abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2010 @ 18:21:40 #1
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88829105

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleider). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester ‘s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelynched worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelynched worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelynched. Dit moet voor 14:00 die dag worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava’s, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen mij een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 21:30 gestuurd te hebben, zodat de overgang om 22:00 kan plaatsvinden.
Dagelijks om 19:00 zal de lynch plaatsvinden en de persoon die de meeste stemmen heeft gekregen, gelynched worden. Om 22:00 vindt de nacht- of dagovergang plaats. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal de volgende dag om 19:00 zijn. Op dat moment zal tevens de nacht ingaan, waarin de speciale rollen hun PM’s kunnen sturen naar de spelleider. De uitslag van de nacht zal om 22:00 bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelynched worden door het dorp, n.a.v. de kills van ’s nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de
stad. Het dorp wint als alle maffia dood is. De verhouding dorp-maffia is 5:1.

Stemregels:
1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ”##Ik stem voor Piet.” Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ”##unvote Jan, ##vote Piet”
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelynched worden.
5. Stemmen is verplicht. Als je twee keer niet gestemd hebt, krijg je van ons een PM met de herinnering om te gaan stemmen. Mocht je stem dan een derde keer missen, word je gemodkilled en lig je uit het spel.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.

Deadlines
De dag -> nacht-overgang zal elke dag om 19:00 plaatsvinden (tot die tijd mag iedereen stemmen). De overgang van nacht naar dag zal rond 22:00 zijn. De PM’s van de speciale rollen moeten om uiterlijk 21:30 binnen zijn). Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt:

Dorpsbewoner - Je bent een onschuldige dorpsbewoner, opgeschrikt door de onverwachte moorden! Jouw doel is om de maffia te ontmaskeren, zodat ze het dorp niet kunnen uitmoorden. Dit doe je door de hints uit de nachtkills op te lossen en vervolgens te stemmen op de persoon waarvan jij denkt dat het een maffialid is. Je wint als alle maffia dood is gegaan.

Maffia - Jouw doel is om de stad uit te moorden! Je zult te weten krijgen wie je medemaffialeden zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal maffia gedeeld door twee (naar boven afgerond). Je wint als alle dorpelingen dood zijn.

Godfather – Jij bent het hoofd van de maffia. Je bent zo goed in je werk, dat je op de crime scène minder hints achterlaat dan je medemaffialeden. Als de rechercheur je onderzoekt, krijgt hij te horen dat je een brave dorpeling bent. Maar als je gelynched of vermoord wordt, is je groep zo in de rouw dat ze die nacht geen moorden kunnen plegen. Je wilt als alle dorpelingen dood zijn.

Maffiahoer – Je bent lid van de maffia en gebruikt je mannelijke of vrouwelijk charmes om de maffia te ondersteunen. Elke nacht ga je op pad om een dorpsbewoner naar keuze bezig te houden (PM-en naar spelleider voor 20:30), deze dorpsbewoner zal zijn eventuele speciale rol die nacht niet kunnen uitvoeren. Een speler mag maar één keer lichte zedenbezoek ontvangen.

Rechercheur - Elke dag/nachtcyclus mag je me één van de volgende vragen stellen: of een bepaalde aanwijzing naar een bepaald persoon leidt, of hoeveel maffia er op een bepaald persoon gestemd hebben. Je wint als alle maffia dood is.

Nachtwaker - Je neemt het recht in eigen hand. Je kunt elke avond, behalve de eerste avond, iemand naar eigen keus vermoorden. Let op! Er zal wel een aanwijzing over jou aanwezig zijn bij de nachtkills zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle maffia dood is.

Dorpsoudste - Als dorpsoudste geniet je veel respect in het dorp. Bij elke lynch mag je een tweede stem naar de spelleider PM-en. Dit mag ook op een andere persoon zijn dan waarop je in het topic gestemd hebt. De dorpsoudste wint als alle maffia dood zijn.

Velddoctor - Je hebt de mogelijkheid elke avond één iemand te beschermen. Dit zal hem of haar, indien er slechts één maffialid hem/haar als kill heeft opgegeven, beschermen. Indien de maffia twee man stuurt, zullen jullie allebei sterven. Je wint als alle maffia dood is.

Bodyguard - Je bewaakt de burgemeester. Alleen de burgemeester kent je identiteit. Zo lang je leeft kan de burgemeester niet 's nachts vermoord worden. Als bodyguard kun je jezelf niet beschikbaar stellen om verkozen te worden als burgemeester. Je wint als alle maffia dood zijn.

Psychopaat – Je werkt alleen en probeert in je eentje het dorp en de maffia uit te moorden en als enige over te blijven. Stuurt elke nacht een kill in. Je wint als je alleen overblijft

Psychiater – Het is jouw doel om de psychopaat te vinden en deze te genezen. Dit kun je door de hints uit zijn/haar moord op te lossen, bovendien kun je om de dag de spelleiders PM’en voor een speciale hint. Als je weet wie de psychopaat is, PM je dit naar de spelleiders. Doe dit pas als je zeker van je zaak bent, want je mogelijkheden om te raden zijn beperkt. Je wint als alle maffia dood zijn.

Forensisch onderzoeker – Je hoort bij het dorp en door je medische achtergrond kun je na de moorden één van de lijken onderzoeken, en hiermee een bijzondere hint verkrijgen over de moord of de moordenaar. PM de spelleiders wel lijk je nader wilt onderzoeken. Je wint als alle maffialeden dood zijn.

Spion – Je hebt sympathie voor de maffia, al hoor je zelf niet tot deze bende. Jij weet wie de maffialeden zijn, maar zij weten niet wie jij bent. Je helpt de maffia door niet op ze te stemmen bij de dorpslynch. Als je het 3 dagen volhoudt, wordt je toegelaten tot de maffia! Je mag tevens niet op je maatjes stemmen met de BM verkiezing.

Gekke dokter - De gekke dokter kiest net zoals de normale dokter elke nacht iemand uit om te beschermen. Bij de gekke dokter is er alleen één probleem: hij heeft 50% kans om diegene te vermoorden ipv beschermen. Er wordt niet vermeld of je gek bent of niet.

Hond - Je krijgt een opdracht die je dient te vervullen in het topic. Als je de opdracht goed uitvoert, krijg je een hint over één van de maffialeden, waarmee je hopelijk het dorp kunt redden van de ondergang! Het verraden van je opdracht aan anderen zal je opdracht doen mislukken. Ook moet je minimaal een aantal posts maken om deze opdracht te voltooien; als je niks post in het topic, mislukt de opdracht sowieso. Je opdracht gaat in om 22.00 en eindigt de dag erop om 22:00. Je hebt dan nog tot de dorpslynch om 19:00 de volgende dag de tijd om je hint op te lossen en, als je wilt, deze te delen met het dorp! Maar let op, wees niet te opvallend want de maffia heeft daarna ook nog tijd om jou om te brengen!

Deelnemerslijst.
1. iBenny Profiel | History | Fotoboek DORPSOUDSTE
2. charmed_angel Profiel | History | Fotoboek
3. Patje1987 Profiel | History | Fotoboek
4. TheVulture Profiel | History | Fotoboek
5. Beach Profiel | History | Fotoboek
6. Kally Profiel | History | Fotoboek
7.gomi Profiel | History | Fotoboek DORP
8. Liesje1979 Profiel | History | Fotoboek
9. Trevland Profiel | History | Fotoboek
10. Bartjebart Profiel | History | Fotoboek
11. Goratj Profiel | History | Fotoboek
12. Zeroku Zeroku | History | Fotoboek
13. StijnDa Profiel | History | Fotoboek
14. D. Profiel | History | Fotoboek SPION
15. JJH Profiel | History | Fotoboek
16. Sheepcidus Profiel | History | Fotoboek
17. IJsdraakje Profiel | History | Fotoboek
18. Borisz Profiel | History | Fotoboek
19. naatje_1 Profiel | History | Fotoboek
20. CaLeX Profiel | History | Fotoboek
21. PatriQue89 Profiel | History | Fotoboek
22. -Vaduz- Profiel | History | Fotoboek
23. Graseter Profiel | History | Fotoboek
24. 08gnoT Profiel | History | Fotoboek
25. Bellatrix Profiel | History | Fotoboek DORP
26. Cablegunmaster Profiel | History | Fotoboek
27. PS Profiel | History | Fotoboek

Belangrijke posts:
Dag 1

HUUUUUUUUH, WAT IS DIT?! Hier heb je een leuke oude ronde om te bekijken:
Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo
Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door Tha_Erik op 19-11-2010 00:32:40 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_88829118
O~)
  woensdag 17 november 2010 @ 18:30:13 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_88829534
Ja, weer even volgen dus.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_88829702
Ik heb nog geen PM hoor Erik, komop o|O
pi_88829710
B-)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_88829723
quote:
7s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:33 schreef StijnDa het volgende:
Ik heb nog geen PM hoor Erik, komop o|O
Ik wel.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_88829736
Oh, en ik heb ook nog geen PM, als dat de bedoeling zou moeten zijn
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_88829744
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik wel.
Echt?
  woensdag 17 november 2010 @ 18:34:53 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88829772
We zijn nog in bespreking. Nog geen PM's zijn verstuurd. Nou ja, misschien wel, maar nog geen van officiële aard.
Hoogachtend,
Erik.
pi_88829806
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Echt?
nee :6
pi_88829880
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:35 schreef Beach het volgende:

[..]

nee :6
o|O
pi_88829895
quote:
8s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef Tha_Erik het volgende:
We zijn nog in bespreking. Nog geen PM's zijn verstuurd. Nou ja, misschien wel, maar nog geen van officiële aard.
In bespreking over wat.... :P
  woensdag 17 november 2010 @ 18:37:53 #13
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88829917
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:37 schreef StijnDa het volgende:

[..]

In bespreking over wat.... :P
Over een seksdate.
Hoogachtend,
Erik.
pi_88830121
quote:
3s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:37 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Over een seksdate.
Niets geilers dan rollenspel toch?
  woensdag 17 november 2010 @ 18:46:17 #15
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_88830277
*O*
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_88830574
wie worden de spelleiders?
  woensdag 17 november 2010 @ 18:53:29 #17
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88830591
Ladidadida en ik.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:54:03 #18
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_88830613
quote:
3s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Ladidadida en ik.
Leuk :Y

Ben benieuwd
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_88830753
quote:
3s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Ladidadida en ik.
^O^
  woensdag 17 november 2010 @ 19:04:08 #20
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_88831058
Lekker, een seksdate!
Anyway, inschrijving gesloten! Wij gaan in conclaaf!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_88833662
Ik heb nu wel mijn rol echt.
Tevens stel ik me beschikbaar als BM.

Beach (1) Beach
pi_88833839
mij lijkt het me ook wel een keer leuk om Burgemeester te zijn!
  woensdag 17 november 2010 @ 20:00:59 #23
163094 Ladidadida
pi_88833844
De rollen zijn verdeeld en verstuurd via PM. Mocht je geen rol hebben ontvangen, laat het Tha_Erik en mij dan even weten via PM!

BIJ DEZE IS HET SPEL OFFICIEEL GEOPEND! :D *O*
  woensdag 17 november 2010 @ 20:01:47 #24
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88833878
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:00 schreef Ladidadida het volgende:
De rollen zijn verdeeld en verstuurd via PM. Mocht je geen rol hebben ontvangen, laat het Tha_Erik en mij dan even weten via PM!

BIJ DEZE IS HET SPEL OFFICIEEL GEOPEND! :D *O*
En als je geen PM gehad hebt heeft dit NIETS te maken met het toekennen van de rollen, dat is van tevoren gebeurd.

Have fun babes!
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 17 november 2010 @ 20:03:37 #25
163094 Ladidadida
pi_88833959
Krijg ik nu die beloofde seks nog btw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: