abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89006490
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:15 schreef CasB het volgende:
Hmm, ik rij volgende week maandag naar Frankrijk, hopen dat er dan niet al te veel ligt...
Centimetertje of 15-20 :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89006500
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 11:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

tis 11 uur geweest. Schiet es op :(
Ze zijn ermee bezig. :P
Het duurt altijd even voor alle kaarten veranderd zijn...
pi_89006580
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

50 cm :')
Je doet wel :') maar het is recentelijk wel eens lokaal voor gekomen.
pi_89006892
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:20 schreef Leipo666 het volgende:
donderdag winterbanden en zo te zien ga ik het dus toch nog op tijd redden *O*
Ik was vorig jaar ook al net op tijd.
Bestelde ze rond sinterklaas en sprak af voor half december. 1 dag na het plaatsen brak de hel los ;)
pi_89007061
Jullie zijn wat mij betreft veel te positief over sneeuw. Zo zeker is het allemaal niet, alles hangt af van een klein lagedruk gebied wat vrijdag langs komt. Omdat het zo klein is, maakt een kleine verschuiving al veel uit. Het lijkt erop dat het westen gewoon regen krijgt op vrijdag, bij temperaturen ruim boven nul. De precieze trekrichting weten we pas tegen woensdag. Voor het noorden en oosten ziet het er wel beter uit.

Verder moet je als je de pluim erbij pakt eigenlijk ook de guidance lezen. Daarin gaan ze er vanuit dat het sneeuwdek te lang stand houdt in de modellen en dat de temperatuur daarom te laag wordt berekend.

Wat mij dan ook weer op valt is dat het lagedruikgebied opnieuw iets later komt en dat de kou steeds weer een beetje wordt uitgesteld. Leek donderdag een paar dagen geleden nog echt koud te worden, nu wordt er voor de bilt gewoon ruim boven nul berekend.

Dat het kouder wordt is wel zeker, maar wat het precies brengt, moeten we toch echt nog even afwachten.
pi_89007186
GFS ziet er warmer uit dan voorheen. Vooral aan de westkust temperaturen flink boven nul.

Sneeuwkaart voor zaterdag

pi_89007211
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:52 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

:') Jij klinkt als een verbitterd mannetje dat iedere dag naar zijn kantoortje toe gaat met het idee dat hij zulk wereldsbelangrijk werk doet, maar het al met al totaal niets voorstelt. Geniet je nog wel eens van de mooie dingen om je heen?

Dat er een aantal mensen komen te overlijden door sneeuw is totaal niet van belang voor de pracht er van. Als er uberhaupt geen auto's zouden bestaan zouden er nog veel minder mensen omkomen in verkeersongelukken. Je uitspraak is vreselijk hypocriet! Want het zou betekenen dat alles waar mensen aan dood gaan we maar moeten vergeten, verachten en niet moeten willen.

Dat is de cyclus van het leven, ik kan morgen ook dood gaan in een auto ongeluk, en toch stap ik met veel plezier in m'n auto!
Ik geniet er met volle teugen van de prachtige sfeer die winterweer met zich meebrengt..... en als jij er alleen maar boos om kan zijn en jezelf op kunt vreten omdat er doden in het verkeer vallen heb ik behoorlijk met je te doen :')

Ik geniet iedere dag van mijn heerlijke broodje met hagelslag, terwijl de cacao die nodig was voor de hagelsslag is verbouwt door kindertjes in afrika die er nog geen 80cent per dag voor krijgen..... ja, vreselijk natuurlijk! Zoiets zou ik niemand gunnen..... maar als ik daar elke dag bij stil moet gaan staan heb ik geen leven meer over.

Als jij daar wel zo consequent in bent vraag ik mij af hoe jij iedere dag op je werk komt ;)
Hou alsjeblieft op met die onzin!
Jij bent mijn held. :D _O_
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 12:00:02 #258
8781 crew  Frutsel
pi_89007555
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 11:47 schreef aloa het volgende:
GFS ziet er warmer uit dan voorheen. Vooral aan de westkust temperaturen flink boven nul.

Sneeuwkaart voor zaterdag

[ afbeelding ]
Hmmmm.... en wanneer komt de nieuwe? morgen pas?
  maandag 22 november 2010 @ 12:01:53 #259
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89007614
Zo sneeuwschuiver gekocht, laat maar komen 8-) *O*
Witte pakjesavond ? <O)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_89007642
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:01 schreef Nonneke het volgende:
Zo sneeuwschuiver gekocht, laat maar komen 8-) *O*
Witte pakjesavond ? <O)
Dan glijden <O) en 8} van het dak!!! :'(
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 12:05:02 #261
8781 crew  Frutsel
pi_89007718
quote:
KNMI: Winter komt eraan
Na een lange periode met temperaturen boven normaal wordt het deze week kouder. In de tweede helft van de week gaat het in de nacht en ochtend licht vriezen en later is ook matige vorst mogelijk. Daarmee is de eerste vorstperiode van de winter een feit. Ook neemt de kans op winterse neerslag toe en kan er voor het eerst dit najaar op een aantal plaatsen wat sneeuw vallen.

Op de weerkaart tekent zich een winters weerbeeld af. Aan de oostflank van een hogedrukgebied boven Groenland en IJsland en ten westen van een lagedrukgebied boven midden Europa komt een luchtstroming op gang waarmee steeds koudere lucht uit de poolstreken naar onze omgeving wordt gevoerd. Hoe lang de vorstperiode aanhoudt is nog onduidelijk. Op de lange termijn tot en met de volgende week geven de modelberekeningen een tweedeling met 50% kans op koud weer en 50% kans op een overgang naar zachter weer
pi_89007771
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hmmmm.... en wanneer komt de nieuwe? morgen pas?
GFS komt weer rond half 6. (4x per dag worden de kaarten vernieuwd.. 11.00, 17.00, 2300 en 05.00 uur) Pluim komt 2x per dag. (10.00 en 22.00 uur)
pi_89008063
Kaartje voor Woensdag. Laat in de avond de eerste sneeuw in het Noorden/Oosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2010 12:17:41 ]
pi_89008801
quote:
Een bisschop (Sinterklaas) op schaatsen? Het zou zomaar kunnen want na woensdag gaat het winteren in ons land en het is, op grond van de verwachtingskaarten van het ECMWF, aannemelijk dat de kou in het weekeinde en daarna wordt geprolongeerd. In Noord-Europa maakt vooral het zuiden van Zweden de komende dagen kans op zware sneeuwval: er kan met name langs de oostkust tot wel zon 80 cm vallen. In combinatie met een straffe noordoostenwind zal dat tot grote problemen in het verkeer leiden. In de noordelijke regios gaat het bijzonder hard vriezen: er zijn daar minima tot rond -35 graden mogelijk.
Bij ons gaat het donderdag vriezen, vrijdag en zaterdag veroorzaakt een storing boven de Noordzee regionaal sneeuw, vooral in de kustgebieden is ook regen mogelijk. Of de sneeuwval significant zal zijn valt nu nog niet goed te zeggen. Vanaf zondag steekt een koude oost- tot noordoostenwind op en vriest het in de nacht en ochtend licht tot matig.
Jan Visser
pi_89010014
Ben benieuwd! Een beetje sneeuw vind ik wel leuk!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 november 2010 @ 13:51:40 #266
862 Arcee
Look closer
pi_89010996
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 12:42 schreef aloa het volgende:
Jan Visser
Deze weerman heeft het al over 20 cm sneeuw in het noordoosten: http://forum.onweer-onlin(...)=179632&#entry179632

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_89011081
Het knmi geeft veel minder neerslag:

Neerslaghoeveelheid (mm) 0/1 0/1 0/2 0/1 0/1

Voor woensdag t/m zaterdag. 1 mm neerslag is grofweg 1 cm sneeuw.
pi_89011386
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:54 schreef Schuifpui het volgende:
Het knmi geeft veel minder neerslag:

Neerslaghoeveelheid (mm) 0/1 0/1 0/2 0/1 0/1

Voor woensdag t/m zaterdag. 1 mm neerslag is grofweg 1 cm sneeuw.
Dat is voor de Bilt he ;)
pi_89011490
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:01 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Dat is voor de Bilt he ;)
Is dat eigenlijk zo? Ik ging er vanuit voor heel Nederland, vandaar de / en een vrij grote range in temperaturen. Al zou het alleen voor de Bilt zijn, dan is het tussen de 0 en 6 cm sneeuw, nog steeds minder dan die sneeuwbedekkingskaartjes.

Ik moet het nog allemaal zien gebeuren in het westen en midden. Er zijn mogelijkheden, maar absoluut geen zekerheden.
  maandag 22 november 2010 @ 14:40:07 #270
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_89012644
sneeuw *O*
  maandag 22 november 2010 @ 14:52:33 #271
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_89013083
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Deze weerman heeft het al over 20 cm sneeuw in het noordoosten: http://forum.onweer-onlin(...)=179632&#entry179632

[ afbeelding ]
Dit soort kaartjes varanderen zo snel... het is gewoon afwachten wat er gebeurt tegen het weekend aan..
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_89017552
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:52 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Dit soort kaartjes varanderen zo snel... het is gewoon afwachten wat er gebeurt tegen het weekend aan..
Inderdaad, wordt ook gezegd in het stukje dat GFS het momenteel berekend. Alles hangt af van het laagje, GFS berekend hem goed voor sneeuw en ECMWF en UKMO berekenen hem wat westelijker
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  maandag 22 november 2010 @ 19:45:31 #273
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_89025385
Mooi online strooizout besteld :)
opgezegd@fok.nl
pi_89039613
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:52 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

:') Jij klinkt als een verbitterd mannetje dat iedere dag naar zijn kantoortje toe gaat met het idee dat hij zulk wereldsbelangrijk werk doet, maar het al met al totaal niets voorstelt. Geniet je nog wel eens van de mooie dingen om je heen?

Dat er een aantal mensen komen te overlijden door sneeuw is totaal niet van belang voor de pracht er van. Als er uberhaupt geen auto's zouden bestaan zouden er nog veel minder mensen omkomen in verkeersongelukken. Je uitspraak is vreselijk hypocriet! Want het zou betekenen dat alles waar mensen aan dood gaan we maar moeten vergeten, verachten en niet moeten willen.

Dat is de cyclus van het leven, ik kan morgen ook dood gaan in een auto ongeluk, en toch stap ik met veel plezier in m'n auto!
Ik geniet er met volle teugen van de prachtige sfeer die winterweer met zich meebrengt..... en als jij er alleen maar boos om kan zijn en jezelf op kunt vreten omdat er doden in het verkeer vallen heb ik behoorlijk met je te doen :')

Ik geniet iedere dag van mijn heerlijke broodje met hagelslag, terwijl de cacao die nodig was voor de hagelsslag is verbouwt door kindertjes in afrika die er nog geen 80cent per dag voor krijgen..... ja, vreselijk natuurlijk! Zoiets zou ik niemand gunnen..... maar als ik daar elke dag bij stil moet gaan staan heb ik geen leven meer over.

Als jij daar wel zo consequent in bent vraag ik mij af hoe jij iedere dag op je werk komt ;)
Hou alsjeblieft op met die onzin!
Mooi verwoord inderdaad! Al had die eerste zin niet gehoeven :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_89042938
Sneeuw valt niet te voorspellen.

Ja dat het er in grote lijnen gaat vallen ja.

Waar en hoeveel blijft tot het valt een verassing. Daarom is het ook zo leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')