Kun je uit de beeldspraak stappen en concreet worden?quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
't Valt allemaal reuze mee inderdaad. Wilders die zo nu en dan doorslaat wordt gelukkig door heel Nederland op z'n vingers getikt.
Het gaat niet om ongenuanceerde/genuanceerde meningen, maar het feit dat het er zoveel zijn. "Moslims dit, allochtonen dat.". Misschien ligt het inderdaad aan mij, maar ik kan me niet herinneren dat er zoveel troep over moslims werd gepraat voor.. nou laten we zeggen 9/11.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:58 schreef martinus- het volgende:
Dat ligt helemaal aan de media die ik bezig.
Ik lees genuanceerde, maar ook ongenuanceerde meningen aangaande het probleem met onze criminele moslimbroeders. Dat jij dit interpreteert als haat jegens de hele moslimgemeenschap is een erg gekleurd beeld mijns inziens.
Ik had het niet over jou dus maak je geen zorgen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:02 schreef martinus- het volgende:
[..]
Ik zou je willen verzoeken de inschattingen betreffende mijn kennisniveau tot gedachten te beperken.
Wat je ziet gebeuren is dat er door de ernst van het probleem wordt gezocht naar oplossingen, danwel afschrikkende maatregelen. En ja, tuurlijk wordt daarbij de grens van het humane opgezocht. Dat jij het een stap over de grens vindt is je eigen waarde-oordeel, maar wel gevolg van een democratische beslissing.
9/11? Toen moslimbroeders in een paar vliegtuigen 3000 mensen de dood in hebben gejaagd? Dat zou van invloed geweest kunnen zijn ja.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:08 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Het gaat niet om ongenuanceerde/genuanceerde meningen, maar het feit dat het er zoveel zijn. "Moslims dit, allochtonen dat.". Misschien ligt het inderdaad aan mij, maar ik kan me niet herinneren dat er zoveel troep over moslims werd gepraat voor.. nou laten we zeggen 9/11.
Zijn moslims dan zoveel crimineler geworden? Of klopt mijn beeld niet dat er meer moslim"haat" (hoe je het ook wilt noemen) in Nederland is?
De moord op Pim Fortuyn, een film als Fitna, 9/11 en de mate waarop Wilders zich in het publieke domein manifesteert en daardoor verzekerd is van een plaats in de Tweede Kamer zijn nog niet genoeg?quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:03 schreef martinus- het volgende:
[..]
Kun je uit de beeldspraak stappen en concreet worden?
Voor zover mij bekend trekt het kabinet zijn eigen plan.
Nederlanders vallen daar ook onder. Gewoon iedereen die in het bezit is van een verblijfsvergunning. Pas als je tot Zwitser genaturaliseerd wordt, heb je die niet meer nodig om hier te mogen wonen/werken.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
Ben wel benieuwd overigens hoe ze dat willen handhaven. Is een naar Zwitserland verhuisde Nederlander ook een immigrant? En bij welke generatie trekken ze zo'n arbitraire grens?
Dat is toch allang zo? Iemand met een verblijfsvergunning die een misdaad begaat van een bepaald kaliber, wordt na uitzitten van de straf gewoon uitgezet.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:12 schreef pisnicht het volgende:
Mag hier ook zo ingevoerd worden!
Bedankt, dit is oprecht de meest nuttige reactie die dit topic tot nu toe heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:11 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou dus maak je geen zorgen.
We hebben nu eenmaal als mensen afspraken gemaakt en mooi in verdragen opgeschreven. Het is al heel wat dat je toegeeft dat de 'grenzen van het humane' opgezocht worden. Er staat in dat stukje 'delicten als moord'... Laten we stellen dat ze misschien ook doodslag bedoelen, toch een heftig misdrijf, wat doen we dan met dood door schuld? Welke kant gaan we op? Er staat duidelijk in het stukje dat de omstandigheden niet meegenomen gaan worden....
Als er één ding in het recht niet kan is het wel dat je de omstandigheden van het geval niet laat gelden. Dat is ongehoord. Het is niet allemaal zo simplistisch als ze het ons willen doen laten geloven. Niet elke doodslag is hetzelfde, niet elke moord is hetzelfde, geen zaak is hetzelfde. Dat is pure onzin wat er hier geschetst wordt, maar meer dan dit kan de burger niet begrijpen, helaas, dit terwijl eigenlijk iedereen dit in alle redelijkheid zou moeten kunnen afleiden....
Behalve als 't over immigranten gaat... Dan geldt humaniteit en onze staatssrechtelijkheid ineens niet meer.
Zaken als deze zullen in Straatsburg komen en daar gaat niemand behoefte aan hebben. Wat je krijgt is dat er niemand uitgezet kan worden... Het is alleen maar om de mensen een onwerkelijk beeld voor te houden, kijk ons eens daadkrachtig optreden....
Misdadigers zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd zijn, dat hebben immigranten niet uitgevonden.
Steeds meer buitenlanders hebben die verblijfsvergunning niet meer nodig door de uitbreiding van de EU.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is toch allang zo? Iemand met een verblijfsvergunning die een misdaad begaat, wordt na uitzitten van de straf gewoon uitgezet.
Het gaat hier niet alleen over de mensen met een verblijfsvergunning, maar ook over de mensen die al wettelijk staatsburger zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is toch allang zo? Iemand met een verblijfsvergunning die een misdaad begaat van een bepaald kaliber, wordt na uitzitten van de straf gewoon uitgezet.
quote:Het doet er niet toe of de misdadiger een verblijfsvergunning heeft. Ook zijn persoonlijke omstandigheden spelen geen rol.
mag ik het bijquote:Op vrijdag 12 november 2010 01:23 schreef Kikopuz het volgende:
Ik voel me aangesprokenben ik de links-populist?
Het heeft ook vrij weinig zin om hier verder over te praten omdat het artikel zo is opgeschreven dat iedereen het snapt of met de bedoeling emoties op te roepen... Waarschijnlijk is het veel minder heftig in de werkelijkheid dan hoe het staat omschreven, dus dat er mensen juichen.....Maar voor een zuivere discussie moeten we weten wat ze bedoelen met 'immigranten', over welke misdrijven 't gaat etc.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:19 schreef martinus- het volgende:
[..]
Bedankt, dit is oprecht de meest nuttige reactie die dit topic tot nu toe heeft opgeleverd.
Je hebt in ieder geval zeker een punt, waarmee ik ook akkoord ga, dat er absoluut onvoldoende nuance is aangebracht in het voorstel.
Mijn voornaamste punt om me hierin te mengen was dat de meeste reacties hier dermate links-populistisch waren dat wilders er nog wat van had kunnen leren. Ik sta absoluut open voor discussie, maar niet met personen die zware problemen blind negeren.
And thank God for that...quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:27 schreef Arglist het volgende:
Dit is natuurlijk allemaal kort door de bocht, maar rechters zijn de bewakers van ons rechtssysteem en die zijn prima in staat om per casus te oordelen.
+quote:Je krijgt de kans om een leven op te bouwen, grijp je die kans niet aan maar is je primaire doel om zeer snel jezelf te verrijken tegenoverstaande de maatschappij dan is het voor mij ook vrij simpel.
quote:Nu moet het natuurlijk niet gaan om een simpele diefstal in een supermarkt
Nee.quote:Nationaliteiten ontnemen en mensen uitzetten is klinkklare onzin.
En nu graag in grote mensen taal als het enigszins mogelijk is......quote:
Op de gang gezet, ja. Niet per direct van school en uit de stad / dorp waar je woont verwijderd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:18 schreef mlg het volgende:
Wat is het probleem van iemand uitzetten? Als je in de klas stout bent wordt je toch ook op de gang gezet?
Niet zo ver doordenken joh.... Laat hem maar met zijn analogieën.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op de gang gezet, ja. Niet per direct van school en uit de stad / dorp waar je woont verwijderd.
Als je de docent uitscheldt, wordt je op de gang gezet. Op de schaal lijkt mij het dan ook een passende straf om bij een moord iemand uit de stad/dorp te zetten?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op de gang gezet, ja. Niet per direct van school en uit de stad / dorp waar je woont verwijderd.
Mij lijkt een gevangenisstraf passender, maar goed....Zal wel aan mij liggen natuurlijk. Misdadigers gewoon verplaatsen naar een andere stad of dorp zal wel een veel betere en passende oplossing zijn....quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:54 schreef mlg het volgende:
[..]
Als je de docent uitscheldt, wordt je op de gang gezet. Op de schaal lijkt mij het dan ook een passende straf om bij een moord iemand uit de stad/dorp te zetten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |