abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 november 2010 @ 00:25:16 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88619797
101112_122036_f12010headerabu.jpg

De laatste race van het Formule 1-seizoen 2010 zal komend weekend in Abu Dhabi verreden worden. Op het Yas Marina Circuit zal duidelijk worden wie de nieuwe kampioen wordt en hiermee Jenson Button opvolgt. Ferrari-coureur Fernando Alonso heeft de beste papieren, maar de Spanjaard weet dat Red Bull-rijders Mark Webber en Sebastian Vettel over de snellere bolides beschikken. Ook McLaren-coureur Lewis Hamilton maakt nog kans op de titel, maar hij kan deze alleen pakken als de drie andere titelkandidaten uitvallen en hij de race wint.

101112_122036_f12010abuyas.jpg

Het Yas Marina Circuit is 5,55 kilometer lang, wat betekent dat de coureurs 55 ronden zullen rijden. Het rechte stuk dat ze achterop tegenkomen behoort met 1,2 kilometer tot de langste van de kalender. De race zal in het licht beginnen, maar in het donker eindigen. Opvallend detail aan de baan is dat de coureurs bij het uitrijden van de pitstraat door een tunneltje moeten rijden.

101112_122036_AbuDhabiBaan.jpg
Bron: FIA.com

Lengte: 5.554 km
Aantal ronden: 55
Totale lengte: 305.355 km
Ronderecord: 1:40.279 (S. Vettel - Red Bull Racing RB5, 2009)



101112_122036_f12010abustand.jpg

Coureurs
Pos.RijderTeamPunten
1Fernando AlonsoFerrari246
2Mark WebberRed Bull Racing238
3Sebastian VettelRed Bull Racing231
4Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes222
5Jenson ButtonMcLaren-Mercedes199
6Felipe MassaFerrari143
7Nico RosbergMercedes Grand Prix130
8Robert KubicaRenault126
9Michael SchumacherMercedes Grand Prix72
10Adrian SutilForce India F147
11Rubens BarrichelloWilliams47
12Kamui KobayashiSauber32
13Nico HulkenbergWilliams22
14Vitantonio LiuzziForce India F121
15Vitaly PetrovRenault19
16Sebastien BuemiScuderia Toro Rosso8
17Pedro de la RosaSauber6
18Nick HeidfeldSauber6
19Jaime AlguersuariScuderia Toro Rosso3
20Heikki KovalainenLotus F10
21Jarno TrulliLotus F10
22Bruno SennaHRT F1 Team0
23Lucas Di GrassiVirgin Racing0
24Karun ChandhokHRT F1 Team0
25Timo GlockVirgin Racing0
26Sakon YamamotoHRT F1 Team0
27Christian KlienHRT F1 Team0


Constructeurs
Pos.TeamPunten
1Red Bull Racing469
2McLaren- Mercedes421
3Ferrari389
4Mercedes Grand Prix202
5Renault145
6Williams69
7Force India F168
8Sauber44
9Scuderia Toro Rosso11
10Lotus F10
11HRT F1 Team0
12Virgin Racing0


101112_122036_f12010abuvorig.jpg

In 2009 stond de eerste Grand Prix van Abu Dhabi op het programma. McLaren bleek in de vrije trainingen erg snel en pakte via Lewis Hamilton dan ook de poleposition. Red Bull-rijder Sebastian Vettel was tweede in de kwalificatie voor zijn teamgenoot Mark Webber.



Hamilton ging het eerste deel aan de leiding, op de voet gevolgd door Vettel. De Duitser haalde de McLaren-coureur via de pitstops in en kreeg daarna de zege cadeau, toen McLaren Hamilton binnenriep vanwege een defecte achterrem. De enige andere uitvaller was Toro Rosso-rijder Jaime Alguersuari. Deze zorgde voor verwarring door langzaam binnen te komen en te stoppen bij het team van Red Bull dat wachtte op Vettel. De Spanjaard werd weer naar buiten gestuurd, maar gaf een ronde later alsnog op.

Webber eindigde op plaats twee, maar de Australiër had in de slotronden nog wel Brawn GP-coureur Jenson Button in zijn nek hijgen. De Brit werd gedurende de race opgehouden door Toyota-rijder Kamui Kobayashi, maar kon zich eenmaal ontworsteld aan de Japanner een weg naar voren banen. Zijn derde plaats betekende dat hij genoeg punten bijeensprokkelde om zijn eerste titel in de Formule 1 te pakken.

Het was tot nu toe de laatste race van Toyota in de Formule 1, terwijl BMW Sauber, Brawn GP en Renault F1 allemaal (gedeeltelijk) nieuwe eigenaars kregen.

101112_122036_f12010abutijd.jpg

Vrijdag 12 november 2010
10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2

Zaterdag 13 november 2010
11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie

Zondag 14 november 2010
14:00 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Nederlandse tijden

101112_122036_f12010abutv.jpg
Datum Tijd Programma
Za 13 november13.55-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Abu Dhabi - Kwalificatie
Zo 14 november13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - Abu Dhabi - Pre-show
Zo 14 november13.55-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - Abu Dhabi - Race
Zo 14 november20.30-21.00 uur RTL GP: Formule 1 - Abu Dhabi - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 13 november13.10-15.10 uur BBC1: Formule 1 - Abu Dhabi - Kwalificatie
Zo 14 november13.00-16.15 uur BBC1: Formule 1 - Abu Dhabi - Race
Zo 14 november20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - Abu Dhabi - Samenvatting
Nederlandse tijden

101112_122036_f12010abuweer.jpg
DagMinimumMaximumNeerslagkansWeerbeeld
Vrijdag23 °C29 °C0 %Zonnig
Zaterdag23 °C30 °C0 %Zonnig
Zondag21 °C32 °C0 %Zonnig
Bron: The Weather Channel
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:30:12 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88619984
It's been revealed that Fernando Alonso completed the last five races on the same engine. He'll use a relatively fresh one this weekend. #F1
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 november 2010 @ 00:31:01 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88620020
Betrouwbare Ferrari-motor dan
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 november 2010 @ 07:49:45 #4
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_88623490
Alonsooooooooooooooooooooo :D
pi_88623525
Go RBR
pi_88625006
En straks is Hamilton over drie dagen kampioen :')

Alles beter dan dat racemietje uit Oviedo met zijn selectief gejank.
Calmer than you are
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:37:15 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88625127
Volgens de geruchten is het niet alle races dezelfde motor geweest, maar steeds 1 van de 7.

Komende race kan hij die van Belgie of Bahrein gebruiken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88625590
Go Webber!
Go Hamilton!
Calm down, please!
pi_88625690
heeft er iemandd een stream kunnen vinden?
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:59:58 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88625786
http://www.livescorehunte(...)out=popup&Itemid=190

wel Pools (denk ik), maar de enige met beeld die ik tot nu toe heb kunnen vinden
pi_88626060
kut, die doet het hier niet ;(
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:11:36 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88626117
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:09 schreef Schunckelstar het volgende:
kut, die doet het hier niet ;(
ze hebben nog wat meer links

http://www.livescorehunte(...)re-Motor-Sports.html
pi_88626141
http://eplsite.com/stream1.html

deze is met bbc commentaar :)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_88626381
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En straks is Hamilton over drie dagen kampioen :')

Alles beter dan dat racemietje uit Oviedo met zijn selectief gejank.
Nou vind ik het wel erg ver gaan om te zeggen dat ik het Hamilton gun, want die neger mag ik ook voor geen meter, maar als ik dan toch moet kiezen dan mag Lewis hem inderdaad winnen en niet Alonso :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:23:08 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88626451
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:12 schreef Schunckelstar het volgende:
http://eplsite.com/stream1.html

deze is met bbc commentaar :)
^O^ Ja is beter, vreemd want deze deed het eerder niet bij mij, nu wel :)
pi_88626828
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:12 schreef Schunckelstar het volgende:
http://eplsite.com/stream1.html

deze is met bbc commentaar :)
Maar dan met dit beeld erbij nemen, is ietwat scherper :Y :Y
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:35:51 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88626842
Ik gun het Webber, zoniet dan maar een andere "nieuwe" wereldkampioen Vettel, mocht Hamiton het worden dan hebben we een hele speciale race gezien, als Alonso het wordt, niets anders dan respect
pi_88626958
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:20 schreef vosss het volgende:

[..]



Nou vind ik het wel erg ver gaan om te zeggen dat ik het Hamilton gun, want die neger mag ik ook voor geen meter, maar als ik dan toch moet kiezen dan mag Lewis hem inderdaad winnen en niet Alonso :P
Ik mag Hamilton steeds meer; een racer pur sang. Dat Spaanse mietje is gewoon een jankerd.

Hamilton=Messi
Alonso=Ronaldo.
Calmer than you are
pi_88627124
Mijn volgorde;

Webber <-- Zijn laatste echte kans denk ik
Vettel <-- Wordt vast wel eens WK
Alonso <-- omdat ik gewoon een hekel heb aan McLaren in het bijzonder
Hamilton <-- zie hierboven
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_88627375
Eigenlijk is dit circuit ook gewoon geen reet aan he...
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_88627680
Het zou mooi zijn als Vettel gewoon even Alonso van de baan af rijdt ^O^. En dan maar naar de boordradio van Ferrari luisteren om te wachten op een order aan Massa om Webber van de baan af te rijden in een ultieme poging om toch nog wereldkampioen te worden. Situatie na al dat gebeuk:.
Button 1, Rosberg 2, Hamilton 3. Mercedes maakt vervolgens snel een deal en Rosberg maakt een "foutje" waardoor Hamilton ineens 2e ligt en vlak voor de finish doet Button een Rubens waardoor Hamilton de race wint en de titel pakt _O_. Boete voor dit alles, 100k maar daar heb je een mastercard voor :D.
Get it and Bet it
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:33:13 #22
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_88628651
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:03 schreef SteveBudin het volgende:
Het zou mooi zijn als Vettel gewoon even Alonso van de baan af rijdt ^O^. En dan maar naar de boordradio van Ferrari luisteren om te wachten op een order aan Massa om Webber van de baan af te rijden in een ultieme poging om toch nog wereldkampioen te worden. Situatie na al dat gebeuk:.
Button 1, Rosberg 2, Hamilton 3. Mercedes maakt vervolgens snel een deal en Rosberg maakt een "foutje" waardoor Hamilton ineens 2e ligt en vlak voor de finish doet Button een Rubens waardoor Hamilton de race wint en de titel pakt _O_. Boete voor dit alles, 100k maar daar heb je een mastercard voor :D.
Priceless :D
Drugs are good mkay?
pi_88628926
Rijden GP2 en F1 de zelfde layout op deze baan? Ik vind het namelijk wel opvallend dat Giedo 1.50.600 rijdt en de HRT 1.50.271. :') :')
pi_88629040
Die HRT is eerder dit jaar ook al eens langzamer geweest als de GP2, treurig...

Zoals verwacht Vettel veruit de snelste. Ik denk dan ook dat hij dit weekend met gemak gaat domineren. De McLarens zouden wel eens roet in het eten kunnen gaan gooien voor Alonso, kan echt nog een groot probleem worden.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_88629079
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Pos  Driver              Car                   Time       Gap       Laps
 1.  Sebastian Vettel    Red Bull-Renault      1m42.760s            18
 2.  Lewis Hamilton      McLaren-Mercedes      1m43.369s  + 0.609s  16
 3.  Jenson Button       McLaren-Mercedes      1m43.785s  + 1.025s  19
 4.  Mark Webber         Red Bull-Renault      1m43.840s  + 1.080s  19
 5.  Robert Kubica       Renault               1m44.080s  + 1.320s  19
 6.  Fernando Alonso     Ferrari               1m44.121s  + 1.361s  17
 7.  Michael Schumacher  Mercedes              1m44.199s  + 1.439s  19
 8.  Kamui Kobayashi     Sauber-Ferrari        1m44.604s  + 1.844s  18
 9.  Nico Rosberg        Mercedes              1m44.718s  + 1.958s  19
10.  Nick Heidfeld       Sauber-Ferrari        1m44.737s  + 1.977s  19
11.  Felipe Massa        Ferrari               1m45.160s  + 2.400s  18
12.  Vitaly Petrov       Renault               1m45.445s  + 2.685s  21
13.  Rubens Barrichello  Williams-Cosworth     1m45.474s  + 2.714s  15
14.  Adrian Sutil        Force India-Mercedes  1m45.552s  + 2.792s  20
15.  Tonio Liuzzi        Force India-Mercedes  1m45.585s  + 2.825s  14
16.  Jaime Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari    1m46.003s  + 3.243s  20
17.  Nico Hulkenberg     Williams-Cosworth     1m46.644s  + 3.884s  19
18.  Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari    1m47.105s  + 4.345s  22
19.  Timo Glock          Virgin-Cosworth       1m48.450s  + 5.690s  19
20.  Jarno Trulli        Lotus-Cosworth        1m48.472s  + 5.712s  17
21.  Lucas di Grassi     Virgin-Cosworth       1m49.375s  + 6.615s  13
22.  Bruno Senna         Hispania-Cosworth     1m49.590s  + 6.830s  18
23.  Christian Klien     Hispania-Cosworth     1m50.274s  + 7.514s  17
24.  Fairuz Fauzy        Lotus-Cosworth        1m51.705s  + 8.945s  18
Calm down, please!
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:45:51 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88629120
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:43 schreef Burnie88 het volgende:
Die HRT is eerder dit jaar ook al eens langzamer geweest als de GP2, treurig...

Zoals verwacht Vettel veruit de snelste. Ik denk dan ook dat hij dit weekend met gemak gaat domineren. De McLarens zouden wel eens roet in het eten kunnen gaan gooien voor Alonso, kan echt nog een groot probleem worden.
McLaren doet het vrijdag altijd aardig, zie ze dat morgen met quali niet doen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 11:46:59 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88629165
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:03 schreef SteveBudin het volgende:
Het zou mooi zijn als Vettel gewoon even Alonso van de baan af rijdt ^O^. En dan maar naar de boordradio van Ferrari luisteren om te wachten op een order aan Massa om Webber van de baan af te rijden in een ultieme poging om toch nog wereldkampioen te worden. Situatie na al dat gebeuk:.
Button 1, Rosberg 2, Hamilton 3. Mercedes maakt vervolgens snel een deal en Rosberg maakt een "foutje" waardoor Hamilton ineens 2e ligt en vlak voor de finish doet Button een Rubens waardoor Hamilton de race wint en de titel pakt _O_. Boete voor dit alles, 100k maar daar heb je een mastercard voor :D.
Ik denk niet dat ze dan weg komen met een boete van 100K. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88629198
Vettel *O*

mijn RBR jack heeft geholpen :P
pi_88629218
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Ik denk niet dat ze dan weg komen met een boete van 100K. :')
idd dat is alleen voor ferrari :P mclaren knikkeren ze gewoon uit het kampioenschap :D
pi_88629369
quote:
The Betfair Contrarian: Why Fernando Alonso won't win the Drivers' Championship

With everything to race for in the final Grand Prix of the season, the Betfair Contrarian explains why he believes the market favourite will not emerge from Abu Dhabi with the Drivers' Championship...

Formula One's reputation for providing gripping television has dwindled in recent years, but even those with little interest in the sport were drawn in by 2007 and 2008's exciting title deciders. Another dramatic one is on the cards at Abu Dhabi on Sunday with four men still in mathematical contention (Alonso, Webber, Vettel and Hamilton) to top the standings and The Contrarian expects plenty more final day twists, which is why he is opposing 2.0 Drivers' Championship favourite Fernando Alonso...

The finale rarely passes without incident...

The destination of the Drivers' Championship has been determined at the final race in three of the last four years and the last two deciders have been anything but a stroll for the men who started the closing weekend in the ascendancy. In 2007, Kimi Raikkonen leapfrogged both Lewis Hamilton and Fernando Alonso with victory in Brazil, the McLaren duo finishing seventh and third respectively to somehow miss out on a Drivers' Championship that looked to be heading their way as early as August. The 2008 finale was even more remarkable, with Hamilton again appearing to have botched everything up, only to overtake Timo Glock for fifth place in the last few corners of the final lap in Brazil to cruelly deny Felipe Massa the title by a point.

Red Bull have the faster car

Throughout the campaign, Red Bull have had the quicker car, as their Constructors' Championship proves, and were it not for the fact that Sebastian Vettel and Mark Webber (despite the latter being 34) are fairly inexperienced when it comes to leading a title charge, and have at times become too preoccupied with bickering among themselves, you'd expect one of them to have the drivers' crown sewn up already. The gap in class has started to show recently though with one-twos in Japan and Brazil, and they are the two frontrunners in Abu Dhabi. Webber needs to gain nine points on Alonso, and Vettel 16, for either of them to win it, but Alonso is a distant 6.8 to win the race.

Alonso didn't deliver in Abu Dhabi last year...

The two-time world champion had a miserable time in the first ever Abu Dhabi Grand Prix last November, qualifying a dismal 16th out of 20 and producing a similarly disappointing performance in the race, finishing 14th to end his second spell with Renault on a low. In contrast, the three men capable of beating him to top spot on Sunday all impressed, with Hamilton 80.0, Vettel 9.0 and Webber 2.54 being the three fastest qualifiers and the Red Bull duo securing a one-two in the race, in which a brake problem forced Hamilton to retire.

...and has a poor record on the final day

Alonso has won the final race of the campaign just once in his eight-season Formula One career and that was back in 2005 when he already had the Drivers' Championship wrapped up. Since then he has twice been fighting for it on the curtain-closing weekend without taking the chequered flag.

Webber may receive a helping hand

Vettel led his Red Bull team-mate Webber home in Abu Dhabi last year and has already done so in three races this term, including two of the last three, making that the most recurrent top two pairing. On the last two occasions that they have been the top two though, Alonso has joined them on the podium and if that happens again, both members of the Austrian team will miss out on the Drivers' Championship, whereas were Vettel - who can only win if Alonso comes fifth or lower - to let Webber past him on the final lap, the Australian would be crowned champion. Vettel and Webber are far from best friends, however when asked about the possibility, the young German hinted that he would oblige, saying, "In that scenario, it is something you will think of". Alonso can hardly protest if it happens either, having benefitted from a similar situation in Germany.
Calm down, please!
pi_88630858
pi_88631096
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]



McLaren doet het vrijdag altijd aardig, zie ze dat morgen met quali niet doen
Vorig jaar waren ze ook erg sterk op Abu Dhabi, daarom. Maar het is wel zo dat Ferrari nu gewoon de racepace aan het testen is, VT2 zegt meer vanmiddag.
's Avonds een man, overdags rustig an
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:48:18 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88631299
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:43 schreef Burnie88 het volgende:
Die HRT is eerder dit jaar ook al eens langzamer geweest als de GP2, treurig...

Zoals verwacht Vettel veruit de snelste. Ik denk dan ook dat hij dit weekend met gemak gaat domineren. De McLarens zouden wel eens roet in het eten kunnen gaan gooien voor Alonso, kan echt nog een groot probleem worden.
Ik denk eerder voor Webber. Als bij de uitslag van VT1 Alonso alleen voor Kubioca komt dan staan Vettel en Alonso gelijk in punten en aantal overwinningen en piest Webber buiten de pot.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:49:00 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88631325
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:41 schreef Burnie88 het volgende:

[..]


Vorig jaar waren ze ook erg sterk op Abu Dhabi, daarom. Maar het is wel zo dat Ferrari nu gewoon de racepace aan het testen is, VT2 zegt meer vanmiddag.
Daar ben ik niet zo zeker van, dat Ferrari alleen racepace aan het testen is. Vorig jaar gingen de Ferrari's ook voor geen meter...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:08:10 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88631911
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:49 schreef sanger het volgende:

[..]



Daar ben ik niet zo zeker van, dat Ferrari alleen racepace aan het testen is. Vorig jaar gingen de Ferrari's ook voor geen meter...
Vorig jaar waren ze al heel vroeg gestopt met doorontwikkeling, ze gaan echt voorin meedoen dit weekend, tenminste met Alonso
pi_88633461
Probleem alleen is dat Hamilton ieder risico zal nemen omdat hij anders sowieso geen kampioen wordt. Dus daarom verwacht ik in ieder geval Hamilton voor Alonso dit weekend. En beide Red Bulls ook.

Nu eerst maar eens VT2 bekijken.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_88633915
McLaren lijkt wat extra snelheid te hebben gevonden.
Calm down, please!
pi_88633968
Alonso ook :D (edit knop is weer eens gestopt met werken :( )
Calm down, please!
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:09:57 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88634008
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:08 schreef Tarado het volgende:

[..]



Vorig jaar waren ze al heel vroeg gestopt met doorontwikkeling, ze gaan echt voorin meedoen dit weekend, tenminste met Alonso
Inderdaad, en na dat stoppen werd de auto alleen maar sneller..... Misschien hadden ze wel gewoon een slecht weekend maar volgens mij ligt de baan de Ferrari van toen niet zo. Zegt natuurlijk niets over nu.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:10:38 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88634038
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:54 schreef Burnie88 het volgende:
Probleem alleen is dat Hamilton ieder risico zal nemen omdat hij anders sowieso geen kampioen wordt. Dus daarom verwacht ik in ieder geval Hamilton voor Alonso dit weekend. En beide Red Bulls ook.
Dan kan Alonso dus 4de worden en is hij kampioen indien Webber niet wint.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88634229


"I saw the Senna movie before Karun" _O-
Calmer than you are
pi_88635422
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:43 schreef Burnie88 het volgende:
Zoals verwacht Vettel veruit de snelste. Ik denk dan ook dat hij dit weekend met gemak gaat domineren. De McLarens zouden wel eens roet in het eten kunnen gaan gooien voor Alonso, kan echt nog een groot probleem worden.
In VT1 is Vettel het snelste, inmiddels zitten we in VT2 en is Alonso al 1.296 seconden sneller dan Vettel in VT1. Dus Alonso gaat domineren en de McLaren's gaan roet in het eten gooien bij Red Bull?

Ik vind het wel frappant dat Hamilton ondanks drie uitvalbeurten (Hongarije, Italië, Singapore) in het tweede deel van het seizoen nog steeds kans maakt op de titel.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:57:29 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88635729
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:49 schreef Nober het volgende:

[..]



In VT1 is Vettel het snelste, inmiddels zitten we in VT2 en is Alonso al 1.296 seconden sneller dan Vettel in VT1. Dus Alonso gaat domineren en de McLaren's gaan roet in het eten gooien bij Red Bull?
Als Alonso domineert dan gooit er niemand roet in het eten bij RBR anders dan Alonso.

quote:
Ik vind het wel frappant dat Hamilton ondanks drie uitvalbeurten (Hongarije, Italië, Singapore) in het tweede deel van het seizoen nog steeds kans maakt op de titel.
Ik vind het frappant dat Alonso na zo een eerste helft nog steeds kans maakt :P Overigens hebben Webber en Vettel respectievelijk 2 en 4 uitvalbeurten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88636205
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:49 schreef Nober het volgende:

[..]



In VT1 is Vettel het snelste, inmiddels zitten we in VT2 en is Alonso al 1.296 seconden sneller dan Vettel in VT1. Dus Alonso gaat domineren en de McLaren's gaan roet in het eten gooien bij Red Bull?

Ik vind het wel frappant dat Hamilton ondanks drie uitvalbeurten (Hongarije, Italië, Singapore) in het tweede deel van het seizoen nog steeds kans maakt op de titel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:49 schreef Nober het volgende:

[..]



In VT1 is Vettel het snelste, inmiddels zitten we in VT2 en is Alonso al 1.296 seconden sneller dan Vettel in VT1. Dus Alonso gaat domineren en de McLaren's gaan roet in het eten gooien bij Red Bull?

Ik vind het wel frappant dat Hamilton ondanks drie uitvalbeurten (Hongarije, Italië, Singapore) in het tweede deel van het seizoen nog steeds kans maakt op de titel.
Hamilton heeft nu snelste tijd
pi_88636233
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:10 schreef Slein83 het volgende:

[..]


[..]



Hamilton heeft nu snelste tijd
en Vettel is nu sneller dan Alonso
pi_88636261
Massa STOP ?
Calm down, please!
pi_88636275
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Googolplexian het volgende:
Massa STOP ?
jep
pi_88636321
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Slein83 het volgende:

jep
Waarom? (Heb geen stream aan)
Calm down, please!
pi_88636350
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Waarom? (Heb geen stream aan)
gok dat de motor weer een uitgezet is :')

(heb geen geluid ;) )
pi_88636359
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Waarom? (Heb geen stream aan)
Geen idee, stond ineens stil langs baan. Stonden wel sporen, maar denk dat hij gewoon is stil gevallen.

edit: radio geeft aan low fuel
pi_88636512
Ah, thanks :)
Calm down, please!
pi_88636524
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Als Alonso domineert dan gooit er niemand roet in het eten bij RBR anders dan Alonso.

[..]



Ik vind het frappant dat Alonso na zo een eerste helft nog steeds kans maakt :P Overigens hebben Webber en Vettel respectievelijk 2 en 4 uitvalbeurten.
Dat is het ook, het al beslist moeten zijn, Webber en Vettel hebben gewoon gefaald. Qua 0 puntenscore heeft Webber er 2, Alonso 3, Vettel en Hamilton beide 4.
pi_88636596
De stomste uitval was toch wel Hamilton's Engine cooler die een teammember erop had laten zitten. 8)7
Calm down, please!
pi_88636682
aha dat was die van button in monaco!
pi_88636749
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:19 schreef Googolplexian het volgende:
De stomste uitval was toch wel Hamilton's Engine cooler die een teammember erop had laten zitten. 8)7
En de mooiste gaat naar Webber in Valencia, prachtige manier om iemand in te halen alleen niet erbij nagedacht dat je de finish niet haalt. :D


VT1+2 Abu Dhabi 2009, Fastest Lap:
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:41.307

Ze zijn dus al sneller...
pi_88636939
Luchtvochtigheid loopt aardig op daar. Nu 64%
Calm down, please!
pi_88636994
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:23 schreef Nober het volgende:

[..]



En de mooiste gaat naar Webber in Valencia, prachtige manier om iemand in te halen alleen niet erbij nagedacht dat je de finish niet haalt. :D


VT1+2 Abu Dhabi 2009, Fastest Lap:
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:41.307

Ze zijn dus al sneller...
De onboard beelden blijven ongelooflijk:


:o
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:29:35 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88637041
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:19 schreef Googolplexian het volgende:
De stomste uitval was toch wel Hamilton's Engine cooler die een teammember erop had laten zitten. 8)7
Dat was toch Button in Monaco?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88637144
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:29 schreef sanger het volgende:


Dat was toch Button in Monaco?
Mjah ... ik kan duidelijk niet twee dingen tegelijk :D (zoals FP2 kijken en ook nog eens me iets correct herinneren) :@
Calm down, please!
pi_88637409
Ben vrij zondagmiddag, dus kan kijken *O*
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:38:41 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88637410
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Mjah ... ik kan duidelijk niet twee dingen tegelijk :D (zoals FP2 kijken en ook nog eens me iets correct herinneren) :@
Voor zover ik me kan herinneren was jij ook geen vrouw, dus klopt :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_88637836
Bijdeze de Press conference op donderdag in Abu Dhabi met: Fernando Alonso, Mark Webber, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton en Nico Hülkenberg.

PRESS CONFERENCE

Q. A question to all the championship contenders. How do you approach this race? Do you approach it tactically, just to win, or does the approach evolve during the weekend? Lewis, from your point of view I guess it is relatively simple?

Lewis Hamilton: For me, I have nothing to lose. The guys in front of me have everything to lose, so for me I am going to be flat out as always. They have got generally faster cars than me but that doesn't mean that we cannot fight for a win. Obviously I have to win this race. That's what we plan to do.

Sebastian Vettel: Yeah, I am in a little bit of a similar situation to Lewis. It is pretty easy. Some 40 years ago, or a bit more, a Formula One driver said that in these races there is no tactics, the only tactic is to go flat out. The approach hasn't changed for the last couple of races and, for myself at least, it will not change here. It is a long weekend and we try to do our best and ideally try to put us in a similar situation as in Korea and the last race and then we see.

Q. Fernando, you are in the strongest position.

Fernando Alonso: I think we will still see how Friday goes, how Saturday goes as to how we approach the race on Sunday. I think it will depend on how the weekend is going. We will change the tactics depending on how competitive we are or which positions we are.

Mark Webber: The same as Fernando. We will see how the weekend shapes up but Fernando is in the best position. Then it goes a little bit down after that, so looking forward to it. It should be good.

Q. Looking at this circuit, the strengths of your cars around this track. Where are your cars particularly good for this circuit? Nico, I know you haven't been here before?

Nico Hulkenberg: That's why I don't know. I think in Brazil it showed in the Sunday race that it was pretty tough for us to keep up with the big boys. The pace wasn't quite there, so I don't expect any magic here. I think it will be as always from around P8 to P12, that's our range. I would be very happy if we could squeeze it into the points again.

Q. Lewis, your car's strengths around here?

LH: We have got a good engine. We have got relatively good downforce. I think in general we are quite quick down the straights. Maybe we have a little bit less downforce than the guys in front, so the straight really is our main strength. There are quite a good few straights here, so overtaking is definitely not impossible here.

SV: Corners. But I think the last couple of races we were also quite competitive with our F-duct getting better and better. We shall see. It should be okay.

FA: Well, I think we don't have the cornering speed of Red Bull and maybe we don't have the straight line speed of McLaren but that has been more or less the season so far for us. We are not the best in the straight line, we are not the best in the corners, but in general overall we are always quite competitive. We can adapt to any circuit in a good way, so I feel relatively confident for the performance of the car but let's see how it is going.

MW: Same again.

Q. Nico, after the pole position in Brazil has your position for next year changed in the team? Do you know what you are doing?

NH: No, unfortunately not. There is still no news regarding Williams. For me the most important thing is to remain in Formula One next year and that's the main aim.

Q. What really clicked in Brazil or was it just the conditions and you were there at the right time?

NH: I think it was a few circumstances. We had a very good tyre pressure. I was very aggressive from the out lap with the tyres and that is why every lap was getting better and better. I was just getting more temperatures into the tyres and my car worked very well at that stage. If you see the on-board TV it was a very tidy lap with no mistakes in the conditions and I think all that together meant the pole position for us.

Q. To the remaining four title contenders. If I might ask your engine position as, of course, one or two of you have had engine problems in the last couple of races. Have you got one engine to use for the whole weekend or are you going to be chopping and changing? Lewis, what is the situation?

LH: We are in quite a strong position with engines. Mercedes have done a great job. We have worked very hard over the last few years with the engines, so we have been very, very fortunate this year. The reliability has been fantastic. Hopefully that will continue this weekend. We have got quite a fresh engine that hasn't done many miles, so hopefully in a slightly better position than the guys in front.

SV: We have a Friday engine and spares if something goes wrong. Then for the weekend we have the one that was in the car in Suzuka for one race, so it should be fine but probably a bit similar to Fernando if something goes wrong it is not looking too good.

FA: We have one of the eight engines on Friday and one for Saturday and Sunday.

Q. So it has still got some mileage?

FA: Plenty.

Q. Mark, what about the engine that you had in for Brazil which was overheating?

MW: Yeah, that was a big concern in that particular event. We are going to use that engine again in the first part of the weekend. Have a look at it. Also just for a bit of peace of mind to understand what the problem was, so we are going to do that. Then for Saturday and Sunday we have a pretty decent engine ready to go. It should be alright.

QUESTIONS FROM THE FLOOR

Q. (Juha Paatalo - Financial Times Deutschland) This one is for all the title contenders. On Sunday there will be one guy who will be the World Champion and the three others of you will not be. If you are not the one how much of a disappointment will it be?

LH: I think it will be less disappointing for me as I am so far back. I think for us we have had an interesting year. Happy to be here still kind of fighting for the championship with a still relatively small chance of winning the championship. We have given it our all this year and that's all we could really hope for. The others guys have generally done a slightly better job and we look forward to next year. I am just happy to be here. It is kind of cool to still be in the mix, just on the edge, like being on the edge of the green.

SV: I think it is a little bit similar to Lewis. The target is clear. The speed has been there all season and it hasn't been the easiest season for myself. But we are still in the hunt, so that is good. We try our best. The clear favourites going into this weekend are Mark and Fernando. As I said, similar to Lewis, I try to do my best race and then it depends where those two guys are.

FA: Obviously, you feel sad if you lose in the last moment. My case, I will not really have anything to be disappointed about in 2010. The last two years I was fighting to be in Q3 most of the times. Ferrari had a tough year in 2009 as well, so this first year of the relationship we are fighting for the world championship in the last race of the championship against two Red Bulls who are dominating by far the season in terms of speed, so overall I think it doesn't matter on Sunday. It will be a great memory of 2010 to have challenged.

MW: Yes, similar to the other guys. I think you are going to be disappointed if it doesn't happen initially. But there have still been a lot of positives this year. I don't think my odds were too good at the start of the year to be fighting for the championship. My odds are much shorter now, so I still have a good chance. I will deal with what happens on Sunday night after that.

Q. (Adam Hay-Nicholls Metro) Fernando, there have been a number of parallels between your career and Mark's. Mark started at Minardi a year after you, you've had the same manager. I just wondered what your thoughts were on Mark as a competitor.

FA: Well, I think there's nothing to say. This year he has proved how quick he can be in a competitive car. We both started at Minardi and then I was at Renault; he was very close to driving for them as well during the good years, so he missed that opportunity. Now, after a few years he has the opportunity to drive a competitive car and he's already fighting for World Championships, so I'm happy for him. He shows the potential and the talent when you have a competitive car; when you don't have it, it's obviously difficult but I'm happy for him.

Q. (Livio Oricchio O Estado de Sao Paulo) Probably the most common question; if Vettel is leading the race, Webber is in second place, Alonso is third. The race is finishing. What will you do, Vettel?

SV: I'm Sebastian, OK? I said last Sunday when I was asked the question and I said that I was going to tease you and if we find ourselves in that situation, you will see what happens on Sunday. Come on, it's only Thursday today, just three more days. We will see.

Q. (Paul Gover The Herald Sun) Obviously it's been an up and down year for you, Mark. Would you still describe it as the best year of your life? How do you look back on it now? A troubled year or a great year?

MW: Oh, a lot of positives mate. It's human nature always to want more. Of course it would have been nice to close the championship out and be here as World Champion. All of us would love to have done that but at the end of the day, the way the championship has been, I think if there were even two or three races after this one it would still go down to the last race. No-one has ever had a 25 point lead. It's been a very long season for all of us and as the season's gone on, we've achieved so many amazing things, and obviously, personally, for me, to have some very special weekends. I'm fully respectful of the guys I race against and that's what you get out of bed for, to try and beat them. So to have some of the victories that I've had this year, and even some of the second places to be honest, they are not as sweet as the wins, but some of the seconds... I've had some good fights with Seb and they have been rewarding. Quite a few podiums, the team's won the Constructors', we could obviously put the icing on the cake on Sunday which would be nice, but it's been an absolutely incredible year for me personally and obviously for the team. So I don't look on two thousand if we don't get the championship, for sure, OK, there's going to be a little bit of a small hole there but a lot of great memories still.

Q. (Bob McKenzie The Daily Express) Fernando, on Sunday Jenson said you had had a great year, but he hoped that you would win the championship by at least seven points more (than your nearest competitor). What do you feel about that, do you feel also that you should win by seven points more? Do you feel that maybe you should not take advantage of the seven points' cushion that came through Germany?

FA: I think winning by seven, one or 25 is the least important thing in my mind now.

Q. (Jonathan Legard BBC Sport) Mark, all around you are surrounded by four drivers who are younger than you. How do you manage the thought that this may be your best chance, your only chance of the championship? If isn't doesn't come off?

MW: I don't know if it changes your thinking too much to be honest. I'm going to be here again next year. Of course the longer you drive, obviously, the odds are going in one direction. I'm not going to be around forever, I clearly understand that. These guys will have... (sound of dog barking) It's a dog! There's no dogs allowed in the paddock actually.

FA: It's a hot dog.

MW: A hot dog. Yeah. These guys have more opportunities mate, of course. As Fernando alluded to a bit earlier in some of his answers that if you get a car like this when you're 24 or 25 for sure, so you can probably look at it more that way, that obviously I didn't really have a winning car earlier in my career which is the case for lots of people that come into Formula One. I now have that, been very successful at the back part of my career if you like, and hopefully I want to do it on Sunday, of course. If it doesn't happen, I'll obviously have another crack next year. It doesn't change too much of my mentality mate. I know that I've been very fortunate even to have a chance to get to this point. I'm not getting too not greedy but I know that it was good to have a chance that I've grabbed with both hands if I can.

Q. (Ralf Bach R&B) Fernando, under normal circumstances, Sebastian would have won the last three races. I think that's clear to everybody. Do you trust in the Red Bull guys concerning that if we have the same positions as in Brazil, that they will maintain their positions or do you think it's not your turn to take all the risks to beat one of these guys?

FA: I think there's not anything we can do other than try to finish second or first in the race, that is mathematically our position to win the championship, so it's our goal, from tomorrow Friday to Sunday, our preparation will be to reach that target, being on Saturday on the first row if possible, pole position would be welcome as well, and then in the race, being first and second is our only target. It's true that if we are not first and second, we will see how are the other positions, but it's not our job to believe or not believe.

Q. (Ian Parkes The Press Association) Sebastian, you've turned round and said that you're going to tease us, the media, through to Sunday. How about Mark? Are you going to tease him through to Sunday as well? Does he have to wait until Sunday to know what you're going to do? Are you going to have any kind of discussion with him to let him in on your plan?

SV: Ask him. Maybe he will tease you too, I don't know. I think it's pretty clear again. I had the same line in Brazil. There are lots of things happening, and more important things happening before we enter this possible stage, whatever the scenario. So I think we have to focus first of all to get the car ready tomorrow, prepare it, have a solid qualifying. Last year was a very tricky session here I remember, so there are lots of things to do, things that we should spend our energy on, more important than What happens on Sunday, if the situation to answer your question if the situation occurs, then I think we know that we're driving for the team, we have had some occasions this year where we got close and it didn't look too good, so I think the main target is not to repeat that and the rest we will see.

Q. (Cedric Voisard Le Figaro) Lewis and Fernando, apart from the points, is there any cycle advantage due to the fact that you have already been World Champions?

FA: I don't think so. I think arriving to this point, with one race to go, in a way we all depend on ourselves to win championships. If we win the race all of us have a strong possibility. I don't think that there's any advantage, experience or whatever. It's true that for the last six years I have fought in the last race for the World Championship in four of them, so this feeling isn't new. As I said, after Singapore, I think I prefer a new front wing in this race than all the experience I've got. I prefer a little bit extra performance than experience.

LH: I don't think it's an advantage. I think it's good, obviously, having the experience of having the pressure, right down to the last race and being in for the fight for the World Championship but that doesn't necessarily mean that the others Sebastian and Mark have been in those positions in lower categories, perhaps, so it's not an experience that they haven't experienced. I don't see that there's a particular advantage but it definitely does help. I feel quite comfortable being here, having had the experience in the past, I can perhaps do my job at a more relaxed mental state than perhaps I had in 2008, 2007.

Q. (Tobias Holtkamp Bild) Fernando, would you understand if the two Red Bulls would change their positions in front of you on the last lap on Sunday?

FA: I don't think I would lose even one second of my energy this weekend thinking of what is going to happen on Sunday afternoon. There is much more to do: Friday and Saturday preparing the weekend in the right way, and as I said, our only picture of the race a

[ Bericht 32% gewijzigd door Nober op 12-11-2010 15:57:44 ]
pi_88638443
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:18 schreef Nober het volgende:

[..]



Dat is het ook, het al beslist moeten zijn, Webber en Vettel hebben gewoon gefaald. Qua 0 puntenscore heeft Webber er 2, Alonso 3, Vettel en Hamilton beide 4.
En Webber's 0 punten zijn beide zijn eigen fout (Valencia en Zuid-Korea)

Als je alleen al kijkt naar de technische problemen van Vettel (2 keer uitval, 1 keer slechts 4de) zou hij al 64 punten op Alonso voor moeten staan (en 44 op Webber, die dus ook nadeel had van het uitvallen van Vettel, doordat Alonso hierdoor minimaal 14 punten meer scoorde).

En dan reken ik de fouten van Vettel (Turkije, Belgie, Hongarije) nog niet eens mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88640343
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]



En Webber's 0 punten zijn beide zijn eigen fout (Valencia en Zuid-Korea)

Als je alleen al kijkt naar de technische problemen van Vettel (2 keer uitval, 1 keer slechts 4de) zou hij al 64 punten op Alonso voor moeten staan (en 44 op Webber, die dus ook nadeel had van het uitvallen van Vettel, doordat Alonso hierdoor minimaal 14 punten meer scoorde).

En dan reken ik de fouten van Vettel (Turkije, Belgie, Hongarije) nog niet eens mee.
Het is bijna net zo erg als het jaar 2008, wat een drama was dat... toen haalde Hamilton 98 en Massa 97 punten uit 18 GP's. Eigenlijk had dat jaar geen wereldkampioen moeten hebben, beide waren het niet waard om zich met die titel te vertonen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:58:09 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88640612
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:50 schreef Nober het volgende:

[..]



Het is bijna net zo erg als het jaar 2008, wat een drama was dat... toen haalde Hamilton 98 en Massa 97 punten uit 18 GP's. Eigenlijk had dat jaar geen wereldkampioen moeten hebben, beide waren het niet waard om zich met die titel te vertonen.
Wat maakt dat nu uit? Of het zo leuk was die jaren dat Schumi in Monza al wereldkampioen was?
pi_88640732
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:58 schreef Tarado het volgende:

[..]



Wat maakt dat nu uit? Of het zo leuk was die jaren dat Schumi in Monza al wereldkampioen was?
in 2002 toch al in Frankrijk half juli ofzo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_88640810
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:58 schreef Tarado het volgende:

[..]



Wat maakt dat nu uit? Of het zo leuk was die jaren dat Schumi in Monza al wereldkampioen was?
Dat was gewoon een slecht jaar, beide coureurs niet goed genoeg om het verschil te maken maar toch was 98 punten voldoende. Kun je nagaan hoe slecht het gesteld was met de overige coureurs dat jaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:08:58 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88640958
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:03 schreef Nober het volgende:

[..]



Dat was gewoon een slecht jaar, beide coureurs niet goed genoeg om het verschil te maken maar toch was 98 punten voldoende. Kun je nagaan hoe slecht het gesteld was met de overige coureurs dat jaar.
Ben ik niet met je eens, het blijft altijd de combinatie rijder/auto, ik ben niet zo goed in geschiedenis dus geen idee of 2008 wel of niet goed was maar een laag punten aantal betekent niet automatisch dat de coureur slecht was
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:10:36 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_88640998
2008 was een raar jaar en dat kwam vooral omdat Massa flink genaaid werd in Hongarije en Singapore, terwijl Hamilton allemaal rare capriolen uithaalde en een flink portie geluk had in Monaco.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:16:27 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_88641162
Overigens hoop ik aan de ene kant als Ferrariliefhebber dat Alonso gewoon het kampioenschap pakt, maar aan de andere kant ben ik al fan van Vettel sinds z'n eerste dagen bij Toro Rosso. Als Webber het wint zou ik het jammer vinden, uitstekende coureur maar niet echt een kampioen. Net zoiets als Button.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_88642165
Ik vind alles prima, als die klote spanjool maar geen kampioen wordt :r.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88642600
Fernando Alonso: Hopefully McLaren can do a good job here and be on pole

Googolplexian : "Hopefully Alonso's Ferrari explodes."
Calm down, please!
pi_88642832
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:02 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind alles prima, als die klote spanjool maar geen kampioen wordt :r.
QFT _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:35:39 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88642879
Na zoveel anti Alonso posts moet ik wel weer wat balans terug brengen, als hij het wint is het verdiend
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:36:44 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_88642899
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:35 schreef Tarado het volgende:
Na zoveel anti Alonso posts moet ik wel weer wat balans terug brengen, als hij het wint is het verdiend
ik hoop met meer dan 7 punten verschil... dan is de rest ook stil ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_88642919
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:35 schreef Tarado het volgende:
Na zoveel anti Alonso posts moet ik wel weer wat balans terug brengen, als hij het wint is het verdiend
Dat geldt voor iedereen.
pi_88642930
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:35 schreef Tarado het volgende:
Na zoveel anti Alonso posts moet ik wel weer wat balans terug brengen, als hij het wint is het verdiend
Eens ^O^
pi_88643030
Lewis Hamilton escaped with nothing more than a reprimand for cutting across the pitlane entry line in second practice for the Abu Dhabi Grand Prix.

As Senna took some avoiding action to avoid a collision, Hamilton broke the rule that states drivers cannot cross the white line marking the pit entry on the Abu Dhabi circuit.

After he and Senna were summoned to the stewards' office following the practice sessions, it was decided that Hamilton would just be given a reprimand.

"I was honest, I was just trying to get in there," said Hamilton. "Me and Bruno have no problems, it was just a big misunderstanding - he was trying to start his lap, I was trying to come in.

"I'm going to speak to Bruno to make sure everything's cool.''

http://www.autosport.com/news/report.php/id/88179
pi_88643091
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:35 schreef Tarado het volgende:
Na zoveel anti Alonso posts moet ik wel weer wat balans terug brengen, als hij het wint is het verdiend
Moet ie eerst verdiend winnen. En dat heeft ie dit jaar alleen in Monza gedaan. Eigenlijk in de laatste drie jaar.
Calmer than you are
pi_88643127
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:03 schreef Nober het volgende:

[..]



Dat was gewoon een slecht jaar, beide coureurs niet goed genoeg om het verschil te maken maar toch was 98 punten voldoende. Kun je nagaan hoe slecht het gesteld was met de overige coureurs dat jaar.
1999 was ook zo'n jaar. Irvine vs. Hakkinen. De jaren dat Schumacher en Hakkinen vochten (1998 en 2000) waren heerlijke jaren.
Calmer than you are
pi_88643140
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Moet ie eerst verdiend winnen. En dat heeft ie dit jaar alleen in Monza gedaan. Eigenlijk in de laatste drie jaar.
Singapore 2010? Japan 2008? Italië 2007 telt ook nog als ''de laatste drie jaar''?
pi_88643181
Is McLaren echt kandidaat om in Abu Dhabi te winnen?

Hamilton said a breakthrough with McLaren's latest rear wing was key to his improved form.

"I'm really, really happy," he said. "We've been hoping for some time to improve this rear wing of ours - it's not really been working since Suzuka and so we've not really been able to use it.

"We know it's got better potential and finally it's working, so that's a huge plus for us.

"The car's feeling good today, I was feeling good in the car. I've been a little bit rundown, a little bit ill, but I'm on some meds now."

But despite his optimism, Hamilton warned that Red Bull might still be hard to beat in qualifying at least. Vettel and Webber's team has taken 14 poles in the 18 races so far this year.

"I'm very hopeful. I'm giving 120 per cent. I think the car is generally quick," Hamilton said.

"Tomorrow is still going to be tough - the Red Bulls are still going to pull out maybe half a second in qualifying, but we are closer than we have been."
pi_88644975
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:23 schreef Nober het volgende:

[..]



En de mooiste gaat naar Webber in Valencia, prachtige manier om iemand in te halen alleen niet erbij nagedacht dat je de finish niet haalt. :D


VT1+2 Abu Dhabi 2009, Fastest Lap:
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:41.307

Ze zijn dus al sneller...
Haha die comments bij dat filmpje: Not bad for a numer two driver _O-
  vrijdag 12 november 2010 @ 21:25:04 #85
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_88649783
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Betrouwbare Ferrari-motor dan
Zul je zien dat deze ploft :D en dat hoop ik ook })
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_88663614
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Moet ie eerst verdiend winnen. En dat heeft ie dit jaar alleen in Monza gedaan. Eigenlijk in de laatste drie jaar.
Als je als eerst over de streep komt ben je verdiende winnaar. :Z
  zaterdag 13 november 2010 @ 10:29:46 #87
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_88664876
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:32 schreef Trystar het volgende:
[ afbeelding ]
Dat Button figuurtje :D _O-

Kan niet wachten tot vanmiddag en morgen *O* en dat gaat geheid weer een drama worden voor sommige coureurs , en dan krijg je weer van deze taferelen :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 13 november 2010 @ 10:40:10 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88665031
track temp of 45° expected for the final practice session of the 2010 season, dropping to 32° for qualifying at 5pm Abu Dhabi time. It's going to be dry and with light winds, very warm out there.
  zaterdag 13 november 2010 @ 10:46:43 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88665338
^O^
  zaterdag 13 november 2010 @ 11:05:13 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88665505
Zonder plugin : http://www.boxlive.tv/channels/xoneit

Taal zal wel oostbloks zijn ofzo?
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 13 november 2010 @ 11:13:00 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88665551
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:10 schreef Atreidez het volgende:
Zonder plugin : http://www.boxlive.tv/channels/xoneit

Taal zal wel oostbloks zijn ofzo?
Portugees ;)
pi_88665609
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 10:29 schreef Sinister-D- het volgende:

Kan niet wachten tot vanmiddag en morgen *O* en dat gaat geheid weer een drama worden voor sommige coureurs , en dan krijg je weer van deze taferelen :D
[ afbeelding ]
Die was inderdaad briljant _O-
pi_88665614
iemand ook de duitse stream? :P
  zaterdag 13 november 2010 @ 11:51:49 #96
290372 Zebras
Met streepjes!
pi_88666368
Ik zie VJM weinig de laatste tijd op TV en hoor eik ook niet veel meer van hem op internet.

Ligt dat aan mij of issie gewoon wat minder in de picture de laatste tijd? :@
  zaterdag 13 november 2010 @ 11:58:45 #97
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_88666590
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:51 schreef Zebras het volgende:
Ik zie VJM weinig de laatste tijd op TV en hoor eik ook niet veel meer van hem op internet.

Ligt dat aan mij of issie gewoon wat minder in de picture de laatste tijd? :@
Niet verkeerd bedoeld, maar goed zo. VJM is al de laatste 2 jaar van z'n toren aan het blazen dat die volgend jaar op het podium wil staan in India, die energie die hij in de media stak kan die beter steken in het ontwerpen van een degelijke middenklasser naar een subtopper. Al ben ik bang dat die mannen de komende jaren niet in de top 5 zullen komen doordat de huidige top 5 toch de dienst blijft uitmaken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_88666591
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:23 schreef Googolplexian het volgende:
Fernando Alonso: Hopefully McLaren can do a good job here and be on pole

Googolplexian : "Hopefully Alonso's Ferrari explodes."
Voorlopig is er meer kans dat de McLarens het gat tussen de leidende RB's en Ferrari groter maakt :Y
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 13 november 2010 @ 12:03:34 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88666738
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]



Voorlopig is er meer kans dat de McLarens het gat tussen de leidende RB's en Ferrari groter maakt :Y
Zou alleen maar mooi zijn voor een goede race, het is straks met quali wel een stuk koeler dus afwachten of Hamilton nog voor Alonso kan blijven, RBR verslaan in quali lijkt me voor beiden onmogelijk zonder fouten van Vettel of Webber
pi_88666903
Mclaren en ferrari lijken idd gelijkwaardig dit weekend. Overigens frappant om te zien dat mercedes een stuk beter gaat sinds ze gestopt zijn met de onwikkeling voor dit jaar.

Petrov zit er ook weer eens netjes bij ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')