Tijdens kerst moet het gewoon sneeuwen, dan vind ik het pas een witte kerst.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:23 schreef hans1988 het volgende:
Vorig jaar was het in heel nederland ook witte kerst, behalve in de bilt niet dus telt het niet
Nee, andersom juist. Het was wél een witte kerst, omdat in de Bilt op één weiland een laagje sneeuw van 2 cm lag terwijl in de rest van het land geen sneeuwvlok te bekennen wasquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:23 schreef hans1988 het volgende:
Vorig jaar was het in heel nederland ook witte kerst, behalve in de bilt niet dus telt het niet
De voorspellingen worden steeds beter. Een aantal jaar terug had je ook nog geen 15daagse voorspelling.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:04 schreef edraket31 het volgende:
Ik snap dit soort voorspellingen nooit zo goed.......met een voorspelling van 2-3 dagen heeft men normaliter al de grootste moeite. Waarom dan zo'n voorspelling over een heel seizoen?
Voorspellen die allemaal een koude winter?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:04 schreef meteo-online het volgende:
Mmm de Russen al, Polen, Italie, Tsjechie, Bulgarije, Roemenie, Duitsland en Engeland
Het valt mij soms op dat als ze erg waarschuwen voor het weer, dat het erg mee kan vallen achteraf.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Voorspellen die allemaal een koude winter?
Je zal haast verwachten dat het gaat uitkomen ook.
Tja, als die pluimen van vorige winter uit gekomen waren dan hadden we 3x de Elfstedentocht gereden en was NL geheel ondergesneeuwd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:00 schreef aloa het volgende:
[..]
De voorspellingen worden steeds beter. Een aantal jaar terug had je ook nog geen 15daagse voorspelling.
Ik vind het altijd wel boeiend om te zien of het daadwerkelijk uitkomt.
Nederland was ook ondergesneeuwd en daarom was er geen Elfstedentocht.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:21 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Tja, als die pluimen van vorige winter uit gekomen waren dan hadden we 3x de Elfstedentocht gereden en was NL geheel ondergesneeuwd.
Een strenge winter is inderdaad een relatief begrip.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:42 schreef Outlined het volgende:
ben benieuwd, het begrip "kou" is de laatste 15 jaar nogal aan inflatie onderhevig geraakt.
Ach schei toch uit........ik volg Weerwoord en al die mannekes gingen elke dag weer helemaal uit hun dak van die geweldige pluimen met extreme kou en bakken sneeuw die er zouden komen.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Nederland was ook ondergesneeuwd en daarom was er geen Elfstedentocht.
Ik volg weerwoord niet.quote:Op donderdag 11 november 2010 08:52 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Ach schei toch uit........ik volg Weerwoord en al die mannekes gingen elke dag weer helemaal uit hun dak van die geweldige pluimen met extreme kou en bakken sneeuw die er zouden komen.
En al die pluimen werden steeds gematigder naarmate de werkelijke datum volgde.
Als ik 2x met een munt ga flippen, kan ik niet voorspellen of het 100% kop, 100% munt of 50% K en 50% M wordt. Als ik 100x ga gooien kan ik met veel meer zekerheid voorspellen dat het ongeveer 50% K en 50% M wordt, en de afwijkingen zullen veel kleiner zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:04 schreef edraket31 het volgende:
Ik snap dit soort voorspellingen nooit zo goed.......met een voorspelling van 2-3 dagen heeft men normaliter al de grootste moeite. Waarom dan zo'n voorspelling over een heel seizoen?
Er is wel meer gevallen dan andere jaren, maar zeker geen extreme hoeveelheden zoals in de Alpenlanden regelmatig gebeurd. Daarnaast gaat het er hier niet om hoeveel er daadwerkelijk is gevallen, maar hoeveel er van de voorspellingen is uitgekomen en dat was heel wat minder dan voorspelt (zowel qua temperaturen en sneeuwhoogtes).quote:Op donderdag 11 november 2010 09:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat er weinig sneeuw is gevallen afgelopen winter.?
Met de kou viel het inderdaad wel mee.
Mwoh, de winter als geheel was 2,2 graden kouder dan de normaal (1971-2000) en de periode half december - half januari was gemiddeld zelfs meer dan 4,5 graden te koud. Voor iedereen geboren na 1963 hoort dat bij de koudere winters van zijn of haar leven.quote:Op donderdag 11 november 2010 09:53 schreef aloa het volgende:
...
Met de kou viel het inderdaad wel mee.
Dat is waar ja.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:30 schreef Ared het volgende:
[..]
Mwoh, de winter als geheel was 2,2 graden kouder dan de normaal (1971-2000) en de periode half december - half januari was gemiddeld zelfs meer dan 4,5 graden te koud. Voor iedereen geboren na 1963 hoort dat bij de koudere winters van zijn of haar leven.
Sterker nog, voor iedere klimatologische periode sinds de 15e eeuw zou afgelopen winter kouder dan normaal zijn geweest. Zelfs vergeleken met de periode 1941-1970 - waarin de twee koudste winters van de 20e eeuw vielen - zou 2010 kouder dan normaal geweest zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |