abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2010 @ 18:27:21 #1
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_88706883

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco
Tranquillo
  zondag 14 november 2010 @ 18:30:06 #2
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_88706968
Ik heb de finale van de EL gehaald met Ajax. Inter thuis op 0-0 gehouden, in de uitwedstrijd redelijk aanvallend gespeeld tot Vertonghen in de 60ste minuut binnen kopte uit een corner. Gelijk voor de goal gaan liggen en gewonnen met 0-1. Nu in de finale tegen Arsenal die in eigen huis Valencia met 5-1 hebben verslagen.. Denk dat ik met 5 verdedigers ga spelen en op de counter loer.

Edit: en die tactiek werkte, 2-0 gewonnen :D

[ Bericht 16% gewijzigd door icebliss op 14-11-2010 18:42:19 ]
Tranquillo
pi_88707102
Al mijn spelers die gewild zijn niet meer gemotiveerd :'( Helemaal erg als er een trainer komt kijken tijdens een wedstrijd..
Of niet?
pi_88707400
Dat doelstellingen bijstellen gedurende het seizoen is wel echt geweldig trouwens, als je meedoen om de titel hebt en je in de winterstop al zes punten voor staat. _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 14 november 2010 @ 18:47:18 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88707469
Is er een mogelijkheid om contractbesprekingen af te breken zonder dat de speler pissig wordt? Ik wilde een jeugdspeler van Ajax halen wiens contract bijna afloopt, maar zag pas toen ik de besprekingen opende dat ik dan een miljoen moest betalen ter compensatie, wat ik niet kan als eerste divisie club. Nu is de speler transfervrij en wil hij niet praten omdat ik twee maanden eerder de besprekingen afkapte. :'(
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88707518
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef ethiraseth het volgende:
Is er een mogelijkheid om contractbesprekingen af te breken zonder dat de speler pissig wordt? Ik wilde een jeugdspeler van Ajax halen wiens contract bijna afloopt, maar zag pas toen ik de besprekingen opende dat ik dan een miljoen moest betalen ter compensatie, wat ik niet kan als eerste divisie club. Nu is de speler transfervrij en wil hij niet praten omdat ik twee maanden eerder de besprekingen afkapte. :'(
Gewoon af en toe even proberen, en eventueel hem een stage aanbieden en in de media over hem praten.
  zondag 14 november 2010 @ 18:51:21 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88707611
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:35 schreef Self-Catering het volgende:
Al mijn spelers die gewild zijn niet meer gemotiveerd :'( Helemaal erg als er een trainer komt kijken tijdens een wedstrijd..
Bij mijn Ajax willen de meeste vedettes al na één seizoen weg ;(

Wel kampioen geworden, nu Europees in de kwartfinale tegen Olympique Marseille, waar ik ook Real Madrid, Barcelona of Internazionale had kunnen loten :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_88707790
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef ethiraseth het volgende:
wat ik zelf meestal doe is als ik het niet eens kan worden om dan doormiddel van de knop back/vorige de onderhandelingen te verlaten.. en dan gewoon op doorgaan.. dan zijn de onderhandelingen gestopt maar niet afgebroken.
pi_88707972
Nou kampioen geworden met Sparta, nu naar de eredivisie!

Speel over het algemeen met dit team:

-----------------Seliga
Boakye-Touzani-Knol-Van der Leeuw
--------Rutjes---------Strootman
John-------------------------Duarte
----------Curiel----Voskamp

Vrij aanvallend dus, FM zegt 4-2-4. Hoop dat dat in de Eredivisie ook werkt.

Er zijn wel wat belangrijke spelers vertrokken

Boakye
Knol
Kras

Voor allemaal helaas niets ontvangen omdat ze transfervrij waren.

Slijngard
Godee

Voor allebei een aardig bedrag gekregen, dus nu opzoek naar versterkingen! Nummer 1 is binnen, Breuer van Heerenveen aangekocht. Iemand nog goede spelers voor de eredivisie? Liefst transfervrij, niet zo duur.
pi_88708071
Zo de staf van Stuttgart is bijna allemaal ontslagen, paar nieuwe zijn er al binnen :). Nu aan de gang met spelers, sowieso een echt spits er bij :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_88708435
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:45 schreef heiden6 het volgende:
Dat doelstellingen bijstellen gedurende het seizoen is wel echt geweldig trouwens, als je meedoen om de titel hebt en je in de winterstop al zes punten voor staat. _O_
waar kan je dat doen?
pi_88708957
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:18 schreef Zocalo het volgende:

[..]

waar kan je dat doen?
Ik kreeg bericht van het bestuur.
:)
  zondag 14 november 2010 @ 19:36:48 #13
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88709033
ff suarez en dzeko voor 7 en 10 miljoentjes opgepikt. Na anderhalf seizoennetje kan je iedereen mooi goedkoop halen :)
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 14 november 2010 @ 19:48:48 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88709542
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:36 schreef gniffie het volgende:
ff suarez en dzeko voor 7 en 10 miljoentjes opgepikt. Na anderhalf seizoennetje kan je iedereen mooi goedkoop halen :)
Ja, dat lijkt dus een van de vele bugs in het spel te zijn. Na 1 seizoen zijn gigantisch veel spelers voor veel te weinig geld te halen. Soms kan je spelers als Messi of Ronaldo voor 15 miljoen kopen. :P

Net ook weer stomme bugs gehad. Moest een speler die ik wilde halen 2x een contract laten tekenen voor het doorging, kreeg 2x het bericht dat het contract geaccepteerd was en de transfer doorging. En ik ging net weg bij mijn club omdat mijn contract was afgelopen volgens FM, terwijl ik het een maand eerder met twee jaar had verlengd. :')
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88709706
Haha toffe topic titel :Y

Mijn zoektocht naar een nieuwe club verloopt vooralsnog moeizaam. Er zijn vooral veel kleine Zweedse clubs zonder manager, maar dan heb ik het over de Swedish Second Division South Svealand, om maar iets te noemen. Oftewel, het vierde niveau van Zweden...
Ik gok dat ik wel terecht kan bij een club van een hoger niveau, dus ik wacht nog even iets langer :)
pi_88710152
quote:
Op zondag 14 november 2010 19:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt dus een van de vele bugs in het spel te zijn. Na 1 seizoen zijn gigantisch veel spelers voor veel te weinig geld te halen. Soms kan je spelers als Messi of Ronaldo voor 15 miljoen kopen. :P

Net ook weer stomme bugs gehad. Moest een speler die ik wilde halen 2x een contract laten tekenen voor het doorging, kreeg 2x het bericht dat het contract geaccepteerd was en de transfer doorging. En ik ging net weg bij mijn club omdat mijn contract was afgelopen volgens FM, terwijl ik het een maand eerder met twee jaar had verlengd. :')
Ook lekker smerige bug dan?! Zal toch allang bekend moeten zijn :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
  zondag 14 november 2010 @ 20:15:24 #17
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88710972
Wat een heldenseizoen was mijn eerste seizoen met FC Den Bosch _O_

Twee wedstrijden voor het einde haalde ik Volendam in en ben zodoende direct gepromoveerd, maar, nog veel geweldiger - we hebben de beker gewonnen :D Moest tegen de volgende teams:

Helmond Sport
Cambuur
De Graafschap
Fortuna Sittard
Heerenveen
NEC (finale)

Niet de allermoeilijkste loting dus, en dat geluk heeft ons als promoverende Jupiler leage-club meteen Europees voetbal opgeleverd :D

Ook vanwege het prijzengeld zijn we dus met een transferbudget van ca. 4 miljoen (+verkopen) en een wage budget van 75k (tegenover de oude 35k) in het nieuwe seizoen begonnen. Dat geld heb ik, vanwege het Europees voetbal dat we gaan spelen, goed kunnen besteden - ineens wil men wel naar Den Bosch komen!

Garra Dembéle is een echte held, wat een killer. Ben ook erg tevreden met de gratis komst van Silberbauer en Buijs, en Sudic zou iedereen eens even moeten opzoeken want dat is volgens mij een groot talent. Niet zo groot als Kara (die naar Feyenoord is vertrokken bij mij, net als ca. 10 andere toppers, waar haalt Feyenoord het geld vandaan?) maar een stuk haalbaarder.

In de EC moeten we tegen Rosenborg, en dan zitten we in de groepsfase. Ik verwacht niet dat ik het haal maar Rosenborg is theoretisch te doen natuurlijk :)

FC Den Bosch olé!
Ik wens je een dolfijne dag
  zondag 14 november 2010 @ 20:24:02 #18
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88711480

_O-
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_88713948
Na het kampioenschap in de N-League van Zuid Korea ga ik nu proberen om het kleine African Warriors naar de top van de Zuid Afrikaanse Premier League te leiden :Y

Het is een flinke uitdaging, want op het moment dat ik mijn contract ondertekende, stond de club stijf onderaan in de First Division Inlands: 5 punten uit 20 wedstrijden. De nummer voorlaatst heeft 10 punten, dus ik moet nog eens flink aan de bak ook. Er zijn overigens 32 wedstrijden te spelen, en het is mijn doelstelling om in ieder geval niet te degraderen. Oftewel: ik moet één plaats zien te stijgen in de competitie. African Warriors heeft nog geen enkel duel gewonnen, dus makkelijk zal het niet gaan...en meer dan één plaats stijgen gaat lastig worden, want de nummer 7(van de 9 in totaal) heeft 20 punten... :{

Er zijn zo ongeveer 2 spelers die de moeite waard zijn, en ik zal dus de vrije transfermarkt op moeten om nog wat leuke spelers te vinden.
  zondag 14 november 2010 @ 21:31:14 #20
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88715765
Is het jullie ook opgevallen dat je instellingen voor aanvallende corners en andere set pieces regelmatig verdwijnen? Zit ik alles in te stellen, kijk ik 2 wedstrijden later nog eens, staan de helft van de vakjes weer uitgevinkt :(
  zondag 14 november 2010 @ 21:32:26 #21
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88715844
Ik erger me mateloos aan het continue verspringen van de teaminstellingen naar de spelerinstellingen.
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_88716281
Wat Marica bij Stuttgart doet, snap ik nog steeds niet :N
  zondag 14 november 2010 @ 22:02:53 #23
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_88717743
Nog iets vreemds wat ik tegen kwam:

Gruwelijke uittrap of gewaagde solo?
Tranquillo
  zondag 14 november 2010 @ 22:04:48 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88717859
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:02 schreef icebliss het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan de doelpunten bekijken toch.
C'est la vie
  zondag 14 november 2010 @ 22:04:59 #25
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88717868
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:02 schreef icebliss het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt die goal toch gewoon bekijken?
  zondag 14 november 2010 @ 22:15:49 #26
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_88718585
Nee, ligt er volgens mij aan dat het U19 is. Kan bij Nederland bijvoorbeeld ook niet de goals van de U19 wedstrijden zien, maar wel die van het eerste.
Tranquillo
pi_88718917
pi_88718969
God oh god dit ga ik geen seizoen volhouden. Heb maar een paar goede verdedigers en geen geld meer..

Looms
Breuer
Bentem
Touzani
Van der Leeuw
Vlasblom

En Vlasbom is bij gebrek aan beter. Touzani is nu 4 maanden out... Iemand nog heel goedkope/gratis verdedigers van een degradatiekandidaat?
  zondag 14 november 2010 @ 22:22:15 #29
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88719025
quote:
Ja want dat logo mega-pack heb ik zelf gepost daar. :P
C'est la vie
pi_88719201
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:22 schreef heloef het volgende:

[..]

Ja want dat logo mega-pack heb ik zelf gepost daar. :P
Ik weet toch niet dat jij Lazy Rayen bent :P

Hmm Premier League werkt niet en ook kloppen de logo's verder van england niet, wel jammer :(
  zondag 14 november 2010 @ 22:25:01 #31
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88719204
quote:
Ik gebruik deze:
http://forum.fm-view.com/topic/12211-ss09-11-download-area/

En deze logos (1.5GB) (werken ook gewoon in FM11 en ze zijn bezig met een update met alle nieuwe logo's):
http://forum.fm-view.com/topic/12250-fmg09-logos/
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 14 november 2010 @ 22:42:35 #32
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88720252
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:24 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Ik weet toch niet dat jij Lazy Rayen bent :P

Hmm Premier League werkt niet en ook kloppen de logo's verder van england niet, wel jammer :(
Ik neem het je ook niet ofzo. Inderdaad sommige logos kloppen niet ben ik zelf ook achter gekomen. Bij Wigan zit er nog een oud logo in.
C'est la vie
pi_88720324
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:42 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik neem het je ook niet ofzo. Inderdaad sommige logos kloppen niet ben ik zelf ook achter gekomen. Bij Wigan zit er nog een oud logo in.
Hmm nog niet gezien, maar van de Premier League doet ie het helemaal niet, en van de Npower competities laat ie de coca cola logo's zien :)
pi_88720711
Anders kom ik met FC Groningen even met 0-1 achter in de Euroborg tegen AE Limassol :')
pi_88720891
Gelukkig 4-1 gewonnen uiteindelijk *O* Groepsfase EL here we come _O_
pi_88721355
De eerste wedstrijden in de eredivisie gespeeld.

1-0 uit tegen PSV verloren
1-1 thuis tegen NEC
1-2 gewonnen uit tegen Nac (Prachtige wedstrijd, 1-0 achter en toen een solo a la messi van Duarte 1-1. Toen in de 92e minuut goal van Voskamp)
1-1 tegen Roda thuis.

5 punten uit 5 wedstrijden terwijl ik nog niet echt tegen concurrenten heb gespeeld. Gaat goed! Eindhoven en VVV hebben uit die 4 wedstrijden nog maar 0 punten.
  zondag 14 november 2010 @ 23:05:38 #37
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88721365
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:43 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hmm nog niet gezien, maar van de Premier League doet ie het helemaal niet, en van de Npower competities laat ie de coca cola logo's zien :)
In het pack dat ik gebruik werken die logo's wel goed (npower logo enzo)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_88721454
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:05 schreef PirE het volgende:

[..]

In het pack dat ik gebruik werken die logo's wel goed (npower logo enzo)
ja logo's van 09 toch?
  zondag 14 november 2010 @ 23:18:15 #39
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88721867
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:08 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

ja logo's van 09 toch?
Verschillende malen bijgewerkt met updatepacks.
  zondag 14 november 2010 @ 23:18:18 #40
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88721873
kan nu ook al modric en bale voor hun gewone waarde prijsen oppikken (alleen bale wil niet komen :( )

Echt heel raar dat dit kan, stekelenburg was ook voor 3 miljoentjes al te verkrijgen.

Nu alle wereldtoppers bij de sub-topclubs voor graaiprijzen te verkrijgen zijn maakt het het toch minder leuk :/
pi_88722245
ik haat chelsea.
verlies ik van hun, zak ik gelijk van plaats 4 naar 6
Daar ging een mooie serie zonder te verliezen.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_88722517
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:18 schreef PirE het volgende:

[..]

Verschillende malen bijgewerkt met updatepacks.
[ afbeelding ]
Hmm is wel een hoop om te downloaden :D
  zondag 14 november 2010 @ 23:35:35 #43
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88722571
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:34 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hmm is wel een hoop om te downloaden :D
Gewoon downloaden tijdens het FM-en :s). Duurde een kwartiertje bij mij en ik heb ook maar 15mbit ADSL
pi_88722716
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:35 schreef PirE het volgende:

[..]

Gewoon downloaden tijdens het FM-en :s). Duurde een kwartiertje bij mij en ik heb ook maar 15mbit ADSL
Heb ze al binnen ;).. Eerst ff al die packs installeren, dan update pack 3 er over heen :)
  zondag 14 november 2010 @ 23:47:05 #45
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88722957
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:40 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Heb ze al binnen ;).. Eerst ff al die packs installeren, dan update pack 3 er over heen :)
http://forum.fm-view.com/(...)__293956#entry293956
Deze moet je er zelf even inzetten (die kan die niet uitpakken). Hoeft alleen maar voor de 1e (die 180*180-versie
En het nieuwe logo van TIM CUP staat op pagina 4.
pi_88723079
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:47 schreef PirE het volgende:

[..]

http://forum.fm-view.com/(...)__293956#entry293956
Deze moet je er zelf even inzetten (die kan die niet uitpakken). Hoeft alleen maar voor de 1e (die 180*180-versie
En het nieuwe logo van TIM CUP staat op pagina 4.
Nja ik ga er geen lid voor worden :P Weet niet eens welke club het is :). Wel jammer dat je elke keer zo'n pack moet uitpakken :) Pack 1 staat er al in nu, maar nu pack 2 3 en 4 nog :P
  zondag 14 november 2010 @ 23:52:21 #47
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88723134
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:50 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nja ik ga er geen lid voor worden :P Weet niet eens welke club het is :). Wel jammer dat je elke keer zo'n pack moet uitpakken :) Pack 1 staat er al in nu, maar nu pack 2 3 en 4 nog :P
Vergeet het update-pack niet ;)
pi_88723138
Iemand een oplossing? Heb zonet facepacks gekopieerd in mijn map en dus dingen ingesteld alleen nu zie ik niet meer het logo van mijn club in de banner.

Heb de map (panels) verwijderd en daarvoor een map erin gekopieerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door poiuytr op 15-11-2010 00:00:15 ]
pi_88723447
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:52 schreef PirE het volgende:

[..]

Vergeet het update-pack niet ;)
Hmm kan het kloppen dat als je eerst pack 1 doet en daar 2, dat ie vraagt of je bestanden wil overschrijven?
pi_88724478
  maandag 15 november 2010 @ 00:32:31 #51
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88724671
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:00 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hmm kan het kloppen dat als je eerst pack 1 doet en daar 2, dat ie vraagt of je bestanden wil overschrijven?
Je moet eerst die 4 packs downloaden en dan gewoon alles in 1 keer uitpakken (Part 1 rechtsklikken en extract here als je winrar hebt).
Daarna Superpack uitpakken en alles overschrijven kiezen.
pi_88724704
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:32 schreef PirE het volgende:

[..]

Je moet eerst die 4 packs downloaden en dan gewoon alles in 1 keer uitpakken (Part 1 rechtsklikken en extract here als je winrar hebt).
Daarna Superpack uitpakken en alles overschrijven kiezen.
Al gelukt denk ik zo, had pack voor pack uitgepakt in de goeie map :)
  maandag 15 november 2010 @ 01:34:16 #53
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_88726040
Godverdegodver. 9 wedstrijden op rij gewonnen, zijn bij de 10de ineens al mijn keepers weg op interland met 0-3 verlies tot gevolg. :{

Edit: Oh ja hoor. Bij de volgende wedstrijd zijn ze er ook niet. Kankerspel.

Edit 2: wedstrijd #3 zonder keeper. Dat dit mogelijk is zeg :r

[ Bericht 18% gewijzigd door Rahl op 15-11-2010 01:47:17 ]
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_88726161
  maandag 15 november 2010 @ 13:10:59 #55
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_88735254
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Burrito op 15-11-2010 13:17:10 ]
pi_88736216
Vraagje:
Ik won in de 2e play off wedstrijd met 3-0, de thuiswedstrijd verloor ik met 1-3.
Dan staat het toch 4-3, waarom moet ik dan nog een beslissingswedstrijd spelen?

Of zeg ik nu iets heel doms?
  maandag 15 november 2010 @ 13:46:05 #57
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88736318
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 13:42 schreef crinoc het volgende:
Vraagje:
Ik won in de 2e play off wedstrijd met 3-0, de thuiswedstrijd verloor ik met 1-3.

Dat hoort gewoon zo, kijk maar bij regels :)
  maandag 15 november 2010 @ 13:59:04 #58
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_88736772
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 13:42 schreef crinoc het volgende:
Vraagje:

Bij playoffs draait het om gewonnen wedstrijden, niet de goals. Je speelt gewoon een derde beslissende wedstrijd.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_88736956
Ja ik zie het nu, bedankt!
pi_88739224
Wat de rest zegt. Als je qua doelsaldo 'voor' staat heb je in de 3e wedstrijd het thuisvoordeel.
  maandag 15 november 2010 @ 16:51:22 #61
51794 Rahl
pi_88743205
Ook vervelend: afketsende tranfers omdat de agenten zo veel willen hebben. En maar volhouden dat het hun client's wishes zijn :P.
last.fm
  maandag 15 november 2010 @ 16:53:27 #62
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_88743297
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:51 schreef Rahl het volgende:
Ook vervelend: afketsende tranfers omdat de agenten zo veel willen hebben
Heb ik ook vaak ja.
  maandag 15 november 2010 @ 16:56:25 #63
51794 Rahl
pi_88743405
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:53 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Heb ik ook vaak ja.
Uit welk budget komt dat bedrag eigenlijk?
last.fm
pi_88743641
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:56 schreef Rahl het volgende:

[..]

Uit welk budget komt dat bedrag eigenlijk?
Gaat gewoon van je balans af, niet van je transfer budget oid.
pi_88744339
Ik heb mijn eigen hoofdklasser gemaakt (Feyenoord AV is VV Toek) en speel er zelf als speler aan de rechterkant. Gaat wel lekker sta derde begin november.
  maandag 15 november 2010 @ 17:34:24 #66
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_88744838
En gelijk weer de eerste prijs van het seizoen. Mede door mijn aankoop, Defederico. :)
I picture your face.. In the back of my eyes
  maandag 15 november 2010 @ 17:48:16 #67
51794 Rahl
pi_88745369

Dit ventje gaat aan mij voorbij omdat zijn agent 325k wil en ik max 145k kan bieden. |:(
last.fm
pi_88747690
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:48 schreef Rahl het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ventje gaat aan mij voorbij omdat zijn agent 325k wil en ik max 145k kan bieden. |:(
Wat een held!
  maandag 15 november 2010 @ 19:16:12 #69
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88749189
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 18:43 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Wat een held!
Maar 6 voor composure :{
  maandag 15 november 2010 @ 19:55:07 #70
51794 Rahl
pi_88751212
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:16 schreef PirE het volgende:

[..]

Maar 6 voor composure :{
Wel een ongelofelijk goede speler voor NY Red Bulls :P
last.fm
  maandag 15 november 2010 @ 21:04:15 #71
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88754878
Hoe heeft zo'n enorm matige voetballer als Asier Del Horno een contract van 140,000 euro per week in de wacht gesleept :') Hij verdient 40,000 p/w meer dan de meest verdienende speler van Valencia, en zit zelf als backup bij Valencia Mestalla, de reserves :')
  maandag 15 november 2010 @ 21:10:15 #72
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_88755196
Jup, bij mij speelt Suk bij Real voor een dik salaris :')

p.s.. Hoe voeg je jezelf toe in FM? Ik kan dat hele editor niet vinden?
pi_88755765
Zo de eerste wedstrijd met Stuttgart die ergens over gaat is gewonnen met 5-0 :)

Zal eens screens posten :

Van Moorsel is een gok, die waarschijnlijk niet verder komt als het 2de :D

maandag 15 november 2010 @ 21:46:08 #74
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88757461
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:19 schreef Nick-GizMo het volgende:

Dat weet ik wel zeker :P Boekt weinig vooruitgang, die Paco
pi_88760088
De Laet is een held in FM10 bij mijn FC Groningen (en in een eerdere game met Feyenoord ook) _O_
pi_88760763
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 21:32 schreef donroyco het volgende:
Ik erger me mateloos aan het continue verspringen van de teaminstellingen naar de spelerinstellingen.
Ik ook. doodziek word ik er van.
pi_88760799
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ook. doodziek word ik er van.
Dat vond ik ook het grootste minpunt in de demo
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 15 november 2010 @ 23:21:23 #78
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88762900
Ik begin te merken dat het een stuk lastiger verdedigen is in FM 2011. Moet zeggen dat het aanvallend op rolletjes loopt. Heb geloof ik nog nooit of slechts héél zelden een wedstrijd niet kunnen scoren. Echter, vooral mijn centrale verdedigers zijn niet te vertrouwen. Ongeacht de stats gaan ze regelmatig opzichtig in de fout, door bv. een man dubbel te dekken en een ander niet, door compleet uit positie te staan of te rennen, of door gewoon niets te doen. Worden erg makkelijk weggespeeld door de wat technischere aanvallers.

Zou aan mij kunnen liggen, maar in vorige versies viel het me toch minder op. Ik denk dat het tijd wordt om een van mijn spitsen te vervangen door een middenvelder. Ik ben huiverig om met één spits te spelen, omdat het zo scorend zo lekker gaat met twee spitsen, maar ik zit gewoon hard te stressen van al die tegendoelpunten, dus misschien zit er niets anders op.
pi_88762929
Godverdomme wordt zo langzamerhand echt spuugzat van die kut skins, logo's etc etc. Elke keer doet er wel weer wat niet of zie ik maar dingen half, nu zie ik de gezichten van de spelers ook alleen maar voor 1/10 de. Ook als in de wedstrijd zit hebben alle spelers (thuis & uit) zelfde shirt aan. Iemand misschien een oplossing?

pi_88765545
quote:
Op maandag 15 november 2010 23:22 schreef poiuytr het volgende:
Godverdomme wordt zo langzamerhand echt spuugzat van die kut skins, logo's etc etc. Elke keer doet er wel weer wat niet of zie ik maar dingen half, nu zie ik de gezichten van de spelers ook alleen maar voor 1/10 de. Ook als in de wedstrijd zit hebben alle spelers (thuis & uit) zelfde shirt aan. Iemand misschien een oplossing?

[ afbeelding ]
Hier echt nergens last van, maar face packs gebruik ik dan ook niet
pi_88770483
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:19 schreef Nick-GizMo het volgende:
Zo de eerste wedstrijd met Stuttgart die ergens over gaat is gewonnen met 5-0 :)

Zal eens screens posten :

[ afbeelding ]

Cristaldo is bij mij ook al zo'n held. Had hem gehaald als backup voor mijn spitsenduo maar eigenlijk staat ie vaker basis als reserve :')
pi_88771869
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:22 schreef poiuytr het volgende:

[ afbeelding ]
Door al het editen heb ik al 3 dagen niet fatsoenlijk kunnen spelen :P Maar sinds gister heb ik wel alles opgelost. Ik heb alle skins logo's etc. even uit de FM map gehaald en in een back-up map geplaatst. (ook m'n savegame heb ik erin gezet) Toen FM helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en vervolgens alles 1 voor 1 in de juiste map gezet. Nu werkt het perfect.
pi_88772032
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:21 schreef Denninho het volgende:

[..]

Door al het editen heb ik al 3 dagen niet fatsoenlijk kunnen spelen :P Maar sinds gister heb ik wel alles opgelost. Ik heb alle skins logo's etc. even uit de FM map gehaald en in een back-up map geplaatst. (ook m'n savegame heb ik erin gezet) Toen FM helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en vervolgens alles 1 voor 1 in de juiste map gezet. Nu werkt het perfect.
Denk dat ik dat ook maar moet gaan doen, probleem met die faces is nu opgelost alleen als FM een speler niet kent krijg ik helemaal geen afbeelding dan staat er gewoon een grijs vlak.
pi_88772222
Loopt op rolletjes met FC Groningen in seizoen 2. Ben nog maar net begonnen, maar de eerste 4 wedstrijden allemaal gewonnen. Ook in de EL ben ik goed bezig. In de 3e voorronde AE Limassol uitgeschakeld (0-1 winst uit, 4-1 winst thuis) heb ik in de 4e voorronde inmiddels uit bij BATE met 0-1 gewonnen. Bijna groepsfase dus *O*

Heb wel Enevoldsen verkocht, dat is wel een aderlating. Echter heb ik Falkenburg terug gehaald en die is minstens zo goed :Y
pi_88772371
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:26 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Denk dat ik dat ook maar moet gaan doen, probleem met die faces is nu opgelost alleen als FM een speler niet kent krijg ik helemaal geen afbeelding dan staat er gewoon een grijs vlak.
Je moet wel de skin reloaden nadat je facepacks erin hebt gezet. Als je alles opnieuw gaat doen raad ik je aan om eerst de skin erin te zetten, vervolgens FM starten en de nieuwe skin laden. Dan bijvoorbeeld de facepacks erin zetten, weer FM starten en skin opnieuw laden, dan de logo's erin, weer FM opstarten en skin opnieuw laden. Dus gewoon lekker stap voor stap en bij elke stap even kijken of t naar behoren werkt.
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:17:22 #86
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88787884
Zoals altijd zijn ook in FM2011 pace/acceleration weer gigantisch belangrijk. Net met Lisse in twee jaar tijd naar de eredivisie gepromoveerd en in het derde jaar de beker gewonnen en tweede in de eredivisie geworden met een team vol spelers niveau hoofdklasse die ik pace/acceleration 20 heb gegeven. Nu eens kijken of ik me ermee kan kwalificeren voor de CL. :D

Ja, dit is een savegame puur bedoeld om mee te kutten.
pi_88791064
Eerste seizoen met Feyenoord gespeeld. Met aankoop Coelho als rechtsback in de basis een voortvarende seizoensstart, gevolgd door een mindere periode die me op de 11de plaats bracht in november/december. Vanaf toen ging ik constanter presteren, met uiteindelijk een 3de plaats als resultaat. Ajax is kampioen geworden met 23 punten voorsprong.

Voor het komende seizoen zijn Vlaar, Bahia en Dani Fernandez voor gezamenlijk 10 miljoen euro. Doordat er ook een aantal mensen is vertrokken na aflopende contracten (o.a. de grof verdienende trainer Roy Makaay!) en er dus salarisruimte vrijkwam, kon ik de volgende spelers aantrekken: Ousmane Sarr (transfervrij), Aleksandr Lukovic (Zenit), Henrique (Bordeaux) en Bas Dost (Heerenveen is gedegradeerd, deed alle sterspelers voor een prikkie weg :D). In de winterstop komen nog twee spitsen: Preto (Ceara) en Miguel Curiel (Alianza Lima).

Ik speel 4-4-2, zoals dat in het echt ook zou moeten, haha.
pi_88792113
Net met PSG een Europa League overwinning geboekt tegen Genk, 0-3.
De fans waren onder de indruk van Boka, Madlung en Verhoek. Daar was ik wel blij mee want die jongens heb ik naar de club gehaald. :) In de competitie sta ik 3de onder Lens en Lyon.
pi_88794341
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:50 schreef Denninho het volgende:
Net met PSG een Europa League overwinning geboekt tegen Genk, 0-3.
De fans waren onder de indruk van Boka, Madlung en Verhoek. Daar was ik wel blij mee want die jongens heb ik naar de club gehaald. :) In de competitie sta ik 3de onder Lens en Lyon.
Wel tof dat Verhoek het zo goed doet bij PSG! In mijn eerste seizoen met PSG is Lille boven zichzelf uitgestegen; 2de plaats in de Ligue 1, bekerfinale en de Europa League gewonnen!
pi_88794546
Ik had even genoeg van FC Den Bosch, dus ik ben zo'n werkloze carrière begonnen (ik heb Maleisië, Singapore, Zuid-Korea, België, Tsjechië, Nederland en Zweden geselecteerd). Ik ben nu aangenomen bij een team in de Maleisische reserve-competitie :') :') Sekolah Sukan Bukit Jalil heet de club.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:41:17 #91
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88794635
Dat klinkt geniaal _O_
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_88796517
Gaat goed met Sparta in de eredivisie! Flink wat punten gesprokkeld na 12 wedstrijden, 5 overwinningen volgens mij. Daarnaast 2 keer gelijk. Voskamp heeft er volgens mij al 6 in liggen en Boerrigter ook zoiets.

Boerrigter scoorde net rechtstreeks uit een corner _O_
pi_88801433
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:39 schreef Jirdo het volgende:
Ik had even genoeg van FC Den Bosch, dus ik ben zo'n werkloze carrière begonnen (ik heb Maleisië, Singapore, Zuid-Korea, België, Tsjechië, Nederland en Zweden geselecteerd). Ik ben nu aangenomen bij een team in de Maleisische reserve-competitie :') :') Sekolah Sukan Bukit Jalil heet de club.
Sekolah Sukan Bukit Jalil uit, altijd lastig.
pi_88804028
Save game kapot :(
Nieuwe game begonnen met Swansea
pi_88804140
man het lijkt gvd wel gescript !
Alweer begaat vd wiel in 2e wedstrijd tegen vitesse eraf met een horror tackle.
en alweer krijgt Suarez rood voor een schwalbe (2x geel).
heel toevallig gebeurde dit de 1e keer dat ik een game starte met Ajax ook al !
pi_88816023
Ik ben verslaafd. ;(
pi_88817436
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:49 schreef -Mo- het volgende:
Ik ben verslaafd. ;(
kan verslaafd zijn ook met vlagen? Nu al weer tijdje niet gespeeld en dan zal je zien over een week is het weer iedere avond raak
Vici, Vidi, Veni!
  woensdag 17 november 2010 @ 13:40:54 #98
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88817805
Af en toe schieten je aanvallers echt alles op de keeper of op de paal. Toenet schoot neymar gewoon vanaf 8 meter voor open doel op de lat, en hij stond RECHT voor de goal :{ :')
pi_88817853
Hoe speelt FM2011... is het al de moeite van het kopen waard?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_88818077
Wat is Balotelli toch een beest, het is niet eens grappig meer.
  woensdag 17 november 2010 @ 13:54:14 #101
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88818323
Kuyt vind ik echt de grootste baas ooit van mijn team, hij kan als enige echt belangrijke goals maken in de laatste minuten van de wedstrijd O+
  woensdag 17 november 2010 @ 14:08:16 #102
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88818868
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:40 schreef gniffie het volgende:
Af en toe schieten je aanvallers echt alles op de keeper of op de paal. Toenet schoot neymar gewoon vanaf 8 meter voor open doel op de lat, en hij stond RECHT voor de goal :{ :')
Ja, volgens mij zijn factoren als moraal/vorm/spanning nóg belangrijker geworden deze FM.

Vind het een beetje uit de klauwen lopen daarmee. Als een geweldige spits nerveus is, scoort hij gewoon niet. Basta. Nooit. Dan kan je hele team geweldig spelen, kun je twintig splijtende passes geven om die spits vrij te zetten, alleen voor het doel, met of zonder keeper; maar de bal gaat er gewoon niet in.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:25:21 #103
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88819609
Babacar, neymar en pastore zijn trouwens echt helden. 12- 22 en 40 miljoen, maar dan heb je ook wat. na anderhalf seizoen spelen ze echt de pannen van het dak
  woensdag 17 november 2010 @ 14:40:28 #104
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_88820226
Die zaakwaarnemer van Pastore wil even 6.5 miljoen, en 7 miljoen tekengeld. Grapjas. :')
pi_88825068
Die zijn bij mij al helemaal ingenomen door de topclubs. Krijg geen enkele van die 3 overgehaald om naar Real Madrid te komen :')
pi_88825105
Fucking hell. Sta 1-4 voor uit tegen Bayern met Ajax in de 60e minuut. Wordt het nog 4-4. Allemaal omdat ik Blind heb gewisseld voor van der Wiel die 2 keer zijn man laat lopen. Kneus.
pi_88825341

Oude mensen hebben ze in dienst bij Real :')
pi_88828071

[ Bericht 100% gewijzigd door poiuytr op 17-11-2010 17:56:28 ]
  woensdag 17 november 2010 @ 18:57:51 #109
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88830792
Hoe wordt je als trainer beter? En wat is Domestic Player Bias? :$
  woensdag 17 november 2010 @ 19:02:22 #110
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88830991
Nog een goede spits: Takayuki Morimoto, spelend bij Catania. Na 7 wedstrijden heeft hij er bij Siena al 8 inliggen.

Ideale counterspits.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:10:51 #111
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_88831392
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:57 schreef Toilutpaper het volgende:
Hoe wordt je als trainer beter? En wat is Domestic Player Bias? :$
Volgens mij word je beter op basis van je prestaties & leeftijd oid.

Domestic Player Bias betekent voorkeur voor eigen kweek
  woensdag 17 november 2010 @ 19:12:28 #112
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88831473
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:10 schreef Burrito het volgende:

[..]

Volgens mij word je beter op basis van je prestaties & leeftijd oid.

Domestic Player Bias betekent voorkeur voor eigen kweek
Thankyouu!
pi_88831666
wtf, ik krijg ineens Dick van Egmond als scheids. Die is er toch al een paar jaar mee gekapt? :D
  woensdag 17 november 2010 @ 19:30:58 #114
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88832355
In een bepaalde game had ik een hele goede spits:
Bongani Robinson, dus ik begon een nieuwe en ik weer op hem zoeken, zelfde competitie etc. maar kon hem niet vinden. als je hem vindt, direct kopen. bij AZ speelde hij echt geweldig.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:31:23 #115
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88832376
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:30 schreef Toilutpaper het volgende:
In een bepaalde game had ik een hele goede spits:
Bongani Robinson, dus ik begon een nieuwe en ik weer op hem zoeken, zelfde competitie etc. maar kon hem niet vinden. als je hem vindt, direct kopen. bij AZ speelde hij echt geweldig.
Is een zuid-afrikaan... :)
pi_88840268

Eerste game in FM2011 maar begonnen met Leeds United.
Ik wil proberen om Leeds United in 5 jaar terug te brengen naar de Engelse top.

Prognose:
Aan het begin van het seizoen was de prognose dat ik moet strijden om degradatievoetbal (22e plek). Mijn doel voor het seizoen is om zoveel mogelijk talenten aan de trekken voor weinig geld (lees: geen geld), boven in het rechter rijtje te eindigen en paar dure spelers te verkopen. Heb geprobeerd om alle posities 3 dubbel te bezetten omdat je in de Championship in de competitie 46 wedstrijden speelt + nog bekerwedstrijden.

Transferbudget: 560.000 E
Loonbudget: 160.000 E (per week).

Transfers:

Om in de middenmoot mee te gaan draaien moest ik wel de transfermarkt op alleen had ik weinig transferbudget, heb er dus voor gekozen om veel spelers te gaan huren.

Talenten: Livaja en Sani Emmanuel (spitsen) gekocht voor de toekomst spelen allebei in de -18. Allebei kunnen ze beter worden dan mijn huidige spits. Worden goede spelers voor in de Premier League.

Spelers voor in de breedte: Broadfoot (VC), Pacheco (Spits), Chaouchi (GK), Den Ouden (spits), Indi (VL & VC) en Crosas (DMC & MC).

Sterspelers: Dave van den Berg (AML), Nlundulu (AMR) is Frans internationaal gescout in een wedstrijd van een of andere vaag team, Kyle Walker (DR) en Landsbury (MC).

Tactiek:

Selectie:

Resultaten:
pi_88840575
Leuke club is Leeds inderdaad. Heb ik ook eens een game mee gehad in FM2007. Hoeveelste sta je nu ongeveer?
Ikzelf heb net met FC Groningen me geplaatst voor de groepsfase van de Europa League (seizoen 2). AE Limassol en BATE verslagen in de voorrondes. Zit in de poule bij CSKA Sofia, AEK Athene en Benfica. Best lastige poule, maar op zich zou ik AEK Athene moeten kunnen hebben en 2e moeten kunnen worden (hoop ik). Doelstelling van te voren was de groepsfase halen en nu dat gebeurt is, is alles extra alleen maar meegenomen. Eerste wedstrijd uit bij Sofia al met 0-2 gewonnen in ieder geval!
pi_88843057
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Leuke club is Leeds inderdaad. Heb ik ook eens een game mee gehad in FM2007. Hoeveelste sta je nu ongeveer?
Ikzelf heb net met FC Groningen me geplaatst voor de groepsfase van de Europa League (seizoen 2). AE Limassol en BATE verslagen in de voorrondes. Zit in de poule bij CSKA Sofia, AEK Athene en Benfica. Best lastige poule, maar op zich zou ik AEK Athene moeten kunnen hebben en 2e moeten kunnen worden (hoop ik). Doelstelling van te voren was de groepsfase halen en nu dat gebeurt is, is alles extra alleen maar meegenomen. Eerste wedstrijd uit bij Sofia al met 0-2 gewonnen in ieder geval!
Heb nu 18 wedstrijden gespeeld (in totaal 46 wedstrijden) en sta nu op de 4e plaats, verschil tussen de nummer 1 en mij bedraagt 7 punten. Staat dus allemaal nog relatief kort op me kaar. Eerste twee plaatsen zich direct voor de Premier League.

Leeds is inderdaad leuke club, ik dacht alleen dat je club flinke schulden had maar het is in FM een gezonde club. Had ook al even op Wikipedia gezocht en het blijkt dat de schulden allemaal al betaald zijn :)

Met Groningen moet jij ook nog wel een ronde verder kunnen in de EL, Benfica uit en thuis worden alleen lastige wedstrijden. Gewoon uit bij de andere ploegen op de 0 gaan spelen :)
Heb je screentje van je selectie ben wel benieuwd?
pi_88843591
Mijn huidige selectie:

Meest gebruikte opstelling is:
DM: Luciano
VR: Ritchie de Laet
VC: Jonas Ivens/Gijs Luirink
VL: Jeffrey Leiwakabessy
MC: Lorenzo Davids/Tim Sparv
AML: Everton
AMC: Eric Falkenburg
AMR: Bonaventure Kalou
S: Collins John

Sta momenteel 5e in de eredivisie (na 7 wedstrijden). Seizoen 1 ook 5e geworden, dus hoop nog iets hoger te komen. In de beker moet ik tegen Sparta. Ook daar hoop ik de prestatie van vorig jaar (kwartfinale) te verbeteren. EL dus in de groepsfase, hoop dat ik die overleef en dan zie ik verder wel weer.
pi_88845010
Eerste seizoen met Feyenoord de dubbel gewonnen, tweede seizoen de beker niet gewonnen maar wel de competitie en de finale van de UEFA Cup gehaald (3-0 verloren van Man City, had eerder o.a. Anderlecht, Arsenal en Genoa uitgeschakeld). Gezien wat ik in de afgelopen transferperiode heb uitgevreten denk ik dat het nu helemaal belachelijk goed zal gaan in het derde seizoen en dan denk ik dat ik een nieuwe (echte) game ga starten met een club van niets.
pi_88845413
quote:
Op woensdag 17 november 2010 23:04 schreef heiden6 het volgende:
Eerste seizoen met Feyenoord de dubbel gewonnen, tweede seizoen de beker niet gewonnen maar wel de competitie en de finale van de UEFA Cup gehaald (3-0 verloren van Man City, had eerder o.a. Anderlecht, Arsenal en Genoa uitgeschakeld). Gezien wat ik in de afgelopen transferperiode heb uitgevreten denk ik dat het nu helemaal belachelijk goed zal gaan in het derde seizoen en dan denk ik dat ik een nieuwe (echte) game ga starten met een club van niets.
Zo, vooral die UEFA Cup finale in seizoen 2 zie ik mezelf nog niet flikken met Feyenoord. Screentje van je selectie? En hoe speel je?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2010 23:14:27 ]
pi_88845954
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn huidige selectie:
[ afbeelding ]

Meest gebruikte opstelling is:
DM: Luciano
VR: Ritchie de Laet
VC: Jonas Ivens/Gijs Luirink
VL: Jeffrey Leiwakabessy
MC: Lorenzo Davids/Tim Sparv
AML: Everton
AMC: Eric Falkenburg
AMR: Bonaventure Kalou
S: Collins John

Sta momenteel 5e in de eredivisie (na 7 wedstrijden). Seizoen 1 ook 5e geworden, dus hoop nog iets hoger te komen. In de beker moet ik tegen Sparta. Ook daar hoop ik de prestatie van vorig jaar (kwartfinale) te verbeteren. EL dus in de groepsfase, hoop dat ik die overleef en dan zie ik verder wel weer.
Wil je je selectie zo Nederlands mogelijk houden? Zie namelijk veel binnenlandse aankopen of spelers die al de nodige ervaring hebben in de Eredivisie. Hoe doet die Ritchie de Leat het? Ben ook voorplan om deze jongen te gaan halen in seizoen 2 of Walker moet voor een leuk prijsje op te halen zijn.
pi_88846309
Ik heb niet echt bewust Nederlandse aankopen of aankopen uit de Eredivisie gedaan. Ik vind het wel leuk om aankopen te doen die ik ook echt ken en die enigszins realistisch zijn. Als ik moet kiezen tussen bijvoorbeeld Everton of een linksbuiten uit Zuid-Amerika waar ik via de search per toeval op stuit, kies ik altijd Everton.

De Laet doet het uitstekend. Ik had hem in seizoen 1 al en in een andere game met Feyenoord ook, dus heb al ruim ervaring met hem. Hij heeft niet echt de stats als rechtsback (technisch is eigenlijk alleen koppen/tackelen/mandekking goed, de rest zit allemaal onder de 10), maar zowel centraal als op rechtsback heeft ie steeds rond de 7.5.
pi_88846669
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:13 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Zo, vooral die UEFA Cup finale in seizoen 2 zie ik mezelf nog niet flikken met Feyenoord. Screentje van je selectie? En hoe speel je?
Het verbaasde mij ook eigenlijk, meestal gaat het bij mij veel moeizamer. Mijn huidige selectie gaat is enorm en gaat echt nergens over. Transfers:

2010-2011

2011-2012

2012-2013

Opstelling:

Ik speel met vier echte verdedigers en een DM ervoor (allemaal met duty: defend). Op ML en MR heb ik wingers (duty: support) en dan nog een advanced playmaker (ook als playmaker aangemerkt in team instructions) op AMC en twee spitsen. Eigenlijk speel ik altijd zo, tenzij ik net begin en een selectie heb die dat absoluut niet toelaat.

Momenteel zit ik iets over mijn wage budget (34 miljoen waar ik 32 mag), maar ik sta er financiëel goed voor, zo goed zelfs dat het stadion wordt uitgebreid, de leningen versneld zijn/worden afbetaald en de youth facilities worden geüpgrade. Ik mag ook extra scouts in dienst nemen na hierover te zeuren bij het bestuur. :D _O_

Nu maar eens gaan voor de treble. _O_ ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door heiden6 op 18-11-2010 00:19:03 ]
pi_88846872
@Heiden6:

Zou je die screens in gevolg niet wat groter kunnen maken? Bij je transfers kan ik bijna geen enkele spelersnaam lezen ook niet als ik de afbeelding opsla.
  woensdag 17 november 2010 @ 23:52:09 #126
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88847005
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:49 schreef poiuytr het volgende:
Tactiek:
[ afbeelding ]

4-5-1 werkt wel heel erg goed in deze FM.
pi_88847007
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:48 schreef poiuytr het volgende:
@Heiden6:

Zou je die screens in gevolg niet wat groter kunnen maken? Bij je transfers kan ik bijna geen enkele spelersnaam lezen ook niet als ik de afbeelding opsla.
Was ik al mee bezig, photobucket maakt er standaard 800x600 van, heb dit aangepast. :)

Is het nu goed leesbaar?
pi_88847347
quote:
Op woensdag 17 november 2010 14:25 schreef gniffie het volgende:
Babacar, neymar en pastore zijn trouwens echt helden. 12- 22 en 40 miljoen, maar dan heb je ook wat. na anderhalf seizoen spelen ze echt de pannen van het dak
Screens?!
pi_88847376
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:52 schreef PirE het volgende:

[..]

4-5-1 werkt wel heel erg goed in deze FM.
Begin het ook te merken heb eigenlijk maar een middelmatige selectie maar sta na 20 wedstrijden 2e :) Een ploeg als Middlesbrough waar het salaris in het 1e elftal gemiddeld op zo'n 15.000 E ligt p/w staat 22e :P Is het dubbele van mij.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Was ik al mee bezig, photobucket maakt er standaard 800x600 van, heb dit aangepast. :)

Is het nu goed leesbaar?
Sorry, maar nog steeds knap lastig om te lezen na mijn idee.
pi_88848065
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:02 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Begin het ook te merken heb eigenlijk maar een middelmatige selectie maar sta na 20 wedstrijden 2e :) Een ploeg als Middlesbrough waar het salaris in het 1e elftal gemiddeld op zo'n 15.000 E ligt p/w staat 22e :P Is het dubbele van mij.

[..]

Sorry, maar nog steeds knap lastig om te lezen na mijn idee.
Np, heb de instellingen nogmaals aangepast maar dat hielp niet. Echt raar, volgens mij ligt het aan Fok!, want ik heb er nu normale links van gemaakt en daarmee krijg je de goede kwaliteit te zien. Omslachtig, maar in elk geval kan iedereen die dat interessant vindt nu alles lezen.
pi_88850368
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het verbaasde mij ook eigenlijk, meestal gaat het bij mij veel moeizamer. Mijn huidige selectie gaat is enorm en gaat echt nergens over. Transfers:

2010-2011

2011-2012

2012-2013

Opstelling:

[ afbeelding ]

Ik speel met vier echte verdedigers en een DM ervoor (allemaal met duty: defend). Op ML en MR heb ik wingers (duty: support) en dan nog een advanced playmaker (ook als playmaker aangemerkt in team instructions) op AMC en twee spitsen. Eigenlijk speel ik altijd zo, tenzij ik net begin en een selectie heb die dat absoluut niet toelaat.

[ afbeelding ]

Momenteel zit ik iets over mijn wage budget (34 miljoen waar ik 32 mag), maar ik sta er financiëel goed voor, zo goed zelfs dat het stadion wordt uitgebreid, de leningen versneld zijn/worden afbetaald en de youth facilities worden geüpgrade. Ik mag ook extra scouts in dienst nemen na hierover te zeuren bij het bestuur. :D _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

zou je je taktiek eens willen uploaden?

Speel zelf in een 4-3-1-2 opstelling waarmee ik amper tegengoals krijg. Helaas scoor ik ook weinig, ondanks dat ik kansen zat krijg
pi_88855780
Speelt FM2011 al een beetje fijn zonder grote bugs? Zo ja dan ga ik hem toch maar weer alvast halen :D
pi_88855924

Balotelli, wat een baas - niet te stoppen die gast. 17 wedstrijden 22 goals..
  donderdag 18 november 2010 @ 11:51:07 #134
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88856810
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:20 schreef sanakthe het volgende:

Balotelli, wat een baas - niet te stoppen die gast. 17 wedstrijden 22 goals..
Nice! :D
  donderdag 18 november 2010 @ 11:51:25 #135
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88856821
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:15 schreef TheVulture het volgende:
Speelt FM2011 al een beetje fijn zonder grote bugs? Zo ja dan ga ik hem toch maar weer alvast halen :D
Er is sowieso al een patch uit, maar die gebruik ik niet.. Ik vind dat 't wel meevalt ja.
  donderdag 18 november 2010 @ 11:55:22 #136
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_88856931
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:51 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Er is sowieso al een patch uit, maar die gebruik ik niet.. Ik vind dat 't wel meevalt ja.
Er is ook al een tweede patch uit :)
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_88857621
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

2010-2011

2011-2012

2012-2013

Opstelling:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Jeeeeeeeezus, jij hebt echt bizar veel ge- en verkocht :D Hoe heb je El Ahmadi, Cissé, Bruins en vooral Dani Fernandez in godsnaam voor zoveel geld weggekregen? Ik krijg ze echt niet voor (veel) meer dan hun waarde verkocht... Ik heb 6M gevangen voor Vlaar (ben hier een keer 11M tegengekomen), maar slechts 1M voor Dani Fernandez...

Team ziet er leuk uit. Ik doe toch liever wat soberder in het aan- en verkopen en probeer de eigen jeugd meer te laten instromen. Misschien toch eens anders proberen voor de echte successen op korte termijn ;)
pi_88858530
Ik neem me al 5 jaar voor om het spel niet te snel te kopen... en drie keer raden wat ik straks wederom ga doen :D
pi_88858663
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem me al 5 jaar voor om het spel niet te snel te kopen... en drie keer raden wat ik straks wederom ga doen :D
Dat neem ik mezelf ook altijd voor, maar er komt nooit wat van terecht :+
  donderdag 18 november 2010 @ 14:39:44 #141
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88862612
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:29 schreef MMUFC het volgende:
Hutchinson scoort mooi doelpunt

Om 4 minuten later het volgende te doen:
:D!

Trouwens weer eens 'n nieuw filmpje. :) 20 goede verdedigers..

Engelse staat op m'n account:
klik
  donderdag 18 november 2010 @ 15:36:08 #142
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_88864715
Ben het 2e seizoen met Tottenham ingegaan. Was weer even zoeken naar een goede tactiek, aangezien de tactiek van het vorige seizoen het nooit zo goed meer doet, maar het begint weer ergens op te lijken. Na een rommelige seizoenstart sta ik 1e met Man Utd 2 punten achter mij. 13 wedstrijden gespeeld, waarvan 3 gelijkgespeeld en 1 verloren.

Dit seizoen speel ik Champions League omdat ik (natuurlijk :P) vorig seizoen kampioen ben gewonnen. Ingedeeld in een klote poule, met Real Madrid, Dinamo Kiev en Napoli. Doelstelling is de poulefase doorkomen. Begon gelijk goed door de eerste 3 wedstrijden gelijk te spelen :') 0-0 tegen Real en Dinamo, 1-1 tegen Napoli. Daarna heb ik wel wraak genomen door thuis met 3-1 van Napoli en 4-0 van Dinamo te winnen. En omdat de rest ook niet weet te winnen van elkaar, sta ik 1e in de poule. Met nog 1 wedstrijd te gaan uit tegen Real (wrs verliezen) ben ik al wel geplaatst voor de 1ste rond met rechtstreeks uitschakeling *O*

Defederico is wel een geweldig samen met Keane. Defederico wordt weggestuurd, sprint alle verdedigers eruit, geeft voor en Keane tikt hem er meestal dan droog in.
Voorbeeldje met vd Vaart ipv Keane.
Prachtig altijd! *O*
  donderdag 18 november 2010 @ 16:24:55 #143
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88866720
Winnen van het veel hoger ingeschatte Swansea _O_ O+
pi_88866851
Lukaku lijkt de nieuwe Drogba in het spel te zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Rechtenstudent op 19-11-2010 14:56:52 ]
  donderdag 18 november 2010 @ 16:33:26 #145
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88867088
  donderdag 18 november 2010 @ 17:25:23 #146
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88869153
Ik blijf echt met verbazing kijken dat er mensen zijn die het spel in het Nederlands spelen.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:33:23 #147
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88869491
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:25 schreef ethiraseth het volgende:
Ik blijf echt met verbazing kijken dat er mensen zijn die het spel in het Nederlands spelen.
Bij mij staat NL taal er niet bij :P
  donderdag 18 november 2010 @ 17:34:54 #148
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88869563
Noh wat een sletjes. :')
  donderdag 18 november 2010 @ 17:35:28 #149
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88869584
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:25 schreef ethiraseth het volgende:
Ja ik ben het gewend.. Ik speel al sinds dat ik 13 was in het Nederlands.. Dan is het Engels best raar (statistieken enzo).
pi_88869835
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:35 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ja ik ben het gewend.. Ik speel al sinds dat ik 13 was in het Nederlands.. Dan is het Engels best raar (statistieken enzo).
precies.
pi_88870096
Ik heb Olympique Lyon verslagen met 2-0 in de kwartfinale van de Franse beker, en Genk voor de 2de keer aan de kant gezet in de Europa League groepsfase, deze keer met 5-2. Ben nu dus gekwalificeerd voor de knockout fase. Feyenoord staat 2de maar heeft nog concurentie van Olympiakos.

De competitie winnen word lastig vanwege het drukke programma. M'n reservespelers kunnen wel een paar makkelijke wedstrijden pakken, maar om 1ste te worden zou ik al m'n beste spelers ten alle tijden beschikbaar moeten hebben, dat gaat dus niet. M'n doel is Champions League halen, de beker winnen en zoveel mogelijk cash verdienen in de Europa League. :)
pi_88870755
Gebruiken jullie gewoon een standaardopstelling en werken die een beetje succesvol of moet ik alles uitgebreid gaan finetunen enzo?
  donderdag 18 november 2010 @ 18:10:43 #153
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88871046
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:35 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ik ben ooit begonnen met CM 96/97 (Engeland en Schotland) en die was alleen maar in het engels te spelen (Juninho bij Middlesbrough _O_ _O_). Bij die Nederlandse screenshots van spelersprofielen moet ik ook altijd zoeken wat wat :'). Ik kan het dus best begrijpen dat je gewoon bij de taal blijft waarmee je ooit bent begonnen.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:02 schreef TheVulture het volgende:
Gebruiken jullie gewoon een standaardopstelling en werken die een beetje succesvol of moet ik alles uitgebreid gaan finetunen enzo?
Je kan standaardinstellingen gebruiken, maar de beste resultaten haal je toch met een opstelling waarmee je het beste uit je elftal kan halen via individuele instructie's. Ik probeer altijd zelf een tactiek te ontwikkelen.
pi_88871236
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:10 schreef PirE het volgende:

Ik ben ooit begonnen met CM 96/97 (Engeland en Schotland) en die was alleen maar in het engels te spelen (Juninho bij Middlesbrough _O_ _O_). Bij die Nederlandse screenshots van spelersprofielen moet ik ook altijd zoeken wat wat :'). Ik kan het dus best begrijpen dat je gewoon bij de taal blijft waarmee je ooit bent begonnen.

Dat is inderdaad precies waarom ik niet naar Nederlands kan/wil switchen. In het Engels kan ik in 1 oogopslag zien of de speler goed is voor zijn positie, maar als ik het in het Nederlands lees dan staan alle attributes op andere posities en moet ik echt zoeken. Dat, en soms is het Nederlands dat gebruikt wordt tenenkrommend :P

Ik sta momenteel op een prima 2de plek in de League 1 met Darlington na driekwart seizoen. De nummer 1 (Norwich) lijkt niet meer bij te halen, maar ik weet tot nu toe ex Premier League clubs als Portsmouth en Blackpool onder mij te houden. Ik hoop dat ik promotie kan afdwingen want mijn financiën zijn niet best meer en zonder promotie wordt ik waarschijnlijk gedwongen spelers te verkopen. Mijn 17 jarig toptalentje is topscorer van de competitie tot nu toe. Hij groeit als kool en Juventus en Ajax zijn al geïnteresseerd. _O_

[ Bericht 18% gewijzigd door CarlosJacques op 18-11-2010 18:22:21 ]
  donderdag 18 november 2010 @ 18:37:15 #155
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88872002
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:10 schreef PirE het volgende:

[..]

[..]

Je kan standaardinstellingen gebruiken, maar de beste resultaten haal je toch met een opstelling waarmee je het beste uit je elftal kan halen via individuele instructie's. Ik probeer altijd zelf een tactiek te ontwikkelen.
Daarom heb ik ook de engelse versie van de screentjes bij de video's staan. :)
  donderdag 18 november 2010 @ 18:45:13 #156
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88872317
2-1 gewonnen van AC Milan met Siena. Sta nu 10e en de voorspelling van de media was dat ik 20e zou worden.
  donderdag 18 november 2010 @ 19:24:52 #157
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88873964
Aangezien je minimaal 1x per seizoen wel van tactiek moet switchen ben ik in mijn 4e seizoen met Ajax van ellende maar eens aan de 4-6-0 gegaan. Gaat tot nu toe goed, al is mijn squad wel goed genoeg om de eredivisie volledig te domineren (wat niet heel moeilijk is op zich). En het is eindelijk een tactiek die het van mijn aartsvijand, de 4-5-1, redelijk consequent lijkt te kunnen winnen.
pi_88880860
volgens mij heb ik mn game verneukt :(
had kits en logo's geinstalleerd, maar daar ging fm van hangen. alles gedelete, maar toen had ik helemaal geen logo's meer. Ook naar herinstalatie lukt het niet :(
pi_88882246
Ik heb logo's nog nooit aan de praat gekregen in FM... Ik faal hard in dat opzicht.
pi_88886933
Hoeft toch niet moeilijk te zijn :)
  vrijdag 19 november 2010 @ 03:52:08 #161
231633 Xummon
of toch niet?
pi_88889964
net in de 9e minuut van de blessuretijd de winnende goal gemaakt
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_88892369
Meer mensen die voor elke wedstrijd dezelfde scheids hebben? Op zich geen probleem omdat meneer wel heel weinig kaarten trekt :).
Get it and Bet it
pi_88895034
Ben 2de geëindigd achter Norwich en dus directe promotie naar de Championship ^O^ Helaas is mn bankrekening zo goed als leeg dus ik zal me moeten versterken met free transfers. Tot nu toe heb ik Obertan en huilie huilie Leonardo gehaald. :')
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:31:21 #164
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88895398
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:23 schreef VonHinten het volgende:
Ik heb logo's nog nooit aan de praat gekregen in FM... Ik faal hard in dat opzicht.
Kan aan je PC liggen op mijn vorige PC kwamen kits en logos ook niet in mijn game. Op mijn nieuwe heb ik daar totaal geen problemen mee.
C'est la vie
pi_88896345
Wie nog jonge talentjes zoekt voor in z'n jeugdopleiding, kijk gerust is bij PSG. Ik zie elke keer die uitslagen van m'n jeugdteam en het is te ziek voor woorden, ze winnen gewoon letterlijk elke wedstrijd en het doelsaldo vergeleken met de rest van de teams is van een andere planeet. Het zijn stuk voor stuk spelers die gewoon miljoenen waard worden (veel hebben al een waarde van 1 a 2 miljoen)

Ik heb bijvoorbeeld een verdediger van 20 jaar in de basis staan, na even in z'n history te kijken zag ik dat hij ook uit de eigen jeugd komt. Z'n waarde ligt nu ergens rond de 5 miljoen geloof ik, en Valencia heeft al interesse. Ik overweeg om m weg te laten gaan aan het einde van het seizoen, want ik kan zo weer een toekomstig toppertje uit de jeugd halen. :)

Verhoek is trouwens z'n basisplaats kwijt aan Nieto, een andere aankoop van mij. Ik zorg altijd voor een gezonde concurentiestrijd binnen het team en Verhoek z'n prestaties waren een aantal wedstrijden achter elkaar helemaal niks, terwijl Nieto in al z'n invalbeurten top was, dus die heeft de basisplek nu veroverd. Nu laat ik Verhoek af en toe invallen en die doet wel opeens weer z'n best en pakt weer assists en goals.

In de competitie weer Lyon verslagen, deze keer met 2-1 bij hun in het stadion. :P En in de Europa League knockout fase geloot tegen Kopenhagen. Als ik hun eruit knikker moet ik tegen Palermo geloof ik. Heb dus een aantal top tegenstanders voorlopig weten te ontwijken, en sommige zijn zelfs tegen elkaar geloot. :D
pi_88905171
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 11:58 schreef Denninho het volgende:
Wie nog jonge talentjes zoekt voor in z'n jeugdopleiding, kijk gerust is bij PSG. Ik zie elke keer die uitslagen van m'n jeugdteam en het is te ziek voor woorden, ze winnen gewoon letterlijk elke wedstrijd en het doelsaldo vergeleken met de rest van de teams is van een andere planeet. Het zijn stuk voor stuk spelers die gewoon miljoenen waard worden (veel hebben al een waarde van 1 a 2 miljoen)

Ik heb bijvoorbeeld een verdediger van 20 jaar in de basis staan, na even in z'n history te kijken zag ik dat hij ook uit de eigen jeugd komt. Z'n waarde ligt nu ergens rond de 5 miljoen geloof ik, en Valencia heeft al interesse. Ik overweeg om m weg te laten gaan aan het einde van het seizoen, want ik kan zo weer een toekomstig toppertje uit de jeugd halen. :)

Verhoek is trouwens z'n basisplaats kwijt aan Nieto, een andere aankoop van mij. Ik zorg altijd voor een gezonde concurentiestrijd binnen het team en Verhoek z'n prestaties waren een aantal wedstrijden achter elkaar helemaal niks, terwijl Nieto in al z'n invalbeurten top was, dus die heeft de basisplek nu veroverd. Nu laat ik Verhoek af en toe invallen en die doet wel opeens weer z'n best en pakt weer assists en goals.

In de competitie weer Lyon verslagen, deze keer met 2-1 bij hun in het stadion. :P En in de Europa League knockout fase geloot tegen Kopenhagen. Als ik hun eruit knikker moet ik tegen Palermo geloof ik. Heb dus een aantal top tegenstanders voorlopig weten te ontwijken, en sommige zijn zelfs tegen elkaar geloot. :D
Bedoel jij met die verdediger Mamadou Sakho?

Uit de eigen jeugd heb ik Alex Sainrimat aan het begin van het tweede seizoen bij het eerste gehaald, lijkt me echt een talentje.

Nieto = Luciano Nieto?
pi_88905980
Is er geen coach meer voor enkel de spelhervattingen?
pi_88907253
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:41 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Bedoel jij met die verdediger Mamadou Sakho?

Uit de eigen jeugd heb ik Alex Sainrimat aan het begin van het tweede seizoen bij het eerste gehaald, lijkt me echt een talentje.

Nieto = Luciano Nieto?
Ja Sakho idd. :) Ik zal die Sainrimat zo is opzoeken, het is altijd wel leuk om spelers van de eigen kweek te gebruiken. Laatst ook ff een paar contracten uitgedeeld aan jonkies. Sessegnon heb ik voor de rest van het seizoen verhuurd aan Espanyol met optie tot koop. En Nieto = Miguel Angel Nieto, hij stond op de transferlijst bij Almeria.
pi_88909187
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:44 schreef SteveBudin het volgende:
Meer mensen die voor elke wedstrijd dezelfde scheids hebben? Op zich geen probleem omdat meneer wel heel weinig kaarten trekt :).
Merkte dit in de vorige FM ook al ja, volgens mij nog keer printscreen van gepost. Had toen ook 10 wedstrijden in 1,5 maand in de Eredivisie en kreeg 8 keer dezelfde scheidsrechter toe gewezen.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:53 schreef Bow het volgende:
volgens mij heb ik mn game verneukt :(
had kits en logo's geinstalleerd, maar daar ging fm van hangen. alles gedelete, maar toen had ik helemaal geen logo's meer. Ook naar herinstalatie lukt het niet :(
Wat voor probleem heb je dan precies? Crashdumps?
Ook gehad paar dingen opgezocht en nu is het gelukkig verholpen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:33:49 #170
231633 Xummon
of toch niet?
pi_88909725
ben dus met Fortuna begonnen, in de voorbereiding alles gewonnen, eerste wedstrijd meteen de Eagles met 4-1 afgemaakt, 2e wedstrijd knulig verloren van Den Bosch, en 3e wedstrijd in de 99e minuut de 1-0 tegen Almere
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_88910352
Stoke City hier en damn, wat een leuk team. Ik heb de volgende spelers gekocht:
-Garra Dembele, die jullie ondertussen wel kennen :p
-Christian Benetiz, een zieke spits uit Ecuador. Snel, technisch en mentaal ook goed. Niet al te duur, dus kopen! ;)
-Adrian Ropotan, 24 jarige Roemeense DMC die je voor een paar ton kan oppikken.
-Nestor Ortigoza, 25 jarige Paraguayaanse DMC met 20 in penalties als bonus :p

Voor de rest heb ik nog wat jeugd gekocht en hou ik de rest in de zak voor in de winterstop. Ik heb tervergeefs naar een goede en goedkope rechtsback lopen zieken en heb er een hoop gevonden in Brazilie, maar die willen dan weer teveel geld of zo'n makelaar wil zelf 1-2 miljoen overhouden aan de deal.

De competitiestart begon met een saaie 0-0 tegen Newcastle, vervolgens een 0-1 uit tegen Manchester United en daarna een 2-1 uit tegen Arsenal. De laatste was zuur, omdat het wedstrijdbeeld goed was tot we rood kregen voor een bikkelharde overtreding op Van Persie, die even nodig had om weer op te staan. Gelukkig heb ik eerder al Vidic kapot geschopt :D

Stoooooooke! Hooooo! Oh en ik speel vaak een 4-3-3 met een poacher en twee defensive forwards. Als ik tegen mindere teams speel, dan laat ik een defensive forward vallen en zet ik er een target man bij zoals Kenwyne Jones of Fuller. Beide zijn groot, sterk en kopkrachtig.
pi_88910639
Frankrijk heeft een bizar druk schema. Competitie van 20 teams, de Franse beker, nog een Franse beker en de Europa League. :(
pi_88911275
GVD laat die Genie scout eens snel uitkomen.
pi_88911328
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:02 schreef Denninho het volgende:
Frankrijk heeft een bizar druk schema. Competitie van 20 teams, de Franse beker, nog een Franse beker en de Europa League. :(
Dat is niks, de Premier League is pas druk.
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:42:39 #175
231633 Xummon
of toch niet?
pi_88911890
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:24 schreef Rechtenstudent het volgende:

[..]

Dat is niks, de Premier League is pas druk.
:Y
ik heb bij een vorige FM eens gehad dat ik in iedere cup Liverpool tegen kwam, dus in de comp, league cup, fa cup, CL, en de engelse supercup
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:18:11 #176
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88916023
Kreeg zojuist een doelpunt tegen uit een corner, en ben even gaan kijken hoe het kwam. Blijkt dus dat mijn twee vleugelspelers de állerbelangrijkste gasten staan te verdedigen; de gasten die het dichtst bij het doel staan en waarvan er ook een de doelpuntenmaker was, en mijn centrale verdedigers staan ergens buiten het penaltygebied onbelangrijke spelers te marken.

De reden? De centrale verdedigers stonden op 'Man' en de vleugelspelers op 'Back'.

Les geleerd? Centrale verdedigers altijd op 'Back'.

Dat u allen mee moogt leren van deze ruwe les :'(
pi_88916074
quote:
[..]

Wat voor probleem heb je dan precies? Crashdumps?
Ook gehad paar dingen opgezocht en nu is het gelukkig verholpen.
het spel ging gewoon hangen, had verder niets met een savegame te maken. Hij doet het inmiddels weer (en heb mn savegames, taktieken etc gelukkig kunnen behouden) na wat herinstallaties en ander gerommel met instellingen
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:21:23 #178
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_88916175
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:23:35 #179
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88916272
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:21 schreef Moron het volgende:
Wat een vrije trap *O*
Bale scoorde bij mij in FM 10 een soortgelijk doelpunt ook uit tegen Sunderland. :?
C'est la vie
pi_88917475
1 Januari 2012, 12e plek in de eredivisie, 22 punten. Gaat lekker! Heb een groot Italiaans Talent weten te strikken van Brussel. Heeft veel potentie.

Verder komen Rob Penders en Ricky van den Berg bij me voetballen op 1 juli 2012. Transfervrij want ik heb nu echt geen geld.

Ik heb dit seizoen 1-1 gespeeld thuis tegen NEC. Die wedstrijd speelden er alleen maar jongens mee uit de eigen jeugd _O_
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:24:15 #181
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88919536
Bleh, kan geen long shot meer zien
pi_88923389
Dit heb ik zo vaak hè. In de voorbereiding verloopt alles vlekkeloos, mijn tactiek werkt (ik versla met Swansea zelfs Manchester City en speel ze eigenlijk weg) en de competitie begint en er is helemaal niets meer van over. Zo frustrerend is dat :')
pi_88923419
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 22:28 schreef TheArt het volgende:
Dit heb ik zo vaak hè. In de voorbereiding verloopt alles vlekkeloos, mijn tactiek werkt (ik versla met Swansea zelfs Manchester City en speel ze eigenlijk weg) en de competitie begint en er is helemaal niets meer van over. Zo frustrerend is dat :')
Mja dat heb ik ook vaak..
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:30:57 #184
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88923518
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:28 schreef TheArt het volgende:
Inderdaad speelde met Spakenburg een foutloze voorbereiding zelfs AGOVV werd weggespeeld en Ajax 2 had ook geen schijn van kans. Nou eerste wedstrijd verliep geweldig (1-5) En daar speelde ze volkomen ruk. :')
C'est la vie
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:25:05 #185
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88926026
Ik hoef in seisoen 2012/2013 in de Premier League geen 4 homegrown spelers meer te selecteren, nog wel 8 in engeland opgeleide. Is dit een bug of gaat deze regel ook echt ingevoerd worden?

Edit:

lama die regel geld enkel voor CL :@
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:38:51 #186
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88926707
Kun je in FM 2010 ook met amateurclubs spelen?
En kun je ook naast je normale baan bij een club, ook landencoach zijn?
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:22:09 #187
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88928954
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:38 schreef Toilutpaper het volgende:
Ehm. De meesten zijn hier met 11 bezig. Maar ja, het kan.
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:24:36 #188
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88929068
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:38 schreef Toilutpaper het volgende:
Ja en ja voor het eerste heb je een update nodig.
C'est la vie
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:24:50 #189
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88929078
Danny Buijs laat zich niet afleiden door de regen en scoort een wondergoal :D

pi_88931475

Held!

Boehoeeeeee!

Ik heb wel van Ajax in 1 jaar een winstgevend bedrijf gemaakt en de club haar naam weer terug gegeven. Met vleugelspelers, zoals het hoort.
Alleen heb ik bijna geen transferbudget en moet ik dure spelers als Stekelenburg, Sulejmani en Mido :') eigenlijk lozen.

Overigens heb ik van ManUtd gewonnen met beide keren Verhoeven in de goal, omdat Steek geblesseerd was.
  zaterdag 20 november 2010 @ 06:48:29 #191
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_88933483
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:02 schreef Denninho het volgende:
In Zuid-Afrika heb je weliswaar wel een kleine competitie (16 ploegen ofzo), maar er zijn wel een stuk of 4 bekers, exclusief de Afrikaanse Champions League. :)
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_88936140

14 jaar :')
pi_88936908
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:20 schreef Zocalo het volgende:
[ afbeelding ]

Wtf man. :')
pi_88937900
quote:
[ afbeelding ]

WTF :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:18:27 #195
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_88939730
quote:
[ afbeelding ]

:D
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:31:23 #196
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88940144
quote:
[ afbeelding ]

Holy shit, iemand die nog Soulseek gebruikt.
pi_88942473
wordt af en toe wel gek van de gevaarlijkste spelers van de tegenstander..

Al speel je met Barcelona tegen het 5e elftal van FC Bal op het Dak, dan nog is er een voormalig topspeler van Barcelona die je waarschuwt voor Gerrit de Vries, de 120 kilo zware spits van FC Bal op het Dak 5. Hij is de beste speler van het elftal omdat hij de bal 3x achter elkaar hoog kan houden. Ik denk dat Piqué en Puyol er inderdaad nachten wakker van liggen.. En het is maar de vraag of Messi en Villa daar aanvallend tegenop kunnen :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:44:54 #198
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88942652
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:40 schreef MMUFC het volgende:
wordt af en toe wel gek van de gevaarlijkste spelers van de tegenstander..

Al speel je met Barcelona tegen het 5e elftal van FC Bal op het Dak, dan nog is er een voormalig topspeler van Barcelona die je waarschuwt voor Gerrit de Vries, de 120 kilo zware spits van FC Bal op het Dak 5. Hij is de beste speler van het elftal omdat hij de bal 3x achter elkaar hoog kan houden. Ik denk dat Piqué en Puyol er inderdaad nachten wakker van liggen.. En het is maar de vraag of Messi en Villa daar aanvallend tegenop kunnen :')
Gerrit _O_

Net als dat mijn fans al drie jaar verdrietig zijn dat Tom van Weert - draak zonder enige potentie - vertrokken is naar een amateurclub :')
pi_88942721
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Gerrit _O_

Net als dat mijn fans al drie jaar verdrietig zijn dat Tom van Weert - draak zonder enige potentie - vertrokken is naar een amateurclub :')
Niet te vergeten de teleurstelling over de nipte 1-0 nederlaag tegen een ploeg die 4 divisies hoger speelt :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:51:21 #200
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88942873
Ajax heeft echt zulke nutteloze verdedigers. Emanuelson is, net als in het echt, voor elke positie net niet goed. Alderweireld heeft enige potentie, maar is echt áltijd nerveus, van der Wiel heeft altijd looking complacent. Anita is een dwerg dus die is sowieso nutteloos en Vertonghen is wel oke, maar ook mentaal niet echt ideaal.
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:56:02 #201
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88943026
Eriksen is goede speler, samen met lodeiro in fm.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_88944076
Het seizoen met African Warriors is voorbij, en ik ben zeer tevreden met het verloop van het seizoen.
Bij mijn aanstelling waren er vrijwel enkel jeugdspelers die totaal, maar dan ook totaal niet konden voetballen. Geen wonder daarom dat de club stijf op de laatste plaats stond, met geen enkele overwinning en pas 5 punten. Om nog enig succes te behalen dit seizoen is het aan mij de taak om één plaats te stijgen, om degradatie te voorkomen. De nummer voorlaatst heeft gelukkig ook pas 8 punten gehaald, dus alles is nog mogelijk.

Gelukkig kon ik vooral op de vrije transfermarkt een aantal zeer leuke spelers aan mijn selectie toevoegen. Een 17 jarige spits die volgens mij op de langere termijn best nog een aardig niveau kan halen. Verder heb ik een geheel nieuwe verdediging gehaald, waarbij ik vooral op ervaring heb geselecteerd. En verder nog een aantal aardige middenvelders.

Ik heb besloten om in een redelijk aanvallende 4-4-2 opstelling te gaan spelen. Ik dacht, als ik dan toch ten onder ga, dan strijdvol en met een poging tot goed voetbal.
Uiteindelijk heb ik vriend en vijand weten te verrassen met hier en daar spectaculaire wedstrijden. Ik heb na de winterstop in totaal 4x gewonnen, 4x gelijkgespeeld en 4x verloren. De overwinningen mochten er zeker zijn:
2-1 thuis tegen de latere kampioen Jomo Cosmos
1-0 thuis tegen United FC
1-0 thuis tegen directe concurrent Witbank Spurs
2-3 uit bij Tuks, de nummer 2 van de competitie.

Vooral de overwinningen op Jomo Cosmos en Tuks hebben me zeer goed gedaan. Ik ben hierdoor 8e geindigd met 21 punten, dus ik heb 16 punten méér behaald dan mijn voorganger. Hierdoor ben ik gelukkig niet gedegradeerd en kan ik in het komende seizoen proberen om in de middenmoot terecht te komen.

Topscorer van mijn club is de 22 jarige Sibusiso Ntuli, met 12 goals uit 26 wedstrijden.
Al met al dus een prima start bij deze leuke Zuid Afrikaanse club :)

Ik merk, in de voorbereiding op het nieuwe seizoen, echter wel hoe verdomd lastig het is om met deze club nieuwe spelers aan te trekken. Vrijwel niemand wil komen, dus ik zal het in eerste instantie weer met vrijwel dezelfde groep moeten doen. Zelfs jeugdspelers die weggestuurd zijn bij middelgrote clubs uit Zuid Afrika willen amper naar mijn club komen. De reputatie van African Warriors is schrikbarend laag. Maar: een uitdaging is het wél om er dan toch iets van te maken.
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:33:47 #203
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88944220
Leuk, zo'n Ajax. En dan nog verliezen :'(

pi_88945560
Gaat wel lekker met FC Groningen in seizoen 2. Na 12 wedstrijden in de eredivisie sta ik 2e, in de EL sta ik na 3 wedstrijden eerste in de poule met 7 uit 3 en ik zit nog in de beker *O*
pi_88945624
M'n fans zijn alleen aan het zeuren dat ik uit tegen Benfica 1-1 gespeeld heb :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:26:50 #206
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88945635
Fans zeuren altijd. Die van mij zeuren dat ik Oleguer verkocht heb. :')
pi_88945680
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:26 schreef Irritatie100 het volgende:
M'n fans zijn alleen aan het zeuren dat ik uit tegen Benfica 1-1 gespeeld heb :')
Die van mij omdat ik uit bij Barça 2-2 speelde. (2x voorgestaan...)
pi_88947914
Ik heb alleen wel heel vaak dat als ik in de beker tegen een amateurclub speel en ik veel reserves opstel, dat ik bij het terugzetten naar de basis voor de eerstvolgende serieuze wedstrijd de keeper over het hoofd zie en dat ik nog 3-4 wedstrijden met m'n reservekeeper speel :')
pi_88948173
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb alleen wel heel vaak dat als ik in de beker tegen een amateurclub speel en ik veel reserves opstel, dat ik bij het terugzetten naar de basis voor de eerstvolgende serieuze wedstrijd de keeper over het hoofd zie en dat ik nog 3-4 wedstrijden met m'n reservekeeper speel :')
Haha, dat heb ik ook al meerdere keren gehad.

Net met een reserveteam in de beker uitgeschakeld door Fortuna Sittard. De hint dat ik een verlenging nodig had in de ronde hiervoor tegen Eindhoven was blijkbaar niet voldoende. Maar aan het einde van vorig seizoen heb ik in de competitie ook een paar keer met (halve) B-teams gespeeld (mede daardoor kon ik de UEFA Cup-finale halen en kampioen ging ik toch al worden) en dat ging prima. Tot nu toe loopt het totaal niet dit seizoen, want ik ben ook in de competitie dramatisch begonnen, en heb de fruitschaal niet gewonnen. In de CL gaat het redelijk: na drie wedstrijden 2e plek, drie keer gelijkgespeeld (Leverkusen in de Kuip en uit bij Benfica en Barça). Als ik daar niet door de groepsfase heenkom faal ik echt heel hard dit seizoen. :r
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:43:43 #210
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88948349
Is het nou eigenlijk goed of slecht om jonge (~18 jaar), nieuwe aankopen veel speeltijd in het eerste elftal te geven? Ik probeer dat wel zoveel mogelijk te doen, voornamelijk in westrijden tegen slechte tegenstanders of als invallers, maar ze trainen erg slecht. Zou dit komen door de druk, of zijn ze uitgeput van het spelen? Of heeft het daar niet mee te maken?
pi_88948560
Benfica verslagen in de thuiswedstrijd _O_ _O_
10 uit 4 in de EL _O_ Nog 1 puntje nodig om me te kwalificeren _O_
pi_88950668
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:43 schreef Pinterman het volgende:
Is het nou eigenlijk goed of slecht om jonge (~18 jaar), nieuwe aankopen veel speeltijd in het eerste elftal te geven? Ik probeer dat wel zoveel mogelijk te doen, voornamelijk in westrijden tegen slechte tegenstanders of als invallers, maar ze trainen erg slecht. Zou dit komen door de druk, of zijn ze uitgeput van het spelen? Of heeft het daar niet mee te maken?
Verschilt natuurlijk per speler, maar ik laat ze meestal de helft van de wedstrijden spelen, al is het een verschil of je het over een Wijnaldum hebt of over een Castaignos als je begrijpt wat ik bedoel. De een is al goed genoeg om op het niveau mee te kunnen, de ander niet. Zowel: redelijk vaak basisplaats, zo niet: veel invalbeurten!
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:26:10 #213
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88951823
Ik moet over een paar wedstrijden tegen de nummer laatst (0-5-26 record) ofzo. Ik sta 1 punt achter de nummer 1 (spelen de laatste wedstrijd tegen elkaar). Ik weet nu al dat ik die wedstrijd tegen de nummer laatst ga verliezen :') :'). Zal wel zoiets worden
mijn team: Shots 20+ (on goal 10+)
tegenstander: Shots 1 (on goal 1)
Eindstand: 1-0 voor de tegenstander :D
pi_88952248
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:26 schreef PirE het volgende:
Ik moet over een paar wedstrijden tegen de nummer laatst (0-5-26 record) ofzo. Ik sta 1 punt achter de nummer 1 (spelen de laatste wedstrijd tegen elkaar). Ik weet nu al dat ik die wedstrijd tegen de nummer laatst ga verliezen :') :'). Zal wel zoiets worden
mijn team: Shots 20+ (on goal 10+)
tegenstander: Shots 1 (on goal 1)
Eindstand: 1-0 voor de tegenstander :D
Dan save je toch van te voren :')
pi_88952534

(Het is nu in mijn game 13 november 2012, en de data die ze noemen zijn sowieso altijd een week te vroeg tenzij je spelers met fitness onder de 90% in de basis gaat zetten.)

Esparza en Forren zijn wel basisspelers maar heb ik goede vervangers voor (De Vrij en Rajkovic). Taufic Guarch en Alan Patrick zijn bankzitters, de rest is min of meer reserve, dus de schade valt wel mee op zich.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:44:50 #216
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88952542
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Neuh, ik vind het alleen irritant dat zo'n "verrassing" zo vaak voorkomt in FM. Kampioenschap van de 3. Bundesliga boeit me niet zoveel als ik maar promoveer en dat ziet er goed uit (7 wedstrijden te gaan en ik heb nog 8 punten nodig).
pi_88953017
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Net als in het echt. Denk dat ik nu even ga saven, dan kan ik overnieuw beginnen als Ajax niet van PSV wint.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:04:33 #218
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88953342
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Net als in het echt. Denk dat ik nu even ga saven, dan kan ik overnieuw beginnen als Ajax niet van PSV wint.
Dat dacht Martin Jol vorige week ook. Geen probleems jongens ik reload gewoon even en dan pakken we AZ gewoon :')
pi_88954129
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:04 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat dacht Martin Jol vorige week ook. Geen probleems jongens ik reload gewoon even en dan pakken we AZ gewoon :')
Jol ziet er wel uit alsof hij hele dagen doorbrengt achter de PC met flessen cola, zakken chips en afhaalpizza's.
pi_88954639
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 19:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nja ik doe het niet, maar er zullen er genoeg zijn die het wel doen :)
pi_88955182
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:44 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]

(Het is nu in mijn game 13 november 2012, en de data die ze noemen zijn sowieso altijd een week te vroeg tenzij je spelers met fitness onder de 90% in de basis gaat zetten.)

Esparza en Forren zijn wel basisspelers maar heb ik goede vervangers voor (De Vrij en Rajkovic). Taufic Guarch en Alan Patrick zijn bankzitters, de rest is min of meer reserve, dus de schade valt wel mee op zich.
Leuk, nu raken binnen acht dagen ook Wijnaldum, Biseswar, Vingaard, Jonathas, Mokotjo en Darley nog even geblesseerd en zorgt Vlaar ervoor onnodig te worden geschorst. :') :')

Gelukkig speel ik deze week alleen de beslissingswedstrijd van de groepsfase CL maar en verder neits belangrijks. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door heiden6 op 20-11-2010 21:08:59 ]
pi_88955202
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:40 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nja ik doe het niet, maar er zullen er genoeg zijn die het wel doen :)
Kinderen van tien misschien.
pi_88955650
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 20:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kinderen van tien misschien.
Man united zitten er zat, zou het wel tof vinden als je kon zien hoe vaak iemand de game opnieuw heeft geladen :). Dan krijg je ook een ander beeld bij zo'n NK
pi_88955722
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:12 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Man united zitten er zat, zou het wel tof vinden als je kon zien hoe vaak iemand de game opnieuw heeft geladen :). Dan krijg je ook een ander beeld bij zo'n NK
NK?

De game is bij mij wel een paar keer gecrasht halverwege een wedstrijd of na een wedstrijd en dan laad ik wel opnieuw als het resultaat niet (op zijn minst ongeveer) overeenkomt. Negatief of positief trouwens.
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:25:54 #225
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88956075
Vandaag ook, ik won heel knap van AC Milan met 2-0 en toen ging de game vaag doen en ik had nog niet opgeslagen, ik start hem dus opnieuw op en ik had geen zin om de wedstrijd opnieuw te zien, dus ik ging maar ff op vakantie, win ik met 3-0 xd
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:38:06 #226
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88956540
Trouwens, je moet corners en vrije trappen en voorzetten vanaf de vleugel altijd naar de verre post sturen, dan gaan ze er echt verdomd vaak in.
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:47:45 #227
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88956929
En jawel hoor. 1-1 tegen de nummer laatst. 1 schot op doel en natuurlijk een doelpunt _O- _O-. Zo voorspelbaar dit _O_ _O_
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:08:31 #228
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88957677

Oh FM. :')
pi_88957968
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:

_O- _O-
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:18:59 #230
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88958084
quote:

WTF :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:41:28 #231
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_88958957
quote:

Die is wel heel pijnlijk :P
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:53:31 #232
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88959349
Nog een exploit om de sterspeler van de tegenstander een lager moraal te geven. Gewoon comment dangerman doen en hij valt 2 trappen terug :D :D. De AI doet het ook dus ik ben ook maar gaan doen. Mijn hele team staat op superb op mijn beste speler na, die staat op very poor omdat hij iedere week "dangerman" is, hij zit dus nu op de bank :D.
pi_88959377
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 21:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

NK?

De game is bij mij wel een paar keer gecrasht halverwege een wedstrijd of na een wedstrijd en dan laad ik wel opnieuw als het resultaat niet (op zijn minst ongeveer) overeenkomt. Negatief of positief trouwens.
Manutd heeft een NK ja :)
pi_88959436
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:54 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Manutd heeft een NK ja :)
Een NK als in Nederlands Kampioenschap? En daarbij kun je cheaten via savegames? 8)7
pi_88959559
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een NK als in Nederlands Kampioenschap? En daarbij kun je cheaten via savegames? 8)7
Valt moeilijk te controleren, het saven/reloaden.
pi_88959561
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 22:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jup! En iedereen kan cheaten met savegames hè :)
pi_88959653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:00 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Jup! En iedereen kan cheaten met savegames hè :)
Nou ja, ik mag hopen dat als er een NK georganiseerd wordt dat ze dat zo doen dat het niet kan. Anders slaat dat hele NK nergens op.
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:06:08 #238
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88959731
Volgend jaar 2. Bundesliga *O* *O*.

Osnabruck faalde episch op het eind, 2 draws en 1 verliespartij in de laatste 3 wedstrijden. Die loss was wel de laatste nutteloze wedstrijd tegen Munster :)
pi_88960012
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 23:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou ja, ik mag hopen dat als er een NK georganiseerd wordt dat ze dat zo doen dat het niet kan. Anders slaat dat hele NK nergens op.
Hier meer info : http://forum.manutd.nl/forumdisplay.php?f=305
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:34:38 #240
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88960649
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:06 schreef PirE het volgende:
Volgend jaar 2. Bundesliga *O* *O*.
[ afbeelding ]
Osnabruck faalde episch op het eind, 2 draws en 1 verliespartij in de laatste 3 wedstrijden. Die loss was wel de laatste nutteloze wedstrijd tegen Munster :)
Welk logopack gebruik jij?
C'est la vie
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:45:10 #241
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88960951
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:34 schreef heloef het volgende:

[..]

Welk logopack gebruik jij?
http://forum.fm-view.com/topic/12250-fmg09-logos/
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:52:49 #242
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88961208
C'est la vie
  zondag 21 november 2010 @ 00:21:40 #243
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88962117

:')________________________!
pi_88962579
Nou ik heb al weer spijt dat ik het spel zo snel gekocht heb...een ezel stoot zich dus toch 4 keer aan dezelfde steen :')

er zit blijkbaar een enorme transfer-bug in het spel volgens het officiele Engelse forum dat er voor zorgt dat je in seizoen 3 zowat alle topspelers voor een habbekrats kunt kopen _O-

En verder krijgen mijn spelers elke wedstrijd een shitload aan gele en rode kaarten... ook een bug die gefixed moet worden :')
  zondag 21 november 2010 @ 00:36:49 #245
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_88962604
Met Woking FC gaat het hier best aardig ondanks blessureleed en een falend spitsenkorps. Den Ouden kan er hier geen reet van en mijn andere spits pakt meer kaarten dan dat hij scoort. Ik heb hem net maar een boete gegeven maar nu heb ik heuse opstand in mijn selectie waardoor ik 3 spelers een free transfer heb gegeven en de rest van de selectie in zo'n rainman conversatie moet vertellen dat ze hun bek moesten houden.

edit: Nu opeens in takeover talks en een transferembargo erbij nu ik net mijn selectie heb gezuiverd :').
En het is verdomme niet eens een oliesjeik maar een gewone local businessman :')
  zondag 21 november 2010 @ 01:03:17 #246
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88963335
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 00:36 schreef TheVulture het volgende:
Nou ik heb al weer spijt dat ik het spel zo snel gekocht heb...een ezel stoot zich dus toch 4 keer aan dezelfde steen :')

er zit blijkbaar een enorme transfer-bug in het spel volgens het officiele Engelse forum dat er voor zorgt dat je in seizoen 3 zowat alle topspelers voor een habbekrats kunt kopen _O-

En verder krijgen mijn spelers elke wedstrijd een shitload aan gele en rode kaarten... ook een bug die gefixed moet worden :')
Ja, big name players die bijna gratis wegmogen is best een kutbug.
Match-engine is ook niet perfect:
- Mijn Fullbacks krijgen bijna elke wedstrijd geel maar in de highlight mode zie ik ze zelden ingrijpen als er een winger op de zijkant met de bal aan het dribbelen is. Ze laten die winger gewoon een voorzet geven en via voorzetten scoor je juist makkelijk 8)7 8)7. Ik misbruik die feature zelf ook door gewoon veel over de vleugels te spelen, maar het lijkt me niet normaal als je rechtsback gewoon 50 meter meeloopt en dan op 2 meter afstand gaat kijken hoe die winger een mooie voorzet geeft :') :').
- En spelers worden ook unhappy als je ze ze in de reserves gooit, nu heb ik daar geen last van omdat ik de reserve's nooit gebruik totdat ik in de hoogste divisie zit (begin altijd in de laagste divisie)

[ Bericht 2% gewijzigd door PirE op 21-11-2010 02:25:39 ]
  zondag 21 november 2010 @ 01:32:07 #247
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88963991
Ik krijg hier alleen maar goals tegen uit een lage voorzet. Heb zelf 2 prima vleugelspelers maar bij mij wordt er nooit uit een lage voorzet gescoord lekker realistisch. :') Ben blij dat ik geen euro heb neergelegd voor het spel want ik raak aardig gefrustreerd zo.
C'est la vie
  zondag 21 november 2010 @ 01:37:50 #248
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_88964127
:') :') :')

En ja natuurlijk. Mijn topspits wordt uit de wedstrijd geschopt. 4 maanden uit de roulatie. :')
  zondag 21 november 2010 @ 02:23:09 #249
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88964967
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef PirE het volgende:

[..]

Ja, big name players die bijna gratis wegmogen is best een kutbug.
Match-engine is ook niet perfect:
- Mijn Fullbacks krijgen bijna elke wedstrijd geel maar in de highlight mode zie ik ze zelden ingrijpen als er een winger op de zijkant met de bal aan het dribbelen is. Ze laten die winger gewoon een voorzet geven en via voorzetten scoor je juist makkelijk 8)7 8)7. Ik misbruik die feature zelf ook door gewoon veel over de vleugels te spelen, maar het lijkt me niet normaal als je rechtsback gewoon 50 meter meeloopt en dan op 2 meter afstand gaat kijken hoe die winger een mooie voorzet geeft :') :').
- En spelers worden ook unhappy als je ze ze in de reserves gooit, nu heb ik daar geen last van omdat ik de reserve's nooit gebruik totdat ik in de hoogste divisie zit (begin altijd in de laagste minuut)
Het lijkt inderdaad onmogelijk om te verdedigen tegen de voorzet. Hoe je je fullbacks ook instelt, ze doen er bijzonder weinig tegen. Daarom is het zo belangrijk om kopsterke centrale verdedigers te hebben. Het regent daar namelijk ballen :) En gele kaarten. Kreeg er nooit zo veel maar deze FM... Olala.
  zondag 21 november 2010 @ 02:30:39 #250
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88965054
Leukste is een speler die weg wilt, pissig op je wordt omdat je eerst nee zegt, je die speler vervolgens in de reserves gooit (want fuck iemand opstellen die weg wilt) en vervolgens wordt hij weer boos omdat hij in de reserves zit.
pi_88967743
quote:

Bij mij miste Ola Toivonen net in de 52e en 55e minuut een penalty.
Garra Dembelé had ik de 1e helft ook al een penalty gemist.. desondanks won ik, na een vroege 2-0 achterstand, met 2-5 van Willem II :)
pi_88967890
Vandaag ook weer eens verder gaan :)
  zondag 21 november 2010 @ 11:01:22 #253
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88968122
Net 0-0 tegen Den Bosch gespeeld omdat 6 goals werden afgekeurd wegens buitenspel. :')
pi_88968294
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:53 schreef PirE het volgende:
Nog een exploit om de sterspeler van de tegenstander een lager moraal te geven. Gewoon comment dangerman doen en hij valt 2 trappen terug :D :D. De AI doet het ook dus ik ben ook maar gaan doen. Mijn hele team staat op superb op mijn beste speler na, die staat op very poor omdat hij iedere week "dangerman" is, hij zit dus nu op de bank :D.
Waar zie je dat staan dan.
pi_88968543
Ik krijg elke wedstrijd minimaal 1 doelpunt van +- 35 meter afstand tegen :')
pi_88970008
Leuk man. Met Groningen verlies ik thuis kansloos van Vitesse, om daarna in de Europa League Benfica helemaal zoek te spelen en simpel te winnen en vervolgens met de grootst mogelijke moeite en na een 2-0 achterstand met een penalty in de laatste minuut een puntje bij Willem II te pakken.....
  zondag 21 november 2010 @ 12:19:02 #257
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88970093
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar zie je dat staan dan.
Gewoon op de speler in kwestie klikken. De knop "Talk to Press" onder "Interaction" aanklikken en dan zie je vanzelf optie comment dangerman :)
pi_88970633
Ik wacht wel gewoon op de 2e en 3e patch... zoals altijd :')
pi_88970967
Is er al een trainingsschema beschikbaar online waar je selectie niet helemaal uitgeput van raakt? :@
Patat Friet
pi_88973099
Hmm Newcastle of Juventus is ook wel tof eigenlijk :@
pi_88973180
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:47 schreef ganzenherder het volgende:
Is er al een trainingsschema beschikbaar online waar je selectie niet helemaal uitgeput van raakt? :@
Strength en aerobics lijken de grootste boosdoeners te zijn. Daarom train ik deze twee vollop voor en na de competitie, om dan vervolgens wat meer op de rest te focussen tijdens het seizoen (en met name de drukkere weken).

Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de natural fitness en stamina van je spelers. Sommige spelers lijken nooit moe te zijn .. corrigeer me hier waar nodig mensen =P
pi_88973504
quote:
Heb voornamelijk de jeugd die er over zeikt :)
pi_88974209
quote:
Ik laat ze lekker zeuren, pas als er structureel door meerdere spelers over gezeurd wordt pas ik het aan maar dat is nog niet voorgekomen.
  zondag 21 november 2010 @ 14:50:51 #264
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88975023
El Hamdaoui verkopen voor 8,5 miljoen, Huntelaar en Lukaku voor in totaal 8 miljoen terugkopen. Toch leuk, dat zoveel topspelers na het eerste seizoen voor uitverkoopprijsjes worden aangeboden.
  zondag 21 november 2010 @ 14:51:16 #265
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88975038
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:56 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Strength en aerobics lijken de grootste boosdoeners te zijn. Daarom train ik deze twee vollop voor en na de competitie, om dan vervolgens wat meer op de rest te focussen tijdens het seizoen (en met name de drukkere weken).

Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de natural fitness en stamina van je spelers. Sommige spelers lijken nooit moe te zijn .. corrigeer me hier waar nodig mensen =P
Verdedigers bijvoorbeeld. Luie apen :P
pi_88975095
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:56 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Je kan daar ook wel individuele trainingsfocus op doen toch?
pi_88976793
Pff Newcastle gaat nog redelijk lastig worden :D
pi_88977029
Met FC Groningen poule-winnaar geworden in de EL in een poule met Benfica, AEK Athene en CSKA Sofia _O_
pi_88979074
Ook mooi dat het bestuur in ziet dat ik een speler nodig heb, het is dan wel grappig dat de voorzitter dan zelf een contract aanbieding aan de speler doet :D
  zondag 21 november 2010 @ 17:17:21 #270
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88980156
Het valt me wel op dat alle topclubs echt rotzooi inkopen. heb meer moeitje met de kleintjes dan met chelsea en man united. Het was toenet bijna 10 10 10 tegen chelski :P
pi_88982314
Anders mis ik even in 3 wedstrijden op rij een penalty, waarvan eentje in de laatste seconde bij 1-2 achter :r :r
pi_88982437
Mooi ! Eerste wedstrijd van het seizoen tegen Arsenal speel ik gelijk met 3-3.. Wel 3x achter gestaan :(
  zondag 21 november 2010 @ 18:42:35 #273
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_88982590
Die voorzitter van Munster let ook op de centen, na de promotie kreeg ik 0 euro transferbudget en maar liefst 54,000 Euro per week voor lonen (ik zat vorig jaar op 35.000) :') :').

Met die 20k heb ik uiteindelijk 6 spelers kunnen halen die me 30k per week kosten en ik kan nu werkelijk geen enkele speler meer halen _O- _O-.

Erg krappe selectie dus, kan nog 3 spelers halen op huurbasis. Maar die zoektocht vlot niet echt. Er zijn weinig spelers die interesse hebben :(.
Ik heb wel Kaiserslautern verslagen in de 1e ronde van de DFB Pokal en nu mag ik bij Bayern op bezoek *O* *O*. Ik hoop dat ik de helft van de recette krijg (in Engeland werkt dat wel zo) zodat ik wat meer financiele ruimte krijg.
pi_88984984
Niemand wil naar ARC toekomen in de Jupiler League :'(
  zondag 21 november 2010 @ 20:19:22 #275
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88986153
Ik heb een probleem, ik had dit/vorig jaar veel talenten gekocht zodat ik over 2/3 jaar CL kon spelen met homegrownspelers, heb ik een geweldig seizoen gedraaid en ben ik tweedes met Siena geeindigd. Ik heb dus (bijna) geen homegrownspelers, 1 of 2 ofzooo, wat nu?
pi_88986350
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:19 schreef Toilutpaper het volgende:
Ik heb een probleem, ik had dit/vorig jaar veel talenten gekocht zodat ik over 2/3 jaar CL kon spelen met homegrownspelers, heb ik een geweldig seizoen gedraaid en ben ik tweedes met Siena geeindigd. Ik heb dus (bijna) geen homegrownspelers, 1 of 2 ofzooo, wat nu?
Gewoon genoeg ruimte overlaten bij het selecteren van je selectie. En spelers onder de 20/21 tellen niet mee (gaat om de geboortedatum), dus dat scheelt ook al, want ik neem aan dat je talenten geen 25 zijn. ;)
  zondag 21 november 2010 @ 20:24:58 #277
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_88986435
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gewoon genoeg ruimte overlaten bij het selecteren van je selectie. En spelers onder de 20/21 tellen niet mee (gaat om de geboortedatum), dus dat scheelt ook al, want ik neem aan dat je talenten geen 25 zijn. ;)
Ik snap je niet.. :$
Ik moet 4 clubopgeleide spelers hebben. Ik had gehoopt over 2 jaar CL te spelen. Zodat mijn talenten clubopgeleid waren, nu heb ik er dus geen, ja, misschien 1.
pi_88986760
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:24 schreef Toilutpaper het volgende:

[..]

Ik snap je niet.. :$
Ik moet 4 clubopgeleide spelers hebben. Ik had gehoopt over 2 jaar CL te spelen. Zodat mijn talenten clubopgeleid waren, nu heb ik er dus geen, ja, misschien 1.
Je hoeft helemaal niets, je mag alleen max. 25 spelers selecteren boven een bepaalde leeftijd. En als jij dus maar 1 of 2 zelf opgeleide spelers hebt dan moet je van die 25 plekken gaan reserveren dus kun je in feite minder spelers meenemen. Maar dat maakt niet zo veel uit als je talenten goed genoeg zijn, want die tellen nog niet mee om aan de 25 te komen. Snap je? Zolang ze nog jong zijn zit je goed. Pas als ze 21 gaan worden moet je keuzes maken wie je meeneemt.

Ik negeer dat hele gezeik over homegrown altijd volledig en en zorg gewoon dat een groot deel van mijn A-selectie 18-21 is en ik dus geen spelers heb die ik niet voor de EL/CL kan inschrijven. Maximaal 17 spelers boven de genoemde leeftijd bij het eerste elftal hebben, zo zie ik het, en ik vind het echt onuitstaanbaar als ik spelers moet laten afvallen.
  zondag 21 november 2010 @ 20:34:43 #279
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88986991
Ik ben maar eens begonnen met FC United of Manchester. Heb eerst alle overbodige spelers de deur uit gezet en een scout aangetrokken en kan nu opzoek naar versterkingen.
C'est la vie
pi_88988878
27 wedstrijden gespeeld met Sparta 9e plek! Mag nog hopen op europees voetbal. Dat zou tof zijn, promoveren en gelijk europees voetbal. Ik denk niet dat ik het ga halen maar hoop het wel.

Alleen net 3-0 verloren uit bij nummer 17 FC Eindhoven..
pi_88989788
Nouja zeg!
Het tweede seizoen met African Warriors, en mijn eerste volledige seizoen bij deze club, verloopt tot nu toe boven verwachting goed.
Na 9 wedstrijden, 6 overwinningen, 1 gelijk spel en 2 nederlagen sta ik op een 3e plek met 20 punten, één puntje minder dan de nummer 1. En met goed voetbal ook nog! Echt ongelooflijk, deze start. Overwinningen tegen de topploegen uit deze competitie, de sfeer is fantastisch in de groep, het lijkt wel alsof ik bij een andere club speel.

Wat is er dan anders dan vorig jaar? Wel, ik heb zomaar, vanuit het niets, 3 grote talenten uit mijn jeugdopleiding gekregen. Hoe groot is in godsnaam de kans dat je bij African Warriors, of all clubs, 3 goede jeugdspelers in je schoot krijgt geworpen? En dat ook nog eens zonder noemenswaardige faciliteiten. Het betreft een 15 jarige keeper, een 16 jarige aanvallende rechtsback en een 16 jarige spits. En ze zijn zó goed, voor dit niveau, dat ze direct in de basis staan. Ik was echt totaal verbijsterd toen ik het lijstje met ingestroomde jeugdspelers doornam. Zulke talenten, bij zo'n club, dat had ik niet verwacht.

En ze maken dus ook direct het verschil. Vooral de keeper en de rechtsback, want mijn spits-talent moet het vooralsnog doen met invalbeurten, waarin hij al wel regelmatig scoort.
Verder speel ik met exact dezelfde spelers als het vorige seizoen. Maar ik denk dat vooral de sfeer binnen de club voor dit succes zorgt. Wat overwinningen achter elkaar zorgt ook al gauw voor optimisme natuurlijk. In de laatste 7 wedstrijden 6x gewonnen, 1x gelijkgespeeld en geen enkel tegendoelpunt.

Het zou toch wel helemaal te gek zijn om nu al, met deze club, mee te strijden om promotie naar de Zuid Afrikaanse Premier League :)
pi_88989953
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:17 schreef Winski05 het volgende:
Nouja zeg!
Het tweede seizoen met African Warriors, en mijn eerste volledige seizoen bij deze club, verloopt tot nu toe boven verwachting goed.
Na 9 wedstrijden, 6 overwinningen, 1 gelijk spel en 2 nederlagen sta ik op een 3e plek met 20 punten, één puntje minder dan de nummer 1. En met goed voetbal ook nog! Echt ongelooflijk, deze start. Overwinningen tegen de topploegen uit deze competitie, de sfeer is fantastisch in de groep, het lijkt wel alsof ik bij een andere club speel.

Wat is er dan anders dan vorig jaar? Wel, ik heb zomaar, vanuit het niets, 3 grote talenten uit mijn jeugdopleiding gekregen. Hoe groot is in godsnaam de kans dat je bij African Warriors, of all clubs, 3 goede jeugdspelers in je schoot krijgt geworpen? En dat ook nog eens zonder noemenswaardige faciliteiten. Het betreft een 15 jarige keeper, een 16 jarige aanvallende rechtsback en een 16 jarige spits. En ze zijn zó goed, voor dit niveau, dat ze direct in de basis staan. Ik was echt totaal verbijsterd toen ik het lijstje met ingestroomde jeugdspelers doornam. Zulke talenten, bij zo'n club, dat had ik niet verwacht.

En ze maken dus ook direct het verschil. Vooral de keeper en de rechtsback, want mijn spits-talent moet het vooralsnog doen met invalbeurten, waarin hij al wel regelmatig scoort.
Verder speel ik met exact dezelfde spelers als het vorige seizoen. Maar ik denk dat vooral de sfeer binnen de club voor dit succes zorgt. Wat overwinningen achter elkaar zorgt ook al gauw voor optimisme natuurlijk. In de laatste 7 wedstrijden 6x gewonnen, 1x gelijkgespeeld en geen enkel tegendoelpunt.

Het zou toch wel helemaal te gek zijn om nu al, met deze club, mee te strijden om promotie naar de Zuid Afrikaanse Premier League :)
African Warriors, wat een helden, ik overweeg om ook die club te kiezen, mede naar aanleiding van je vorige post. Zijn er nog vervelende restricties in Z-A mbt nationaliteiten/jeugd (zoals in Rusland, echt onuitstaanbare regels hebben ze daar) of iets anders?
pi_88990820
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

African Warriors, wat een helden, ik overweeg om ook die club te kiezen, mede naar aanleiding van je vorige post. Zijn er nog vervelende restricties in Z-A mbt nationaliteiten/jeugd (zoals in Rusland, echt onuitstaanbare regels hebben ze daar) of iets anders?
Vooral doen, het is echt een mooie uitdaging om iets van deze club te maken. Alleen al vanwege de schitterende clubnaam :) Bij de start heb je ook nog eens de beschikking over de 36-jarige spits James Mokoena. Die heb ik naar Zuid-Korea gehaald met mijn vorige club Cheonan, en deed het daar erg goed. Steekt ver boven de rest uit. Maar goed, toen ik uiteindelijk zélf naar African Warriors ging, zat Mokoena dus aan de andere kant van de wereld...

Nee, je hebt eigenlijk geen last van restricties. Ja, 5 buitenlanders per club, maar goed, je zult het toch voornamelijk met Zuid Afrikanen moeten doen. Verder niet. Wat dat betreft een ideale competitie. Schrik niet van de kwaliteit van je selectie in het begin, want die is echt heel laag. Maar goed, nogmaals, dat maak het voor mij juist weer leuk :)
pi_88991286
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:30 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Vooral doen, het is echt een mooie uitdaging om iets van deze club te maken. Alleen al vanwege de schitterende clubnaam :) Bij de start heb je ook nog eens de beschikking over de 36-jarige spits James Mokoena. Die heb ik naar Zuid-Korea gehaald met mijn vorige club Cheonan, en deed het daar erg goed. Steekt ver boven de rest uit. Maar goed, toen ik uiteindelijk zélf naar African Warriors ging, zat Mokoena dus aan de andere kant van de wereld...

Nee, je hebt eigenlijk geen last van restricties. Ja, 5 buitenlanders per club, maar goed, je zult het toch voornamelijk met Zuid Afrikanen moeten doen. Verder niet. Wat dat betreft een ideale competitie. Schrik niet van de kwaliteit van je selectie in het begin, want die is echt heel laag. Maar goed, nogmaals, dat maak het voor mij juist weer leuk :)
Dat is ook juist leuk. Maar ik ga niet ergens zitten waar zulke restricties zijn, dat vind ik sowieso echt belachelijk en je bent afhankelijk van wat er in één land aan talent doorkomt. In het begin boeit dat niet omdat je zoals jij al aangeeft weinig tot geen opties hebt maar later natuurlijk wel.

Als er in Zuid-Afrika weinig talent is word je daardoor belemmerd, in de nationale competities niet zozeer maar wel continentaal.
pi_88991726
Kwartfinale beker behaald met FC Groningen. Ajax, Feyenoord, AZ, FC Twente zijn allemaal al uitgeschakeld. Leuk denk je dus! Loot je PSV uit :(
pi_88992110
Tweede seizoen met Feyenoord en weer derde. Maar dit keer streed ik tot de laatste dag mee voor de titel. Na 33 wedstrijd was ik derde met 66, PSV tweede met 68 en Ajax eerste met 69 punten. Ik won op de laatste speeldag, maar PSV sleepte - nota bene in de ArenA tegen Ajax - alsnog de titel binnen. Ik heb wel de beker gewonnen.

Mulder, El Ahmadi, Auassar en Cissé verkocht, Casteels (GK, Genk), Didulica (AZ) Gil (DR, Cruzeiro), Insaurralde (DC, Boca) R. Drenthe (transfervrij) en Loovens gehaald. Had in de winterstop ook nog Christian Pander gehaald, de verdediging is echt optimaal bezet. Castaignos en Miguel Curiel terug van verhuur, zij zijn samen met Dost en Preto de aanvallers. Basisopstelling:

GK: Casteels/Didulica
DR: Gil/De Vrij
DC: Henrique/Loovens
DC: Insaurralde/Schenkeveld
DL: Lukovic/Pander
DM: Fer/Mokotjo
MR: Coelho/Van Haaren
ML: Drenthe/Cabral
AMC: Wijnaldum/Bruins
ST: Preto/Castaignos
ST: Dost/M. Curiel

Verder deze regen opgehaald bij Roda JC. Was het geld wel waard, denk ik zo!

Nu toch echt een keer voor de titel gaan.
pi_88992560
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:47 schreef Kevillac het volgende:
Tweede seizoen met Feyenoord en weer derde. Maar dit keer streed ik tot de laatste dag mee voor de titel. Na 33 wedstrijd was ik derde met 66, PSV tweede met 68 en Ajax eerste met 69 punten. Ik won op de laatste speeldag, maar PSV sleepte - nota bene in de ArenA tegen Ajax - alsnog de titel binnen. Ik heb wel de beker gewonnen.

Mulder, El Ahmadi, Auassar en Cissé verkocht, Casteels (GK, Genk), Didulica (AZ) Gil (DR, Cruzeiro), Insaurralde (DC, Boca) R. Drenthe (transfervrij) en Loovens gehaald. Had in de winterstop ook nog Christian Pander gehaald, de verdediging is echt optimaal bezet. Castaignos en Miguel Curiel terug van verhuur, zij zijn samen met Dost en Preto de aanvallers. Basisopstelling:

GK: Casteels/Didulica
DR: Gil/De Vrij
DC: Henrique/Loovens
DC: Insaurralde/Schenkeveld
DL: Lukovic/Pander
DM: Fer/Mokotjo
MR: Coelho/Van Haaren
ML: Drenthe/Cabral
AMC: Wijnaldum/Bruins
ST: Preto/Castaignos
ST: Dost/M. Curiel

Verder deze regen opgehaald bij Roda JC. Was het geld wel waard, denk ik zo!

[ afbeelding ]
Nu toch echt een keer voor de titel gaan.
Schenkeveld is bij mij echt 10x niets, maar Mokotjo is echt een baas. Van Haaren en Cabral gaan het bij mij echt nooit redden en ik maak me ernstig zorgen om Castaignos. Heb hem nu voor het derde jaar op rij verhuurd (Bundesliga, Primera Division en nu bij Reading in de PL) maar hij lijkt nauwelijks beter te zijn geworden en hij scoort erg weinig. Ik ga hem sowieso nog niet verkopen deze zomer, want hij kan nog wel verhuurd worden en in waarde stijgen, maar ik vrees dat hij ondanks mijn inspanningen nooit van toegevoegde waarde zal worden. Gelukkig heb ik zat andere talenten die zich wel ontwikkelen, waaronder een Mexicaanse AMC/ST die waarschijnlijk wel een wereldtopper gaat worden.

Wat heb je betaald voor die Casteels als ik vragen mag?
pi_88992993
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Schenkeveld is bij mij echt 10x niets, maar Mokotjo is echt een baas. Van Haaren en Cabral gaan het bij mij echt nooit redden en ik maak me ernstig zorgen om Castaignos. Heb hem nu voor het derde jaar op rij verhuurd (Bundesliga, Primera Division en nu bij Reading in de PL) maar hij lijkt nauwelijks beter te zijn geworden en hij scoort erg weinig. Ik ga hem sowieso nog niet verkopen deze zomer, want hij kan nog wel verhuurd worden en in waarde stijgen, maar ik vrees dat hij ondanks mijn inspanningen nooit van toegevoegde waarde zal worden. Gelukkig heb ik zat andere talenten die zich wel ontwikkelen, waaronder een Mexicaanse AMC/ST die waarschijnlijk wel een wereldtopper gaat worden.

Wat heb je betaald voor die Casteels als ik vragen mag?
Schenkeveld is bij mij ook niet veel, maar als het goed is speelt hij alleen in uiterste noodgevallen. Kongolo wordt een goeie, maar die heb ik een jaartje verhuurd aan KV Mechelen. Van Haaren heb ik in het afgelopen seizoen regelmatig laten spelen, zo'n 25 wedstrijden in totaal (inclusief invalbeurten) en hij haalde gemiddeld toch mooi een 7.10 ongeveer. Cabral heeft het leuk gedaan op huurbasis bij Dinamo Boekarest, dus ik ben benieuwd wat ie nu kan.

Ik heb 525k betaald voor Koentje. Die Mexicaan is zeker Martín Galván? Of heb je een regen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 22:01:50 ]
pi_88994307
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Schenkeveld is bij mij ook niet veel, maar als het goed is speelt hij alleen in uiterste noodgevallen. Kongolo wordt een goeie, maar die heb ik een jaartje verhuurd aan KV Mechelen. Van Haaren heb ik in het afgelopen seizoen regelmatig laten spelen, zo'n 25 wedstrijden in totaal (inclusief invalbeurten) en hij haalde gemiddeld toch mooi een 7.10 ongeveer. Cabral heeft het leuk gedaan op huurbasis bij Dinamo Boekarest, dus ik ben benieuwd wat ie nu kan.

Ik heb 525k betaald voor Koentje. Die Mexicaan is zeker Martín Galván? Of heb je een regen?
Galván inderdaad, ja. :D

Is dit jaar verhuurd aan Sporting en doet het prima daar. Eigenlijk was hij al wel goed genoeg om erbij te houden maar ik had te veel spelers in de aanval en hij is nog jong natuurlijk. Ik heb dan zelf een baas van een spits gehuurd sinds een jaar en hij blijft nog tot de zomer, zijn naam is Blas Pérez (van Tigres, hij zelf is Panamees). Heb Fer ook verhuurd want hij liep te zeiken en ik had ook genoeg spelers voor het middenveld (sowieso speel ik niet met een MC). Doet het ook goed maar geblesseerd voor 2-3 maanden en zijn contract loopt over iets meer dan een jaar af en vooralsnog wil hij niet verlengen. Mijn favoriete Feyenoorder in het echt, maar in FM heb ik continu bonje met hem...

Ook nog een zeer talentvolle keeper aangetrokken van PSG voor veel te veel geld, deze zomer Michael Rensing verkopen denk ik na drie jaar trouwe dienst en dan mag hij het overnemen.

Biseswar is wel echt belachelijk goed hoor in FM! Staat nog steeds in de basis bij mij en hij scoort aan de lopende band (als ML). :D

Jeugdspeler Elvis Manu lijkt namens Excelsior topscorer in de JL te gaan worden. In het echt schijnt dat ook een groot talent te zijn. :)
pi_88995237
quote:
Op zondag 21 november 2010 22:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Galván inderdaad, ja. :D

Is dit jaar verhuurd aan Sporting en doet het prima daar. Eigenlijk was hij al wel goed genoeg om erbij te houden maar ik had te veel spelers in de aanval en hij is nog jong natuurlijk. Ik heb dan zelf een baas van een spits gehuurd sinds een jaar en hij blijft nog tot de zomer, zijn naam is Blas Pérez (van Tigres, hij zelf is Panamees). Heb Fer ook verhuurd want hij liep te zeiken en ik had ook genoeg spelers voor het middenveld (sowieso speel ik niet met een MC). Doet het ook goed maar geblesseerd voor 2-3 maanden en zijn contract loopt over iets meer dan een jaar af en vooralsnog wil hij niet verlengen. Mijn favoriete Feyenoorder in het echt, maar in FM heb ik continu bonje met hem...

Ook nog een zeer talentvolle keeper aangetrokken van PSG voor veel te veel geld, deze zomer Michael Rensing verkopen denk ik na drie jaar trouwe dienst en dan mag hij het overnemen.

Biseswar is wel echt belachelijk goed hoor in FM! Staat nog steeds in de basis bij mij en hij scoort aan de lopende band (als ML). :D

Jeugdspeler Elvis Manu lijkt namens Excelsior topscorer in de JL te gaan worden. In het echt schijnt dat ook een groot talent te zijn. :)
Grappig, Fer is ook mijn favoriete Feyenoorder! Maar ik heb hem twee jaar als ML gebruikt (dat zie ik in hem) en ga hem nu als DM gebruiken omdat Drenthe en Cabral er zijn voor de ML positie. Biseswar vind ik ook een lekker speletje op FM, maar die klapkut wilde z'n contract niet verlengen en is gratis naar HSV gewandeld...

Met die keeper van PSG bedoel je ongetwijfeld Areola, wat een held is dat! Ik heb ook een game met PSG en ik heb 'm in het eerste seizoen gelijk in de basis gezet, wordt een hele goeie!

Manu, die heb ik toevallig het derde, komende seizoen uitgeleend aan Excelsior, zou mooi zijn als hij zich daar ontwikkelt. In het echt is hij denk ik de grootste belofte van de huidige A1. Zijn talent is niet over te twisten (hij speelt ongeveer zoals Quincy Owusu, alleen wat minder scharen en wat meer op kracht) alleen is hij ook minstens net zo grillig als Quincy...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 22:33:46 ]
pi_88995353
Zo, 3e seizoen in de Jupiler League en ik begin nu de vruchten te plukken van het werk wat ik in seizoen 1 en 2 verrichte. Ik heb doorgeselecteerd en heb de staf onder handen genomen, met een laag budget was ik vooral bezig goedkope krachten te vinden en talentjes uit de Eredivisie die ik kon lenen voor noppes.

Ik zal later deze week wat screentjes posten.
  zondag 21 november 2010 @ 23:18:46 #292
231633 Xummon
of toch niet?
pi_88997882
flikker je PSV in de 3e ronde uit de beker mag je in de 4e ronde tegen Ajax (indien ze winnen van NEC)
pi_88998757
In de competitie rol ik PSV op met 3-0, 2 wedstrijden later ontmoet ik ze in de beker en verlies ik 5-1 :')
  maandag 22 november 2010 @ 01:36:08 #294
231633 Xummon
of toch niet?
pi_89001469
mijn spits Caracciolo loopt na 17 wedstrijden 1 op 1 :)
pi_89003133
Welke tactiek spelen jullie met Feyenoord? Het loopt voor geen kut bij mij!
pi_89003938
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Gerrit _O_

Dat dus. Drie landskampioenschappen later zeiken ze nog over die beslissing :')
pi_89004039
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:43 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dat dus. Drie landskampioenschappen later zeiken ze nog over die beslissing :')
God ja. Ik sta nu bovenaan terwijl ik als media prediction 17e zou moeten staan, en het enige wat ze kunnen uitkramen is het feit dat ik 1 of andere nobody heb laten gaan die nu bij de nummer 18 van de Jupiler League speelt :')
  maandag 22 november 2010 @ 12:29:53 #298
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_89008442
In het echt onmogelijk gewoon :') Al was die eerste rode kaart wel terecht :P
  maandag 22 november 2010 @ 12:34:35 #299
231633 Xummon
of toch niet?
pi_89008589
godver, mijn team zit in een vormcrissis
pi_89008722
Mijn spelers hebben blijkbaar moeite om een voorsprong vast te houden. Elke keer als ik 1-0 of 2-0 voorsta krijg ik heel snel weer een tegendoelpunt tegen. Scoor wel veel dankzij Suarez :D. Iemand nog een goede aanvallende linksback? Anita gaat weg en Urby wil ik liever op het middenveld hebben.
  maandag 22 november 2010 @ 14:30:30 #301
51794 Rahl
pi_89012313
Domme mongolen die middenin degradiestrijd rode kaarten in de 5de minuut pakken :r
last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')