Wat een conscensis zeg.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:32 schreef Chowi het volgende:
Oké, ik ga het woord:
consencieus
concensieus
consentieus
conscienteus
CONSCIËNTIEUS
dus nooit meer verkeerd schrijven. Starting now..
Wat leuk, gefeliciteerd!quote:
Weet je zeker dat je niet 'constipatie' bedoelde?quote:Op woensdag 15 december 2010 22:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Om mijn voorgaande 3 posts nog even uit te breiden, meld ik even dat ik het woord 'consternatie' bedoelde.
Dank je.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:38 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat leuk, gefeliciteerd!
Heb je nu een van Dale en pen gewonnen?
Wat suf dan dat ze op tv zeiden dat dit vier fouten waren. Ha, mijn foutenaantal daalt zienderogen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik had het ook fout, ik had 'eerste, tweede en derde generatie allochtonen' (het werd ook met een verkeerde intonatie ook voorgelezen; de klemtoon lag op allochtonen, maar als hij op derde gelegen zou hebben, had je kunnen weten dat het een aaneengeschreven samenstelling was) en dat was 2 fouten volgens de jury.
Dacht ik ook.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar als je het als het als bijvoegelijk naamwoord gebruikt, als in 'mijn geüpgradede computer,' dan moet je het toch zo makkelijk als kan spellen? Dan valt de laatste de dus weg?
Ik zou het gewoon uitleggen als: generatie en allochtonen zijn zelfstandige naamwoorden en vormen een samenstelling. De rangtelwoorden komen er aan vast, aangezien die slaan op het eerste deel van de samenstelling in plaats van het tweede.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:09 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Omdat het echt een begrip is, ipv gewoon allochtonen van de derde generatie. Ja, dit is een kutuitleg, het is echt heel erg een nuance/gevoel en moeilijk in woorden te vatten.
Ik vind haar altijd vervelend voorlezen! Ook niet goed articuleren en klinkers totaal anders uitspreken. Belgisch of niet, 't lijkt wel of ze het soms expres doet.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:52 schreef Maravilla het volgende:
34 fout. Ben ik niet ontevreden mee.Vond alleen wel dat de Vlaamse mevrouw af en toe wat snel voorlas, in ieder geval sneller dan Philip.
Nee dus, maar het is wel bijzonder treurig als je Culemborg niet kunt spellen.quote:Werd bijvoorbeeld het fout spellen van Culemborg als fout gerekend?
Dat staat toch niet in de Van Dale?
Maar het verschil gaat meer om wanneer het derdegeneratieallochtonen is en derde generatie allochtonen (dat in een andere context ook correct kan zijn).quote:Op woensdag 15 december 2010 22:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon uitleggen als: generatie en allochtonen zijn zelfstandige naamwoorden en vormen een samenstelling. De rangtelwoorden komen er aan vast, aangezien die slaan op het eerste deel van de samenstelling in plaats van het tweede.
Inderdaad ja, vooral veel te snel. Maar dat doet ze elk jaar wel, meestal zegt er wel iemand iets van.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind haar altijd vervelend voorlezen! Ook niet goed articuleren en klinkers totaal anders uitspreken. Belgisch of niet, 't lijkt wel of ze het soms expres doet.
Vond het wel een erg leuk dictee dit jaar; bij de eerste lezing volgde ik er geen reet van, maar het bleek eenvoudiger dan ik dacht!quote:laisser faire: twee woorden en met -er in het eerste woord (hoewel in het Frans de gebiedende wijs laissez logischer is);
Dat had ik ook! Ik dacht echt gelijk; wow, dit wordt het moeilijkste dictee ooit. Maar 't viel dus wel mee.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:27 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vond het wel een erg leuk dictee dit jaar; bij de eerste lezing volgde ik er geen reet van, maar het bleek eenvoudiger dan ik dacht!
Zin 1:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |