Gewoon af en toe even proberen, en eventueel hem een stage aanbieden en in de media over hem praten.quote:Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef ethiraseth het volgende:
Is er een mogelijkheid om contractbesprekingen af te breken zonder dat de speler pissig wordt? Ik wilde een jeugdspeler van Ajax halen wiens contract bijna afloopt, maar zag pas toen ik de besprekingen opende dat ik dan een miljoen moest betalen ter compensatie, wat ik niet kan als eerste divisie club. Nu is de speler transfervrij en wil hij niet praten omdat ik twee maanden eerder de besprekingen afkapte.
Bij mijn Ajax willen de meeste vedettes al na één seizoen wegquote:Op zondag 14 november 2010 18:35 schreef Self-Catering het volgende:
Al mijn spelers die gewild zijn niet meer gemotiveerdHelemaal erg als er een trainer komt kijken tijdens een wedstrijd..
wat ik zelf meestal doe is als ik het niet eens kan worden om dan doormiddel van de knop back/vorige de onderhandelingen te verlaten.. en dan gewoon op doorgaan.. dan zijn de onderhandelingen gestopt maar niet afgebroken.quote:Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef ethiraseth het volgende:
Is er een mogelijkheid om contractbesprekingen af te breken zonder dat de speler pissig wordt? Ik wilde een jeugdspeler van Ajax halen wiens contract bijna afloopt, maar zag pas toen ik de besprekingen opende dat ik dan een miljoen moest betalen ter compensatie, wat ik niet kan als eerste divisie club. Nu is de speler transfervrij en wil hij niet praten omdat ik twee maanden eerder de besprekingen afkapte.
waar kan je dat doen?quote:Op zondag 14 november 2010 18:45 schreef heiden6 het volgende:
Dat doelstellingen bijstellen gedurende het seizoen is wel echt geweldig trouwens, als je meedoen om de titel hebt en je in de winterstop al zes punten voor staat.
Ik kreeg bericht van het bestuur.quote:
Ja, dat lijkt dus een van de vele bugs in het spel te zijn. Na 1 seizoen zijn gigantisch veel spelers voor veel te weinig geld te halen. Soms kan je spelers als Messi of Ronaldo voor 15 miljoen kopen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:36 schreef gniffie het volgende:
ff suarez en dzeko voor 7 en 10 miljoentjes opgepikt. Na anderhalf seizoennetje kan je iedereen mooi goedkoop halen
Ook lekker smerige bug dan?! Zal toch allang bekend moeten zijnquote:Op zondag 14 november 2010 19:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt dus een van de vele bugs in het spel te zijn. Na 1 seizoen zijn gigantisch veel spelers voor veel te weinig geld te halen. Soms kan je spelers als Messi of Ronaldo voor 15 miljoen kopen.![]()
Net ook weer stomme bugs gehad. Moest een speler die ik wilde halen 2x een contract laten tekenen voor het doorging, kreeg 2x het bericht dat het contract geaccepteerd was en de transfer doorging. En ik ging net weg bij mijn club omdat mijn contract was afgelopen volgens FM, terwijl ik het een maand eerder met twee jaar had verlengd.
Je kan de doelpunten bekijken toch.quote:Op zondag 14 november 2010 22:02 schreef icebliss het volgende:
Nog iets vreemds wat ik tegen kwam:
[ afbeelding ]
Gruwelijke uittrap of gewaagde solo?
Je kunt die goal toch gewoon bekijken?quote:Op zondag 14 november 2010 22:02 schreef icebliss het volgende:
Nog iets vreemds wat ik tegen kwam:
[ afbeelding ]
Gruwelijke uittrap of gewaagde solo?
Ja want dat logo mega-pack heb ik zelf gepost daar.quote:Op zondag 14 november 2010 22:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://fminside.nl/forums/ss09-10-11-kits-t15405.html
http://fminside.nl/forums/logo-megapack-t15486.html
Nog meer mensen die deze gebruiken?
Ik weet toch niet dat jij Lazy Rayen bentquote:Op zondag 14 november 2010 22:22 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja want dat logo mega-pack heb ik zelf gepost daar.
Ik gebruik deze:quote:Op zondag 14 november 2010 22:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://fminside.nl/forums/ss09-10-11-kits-t15405.html
http://fminside.nl/forums/logo-megapack-t15486.html
Nog meer mensen die deze gebruiken?
Ik neem het je ook niet ofzo. Inderdaad sommige logos kloppen niet ben ik zelf ook achter gekomen. Bij Wigan zit er nog een oud logo in.quote:Op zondag 14 november 2010 22:24 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ik weet toch niet dat jij Lazy Rayen bent
Hmm Premier League werkt niet en ook kloppen de logo's verder van england niet, wel jammer
Hmm nog niet gezien, maar van de Premier League doet ie het helemaal niet, en van de Npower competities laat ie de coca cola logo's zienquote:Op zondag 14 november 2010 22:42 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik neem het je ook niet ofzo. Inderdaad sommige logos kloppen niet ben ik zelf ook achter gekomen. Bij Wigan zit er nog een oud logo in.
In het pack dat ik gebruik werken die logo's wel goed (npower logo enzo)quote:Op zondag 14 november 2010 22:43 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm nog niet gezien, maar van de Premier League doet ie het helemaal niet, en van de Npower competities laat ie de coca cola logo's zien
ja logo's van 09 toch?quote:Op zondag 14 november 2010 23:05 schreef PirE het volgende:
[..]
In het pack dat ik gebruik werken die logo's wel goed (npower logo enzo)
Verschillende malen bijgewerkt met updatepacks.quote:
Hmm is wel een hoop om te downloadenquote:Op zondag 14 november 2010 23:18 schreef PirE het volgende:
[..]
Verschillende malen bijgewerkt met updatepacks.
[ afbeelding ]
Gewoon downloaden tijdens het FM-enquote:Op zondag 14 november 2010 23:34 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm is wel een hoop om te downloaden
Heb ze al binnenquote:Op zondag 14 november 2010 23:35 schreef PirE het volgende:
[..]
Gewoon downloaden tijdens het FM-en. Duurde een kwartiertje bij mij en ik heb ook maar 15mbit ADSL
http://forum.fm-view.com/(...)__293956#entry293956quote:Op zondag 14 november 2010 23:40 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Heb ze al binnen.. Eerst ff al die packs installeren, dan update pack 3 er over heen
Nja ik ga er geen lid voor wordenquote:Op zondag 14 november 2010 23:47 schreef PirE het volgende:
[..]
http://forum.fm-view.com/(...)__293956#entry293956
Deze moet je er zelf even inzetten (die kan die niet uitpakken). Hoeft alleen maar voor de 1e (die 180*180-versie
En het nieuwe logo van TIM CUP staat op pagina 4.
Vergeet het update-pack nietquote:Op zondag 14 november 2010 23:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nja ik ga er geen lid voor wordenWeet niet eens welke club het is
. Wel jammer dat je elke keer zo'n pack moet uitpakken
Pack 1 staat er al in nu, maar nu pack 2 3 en 4 nog
Hmm kan het kloppen dat als je eerst pack 1 doet en daar 2, dat ie vraagt of je bestanden wil overschrijven?quote:
Je moet eerst die 4 packs downloaden en dan gewoon alles in 1 keer uitpakken (Part 1 rechtsklikken en extract here als je winrar hebt).quote:Op maandag 15 november 2010 00:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm kan het kloppen dat als je eerst pack 1 doet en daar 2, dat ie vraagt of je bestanden wil overschrijven?
Al gelukt denk ik zo, had pack voor pack uitgepakt in de goeie mapquote:Op maandag 15 november 2010 00:32 schreef PirE het volgende:
[..]
Je moet eerst die 4 packs downloaden en dan gewoon alles in 1 keer uitpakken (Part 1 rechtsklikken en extract here als je winrar hebt).
Daarna Superpack uitpakken en alles overschrijven kiezen.
Dat hoort gewoon zo, kijk maar bij regelsquote:Op maandag 15 november 2010 13:42 schreef crinoc het volgende:
Vraagje:
Ik won in de 2e play off wedstrijd met 3-0, de thuiswedstrijd verloor ik met 1-3.
Dan staat het toch 4-3, waarom moet ik dan nog een beslissingswedstrijd spelen?
Of zeg ik nu iets heel doms?
Bij playoffs draait het om gewonnen wedstrijden, niet de goals. Je speelt gewoon een derde beslissende wedstrijd.quote:Op maandag 15 november 2010 13:42 schreef crinoc het volgende:
Vraagje:
Ik won in de 2e play off wedstrijd met 3-0, de thuiswedstrijd verloor ik met 1-3.
Dan staat het toch 4-3, waarom moet ik dan nog een beslissingswedstrijd spelen?
Of zeg ik nu iets heel doms?
Heb ik ook vaak ja.quote:Op maandag 15 november 2010 16:51 schreef Rahl het volgende:
Ook vervelend: afketsende tranfers omdat de agenten zo veel willen hebben
Gaat gewoon van je balans af, niet van je transfer budget oid.quote:Op maandag 15 november 2010 16:56 schreef Rahl het volgende:
[..]
Uit welk budget komt dat bedrag eigenlijk?
Wat een held!quote:Op maandag 15 november 2010 17:48 schreef Rahl het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ventje gaat aan mij voorbij omdat zijn agent 325k wil en ik max 145k kan bieden.
Maar 6 voor composurequote:
Dat weet ik wel zekerquote:Op maandag 15 november 2010 21:19 schreef Nick-GizMo het volgende:
Van Moorsel is een gok, die waarschijnlijk niet verder komt als het 2de
Ik ook. doodziek word ik er van.quote:Op zondag 14 november 2010 21:32 schreef donroyco het volgende:
Ik erger me mateloos aan het continue verspringen van de teaminstellingen naar de spelerinstellingen.
Dat vond ik ook het grootste minpunt in de demoquote:Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook. doodziek word ik er van.
Hier echt nergens last van, maar face packs gebruik ik dan ook nietquote:Op maandag 15 november 2010 23:22 schreef poiuytr het volgende:
Godverdomme wordt zo langzamerhand echt spuugzat van die kut skins, logo's etc etc. Elke keer doet er wel weer wat niet of zie ik maar dingen half, nu zie ik de gezichten van de spelers ook alleen maar voor 1/10 de. Ook als in de wedstrijd zit hebben alle spelers (thuis & uit) zelfde shirt aan. Iemand misschien een oplossing?
[ afbeelding ]
Cristaldo is bij mij ook al zo'n held. Had hem gehaald als backup voor mijn spitsenduo maar eigenlijk staat ie vaker basis als reservequote:Op maandag 15 november 2010 21:19 schreef Nick-GizMo het volgende:
Zo de eerste wedstrijd met Stuttgart die ergens over gaat is gewonnen met 5-0
Zal eens screens posten :
[ afbeelding ]
Van Moorsel is een gok, die waarschijnlijk niet verder komt als het 2de
Door al het editen heb ik al 3 dagen niet fatsoenlijk kunnen spelenquote:Op maandag 15 november 2010 23:22 schreef poiuytr het volgende:
Godverdomme wordt zo langzamerhand echt spuugzat van die kut skins, logo's etc etc. Elke keer doet er wel weer wat niet of zie ik maar dingen half, nu zie ik de gezichten van de spelers ook alleen maar voor 1/10 de. Ook als in de wedstrijd zit hebben alle spelers (thuis & uit) zelfde shirt aan. Iemand misschien een oplossing?
[ afbeelding ]
Denk dat ik dat ook maar moet gaan doen, probleem met die faces is nu opgelost alleen als FM een speler niet kent krijg ik helemaal geen afbeelding dan staat er gewoon een grijs vlak.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:21 schreef Denninho het volgende:
[..]
Door al het editen heb ik al 3 dagen niet fatsoenlijk kunnen spelenMaar sinds gister heb ik wel alles opgelost. Ik heb alle skins logo's etc. even uit de FM map gehaald en in een back-up map geplaatst. (ook m'n savegame heb ik erin gezet) Toen FM helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en vervolgens alles 1 voor 1 in de juiste map gezet. Nu werkt het perfect.
Je moet wel de skin reloaden nadat je facepacks erin hebt gezet. Als je alles opnieuw gaat doen raad ik je aan om eerst de skin erin te zetten, vervolgens FM starten en de nieuwe skin laden. Dan bijvoorbeeld de facepacks erin zetten, weer FM starten en skin opnieuw laden, dan de logo's erin, weer FM opstarten en skin opnieuw laden. Dus gewoon lekker stap voor stap en bij elke stap even kijken of t naar behoren werkt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:26 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Denk dat ik dat ook maar moet gaan doen, probleem met die faces is nu opgelost alleen als FM een speler niet kent krijg ik helemaal geen afbeelding dan staat er gewoon een grijs vlak.
Wel tof dat Verhoek het zo goed doet bij PSG! In mijn eerste seizoen met PSG is Lille boven zichzelf uitgestegen; 2de plaats in de Ligue 1, bekerfinale en de Europa League gewonnen!quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:50 schreef Denninho het volgende:
Net met PSG een Europa League overwinning geboekt tegen Genk, 0-3.
De fans waren onder de indruk van Boka, Madlung en Verhoek. Daar was ik wel blij mee want die jongens heb ik naar de club gehaald.In de competitie sta ik 3de onder Lens en Lyon.
Sekolah Sukan Bukit Jalil uit, altijd lastig.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:39 schreef Jirdo het volgende:
Ik had even genoeg van FC Den Bosch, dus ik ben zo'n werkloze carrière begonnen (ik heb Maleisië, Singapore, Zuid-Korea, België, Tsjechië, Nederland en Zweden geselecteerd). Ik ben nu aangenomen bij een team in de Maleisische reserve-competitie![]()
Sekolah Sukan Bukit Jalil heet de club.
kan verslaafd zijn ook met vlagen? Nu al weer tijdje niet gespeeld en dan zal je zien over een week is het weer iedere avond raakquote:
Ja, volgens mij zijn factoren als moraal/vorm/spanning nóg belangrijker geworden deze FM.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:40 schreef gniffie het volgende:
Af en toe schieten je aanvallers echt alles op de keeper of op de paal. Toenet schoot neymar gewoon vanaf 8 meter voor open doel op de lat, en hij stond RECHT voor de goal![]()
Volgens mij word je beter op basis van je prestaties & leeftijd oid.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:57 schreef Toilutpaper het volgende:
Hoe wordt je als trainer beter? En wat is Domestic Player Bias? :$
Thankyouu!quote:Op woensdag 17 november 2010 19:10 schreef Burrito het volgende:
[..]
Volgens mij word je beter op basis van je prestaties & leeftijd oid.
Domestic Player Bias betekent voorkeur voor eigen kweek
Is een zuid-afrikaan...quote:Op woensdag 17 november 2010 19:30 schreef Toilutpaper het volgende:
In een bepaalde game had ik een hele goede spits:
Bongani Robinson, dus ik begon een nieuwe en ik weer op hem zoeken, zelfde competitie etc. maar kon hem niet vinden. als je hem vindt, direct kopen. bij AZ speelde hij echt geweldig.
Heb nu 18 wedstrijden gespeeld (in totaal 46 wedstrijden) en sta nu op de 4e plaats, verschil tussen de nummer 1 en mij bedraagt 7 punten. Staat dus allemaal nog relatief kort op me kaar. Eerste twee plaatsen zich direct voor de Premier League.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Leuke club is Leeds inderdaad. Heb ik ook eens een game mee gehad in FM2007. Hoeveelste sta je nu ongeveer?
Ikzelf heb net met FC Groningen me geplaatst voor de groepsfase van de Europa League (seizoen 2). AE Limassol en BATE verslagen in de voorrondes. Zit in de poule bij CSKA Sofia, AEK Athene en Benfica. Best lastige poule, maar op zich zou ik AEK Athene moeten kunnen hebben en 2e moeten kunnen worden (hoop ik). Doelstelling van te voren was de groepsfase halen en nu dat gebeurt is, is alles extra alleen maar meegenomen. Eerste wedstrijd uit bij Sofia al met 0-2 gewonnen in ieder geval!
Zo, vooral die UEFA Cup finale in seizoen 2 zie ik mezelf nog niet flikken met Feyenoord. Screentje van je selectie? En hoe speel je?quote:Op woensdag 17 november 2010 23:04 schreef heiden6 het volgende:
Eerste seizoen met Feyenoord de dubbel gewonnen, tweede seizoen de beker niet gewonnen maar wel de competitie en de finale van de UEFA Cup gehaald (3-0 verloren van Man City, had eerder o.a. Anderlecht, Arsenal en Genoa uitgeschakeld). Gezien wat ik in de afgelopen transferperiode heb uitgevreten denk ik dat het nu helemaal belachelijk goed zal gaan in het derde seizoen en dan denk ik dat ik een nieuwe (echte) game ga starten met een club van niets.
Wil je je selectie zo Nederlands mogelijk houden? Zie namelijk veel binnenlandse aankopen of spelers die al de nodige ervaring hebben in de Eredivisie. Hoe doet die Ritchie de Leat het? Ben ook voorplan om deze jongen te gaan halen in seizoen 2 of Walker moet voor een leuk prijsje op te halen zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn huidige selectie:
[ afbeelding ]
Meest gebruikte opstelling is:
DM: Luciano
VR: Ritchie de Laet
VC: Jonas Ivens/Gijs Luirink
VL: Jeffrey Leiwakabessy
MC: Lorenzo Davids/Tim Sparv
AML: Everton
AMC: Eric Falkenburg
AMR: Bonaventure Kalou
S: Collins John
Sta momenteel 5e in de eredivisie (na 7 wedstrijden). Seizoen 1 ook 5e geworden, dus hoop nog iets hoger te komen. In de beker moet ik tegen Sparta. Ook daar hoop ik de prestatie van vorig jaar (kwartfinale) te verbeteren. EL dus in de groepsfase, hoop dat ik die overleef en dan zie ik verder wel weer.
Het verbaasde mij ook eigenlijk, meestal gaat het bij mij veel moeizamer. Mijn huidige selectie gaat is enorm en gaat echt nergens over. Transfers:quote:Op woensdag 17 november 2010 23:13 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Zo, vooral die UEFA Cup finale in seizoen 2 zie ik mezelf nog niet flikken met Feyenoord. Screentje van je selectie? En hoe speel je?
4-5-1 werkt wel heel erg goed in deze FM.quote:
Was ik al mee bezig, photobucket maakt er standaard 800x600 van, heb dit aangepast.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:48 schreef poiuytr het volgende:
@Heiden6:
Zou je die screens in gevolg niet wat groter kunnen maken? Bij je transfers kan ik bijna geen enkele spelersnaam lezen ook niet als ik de afbeelding opsla.
Screens?!quote:Op woensdag 17 november 2010 14:25 schreef gniffie het volgende:
Babacar, neymar en pastore zijn trouwens echt helden. 12- 22 en 40 miljoen, maar dan heb je ook wat. na anderhalf seizoen spelen ze echt de pannen van het dak
Begin het ook te merken heb eigenlijk maar een middelmatige selectie maar sta na 20 wedstrijden 2equote:Op woensdag 17 november 2010 23:52 schreef PirE het volgende:
[..]
4-5-1 werkt wel heel erg goed in deze FM.
Sorry, maar nog steeds knap lastig om te lezen na mijn idee.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Was ik al mee bezig, photobucket maakt er standaard 800x600 van, heb dit aangepast.
Is het nu goed leesbaar?
Np, heb de instellingen nogmaals aangepast maar dat hielp niet. Echt raar, volgens mij ligt het aan Fok!, want ik heb er nu normale links van gemaakt en daarmee krijg je de goede kwaliteit te zien. Omslachtig, maar in elk geval kan iedereen die dat interessant vindt nu alles lezen.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Begin het ook te merken heb eigenlijk maar een middelmatige selectie maar sta na 20 wedstrijden 2eEen ploeg als Middlesbrough waar het salaris in het 1e elftal gemiddeld op zo'n 15.000 E ligt p/w staat 22e
Is het dubbele van mij.
[..]
Sorry, maar nog steeds knap lastig om te lezen na mijn idee.
zou je je taktiek eens willen uploaden?quote:Op woensdag 17 november 2010 23:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het verbaasde mij ook eigenlijk, meestal gaat het bij mij veel moeizamer. Mijn huidige selectie gaat is enorm en gaat echt nergens over. Transfers:
2010-2011
2011-2012
2012-2013
Opstelling:
[ afbeelding ]
Ik speel met vier echte verdedigers en een DM ervoor (allemaal met duty: defend). Op ML en MR heb ik wingers (duty: support) en dan nog een advanced playmaker (ook als playmaker aangemerkt in team instructions) op AMC en twee spitsen. Eigenlijk speel ik altijd zo, tenzij ik net begin en een selectie heb die dat absoluut niet toelaat.
[ afbeelding ]
Momenteel zit ik iets over mijn wage budget (34 miljoen waar ik 32 mag), maar ik sta er financiëel goed voor, zo goed zelfs dat het stadion wordt uitgebreid, de leningen versneld zijn/worden afbetaald en de youth facilities worden geüpgrade. Ik mag ook extra scouts in dienst nemen na hierover te zeuren bij het bestuur.![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu maar eens gaan voor de treble.![]()
Nice!quote:Op donderdag 18 november 2010 11:20 schreef sanakthe het volgende:
Balotelli, wat een baas - niet te stoppen die gast. 17 wedstrijden 22 goals..
Er is sowieso al een patch uit, maar die gebruik ik niet.. Ik vind dat 't wel meevalt ja.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:15 schreef TheVulture het volgende:
Speelt FM2011 al een beetje fijn zonder grote bugs? Zo ja dan ga ik hem toch maar weer alvast halen
Er is ook al een tweede patch uitquote:Op donderdag 18 november 2010 11:51 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Er is sowieso al een patch uit, maar die gebruik ik niet.. Ik vind dat 't wel meevalt ja.
Jeeeeeeeezus, jij hebt echt bizar veel ge- en verkochtquote:Op woensdag 17 november 2010 23:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het verbaasde mij ook eigenlijk, meestal gaat het bij mij veel moeizamer. Mijn huidige selectie gaat is enorm en gaat echt nergens over. Transfers:
2010-2011
2011-2012
2012-2013
Opstelling:
[ afbeelding ]
Ik speel met vier echte verdedigers en een DM ervoor (allemaal met duty: defend). Op ML en MR heb ik wingers (duty: support) en dan nog een advanced playmaker (ook als playmaker aangemerkt in team instructions) op AMC en twee spitsen. Eigenlijk speel ik altijd zo, tenzij ik net begin en een selectie heb die dat absoluut niet toelaat.
[ afbeelding ]
Momenteel zit ik iets over mijn wage budget (34 miljoen waar ik 32 mag), maar ik sta er financiëel goed voor, zo goed zelfs dat het stadion wordt uitgebreid, de leningen versneld zijn/worden afbetaald en de youth facilities worden geüpgrade. Ik mag ook extra scouts in dienst nemen na hierover te zeuren bij het bestuur.![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu maar eens gaan voor de treble.![]()
Dat neem ik mezelf ook altijd voor, maar er komt nooit wat van terechtquote:Op donderdag 18 november 2010 12:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem me al 5 jaar voor om het spel niet te snel te kopen... en drie keer raden wat ik straks wederom ga doen
quote:Op donderdag 18 november 2010 14:29 schreef MMUFC het volgende:
Hutchinson scoort mooi doelpunt
Om 4 minuten later het volgende te doen:
Bij mij staat NL taal er niet bijquote:Op donderdag 18 november 2010 17:25 schreef ethiraseth het volgende:
Ik blijf echt met verbazing kijken dat er mensen zijn die het spel in het Nederlands spelen.
Ja ik ben het gewend.. Ik speel al sinds dat ik 13 was in het Nederlands.. Dan is het Engels best raar (statistieken enzo).quote:Op donderdag 18 november 2010 17:25 schreef ethiraseth het volgende:
Ik blijf echt met verbazing kijken dat er mensen zijn die het spel in het Nederlands spelen.
precies.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:35 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja ik ben het gewend.. Ik speel al sinds dat ik 13 was in het Nederlands.. Dan is het Engels best raar (statistieken enzo).
Ik ben ooit begonnen met CM 96/97 (Engeland en Schotland) en die was alleen maar in het engels te spelen (Juninho bij Middlesbroughquote:Op donderdag 18 november 2010 17:35 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja ik ben het gewend.. Ik speel al sinds dat ik 13 was in het Nederlands.. Dan is het Engels best raar (statistieken enzo).
Je kan standaardinstellingen gebruiken, maar de beste resultaten haal je toch met een opstelling waarmee je het beste uit je elftal kan halen via individuele instructie's. Ik probeer altijd zelf een tactiek te ontwikkelen.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:02 schreef TheVulture het volgende:
Gebruiken jullie gewoon een standaardopstelling en werken die een beetje succesvol of moet ik alles uitgebreid gaan finetunen enzo?
Dat is inderdaad precies waarom ik niet naar Nederlands kan/wil switchen. In het Engels kan ik in 1 oogopslag zien of de speler goed is voor zijn positie, maar als ik het in het Nederlands lees dan staan alle attributes op andere posities en moet ik echt zoeken. Dat, en soms is het Nederlands dat gebruikt wordt tenenkrommendquote:Op donderdag 18 november 2010 18:10 schreef PirE het volgende:
Ik ben ooit begonnen met CM 96/97 (Engeland en Schotland) en die was alleen maar in het engels te spelen (Juninho bij Middlesbrough![]()
). Bij die Nederlandse screenshots van spelersprofielen moet ik ook altijd zoeken wat wat
. Ik kan het dus best begrijpen dat je gewoon bij de taal blijft waarmee je ooit bent begonnen.
Daarom heb ik ook de engelse versie van de screentjes bij de video's staan.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:10 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik ben ooit begonnen met CM 96/97 (Engeland en Schotland) en die was alleen maar in het engels te spelen (Juninho bij Middlesbrough![]()
). Bij die Nederlandse screenshots van spelersprofielen moet ik ook altijd zoeken wat wat
. Ik kan het dus best begrijpen dat je gewoon bij de taal blijft waarmee je ooit bent begonnen.
[..]
Je kan standaardinstellingen gebruiken, maar de beste resultaten haal je toch met een opstelling waarmee je het beste uit je elftal kan halen via individuele instructie's. Ik probeer altijd zelf een tactiek te ontwikkelen.
Kan aan je PC liggen op mijn vorige PC kwamen kits en logos ook niet in mijn game. Op mijn nieuwe heb ik daar totaal geen problemen mee.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:23 schreef VonHinten het volgende:
Ik heb logo's nog nooit aan de praat gekregen in FM... Ik faal hard in dat opzicht.
Bedoel jij met die verdediger Mamadou Sakho?quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:58 schreef Denninho het volgende:
Wie nog jonge talentjes zoekt voor in z'n jeugdopleiding, kijk gerust is bij PSG. Ik zie elke keer die uitslagen van m'n jeugdteam en het is te ziek voor woorden, ze winnen gewoon letterlijk elke wedstrijd en het doelsaldo vergeleken met de rest van de teams is van een andere planeet. Het zijn stuk voor stuk spelers die gewoon miljoenen waard worden (veel hebben al een waarde van 1 a 2 miljoen)
Ik heb bijvoorbeeld een verdediger van 20 jaar in de basis staan, na even in z'n history te kijken zag ik dat hij ook uit de eigen jeugd komt. Z'n waarde ligt nu ergens rond de 5 miljoen geloof ik, en Valencia heeft al interesse. Ik overweeg om m weg te laten gaan aan het einde van het seizoen, want ik kan zo weer een toekomstig toppertje uit de jeugd halen.![]()
Verhoek is trouwens z'n basisplaats kwijt aan Nieto, een andere aankoop van mij. Ik zorg altijd voor een gezonde concurentiestrijd binnen het team en Verhoek z'n prestaties waren een aantal wedstrijden achter elkaar helemaal niks, terwijl Nieto in al z'n invalbeurten top was, dus die heeft de basisplek nu veroverd. Nu laat ik Verhoek af en toe invallen en die doet wel opeens weer z'n best en pakt weer assists en goals.
In de competitie weer Lyon verslagen, deze keer met 2-1 bij hun in het stadion.En in de Europa League knockout fase geloot tegen Kopenhagen. Als ik hun eruit knikker moet ik tegen Palermo geloof ik. Heb dus een aantal top tegenstanders voorlopig weten te ontwijken, en sommige zijn zelfs tegen elkaar geloot.
Ja Sakho idd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:41 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Bedoel jij met die verdediger Mamadou Sakho?
Uit de eigen jeugd heb ik Alex Sainrimat aan het begin van het tweede seizoen bij het eerste gehaald, lijkt me echt een talentje.
Nieto = Luciano Nieto?
Merkte dit in de vorige FM ook al ja, volgens mij nog keer printscreen van gepost. Had toen ook 10 wedstrijden in 1,5 maand in de Eredivisie en kreeg 8 keer dezelfde scheidsrechter toe gewezen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:44 schreef SteveBudin het volgende:
Meer mensen die voor elke wedstrijd dezelfde scheids hebben? Op zich geen probleem omdat meneer wel heel weinig kaarten trekt.
Wat voor probleem heb je dan precies? Crashdumps?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:53 schreef Bow het volgende:
volgens mij heb ik mn game verneukt
had kits en logo's geinstalleerd, maar daar ging fm van hangen. alles gedelete, maar toen had ik helemaal geen logo's meer. Ook naar herinstalatie lukt het niet
Dat is niks, de Premier League is pas druk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:02 schreef Denninho het volgende:
Frankrijk heeft een bizar druk schema. Competitie van 20 teams, de Franse beker, nog een Franse beker en de Europa League.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:24 schreef Rechtenstudent het volgende:
[..]
Dat is niks, de Premier League is pas druk.
het spel ging gewoon hangen, had verder niets met een savegame te maken. Hij doet het inmiddels weer (en heb mn savegames, taktieken etc gelukkig kunnen behouden) na wat herinstallaties en ander gerommel met instellingenquote:[..]
Wat voor probleem heb je dan precies? Crashdumps?
Ook gehad paar dingen opgezocht en nu is het gelukkig verholpen.
Bale scoorde bij mij in FM 10 een soortgelijk doelpunt ook uit tegen Sunderland.quote:
Mja dat heb ik ook vaak..quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:28 schreef TheArt het volgende:
Dit heb ik zo vaak hè. In de voorbereiding verloopt alles vlekkeloos, mijn tactiek werkt (ik versla met Swansea zelfs Manchester City en speel ze eigenlijk weg) en de competitie begint en er is helemaal niets meer van over. Zo frustrerend is dat
Inderdaad speelde met Spakenburg een foutloze voorbereiding zelfs AGOVV werd weggespeeld en Ajax 2 had ook geen schijn van kans. Nou eerste wedstrijd verliep geweldig (1-5) En daar speelde ze volkomen ruk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:28 schreef TheArt het volgende:
Dit heb ik zo vaak hè. In de voorbereiding verloopt alles vlekkeloos, mijn tactiek werkt (ik versla met Swansea zelfs Manchester City en speel ze eigenlijk weg) en de competitie begint en er is helemaal niets meer van over. Zo frustrerend is dat
Ehm. De meesten zijn hier met 11 bezig. Maar ja, het kan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:38 schreef Toilutpaper het volgende:
Kun je in FM 2010 ook met amateurclubs spelen?
En kun je ook naast je normale baan bij een club, ook landencoach zijn?
Ja en ja voor het eerste heb je een update nodig.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:38 schreef Toilutpaper het volgende:
Kun je in FM 2010 ook met amateurclubs spelen?
En kun je ook naast je normale baan bij een club, ook landencoach zijn?
In Zuid-Afrika heb je weliswaar wel een kleine competitie (16 ploegen ofzo), maar er zijn wel een stuk of 4 bekers, exclusief de Afrikaanse Champions League.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:02 schreef Denninho het volgende:
Frankrijk heeft een bizar druk schema. Competitie van 20 teams, de Franse beker, nog een Franse beker en de Europa League.
Holy shit, iemand die nog Soulseek gebruikt.quote:
Gerritquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:40 schreef MMUFC het volgende:
wordt af en toe wel gek van de gevaarlijkste spelers van de tegenstander..
Al speel je met Barcelona tegen het 5e elftal van FC Bal op het Dak, dan nog is er een voormalig topspeler van Barcelona die je waarschuwt voor Gerrit de Vries, de 120 kilo zware spits van FC Bal op het Dak 5. Hij is de beste speler van het elftal omdat hij de bal 3x achter elkaar hoog kan houden. Ik denk dat Piqué en Puyol er inderdaad nachten wakker van liggen.. En het is maar de vraag of Messi en Villa daar aanvallend tegenop kunnen
Niet te vergeten de teleurstelling over de nipte 1-0 nederlaag tegen een ploeg die 4 divisies hoger speeltquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gerrit
Net als dat mijn fans al drie jaar verdrietig zijn dat Tom van Weert - draak zonder enige potentie - vertrokken is naar een amateurclub
Die van mij omdat ik uit bij Barça 2-2 speelde. (2x voorgestaan...)quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:26 schreef Irritatie100 het volgende:
M'n fans zijn alleen aan het zeuren dat ik uit tegen Benfica 1-1 gespeeld heb
Haha, dat heb ik ook al meerdere keren gehad.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb alleen wel heel vaak dat als ik in de beker tegen een amateurclub speel en ik veel reserves opstel, dat ik bij het terugzetten naar de basis voor de eerstvolgende serieuze wedstrijd de keeper over het hoofd zie en dat ik nog 3-4 wedstrijden met m'n reservekeeper speel
Verschilt natuurlijk per speler, maar ik laat ze meestal de helft van de wedstrijden spelen, al is het een verschil of je het over een Wijnaldum hebt of over een Castaignos als je begrijpt wat ik bedoel. De een is al goed genoeg om op het niveau mee te kunnen, de ander niet. Zowel: redelijk vaak basisplaats, zo niet: veel invalbeurten!quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:43 schreef Pinterman het volgende:
Is het nou eigenlijk goed of slecht om jonge (~18 jaar), nieuwe aankopen veel speeltijd in het eerste elftal te geven? Ik probeer dat wel zoveel mogelijk te doen, voornamelijk in westrijden tegen slechte tegenstanders of als invallers, maar ze trainen erg slecht. Zou dit komen door de druk, of zijn ze uitgeput van het spelen? Of heeft het daar niet mee te maken?
Dan save je toch van te vorenquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:26 schreef PirE het volgende:
Ik moet over een paar wedstrijden tegen de nummer laatst (0-5-26 record) ofzo. Ik sta 1 punt achter de nummer 1 (spelen de laatste wedstrijd tegen elkaar). Ik weet nu al dat ik die wedstrijd tegen de nummer laatst ga verliezen![]()
. Zal wel zoiets worden
mijn team: Shots 20+ (on goal 10+)
tegenstander: Shots 1 (on goal 1)
Eindstand: 1-0 voor de tegenstander
Neuh, ik vind het alleen irritant dat zo'n "verrassing" zo vaak voorkomt in FM. Kampioenschap van de 3. Bundesliga boeit me niet zoveel als ik maar promoveer en dat ziet er goed uit (7 wedstrijden te gaan en ik heb nog 8 punten nodig).quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Dan save je toch van te voren
Net als in het echt. Denk dat ik nu even ga saven, dan kan ik overnieuw beginnen als Ajax niet van PSV wint.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Dan save je toch van te voren
Dat dacht Martin Jol vorige week ook. Geen probleems jongens ik reload gewoon even en dan pakken we AZ gewoonquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Net als in het echt. Denk dat ik nu even ga saven, dan kan ik overnieuw beginnen als Ajax niet van PSV wint.
Jol ziet er wel uit alsof hij hele dagen doorbrengt achter de PC met flessen cola, zakken chips en afhaalpizza's.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:04 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat dacht Martin Jol vorige week ook. Geen probleems jongens ik reload gewoon even en dan pakken we AZ gewoon
Nja ik doe het niet, maar er zullen er genoeg zijn die het wel doenquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Net als in het echt. Denk dat ik nu even ga saven, dan kan ik overnieuw beginnen als Ajax niet van PSV wint.
Leuk, nu raken binnen acht dagen ook Wijnaldum, Biseswar, Vingaard, Jonathas, Mokotjo en Darley nog even geblesseerd en zorgt Vlaar ervoor onnodig te worden geschorst.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:44 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
(Het is nu in mijn game 13 november 2012, en de data die ze noemen zijn sowieso altijd een week te vroeg tenzij je spelers met fitness onder de 90% in de basis gaat zetten.)
Esparza en Forren zijn wel basisspelers maar heb ik goede vervangers voor (De Vrij en Rajkovic). Taufic Guarch en Alan Patrick zijn bankzitters, de rest is min of meer reserve, dus de schade valt wel mee op zich.
Kinderen van tien misschien.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:40 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nja ik doe het niet, maar er zullen er genoeg zijn die het wel doen
Man united zitten er zat, zou het wel tof vinden als je kon zien hoe vaak iemand de game opnieuw heeft geladenquote:
NK?quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Man united zitten er zat, zou het wel tof vinden als je kon zien hoe vaak iemand de game opnieuw heeft geladen. Dan krijg je ook een ander beeld bij zo'n NK
Die is wel heel pijnlijkquote:
Manutd heeft een NK jaquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
NK?
De game is bij mij wel een paar keer gecrasht halverwege een wedstrijd of na een wedstrijd en dan laad ik wel opnieuw als het resultaat niet (op zijn minst ongeveer) overeenkomt. Negatief of positief trouwens.
Een NK als in Nederlands Kampioenschap? En daarbij kun je cheaten via savegames?quote:
Valt moeilijk te controleren, het saven/reloaden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een NK als in Nederlands Kampioenschap? En daarbij kun je cheaten via savegames?
Jup! En iedereen kan cheaten met savegames hèquote:Op zaterdag 20 november 2010 22:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een NK als in Nederlands Kampioenschap? En daarbij kun je cheaten via savegames?
Nou ja, ik mag hopen dat als er een NK georganiseerd wordt dat ze dat zo doen dat het niet kan. Anders slaat dat hele NK nergens op.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Jup! En iedereen kan cheaten met savegames hè
Hier meer info : http://forum.manutd.nl/forumdisplay.php?f=305quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik mag hopen dat als er een NK georganiseerd wordt dat ze dat zo doen dat het niet kan. Anders slaat dat hele NK nergens op.
Welk logopack gebruik jij?quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:06 schreef PirE het volgende:
Volgend jaar 2. Bundesliga![]()
.
[ afbeelding ]
Osnabruck faalde episch op het eind, 2 draws en 1 verliespartij in de laatste 3 wedstrijden. Die loss was wel de laatste nutteloze wedstrijd tegen Munster
Bedankt!quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:45 schreef PirE het volgende:
[..]
http://forum.fm-view.com/topic/12250-fmg09-logos/
Ja, big name players die bijna gratis wegmogen is best een kutbug.quote:Op zondag 21 november 2010 00:36 schreef TheVulture het volgende:
Nou ik heb al weer spijt dat ik het spel zo snel gekocht heb...een ezel stoot zich dus toch 4 keer aan dezelfde steen![]()
er zit blijkbaar een enorme transfer-bug in het spel volgens het officiele Engelse forum dat er voor zorgt dat je in seizoen 3 zowat alle topspelers voor een habbekrats kunt kopen
En verder krijgen mijn spelers elke wedstrijd een shitload aan gele en rode kaarten... ook een bug die gefixed moet worden
Het lijkt inderdaad onmogelijk om te verdedigen tegen de voorzet. Hoe je je fullbacks ook instelt, ze doen er bijzonder weinig tegen. Daarom is het zo belangrijk om kopsterke centrale verdedigers te hebben. Het regent daar namelijk ballenquote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, big name players die bijna gratis wegmogen is best een kutbug.
Match-engine is ook niet perfect:
- Mijn Fullbacks krijgen bijna elke wedstrijd geel maar in de highlight mode zie ik ze zelden ingrijpen als er een winger op de zijkant met de bal aan het dribbelen is. Ze laten die winger gewoon een voorzet geven en via voorzetten scoor je juist makkelijk![]()
. Ik misbruik die feature zelf ook door gewoon veel over de vleugels te spelen, maar het lijkt me niet normaal als je rechtsback gewoon 50 meter meeloopt en dan op 2 meter afstand gaat kijken hoe die winger een mooie voorzet geeft
![]()
.
- En spelers worden ook unhappy als je ze ze in de reserves gooit, nu heb ik daar geen last van omdat ik de reserve's nooit gebruik totdat ik in de hoogste divisie zit (begin altijd in de laagste minuut)
Bij mij miste Ola Toivonen net in de 52e en 55e minuut een penalty.quote:
Waar zie je dat staan dan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:53 schreef PirE het volgende:
Nog een exploit om de sterspeler van de tegenstander een lager moraal te geven. Gewoon comment dangerman doen en hij valt 2 trappen terug![]()
. De AI doet het ook dus ik ben ook maar gaan doen. Mijn hele team staat op superb op mijn beste speler na, die staat op very poor omdat hij iedere week "dangerman" is, hij zit dus nu op de bank
.
Gewoon op de speler in kwestie klikken. De knop "Talk to Press" onder "Interaction" aanklikken en dan zie je vanzelf optie comment dangermanquote:
Strength en aerobics lijken de grootste boosdoeners te zijn. Daarom train ik deze twee vollop voor en na de competitie, om dan vervolgens wat meer op de rest te focussen tijdens het seizoen (en met name de drukkere weken).quote:Op zondag 21 november 2010 12:47 schreef ganzenherder het volgende:
Is er al een trainingsschema beschikbaar online waar je selectie niet helemaal uitgeput van raakt?
Heb voornamelijk de jeugd die er over zeiktquote:Op zondag 21 november 2010 12:47 schreef ganzenherder het volgende:
Is er al een trainingsschema beschikbaar online waar je selectie niet helemaal uitgeput van raakt?
Ik laat ze lekker zeuren, pas als er structureel door meerdere spelers over gezeurd wordt pas ik het aan maar dat is nog niet voorgekomen.quote:Op zondag 21 november 2010 12:47 schreef ganzenherder het volgende:
Verdedigers bijvoorbeeld. Luie apenquote:Op zondag 21 november 2010 13:56 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Strength en aerobics lijken de grootste boosdoeners te zijn. Daarom train ik deze twee vollop voor en na de competitie, om dan vervolgens wat meer op de rest te focussen tijdens het seizoen (en met name de drukkere weken).
Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de natural fitness en stamina van je spelers. Sommige spelers lijken nooit moe te zijn .. corrigeer me hier waar nodig mensen =P
Je kan daar ook wel individuele trainingsfocus op doen toch?quote:Op zondag 21 november 2010 13:56 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Strength en aerobics lijken de grootste boosdoeners te zijn. Daarom train ik deze twee vollop voor en na de competitie, om dan vervolgens wat meer op de rest te focussen tijdens het seizoen (en met name de drukkere weken).
Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de natural fitness en stamina van je spelers. Sommige spelers lijken nooit moe te zijn .. corrigeer me hier waar nodig mensen =P
Gewoon genoeg ruimte overlaten bij het selecteren van je selectie. En spelers onder de 20/21 tellen niet mee (gaat om de geboortedatum), dus dat scheelt ook al, want ik neem aan dat je talenten geen 25 zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 20:19 schreef Toilutpaper het volgende:
Ik heb een probleem, ik had dit/vorig jaar veel talenten gekocht zodat ik over 2/3 jaar CL kon spelen met homegrownspelers, heb ik een geweldig seizoen gedraaid en ben ik tweedes met Siena geeindigd. Ik heb dus (bijna) geen homegrownspelers, 1 of 2 ofzooo, wat nu?
Ik snap je niet.. :$quote:Op zondag 21 november 2010 20:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gewoon genoeg ruimte overlaten bij het selecteren van je selectie. En spelers onder de 20/21 tellen niet mee (gaat om de geboortedatum), dus dat scheelt ook al, want ik neem aan dat je talenten geen 25 zijn.
Je hoeft helemaal niets, je mag alleen max. 25 spelers selecteren boven een bepaalde leeftijd. En als jij dus maar 1 of 2 zelf opgeleide spelers hebt dan moet je van die 25 plekken gaan reserveren dus kun je in feite minder spelers meenemen. Maar dat maakt niet zo veel uit als je talenten goed genoeg zijn, want die tellen nog niet mee om aan de 25 te komen. Snap je? Zolang ze nog jong zijn zit je goed. Pas als ze 21 gaan worden moet je keuzes maken wie je meeneemt.quote:Op zondag 21 november 2010 20:24 schreef Toilutpaper het volgende:
[..]
Ik snap je niet.. :$
Ik moet 4 clubopgeleide spelers hebben. Ik had gehoopt over 2 jaar CL te spelen. Zodat mijn talenten clubopgeleid waren, nu heb ik er dus geen, ja, misschien 1.
African Warriors, wat een helden, ik overweeg om ook die club te kiezen, mede naar aanleiding van je vorige post. Zijn er nog vervelende restricties in Z-A mbt nationaliteiten/jeugd (zoals in Rusland, echt onuitstaanbare regels hebben ze daar) of iets anders?quote:Op zondag 21 november 2010 21:17 schreef Winski05 het volgende:
Nouja zeg!
Het tweede seizoen met African Warriors, en mijn eerste volledige seizoen bij deze club, verloopt tot nu toe boven verwachting goed.
Na 9 wedstrijden, 6 overwinningen, 1 gelijk spel en 2 nederlagen sta ik op een 3e plek met 20 punten, één puntje minder dan de nummer 1. En met goed voetbal ook nog! Echt ongelooflijk, deze start. Overwinningen tegen de topploegen uit deze competitie, de sfeer is fantastisch in de groep, het lijkt wel alsof ik bij een andere club speel.
Wat is er dan anders dan vorig jaar? Wel, ik heb zomaar, vanuit het niets, 3 grote talenten uit mijn jeugdopleiding gekregen. Hoe groot is in godsnaam de kans dat je bij African Warriors, of all clubs, 3 goede jeugdspelers in je schoot krijgt geworpen? En dat ook nog eens zonder noemenswaardige faciliteiten. Het betreft een 15 jarige keeper, een 16 jarige aanvallende rechtsback en een 16 jarige spits. En ze zijn zó goed, voor dit niveau, dat ze direct in de basis staan. Ik was echt totaal verbijsterd toen ik het lijstje met ingestroomde jeugdspelers doornam. Zulke talenten, bij zo'n club, dat had ik niet verwacht.
En ze maken dus ook direct het verschil. Vooral de keeper en de rechtsback, want mijn spits-talent moet het vooralsnog doen met invalbeurten, waarin hij al wel regelmatig scoort.
Verder speel ik met exact dezelfde spelers als het vorige seizoen. Maar ik denk dat vooral de sfeer binnen de club voor dit succes zorgt. Wat overwinningen achter elkaar zorgt ook al gauw voor optimisme natuurlijk. In de laatste 7 wedstrijden 6x gewonnen, 1x gelijkgespeeld en geen enkel tegendoelpunt.
Het zou toch wel helemaal te gek zijn om nu al, met deze club, mee te strijden om promotie naar de Zuid Afrikaanse Premier League
Vooral doen, het is echt een mooie uitdaging om iets van deze club te maken. Alleen al vanwege de schitterende clubnaamquote:Op zondag 21 november 2010 21:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
African Warriors, wat een helden, ik overweeg om ook die club te kiezen, mede naar aanleiding van je vorige post. Zijn er nog vervelende restricties in Z-A mbt nationaliteiten/jeugd (zoals in Rusland, echt onuitstaanbare regels hebben ze daar) of iets anders?
Dat is ook juist leuk. Maar ik ga niet ergens zitten waar zulke restricties zijn, dat vind ik sowieso echt belachelijk en je bent afhankelijk van wat er in één land aan talent doorkomt. In het begin boeit dat niet omdat je zoals jij al aangeeft weinig tot geen opties hebt maar later natuurlijk wel.quote:Op zondag 21 november 2010 21:30 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Vooral doen, het is echt een mooie uitdaging om iets van deze club te maken. Alleen al vanwege de schitterende clubnaamBij de start heb je ook nog eens de beschikking over de 36-jarige spits James Mokoena. Die heb ik naar Zuid-Korea gehaald met mijn vorige club Cheonan, en deed het daar erg goed. Steekt ver boven de rest uit. Maar goed, toen ik uiteindelijk zélf naar African Warriors ging, zat Mokoena dus aan de andere kant van de wereld...
Nee, je hebt eigenlijk geen last van restricties. Ja, 5 buitenlanders per club, maar goed, je zult het toch voornamelijk met Zuid Afrikanen moeten doen. Verder niet. Wat dat betreft een ideale competitie. Schrik niet van de kwaliteit van je selectie in het begin, want die is echt heel laag. Maar goed, nogmaals, dat maak het voor mij juist weer leuk
Schenkeveld is bij mij echt 10x niets, maar Mokotjo is echt een baas. Van Haaren en Cabral gaan het bij mij echt nooit redden en ik maak me ernstig zorgen om Castaignos. Heb hem nu voor het derde jaar op rij verhuurd (Bundesliga, Primera Division en nu bij Reading in de PL) maar hij lijkt nauwelijks beter te zijn geworden en hij scoort erg weinig. Ik ga hem sowieso nog niet verkopen deze zomer, want hij kan nog wel verhuurd worden en in waarde stijgen, maar ik vrees dat hij ondanks mijn inspanningen nooit van toegevoegde waarde zal worden. Gelukkig heb ik zat andere talenten die zich wel ontwikkelen, waaronder een Mexicaanse AMC/ST die waarschijnlijk wel een wereldtopper gaat worden.quote:Op zondag 21 november 2010 21:47 schreef Kevillac het volgende:
Tweede seizoen met Feyenoord en weer derde. Maar dit keer streed ik tot de laatste dag mee voor de titel. Na 33 wedstrijd was ik derde met 66, PSV tweede met 68 en Ajax eerste met 69 punten. Ik won op de laatste speeldag, maar PSV sleepte - nota bene in de ArenA tegen Ajax - alsnog de titel binnen. Ik heb wel de beker gewonnen.
Mulder, El Ahmadi, Auassar en Cissé verkocht, Casteels (GK, Genk), Didulica (AZ) Gil (DR, Cruzeiro), Insaurralde (DC, Boca) R. Drenthe (transfervrij) en Loovens gehaald. Had in de winterstop ook nog Christian Pander gehaald, de verdediging is echt optimaal bezet. Castaignos en Miguel Curiel terug van verhuur, zij zijn samen met Dost en Preto de aanvallers. Basisopstelling:
GK: Casteels/Didulica
DR: Gil/De Vrij
DC: Henrique/Loovens
DC: Insaurralde/Schenkeveld
DL: Lukovic/Pander
DM: Fer/Mokotjo
MR: Coelho/Van Haaren
ML: Drenthe/Cabral
AMC: Wijnaldum/Bruins
ST: Preto/Castaignos
ST: Dost/M. Curiel
Verder deze regen opgehaald bij Roda JC. Was het geld wel waard, denk ik zo!
[ afbeelding ]
Nu toch echt een keer voor de titel gaan.
Schenkeveld is bij mij ook niet veel, maar als het goed is speelt hij alleen in uiterste noodgevallen. Kongolo wordt een goeie, maar die heb ik een jaartje verhuurd aan KV Mechelen. Van Haaren heb ik in het afgelopen seizoen regelmatig laten spelen, zo'n 25 wedstrijden in totaal (inclusief invalbeurten) en hij haalde gemiddeld toch mooi een 7.10 ongeveer. Cabral heeft het leuk gedaan op huurbasis bij Dinamo Boekarest, dus ik ben benieuwd wat ie nu kan.quote:Op zondag 21 november 2010 21:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Schenkeveld is bij mij echt 10x niets, maar Mokotjo is echt een baas. Van Haaren en Cabral gaan het bij mij echt nooit redden en ik maak me ernstig zorgen om Castaignos. Heb hem nu voor het derde jaar op rij verhuurd (Bundesliga, Primera Division en nu bij Reading in de PL) maar hij lijkt nauwelijks beter te zijn geworden en hij scoort erg weinig. Ik ga hem sowieso nog niet verkopen deze zomer, want hij kan nog wel verhuurd worden en in waarde stijgen, maar ik vrees dat hij ondanks mijn inspanningen nooit van toegevoegde waarde zal worden. Gelukkig heb ik zat andere talenten die zich wel ontwikkelen, waaronder een Mexicaanse AMC/ST die waarschijnlijk wel een wereldtopper gaat worden.
Wat heb je betaald voor die Casteels als ik vragen mag?
Galván inderdaad, ja.quote:Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Schenkeveld is bij mij ook niet veel, maar als het goed is speelt hij alleen in uiterste noodgevallen. Kongolo wordt een goeie, maar die heb ik een jaartje verhuurd aan KV Mechelen. Van Haaren heb ik in het afgelopen seizoen regelmatig laten spelen, zo'n 25 wedstrijden in totaal (inclusief invalbeurten) en hij haalde gemiddeld toch mooi een 7.10 ongeveer. Cabral heeft het leuk gedaan op huurbasis bij Dinamo Boekarest, dus ik ben benieuwd wat ie nu kan.
Ik heb 525k betaald voor Koentje. Die Mexicaan is zeker Martín Galván? Of heb je een regen?
Grappig, Fer is ook mijn favoriete Feyenoorder! Maar ik heb hem twee jaar als ML gebruikt (dat zie ik in hem) en ga hem nu als DM gebruiken omdat Drenthe en Cabral er zijn voor de ML positie. Biseswar vind ik ook een lekker speletje op FM, maar die klapkut wilde z'n contract niet verlengen en is gratis naar HSV gewandeld...quote:Op zondag 21 november 2010 22:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Galván inderdaad, ja.
Is dit jaar verhuurd aan Sporting en doet het prima daar. Eigenlijk was hij al wel goed genoeg om erbij te houden maar ik had te veel spelers in de aanval en hij is nog jong natuurlijk. Ik heb dan zelf een baas van een spits gehuurd sinds een jaar en hij blijft nog tot de zomer, zijn naam is Blas Pérez (van Tigres, hij zelf is Panamees). Heb Fer ook verhuurd want hij liep te zeiken en ik had ook genoeg spelers voor het middenveld (sowieso speel ik niet met een MC). Doet het ook goed maar geblesseerd voor 2-3 maanden en zijn contract loopt over iets meer dan een jaar af en vooralsnog wil hij niet verlengen. Mijn favoriete Feyenoorder in het echt, maar in FM heb ik continu bonje met hem...
Ook nog een zeer talentvolle keeper aangetrokken van PSG voor veel te veel geld, deze zomer Michael Rensing verkopen denk ik na drie jaar trouwe dienst en dan mag hij het overnemen.
Biseswar is wel echt belachelijk goed hoor in FM! Staat nog steeds in de basis bij mij en hij scoort aan de lopende band (als ML).![]()
Jeugdspeler Elvis Manu lijkt namens Excelsior topscorer in de JL te gaan worden. In het echt schijnt dat ook een groot talent te zijn.![]()
Dat dus. Drie landskampioenschappen later zeiken ze nog over die beslissingquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gerrit
Net als dat mijn fans al drie jaar verdrietig zijn dat Tom van Weert - draak zonder enige potentie - vertrokken is naar een amateurclub
God ja. Ik sta nu bovenaan terwijl ik als media prediction 17e zou moeten staan, en het enige wat ze kunnen uitkramen is het feit dat ik 1 of andere nobody heb laten gaan die nu bij de nummer 18 van de Jupiler League speeltquote:Op maandag 22 november 2010 09:43 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dat dus. Drie landskampioenschappen later zeiken ze nog over die beslissing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |