Eensch. Nederland staat vol met lelijke blokkendozenquote:Op maandag 15 november 2010 20:13 schreef Kadoe het volgende:
Een paar dagen geleden stond er in het Brabants Dagblad een groot artikel over de nieuwe attractie Raveleijn die op dit moment gebouwd word in de Efteling. Bij het artikel stond deze foto:
[ afbeelding ]
Het is toch eigenlijk belachelijk dat anno 2010 enkel de Efteling nog mooie gebouwen met authentieke uitstraling bouwt? Nederland word steeds meer volgebouwd met sfeerloze naoorlogse panden met een uitstraling van 0. Natuurlijk snap ik dat huizen/kantoren op een zo goedkoop mogelijke manier gebouwd worden maar zonde is het wel. We kennen in Nederland een hoge welvaart maar echt mooie gebouwen bouwen we (bijna) niet meer..![]()
De panden die in NL op dit moment voornamelijk worden gebouwd stralen 0,0% sfeer uit en geven de uitstraling van Nederland nog minder sfeer dan dat het al heeft.
Haha sowieso een aziaat deze jongen.quote:Op maandag 15 november 2010 20:34 schreef Wing het volgende:
[..]
Er moet altijd een balans gevonden worden.
Minder poes pas is in de meeste gevallen vaak goedkoper. Allemaal zelfde uiterlijk.
Ja laten we als architecten gezellig in de jaren '30 blijven hangen. Goed plan!quote:Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Ascendancy het volgende:
Volledig met eens. Het is wonderbaarlijk hoe architecten totaal oog verliezen voor het uiterlijk van de rest van de wijk.
Ik woon in een mooi oud arbeidershuis uit de jaren 60 en de gemeente presteert het er gelige semi-moderne architectuur tegenover te plaatsen die totaal niet in lijn is met de rest van het dorp
Zelfde geldt eigenlijk voor heel Nederland. Vooral in historische binnensteden is het als een tumor.
Azerbeidzjan kan dit omdat het, net zoals bijvoorbeeld Saoedie Arabië, veel gas en olie heeft en dit graag aan prestigeprojecten op wil maken. Best begrijpelijk overigens, ik vind het ook tof.quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:57 schreef Kadoe het volgende:
[..]
Idd, in Baku (hoofdstad Azerbeidzjan) worden alle sfeerloze Sovjet panden gesloopt en ingeruild voor dit soort pareltjes:
[ afbeelding ]
Daarnaast word de historische binnenstad ook nog eens op en top onderhouden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs in dit soort landen kan het wel..
Zulke plaatjes kun je natuurlijk net zo goed in Nederland maken:quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Eensch. Nederland staat vol met lelijke blokkendozenterug met de mooie bouwstijl van vroeger! Ben zelf fan van de gothische bouwstijl en ben ook een enorme fan van de steden in Frankrijk vanwege de veel mooiere uitstraling, veel sfeervoller.
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]
V&D heeft patent op huisvesting in afgrijselijke gebouwen. In Amsterdam bij de Munt zitten ze ook in zo'n wanstaltig pand.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dit zijn ook zulke pareltjes der Nederlandse architectuur:
[ afbeelding ]
Als dit nieuwbouw is vind ik het prachtige nieuwbouw hoor!quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:27 schreef Hephaistos. het volgende:
Moderne architectuur, heerlijkDuizend keer liever nieuwe ideeën en strakke gebouwen, dan van die kitscherige nieuwbouw-troep die dan zogenaamd warmte en gezelligheid moeten uitstralen...
Zoals dit soort dingen, waar de bewoners 'lekker authentiek' in een vinexwijk gestopt worden![]()
[ http://www.archisign.nl/images/org/architectuur_projecten/fotografievideo/architectuur/helmond-brandevoort3-600.jpg&t=1]afbeelding ]
Ik niet. Je ziet tegenwoordig steeds meer van die vinexwijken die dan zijn gebouwd in de stijl van eeuwen terug. Zonder uitzondering kitscherig en goedkoop.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als dit nieuwbouw is vind ik het prachtige nieuwbouw hoor!
Almere is in zijn geheel gemoderniseerd. Dat is dan weer prima, zolang licht en dergelijken goed gebruikt wordt. Het is niet zo dat alleen de oude stijl mooi is, maar simpel beton storten is ook niet de manier natuurlijk. En door elkaar mixen al helemaal niet.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |