abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:41:10 #1
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88621810
Aanschouw hier; het 22e autorij topic.

Discussieer hier over:
- Autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Klussen aan auto's
- Poetsen van je heilige koe
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk ;)
Degene die willen:
- Purdey
- House_is_a_feeling
- Piles
- L0we
- FalleNk810i
- Marco001
- Monsterd.

Misschieners:
- Cherrylips
- Goddelijker
- Sjoegerd

Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:42:07 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88621821
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:05 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Kan altijd nog alles in het wit maken.. Maar wie weet doe ik het ook wel helemaal niet hoor. Die voorbumper alleen zou denk ik ook al wel goed staan. Set gele mistlampen er in voor de Franse sfeer :P
Ik zeg: schroef het erop en kijk of je het wat vindt, spuiten kan altijd nog ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:43:36 #3
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88621836
Wat een gestorm buiten zeg.
Vanavond moest ik m'n stuur goed vasthouden op de snelweg. :D
pi_88621899
Deel 22 alweer :W
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:56:46 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88621996
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:43 schreef Goddelijker het volgende:
Ben daarstraks ook nog ff weg geweest, maar toen had ik net een paar uur dat het wat minder was, nu gaat het af en toe weer flink tekeer :Y
Het is wel droog nu gelukkig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88622036
Hier gaat het ook nog lekker tekeer buiten ja. Ben allang blij dat ik binnen kan blijven :D
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88623325
Gisteren was niet leuk op de snelweg met dat weer, maar was gelukkig thuis toen het heel heftig werd. En dadelijk weer de weg op, nu is het nog redelijk rustig, alleen flink koud :'(
pi_88623865
Kon net toch goed merken dat ik een lichte auto heb :')
En dan durven mensen nog te vragen of ik op de fiets ben :W
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:06:42 #9
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88624369
Oeh, deeltje 22 alweer w/
Ik ga dadelijk de storm maar eens trotseren. Misschien vanmiddag lekker lunchen op het terras buiten, in het zonnetje ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:34:22 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88625033
Is er 1 dag waarop ik naar werk moet lopen, regent het.. En dan gaat ook nog eens je paraplu kapot.. :{

Kortom, het is ook fijn weer in Polen :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88625312
Vooral tegemoet komende vrachtwagens willen m'n 920kg auto'tje hard opzij blazen. Viel vanochtend wel mee maar gisteren was het wel even opletten steeds.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88625379
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Vooral tegemoet komende vrachtwagens willen m'n 920kg auto'tje hard opzij blazen. Viel vanochtend wel mee maar gisteren was het wel even opletten steeds.
vrachtwagens inhalen kan ook wel leuk zijn, hele tijd gewend aan die wind.. rijd je naast de vrachtwagen niks aan de hand, kom je ervoorbij en gelijk een klap wind tegen je auto, dat voel je wel zegmaar :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88625443
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:46 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

vrachtwagens inhalen kan ook wel leuk zijn, hele tijd gewend aan die wind.. rijd je naast de vrachtwagen niks aan de hand, kom je ervoorbij en gelijk een klap wind tegen je auto, dat voel je wel zegmaar :P
Ja daar kan ik me iets bij voorstellen idd _O-
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88627301
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zeg: schroef het erop en kijk of je het wat vindt, spuiten kan altijd nog ;)

SPOILER
Zie het eerst maar eens te vinden :P. Flinke zeldzaamheid iig.

Oh en die wind.. Zou vast leuk zijn om met mijn 700 kg over de Afsluitdijk te jagen :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:55:42 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88627432
Ik heb allemaal medelijden met jullie als je per auto ergens heen moet in die storm.. Hoor er wel meer fijne verhalen over idd.. :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_88627445
quote:
zo hard waaidfe het hier gisteravond niet.. Gewoon, net als altijd, 1 hand onderaan stuur.
Ik was alleen wel te druk bezig met opletten, omdat veel mensen nogal niet doorreden....
Anders zit ik namlijk ook altijd rustig te drinken enzo onderweg. (terugweg kon het trouwens wel. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_88627522
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:46 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehad, haalde ik een touringcar in op de snelweg, met een Sprinter verlengd.
Toen ik er eenmaal voorbij kwam(had ik me al voorbereid op een windvlaag), kwam er net zo'n enorme windvlaag, dat ik met een achterwiel loskwam en echt bijna in de middenberm belande.. :o Was wel even een zweet in de bilnaad moment.....

quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zie het eerst maar eens te vinden :P. Flinke zeldzaamheid iig.

Oh en die wind.. Zou vast leuk zijn om met mijn 700 kg over de Afsluitdijk te jagen :')
Maar joun auto is nogal klein, dat scheelt... Ik zou het met mijn auto nu zo doen, of joun auto... (ook al is het WK 10 maar niet met Windkracht 10 en een rolstoelbus...

[ Bericht 14% gewijzigd door Marco001 op 12-11-2010 11:04:22 ]
pi_88627747
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:55 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb allemaal medelijden met jullie als je per auto ergens heen moet in die storm.. Hoor er wel meer fijne verhalen over idd.. :{
Ik hoef maar tot het station :Y)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:07:54 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_88629961
quote:
ik heb me auto al uit een slootje kunne vissen })
pi_88631135
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:56 schreef Marco001 het volgende:

zo hard waaidfe het hier gisteravond niet.. Gewoon, net als altijd, 1 hand onderaan stuur.
Ik was alleen wel te druk bezig met opletten, omdat veel mensen nogal niet doorreden....
Anders zit ik namlijk ook altijd rustig te drinken enzo onderweg. (terugweg kon het trouwens wel. :)
Ik heb altijd twee handen aan het stuur.
Ten eerste omdat je dan goed kunt reageren en ten tweede omdat je dan recht zit en dat is het beste voor je rug.
Ik ben dan ook beroepschauffeur en ik heb alle klachten al voorbij zien komen bij collega's.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:44:16 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88631177
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:42 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ten eerste omdat je dan goed kunt reageren en ten tweede omdat je dan recht zit en dat is het beste voor je rug.
Ik ben dan ook beroepschauffeur en ik heb alle klachten al voorbij zien komen bij collega's.
Als ik eraan denk probeer ik het engiszins wel, maar na 2 minuten irriteert de houding mij dus hou ik op en ga ik lekker het stuur vashouden zoals hij voor mij conformtabel vasthoudt. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_88631233
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:44 schreef monsterd. het volgende:

Als ik eraan denk probeer ik het engiszins wel, maar na 2 minuten irriteert de houding mij dus hou ik op en ga ik lekker het stuur vashouden zoals hij voor mij conformtabel vasthoudt. ;)
Dat begrijp ik maar het ligt er een beetje aan hoe lang je dagelijks in de auto zit.
Als je langer achter het stuur zit per dag dan krijg je uiteindelijk allerlei nek en rug klachten als je wat scheef zit.
pi_88631364
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik vind dat jullie eigenlijk best makkelijk doen over de kosten voor onderhoud in die kilometervergoeding. Sure, je moet er een beetje mazzel mee hebben, maar als je precies bijhoudt wat je aan onderhoud kwijt bent en dat omslaat naar de kilometers die je sinds aanschaf met het ding gereden hebt, tikt dat nog best snel aan hoor.
Dat valt mij mij juist heel erg mee. Ik doe alles zelf aan een auto, dat drukt de kosten van het onderhoud heel erg.
quote:
Nou heb ik het niet precies bijgehouden, maar ik wil er toch eens een slag naar slaan:
Turbo eraf geklapt, gebruikte van de sloop erop: 700 euries
Remmerij geheel vervangen: 500 euries
Koppeling + drukgroep: 600 euries (samen met kleine beurt gedaan dus weet het niet heel precies)
Distributieriem vervangen (en over een paar weken voor de tweede keer maar die tel ik nog nieteens mee): 550 euries
Banden: 525 euries
Aan incidentele dingen is dat dus al 2875 euries.
Dan iedere 15.000km een beurt, afwisselend groot en klein. Dat is inmiddels al 4x een kleine en 4x een grote beurt á 100 respectievelijk 240 euries. APK jaarlijks kost ook nog iets van 70 euries (dieseltje he). Dat is ook 1640 euries bij elkaar. En dan laat ik kleine dingetjes als een andere hoes voor om de vernellingspook en een interieurfiltertje ooit eens maar even buiten beschouwing.
In totaal kom je dan op grofweg 4600 euries onderhoud in 123.000km. Dat is evengoed 3,7 cent onderhoud per kilometer, dus dat is nog niet iets om maar half te vergeten.
Afgelopen 37.000 kilometer ben ik grofweg het volgende kwijt geweest aan onderhoud:

koppeling + drukgroep, 100 euro
andere versnellingsbak, 75 euro
2 sets banden (winter + zomer), 450 euro
2 aandrijfassen, 200 euro
wiellager, 100 euro
remklauwen van een andere express gereviseerd, complete remmerij nagekeken, 50 euro
distributieriem: 100 euro
Dat zijn dan een beetje de grote zaken, denk dat ik in totaal zo'n 1500 euro kwijt ben geweest aan (achterstallig) onderhoud.

Verder doe ik hem elke 10.000 km een beurt, afwisselend groot en klein.

quote:
En nou ik toch bezig ben, waarom ook niet:
Brandstof: 6,9 c/km (1,15 per liter, verbruik 1 op 16,6)
Verzekering: 1,4c/km (zelfde als belasting, stomtoevallig)
Belasting: 1,4 c/km (96 euries per 3 maand, 27000km/jaar over 4 jaar en 9 maand)
Afschrijving: 4,5c/km (aanschaf 10.000, huidige waarde pakweg 4500, dus 5500 over 123000km)
Totaal: 17,9 cent/km.

Stel dat ik 19 cent de kilometer zou krijgen, dan zou ik er dus echt nét mee wegkomen. Moet ik niet te wild op het gas gaan, want die 16,6 is al aardig zuinig ingezet :P
Belasting en verzekering is bij mij bijna niet signifikant. Daar betaal ik 0,7 cent per kilometer voor. Daarnaast heb ik een negatieve afschrijving, ik kan hem nu voor meer verkopen dan ik hem gekocht heb ;). En daar bovenop liggen de brandstofkosten ook nog eens lager :).

Brandstof: 6 ct per km
Verzekering + belasting: 1.5 ct per km
Afschrijving: 0
Onderhoud: 4 ct per km (maar dat gaat omlaag nu)
totaal: 11,5 cent per kilometer, maar verwacht de komende 20k aan kilometers alleen wat klein onderhoud :).
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:50:59 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_88631396
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:56 schreef Marco001 het volgende:

[..]

met 2 handen aan mijn stuur kom ik al handen te kort ;) jah oudjes hé in de storm
pi_88631593
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:42 schreef thumbnail het volgende:

[..]

zit soms 8 uur per dag wel achter het stuur, en heb gemerkt dat ik in de mercedesbussen het minst last heb door een beetje over mijn stuur te hangen. Op de 1 of ander manier rijd dat voor mij het best.
In de luxe's e.d. zit ik wel gewoon, alleen lang niet altijd met 2 handen aan het stuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')