Dat is dus wat ik dacht. Maar ik zal eens aan een paar Duitse collega's vragen hoe zij er over denken.quote:Op maandag 15 november 2010 23:32 schreef Demon_Hunter het volgende:
Snap dat het nog wel gevoelig ligt natuurlijk, en dan is er ook de vraag of dit nou allemaal wel zo nodig is...
Maar daar heb je ook documentaires als Nuit et Brouillard voor. Hoewel ik dit soort films wel toejuich (dingen laten zien zoals ze zijn, niet de Hollywood manier), krijg ik toch een hele rare bijsmaak bij Uwe Bole. Postal vond ik wel lachen, maar vooral om je het niet serieus moet nemen. En dit is juist wel serieus bedoeld.quote:Op maandag 15 november 2010 23:37 schreef TimMer1981 het volgende:
Volledig terecht dat deze film gemaakt is. Dat slappe gelul van links Nederland van het type "dit mag nooit meer gebeuren" en meer van dat soort inhoudsloos geneuzel moet gewoon in de vuilnisbak verdwijnen, idem dito met rechtse politici automatisch voor Hitler uitmaken.
Je wilt de jeugd voorlichten? Laat deze film maar zien. Zeker weten dat ze er wel twee keer over nadenken om "voor de grap" een Hitergroet te brengen.
Dit bedoel ik dus: we zijn ondertussen zover dat mensen denken dat daadwerkelijke historie eigenlijk een slechte hack&slash-film is.quote:
Het lijkt wel alsof je zegt dat "rechts Nederland" niet van mening was en is dat 'dit mag nooit gebeuren' .quote:Op maandag 15 november 2010 23:37 schreef TimMer1981 het volgende:
Volledig terecht dat deze film gemaakt is. Dat slappe gelul van links Nederland van het type "dit mag nooit meer gebeuren" en meer van dat soort inhoudsloos geneuzel moet gewoon in de vuilnisbak verdwijnen,
Ik heb het over het dusdanig vaak van uitdrukkingen gebruiken dat ze uiteindelijk nietszeggend meer worden. Zelfde als dat iedereen altijd "diep geschokt" is als er iets gebeurd is. Uitholling van betekenisvolle teksten. Daarom kots ik ook van het misbruik van WO2 en het nazisme door politici en andere linkse mongolen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof je zegt dat "rechts Nederland" niet van mening was en is dat 'dit mag nooit gebeuren' .
Dat is toch echt minachtend voor "rechts Nederland" ..
Je noemt dat algemeen maatschappelijk gevoel "inhoudsloos geneuzel" ..
Dat vonden honderden miljoenen mensen die de oorlog hebben meegemaakt dus niet de laatste 65 jaar.
Nogal arrogant van je zoals je het allemaal pretendeert beter te weten.
Het idee van 'dit nooit meer' was en is algemeen gedragen en ook zo doorverteld aan de volgende generaties door rechtse en linkse mensen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:15 schreef TimMer1981 het volgende:
Rechts Nederland doet niet aan dat soort hersenloze teksten, die gaan er simpelweg vanuit dat ieder weldenkend mens nooit meer taferelen als WO2 wil zien, laat staan meemaken.
"Uitholling"; meer zeg ik niet.quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het idee van 'dit nooit meer' was en is algemeen gedragen en ook zo doorverteld aan de volgende generaties door rechtse en linkse mensen.
Je komt er niet door niks te zeggen aan de volgende generaties en er maar op vertrouwen dat het niet meer gebeurd.. dat is verwaarlozing.. dat is naief.
Wat jij met die film wil is precies hetzelfde wat de generaties voor jou miljoenen keren beoogden: de geschiedenis doorvertellen... de angsten, de pijnen. de boosheid en de lessen..
Jij wilt ook de boodschap "dit nooit meer" overbrengen...
Maar je wilt wezenlijk niets nieuws.. Ook jij zegt: "dit nooit meer" ..quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:55 schreef TimMer1981 het volgende:
Een aardig deel van de bevolking en met name de jeugd voelt woorden allang niet meer, die moet je veel dieper raken om ze te bereiken.
Dus jij vind dat het allemaal wel goed zit, voetballend met kransen en wel?quote:Op dinsdag 16 november 2010 02:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar je wilt wezenlijk niets nieuws.. Ook jij zegt: "dit nooit meer" ..
De harde methode is een middel.... maar zeker niet zaligmakend.
En natuurlijk zijn er al velen voor jou geweest die directe beelden hebben laten zien.
Ik herinner me nog een schoolfilm van nazikampen. Echte beelden, echte uitgemergelde mensen..
Schokkend... natuurlijk...
Wat aanmatigend is dat je pretendeert dat jij het allemaal beter weet hoe het moet en dat het shockeffect nooit is nagestreefd..
Yep. Een onderwerp dusdanig misbruiken dat het nietszeggend wordt. Fortuyn en Wilders, simpelweg democratisch gekozen politici voor Hitler, ongeveer de ziekste mens ooit, uitmaken: hoe gestoord/ziek/achterlijk is dat?quote:En dat het allemaal de schuld is van links..
Ja en wat wil je erover kwijt voor de rest? Sommigen vinden het goed dat hij gemaakt is, anderen niet en weer anderen zijn "geschokt" (quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:48 schreef Cobra4 het volgende:
Het eventuele Fortuyn en Wilders bashen graag in een ander topic.
Dit topic gaat over de Duitse Auschwitz film.
Dat zijn drie mooie uitgangspunten. Het zeiken voor of tegen politici heeft daar geen ruk mee te maken. Of is iedereen hier zo verziekt dat geen enkel onderwerp besproken kan worden zonder Wilders oid erbij te halen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:49 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ja en wat wil je erover kwijt voor de rest? Sommigen vinden het goed dat hij gemaakt is, anderen niet en weer anderen zijn "geschokt" ().
De BBC documentaire "Auschwitz"? Inderdaad erg indrukwekkend.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:04 schreef tralalala het volgende:
Tja, zo heb je ook The Holocaust Experience in de USA, zelf ervaren hoe het is om een gaskamer in te lopen met naast je een schreeuwende gids.
Ieder zijn ding zeg maar.
Ik denk dat een documentaire als "Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution" & "Nazi Concentration Camps" met een beetje inlevingsvermogen toch wel een stuk indrukwekkender zijn.
Deze, BBC inderdaad.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De BBC documentaire "Auschwitz"? Inderdaad erg indrukwekkend.
In dit geval zeker.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |