abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88514094
Ook Duitsers voorspellen nog koudere winter dan vorig jaar

Duitse weerkundigen verwachten opnieuw een ijskoude winter. Daarmee bevestigen ze eerdere voorspellingen van hun Britse collega's. De Duitse experts gaan zelfs nog een stapje verder en denken dat de winter nog strenger dan vorig jaar zal worden.

Enkele dagen geleden waarschuwden weerkundigen uit Rusland en Polen voor een extreme koudegolf. Hun Duitse collega's bevestigen dat het land zich mag opmaken voor een ijskoude winter. Eerder hadden ook de Britten een gelijkaardige voorspelling gedaan. Het lijkt dus logisch dat ook de Lage Landen niet zullen ontsnappen aan de winterkou.

De komende weken zullen we er echter nog niet veel van merken. De temperatuur blijft heel november zacht, maar die warme novembermaand is de voorbode van een ijskoude winter. "De eerste helft van december zal ook nog zacht blijven, daarna begint het te sneeuwen", zegt Dr. Karsten Brandt van de Duitse weerdienst Donnerwetter.de. "Vanaf januari wordt het pas echt koud met nachtvorst tot -20 graden. De sneeuw kan even smelten door een korte opwarming, maar in februari kondigt zich een nieuwe koudegolf aan. De winter zal nog tot diep in maart aanhouden."

En de kans op een witte kerst? Die vooruitzichten zijn volgens de Duitsers dit jaar uitzonderlijk gunstig. (gb)

HLN

^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2010 13:54:43 ]
pi_88514436
Gelukkig zit ik bijna heel januari in Australië.... ik heb al zo'n moeite met kou, maar dan zal ik daar de accu goed opladen. :)
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_88514556
Ik hoop eind Januari een elfstedentocht.
pi_88514970
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:06 schreef aloa het volgende:
Ik hoop eind Januari een elfstedentocht.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:23:39 #5
172693 hans1988
weet ik veel...zeg et ma
pi_88515296
Vorig jaar was het in heel nederland ook witte kerst, behalve in de bilt niet dus telt het niet :')
pi_88518248
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:23 schreef hans1988 het volgende:
Vorig jaar was het in heel nederland ook witte kerst, behalve in de bilt niet dus telt het niet :')
Tijdens kerst moet het gewoon sneeuwen, dan vind ik het pas een witte kerst.
pi_88520723
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:23 schreef hans1988 het volgende:
Nee, andersom juist. Het was wél een witte kerst, omdat in de Bilt op één weiland een laagje sneeuw van 2 cm lag terwijl in de rest van het land geen sneeuwvlok te bekennen was :P
pi_88521601
Ik snap dit soort voorspellingen nooit zo goed.......met een voorspelling van 2-3 dagen heeft men normaliter al de grootste moeite. Waarom dan zo'n voorspelling over een heel seizoen?
pi_88525844
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:04 schreef edraket31 het volgende:
Ik snap dit soort voorspellingen nooit zo goed.......met een voorspelling van 2-3 dagen heeft men normaliter al de grootste moeite. Waarom dan zo'n voorspelling over een heel seizoen?
De voorspellingen worden steeds beter. Een aantal jaar terug had je ook nog geen 15daagse voorspelling.
Ik vind het altijd wel boeiend om te zien of het daadwerkelijk uitkomt.
pi_88526038
Mmm de Russen al, Polen, Italie, Tsjechie, Bulgarije, Roemenie, Duitsland en Engeland
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:20:57 #11
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_88526876
We zullen het wel zien .... :) toch altijd moeilijk voorspellen. Wel vind ik Duitsers persoonlijk redelijk betrouwbaar qua weer.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_88526898
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:04 schreef meteo-online het volgende:
Mmm de Russen al, Polen, Italie, Tsjechie, Bulgarije, Roemenie, Duitsland en Engeland
Voorspellen die allemaal een koude winter?

Je zal haast verwachten dat het gaat uitkomen ook.
pi_88541054
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:21 schreef aloa het volgende:

[..]

Voorspellen die allemaal een koude winter?

Je zal haast verwachten dat het gaat uitkomen ook.
Het valt mij soms op dat als ze erg waarschuwen voor het weer, dat het erg mee kan vallen achteraf.

En als ze er weinig over berichten, dat het ineens veel erger uitpakt dan dat ze melden.
Let er maar is op. ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_88541137
ijskoud! ^O^ Vriezen dat het kraakt! ^O^ Pijn aan je wangen van de kou! ^O^ MAAR NIET DIE VERVLOEKTE SNEEUW DIE DIT HELE NERGENSOPBEREKENDE LAND PLAT LEGT! :(
  woensdag 10 november 2010 @ 18:42:12 #15
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88565114
ben benieuwd, het begrip "kou" is de laatste 15 jaar nogal aan inflatie onderhevig geraakt.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88575367
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:00 schreef aloa het volgende:

[..]

De voorspellingen worden steeds beter. Een aantal jaar terug had je ook nog geen 15daagse voorspelling.
Ik vind het altijd wel boeiend om te zien of het daadwerkelijk uitkomt.
Tja, als die pluimen van vorige winter uit gekomen waren dan hadden we 3x de Elfstedentocht gereden en was NL geheel ondergesneeuwd.
pi_88576416
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:21 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Tja, als die pluimen van vorige winter uit gekomen waren dan hadden we 3x de Elfstedentocht gereden en was NL geheel ondergesneeuwd.
Nederland was ook ondergesneeuwd en daarom was er geen Elfstedentocht.
pi_88581229
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:42 schreef Outlined het volgende:
ben benieuwd, het begrip "kou" is de laatste 15 jaar nogal aan inflatie onderhevig geraakt.
Een strenge winter is inderdaad een relatief begrip.
pi_88583689
quote:
4s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Nederland was ook ondergesneeuwd en daarom was er geen Elfstedentocht.
Ach schei toch uit........ik volg Weerwoord en al die mannekes gingen elke dag weer helemaal uit hun dak van die geweldige pluimen met extreme kou en bakken sneeuw die er zouden komen.
En al die pluimen werden steeds gematigder naarmate de werkelijke datum volgde.
pi_88584882
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 08:52 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Ach schei toch uit........ik volg Weerwoord en al die mannekes gingen elke dag weer helemaal uit hun dak van die geweldige pluimen met extreme kou en bakken sneeuw die er zouden komen.
En al die pluimen werden steeds gematigder naarmate de werkelijke datum volgde.
Ik volg weerwoord niet.

Je wilt toch niet beweren dat er weinig sneeuw is gevallen afgelopen winter.?
Met de kou viel het inderdaad wel mee.
pi_88589898
voorspellen moeten ze maar aan waarzeggers over laten, ik hoop dat ze er volledig naast zitten en er een boterzachte winter komt
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2010 @ 12:11:29 #22
230491 Zith
pls tip
pi_88590032
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:04 schreef edraket31 het volgende:
Als ik 2x met een munt ga flippen, kan ik niet voorspellen of het 100% kop, 100% munt of 50% K en 50% M wordt. Als ik 100x ga gooien kan ik met veel meer zekerheid voorspellen dat het ongeveer 50% K en 50% M wordt, en de afwijkingen zullen veel kleiner zijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_88591798
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:53 schreef aloa het volgende:

[..]

Je wilt toch niet beweren dat er weinig sneeuw is gevallen afgelopen winter.?
Er is wel meer gevallen dan andere jaren, maar zeker geen extreme hoeveelheden zoals in de Alpenlanden regelmatig gebeurd. Daarnaast gaat het er hier niet om hoeveel er daadwerkelijk is gevallen, maar hoeveel er van de voorspellingen is uitgekomen en dat was heel wat minder dan voorspelt (zowel qua temperaturen en sneeuwhoogtes).

NL staat al op z'n kop als er eens 10cm valt in 1 dag. Weeralarmen worden er al afgegeven als er "grote hoeveelheden" sneeuw gaan vallen. Uiteindelijk valt er dan een cm of 5 en staat heel NL in de ochtendfile.
pi_88592785
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:53 schreef aloa het volgende:
...
Mwoh, de winter als geheel was 2,2 graden kouder dan de normaal (1971-2000) en de periode half december - half januari was gemiddeld zelfs meer dan 4,5 graden te koud. Voor iedereen geboren na 1963 hoort dat bij de koudere winters van zijn of haar leven.

Sterker nog, voor iedere klimatologische periode sinds de 15e eeuw zou afgelopen winter kouder dan normaal zijn geweest. Zelfs vergeleken met de periode 1941-1970 - waarin de twee koudste winters van de 20e eeuw vielen - zou 2010 kouder dan normaal geweest zijn.
pi_88643569
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:30 schreef Ared het volgende:

[..]

Mwoh, de winter als geheel was 2,2 graden kouder dan de normaal (1971-2000) en de periode half december - half januari was gemiddeld zelfs meer dan 4,5 graden te koud. Voor iedereen geboren na 1963 hoort dat bij de koudere winters van zijn of haar leven.

Sterker nog, voor iedere klimatologische periode sinds de 15e eeuw zou afgelopen winter kouder dan normaal zijn geweest. Zelfs vergeleken met de periode 1941-1970 - waarin de twee koudste winters van de 20e eeuw vielen - zou 2010 kouder dan normaal geweest zijn.
Dat is waar ja.
Maar de echte kou uit Siberie ontbrak. -15 s'nachts en overdag -5 wil ik zien.
En dat dan een maand lang

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2010 19:00:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')