SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk
Degene die willen:
- Purdey
- House_is_a_feeling
- Piles
- L0we
- FalleNk810i
- Marco001
- Monsterd.
Misschieners:
- Cherrylips
- Goddelijker
- Sjoegerd
Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst![]()
Ik zeg: schroef het erop en kijk of je het wat vindt, spuiten kan altijd nogquote:Op vrijdag 12 november 2010 01:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan altijd nog alles in het wit maken.. Maar wie weet doe ik het ook wel helemaal niet hoor. Die voorbumper alleen zou denk ik ook al wel goed staan. Set gele mistlampen er in voor de Franse sfeer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ben daarstraks ook nog ff weg geweest, maar toen had ik net een paar uur dat het wat minder was, nu gaat het af en toe weer flink tekeerquote:Op vrijdag 12 november 2010 01:43 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een gestorm buiten zeg.
Vanavond moest ik m'n stuur goed vasthouden op de snelweg.
vrachtwagens inhalen kan ook wel leuk zijn, hele tijd gewend aan die wind.. rijd je naast de vrachtwagen niks aan de hand, kom je ervoorbij en gelijk een klap wind tegen je auto, dat voel je wel zegmaarquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Vooral tegemoet komende vrachtwagens willen m'n 920kg auto'tje hard opzij blazen. Viel vanochtend wel mee maar gisteren was het wel even opletten steeds.
Ja daar kan ik me iets bij voorstellen iddquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:46 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
vrachtwagens inhalen kan ook wel leuk zijn, hele tijd gewend aan die wind.. rijd je naast de vrachtwagen niks aan de hand, kom je ervoorbij en gelijk een klap wind tegen je auto, dat voel je wel zegmaar
quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg: schroef het erop en kijk of je het wat vindt, spuiten kan altijd nogZie het eerst maar eens te vindenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Flinke zeldzaamheid iig.
Oh en die wind.. Zou vast leuk zijn om met mijn 700 kg over de Afsluitdijk te jagen
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
zo hard waaidfe het hier gisteravond niet.. Gewoon, net als altijd, 1 hand onderaan stuur.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:43 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een gestorm buiten zeg.
Vanavond moest ik m'n stuur goed vasthouden op de snelweg.
Ik heb wel eens gehad, haalde ik een touringcar in op de snelweg, met een Sprinter verlengd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:46 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
vrachtwagens inhalen kan ook wel leuk zijn, hele tijd gewend aan die wind.. rijd je naast de vrachtwagen niks aan de hand, kom je ervoorbij en gelijk een klap wind tegen je auto, dat voel je wel zegmaar
Maar joun auto is nogal klein, dat scheelt... Ik zou het met mijn auto nu zo doen, of joun auto... (ook al is het WK 10 maar niet met Windkracht 10 en een rolstoelbus...quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zie het eerst maar eens te vinden. Flinke zeldzaamheid iig.
Oh en die wind.. Zou vast leuk zijn om met mijn 700 kg over de Afsluitdijk te jagen
Ik hoef maar tot het stationquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:55 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb allemaal medelijden met jullie als je per auto ergens heen moet in die storm.. Hoor er wel meer fijne verhalen over idd..
ik heb me auto al uit een slootje kunne vissenquote:Op vrijdag 12 november 2010 01:43 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een gestorm buiten zeg.
Vanavond moest ik m'n stuur goed vasthouden op de snelweg.
Ik heb altijd twee handen aan het stuur.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:56 schreef Marco001 het volgende:
zo hard waaidfe het hier gisteravond niet.. Gewoon, net als altijd, 1 hand onderaan stuur.
Ik was alleen wel te druk bezig met opletten, omdat veel mensen nogal niet doorreden....
Anders zit ik namlijk ook altijd rustig te drinken enzo onderweg. (terugweg kon het trouwens wel.
Als ik eraan denk probeer ik het engiszins wel, maar na 2 minuten irriteert de houding mij dus hou ik op en ga ik lekker het stuur vashouden zoals hij voor mij conformtabel vasthoudt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:42 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik heb altijd twee handen aan het stuur.
Ten eerste omdat je dan goed kunt reageren en ten tweede omdat je dan recht zit en dat is het beste voor je rug.
Ik ben dan ook beroepschauffeur en ik heb alle klachten al voorbij zien komen bij collega's.
Dat begrijp ik maar het ligt er een beetje aan hoe lang je dagelijks in de auto zit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:44 schreef monsterd. het volgende:
Als ik eraan denk probeer ik het engiszins wel, maar na 2 minuten irriteert de houding mij dus hou ik op en ga ik lekker het stuur vashouden zoals hij voor mij conformtabel vasthoudt.
Dat valt mij mij juist heel erg mee. Ik doe alles zelf aan een auto, dat drukt de kosten van het onderhoud heel erg.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik vind dat jullie eigenlijk best makkelijk doen over de kosten voor onderhoud in die kilometervergoeding. Sure, je moet er een beetje mazzel mee hebben, maar als je precies bijhoudt wat je aan onderhoud kwijt bent en dat omslaat naar de kilometers die je sinds aanschaf met het ding gereden hebt, tikt dat nog best snel aan hoor.
Afgelopen 37.000 kilometer ben ik grofweg het volgende kwijt geweest aan onderhoud:quote:Nou heb ik het niet precies bijgehouden, maar ik wil er toch eens een slag naar slaan:
Turbo eraf geklapt, gebruikte van de sloop erop: 700 euries
Remmerij geheel vervangen: 500 euries
Koppeling + drukgroep: 600 euries (samen met kleine beurt gedaan dus weet het niet heel precies)
Distributieriem vervangen (en over een paar weken voor de tweede keer maar die tel ik nog nieteens mee): 550 euries
Banden: 525 euries
Aan incidentele dingen is dat dus al 2875 euries.
Dan iedere 15.000km een beurt, afwisselend groot en klein. Dat is inmiddels al 4x een kleine en 4x een grote beurt á 100 respectievelijk 240 euries. APK jaarlijks kost ook nog iets van 70 euries (dieseltje he). Dat is ook 1640 euries bij elkaar. En dan laat ik kleine dingetjes als een andere hoes voor om de vernellingspook en een interieurfiltertje ooit eens maar even buiten beschouwing.
In totaal kom je dan op grofweg 4600 euries onderhoud in 123.000km. Dat is evengoed 3,7 cent onderhoud per kilometer, dus dat is nog niet iets om maar half te vergeten.
Belasting en verzekering is bij mij bijna niet signifikant. Daar betaal ik 0,7 cent per kilometer voor. Daarnaast heb ik een negatieve afschrijving, ik kan hem nu voor meer verkopen dan ik hem gekocht hebquote:En nou ik toch bezig ben, waarom ook niet:
Brandstof: 6,9 c/km (1,15 per liter, verbruik 1 op 16,6)
Verzekering: 1,4c/km (zelfde als belasting, stomtoevallig)
Belasting: 1,4 c/km (96 euries per 3 maand, 27000km/jaar over 4 jaar en 9 maand)
Afschrijving: 4,5c/km (aanschaf 10.000, huidige waarde pakweg 4500, dus 5500 over 123000km)
Totaal: 17,9 cent/km.
Stel dat ik 19 cent de kilometer zou krijgen, dan zou ik er dus echt nét mee wegkomen. Moet ik niet te wild op het gas gaan, want die 16,6 is al aardig zuinig ingezet
met 2 handen aan mijn stuur kom ik al handen te kortquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zo hard waaidfe het hier gisteravond niet.. Gewoon, net als altijd, 1 hand onderaan stuur.
Ik was alleen wel te druk bezig met opletten, omdat veel mensen nogal niet doorreden....
Anders zit ik namlijk ook altijd rustig te drinken enzo onderweg. (terugweg kon het trouwens wel.
zit soms 8 uur per dag wel achter het stuur, en heb gemerkt dat ik in de mercedesbussen het minst last heb door een beetje over mijn stuur te hangen. Op de 1 of ander manier rijd dat voor mij het best.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:42 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik heb altijd twee handen aan het stuur.
Ten eerste omdat je dan goed kunt reageren en ten tweede omdat je dan recht zit en dat is het beste voor je rug.
Ik ben dan ook beroepschauffeur en ik heb alle klachten al voorbij zien komen bij collega's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |