abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88630024
Welkom in hét topic voor alle (ex-)studenten en medewerkers van Wageningen Universiteit, Van Hall Larenstein Wageningen en natuurlijk alle andere geïnteresseerden!

Met onder anderen:
Bierie, bioloogje, Blurred86, Casparovvv, Ducktails, GFA, ieniminimuis, jappas, Kees22, kippiej, Klaudias, leolinedance, maen, Momo..., MrMazzeltov, Reflectionne, Sodium, Zith

Voor een eerste indruk, wat foto's van de (onderwijs)gebouwen:

Forum

Forum, van binnenuit bekeken (met dank aan Zith!)

Atlas

Lumen

Gaia

Radix

Het toekomstige Orion

...en alles overzichtelijk op een plattegrond

Voor meer informatie over de campus, alle gebouwen op en rond de campus en uiteraard de herkomst van de foto's hierboven: zie hier.

Overige handige links:

Wageningen Universiteit:
-Website Wageningen Universiteit en website Wageningen UR;
-Algemene informatie voor studiekiezers BSc en MSc;
-Informatie voor toekomstige MSc-studenten (hoe in te schrijven etc);
-Kalender academisch jaar 2010-2011;
-Studiegids 2010-2011;
-Een praktische gids 'Wiewatwaar in Wageningen' (van vorig jaar);
-Een overzichtskaart van Wageningen, waarop oa de gebouwen van WUR staan.

Van Hall Larenstein:
-Website Van Hall Larenstein.

Algemeen:
-Vertrektijden bus 88 van Ede naar Wageningen...
...en ook weer terug;
-Link naar de Resource, magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen UR;
-Link naar Idealis, de studentenhuisvester van Wageningen;
-Website van de Algemene Introductie Dagen 2010 Wageningen;
-Foto's van AID 2010.

Voorgaande delen:
Deel 1;
Deel 2;
Deel 3;
Deel 4;
Deel 5.
pi_88631728
*O* Go Reflectionne!

Hier nog even de laatste twee posts uit de vorige reeks:

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:30 schreef ieniminimuis het volgende:
mss kan ik wel vertellen dat ik me begin te ergeren aan de verbouwingen van Idealis... In februari/maart net het elektra project gehad, een maand geleden ongeveer brandveiligheid aanpassingen en nu gaan ze de waslijnen vervangen (wrm is mij een compleet raadsel) en gaan ze iets op het dak doen... ik woon ook vlakbij de parkeerplaats waar alle keetjes staan en waar ze ook steeds lekker aan het zagen zijn enzo...
ben benieuwd wat idealis verzint om te verbouwen na de kerstvakantie...
nog meer mensen last van de verbouwlustige idealis?
en

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:07 schreef Reflectionne het volgende:

Hmm tsja.. ze bedenken wel steeds nieuwe dingen (we hadden het er toevallig op de meet ook over).. Het is wel vervelend dat ze constant bezig zijn. Ik moet zeggen dat ik alleen zelf weinig last van ze heb, alleen binnenkort hebben we geen kraan + afvoer in de keuken, maarja, dat wordt afwassen in de badkamer.. Kan me wel voorstellen dat als je dicht bij de parkeerplaats woont dat je veel last van het lawaai daarvan hebt. Wel irritant ja!
pi_88632844
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:01 schreef Sodium het volgende:
*O* Go Reflectionne!

Hier nog even de laatste twee posts uit de vorige reeks:

[..]

en

[..]

Goed plan ja die posts! Haha.

Het was erg makkelijk om een vervolg topic aan te maken zoals je al genoemd had.. Fluitje van een cent!
pi_88641702
ik lurk weer vrolijk mee dit topic hoor!
heb nooit zo veel nuttigs toe te voegen :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_88654217
Zo weer even meeposten. Toch maar weer mooi een topic vol gel*ld :P
Profiel opgeheven.
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:18:10 #6
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_88659165
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:40 schreef Blurred86 het volgende:
Ik ook niet, maar ik post hier ook gewoon. Dus laat dat je niets tegenhouden :P
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:26:34 #7
163216 bioloogje
pi_88659619
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:35 schreef Reflectionne het volgende:
Nou nou, wat een rust hier.. Maar ik zie het, allemaal druk met de studie! Drukke tweede periode dus?

Who, bioloogje, half 6, respect hoor!! Ik moe(s)t elke ochtend (bijna niet meer) om 6 uur op en trok dat al slecht (lees: Móet om 22uur naar bed enzo).. Moet je zo lang reizen?

Ik heb gisteren m'n eindevaluatie met m'n stagebegeleider gehad en heb het gehaald whoehoe! Nog even 4 daagjes knallen en ik ben klaar!
Ik hoef niet zo lang te reizen maar de lessen beginnen om 8 uur... :'(. dus moet om 6.15 de deur uit om om 6.30 de bus naar Arnhem te hebben. Ben vervolgens om 7.45 op stage. Het vroeg opstaan is wel zwaar ja, moet dus voortaan door de weeks idd vroeg gaan slapen. }:|
pi_88675123
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:26 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik hoef niet zo lang te reizen maar de lessen beginnen om 8 uur... :'(. dus moet om 6.15 de deur uit om om 6.30 de bus naar Arnhem te hebben. Ben vervolgens om 7.45 op stage. Het vroeg opstaan is wel zwaar ja, moet dus voortaan door de weeks idd vroeg gaan slapen. }:|
Inderdaad een heftig bestaan. Vooral omdat je zo enorm vroeg op moet. Ben je 's avonds wel een beetje op tijd thuis? Stage en afstuderen hebben overigens ook wel goede kanten: echt vrij zijn wanneer je naar huis gaat, geen bergen leeswerk, makkelijk netwerken, veelal gratis koffie en thee en geen tentamenweekstress. Ik moet eerlijk toegeven dat dat soms ook wel fijn is, hoor.
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:35:50 #9
163216 bioloogje
pi_88675307
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:29 schreef Sodium het volgende:

[..]

Inderdaad een heftig bestaan. Vooral omdat je zo enorm vroeg op moet. Ben je 's avonds wel een beetje op tijd thuis? Stage en afstuderen hebben overigens ook wel goede kanten: echt vrij zijn wanneer je naar huis gaat, geen bergen leeswerk, makkelijk netwerken, veelal gratis koffie en thee en geen tentamenweekstress. Ik moet eerlijk toegeven dat dat soms ook wel fijn is, hoor.

Meestal ben ik wel redelijk op tijd thuis ja. Maar het kan gaan voorkomen dat je vervolgens nog wel nakijkwerk hebt of lessen voor de volgende dag moet voorbereiden. Dit probeer ik wel zoveel mogelijk op stage zelf te doen. Maar tot nu toe bevalt het wel. Het is alleen dat reizen en het feit dat ik lange tijd erg weinig voor de studie heb moeten doen waardoor ik totaal niet in zo'n werkritme zit. Het is dus eigenlijk wel goed voor me dat ik weer in dat ritme geslingerd word. :@
pi_88679348
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:35 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Meestal ben ik wel redelijk op tijd thuis ja. Maar het kan gaan voorkomen dat je vervolgens nog wel nakijkwerk hebt of lessen voor de volgende dag moet voorbereiden. Dit probeer ik wel zoveel mogelijk op stage zelf te doen. Maar tot nu toe bevalt het wel. Het is alleen dat reizen en het feit dat ik lange tijd erg weinig voor de studie heb moeten doen waardoor ik totaal niet in zo'n werkritme zit. Het is dus eigenlijk wel goed voor me dat ik weer in dat ritme geslingerd word. :@
Ohja, je hebt als docent zijnde natuurlijk ook nog nakijkwerk... Een werkritme pak je waarschijnlijk wel vrij snel weer op. Even doorbijten nog. Hoe lang duurt je stage in totaal?

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:40 schreef Blurred86 het volgende:
Even een vraag out of the blue: deed jij niet aan hardlopen?
  zondag 14 november 2010 @ 13:23:17 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_88696876
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:55 schreef Sodium het volgende:

[..]

Even een vraag out of the blue: deed jij niet aan hardlopen?
jep! al gaat het iets minder fanatiek nu ik druk ben met mijn thesis en het vroeg donker wordt en het de helft van de tijd regent :P
pi_88697382
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:23 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

jep! al gaat het iets minder fanatiek nu ik druk ben met mijn thesis en het vroeg donker wordt en het de helft van de tijd regent :P
Nouja, afgezien daarvan heb je vast meer ervaring dan ik. Ik vraag me af hoe je het beste met hardlopen kunt beginnen (afgezien van de aanschaf van goede schoenen). Hardloopschema? Via een vereniging vanuit het USB? Kun je daar zomaar bij, middenin het collegejaar? Hoe loop jij? Op eigen initiatief of heb je je ergens aangesloten? Wat een vragen :@
pi_88746220
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:39 schreef Sodium het volgende:

[..]

Nouja, afgezien daarvan heb je vast meer ervaring dan ik. Ik vraag me af hoe je het beste met hardlopen kunt beginnen (afgezien van de aanschaf van goede schoenen). Hardloopschema? Via een vereniging vanuit het USB? Kun je daar zomaar bij, middenin het collegejaar? Hoe loop jij? Op eigen initiatief of heb je je ergens aangesloten? Wat een vragen :@
Ik ben zelf (een keer of 3-4 :')) met een schema begonnen, ik heb de start to run podcast gebruikt van Evy Gruyaert (is gratis te downloaden). Daarbij wordt je steeds verteld wanneer je moet lopen en wanneer wandelen (en ze moedigt je ook aan terwijl je aan het lopen bent :P), maar je moet wel tegen de slechte muziek kunnen, ik had er na een tijdje echt genoeg van!
Ben dus in de afgelopen paar jaar een paar keer begonnen en weer gestopt met dat schema, en pas sinds afgelopen mei loop ik wat serieuzer. Heb toen ook niet meer dat schema gebruikt maar ben gewoon zelf gaan lopen en dan steeds wat langer. Nu loop ik doordeweeks 1 of 2x ong. 6 km en in het weekend loop ik een langer stuk (10-15k).

Hoe je het beste kunt beginnen hangt vooral af van wat je wilt en wat je wilt bereiken denk ik ;) ik wilde juist niet bij een vereniging oid omdat ik flexibel wil zijn in de tijdstippen dat ik ga lopen. Ik vind het alleen lopen ook wel lekker juist eigenlijk. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het voor een ander juist beter werkt om bij een club te gaan, het is maar net wat je ligt!
Volgens mij is het in ieder geval belangrijk om langzaam op te bouwen om blessures te voorkomen!
Er is in LIF ook een topic voor beginnende hardlopers, daar zitten veel mensen die ook met zo'n schema aan het opbouwen zijn, dus dat is misschien ook wel interessant voor jou :)

beetje lang verhaal geworden, sorry :P
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 19:21:08 #14
230491 Zith
pls tip
pi_88749419
Ik geloof dat de bongerd elke x maanden een hardloopbeginnersgroep begint waar een trainer je op een ouderwetse manier vertelt hoe je moet rennen, stretchen, en dan zegt dat je 50 rondjes moet lopen ofzo :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 15 november 2010 @ 22:35:22 #15
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_88760571
jeuh een nieuwe week is aangebroken...
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_88769970
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:35 schreef ieniminimuis het volgende:
jeuh een nieuwe week is aangebroken...
En nu issie nog steeds niet middendoor :(.
pi_88774810
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 18:08 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Ik ben zelf (een keer of 3-4 :')) met een schema begonnen, ik heb de start to run podcast gebruikt van Evy Gruyaert (is gratis te downloaden). Daarbij wordt je steeds verteld wanneer je moet lopen en wanneer wandelen (en ze moedigt je ook aan terwijl je aan het lopen bent :P), maar je moet wel tegen de slechte muziek kunnen, ik had er na een tijdje echt genoeg van!
Ben dus in de afgelopen paar jaar een paar keer begonnen en weer gestopt met dat schema, en pas sinds afgelopen mei loop ik wat serieuzer. Heb toen ook niet meer dat schema gebruikt maar ben gewoon zelf gaan lopen en dan steeds wat langer. Nu loop ik doordeweeks 1 of 2x ong. 6 km en in het weekend loop ik een langer stuk (10-15k).

Hoe je het beste kunt beginnen hangt vooral af van wat je wilt en wat je wilt bereiken denk ik ;) ik wilde juist niet bij een vereniging oid omdat ik flexibel wil zijn in de tijdstippen dat ik ga lopen. Ik vind het alleen lopen ook wel lekker juist eigenlijk. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het voor een ander juist beter werkt om bij een club te gaan, het is maar net wat je ligt!
Volgens mij is het in ieder geval belangrijk om langzaam op te bouwen om blessures te voorkomen!
Er is in LIF ook een topic voor beginnende hardlopers, daar zitten veel mensen die ook met zo'n schema aan het opbouwen zijn, dus dat is misschien ook wel interessant voor jou :)

beetje lang verhaal geworden, sorry :P
Geen sorry, ik heb er juist veel aan om te lezen hoe jij het opgepakt hebt. Je loopt best flinke afstanden, overigens. Bepaal je vooraf dan je route? Knap hoor!

Ik vrees dat ik met een loopschema misschien toch teveel teruggeworpen ben op eigen initiatief. Zeker in het begin heb ik (denk ik) toch een soort controlerende factor nodig. Dat voorkomt dat je vroegtijdig afhaakt of blessures gaat ontwikkelen. Wanneer je individueel start, heb je geen externe prikkel om door te zetten. Eenmaal door die beginfase, prefereer ik inderdaad ook meer het 'individueel lopen'. Ik zal eens een kijkje nemen in LIF.
Had jij, toen je begon trouwens een goede (basis)conditie of viel dat mee? Mijn grootste angst is dat ik begin te lopen en dan ineens geconfronteerd wordt met mijn slechte conditie. Misschien is het daarom alleen al goed om me aan te sluiten bij een vereniging. :')

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:21 schreef Zith het volgende:
Ik geloof dat de bongerd elke x maanden een hardloopbeginnersgroep begint waar een trainer je op een ouderwetse manier vertelt hoe je moet rennen, stretchen, en dan zegt dat je 50 rondjes moet lopen ofzo :P
Dank voor je advies. Ik zal eens informeren.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:24:28 #18
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_88783178
zojuist zijn onze waslijnen vervangen ivm brandveiligheid... nou we mogen blij zijn als ik 1 fatsoenlijke wasmachine op kan hangen... we hebben al nadeel dat we een kleine gang zijn, maar dan nog... pfff... haat aan idealis en brandveiligheid
Trotste mama van Ambar
pi_88794138
gaan ze ook de waslijnen vervangen? :s we hebben net alles hier vernieuwd omdat het uit elkaar viel, hadden ze ook wel eerder kunnen zeggen...
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:34:50 #20
163216 bioloogje
pi_88794307
Wij hebben gelukkig een apart washok. Ik neem aan dat ze daar wel vanaf blijven... Al hadden ze laatst wel met de hoge drukspuit het ventilatierooster van buiten naar binnen schoongespoten. Al die troep zat dus op de schone was... Sukkels dat het zijn.

Daarnaast hebben ze nu de buitenkant van de kozijnen geverft. Maar ze hebben de opdracht gekregen het zo slordig mogelijk te doen dus randjes aan de binnenkant zijn ook half meegenomen. ;(
pi_88794532
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:57 schreef Sodium het volgende:

[..]

Geen sorry, ik heb er juist veel aan om te lezen hoe jij het opgepakt hebt. Je loopt best flinke afstanden, overigens. Bepaal je vooraf dan je route? Knap hoor!

Ik vrees dat ik met een loopschema misschien toch teveel teruggeworpen ben op eigen initiatief. Zeker in het begin heb ik (denk ik) toch een soort controlerende factor nodig. Dat voorkomt dat je vroegtijdig afhaakt of blessures gaat ontwikkelen. Wanneer je individueel start, heb je geen externe prikkel om door te zetten. Eenmaal door die beginfase, prefereer ik inderdaad ook meer het 'individueel lopen'. Ik zal eens een kijkje nemen in LIF.
Had jij, toen je begon trouwens een goede (basis)conditie of viel dat mee? Mijn grootste angst is dat ik begin te lopen en dan ineens geconfronteerd wordt met mijn slechte conditie. Misschien is het daarom alleen al goed om me aan te sluiten bij een vereniging. :')

[..]

Dank voor je advies. Ik zal eens informeren.
mijn conditie toen ik begon was echt heel slecht :D in de eerste les van die podcast moet je geloof ik 1, 2 en 3 minuten lopen (met wandelen tussendoor) en ik was helemaal kapot :P heb ook flink spierpijn gehad daarvan toen!
wel leuk om terug te kijken van hoe ver ik eigenlijk wel niet gekomen ben, ben best een beetje trots op mezelf! Vind het nu echt best verslavend, ik wil steeds sneller en verder en langer 8-)

oh en wat routes betreft: soms plan ik idd een hele route uit, maar ik heb inmiddels ook al wel een paar standaardroutes die ik graag loop. Het hangt er maar net een beetje vanaf waar ik zin in heb eigenlijk.
  woensdag 17 november 2010 @ 09:29:48 #22
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_88809682
ze hebben bij ons ook de kabels in ons ienimini washokje vervangen... alle plastic prut (de gewone allerdaagse waslijnen) mag niet meer alles is nu staalkabel geworden...
ben benieuwd wat het doet met mijn tere kleding... die ik denk ik maar uit voorzorg aan hangertjes ga hangen ofzo...
Trotste mama van Ambar
pi_88825512
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:
ze hebben bij ons ook de kabels in ons ienimini washokje vervangen... alle plastic prut (de gewone allerdaagse waslijnen) mag niet meer alles is nu staalkabel geworden...
ben benieuwd wat het doet met mijn tere kleding... die ik denk ik maar uit voorzorg aan hangertjes ga hangen ofzo...
ik hang sowieso alles aan hangertjes, dan hoef ik t ook niet meer te gaan opvouwen enzo :P
Maar ik ben benieuwd wanneer ze hier gaan beginnen, ik hoor het geboor al maar nog niemand gezien.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:30:24 #24
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_88832327
wageningen, wereldstad!
-----------------------------------------------------------
Good night, good night! Parting is such sweet sorrow,
that I shall say good night till it be tomorrow
------------------------------------------------------------
pi_88835346
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:39 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

mijn conditie toen ik begon was echt heel slecht :D in de eerste les van die podcast moet je geloof ik 1, 2 en 3 minuten lopen (met wandelen tussendoor) en ik was helemaal kapot :P heb ook flink spierpijn gehad daarvan toen!
wel leuk om terug te kijken van hoe ver ik eigenlijk wel niet gekomen ben, ben best een beetje trots op mezelf! Vind het nu echt best verslavend, ik wil steeds sneller en verder en langer 8-)
:') Dat schept hoop aan deze kant, kan ik je verzekeren. Ik laat jullie wel weten hoe dit verhaal gaat aflopen (letterlijk, haha).

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:30 schreef fervente het volgende:
wageningen, wereldstad!
>>>Enof!<<< *O* Wageningen! *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Sodium op 17-11-2010 20:33:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')