD
Iemand hier ervaring mee?
Tsja, een nieuwe HDD is niet zo duur, maar je moet wel ergens het OS vandaan halen, dus SL kopen (of op een andere manier verkrijgenquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:30 schreef Estolan het volgende:
Na schijfherstel had hij geen foutmeldingen gegeven, volgens de IMac werkt alles naar toebehoren
Schijfhulpprogramma ook via de IMac gedaan, daarna nog steeds zelfde probleem
Originele software cd ( of DVD ) ben ik kwijt, dus dat schiet ook niet op
Tsja, lijkt me een stochastisch proces, HDD's gaan nu eenmaal soms kapot. Ik heb wel dergelijke problemen meegemaakt toen ik voor een APR/AASP werkte hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:33 schreef Estolan het volgende:
Wat kan er ineens na 2jaar dan mis zijn met de HDD, en waarom zou hij dan slomer draaien ( ik ken bij mijn oude "windows" pc dat toen mijn HDD gaar ging, hij niks meer deed ( dus ook geen Windows opstarten ). Voor de rest heb ik in bijna 18jaar nog nooit meegemaakt dat een HDD ineens spontaan overlijd...
Over het algemeen Hitachi Travelstarsquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:41 schreef Estolan het volgende:
Welke HDD's gebruiken ze eigenlijk? WD? Seagate?
Apple heeft in ieder geval geen vaste leverancier.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:47 schreef Estolan het volgende:
Oh, vaag, ik las juist op apple fora vanuit de VS dat WD en Seagate meer voorkwamen
HDD is vrij makkelijk te testen, zo'n ding is niet zo duur.quote:Neem aan dat de Hitachi nou niet echt een super goede HDD is
Maar zou dus alleen de HDD het probleem veroorzaken?
quote:of weet niemand het eigenlijk en moet ik gewoon mijn IMac naar Amsterdam brengen voor een onderzoek
Ook dat is natuurlijk simpel te testen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:52 schreef Estolan het volgende:
Ik vind het zelf nogal vreemd dat het Service Centre van Apple niet direct spreekt over een gara HDD, maar eerder er vanuit gaat dat het softwarematig is
Net geprobeerd. Nu is tethering-optie helemaal verdwenenquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Had je mijn link gisteren nog gevonden om Vodafone-tethering te herstellen?
Zo is het mij gelukt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Net geprobeerd. Nu is tethering-optie helemaal verdwenen. Aantal dingen op iPhoneclub-forum geprobeerd, maar lijken vooralsnog niet te werken... later nog maar es kijken.
Ga ik dat nog es proberen. Thnx!quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zo is het mij gelukt.
- Step 1: Quit iTunes
- Step 2: Click to launch Terminal from the dock or from the Applications:Utilities folder.
- Step 3: Enter the following command into the Terminal window:
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE
- Step 4: Connect your iPhone and click to launch iTunes from the dock.
- Step 5: Select your iPhone from the list of devices on the left then hold down the Option key and click theCheck for Updates button.
- Step 6: Now you can now select your .ipcc file as it is not greyed out
Daarna ff rebooten en klaar
Dat hij op je bureaublad stond was omdat je een .dmg of .iso-bestand (virtuele disk image) gedubbelklikt hebt en hij daardoor gemount was. De oplossing is dus datzelfde bestand nogmaals mounten. Kijk ook eens of er toevallig een crack bij zit die voorkomt dat je telkens je disk image moet mounten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Snuf. het volgende:
Heey jongens hopelijk kan iemand me helpen. Ik had FM gedownload maar je moet daar eigenlijk een cd voor hebben. Nou goed gewoon daar rechts op mijn bureaublad geplant en toen dacht FM dat er een disc in zat. Alleen nu heb ik een ander programma geinstalleerd en nu is die FM schijf weg en werkt het spel niet meer!
Hoe kan ik hem terugkrijgen?
http://www.openftd.org/si(...)tent&task=view&id=46quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:19 schreef icebeer het volgende:
ik wil openFTD gebruiken, maar hij doet het niet : " OpenFTD-1.2.1 cannot be opened because of a problem"
heb ik een verkeerde versie? of werkt hij sowieso niet met 10.6.5?
alternatieven?
Werkt. Thnxquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zo is het mij gelukt.
- Step 1: Quit iTunes
- Step 2: Click to launch Terminal from the dock or from the Applications:Utilities folder.
- Step 3: Enter the following command into the Terminal window:
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE
- Step 4: Connect your iPhone and click to launch iTunes from the dock.
- Step 5: Select your iPhone from the list of devices on the left then hold down the Option key and click theCheck for Updates button.
- Step 6: Now you can now select your .ipcc file as it is not greyed out
Daarna ff rebooten en klaar
Problemen over de klok?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:25 schreef t0sti het volgende:
kan ik rustig zonder nadenken iOS 4.2 op mijn iPod 4g installeren? klinkt als een domme vraag, maar ik lees vaak in recensies in de app store dat apps het niet doen na een iOS update
en aangezien ik aardig wat apps op mijn iPod heb, vraag ik het me af
edit: ik lees in het iphone topic al problemen over de klok e.d. ik ben hem aan het downloaden, ik werk mijn iPod na een paar weken wel bij![]()
Thanks man hij doet het weer! Super bedankt !quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat hij op je bureaublad stond was omdat je een .dmg of .iso-bestand (virtuele disk image) gedubbelklikt hebt en hij daardoor gemount was. De oplossing is dus datzelfde bestand nogmaals mounten. Kijk ook eens of er toevallig een crack bij zit die voorkomt dat je telkens je disk image moet mounten.
Woehoe, nog iets wat al lang kan via logmein.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:08 schreef t0sti het volgende:
iOS 4.2 geïnstalleerd, en ik merk eigenlijk geen verschilhet is alleen wachten tot mijn printer ondersteund word, dan kan ik printen met mijn iPod
PM gestuurdquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef Maravilla het volgende:
Heeft er hier nog iemand interesse in 1Password for Mac? Ik mag door de Thanksgiving actie een licentie weggeven aan iemand.![]()
De eerste die z'n volledige naam + emailadres PM mag 'm hebben. [ afbeelding ]
Binnen. Dankjewel!quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef Maravilla het volgende:
Heeft er hier nog iemand interesse in 1Password for Mac? Ik mag door de Thanksgiving actie een licentie weggeven aan iemand.![]()
De eerste die z'n volledige naam + emailadres PM mag 'm hebben. [ afbeelding ]
Astu.quote:
$399,-quote:Op woensdag 24 november 2010 02:24 schreef EddyAlbena het volgende:
Weet iemand wat de release prijs was van de iPod Touch 2G 32gb?
Inloggen op modem en instellen op een ander kanaal wil vaak wel helpen.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:18 schreef icebeer het volgende:
heb problemen met Airport in m'n 27inch iMac. De ene dag heb ik gewoon de hele dag internet verbinding en de andere dag ligt hij er een paar keer uit. Probeer ik opnieuw te verbinden krijg ik de hele tijd " connection timeout". Op hetzelfde moment kan ik wel gewoon met m'n iPhone verbinding maken en hebben de andere computers in huis geen last. Net kon ik een half uur geen verbinding maken totdat hij het ineens weer deed. Is hier een oplossing voor? heb op google gezocht maar problemen stammen uit 2008 ofzo en van allerlei oplossingen word ik ook niet al te wijs.
screenshot: de blauwe is gewoon m'n preferred network, en als ik m'n password (WPA2 ofzo) intyp krijg ik de hele tijd connection timeout
[ afbeelding ]
oke thnx, vond via google ook nog het programma istumbler, daar bleek dat er nog 3 netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal zatenquote:Op woensdag 24 november 2010 16:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Inloggen op modem en instellen op een ander kanaal wil vaak wel helpen.
Breng 'm terug naar de winkel. Is niet goed natuurlijk. Geen gekke software geïnstalleerd toevallig?quote:Op woensdag 24 november 2010 16:49 schreef Tauchmeister het volgende:
Geef je bijna ¤2000,- uit aan een Macbook Pro, krijg je nog de ene na de vastloper. Net moest ik 'm zelfs uitzetten met de power button om 'm nog aan de praat te krijgen. En die spinning wait cursor heb ik in twee maanden tijd ook al vaker gezien dan welke foutmelding die ik dan ook te zien heb gekregen in de vijf jaar waarin ik Windows heb gebruikt.
![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2010 17:12 schreef Tauchmeister het volgende:
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Externe schijf niet toevallig NTFS geformatteerd?quote:Op woensdag 24 november 2010 19:30 schreef Lindstrøm. het volgende:
hallo!
Hoe maak je op een externe harde schijf een nieuwe map aan? Als ik naar Archief ga, zie ik alleen dat er een 'nieuwe slimme map' aangemaakt kan worden, ik kan niet op 'nieuwe map' klikken. Iemand die weet waar het aan ligt?
hoe? ik heb hem zo gekocht, moet ik hem nog formatteren dan?quote:Op woensdag 24 november 2010 19:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Externe schijf niet toevallig NTFS geformatteerd?.
Dan issie meestal FAT(32) dan zou je opzich moeten kunnen schrijven, NTFS doet het niet. Je kan even diskutility erbij pakken en kijken wat er mis isquote:Op woensdag 24 november 2010 19:37 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
hoe? ik heb hem zo gekocht, moet ik hem nog formatteren dan?
Oke, bedankt! Hoe kan ik hem formatteren voor de Mac? Echt geen idee hoe deze dingen werken.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan issie meestal FAT(32) dan zou je opzich moeten kunnen schrijven, NTFS doet het niet. Je kan even diskutility erbij pakken en kijken wat er mis is.
En als je hem alleen op een Mac gebruikt zou ik hem sowieso voor de Mac formatteren ja.
op je HD zit een map applicaties, daarin zit een map utilities (of hulpprogrammas ofzo in het NL) daarin zit disk utility (schijfhulp?) daarmee kan je de disk checken en evt erasen (wissen) en dan kan je kiezen welke indelen je wil. Mac OSX journaled is wel de meest gangbare.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:46 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Oke, bedankt! Hoe kan ik hem formatteren voor de Mac? Echt geen idee hoe deze dingen werken.
oke het werkt dus nog steeds niet, channel verandert maar nu ligt hij er weer een tijd uit, andere channels geven ook niet echt verbeteringquote:Op woensdag 24 november 2010 16:18 schreef icebeer het volgende:
heb problemen met Airport in m'n 27inch iMac. De ene dag heb ik gewoon de hele dag internet verbinding en de andere dag ligt hij er een paar keer uit. Probeer ik opnieuw te verbinden krijg ik de hele tijd " connection timeout". Op hetzelfde moment kan ik wel gewoon met m'n iPhone verbinding maken en hebben de andere computers in huis geen last. Net kon ik een half uur geen verbinding maken totdat hij het ineens weer deed. Is hier een oplossing voor? heb op google gezocht maar problemen stammen uit 2008 ofzo en van allerlei oplossingen word ik ook niet al te wijs.
screenshot: de blauwe is gewoon m'n preferred network, en als ik m'n password (WPA2 ofzo) intyp krijg ik de hele tijd connection timeout
[ afbeelding ]
OSX kan wel NTFS lezen, maar niet schrijven, ja dat moet je dan even doen. maar niet naar FAT32 als je hem alleen op je mac gebruikt.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:03 schreef Lindstrøm. het volgende:
• Volledig plug-and-play met Windows-computers: NTFS-geformatteerd voor compatibiliteit met alle Windows-besturingssystemen.
Ik begrijp eerst dat ik hem naar FAT(32) moet zetten? Hoe zal dat moeten, of is dat het wat je net uitgelegd hebt.
Maar dan blijft hij toch zo, ik neem aan dat ik 'FAT' moet selecteren?quote:op je HD zit een map applicaties, daarin zit een map utilities (of hulpprogrammas ofzo in het NL) daarin zit disk utility (schijfhulp?) daarmee kan je de disk checken en evt erasen (wissen) en dan kan je kiezen welke indelen je wil. Mac OSX journaled is wel de meest gangbare.
Zorg ervoor dat je router op 'wpa-aes' staat ingesteld en niet op wpa-tkip. Waarschijnlijk heb je een 802.11N router en in je imac zit een 802.11n netwerkkaart. En 802.11n is officieel alleen compatible met wpa2.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:18 schreef icebeer het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt een hardware probleem. Terug naar de winkel, want dit is niet normaal.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:49 schreef Tauchmeister het volgende:
Geef je bijna ¤2000,- uit aan een Macbook Pro, krijg je nog de ene na de vastloper. Net moest ik 'm zelfs uitzetten met de power button om 'm nog aan de praat te krijgen. En die spinning wait cursor heb ik in twee maanden tijd ook al vaker gezien dan welke foutmelding die ik dan ook te zien heb gekregen in de vijf jaar waarin ik Windows heb gebruikt.
![]()
doe maar gewoon mac OSX journaled hoor, niets mis mee, FAT is alleen nodig als je hem op windows gaat gebruiken.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:35 schreef Lindstrøm. het volgende:
http://www.kenstone.net/fcp_homepage/partitioning_tiger.html
Ik heb hem, hij moet dus op Mac OSX (niet Journaled), als ik hem alleen als dataopslag -en dus niet als backup) wil gebruiken?
m'n router staat op WPA2-PSK AESquote:Op woensdag 24 november 2010 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je router op 'wpa-aes' staat ingesteld en niet op wpa-tkip. Waarschijnlijk heb je een 802.11N router en in je imac zit een 802.11n netwerkkaart. En 802.11n is officieel alleen compatible met wpa2.
34% is echt kut. Hou er rekening mee dat bij een apple je wifi antennes IN de kast zitten. Hou je alt knop eens ingedrukt en klik dan op het airport icoon en maak van wat je daar ziet een screenshot.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:58 schreef icebeer het volgende:
[..]
m'n router staat op WPA2-PSK AES
die N netwerken zijn toch nieuw? wij hebben een 20mbit Tele2 routerding, al een jaartje of wat
ik heb dat programma' tje iStumbler draaien, daar is mn netwerksignaal nu 34%, maar als hij onder de 30 komt komt ie soms in de problemen. Dat oranje balkje is soms weg (mn verbinding dan ook) en kan pas weer verbinden als er weer een oranje balkje begint. Ik snap het niet want bij m'n windows pc was ik gewoon nooit m'n verbinding kwijt. Daar was de verbinding eerst heel slecht, maar toen heb ik de router een verdieping omhoog verplaatst en was hij perfect.
Bovenin heb ik nu ook bijna altijd 5 streepjes (of is dat standaard als je verbonden bent?) heb 1x even 4 streepjes gehad.
PHY MOde: 802,11gquote:Op woensdag 24 november 2010 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
34% is echt kut. Hou er rekening mee dat bij een apple je wifi antennes IN de kast zitten. Hou je alt knop eens ingedrukt en klik dan op het airport icoon en maak van wat je daar ziet een screenshot.
als m'n signal 34-36% is gaat ales prima, maar soms zakt hij naar 28-25 en dan houdt ie er snel mee opquote:Op woensdag 24 november 2010 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah RSSI van -66 is niet heel wild, maar ook niet bizar slecht. En je transmit rate staat gewoon keurig op 54, dus ik begin te vrezen dat het een chipset incompatibiliteit is tussen client en router. Shit happens.
Ik zou gewoon een 802.11N modem/router kopen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef icebeer het volgende:
[..]
als m'n signal 34-36% is gaat ales prima, maar soms zakt hij naar 28-25 en dan houdt ie er snel mee op![]()
wat zijn de oplossingen? signaal versterken? (gaat denk niet lukken met die router), dichterbij zetten is ook geen optie, kabel ook niet.
ik had voor m'n computer een USB dongle, die gaat onder Mac OS X denk niet werken denk ik.
maar snel even zoeken zag ik dat je ook USB wifi dongles voor Mac hebt, zal dat een oplossing zijn?
Jup is gelukt! Dank je welquote:Op woensdag 24 november 2010 21:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
doe maar gewoon mac OSX journaled hoor, niets mis mee, FAT is alleen nodig als je hem op windows gaat gebruiken.
NTFS 3G & MacFusequote:Op woensdag 24 november 2010 20:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OSX kan wel NTFS lezen, maar niet schrijven, ja dat moet je dan even doen. maar niet naar FAT32 als je hem alleen op je mac gebruikt.
quote:Op donderdag 25 november 2010 00:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Lekker hysterisch meedoen met oprah!
10.8 Gb free storage on dropbox: heldentipquote:Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Tipje: Grab Up to 768 MB Free Dropbox Space Through Social Media Connections
Ik zit hierdoor op de 5GB.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
10.8 Gb free storage on dropbox: heldentip
. Yup, grotendeels werk: ik heb ook maar 22% in gebruik, dus zoveel ruimte als ik nu heb, heb ik nog niet nodig. Nog nietquote:Op donderdag 25 november 2010 13:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik zit hierdoor op de 5GB.
Gebruik het eigenlijk nog enkel voor wat losse bestanden.
Mn muziek/foto/video mappen zijn veel te groot om te gebruiken met dropbox.
En voor een groot aantal andere bestanden vindt ik het niet nodig om overal bereikbaar te hebben.
Waar gebruik jij het vooral voor? Studie/werk documenten?
Was een van m'n beste beslissingen van 2010: simlockvrije iPhone 4 kopen en T-Mobile de deur uit schoppen. Meer snelheid en beter netwerk voorquote:Op donderdag 25 november 2010 20:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Eindelijk van T-Mobile af op mijn iPhone. Hello Vodafone! iOS 4.2 doet ook een duit in het zakje qua snelheid, dus hij is weer een stuk bruikbaarder.
Adobe Digital Editions?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:47 schreef jakkop het volgende:
Iemand een aanrader voor een soort eBooks app voor OSX? Library/annotaties/boekwijzer/etc.
Bedankt voor de suggestie, maar wat een achterlijk stuk software zegquote:
Verwaching is om 1u, iig, dit staat op OMT.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Al even ja. Had alweer open moeten zijn, want Black Friday is begonnen...
Ligt eraan wat je wil hebbenquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:29 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
En toch hoop je stiekem altijd weer op megakortingen
Idd. Overigens geeft Saturn deze week per ¤100 ¤15 korting.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wil hebben. Ze hadden ook niks kunnen doen hè...
Jaja ik weet 'tquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wil hebben. Ze hadden ook niks kunnen doen hè...
Damn, een duidelijk antwoord is zelfs via google niet te vindenquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:04 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe maak ik een extern scherm primair in windows xp? Ik heb een MBP met bootcamp.
Ik zou voor audio-editing (en dus zeker voor video-editing) toch echt die paar inch aan schermruimte missen. Of je moet dat eigenlijk vrijwel alleen maar met externe monitor doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:01 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga mijn hackintosh en mijn MBP Sobchakken, dan koop ik een 15" MBP, ik denk de i5. Alhoewel ik ook nog dub over 13", ook relaxed en klein, maar het wordt wel mijn main computer, dus ook voor audio- en video-editing. Dan is die proc-kracht wel lekker.
Voor zwaar werk gebruik ik inderdaad een externe monitor en een externe geluidskaart, dus dat maakt niet zo heel veel uit. Maar ik zie wel in allemaal benchmarktests dat het verschil tussen de beste c2d en de simpelste i5 best groot is, dus dat is het geld misschien wel waard.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou voor audio-editing (en dus zeker voor video-editing) toch echt die paar inch aan schermruimte missen. Of je moet dat eigenlijk vrijwel alleen maar met externe monitor doen natuurlijk.
Daarnaast (alhoewel dat niets is wat niet met een externe geluidskaart op te lossen is), is het natuurlijk wel zo dat de 13" een enkele audio in/uit connector heeft en vanaf de 15" die twee gescheiden zijn in losse connectoren.
Je bent waarschijnlijk zelf statisch geladen. Nieuwe pantoffels?quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Leuk dat Apple toetsenbord, maar elke keer als ik naar mijn pc loop en begin te typen, krijg ik een schokje. Dat probleem heb ik met een plastic toetsenbord niet.
Wel vreemd dat het vanavond opeens begon.
Ja, dat had ik zelf ook wel bedacht. En nee, geen nieuw schoeisel. Zal wel door de droge lucht komen ofzo.quote:Op zaterdag 27 november 2010 06:24 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk zelf statisch geladen. Nieuwe pantoffels?
Links onder bij die tekentjes.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:31 schreef icebeer het volgende:
waar zit de repeat knop in iTunes? als m'n cd is afgelopen stopt m'n muziek ipv dat hij weer bij nummer 1 begint
Ik weet niet of de belastingdienst het bij controle zo prettig vind dat je onderwijskorting gebruikt hebt bij de aanschaf van een laptop die je alleen voor je bedrijf gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:34 schreef stoeltafel het volgende:Kan hem kopen vis surfspot.nl en de btw krijg ik terug via mijn bedrijf dus dan scheelt het 30%
Wil je de gamepc vervangen door een 11" MacBook air? Het kan, maar afhankelijk van hoe oud de gamepc is kan je best ver terugzakken in performance. Aan de andere kant gebruik ik een 13" MacBook pro als enige computer (thuis met externe monitor/keyboard/muis) en dat gaat prima.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:34 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier mensen met een iPad en een air Book ?
Heb nu een game pc die ik gebruik om te downloaden en als backup.
De iPad gebruik ik voor wat surfen, NRC lezen en in de trein.
Een oude langzame laptop voor school.
Nu heb ik de air Book gezien, Pffff mooi !
Alleen niet goedkoop voor school werk. De 11 inch icm 4 gb lijkt me wel wat. Kan hem kopen vis surfspot.nl en de btw krijg ik terug via mijn bedrijf dus dan scheelt het 30%
Doe de opleiding small business dus gebruik het voor beide.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet of de belastingdienst het bij controle zo prettig vind dat je onderwijskorting gebruikt hebt bij de aanschaf van een laptop die je alleen voor je bedrijf gaat gebruiken.
Nee het vervangt de game pc niet maar de oude laptop.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wil je de gamepc vervangen door een 11" MacBook air? Het kan, maar afhankelijk van hoe oud de gamepc is kan je best ver terugzakken in performance. Aan de andere kant gebruik ik een 13" MacBook pro als enige computer (thuis met externe monitor/keyboard/muis) en dat gaat prima.
Ik heb pasgeleden een MacBook Pro voor 700 euro gekocht, en zou deze voor geen goud willen ruilen tegen een iPad (die ik ook twee keer heb gehad, om vervolgens weer weg te doen). Ik denk dat een 11,6" MacBook Air de iPad in nog meer opzichten zal vervangen, aangezien je die ook zonder enig probleem overal mee naartoe kan nemen. De iPad is leuk, maar een MacBook is geweldig.quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Nee het vervangt de game pc niet maar de oude laptop.
Net langs de Apple store geweest
Vind de MacBook super
Vind de MacBook pro super
Vind de MacBook air super
Budget 1000 euro maar krijg 30% dus heb wat ruimte. Iedere type heeft zijn voordeel zoals utp aansluiting wat de air dan niet heeft. De pro heeft toetsenbord verlichting, Pffff moeilijk
Als het goed is gaat hij bij sluiten niet in slaapstand als je beiden een scherm en een muis heb aangesloten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:16 schreef Saninl het volgende:
Kan ik zorgen dat mijn Macbook als ik de klep sluit niet in standby mode ga als ik hem boven aan mijn grote scherm heb hangen?
Want dan zet ik hem graag dicht voor het scherm neer en typ ik op een extern toetsenbord verder.. Maar als ik hem aansluit en dichtdoe gaat hij helaas in standby..
Ja, dit kan volgens mij met een EFI firmware hack.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:16 schreef Saninl het volgende:
Kan ik zorgen dat mijn Macbook als ik de klep sluit niet in standby mode ga als ik hem boven aan mijn grote scherm heb hangen?
Want dan zet ik hem graag dicht voor het scherm neer en typ ik op een extern toetsenbord verder.. Maar als ik hem aansluit en dichtdoe gaat hij helaas in standby..
Bij mij welquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:21 schreef jakkop het volgende:
[..]
Als het goed is gaat hij bij sluiten niet in slaapstand als je beiden een scherm en een muis heb aangesloten.
Ho, sorry. Dit is een beetje een vaag verhaal voor mij..quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:24 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ja, dit kan volgens mij met een EFI firmware hack.
Neej, ik zou het niet doen. Dit is zo by-design.
Alles gaat dan naar slaapmodus, dus ook als hij in je tas zit e.d. En zorgt ervoor dat hij zich daar niet enorm gaat opwarmen. En met een extern toetsenbord/muis/remote kan hem gewoon weer uit de sleepmodus halen.
Of je kan het laptop scherm als 2e scherm gebruiken door de dock&menubalk naar het externe scherm te verplaatsen Zo wordt je extern monitor het hoofdscherm. En als hij zijn klep open heeft staan kan de warmte ook op de juiste manier via het toetsenbord eruit gaan.
Met license, bedoel je? Hier geen problemen gehad met update..quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:57 schreef jakkop het volgende:
Roel/Sobchak, hoe hadden jullie Aperture gefixt?
Heb een tijdje geleden een trial gedownload, is nu op. Ik weet nog dat je een truukje had...quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Met license, bedoel je? Hier geen problemen gehad met update..
Welke versie zit je nu?
Ik gebruik 'm zelfs zonder externe monitor.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aan de andere kant gebruik ik een 13" MacBook pro als enige computer (thuis met externe monitor/keyboard/muis) en dat gaat prima.
Je moet 'm even dichtklappen, dan gaat ie in sleep modus, dan vervolgens 'wakker maken' met je toetsenbord of muis, dan gaat ie als het goed is vanzelf aan (dan hoor je ook even de optical drive zo'n zoem maken).quote:
PRAM en SMC reset gedaan?quote:Op zondag 28 november 2010 00:02 schreef jakkop het volgende:
Ouwe Powerbook blijft hangen op grijze achtergrond+Apple Logo. HDD doet het gewoon nog. Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik ookquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik gebruik 'm zelfs zonder externe monitor.
Ik werk als webredacteur, en dan is het wel lekker om een beetje de ruimte te hebben. Parkeer mijn email in een hoek, cms in een ander, photoshop ernaast. Etc. Zeker als ik thuis werk, wat ik veel doe, vind ik die ruimte wel fijn.quote:Op zondag 28 november 2010 15:59 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik ook13 inch vind ik eerlijk gezegd prima hoor
Maar ik doe dan ook geen video bewerking.
HDD vervangen is alleen een heleboel schroefjes eruit draaien. En 1 batterij kabeltje.quote:Op zondag 28 november 2010 16:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik werk als webredacteur, en dan is het wel lekker om een beetje de ruimte te hebben. Parkeer mijn email in een hoek, cms in een ander, photoshop ernaast. Etc. Zeker als ik thuis werk, wat ik veel doe, vind ik die ruimte wel fijn.
Maar toch twijfel ik nu wel of ik voor de high end 13" zal gaan, of de simpelste 15".. Ik wil in ieder geval 500 gb ruimte, dus dan kom je weer op de middelste 15". Zelf een schijf erin zetten is op zich ook niet zo moeilijk, al heb ik het bij die unibody's nog nooit gedaan. Als je een BTO doet, is het 90 euro extra. Hm. Choices..
Mja oke dan is het wel logisch. Het enige wat ik doe is Football Manager, Two and a half men kijken en een beetje surfen. Soms iets voor school. Verder heb ik nog een 20 inch Scherm bij mijn xbox dus als het moet kan ik die gebruiken. Daarnaast ligt hier nog een windowslaptop met 17 inch weg te rotten want die gebruik ik niet. Eerst wel maar toen kwam mijn macbook en nu heeft ie in 3 maanden misschien 2 keer aangestaan.quote:Op zondag 28 november 2010 16:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik werk als webredacteur, en dan is het wel lekker om een beetje de ruimte te hebben. Parkeer mijn email in een hoek, cms in een ander, photoshop ernaast. Etc. Zeker als ik thuis werk, wat ik veel doe, vind ik die ruimte wel fijn.
Maar toch twijfel ik nu wel of ik voor de high end 13" zal gaan, of de simpelste 15".. Ik wil in ieder geval 500 gb ruimte, dus dan kom je weer op de middelste 15". Zelf een schijf erin zetten is op zich ook niet zo moeilijk, al heb ik het bij die unibody's nog nooit gedaan. Als je een BTO doet, is het 90 euro extra. Hm. Choices..
Voor muziek kan je volstaan met een first gen.quote:Op zondag 28 november 2010 17:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Is het het waard om een Ipod touch 4g te halen als je voornamelijk alleen muziek erop wilt luisteren. Op marktplaats kan ik bijvoorbeeld voor 100 euro een 3g kopen. Zit er veel verschil tussen deze 2 versies in, dat 130 euro in prijsverschil doet rechtvaardigen.
PRAM SMC reset gedaan. Heb geen cd in de buurt. Via target disk aangesloten, en fsck gedaan, is allemaal goed. Hoe check ik de rechten?quote:Op zondag 28 november 2010 05:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
PRAM en SMC reset gedaan?
Heb je hardware check cd al geprobeerd?
Opstarten van CD? En dan HDD checken op rechten.
Via Target-Disk mode aan een andere mac aansluiten. En dan HDD checken op rechten
M'n 2nd gen was gestolen, heb net een 4th gen gekocht en die lijkt wat luider te zijn, de speakers zijn sowieso beter.quote:Op zondag 28 november 2010 18:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Relaxt, kwaliteit in geluid is ook gewoon het zelfde tussen alle versies? Dan kan ik inderdaad voor 70 euro een first gen beter halen.
Hoe is de afwerking? Ik hoorde dat die nog wel eens beroerd kon zijn (iets met lijmrestjes ofzo).quote:Op zondag 28 november 2010 18:55 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
M'n 2nd gen was gestolen, heb net een 4th gen gekocht en die lijkt wat luider te zijn, de speakers zijn sowieso beter.
quote:Op zondag 28 november 2010 18:37 schreef jakkop het volgende:
[..]
PRAM SMC reset gedaan. Heb geen cd in de buurt. Via target disk aangesloten, en fsck gedaan, is allemaal goed. Hoe check ik de rechten?
quote:Spooktelefoontjes via FaceTime om half vier s nachts
zondag, 28 november 2010 (22:25) | Gonny van der Zwaag
Vannacht overkwam een aantal mensen iets vreemds: rond 3:30 uur s nachts ging de iPhone FaceTime-gesprekken voeren met nummers uit het adresboek. Ook iPhoneclub-lezer Dennis overkwam het: zijn iPhone 4 startte een uitgaand chatgesprek naar zijn schoonvader, die eveneens een iPhone 4 heeft. Het gesprek vond plaats rond 3:30 uur. Schoonvader nam het gesprek op, maar hoorde niets. Wat de situatie nog vreemder maakt, is dat het Wi-Fi-netwerk bij Dennis thuis uit stond. Op forums zijn zelfs mensen te vinden die hun toestel in vliegtuigmode hadden staan.
Bij dit soort problemen is het altijd lastig in te schatten hoeveel mensen nu werkelijk getroffen zijn: een stuk of 10 klachten op een forum kan veel lijken, maar op het totale aantal van de miljoenen iPhones die in omloop zijn, stelt het niet veel voor. We zijn daarom benieuwd hoeveel mensen nog meer last hebben gehad van de nachtelijke chatgesprekken via Facetime, naar willekeurige personen uit je adresboek.
Geen last van gehad. Maar blijkbaar bij veel mensen die stevejobs@apple.com als contactpersoon hadden ingesteld.quote:Op maandag 29 november 2010 14:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
What the flying fuck?![]()
http://www.iphoneclub.nl/(...)-half-vier-s-nachts/
[..]
Tja, het blijft vreemd. Ik heb rustig kunnen doorronken in m'n nest...quote:Op maandag 29 november 2010 15:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ál die mensen in de reacties daar Steve Jobs in hun contactenlijst hebbenHet lijkt op een bug in de software van de telefoon die een vals inkomend gesprek genereert. Al kan ik er niet bij wat voor bizarre bug dat dan moet zijn
Wie doet zoiets?quote:Op maandag 29 november 2010 15:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tof, Find My iPhone ook voor m'n broertje's iPhone 3GS ingesteld
[..]
Geen last van gehad. Maar blijkbaar bij veel mensen die stevejobs@apple.com als contactpersoon hadden ingesteld.
Vreemd? En opnieuw syncen?quote:Op maandag 29 november 2010 21:23 schreef Tijn het volgende:
Installeer ik 4.2, zijn opeens bijna al mn apps weg. WTF
Vraagje over de AppleTV 2G.quote:Op maandag 29 november 2010 10:40 schreef nelisb het volgende:
Top ding! Draait hier alweer een week met veel
Plezier!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |