Gehoord?quote:Op maandag 15 november 2010 23:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Heb wat gehoord. En wat een ontzettende hufters, ik hoop dat ze hier flink voor gestraft worden...
quote:Op maandag 15 november 2010 23:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Voor jou:nu ben ik jaloersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juin uit Eigen Tuin!
Ik heb het geprobeerd, maar kon zo gauw niets vindenquote:
Dat is lang geledenquote:
Te laaaaat, je weet het alquote:Op maandag 15 november 2010 23:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat wil ik niet weten, dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten
Jaquote:
quote:
quote:Op maandag 15 november 2010 23:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Voor jou:LekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
huh?quote:Op maandag 15 november 2010 23:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Heb wat gehoord. En wat een ontzettende hufters, ik hoop dat ze hier flink voor gestraft worden...
Slaap lekkerquote:Op maandag 15 november 2010 23:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
Slapen moe![]()
Trusten en knuffels lieve mensen
Slaap lekker Liebchenquote:Op maandag 15 november 2010 23:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
Slapen moe![]()
trusten marijke :wquote:Op maandag 15 november 2010 23:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
Slapen moe![]()
meiden met een karperquote:Op maandag 15 november 2010 23:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat wil ik niet weten, dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten,dat wil ik niet weten
Trusten Marijkequote:Op maandag 15 november 2010 23:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
Slapen moe![]()
Niet op commando,quote:Op maandag 15 november 2010 23:40 schreef pgrferrari het volgende:
Symph maak eens een haiku.
Of post er eens 1.
quote:Op maandag 15 november 2010 23:41 schreef MPG het volgende:
[..]
Niet op commando,
daar doen we dus mooi niet aan,
shit, doe ik het toch
quote:Een haiku mag niet rijmen omdat het namelijk onmogelijk is om in de Japanse taal te rijmen. Een Haiku is inderdaad een drieregelig gedicht van 5-7-5 syllaben (dat is een klank wat wij lettergrepen noemen).
Als je sec een haiku neemt gaat het om een natuurwaarneming die je doet, en die je samenvat in 17 lettergrepen. In een haiku moeten altijd een tijd - plaatsbepaling (en dat mag heel metaforisch0 en een sizoen zijn verweven. Het is eigenlijk de kunst om een seizoen metaforisch te omschrijven.
Een werkwoord in een der regels is verplicht, omdat anders een statisch plaatje ontstaat.
Vervolgens heb je ook nog de senryu, qua vormgeving exact hetzelfde als een haiku, maar de senryu is gespitst op een waarneming m.b.t. het menselijke.
Ttot slot is er ook nog een Tanga, een Japans liefdesgedicht, welke opgedragen is aan een geliefde, waarmee je communiceert d.m.v. de natuur ! Een tanka bestaat uit 5 regels, 5-7-5-7-7, en mag in tegenstelling tot haiku en senryu wel lyrisch zijn. Een Tanga wordt ook vaak gebruikt om gewoon te communiceren, en dan beantwoord je dus elkaars tanga's, voor de geoefende schrijver erg leuk om te doen.
Ik heb in het verleden zelf een tijdschrift gehad met betrekking tot Haiku etc, maar dit is helaas in het slop geraakt, en ik hoop hier weer een beetje inspiratie te vinden om weer te gaan schrijven.
Haiku:
uiterst behoedzaam
legt de sluipwesp haar eitjes
in een wespennest
oude appelboom -
de eerste najaarsstorm
werpt zijn vruchten af
Senryu:
een beetje hautain
loopt ze met haar lakschoenen -
pas elf geworden
in het wolkendek
verandert de toverfee
in een luchtkasteel
Tanga:
Vanaf het balkon
groeien de geraniums
tot op de serre -
hoewel ik er niet bij kan
pluk ik ze elke dag
Op zondagochtend
picknicken in het bos
met de fijne geur
van eikels op het kampvuur -
het moet een vroege herfst zijn
Een echte klassiekerquote:
Sym kan het erg goed, maar lees dit vooral eens door: Maar wat is nou eigenlijk een haiku?quote:
zo min mogelijk, en die appelboom was origineel ook 5-7-5 maar ik heb een overbodige lettergreep geschraptquote:Op maandag 15 november 2010 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
jij schendt geregeld die 7 syllabenregel vriend
quote:Op maandag 15 november 2010 23:49 schreef pgrferrari het volgende:
Dus een haiku moet ui 17 lettergrepen bestaan, 3 regels en mag niet rijmen?
En die drie regels zijn ook nog opgedeeld in 5-7-5 lettergrepenquote:Op maandag 15 november 2010 23:49 schreef pgrferrari het volgende:
En iets met natuur erinquote:Op maandag 15 november 2010 23:49 schreef pgrferrari het volgende:
Pfieww, das moeilijk om te maken.quote:Op maandag 15 november 2010 23:49 schreef Muck het volgende:
[..]
En die drie regels zijn ook nog opgedeeld in 5-7-5 lettergrepen
Probeer maar gewoonquote:Op maandag 15 november 2010 23:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Pfieww, das moeilijk om te maken.
wel grappig, degenen die dat toen ook riepen kwamen uiteindelijk met de mooistequote:Op maandag 15 november 2010 23:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Pfieww, das moeilijk om te maken.
Ok in de krant?quote:Op maandag 15 november 2010 23:53 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik ook, ik maak er iedere dag 1
Ik ookquote:Op maandag 15 november 2010 23:54 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ok in de krant?
Ik doe het ook op mijn nds.
Al allemaal opgelostquote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ik bij dokter kawashima Brain training.
in de WC ligt mijn boekjequote:Op maandag 15 november 2010 23:54 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ok in de krant?
Ik doe het ook op mijn nds.
Die heb ik niet, maar wel een ander sudokuspelletje op de DSquote:Op maandag 15 november 2010 23:58 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Als ik dat uitgespeeld heb heb ik mijn iPod nog
quote:Op maandag 15 november 2010 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is marijke?
Die zou dit wel leuk vinden
"hihi, Sudo KOE"![]()
Okee hier moet je Linuxnerd voor zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |