abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88820922
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:54 schreef Vicky het volgende:
Ik doe niet aan pyamapapje. Vind dat zo'n onzinnig iets. Melk met een beetje rijstebloem oid is volgens mij precies hetzelfde. Potjes krijgt Tess iig op vrijdag want dan moet Amber zwemmen en blijft Tess bij mijn ouders. Soms krijgt ze er een als wij iets eten dat ze echt niet lust maar dat komt zelden voor. Tess is een vuilnisvat :)
Soms wil ze helemaal niks eten en dan krijgt ze wat tomaatjes/komkommer maar ik kook nooit 2 verschillende maaltijden op 1 avond, daar begin ik niet aan.

Tess krijgt wel eens een koekje of een yoghurtsnoepje maar dat is ook niet elke dag.
Op het CB zeiden ze dus dat Rijstebloem echt helemaal niets doet, behalve aanzetten. Daar zit verder neits voedzaams in. In Pyjamapapjes zitten dan iig nog wat vitamines en mineralen en granen die goed zijn. Vandaag mijn overstap.

Bar, wat lastig. Ik heb echt geen zinnige tips. Volg je gevoel in wat je probeert. En misschien ook dat boekje waar Twinkly en ik het eerder al over hadden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88820963
Rijstebloem doet volgens mij niet veel. Seb sliep daar niet mee door en met pyamapapjes wel, dan is de keus heel simpel voor mij.

Seb eet ook alles he. Was ik vergeten te vertellen. Wij waren zaterdag op een verjaardag bij een tante. Zij had sate gemaakt :9 Maar ik nam een hap en wist meteen: dat is veel te pittig voor Seb. Ik vond het zelf namelijk al veel te pittig. Helaas had meneer toen al een stukje vlees in zijn mond en doorgeslikt. In eerste instantie gaf hij geen krimp. Maar daarna werd hij vuurrood en ging hij zijn vingers in zijn keel steken om dat stukje eruit te halen en huilde: heet heet heet ;( Arme ziel.
Zegt de ik-weet-alles-beter-oom ook nog tegen hem: bedoel je pittig? JA hoor een kind van nog geen twee met een stuk peper in zijn mond zegt dan inderdaad: ow sorry ik bedoel pittig,pittig, pittig. o|O
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88821099
Wat dom zeg, van Seb, dat hij het verschil niet weet tussen heet en pittig :{w

Arme Seb, dat is niet fijn :N
pi_88821798
Ahw Seb... dat is niet fijn... :{ :*

Roy zo aan het spoken 's nachts... Heeft het CB misschien nog tips Bar? :*
Fake it till you make it...
pi_88822019
Het was ook meteen gedaan met het feestje. Seb was tot die tijd nog best vrolijk en het was al tegen achten, normaal ligt hij dan allang in bed. Maar na dat stukje sate had hij het meteen gehad met alles. En het was in Amsterdam, dus nog best een eindje rijden naar Brabant. In de auto viel hij dan ook meteen in slaap, geen last meer gehad van het pittige eten gelukkig.
pi_88822627
Tsss die Seb, gewoon heet zeggen. Alsof hij nog maar een dreumes is! :{w

Estrys, ik vind jouw onderschrift zo lief O+
pi_88822740
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:49 schreef Sorbootje het volgende:
Tsss die Seb, gewoon heet zeggen. Alsof hij nog maar een dreumes is! :{w

Estrys, ik vind jouw onderschrift zo lief O+
grazie :) wilde ik eigenlijk op het geboortekaartje zetten, maar paste niet in het filmposter idee wat ik had
pi_88823174
Ik wilde heel graag dat Ruben iets van pap zou eten voor het slapen omdat hij slecht doorsliep en ik het zat was om drie keer in de nacht te voeden.Helaas lust hij het niet. Net als potjes. leek mij wel handig voor zo af en toe maar nee.

Bar, wij hebben heel lang aangemodderd met het slapen van Ruben. Slecht inslapen (alleen aan de borst) en slecht doorslapen.
Wat hier de grote truuk blijkt is, na een eventueel slokje water of schone luier, Ruben laten beslissen op welk moment hij weer zijn bed in gaat. Uit bed krijgt hij een knuffel vanons en hangt hij nog even met zijn hoofd op onze schouder, na een minuut of 3 geeft hij aan dat hij weer in bed wil. Het heeft ons heel veel tijd en geduld en tranen gekost. Af en toe was ik het zo zat dat ik hem geheel tegen mijn gevoel in een tijd heb laten huilen. Dat hielp niks, het bevestigde alleen maar dat die methode bij ons niet werkte.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_88823399
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

grazie :) wilde ik eigenlijk op het geboortekaartje zetten, maar paste niet in het filmposter idee wat ik had

En dan het hoofd van Seb over het hoofd van die kerel :P
pi_88823490
Wat betekent het dan, nu ben ik wel nieuwsgierig!
pi_88823521
ow en Jelief, ik had dat al eens gelezen ja, dat dat bij jullie zo gaat. Die ga ik ook onthouden, want ons meisje heeft ook wel een eigen willetje en misschien dat dat het dan wat gemakkelijker maakt als ze de regie wat meer krijgt.
pi_88823554
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dan het hoofd van Seb over het hoofd van die kerel :P
_O- dat was ook een mogelijkheid geweest.

De vertaling is: Ik hou meer van je dan gisteren maar minder dan morgen
pi_88823618
Aah, mooie tekst vind ik dat inderdaad O+
pi_88823847
Misschien bij een volgende. Hoewel ik de lat om origineel te zijn bij een tweede wel een beetje hoger is. Kreeg zo'n enthousiaste reacties op het kaartje van Seb. Kan toch niet weer met een filmposter aankomen? the sequel?
pi_88824295
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:02 schreef Estrys het volgende:
Rijstebloem doet volgens mij niet veel. Seb sliep daar niet mee door en met pyamapapjes wel, dan is de keus heel simpel voor mij.

Seb eet ook alles he. Was ik vergeten te vertellen. Wij waren zaterdag op een verjaardag bij een tante. Zij had sate gemaakt :9 Maar ik nam een hap en wist meteen: dat is veel te pittig voor Seb. Ik vond het zelf namelijk al veel te pittig. Helaas had meneer toen al een stukje vlees in zijn mond en doorgeslikt. In eerste instantie gaf hij geen krimp. Maar daarna werd hij vuurrood en ging hij zijn vingers in zijn keel steken om dat stukje eruit te halen en huilde: heet heet heet ;( Arme ziel.
Zegt de ik-weet-alles-beter-oom ook nog tegen hem: bedoel je pittig? JA hoor een kind van nog geen twee met een stuk peper in zijn mond zegt dan inderdaad: ow sorry ik bedoel pittig,pittig, pittig. o|O
:')
Hij had moeten zeggen aduh! pittig?? pedis bedoel je zeker... :{w
:+

Beetje jammer om zo tegen een dreumes te praten haha.

Aardstralen geloof ik niet in verder, ik geloof wel in wat groofs zegt, dat je op de ene plaats in je kamer lekkerder slaapt dan op de andere omdat je dan zicht op bijv. de deur hebt (of juist niet, net wat je zelf wil).
Ik las laatst ook wel wat aardigs ergens op zo'n log, dat kindjes dingen ook wel eens eng kunnen vinden maar dat het ons niet opvalt omdat je er vanuit een andere hoek tegenaan kijkt. Dit ging om een knuffel die engig over een randje heen keek.
Zal eens zoeken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 17 november 2010 @ 16:32:47 #291
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88824668
Ik had inderdaad eens gelezen dat het kan helpen op de plek waar je kindje meestal slaapt te gaan liggen. Zodat jij kan zien wat hij/zij ziet. Dan kun je soms dingen zien die eng kunnen zijn/lijken, zoals schaduwen of iets dergelijks.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88824779
Zo ging mijn zus vroeger eens bij mijn oma logeren op de boerderij. En ze brulde de hele tent bij elkaar. Maar mijn oma was van het type: laat ze maar huilen dat is goed voor de longen. Bleek ze dus bang te zijn geweest van een schaduw van iets. We hebben er nooit meer geslapen :D
pi_88825267
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik had inderdaad eens gelezen dat het kan helpen op de plek waar je kindje meestal slaapt te gaan liggen. Zodat jij kan zien wat hij/zij ziet. Dan kun je soms dingen zien die eng kunnen zijn/lijken, zoals schaduwen of iets dergelijks.
Ja dat was het inderdaad ook wat ik las.
Kindje sliep altijd prima, ging toen huilen 's nachts en wilde het bedje niet meer in enz enz.

Toen zag die moeder per ongeluk dat vanuit het bedje gezien er op het plankje boven het bedje een varkensknuffeltje stond, heel schattig detail enzo, maar van onderaf gezien, en dan 's nachts in het donker zag het er vet freaky uit.
Knuffeltje weggehaald en probleem was opgelost.

Niet dat het overal zo simpel zal zijn :P maar ik vond het wel iets waar ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan had.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88826279
Ik heb maar weer eens ouderwets het kladblok opengegooid om te reageren. Tis niet bij te houden.
Allereerst: wauw Ca.ra wat een goed nieuws, je manneke gewoon aan de wandel! Dat is veel sneller dat je had verwacht, toch? *O*

Over het verschil tussen kind 1 en 2: dat wordt hier waarschijnlijk 20 maanden. Had van mij iets meer mogen zijn, maar ja, bekend verhaal. Driekus kostte ons 18 maanden en dit kindje maar 2. Ik kan er ook niets aan doen. Opmerkingen heb ik er nog niet over gehad, maar ja, nog maar weinig mensen weten het.
Driekus gaat gewoon naar het kdv als ik toevallig extra vrij ben. Al breng ik em dan meestal wat later ofzo. Maar heerlijk toch, heb ik ook even mijn handen vrij.
En het plankje en de wagen. Ik geloof dat er wel een plankje is dat achter de mura kan, maar ik kijk het nog wel even aan. Driekus loopt vast tegen die tijd en we hebben nog een zapp en ik heb mijn Bebo. Moet toch lukken lijkt me zo.

Vicky wat fijn dat dit wel lijkt te werken. Maaruh, als je zo nog een weekje moet dan is zo'n opblaasbaarbed van de Wehkamp toch echt een aanrader. En het kost je maar iets van 20 euro.

Twinkly, pff dat je het volhoudt. Tips heb ik niet echt voor je, dus dan maar sterkte!

Sorbo, beterschap! Hier ook eentje die met 38,5 al gestrekt ligt. Driekus trouwens ook.

Ik was al geen verantwoorde mama he...mooi want ik geef dus ook echt nog pyamapap. Al heet het hier dan avondpap van de bambix en dan in de smaak biscuit. Lekker makkelijk, hoeft geen melk bij en je heb het ook in kant en klare pakjes. Maar goed. Ik had eerder bedacht dat ik over wil naar gewone bambix, maar ja, Driekus leek geen melk te drinken. Nou ie dat op het kdv wel gewoon doet, kunnen we dus over. Maar ja, eerst maar eens de voorraad opdrinken. Tis trouwens ook een grote fles die hij krijgt, 220 cc.
O enne, ik sluit me aan bij Sorbo. Driekus krijgt ook in de ochtend weer pap. Middagpap, dat dan weer wel. Tis een stuk makkelijker in het ochtendschema dan een boterham. Hij bietst daarna nog wat karnemelk met ontbijtgranen bij mij, dat is dan weer wel heel verantwoord.
Potjes: check. Alhoewel, het wordt wel minder. Ik denk nu nog 1 keer per week ofzo. De rest eet ie braaf mee. En dat ene potje is dan vaak vis omdat wij dat zelf eigenlijk niet lusten en we het hem wel willen geven. Overigens is het vaker een bakje dan ene potje (iets van olvarit...wij zijn een olvarit familie want ook nutrilon gegeven en dus ook bambix. Is wel goed voor het sparen van de zegels).

Bar, geen idee wat het nog kan zijn. Ik hoop voor jou een fase die snel over is.

Seb, foei, heet heet pittig! Volgens mij heb ik trouwens een halve indo gebaard. We aten vorige week groene curry. Meneer at vrolijk mee, vist de paprika er uit, smikkelt daar nog wat extra op en gooit er nog wat hete pardon pittige kroepoek achter aan. Ach ja.

Zo bij.

Driekus heeft vandaag voor het eerst een echte aanzet tot driftbui gehad inclusief op de grond gaan liggen krijsen. Het sloeg werkelijk nergens op en ging ook nergens over (hij moest zijn jas aan, nou ja zeg, dat kan je toch niet van em vragen, zijn jas! :P ). Ik heb em toch staan uitlachen. Hij kijkt me aan, heel verbaasd, en toen hield ie op. 1-0 voor mama zal ik maar zeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88827479
Hier geen pyamapap, had wel gewild, maar ze moet er niks van hebben. Ze krijgt eigenlijk niks meer voor het slapen gaan sinds het melkdrama. We geven meestal wel haar yoghurt wat later, dus dan krijgt ze eigenlijk dat voordat ze gaat slapen.
Ze krijgt nu karnemelk en een cracker 's ochtends, maar ik wil graag naar drinkbare pap, dat zou wat makkelijk zijn.
Potjes, ja, af en toe, gemakzucht inderdaad. Op maandag en dinsdag eten we pas laat en heeft ze intens veel honger als ze van de KDV komt. Tegenwoordig krijgt ze dan op maandag het restje van het zondageten en ik probeer altijd dan voor dinsdag hetzelfde te doen met ons eten van maandag. Maar soms gaat het allemaal fout en dan krijgt ze gewoon een potje.
Eerst was ik blij dat ze uberhaupt wat at, of dat nou een potje was of eigen prak. Tot haar eerste verjaardag at ze heel erg slecht.
Maar ze is een vreetschuur geworden en je propt er met gemak bijna alles in.
Echt heerlijk goedkoop ineens.

Miss, hier hadden we een hele slechte drinker, kreeg er met moeite 200cc in, nu ik de rietjesbeker gebruik en haar de regie heb gegeven drinkt ze absurd veel (soms wel 600cc). Maar dat zul je vast al wel geprobeerd hebben zoiets.

Zo, nu eerst eten, pizza is klaar :Y) Mette is nog steeds behoorlijk ziek (rond de 39 de hele dag) en slaapt nu gelukkig. Vriendlief eet buiten de deur, ik was moe gestreden tijd voor comfortfood.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88827791
Mefke, een opblaasbedje gaat niet passen. Tess' kamer is heel klein :(
Oh die driftbuien, hekenbaar. Ik had vanmorgen ook eht een stervende zwaan!

Tussen Amber en Tess zit ruim 3,5 jaar. Ik had het wel wat korter gewild maar het duurde 9 mnd voor ik zwanger was van Tess Amber was meteen de 1e ronde raak
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88831020
Muh Lars is ziek :{
dikke koorts, 39.7 vanmi
hangen, piepen en echt niet lekker

Hij heeft maandag de BMR en MenC prikken gehad, daar kan het eigenlijk geen reactie op zijn toch?
MenC was binnen 3 uur een reactie, en BMR na 6-10 dagen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88831854
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:14 schreef Twinkly het volgende:

Niels lijkt sowieso niet heel lekker in zijn vel te zitten. Volgens mij hadden Lente en Senna ook zo'n periode toen ze net een jaar waren? Hij is snel gefrustreerd en wil veel bij mij hangen.
Dit is wel heel herkenbaar. Er is met Ivan ook iets en ik weet niet wat. Hij hoest nog steeds, er is een vijfde tandje doorgekomen en misschien staat er nog iets op doorkomen, maar ik heb niet het idee dat het daardoor komt. Hij is wat gauwer moe en gefrustreerd, wil vaker door ons opgepakt worden (maar wat hij vervolgens wil is onduidelijk want op schoot is hij ook niet tevreden) en hij valt slechter in slaap.

Soms heb ik het idee dat hem iets in de weg zit, soms heb ik het idee dat hij zit te acteren. Hij heeft een heel typisch grimasje als er niet echt iets is maar hij gewoon zijn zin wil krijgen (het is best grappig, moet ik bekennen).

Sinds zijn verjaardag hebben we ook wat meer moeite om hem 's avonds in slaap te krijgen. Het stelt nog steeds niet veel voor, maar ik heb een paar keer een half uur of langer bij hem gezeten. Net begon hij weer met huilen en heb ik hem even gelaten maar ging het huilen wonderwel na 3 minuten voorbij. (Ik moet nu de neiging onderdrukken om naar binnen te gluren en te kijken hoe het gaat, straks wordt 'ie wakker.)

Nou ja, het is allemaal niet zo dramatisch want Ivan is nog steeds heel makkelijk, maar het is wel duidelijk te zien dat hij niet helemaal zichzelf is.

De patronen die Niels heeft ontwikkeld klinken heel lastig om te doorbreken. Ik hoop dat jullie iets erop vinden. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88831936
Mette en Lars ziek. Bah. Beterschap kindjes! :*
En Sorbo, ook beterschap mama! :*

Ik moet lachen om al die onverantwoorde moeders hier. Het lijkt wel een wedstrijd! :P

Groof, weet je zeker dat je geen vrije-school-type bent?
Op je foto's ben je altijd zo lekker aan het knutselen of koken met je kinderen.
Ik zie ze nooit in het ballenbad. O-)

Hier ook geen papje. Als Ko na het eten en voor het slapen nog honger lijkt te hebben, dan maken we een boterham met pindakaas voor hem. :Y)

Twinkly, je hebt natuurlijk helemaal niks aan mijn raad in die eerdere post. Ik vind het alleen zo moeilijk om te lezen hoe moe je bent. Wat dat betreft lijkt ik wel een man, meteen oplossingen zoeken. :')

Bar, jij ook al van die moeilijke nachten. Hopelijk gaat Roy snel inzien dat lang doorslapen ook zijn voordelen heeft. :*

Arme Seb, aan de pepers! Pittig hoor! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88832135
Hier ook 20 maandjes tussen beide kindjes als alles loopt zoals het hoort, en het enige nadeel wat ik daar tot nu toe voor heb kunnen ontdekken is Lena's beperkte woordenschat... Als ik haar vraag wat er in mijn buik zit antwoordt ze:

Paard
:')
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')