abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88809940

Leuk plaatje... maar het kan eind volgende week zomaar werkelijkheid worden... want niet alleen waarschuwt Meteoconsult voor een strenge winter...

quote:
Strenge winter op komst
WAGENINGEN - Warme kleding, slee, winterbanden en sneeuwschuiver kunnen het beste binnen handbereik liggen want meteorologen voorspellen een strenge winter.
Meteo Consult stelt vast dat er net als vorig jaar veel hogedrukgebieden op het noordelijk halfrond zijn in plaats van rond de evenaar. Dat betekent net als vorig jaar veel oostenwind, en dus kou. De kans dat december, januari en februari weer heel koud worden schat Meteo Consult op maar liefst 75 procent, aldus het AD.

Strooizout
De komende dagen draait de wind in ons land al naar het oosten, maar er zal nog niet heel veel kou zijn, omdat de aangevoerde lucht niet heel erg is afgekoeld. Vanaf volgende week maandag neemt de kans op een paar graden vorst 's nachts toe, meldt het KNMI. De kans op neerslag, ook in de vorm van natte sneeuw, wordt dan zo'n vijftig procent.

Veel Nederlandse steden en ook rijkswaterstaat houden al rekening met een strenge winter. Zij hebben onder meer grote hoeveelheden strooizout ingekocht.
Eerder deden de Duitsers en de Britten al hetzelfde...
Duitsers voorspellen nog koudere winter dan vorig jaar
Britse weerkundige voorspelt nieuwe Siberische winter

Maar...volgende week..komen de eerste vlokjes misschien al naar beneden

De kaartjes zijn uiteraard nog een week weg... maar de winter lijkt aanstaande want de temperatuur gaat eind volgende week onder het vriespunt zo lijkt het...

Uiteraard wordt het dagelijkse weer ook hier besproken, waar elke verandering in de kaartjes zal worden opgemerkt ;)
pi_88809980
Het ziet er wel naar uit dat het winterweer eraan komt.
Ik hoop toch dat we iets minder nseeuw voor onze kiezen krijgen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88810014
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:41 schreef Symphonic het volgende:
Het ziet er wel naar uit dat het winterweer eraan komt.
Ik hoop toch dat we iets minder nseeuw voor onze kiezen krijgen.
Meer juist, sneeuw en ijs, de hele gasreserves er in 1 winter doorheen stoken *O*
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88810034
Ik hoef er momenteel nog niet uit (voordeel van ziektewet), dus van mij mogen de vlokjes vallen!
Klapjosti
pi_88810063
*O*
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 17 november 2010 @ 09:46:50 #6
324919 Eyjaf
Fock Geert, ik ben wilder.
pi_88810126
quote:
Op woensdag 17 november 2010 09:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
*O*
pi_88810180
IK. WIL. DAT. NIET. !!!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 17 november 2010 @ 09:53:09 #8
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88810270
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
*O*
QFT ;)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88810438
quote:
Langetermijn-verwachting
Eind novmeber ijsdagen mogelijk?

Hogedrukgebieden zijn de komende periode aan zet en gaan voor een duidelijk koudere periode met nachtvorsten zorgen, mogelijk zelfs voor een winters slot van de maand november met sneeuwkansen. Deze week blokkeert een hogedrukgebie boven Scandinavië oceaandepressies, tijdens het weekeinde ontstaat dan een stevig hogedrukbastion in de regio Groeland/IJsland, terwijl een lagedrukgebied ten zuiden van ons naar het oosten trekt. Aan de oostkant van dat hogedrukgebied komt begin volgende week ijskoude poollucht via Scandinavië afzakken.

Hogedruk boven Scandinavië en Groenland/IJsland en lagedruk in het Middellandse-Zee-gebied: winterse drukverdelingen zorgen voor een duidelijke temperatuurdaling met tegen het eind van de maand mogelijk winterse ontwikkelingen!

Deze behoorlijk winters ogende drukverdelingen zorgen tijdens en na het weekend voor een geleidelijke temperatuurdaling naar een graad of 5 overdag en iets onder het vriespunt in de nachten. In de loop van de week gaan de temperaturen met een naar noordoost draaiende wind nog verder omlaag. Hoe koud het gaat worden is nog onduidelijk (er is nog meer dan een week te gaan) en in sterke mate afhankelijk van de hoeveelheid kou die komt afzakken. De berekeningen variëren momenteel van kwakkelweer met een graad of 3 overdag en lichte vorst in de nachten tot een reeks onvervalste ijsdagen vanaf volgende week woensdag met lichte vorst overdag en 's nachts matige, lokaal zelfs strenge (-10!) vorst. De neerslagkansen blijven volgende week klein, maar als er wat valt zal de kans groot zijn dat deze in vaste vorm (lees: sneeuw) gaat vallen. De eerste winterprik komt eraan!
Bron
pi_88810505
volgende week sneeuw? nah.... niet in nederland :+

misschien ergens rond eindejaar
  woensdag 17 november 2010 @ 10:03:19 #11
325522 Nikker
All Power to the People
pi_88810523
Ik hou niet van kou :(
All Power to the People
pi_88810574
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:03 schreef Nikker het volgende:
Ik hou niet van kou :(
dan is nu het moment aangekomen dat je (tijdelijk) verkast naar het zuidelijk halfrond

ik vind kou niet erg, enige wat er wel vervelend van is, is het ijs (/ingelopen sneeuw) zeker als het OV niet rijdt,,
pi_88810600
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Meer juist, sneeuw en ijs, de hele gasreserves er in 1 winter doorheen stoken *O*
IJs is prima, maar doe nou maar weer eens een elfstedentocht.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88810937
mijn wens: lekker droge kou!

lekker veel ijs zodat ik mijn nieuwe schaatsen kan testen op natuurijs en geen/weinig neerslag zodat ijzel en sneeuw problemen achterwege blijven ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88810969
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
volgende week sneeuw? nah.... niet in nederland :+

misschien ergens rond eindejaar
25 november 2005:

101117_249756_november_2005_LVM.jpg
:P

[ Bericht 10% gewijzigd door Symphonic op 17-11-2010 10:29:02 ]
pi_88811208
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

25 november 2005:

[ afbeelding ]

:P
1) je mag niet hotlinken van die site fixed
2) waar is dat? friesland zeker? :') dat is een afvallige gemeente en hoort niet bij NL :7

het sneeuwt pas echt als er in de randstad een pak sneeuw ligt :Y
pi_88811219
Ik heb dat plaatje even gerepareerd ;)
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 17 november 2010 @ 10:30:02 #18
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_88811242
Als ik ergens een kanker hekel aan heb :r
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_88811243
tnx, dat was apeldoorn. die dag hebben aardig wat mensen in hun auto moeten overnachten op de A1 :P

http://www.knmi.nl/cms/co(...)t_donkerste_dag_ooit
pi_88814672
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat snap ik dus niet hè. Iedereen heeft last van de sneeuw en het wordt af en toe levensgevaarlijk, en de weermensjes maar juichen. Hoezo wens je zo graag de rest van Nederland ellende toe?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 november 2010 @ 12:21:13 #21
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_88815118
Sneeuw!! *O* *O*
pi_88816451
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:10 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hoezo wens je zo graag de rest van Nederland ellende toe?
De ellende wordt niet veroorzaakt door de sneeuw, maar door de mens zelf. Het is gewoon een kwestie van afstand houden tijdens sneeuw en snelheid aanpassen. ;)
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_88816512
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:01 schreef meteo-online het volgende:

[..]

De ellende wordt niet veroorzaakt door de sneeuw, maar door de mens zelf. Het is gewoon een kwestie van afstand houden tijdens sneeuw en snelheid aanpassen. ;)
Deels, maar als je het over aangevroren sneeuw en ijzel hebt is het gewoon levensgevaarlijk, afstand of niet. Als je begint te tollen en tegen een vangrail aan klapt heb je au.
pi_88817311
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:03 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Deels, maar als je het over aangevroren sneeuw en ijzel hebt is het gewoon levensgevaarlijk, afstand of niet. Als je begint te tollen en tegen een vangrail aan klapt heb je au.
Omdat er een aantal klapjosties niet kunnen rijden mag je sneeuw niet mooi/leuk vinden? :')
  woensdag 17 november 2010 @ 13:29:54 #25
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_88817408
Alsjeblieft geen sneeuw :(

Dan kan ik niet meer met de brommer :{
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: