abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88667211
125 pk is al prima genoeg.
Je kunt niet sneller dan 120 rijden in nederland.
ik heb gare opel corsa met 60 pk en rijd prima gelijk mee in de verkeer.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 13 november 2010 @ 12:35:00 #27
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88667768
Moet je diesel kiezen? In de nieuwe berekening die ik laatst mocht maken kon ik met mijn km/jaar (35.000) benzine (of hybride) kiezen. Gegaan voor de Seat Leon Businessline High met leerpakket. Vergeleken met die Audi van jouw 100 euro in de maand goedkoper, Dieselmodel zal iets minder zijn, maar wel meer opties: Xeon, Parkeersensors voor en achter, stoelverwarming (zat bij leerpakket), bandenspanningscontrole en navigatie voor Europa.

Ook in candywhite ;) Verwachte rijdatum begin februari 2011 :).
pi_88668183
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:02 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik las op autoweek revieuws dat deze auto een beetje traag was.
Is dat zo omdat het best een zware auto is met maar 125 pk of valt het mee?
Het leuke aan deze auto is dat hij er van buiten erg sportief uitziet, maar van binnen rijdt als een luxe cruiser. Het is niet echt een scheurijzer, maar met zijn 125pk toch behoorlijk pittig! Bovendien zit er een 6-bak in wat natuurlijk ideaal is. Dit is dus een goede auto voor iemand die veel lange comfortabele ritten wil maken, maar toch een relatief sportief ogende auto wil

De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:05:27 #29
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88668702
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:49 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]
De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.

Lekker met ecomotive, dus auto in de vrij en de motor is uit (scheelde in leaseprijs, terwijl auto duurder is).

Doet me denken aan de BMW 1 die ik een keer zag op de parkeerplaats van het werk zag, met plastic wieldoppen, dat is toch zo zonde, die rijdt dus puur voor het merk 8)7.
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:11:19 #30
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88677881
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef markvanwerven het volgende:
Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Ik heb in beide autos een proefrit gehouden. Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had. Dat was allemaal wel super mooi en sportief enzo. Maar ik wil eigenlijk DE auto zien die ik eventueel later ga nemen. En dat is gewoon een business line.

Bij de A3 precies hetzelfde. Daar kreeg ik een A3 attraction met wat extra opties zoals navigatie, velgen en leren stuur. Ook met dat model heb ik weer niet echt kunnen zien wat voor auto ik later eventueel ga rijden.

Je krijgt meestal een auto mee die ze op voorraad hebben en die een beetje in de buurt komt van wat je zoekt.

Verder is de a3 in de 20 % bijtelling en de 1 serie 25 % bijtelling. Daarnaast heb ik bij de 1 serie 3 deurs weinig eigen bijdrage tegenover de audi. Dus het is allemaal puzzelen en maakt het allemaal weer lastig.
Die 1-serie kun je in de configurator opvoeren en je ziet exact hoe het eruit gaat zien. Met die proefrit erbij zou je een goed beeld moeten krijgen van hoe het er uit komt te zien.

Elke dag een smile op je gezicht? De 1-serie nemen. Wel sportstoelen aankruisen, want de standaard stoelen zitten ruk.
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:51:13 #31
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88680993
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:35 schreef tcr het volgende:
Ook in candywhite ;) Verwachte rijdatum begin februari 2011 :).
Candywhite is gewoon Caddywhite, bestelwagen kleur. Als het nu toevallig geen trend zou zijn zou niemand het kopen.
  zondag 14 november 2010 @ 11:15:31 #32
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_88693848
quote:
Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.

Lekker met ecomotive, dus auto in de vrij en de motor is uit (scheelde in leaseprijs, terwijl auto duurder is).

Doet me denken aan de BMW 1 die ik een keer zag op de parkeerplaats van het werk zag, met plastic wieldoppen, dat is toch zo zonde, die rijdt dus puur voor het merk 8)7.
Wat een bullshit.. Misschien gaf die persoon wel meer om het interieur en was dat helemaal volgehangen. Bovendien, een BMW 1 met wieldoppen rijdt nog altijd beter dan een Leon hoor.

quote:
Het is net wat je definitie van rijden is. Voor het sportieve moet je bij de 1-serie zijn en voor meer comfort bij de A3. Maar hoe dan ook, met de 1.6 TDI van Audi en de 116d van BMW draait het niet eens om het "rijden". Dat is bij beiden motorisch gezien behelpen, dus daar hoef je de keuze al niet op te maken.
Motorisch gezien zou het zeker ook niet mijn keuze zijn inderdaad, maar dat betekent niet dat je geen keuze kan maken op basis van hoe fijn een auto stuurt.
  zondag 14 november 2010 @ 11:18:19 #33
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_88693898
quote:
De C30 blijft toch ook wel iets (niet veel) achter qua afwerking hoor, bij de 1 serie en A3.

Wel een hele fijne en mooie reiswagen! Vooral ideaal voor de lekker lange ritten.
  zondag 14 november 2010 @ 11:18:55 #34
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88693910
Dat je voor 600,- uberhaupt zo'n auto kan rijden? Bij ons kon je met 600 net een kale golf rijden. Ik heb een a3 gehad en zat op 925,- (ex brandstof)
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88693957
Ik zeg A3
Om de looks en opties ;) ik vind hem mooier maar de bmw rijdt beter
Het onderstel van BMW's is ook klasse (eigen ervaring)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brinky, de nieuwe BMW
pi_88693976
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:18 schreef pisnicht het volgende:
Dat je voor 600,- uberhaupt zo'n auto kan rijden? Bij ons kon je met 600 net een kale golf rijden. Ik heb een a3 gehad en zat op 925,- (ex brandstof)
Voor 925 euro per maand heb je een auto van 38.000 euro. 40.000km 4 jaar......
  zondag 14 november 2010 @ 11:29:33 #37
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88694090
quote:
Wel sportstoelen aankruisen, want de standaard stoelen zitten ruk.
Ruk is misschien een beetje sterk uitgedrukt, maar het kan zeker beter. De sportstoelen zitten absoluut top.
Xenon zou ik als optie weglaten, heb je normaal gesproken niet nodig. Tenzij je veel in het donker over binnendoorweggetjes rijdt.
Geheel genomen zou ik voor de 1 gaan. Hoewel ik als BMW-rijder misschien niet geheel onbevooroordeeld ben. Maar mijn zus heeft een A3 en ja, ik heb er gewoon niet zoveel mee...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_88694239
quote:
Op zondag 14 november 2010 11:29 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

Ruk is misschien een beetje sterk uitgedrukt, maar het kan zeker beter. De sportstoelen zitten absoluut top.
Xenon zou ik als optie weglaten, heb je normaal gesproken niet nodig. Tenzij je veel in het donker over binnendoorweggetjes rijdt.
Geheel genomen zou ik voor de 1 gaan. Hoewel ik als BMW-rijder misschien niet geheel onbevooroordeeld ben. Maar mijn zus heeft een A3 en ja, ik heb er gewoon niet zoveel mee...
Dat is toeval :P
Wat voor een BMW heb jij?

OT: moeilijke keuze, maar toch de A3 denk ik dan
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 14 november 2010 @ 11:36:50 #39
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88694265
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 11:23 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Voor 925 euro per maand heb je een auto van 38.000 euro. 40.000km 4 jaar......
ehh, dat zeg ik toch ook?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88694296
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:36 schreef pisnicht het volgende:

[..]

ehh, dat zeg ik toch ook?
Kost zo'n autootje 38000 euro? :{
  zondag 14 november 2010 @ 11:42:34 #41
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88694388
Bij 40k ga je geen benz rijden en als je een beetje wat wil ben je idd zo 38k kwijt. Ik had een 2.0 tdi, ambition, s-tronic en met wat kleine opties erbij kwam ik op 37.400.

als je alleen zo'n instapdoos kan rijden kan je beter een goed aangeklede seat nemen.
#allmightygod
  zondag 14 november 2010 @ 11:59:16 #42
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88694792
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:35 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Dat is toeval :P
Wat voor een BMW heb jij?

E90 330i, LeMansblauw.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 14 november 2010 @ 12:03:14 #43
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88694896
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:51 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Candywhite is gewoon Caddywhite, bestelwagen kleur. Als het nu toevallig geen trend zou zijn zou niemand het kopen.
Het is lease, dus wat maakt het uit, toch geen last van rest-waarde en de kleur is 'gratis'. Na twee donkere kleuren eens wat anders...
  zondag 14 november 2010 @ 12:04:00 #44
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88694911
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:59 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

E90 330i, LeMansblauw.
^O^
#allmightygod
  zondag 14 november 2010 @ 12:08:35 #45
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88695066
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:42 schreef pisnicht het volgende:
Bij 40k ga je geen benz rijden en als je een beetje wat wil ben je idd zo 38k kwijt. Ik had een 2.0 tdi, ambition, s-tronic en met wat kleine opties erbij kwam ik op 37.400.

als je alleen zo'n instapdoos kan rijden kan je beter een goed aangeklede seat nemen.
Als TS maar een norm van 600 euro heeft dan is dit denk ik wel erg boven zijn norm, ik heb wel eens gehoord van bedrijven die geen bovennorm hebben (zolang je maar het verschil bij dokt), maar TS zou ook de netto-maandlasten ernaast moeten leggen. Er moet ook elke maand huur, energie en eten betaald worden (1e levensbehoefte :))...
pi_88695263
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 11:38 schreef -moppie- het volgende:

Kost zo'n autootje 38000 euro? :{
Voor de naam moet je nou eenmaal veel betalen.
Of dat slim is is natuurlijk de grote vraag.
pi_88730284
Ik zit er aan te denken om de xenon plus verlichting weg te laten op de Audi. Dat kost me dan 1400 euro minder in de fiscale waarde en ook dus in het leasebedrag. Inruil daarvoor wil ik dan een armsteun nemen en chrome dakrails. Ik heb het hier dan ook over de Audi A3 Sportback Ambition Business Edition 5 deurs. Ik vind de eigen bijdrage van bijna 140 euro best wel veel, niet?? Daarnaast compenseert het eindresultaat weer door de lage bijtelling van de Audi A3 van 20%.

Even een ander vraagje he. Mag je gewoon onbeperkt offertes aanvragen van een lease maatschappij? Dus dat je een beetje puzzelt met opties elke keer om te kijken hoeveel dit gaat kosten. Ik merk namelijk dat ze mij zat zijn na 2x mailen voor offertes. Vind ik wel jammer, want ik ben misschien wel een klant straks.
pi_88731959
Dude, jij wilt een auto zonder armsteun, maar met xenon? WTF?
De chrome dakrails zijn ook alleen maar voor de bling, daar zou ik geen geld aan uitgeven als ik jou was. Ga voor de dingen waar je werkelijk wat aan hebt, zoals een armsteun. Xenon valt ook in die categorie wat mij betreft, maar het alternatief (de normale halogeen verlichting) is al lang niet slecht. Het alternatief van de armsteun (namelijk géén armsteun) is echt klote.

Je moet eens goed doorrekenen wat welke auto met welke opties je op jaarbasis gaat kosten, zowel in eigen bijdrage als in bijtelling. Vergeet niet dat je over de waarde door extra opties waarvoor je dus de eigen bijdrage voor betaalt, ook bijtelling betaalt. Dus meer eigen bijdrage = ook meer bijtelling, dat gaat dubbel op :{
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88732154
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:49 schreef -Jay-20- het volgende:

Het leuke aan deze auto is dat hij er van buiten erg sportief uitziet, maar van binnen rijdt als een luxe cruiser. Het is niet echt een scheurijzer, maar met zijn 125pk toch behoorlijk pittig! Bovendien zit er een 6-bak in wat natuurlijk ideaal is. Dit is dus een goede auto voor iemand die veel lange comfortabele ritten wil maken, maar toch een relatief sportief ogende auto wil

Je hebt gelijk.
pi_88732189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:05 schreef tcr het volgende:

Of er zaten winterbanden onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')