2e hands rijden is altijd veel goedkoper. Ik denk dat TS vooral niet 10 jaar in dezelfde auto wilt rijden.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:04 schreef Microtubuli het volgende:
Is privé een auto aanschaffen uit een hogere klasse (bv een A4 of 3-serie van max. 1 a 2 jaar oud) en die gewoon in 10 jaar afrijden uiteindelijk niet veel goedkoper?
Een nieuwe 1-serie is in verhouding ook goedkoper als je er dubbel zo lang in blijft rijden als TS.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:05 schreef matthisl het volgende:
[..]
2e hands rijden is altijd veel goedkoper. Ik denk dat TS vooral niet 10 jaar in dezelfde auto wilt rijden.
Moet je ook nog kunnen betalenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:03 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Een nieuwe 1-serie is in verhouding ook goedkoper als je er dubbel zo lang in blijft rijden als TS.
Maar dan nog zou ik liever 10 jaar in dezelfde 3-serie rijden dan 4 jaar in een 1-serie en vervolgens weer 4 jaar in een (nieuwe generatie) 1-serie. Op zo'n manier rijd je weliswaar nieuwer maar wel altijd in een instapklasse.
Mooi ding hoor.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:02 schreef erikh het volgende:
Ik zou ook eens naar de Lexus CT200H kijken. Gaat het opnemen tegen de a3 en de bmw1 serie, en met 14% bijtelling.
[ afbeelding ]
Interieur:
[ afbeelding ]
Hoe is dit mogelijk?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef markvanwerven het volgende:
Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had.
Die BMW is toch nogal een stuiterbak?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:50 schreef bmwdevil het volgende:
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.
Ik denk dat ie gewoon een M-sportinterieur bedoeltquote:
Het is net wat je definitie van rijden is. Voor het sportieve moet je bij de 1-serie zijn en voor meer comfort bij de A3. Maar hoe dan ook, met de 1.6 TDI van Audi en de 116d van BMW draait het niet eens om het "rijden". Dat is bij beiden motorisch gezien behelpen, dus daar hoef je de keuze al niet op te maken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:50 schreef bmwdevil het volgende:
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.
Ik heb zelf laatst ook bovenstaande twee modellen op mijn lijstje gehad. Uiteindelijk ben ik voor een wat dikkere Golf gegaan. Een van de hoofdredenen: BMW komt half 2011 met nieuw model, Audi eind 2011 en de Golf gaat nog wel mee tot eind 2012 schat ik in. Dat is dan weer iets waar ik gevoelig voor ben.
Daarnaast vind ik een dikkere Golf gewoon veel mooier dan een 'standaard' A3 of 1-serie.
Ik las op autoweek revieuws dat deze auto een beetje traag was.quote:Op zaterdag 13 november 2010 10:36 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik stond een maand of twee geleden voor de zelfde keuze als jou. Omdat ik het moeilijk vond om een keuze te maken ben ik nog eens verder gaan kijken en ben toen ook eens een Volvo dealer binnen gestapt.
Na een half uurtje en een testritje in de nieuwe c30 r-edition was ik eigenlijk de Audi en BMW alweer vergeten:
- Tot het einde van het jaar 4000 euro korting op de r-edition, luxe uitgevoerd, waardoor de d2 125pk momenteel slechts 25995,- euro kost. Met 20% bijtelling zullen je maandlasten hierdoor veel lager liggen!
- T.o.v. De andere twee auto's net zo veel, if not more comfort en luxe. Volledig leder uitgevoerd, comfort stoelen , sport onderstel,standaard 17 inch velgen, etc, etc..
- Iets specialer dan de a3 en 1-serie waar je in iedere straat 3 a 4 van ziet staan....
- Nadeel t.o.v. de a3 is dat je iets minder ruimte hebt, het is een coupe, enkel 3-deurs dus
- Lijnen van de auto moeten je liggen (love it or hate it)
[ afbeelding ]
Is dat niets voor je?
Het leuke aan deze auto is dat hij er van buiten erg sportief uitziet, maar van binnen rijdt als een luxe cruiser. Het is niet echt een scheurijzer, maar met zijn 125pk toch behoorlijk pittig! Bovendien zit er een 6-bak in wat natuurlijk ideaal is. Dit is dus een goede auto voor iemand die veel lange comfortabele ritten wil maken, maar toch een relatief sportief ogende auto wilquote:Op zaterdag 13 november 2010 11:02 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik las op autoweek revieuws dat deze auto een beetje traag was.
Is dat zo omdat het best een zware auto is met maar 125 pk of valt het mee?
Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:49 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
Die 1-serie kun je in de configurator opvoeren en je ziet exact hoe het eruit gaat zien. Met die proefrit erbij zou je een goed beeld moeten krijgen van hoe het er uit komt te zien.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef markvanwerven het volgende:
Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Ik heb in beide autos een proefrit gehouden. Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had. Dat was allemaal wel super mooi en sportief enzo. Maar ik wil eigenlijk DE auto zien die ik eventueel later ga nemen. En dat is gewoon een business line.
Bij de A3 precies hetzelfde. Daar kreeg ik een A3 attraction met wat extra opties zoals navigatie, velgen en leren stuur. Ook met dat model heb ik weer niet echt kunnen zien wat voor auto ik later eventueel ga rijden.
Je krijgt meestal een auto mee die ze op voorraad hebben en die een beetje in de buurt komt van wat je zoekt.
Verder is de a3 in de 20 % bijtelling en de 1 serie 25 % bijtelling. Daarnaast heb ik bij de 1 serie 3 deurs weinig eigen bijdrage tegenover de audi. Dus het is allemaal puzzelen en maakt het allemaal weer lastig.
Candywhite is gewoon Caddywhite, bestelwagen kleur. Als het nu toevallig geen trend zou zijn zou niemand het kopen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:35 schreef tcr het volgende:
Ook in candywhiteVerwachte rijdatum begin februari 2011
.
Wat een bullshit.. Misschien gaf die persoon wel meer om het interieur en was dat helemaal volgehangen. Bovendien, een BMW 1 met wieldoppen rijdt nog altijd beter dan een Leon hoor.quote:Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.
Lekker met ecomotive, dus auto in de vrij en de motor is uit (scheelde in leaseprijs, terwijl auto duurder is).
Doet me denken aan de BMW 1 die ik een keer zag op de parkeerplaats van het werk zag, met plastic wieldoppen, dat is toch zo zonde, die rijdt dus puur voor het merk.
Motorisch gezien zou het zeker ook niet mijn keuze zijn inderdaad, maar dat betekent niet dat je geen keuze kan maken op basis van hoe fijn een auto stuurt.quote:Het is net wat je definitie van rijden is. Voor het sportieve moet je bij de 1-serie zijn en voor meer comfort bij de A3. Maar hoe dan ook, met de 1.6 TDI van Audi en de 116d van BMW draait het niet eens om het "rijden". Dat is bij beiden motorisch gezien behelpen, dus daar hoef je de keuze al niet op te maken.
De C30 blijft toch ook wel iets (niet veel) achter qua afwerking hoor, bij de 1 serie en A3.quote:De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brinky, de nieuwe BMW
Voor 925 euro per maand heb je een auto van 38.000 euro. 40.000km 4 jaar......quote:Op zondag 14 november 2010 11:18 schreef pisnicht het volgende:
Dat je voor 600,- uberhaupt zo'n auto kan rijden? Bij ons kon je met 600 net een kale golf rijden. Ik heb een a3 gehad en zat op 925,- (ex brandstof)
Ruk is misschien een beetje sterk uitgedrukt, maar het kan zeker beter. De sportstoelen zitten absoluut top.quote:Wel sportstoelen aankruisen, want de standaard stoelen zitten ruk.
Dat is toevalquote:Op zondag 14 november 2010 11:29 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ruk is misschien een beetje sterk uitgedrukt, maar het kan zeker beter. De sportstoelen zitten absoluut top.
Xenon zou ik als optie weglaten, heb je normaal gesproken niet nodig. Tenzij je veel in het donker over binnendoorweggetjes rijdt.
Geheel genomen zou ik voor de 1 gaan. Hoewel ik als BMW-rijder misschien niet geheel onbevooroordeeld ben. Maar mijn zus heeft een A3 en ja, ik heb er gewoon niet zoveel mee...
ehh, dat zeg ik toch ook?quote:Op zondag 14 november 2010 11:23 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Voor 925 euro per maand heb je een auto van 38.000 euro. 40.000km 4 jaar......
E90 330i, LeMansblauw.quote:Op zondag 14 november 2010 11:35 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Dat is toeval
Wat voor een BMW heb jij?
Het is lease, dus wat maakt het uit, toch geen last van rest-waarde en de kleur is 'gratis'. Na twee donkere kleuren eens wat anders...quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:51 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Candywhite is gewoon Caddywhite, bestelwagen kleur. Als het nu toevallig geen trend zou zijn zou niemand het kopen.
quote:
Als TS maar een norm van 600 euro heeft dan is dit denk ik wel erg boven zijn norm, ik heb wel eens gehoord van bedrijven die geen bovennorm hebben (zolang je maar het verschil bij dokt), maar TS zou ook de netto-maandlasten ernaast moeten leggen. Er moet ook elke maand huur, energie en eten betaald worden (1e levensbehoeftequote:Op zondag 14 november 2010 11:42 schreef pisnicht het volgende:
Bij 40k ga je geen benz rijden en als je een beetje wat wil ben je idd zo 38k kwijt. Ik had een 2.0 tdi, ambition, s-tronic en met wat kleine opties erbij kwam ik op 37.400.
als je alleen zo'n instapdoos kan rijden kan je beter een goed aangeklede seat nemen.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:49 schreef -Jay-20- het volgende:
Het leuke aan deze auto is dat hij er van buiten erg sportief uitziet, maar van binnen rijdt als een luxe cruiser. Het is niet echt een scheurijzer, maar met zijn 125pk toch behoorlijk pittig! Bovendien zit er een 6-bak in wat natuurlijk ideaal is. Dit is dus een goede auto voor iemand die veel lange comfortabele ritten wil maken, maar toch een relatief sportief ogende auto wil
De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
Of er zaten winterbanden onder.quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:05 schreef tcr het volgende:
Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.
Lekker met ecomotive, dus auto in de vrij en de motor is uit (scheelde in leaseprijs, terwijl auto duurder is).
Doet me denken aan de BMW 1 die ik een keer zag op de parkeerplaats van het werk zag, met plastic wieldoppen, dat is toch zo zonde, die rijdt dus puur voor het merk.
Net andersom.quote:Op maandag 15 november 2010 11:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Dude, jij wilt een auto zonder armsteun, maar met xenon? WTF?
Je mag wat je boven je leasenorm zit wel weer van je BRUTO bijtelling aftrekken, maar ik zou als ik TS was hier zowieso mee beginnen. En dan kijken of bepaalde opties je de 10-20-30-... euro per maand extra waard zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 11:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Je moet eens goed doorrekenen wat welke auto met welke opties je op jaarbasis gaat kosten, zowel in eigen bijdrage als in bijtelling. Vergeet niet dat je over de waarde door extra opties waarvoor je dus de eigen bijdrage voor betaalt, ook bijtelling betaalt. Dus meer eigen bijdrage = ook meer bijtelling, dat gaat dubbel op
In eerste instantie bedoel ikquote:
Offertes mag je onbeperkt aanvragen, dat ze het vervelend vinden om elke keer weer de offerte aan te passen door een optie weg te halen / toe te voegen kan ik me iets bij voorstellen, maar dan nog, klant is klant. Wat je natuurlijk ook kan doen is meerdere verschillende calculaties aanvragen in 1 aanvraag (mail?). Dat is voor de betreffende persoon wel een stuk prettiger werken, kunnen ze in 1 keer door.quote:Op maandag 15 november 2010 10:26 schreef markvanwerven het volgende:
Even een ander vraagje he. Mag je gewoon onbeperkt offertes aanvragen van een lease maatschappij? Dus dat je een beetje puzzelt met opties elke keer om te kijken hoeveel dit gaat kosten. Ik merk namelijk dat ze mij zat zijn na 2x mailen voor offertes. Vind ik wel jammer, want ik ben misschien wel een klant straks.
Geinig, de Seat Leon Businessline High heeft al deze opties standaard, alleen dan niet de stoelverwarming, daarvoor moet je het leerpakket nemen.quote:Op maandag 15 november 2010 20:45 schreef von_Preussen het volgende:
Opties voor de 1-serie die ik zou aanraden als een "must-have":
Verder heb je niets te melden?quote:Op maandag 15 november 2010 20:49 schreef 16meter het volgende:
Vind dat je het goed doet voor iemand die carrosserie niet weet te spellen.
quote:carrosseriekleur
Yup, maar die had de TS niet als keuze staan + dat ik met dat soort auto's totaal niet bekend ben. Zoals gezegd, Audi, BMW en Mercedes Benz zijn de merken waar ik in onderweg ben, de rest is ook niet echt directe concurrentie.quote:Op maandag 15 november 2010 21:01 schreef tcr het volgende:
[..]
Geinig, de Seat Leon Businessline High heeft al deze opties standaard, alleen dan niet de stoelverwarming, daarvoor moet je het leerpakket nemen.
Om door te rekenen kan TS de site van DirektLease gebruiken, die kan ook je bijtelling uitrekenen.
140 euro eigen bijdragen is heel veel. Een netto bijtelling van 160 euro vind ik al meer dan genoeg....quote:Op maandag 15 november 2010 10:26 schreef markvanwerven het volgende:
Ik zit er aan te denken om de xenon plus verlichting weg te laten op de Audi. Dat kost me dan 1400 euro minder in de fiscale waarde en ook dus in het leasebedrag. Inruil daarvoor wil ik dan een armsteun nemen en chrome dakrails. Ik heb het hier dan ook over de Audi A3 Sportback Ambition Business Edition 5 deurs. Ik vind de eigen bijdrage van bijna 140 euro best wel veel, niet?? Daarnaast compenseert het eindresultaat weer door de lage bijtelling van de Audi A3 van 20%.
Even een ander vraagje he. Mag je gewoon onbeperkt offertes aanvragen van een lease maatschappij? Dus dat je een beetje puzzelt met opties elke keer om te kijken hoeveel dit gaat kosten. Ik merk namelijk dat ze mij zat zijn na 2x mailen voor offertes. Vind ik wel jammer, want ik ben misschien wel een klant straks.
Je bent er wel mee bekend dat het onderstel van de Leon gewoon van Volkswagen is? Zoals ook de motors, alleen die afwerking is niet echt Duits degelijk, maar ja dat zie je ook in de prijs terug.quote:Op maandag 15 november 2010 21:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Yup, maar die had de TS niet als keuze staan + dat ik met dat soort auto's totaal niet bekend ben. Zoals gezegd, Audi, BMW en Mercedes Benz zijn de merken waar ik in onderweg ben, de rest is ook niet echt directe concurrentie.
Daarom is jouw input dus ook waardevol!
Jazeker, ik zou een Leon ook eerder met een Golf of een Astra willen vergelijken. Maar soms is het nuttig om ook te bekijken wat de opties in een andere klasse zijn, en zoals ik aangaf, ben ik daar niet direct mee bekend.quote:Op maandag 15 november 2010 21:51 schreef tcr het volgende:
[..]
Je bent er wel mee bekend dat het onderstel van de Leon gewoon van Volkswagen is? Zoals ook de motors, alleen die afwerking is niet echt Duits degelijk, maar ja dat zie je ook in de prijs terug.
In die overweging kan ik me best vinden, er rekening mee houdend dat je liever BMW rijdt.quote:Op maandag 15 november 2010 22:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jazeker, ik zou een Leon ook eerder met een Golf of een Astra willen vergelijken. Maar soms is het nuttig om ook te bekijken wat de opties in een andere klasse zijn, en zoals ik aangaf, ben ik daar niet direct mee bekend.
Affijn, wat is boven je stand leven, sommigen hier doen alsof het alleen maar om het merk gaat. Maar ook in een instapper is de merkbeleving gewoon aanwezig, een 116d stuurt net zo lekker, ligt net zo goed op de weg, schakelt net zo scherp en is net zo goed afgewerkt als een "luxere" BMW 1-serie.
Ik rij liever een kale 1-serie (met een beperkt aantal opties) dan een volle Astra o.i.d., gewoon omdat de 1-serie ook echte BMW-genen heeft en dat niet is voorbehouden aan de duurste uitvoeringen.
Ik vond de C30 uitermate kut rijden, erg traag en absoluut niet vergelijkbaar met de 1 serie die dynamisch mijlenver voor de C30 uit steekt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:49 schreef -Jay-20- het volgende:
Het leuke aan deze auto is dat hij er van buiten erg sportief uitziet, maar van binnen rijdt als een luxe cruiser. Het is niet echt een scheurijzer, maar met zijn 125pk toch behoorlijk pittig!
Nou als je salaris 2700 p/m is, dus net geen 2000 euro per maand wat je werkelijk overgemaakt krijgt. Dan vindt ik een auto van bijna 400 euro in de maand boven je stand leven. Zoveel is mijn hypotheek niet eens en die kan ik nog eens van de belasting aftrekkenquote:Op maandag 15 november 2010 22:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jazeker, ik zou een Leon ook eerder met een Golf of een Astra willen vergelijken. Maar soms is het nuttig om ook te bekijken wat de opties in een andere klasse zijn, en zoals ik aangaf, ben ik daar niet direct mee bekend.
Affijn, wat is boven je stand leven, sommigen hier doen alsof het alleen maar om het merk gaat. Maar ook in een instapper is de merkbeleving gewoon aanwezig, een 116d stuurt net zo lekker, ligt net zo goed op de weg, schakelt net zo scherp en is net zo goed afgewerkt als een "luxere" BMW 1-serie.
Maar dan is jouw leasenorm en salaris denk ik wel wat hoger dan van TS. Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat mensen een BMW leasen, maar wel als men daarbij 200 euro boven zijn norm voor gaat zitten.quote:Ik rij liever een kale 1-serie (met een beperkt aantal opties) dan een volle Astra o.i.d., gewoon omdat de 1-serie ook echte BMW-genen heeft en dat niet is voorbehouden aan de duurste uitvoeringen.
Sportief rijden? Dat red jij met je porsche wel, maar hij met z'n 105/115pk dus niet. En ik met mijn 130 ook niet, overigensquote:Op maandag 15 november 2010 22:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vond de C30 uitermate kut rijden, erg traag en absoluut niet vergelijkbaar met de 1 serie die dynamisch mijlenver voor de C30 uit steekt.
Maar het meest irritante was wel die joekel van een deur. Zeker in NL, met die kleine parkeerplekken is dat een ramp.
En die dure toyota is natuurlijk ook 3x niks. Absoluut geen premium gevoel, maar wel een premium prijs (en dat met al het belastingvoordeel...).
Maar de vraag was dus 1 of A3. De sportback is handig als je vaak met meer dan twee man in de auto zit. Maar de 1 serie is lichtvoetiger, dus de betere keuze als je voor sportief rijden gaat.
Ik ben niet zo van de normen, als je aan het einde van de maand een plus maakt (ook als is dat slechts 1 euro) dan maakt het mij niet zoveel uit waaraan je je geld uitgeeft. De 1 gaat 2x per jaar duur op vakantie, maar de ander doet dat niet en rijdt liever een wat luxere auto. Immers heb je daar (bijna) elke dag plezier van.quote:Op maandag 15 november 2010 22:33 schreef tcr het volgende:
[..]
Nou als je salaris 2700 p/m is, dus net geen 2000 euro per maand wat je werkelijk overgemaakt krijgt. Dan vindt ik een auto van bijna 400 euro in de maand boven je stand leven. Zoveel is mijn hypotheek niet eens en die kan ik nog eens van de belasting aftrekken.
Maar dan is jouw leasenorm en salaris denk ik wel wat hoger dan van TS. Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat mensen een BMW leasen, maar wel als men daarbij 200 euro boven zijn norm voor gaat zitten.
Hij had ergens in het topic aangegeven zowel de Audi A3 als de BMW 1-serie te hebben (proef)gereden.quote:Heeft TS al wat proefritten gemaakt? TS is volgens mij bang wegelopen.
Sportief rijden en snel rijden zijn twee verschillende zaken. En volgens mij vergelijken we geen 1 serie met mijn auto. Ja, dan kies je mijn auto (als dat financieel hetzelfde zou zijn...) als je voor sportief gaat.quote:Op maandag 15 november 2010 22:36 schreef Bartholomeus het volgende:
Sportief rijden? Dat red jij met je porsche wel, maar hij met z'n 105/115pk dus niet. En ik met mijn 130 ook niet, overigensJe kunt lekker met het verkeer meerijden, en als die gaaperd naast je niet al te onbenullig op het gas gaat kun je ook eens als eerste weg zijn bij het stoplicht, maar daar houdt het ook wel op.
Ik denk niet dat je met een A3 een stakker bent, maar ik vind de 1 serie wel lekkerder rijden. Maar de A3 is net iets praktischer, want meer ruimte achterin.quote:Zo'n auto is bedoeld als vervoersmiddel, niet als scheurijzer, en met dergelijke motorisering gaat het dat niet worden ook. Je moet wel een auto kiezen waar je lol mee hebt, dat ben ik dan weer wel met je eens. Maar of dat nou werkelijk zoveel verschil maakt?
Sorry hoor, natuurlijk kan je het niet vergelijken met een echte sportwagen, maar ik ben wel degelijk van mening dat de rijbeleving van een BMW (zelfs als instapper) stukken beter is (sportiever) dan in een Volvo. Sportiviteit wordt niet perse bepaald door het vermogen, maar ook door dingen zoals wegligging, stuurgedrag, schakelgedrag etc.quote:Op maandag 15 november 2010 22:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Sportief rijden? Dat red jij met je porsche wel, maar hij met z'n 105/115pk dus niet. En ik met mijn 130 ook niet, overigensJe kunt lekker met het verkeer meerijden, en als die gaaperd naast je niet al te onbenullig op het gas gaat kun je ook eens als eerste weg zijn bij het stoplicht, maar daar houdt het ook wel op. Zo'n auto is bedoeld als vervoersmiddel, niet als scheurijzer, en met dergelijke motorisering gaat het dat niet worden ook. Je moet wel een auto kiezen waar je lol mee hebt, dat ben ik dan weer wel met je eens. Maar of dat nou werkelijk zoveel verschil maakt?
Ja. Nu nog zelfs (nog heel even...).quote:Op maandag 15 november 2010 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
@DS4, reed je vriendin niet op een gegeven moment (enkele jaren terug?) in een 1-serie?
Ik doelde op de auto's uit de openingspost, dus de 1 en de A3quote:Op maandag 15 november 2010 22:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sorry hoor, natuurlijk kan je het niet vergelijken met een echte sportwagen, maar ik ben wel degelijk van mening dat de rijbeleving van een BMW (zelfs als instapper) stukken beter is (sportiever) dan in een Volvo. Sportiviteit wordt niet perse bepaald door het vermogen, maar ook door dingen zoals wegligging, stuurgedrag, schakelgedrag etc.
Ik zeg ook niet dat TS het niet moet doen, ik zeg alleen dat die er goed over moet nadenken. Dat er mensen zijn die als beginner gelijk een BMW leasen en daardoor bijna de helft van hun salaris kwijt zijn aan bijtelling moeten hun weten. Maar je zit er wel vaak voor 4 jaar aan vast (mijn leasecontract is vanaf februari zelfs 5 jaar). Daarnaast zal het bedrijf ook gewoon de bovennorm doorrekenen als je eerder van baan wisselt, als TS binnen een jaar andere baan neemt mag hij mooi meer dan 6000 euro afdokken (ervan uitgaand dat hij de auto niet kan meenemen).quote:Op maandag 15 november 2010 22:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de normen, als je aan het einde van de maand een plus maakt (ook als is dat slechts 1 euro) dan maakt het mij niet zoveel uit waaraan je je geld uitgeeft. De 1 gaat 2x per jaar duur op vakantie, maar de ander doet dat niet en rijdt liever een wat luxere auto. Immers heb je daar (bijna) elke dag plezier van.
Als mijn bijtelling ook maar iets van 10% zou zijn had ik ook in een grotere/duurdere auto gereden. Mijn huidige auto is 70 euro duurder dan mijn nieuwe, maar dat is vooral dankzij de 20% regeling en dat ik nu benzine mag rijden (raar maar waar).quote:Mijn leasenorm stel ik zelf vast, en het zal je verbazen, zo heel veel hoger dan die van de TS is die niet. Wél kan ik die van de belasting aftrekken, en ben daardoor maandelijks slechts ¤599 in de lease kwijt (+ ongeveer ¤290 bijtelling in de maand). Maar ik heb wel het geluk niet onder het Nederlandse belastingregime te vallen. Echter rij ik wel een auto die enorm veel boven mijn stand is, aangezien ik nog student ben (echter daarnaast wel een behoorlijk inkomen heb, zodat ik aan het eind van de maand nog genoeg geld kan wegzetten). En daar word ik regelmatig op aangesproken, daarom ben ik niet zo van de "standen" wat auto's betreft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |