Vertel me dat dat geshopt isquote:
Brazilianen ook alquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:02 schreef wikwakka2 het volgende:
Zelfs de Turken bouwen verdikkeme "oud hollandse" architectuur:
[ afbeelding ]
http://www.inntelhotels.nl/quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Vertel me dat dat geshopt is
Originaliteit is ver te zoeken in dergelijke landen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:04 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Brazilianen ook al.
[ afbeelding ]
Wat te denken van de Amerikanenquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Originaliteit is ver te zoeken in dergelijke landen.
Het is ook niet per definitie lelijk. Sterker nog, die typische futuristische gebouwen kunnen enorm mooi en indrukwekkend zijn. Ik vind dat prachtig. Het probleem is dat het tegenwoordig ook normaal is gewoon een uitgehold blok beton ergens neer te flikkeren zonder enige vorm van uitstraling. En het liefst dan midden in een mooie oude stadskern.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:07 schreef Triptamine2 het volgende:
Moderne architectuur is lelijk, al zitten er soms pareltjes tussen. Zo vind ik de Nationale Nederlanden in Rotterdam een mooi pand in een oerlelijke stad:
[ afbeelding ]
en ook de autoshowroom van Hessing die in de geluidswal verwerkt zit naast de A2 richting A'dam bij Utrecht vind ik een mooi pand:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dit blijft het mooiste qua architectuur, ooit:
[ afbeelding ]
Dat inderdaad! bij ons op school in ons hoofdgebouw(waar wij 90% van onze lessen hebben) kan geen eens een raam open. En de luchttoevoer staat ook bij lange na niet altijd aan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef trabant het volgende:
Na de oorlog waren zadeldaken 'fout'. Dus kregen we efficiënte blokkendozen.
In plaats van de menselijke maat, volgden de ego's van de architecten het grote gebaar. Met vinexpolders vol eindeloze en te kleine rijtjeshuizen tot gevolg. Je mocht je kont eens kunnen keren.
Ook niemand die begreep dat 'Rem Koolhaas' als een imperatief gelezen dient te worden.
Een Charles Vandenhove, wiens nieuwbouw op het eerste gezicht lijkt alsof het al een eeuw staat wordt als tuttig weggehoond. Toch voorzie ik dat juist zijn werk langer zal staan dan allerlei moderne fratsen.
Op een of andere manier voelt de mens zich lekkerder in een tweehonderd jaar oud pand met hoge plafonds dan in een modern sick building met verstikkend lage plafonds waarin je niet kunt denken. Altijd wanneer een bedrijf dat in een mooi pand zit uit zijn jasje groeit en gedwongen naar nieuwbouw moet verhuizen is het ach en wee.
Dankje.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:07 schreef Triptamine2 het volgende:
Moderne architectuur is lelijk, al zitten er soms pareltjes tussen. Zo vind ik de Nationale Nederlanden in Rotterdam een mooi pand in een oerlelijke stad:
[ afbeelding ]
en ook de autoshowroom van Hessing die in de geluidswal verwerkt zit naast de A2 richting A'dam bij Utrecht vind ik een mooi pand:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:31 schreef Maikuuul het volgende:
Sowiesoe de Efteling1x geweest, was ook meteen de laatste keer.
Wat een kut attracties, doe mij maar achtbanen zoals in Six Flags
9/10 personen hier loopt te zeiken dat de moderne architectuur gaat heersen over de prachtige Nederlandse dorpjes en dat dat een verschrikking is. En ik kreeg daarstraks naar mijn hoofd geslingerd 'Vind je dat écht mooi?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wie zegt hier dan dat dat niet zo is?
Ja natuurlijk zitten er uitzonderingen bij. Maar de gemiddelde naoorlogse flat ziet er gewoon dramatisch uit.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:05 schreef Hyundai het volgende:
Ik vind de 'lelijke sfeerloze panden' wel mooi eigenlijk.
[ afbeelding ]
ja. In dorpjes en oude binnensteden. Staan die prachtige voorbeelden die werden aangehaald in dorpjes?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
9/10 personen hier loopt te zeiken dat de moderne architectuur gaat heersen over de prachtige Nederlandse dorpjes en dat dat een verschrikking is. En ik kreeg daarstraks naar mijn hoofd geslingerd 'Vind je dat écht mooi?'. Mag ik die gast toch wel even bedanken.
Dan doel jij waarschijnlijk op gebouwen als dit:quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:07 schreef Kadoe het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zitten er uitzonderingen bij. Maar de gemiddelde naoorlogse flat ziet er gewoon dramatisch uit.
Ik zou er best wonen, en je post nu een winkelcentrum he, daar wil je sowieso niet wonen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef Ascendancy het volgende:
Ach ja, ypenburg. Prachtige wijk:
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,52.8,,0,-10.78
Dit vind ik trouwens echt vreselijk kitsch, en als het geen kitsch is, dan is het veel te netjes opgeknapt, totaal geen charme.quote:
99% van nederland kan niet zelf een bouwkavel betalen en een eigen huis laten bouwenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:10 schreef alors het volgende:
Dit vind ik altijd zo vreselijk
[ afbeelding ]
zoveel van hetzelfde op een rij, ik zou er zelfmoordneigingen van krijgen. En dat is wat ik zovaak zie, zulk soort wijken. Best prima ontwerpen op zichzelf, maar dan meteen 50 op een kluitje plempen, echtwie verzint dat?
Het kan ook gewoon anders want ik ken ook gebieden waarin mensen gewoon zelf een kavel mochten kiezen met eigen smaak architectuur en daar staan van allerlei stijlen door elkaar, maar het past gewoon prima bij elkaar, elk huis heeft iets eigens.
Maar laat vooral mensen niet bepalen wat mooi is, want dat weten alleen projectontwikkelaars. Dus efficientie en zoveel mogelijk van hetzelfde op een hectare zetten.
Het hoeft ook niet overal, maar ik zie vaak zat flink dure woningen die op die manier worden gebouwd. Terwijl ik dan denk, zou je niet proberen om het die mensen zelf te laten doen, want die willen misschien best wel wat meer betalen voor een huis op maat of juist wat een minder duur huis als ze het zelf maar helemaal kunnen bepalen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
99% van nederland kan niet zelf een bouwkavel betalen en een eigen huis laten bouwen
Ik vind het ook wel kitcherig, maar niet ouderwets omdat het daar... te oud voor is?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:12 schreef alors het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens echt vreselijk kitsch, en als het geen kitsch is, dan is het veel te netjes opgeknapt, totaal geen charme.
Zo, die Lambo showroom ziet er erg strak uit ja. Jammer dat dat dan gebruikt word om van die patserbakken te verkopen, en niet iets veel toegankelijkers, een bibliotheek ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:07 schreef Triptamine2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dit blijft het mooiste qua architectuur, ooit:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |