abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88601864
Hey allemaal,

Ik mag al weer een nieuwe leaseauto gaan nemen want deze zit er weer op na 4 jaar. Ik zit te twijfelen tussen de Audi A3 of de BMW 1 serie. Natuurlijk is dit nog heel vaag, want je hebt heel veel varianten van deze modellen autos. Ik heb een lease budget van 600 euro. Ik moet een eigen bijdragen betalen voor onderstaande modellen. Hieronder een lijstje welke ik eventueel op mijn lijstje heb staan:

Kleur: Zwart
Bekleding: Zwart stof of grijs stof of beige stof (weet ik nog niet)
Leaseperiode: 48 maanden
Km per jaar: 40000 km

Audi A3 Ambition Business Edition 3 deurs 1.6 TDI 77KW 105pk
b]Leasebedrag:[/b] weet ik nog niet
Extra optie: Xenon Plus verlichting
20% bijtelling

Audi A3 Sportback Ambition Business Edition 5 deurs 1.6 TDI 77KW 105pk
Leasebedrag: 739,05 p/m excl. brandstof
Extra optie: Xenon Plus verlichting
20% bijtelling

Op de ambition zitten de volgende opties standaard:

Interieur
Exterieurdelen in charosirie kleur (stootstrips en daklijsten)
Decoratie lijsten chrome: portieren, zijpanelen, middednconsole
Instaplijsten chrome
Stoelbekleding stof dynamiek

Exterieur
17 inch velgen: 5 arm kinetic design maat 7,5 J x 17, banden 225/45 R 17

Functioneel
Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
Mistlampen in voorbumper
Zonnescherm achterruit
Sportonderstel
Leren sportstuur, versnellingspookknop en handrem
Sportstoelen voorin

BMW 1 Serie 116D Corporate Lease Business Line Edition 3 deurs 85KW 116pk
Leasebedrag: 681,48 p/m excl. brandstof
Extra optie: Chrome Line Exterieur (Dit zijn die chrome strips om de ramen heen)
25% bijtelling

BMW 1 Serie 116D Corporate Lease Business Line Edition 5 deurs 85KW 116pk
Leasebedrag: 685,49 p/m excl. brandstof
25% bijtelling

Op de Business Line Edition zitten de volgende opties standaard:

Interieur
Exterieurdelen in charosirie kleur (stootstrips en daklijsten)
Middenarmsteun voor incl. opberging

Exterieur
17 inch velgen: M dubbelspaak (207) 17“ (S02MG)
Xenon lampen voor dim en grootlicht incl. carona ringen

Functioneel
Koplampsproeiers?
Mistlampen in voorbumper
Regen en lichtsensor
Sportonderstel
Multifunctioneel leer stuur
Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling, AUC, condens en zonnesensor, actief koolstoffilter
Opbergpakket?

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij helpen bij mijn beslissing. Plaats je in mijn situatie met bovenstaande gegevens. Heb een huurwoning en woon daar samen met mijn vrouw. Ik verdien 2700. Misschien dat jullie hier wat aan hebben:)



  donderdag 11 november 2010 @ 17:47:41 #2
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_88601922
Ik vind de a3 serie echt een typische auto , waar het geld opwas toen de achterkant gemaakt werd. Bmw heeft er nog wat leuks van weten te maken.

Moet ik wel zeggen dat de nieuwe a3 de goede kant op gaat. Echter led verlichting, sja wat zal ik ervanzeggen. Ik vind het nogal een gimmick. Een gepimpte golf heeft het ook.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_88602037
Ik zou de 1-Serie nemen, dat vind ik toch meer een rijders auto. En verder zou ik mijn geld niet aan xenon uitgeven maar eerder aan opties voor het interieur. Audi en BMW hebben beide een behoorlijke waslijst met opties waar erg leuke dingen tussen staan. De A3 gaat je meer comfort bieden. 1-Serie is wat sportiever afgesteld.

- edit: Met dat geld kan je natuurlijk ook voor een veel luxere uitgeruste Golf gaan. Een GTD bijvoorbeeld
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_88602078
Ik zou voor de A3 gaan, maar dat is puur op de looks gebaseerd...
zowel interieur als exterieur..
Maar kwa rijeigenschappen zou de BMW wel eens beter kunnen zijn.. zeker met het sportonderstel
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88602109
heb ej al proefritten gemaakt?.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_88602110
WTF is een charosirie?
pi_88602257
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:53 schreef TheOneAndOnly het volgende:
WTF is een charosirie?
:')
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88602429
Ik zou ook eens naar de Lexus CT200H kijken. Gaat het opnemen tegen de a3 en de bmw1 serie, en met 14% bijtelling.



Interieur:
  donderdag 11 november 2010 @ 18:04:02 #9
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88602491
Is privé een auto aanschaffen uit een hogere klasse (bv een A4 of 3-serie van max. 1 a 2 jaar oud) en die gewoon in 10 jaar afrijden uiteindelijk niet veel goedkoper?
pi_88602564
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:04 schreef Microtubuli het volgende:
Is privé een auto aanschaffen uit een hogere klasse (bv een A4 of 3-serie van max. 1 a 2 jaar oud) en die gewoon in 10 jaar afrijden uiteindelijk niet veel goedkoper?
2e hands rijden is altijd veel goedkoper. Ik denk dat TS vooral niet 10 jaar in dezelfde auto wilt rijden.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_88602621
audi rijdt comfortabeler, mr een a3 heeft wel een slecht imago en vind m niet mooi. de 1serie is dan beter :) en is ook iets sneller
pi_88603260
De A3 sportback, omdat:
- Ik het interieur mooier vind
- 20% bijtelling in plaats van 25% van de BMW
- BMW een stuggere vering schijnt te hebben (geen persoonlijke ervaring)

Als ik jou was, zou ik eerst eens proefritten gaan maken. Als je in de Audi je benen niet kwijt kunt bijvoorbeeld, valt die gewoon al af. Als je de stoelen van de BMW niet lekker vindt zitten, is die het haasje. Als je aan de hand daarvan een voorkeur hebt bepaald, kun je gaan kijken of het financiële verhaal die voorkeur nog kan veranderen :)

Trouwens, is 5 deuren een groot voordeel of zit je er 99% van de tijd toch alleen in? In dat geval kun je ook voor de 3-deurs Audi gaan en het geld dat je spaart gebruiken voor meer opties. Of het gewoon niet uitgeven, uiteraard. Het voordeel is dat de 3-deurs iets korter en lichter is, waardoor je een betere gewicht/pk verhouding krijgt :)

Een alternatief is de genoemde Golf 6, maar eerlijk gezegd zou ik dan ook liever de Audi hebben. Trouwens, de Seat Exeo vind ik ook een erg mooie auto, past die niet ook gewoon binnen dit budget?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:03:49 #13
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88604863
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:05 schreef matthisl het volgende:

[..]



2e hands rijden is altijd veel goedkoper. Ik denk dat TS vooral niet 10 jaar in dezelfde auto wilt rijden.
Een nieuwe 1-serie is in verhouding ook goedkoper als je er dubbel zo lang in blijft rijden als TS.
Maar dan nog zou ik liever 10 jaar in dezelfde 3-serie rijden dan 4 jaar in een 1-serie en vervolgens weer 4 jaar in een (nieuwe generatie) 1-serie. Op zo'n manier rijd je weliswaar nieuwer maar wel altijd in een instapklasse.
pi_88604925
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:03 schreef Microtubuli het volgende:

[..]


Een nieuwe 1-serie is in verhouding ook goedkoper als je er dubbel zo lang in blijft rijden als TS.
Maar dan nog zou ik liever 10 jaar in dezelfde 3-serie rijden dan 4 jaar in een 1-serie en vervolgens weer 4 jaar in een (nieuwe generatie) 1-serie. Op zo'n manier rijd je weliswaar nieuwer maar wel altijd in een instapklasse.
Moet je ook nog kunnen betalen ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88631124
Poeh, lastige keuze. Leasebedrag is bij de enige wat hoger, maar wel minder bijtelling dus dat compenseert weer.

Interieurtechnisch zijn ze allebei mooi, ik ben alleen geen fan van het exterieur van de 1-serie, dus op basis daarvan zou ik nu voor de A3 gaan. Het is ook een beetje wat je zelf wil: nadruk op sportief of comfort? Heb je al proefritten gemaakt?

Van beide modellen is overigens het nadeel dat ze over een jaartje ofzo een modelvernieuwing krijgen, dus dan rij je in een verouderd model. Maar daar ga je niet aan ontkomen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88631188
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:02 schreef erikh het volgende:
Ik zou ook eens naar de Lexus CT200H kijken. Gaat het opnemen tegen de a3 en de bmw1 serie, en met 14% bijtelling.

[ afbeelding ]

Interieur:
[ afbeelding ]
Mooi ding hoor.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:09:14 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_88633086
Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Ik heb in beide autos een proefrit gehouden. Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had. Dat was allemaal wel super mooi en sportief enzo. Maar ik wil eigenlijk DE auto zien die ik eventueel later ga nemen. En dat is gewoon een business line.

Bij de A3 precies hetzelfde. Daar kreeg ik een A3 attraction met wat extra opties zoals navigatie, velgen en leren stuur. Ook met dat model heb ik weer niet echt kunnen zien wat voor auto ik later eventueel ga rijden.

Je krijgt meestal een auto mee die ze op voorraad hebben en die een beetje in de buurt komt van wat je zoekt.

Verder is de a3 in de 20 % bijtelling en de 1 serie 25 % bijtelling. Daarnaast heb ik bij de 1 serie 3 deurs weinig eigen bijdrage tegenover de audi. Dus het is allemaal puzzelen en maakt het allemaal weer lastig.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:50:50 #19
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_88633311
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.

Ik heb zelf laatst ook bovenstaande twee modellen op mijn lijstje gehad. Uiteindelijk ben ik voor een wat dikkere Golf gegaan. Een van de hoofdredenen: BMW komt half 2011 met nieuw model, Audi eind 2011 en de Golf gaat nog wel mee tot eind 2012 schat ik in. Dat is dan weer iets waar ik gevoelig voor ben.

Daarnaast vind ik een dikkere Golf gewoon veel mooier dan een 'standaard' A3 of 1-serie.
  vrijdag 12 november 2010 @ 20:50:40 #20
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88648059
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef markvanwerven het volgende:
Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had.
Hoe is dit mogelijk?
pi_88648967
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:50 schreef bmwdevil het volgende:
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.

Die BMW is toch nogal een stuiterbak?
pi_88650317
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:50 schreef Microtubuli het volgende:

[..]


Hoe is dit mogelijk?
Ik denk dat ie gewoon een M-sportinterieur bedoelt :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88659315
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:50 schreef bmwdevil het volgende:
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.

Ik heb zelf laatst ook bovenstaande twee modellen op mijn lijstje gehad. Uiteindelijk ben ik voor een wat dikkere Golf gegaan. Een van de hoofdredenen: BMW komt half 2011 met nieuw model, Audi eind 2011 en de Golf gaat nog wel mee tot eind 2012 schat ik in. Dat is dan weer iets waar ik gevoelig voor ben.

Daarnaast vind ik een dikkere Golf gewoon veel mooier dan een 'standaard' A3 of 1-serie.
Het is net wat je definitie van rijden is. Voor het sportieve moet je bij de 1-serie zijn en voor meer comfort bij de A3. Maar hoe dan ook, met de 1.6 TDI van Audi en de 116d van BMW draait het niet eens om het "rijden". Dat is bij beiden motorisch gezien behelpen, dus daar hoef je de keuze al niet op te maken.

Overigens komt de nieuwe A3 in 2012 op de markt en volgt de nieuwe Golf (VII) een jaar daarna.
Dus je kan nog wel ff vooruit met de Golf VI :)
pi_88664978
Ik stond een maand of twee geleden voor de zelfde keuze als jou. Omdat ik het moeilijk vond om een keuze te maken ben ik nog eens verder gaan kijken en ben toen ook eens een Volvo dealer binnen gestapt.

Na een half uurtje en een testritje in de nieuwe c30 r-edition was ik eigenlijk de Audi en BMW alweer vergeten:

- Tot het einde van het jaar 4500 euro korting op de r-edition, luxe uitgevoerd, waardoor de d2 125pk momenteel slechts 24995,- euro kost. Met 20% bijtelling zullen je maandlasten hierdoor veel lager liggen!
- T.o.v. De andere twee auto's net zo veel, if not more comfort en luxe. Volledig leder uitgevoerd, comfort stoelen , sport onderstel,standaard 17 inch velgen, etc, etc..
- Iets specialer dan de a3 en 1-serie waar je in iedere straat 3 a 4 van ziet staan....

- Nadeel t.o.v. de a3 is dat je iets minder ruimte hebt, het is een coupe, enkel 3-deurs dus
- Lijnen van de auto moeten je liggen (love it or hate it :))



Is dat niets voor je?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Jay-20- op 13-11-2010 13:05:27 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_88665381
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 10:36 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik stond een maand of twee geleden voor de zelfde keuze als jou. Omdat ik het moeilijk vond om een keuze te maken ben ik nog eens verder gaan kijken en ben toen ook eens een Volvo dealer binnen gestapt.

Na een half uurtje en een testritje in de nieuwe c30 r-edition was ik eigenlijk de Audi en BMW alweer vergeten:

- Tot het einde van het jaar 4000 euro korting op de r-edition, luxe uitgevoerd, waardoor de d2 125pk momenteel slechts 25995,- euro kost. Met 20% bijtelling zullen je maandlasten hierdoor veel lager liggen!
- T.o.v. De andere twee auto's net zo veel, if not more comfort en luxe. Volledig leder uitgevoerd, comfort stoelen , sport onderstel,standaard 17 inch velgen, etc, etc..
- Iets specialer dan de a3 en 1-serie waar je in iedere straat 3 a 4 van ziet staan....

- Nadeel t.o.v. de a3 is dat je iets minder ruimte hebt, het is een coupe, enkel 3-deurs dus
- Lijnen van de auto moeten je liggen (love it or hate it :))

[ afbeelding ]

Is dat niets voor je?
Ik las op autoweek revieuws dat deze auto een beetje traag was.
Is dat zo omdat het best een zware auto is met maar 125 pk of valt het mee?
pi_88667211
125 pk is al prima genoeg.
Je kunt niet sneller dan 120 rijden in nederland.
ik heb gare opel corsa met 60 pk en rijd prima gelijk mee in de verkeer.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 13 november 2010 @ 12:35:00 #27
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88667768
Moet je diesel kiezen? In de nieuwe berekening die ik laatst mocht maken kon ik met mijn km/jaar (35.000) benzine (of hybride) kiezen. Gegaan voor de Seat Leon Businessline High met leerpakket. Vergeleken met die Audi van jouw 100 euro in de maand goedkoper, Dieselmodel zal iets minder zijn, maar wel meer opties: Xeon, Parkeersensors voor en achter, stoelverwarming (zat bij leerpakket), bandenspanningscontrole en navigatie voor Europa.



Ook in candywhite ;) Verwachte rijdatum begin februari 2011 :).
pi_88668183
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:02 schreef thumbnail het volgende:

[..]



Ik las op autoweek revieuws dat deze auto een beetje traag was.
Is dat zo omdat het best een zware auto is met maar 125 pk of valt het mee?
Het leuke aan deze auto is dat hij er van buiten erg sportief uitziet, maar van binnen rijdt als een luxe cruiser. Het is niet echt een scheurijzer, maar met zijn 125pk toch behoorlijk pittig! Bovendien zit er een 6-bak in wat natuurlijk ideaal is. Dit is dus een goede auto voor iemand die veel lange comfortabele ritten wil maken, maar toch een relatief sportief ogende auto wil

De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:05:27 #29
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88668702
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:49 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]
De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.

Lekker met ecomotive, dus auto in de vrij en de motor is uit (scheelde in leaseprijs, terwijl auto duurder is).

Doet me denken aan de BMW 1 die ik een keer zag op de parkeerplaats van het werk zag, met plastic wieldoppen, dat is toch zo zonde, die rijdt dus puur voor het merk 8)7.
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:11:19 #30
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88677881
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef markvanwerven het volgende:
Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Ik heb in beide autos een proefrit gehouden. Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had. Dat was allemaal wel super mooi en sportief enzo. Maar ik wil eigenlijk DE auto zien die ik eventueel later ga nemen. En dat is gewoon een business line.

Bij de A3 precies hetzelfde. Daar kreeg ik een A3 attraction met wat extra opties zoals navigatie, velgen en leren stuur. Ook met dat model heb ik weer niet echt kunnen zien wat voor auto ik later eventueel ga rijden.

Je krijgt meestal een auto mee die ze op voorraad hebben en die een beetje in de buurt komt van wat je zoekt.

Verder is de a3 in de 20 % bijtelling en de 1 serie 25 % bijtelling. Daarnaast heb ik bij de 1 serie 3 deurs weinig eigen bijdrage tegenover de audi. Dus het is allemaal puzzelen en maakt het allemaal weer lastig.
Die 1-serie kun je in de configurator opvoeren en je ziet exact hoe het eruit gaat zien. Met die proefrit erbij zou je een goed beeld moeten krijgen van hoe het er uit komt te zien.

Elke dag een smile op je gezicht? De 1-serie nemen. Wel sportstoelen aankruisen, want de standaard stoelen zitten ruk.
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:51:13 #31
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88680993
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:35 schreef tcr het volgende:
Ook in candywhite ;) Verwachte rijdatum begin februari 2011 :).
Candywhite is gewoon Caddywhite, bestelwagen kleur. Als het nu toevallig geen trend zou zijn zou niemand het kopen.
  zondag 14 november 2010 @ 11:15:31 #32
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_88693848
quote:
Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.

Lekker met ecomotive, dus auto in de vrij en de motor is uit (scheelde in leaseprijs, terwijl auto duurder is).

Doet me denken aan de BMW 1 die ik een keer zag op de parkeerplaats van het werk zag, met plastic wieldoppen, dat is toch zo zonde, die rijdt dus puur voor het merk 8)7.
Wat een bullshit.. Misschien gaf die persoon wel meer om het interieur en was dat helemaal volgehangen. Bovendien, een BMW 1 met wieldoppen rijdt nog altijd beter dan een Leon hoor.

quote:
Het is net wat je definitie van rijden is. Voor het sportieve moet je bij de 1-serie zijn en voor meer comfort bij de A3. Maar hoe dan ook, met de 1.6 TDI van Audi en de 116d van BMW draait het niet eens om het "rijden". Dat is bij beiden motorisch gezien behelpen, dus daar hoef je de keuze al niet op te maken.
Motorisch gezien zou het zeker ook niet mijn keuze zijn inderdaad, maar dat betekent niet dat je geen keuze kan maken op basis van hoe fijn een auto stuurt.
  zondag 14 november 2010 @ 11:18:19 #33
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_88693898
quote:
De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
De C30 blijft toch ook wel iets (niet veel) achter qua afwerking hoor, bij de 1 serie en A3.

Wel een hele fijne en mooie reiswagen! Vooral ideaal voor de lekker lange ritten.
  zondag 14 november 2010 @ 11:18:55 #34
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88693910
Dat je voor 600,- uberhaupt zo'n auto kan rijden? Bij ons kon je met 600 net een kale golf rijden. Ik heb een a3 gehad en zat op 925,- (ex brandstof)
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88693957
Ik zeg A3
Om de looks en opties ;) ik vind hem mooier maar de bmw rijdt beter
Het onderstel van BMW's is ook klasse (eigen ervaring)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brinky, de nieuwe BMW
pi_88693976
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:18 schreef pisnicht het volgende:
Dat je voor 600,- uberhaupt zo'n auto kan rijden? Bij ons kon je met 600 net een kale golf rijden. Ik heb een a3 gehad en zat op 925,- (ex brandstof)
Voor 925 euro per maand heb je een auto van 38.000 euro. 40.000km 4 jaar......
  zondag 14 november 2010 @ 11:29:33 #37
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88694090
quote:
Wel sportstoelen aankruisen, want de standaard stoelen zitten ruk.
Ruk is misschien een beetje sterk uitgedrukt, maar het kan zeker beter. De sportstoelen zitten absoluut top.
Xenon zou ik als optie weglaten, heb je normaal gesproken niet nodig. Tenzij je veel in het donker over binnendoorweggetjes rijdt.
Geheel genomen zou ik voor de 1 gaan. Hoewel ik als BMW-rijder misschien niet geheel onbevooroordeeld ben. Maar mijn zus heeft een A3 en ja, ik heb er gewoon niet zoveel mee...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_88694239
quote:
Op zondag 14 november 2010 11:29 schreef Bargehassus het volgende:

[..]


Ruk is misschien een beetje sterk uitgedrukt, maar het kan zeker beter. De sportstoelen zitten absoluut top.
Xenon zou ik als optie weglaten, heb je normaal gesproken niet nodig. Tenzij je veel in het donker over binnendoorweggetjes rijdt.
Geheel genomen zou ik voor de 1 gaan. Hoewel ik als BMW-rijder misschien niet geheel onbevooroordeeld ben. Maar mijn zus heeft een A3 en ja, ik heb er gewoon niet zoveel mee...
Dat is toeval :P
Wat voor een BMW heb jij?

OT: moeilijke keuze, maar toch de A3 denk ik dan
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 14 november 2010 @ 11:36:50 #39
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88694265
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 11:23 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Voor 925 euro per maand heb je een auto van 38.000 euro. 40.000km 4 jaar......
ehh, dat zeg ik toch ook?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88694296
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:36 schreef pisnicht het volgende:

[..]


ehh, dat zeg ik toch ook?
Kost zo'n autootje 38000 euro? :{
  zondag 14 november 2010 @ 11:42:34 #41
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88694388
Bij 40k ga je geen benz rijden en als je een beetje wat wil ben je idd zo 38k kwijt. Ik had een 2.0 tdi, ambition, s-tronic en met wat kleine opties erbij kwam ik op 37.400.

als je alleen zo'n instapdoos kan rijden kan je beter een goed aangeklede seat nemen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zondag 14 november 2010 @ 11:59:16 #42
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88694792
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:35 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Dat is toeval :P
Wat voor een BMW heb jij?

E90 330i, LeMansblauw.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 14 november 2010 @ 12:03:14 #43
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88694896
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:51 schreef Microtubuli het volgende:

[..]


Candywhite is gewoon Caddywhite, bestelwagen kleur. Als het nu toevallig geen trend zou zijn zou niemand het kopen.
Het is lease, dus wat maakt het uit, toch geen last van rest-waarde en de kleur is 'gratis'. Na twee donkere kleuren eens wat anders...
  zondag 14 november 2010 @ 12:04:00 #44
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88694911
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:59 schreef Bargehassus het volgende:

[..]



E90 330i, LeMansblauw.
^O^
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zondag 14 november 2010 @ 12:08:35 #45
12621 tcr
*nix 4ever
pi_88695066
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:42 schreef pisnicht het volgende:
Bij 40k ga je geen benz rijden en als je een beetje wat wil ben je idd zo 38k kwijt. Ik had een 2.0 tdi, ambition, s-tronic en met wat kleine opties erbij kwam ik op 37.400.

als je alleen zo'n instapdoos kan rijden kan je beter een goed aangeklede seat nemen.
Als TS maar een norm van 600 euro heeft dan is dit denk ik wel erg boven zijn norm, ik heb wel eens gehoord van bedrijven die geen bovennorm hebben (zolang je maar het verschil bij dokt), maar TS zou ook de netto-maandlasten ernaast moeten leggen. Er moet ook elke maand huur, energie en eten betaald worden (1e levensbehoefte :))...
pi_88695263
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 11:38 schreef -moppie- het volgende:



Kost zo'n autootje 38000 euro? :{
Voor de naam moet je nou eenmaal veel betalen.
Of dat slim is is natuurlijk de grote vraag.
pi_88730284
Ik zit er aan te denken om de xenon plus verlichting weg te laten op de Audi. Dat kost me dan 1400 euro minder in de fiscale waarde en ook dus in het leasebedrag. Inruil daarvoor wil ik dan een armsteun nemen en chrome dakrails. Ik heb het hier dan ook over de Audi A3 Sportback Ambition Business Edition 5 deurs. Ik vind de eigen bijdrage van bijna 140 euro best wel veel, niet?? Daarnaast compenseert het eindresultaat weer door de lage bijtelling van de Audi A3 van 20%.

Even een ander vraagje he. Mag je gewoon onbeperkt offertes aanvragen van een lease maatschappij? Dus dat je een beetje puzzelt met opties elke keer om te kijken hoeveel dit gaat kosten. Ik merk namelijk dat ze mij zat zijn na 2x mailen voor offertes. Vind ik wel jammer, want ik ben misschien wel een klant straks.
pi_88731959
Dude, jij wilt een auto zonder armsteun, maar met xenon? WTF?
De chrome dakrails zijn ook alleen maar voor de bling, daar zou ik geen geld aan uitgeven als ik jou was. Ga voor de dingen waar je werkelijk wat aan hebt, zoals een armsteun. Xenon valt ook in die categorie wat mij betreft, maar het alternatief (de normale halogeen verlichting) is al lang niet slecht. Het alternatief van de armsteun (namelijk géén armsteun) is echt klote.

Je moet eens goed doorrekenen wat welke auto met welke opties je op jaarbasis gaat kosten, zowel in eigen bijdrage als in bijtelling. Vergeet niet dat je over de waarde door extra opties waarvoor je dus de eigen bijdrage voor betaalt, ook bijtelling betaalt. Dus meer eigen bijdrage = ook meer bijtelling, dat gaat dubbel op :{
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88732154
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:49 schreef -Jay-20- het volgende:


Het leuke aan deze auto is dat hij er van buiten erg sportief uitziet, maar van binnen rijdt als een luxe cruiser. Het is niet echt een scheurijzer, maar met zijn 125pk toch behoorlijk pittig! Bovendien zit er een 6-bak in wat natuurlijk ideaal is. Dit is dus een goede auto voor iemand die veel lange comfortabele ritten wil maken, maar toch een relatief sportief ogende auto wil

De (huidige) Leon zit toch in een andere klasse, die is qua afwerking zowel binnen als buiten toch duidelijk minder dan de eerder genoemde wagens.
Je hebt gelijk.
pi_88732189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:05 schreef tcr het volgende:


Ontken ik ook niet, maar daar heb ik geen >100 euro per maand extra voor over. Plus dat de Seat dus voor dat geld wel alles standaard heeft, wat bij BMW en Audi nog opties zijn.

Lekker met ecomotive, dus auto in de vrij en de motor is uit (scheelde in leaseprijs, terwijl auto duurder is).

Doet me denken aan de BMW 1 die ik een keer zag op de parkeerplaats van het werk zag, met plastic wieldoppen, dat is toch zo zonde, die rijdt dus puur voor het merk 8)7.
Of er zaten winterbanden onder.
pi_88732327
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:28 schreef Bartholomeus het volgende:
Dude, jij wilt een auto zonder armsteun, maar met xenon? WTF?
Net andersom. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')