Hoe dan?quote:Op zondag 28 november 2010 18:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De NSDAP is zo'n beetje het beste argument voor referenda.
Hoe is Hitler ook alweer aan de macht gekomen? -> door het uitschakelen van de democratie.quote:Op zondag 28 november 2010 18:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoe dan?
Je bedoelt dat er nooit zoveel negatieve emotie was opgebouwd bij het volk toen?
En dat beweert dan dat links naiëf en goedgelovig is...quote:Op zondag 28 november 2010 18:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoe is Hitler ook alweer aan de macht gekomen? -> door het uitschakelen van de democratie.
Daarnaast is het een bekend gegeven dat gewone burgers niet van oorlog houden. Als je daar over mag stemmen, zal er veel minder oorlog zijn dan wanneer er een machtselite is. Hoe democratischer, hoe minder geweld, en hoe beschaafder een land; referenda zijn het summum van democratie. Het is niet voor niets dat Zwitserland nooit oorlog voert.
Zwitserland heeft niet de capaciteiten om oorlog te voeren.quote:Op zondag 28 november 2010 18:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoe is Hitler ook alweer aan de macht gekomen? -> door het uitschakelen van de democratie.
Daarnaast is het een bekend gegeven dat gewone burgers niet van oorlog houden. Als je daar over mag stemmen, zal er veel minder oorlog zijn dan wanneer er een machtselite is. Hoe democratischer, hoe minder geweld, en hoe beschaafder een land; referenda zijn het summum van democratie. Het is niet voor niets dat Zwitserland nooit oorlog voert.
Ik trol wel eens, maar dit is een bloedserieuze post.quote:Op zondag 28 november 2010 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat beweert dan dat links naiëf en goedgelovig is...![]()
![]()
Oh, hoe is Hitler dan aan de macht gekomen volgens jou?quote:Op zondag 28 november 2010 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat beweert dan dat links naiëf en goedgelovig is...![]()
![]()
Zeker wel. Iedere mannelijke burger boven de 18 is daar inzetbaar, en in bezit van een vuurwapen. Het Zwitserse leger is groot en goed getraind (vaak op herhaling).quote:Op zondag 28 november 2010 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zwitserland heeft niet de capaciteiten om oorlog te voeren.
Leuk, voor defensieve spelletjes.quote:Op zondag 28 november 2010 18:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeker wel. Iedere mannelijke burger boven de 18 is daar inzetbaar, en in bezit van een vuurwapen. Het Zwitserse leger is groot en goed getraind (vaak op herhaling).
Het ging me meer om de opmerking dat democratie te allen tijde leidt tot meer beschaving.quote:Op zondag 28 november 2010 18:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik trol wel eens, maar dit is een bloedserieuze post.
EN ook gewoon waar. Maar vooruit: vertel me maar hoe Hitler aan de macht kwam. Ik wil ook wel eens lachen.
Hoho, ik ben niet tegen de democratie. Maar tegen een hypesocratie of de mediacratie.quote:Op zondag 28 november 2010 18:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bron?quote:Daarnaast is het een bekend gegeven dat gewone burgers niet van oorlog houden.
Mwoah als de burgers genoeg worden bang gemaakt dan zijn ze heen snel voor oorlog. Kijk maar naar de nasleep van 11 september. Als iets makkelijk te manipuleren is dan zijn het wel mensenmassa's.quote:Als je daar over mag stemmen, zal er veel minder oorlog zijn dan wanneer er een machtselite is.
Dat heeft verscheidene oorzaken, als Zwitersland interessant was , werd het heus wel binnengevallen door een ander land en dan voer je automatisch oorlog. Alsof Nederland stond te trappelen om mee te doen tijdens WOII.quote:Hoe democratischer, hoe minder geweld, en hoe beschaafder een land; referenda zijn het summum van democratie. Het is niet voor niets dat Zwitserland nooit oorlog voert.
Hij is gekozen door het Duitse volk.quote:Op zondag 28 november 2010 18:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, hoe is Hitler dan aan de macht gekomen volgens jou?
http://www.nzz.ch/nachric(...)entar_1.8499110.htmlquote:Unmittelbar stehen nun Bundesrat und Parlament vor der Aufgabe, ein Ausführungsgesetz auszuarbeiten. Zum einen sind Lücken im Deliktskatalog der Initiative (es fehlen besonders die Wirtschaftsdelikte) zu füllen, und dabei könnte der Gegenentwurf als Grundlage dienen. Zum anderen sind die im neuen Verfassungstext genannten Tatbestände, sofern sie nicht klar sind, zu umschreiben, und hier ist das Dilemma deutlich: Eine wörtliche Auslegung führt zu Konflikten mit liberalen Prinzipien und mit dem Abkommen über die Personenfreizügigkeit, das höhere Hürden für Abschiebungen setzt. Die Beschränkung auf schwere Fälle hingegen widerspräche dem Beschluss des Volkes. Wenn das Parlament einen Weg findet, könnte bei der Anwendung allenfalls vor Gericht die Europäische Menschenrechtskonvention (Recht auf Familienleben) angerufen werden.
Dus als ik je goed begrijp heeft keurig een meerderheid gehaald, en geheel conform traditionele gebruiken wetgeving gemaakt?quote:Op zondag 28 november 2010 18:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij is gekozen door het Duitse volk.
De geschiedenis geeft me gelijk. Er bestaat niets beschaafders dan een democratie.quote:Op zondag 28 november 2010 18:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ging me meer om de opmerking dat democratie te allen tijde leidt tot meer beschaving.
Hij heeft keurig een meerderheid gehaald inderdaad.quote:Op zondag 28 november 2010 18:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp heeft keurig een meerderheid gehaald, en geheel conform traditionele gebruiken wetgeving gemaakt?
Je weet zelf wel dat dit niet klopt.
Je lijkt te vergeten dat het gaat om criminele immigranten, je doet net alsof ze alle immigranten uit willen zetten.quote:Op zondag 28 november 2010 18:17 schreef IHVK het volgende:
Ook gewoon Nederlanders dus, leuk voor die Nederlanders daar.
Eens. Maar ik vind referenda geen summum van het democratische systeem waar jij het over hebt.quote:Op zondag 28 november 2010 18:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De geschiedenis geeft me gelijk. Er bestaat niets beschaafders dan een democratie.
Er worden mensen zo vaak onterecht veroordeeld. En de Zwitsers kennende zal een 'Schwarzkopf' al makkelijk per definitie schuldig zijn. Iets met vooroordelen.quote:Op zondag 28 november 2010 19:01 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je lijkt te vergeten dat het gaat om criminele immigranten, je doet net alsof ze alle immigranten uit willen zetten.
Daar valt wel wat op af te dingen, de SA was niet erg democratisch of wel?quote:Op zondag 28 november 2010 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoho, ik ben niet tegen de democratie. Maar tegen een hypesocratie of de mediacratie.
En Hitler kwam prima democratisch aan de macht hoor,
Precies. En jij denkt dat Hitler 12 jaar aan de macht was geweest als de democratie intact was gebleven?quote:maar hij schakelde de democratie achteraf mooi uit.
Dat is een feit van algemene bekendheid, maar als je me niet gelooft: google maar eens op democratie en oorlogsmoeheid.quote:[..]
Bron?
Dat was een gerechtvaardigde oorlog, en daar krijg je een democratie wel (even, niet te lang) in mee.quote:[..]
Mwoah als de burgers genoeg worden bang gemaakt dan zijn ze heen snel voor oorlog. Kijk maar naar de nasleep van 11 september. Als iets makkelijk te manipuleren is dan zijn het wel mensenmassa's.
Het gaat hier om een offensieve oorlog he?quote:[..]
Dat heeft verscheidene oorzaken, als Zwitersland interessant was , werd het heus wel binnengevallen door een ander land en dan voer je automatisch oorlog. Alsof Nederland stond te trappelen om mee te doen tijdens WOII.
Heeft meer met de ligging in de alpen en totaal niet interessant zijn te maken denk ik.
Kom op zeg, ben je nu serieus? Over vooroordelen gesproken, hypocriete calimero.quote:Op zondag 28 november 2010 19:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er worden mensen zo vaak onterecht veroordeeld. En de Zwitsers kennende zal een 'Schwarzkopf' al makkelijk per definitie schuldig zijn. Iets met vooroordelen.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 28 november 2010 19:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij heeft keurig een meerderheid gehaald inderdaad.
Na de verkiezingen in het voorjaar van 1933 bezat Hitler, door steun van de Zentrumpartei en de DNVP, een absolute meerderheid in het parlement en kon hij legitiem en ongehinderd alle macht aan zich trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |