En afgemeld betekend ook verkocht?quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:12 schreef Bayswater het volgende:
Komt wel vaker voor.
Overigens kun je nu ongeveer de huidige doorlooptijd per gemeente of wijk inschatten nu op Funda ook de afgemelde woningen van het afgelopen jaar worden vermeld. Even het totaal te koopstaande woningen delen op het verkochte aantal in een jaar.
Goede opmerking, afgemeld met als reden verkocht inderdaad.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En afgemeld betekend ook verkocht?
Uiteraard.... in Dronten wil niemand wonenquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:24 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Goede opmerking, afgemeld met als reden verkocht inderdaad.
Amsterdam en Utrecht doen het vrij goed valt mij op. Dronten dramatisch.
Just my luck. Precies het gebied waar ik wil wonen. (Nou ja, er tussenin danquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:24 schreef Bayswater het volgende:
Amsterdam en Utrecht doen het vrij goed valt mij op.
Luck? Je bedoelt dat je nog steeds teveel moet betalen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Just my luck. Precies het gebied waar ik wil wonen. (Nou ja, er tussenin dan)
Eh, ja.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Luck? Je bedoelt dat je nog steeds teveel moet betalen?
Masochistquote:
Ghehehehe!quote:
Amsterdàm Zuidoost?quote:
Bij betaalbaar tussen Amsterdam en Utrecht denk ik altijd aan zuidoostquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:01 schreef Jane het volgende:
Amsterdàm Zuidoost?![]()
![]()
Nee joh, ik woon nu ook in het Gooi hoor.
Dat is dan weer gunstig, kun je in ieder geval gaan 'cherry pick-en'quote:Overigens groeit het aantal koopwoningen in mijn directe omgeving hier (1 km rond mijn postcode) nog steeds wel op Funda.
Wut? De gemiddelde vraagprijs stijgt?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:17 schreef Bayswater het volgende:
Vraagprijs (mediaan)¤ 254.083+1.35%
Vraagprijs (gemiddeld)¤ 324.239+0.51%
Gemiddelde vraagprijs / m²¤ 2.447+0.11%
Aantal Koopwoningen177.349-2.11%
Dat is een marketinginstrument om de onderhandelingsruimte te vergroten. Je verhoogt de vraagprijs zodat je meer 'korting' kan geven in de hoop dat de koper zich hierdoor laat verleiden een veel te hoge prijs te betalen voor een zwaar overgewaardeerd huis.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wut? De gemiddelde vraagprijs stijgt?
Pas maar op dat ze je niet figuurlijk onderkotsen. Ik doe bovenstaande zo ook nu en dan en dat wordt me niet in dank afgenomen. Zulke gesprekken worden als snel geframed in termen van "niet gunnen". Helaas komt het zo af en toe voor dat de tortelduifjes met tophypotheek toch niet zoveel van elkaar blijken te houden, het huis sterk in waarde gedaald is, en beiden eindigen aan een financiële strop en met een onverkoopbaar huis. Dan ineens is er geen werk in een straal van 50km en zit je aan de anti-antidepressiva.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:46 schreef xenobinol het volgende:
Vanavond even langs een paar vrienden om hun de koop van een woning uit hun hoofd te praten. Ze zijn nl. bij de leugenaars van 'de hypotheker' geweest. Ik ga ze even het een en ander voorrekenen en ze wijzen op de gevaren van de huidige markt![]()
Wat dat betreft ben ik net zo goed bezig als zeepbel
Als mensen hun onderhandelingsruimte nu aan het vergroten zijn wordt er kennelijk druk onderhandeld. Er is niemand die de vraagprijs omhoog doet als hij al geen kijkers krijgt. De prijzen zijn gewoon gestegen dus. Kut voor je Xeno, moet je nóg 10 jaar langer wachten!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:43 schreef xenobinol het volgende:
Dat is een marketinginstrument om de onderhandelingsruimte te vergroten. Je verhoogt de vraagprijs zodat je meer 'korting' kan geven in de hoop dat de koper zich hierdoor laat verleiden een veel te hoge prijs te betalen voor een zwaar overgewaardeerd huis.
De rest heeft inmiddels hun aluhoedjes weer afgezet omdat die uit de mode zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:55 schreef dramatiek het volgende:Ik merk trouwens op dat jij een zeepbel nog de enige realisten hierzo zijn? Zit de rest alweer op de volgende wave van de nieuwe nieuwe nieuwe economie?
Aja, dalende huizenprijzen hebben nu al te maken met conspiracies? In welk hotel komen de mensen die de dalende prijzen afspreken bijeen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De rest heeft inmiddels hun aluhoedjes weer afgezet omdat die uit de mode zijn.
De situatie is als volgt... een stelletje wil plotseling een huis gaan kopen en aan kinderen beginnen, al 5 jaar tortelen ze om elkaar heen maar hebben nog nooit een dag samengewoond. Beiden zijn in bezit van een ruim huurhuis, dus het lijkt mij het meest verstandige om eerst maar eens een jaar of langer te gaan samenwonen. Vrouw heeft last van rammelende eierstokken en wil naast een kind dus ook meteen een huis (dan kan de man niet meer wegrennenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:55 schreef dramatiek het volgende:
Pas maar op dat ze je niet figuurlijk onderkotsen. Ik doe bovenstaande zo ook nu en dan en dat wordt me niet in dank afgenomen. Zulke gesprekken worden als snel geframed in termen van "niet gunnen". Helaas komt het zo af en toe voor dat de tortelduifjes met tophypotheek toch niet zoveel van elkaar blijken te houden, het huis sterk in waarde gedaald is, en beiden eindigen aan een financiële strop en met een onverkoopbaar huis. Dan ineens is er geen werk in een straal van 50km en zit je aan de anti-antidepressiva.
Ik zie ze liever gelukkig worden, een huis kopen kan altijd nog, de inboedel is niet heel erg veel bijzondersquote:Helaas was ik niet snel genoeg bij de inboedelverkoop. Mooie inboedel, betaald uit de top van het woord tophypotheek.
Je bedoelt de economie waarbij de schulden van de vorige, vorige, vorige en vorige crisis worden geherfinancierd? Zou best eens goed kunnen, volgens sommigen is dat de oplossing, herfinancieren en de geldpers op standje 'waar-zijn-we-in-godsnaam-mee-bezig' zettenquote:Een huis maakt soms meer kapot dan je lief is. Ik merk trouwens op dat jij een zeepbel nog de enige realisten hierzo zijn? Zit de rest alweer op de volgende wave van de nieuwe nieuwe nieuwe economie?
Onzin... ik maakte vorige week al melding van een woning die opnieuw op funda werd geplaats.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als mensen hun onderhandelingsruimte nu aan het vergroten zijn wordt er kennelijk druk onderhandeld. Er is niemand die de vraagprijs omhoog doet als hij al geen kijkers krijgt. De prijzen zijn gewoon gestegen dus. Kut voor je Xeno, moet je nóg 10 jaar langer wachten!
kom maar op met de linkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onzin... ik maakte vorige week al melding van een woning die opnieuw op funda werd geplaats.
Deze woning werd 2 jaar geleden aangeboden voor 225k, na 1,5 jaar is de prijs afgezakt naar 150k. 2 keer in een online veiling geweest zonder dat er ook maar 1 bod is uitgebracht. Daarna nog een half jaar te koop gestaan op funda voor 150k. Vervolgens 2 weken van de site geweest en deze word nu door de 'nieuwe' makelaar aangeboden voor 163k. Het is idee is natuurlijk om wat extra onderhandelingsruimte te hebben zodat ze hopelijk nog de gewenste 150k kunnen opstrijken
Ah ja, één woning bevestigd je hele verhaal, nu zie ik het ook!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:
Onzin... ik maakte vorige week al melding van een woning die opnieuw op funda werd geplaats.
Conspiracy? 'There is no zeepbel'quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Aja, dalende huizenprijzen hebben nu al te maken met conspiracies? In welk hotel komen de mensen die de dalende prijzen afspreken bijeen?
Ik ben er van overtuigd dat de twin towers zijn opgeblazen door een bepaalde website-spammer hier op Fok! De vliegtuigen waren slechts een coverup. Het instorten van de towers stond symbool voor het instorten van de huizenmarkt. Ff snel mijn aluhoedje zoeken voor de chemtrails op mijn huis neerdalen!quote:
ik denk eigenlijk dat het de vastgoedmaffia was, die wel trek had in een 'redevelopment'projectje....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat de twin towers zijn opgeblazen door een bepaalde website-spammer hier op Fok! De vliegtuigen waren slechts een coverup. Het instorten van de towers stond symbool voor het instorten van de huizenmarkt. Ff snel mijn aluhoedje zoeken voor de chemtrails op mijn huis neerdalen!
Xeno, in je blinde razernij heb je er wellicht overeen gelezen. Ik heb ook wel eens trek in appelgebak...... linkje pretty please?quote:
Oke... ik geef toe dat het een extreem voorbeeld is, maar daarom houdt ik dit object in de gaten ik ben nl. heel benieuwd hoe dit gaat aflopenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Xeno, in je blinde razernij heb je er wellicht overeen gelezen. Ik heb ook wel eens trek in appelgebak...... linkje pretty please?
Zie je.. doet de markt toch netjes z'n werk. Een overkoopbaar huis met een te hoge vraagprijs wordt niet verkocht. De markt zou pas verziekt zijn als dat soort huizen wél verkocht zouden worden binnen 2 weken en voor een hoge prijs.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oke... ik geef toe dat het een extreem voorbeeld is, maar daarom houdt ik dit object in de gaten ik ben nl. heel benieuwd hoe dit gaat aflopen![]()
zou het een huis zijn waarvan de eigenaar is overleden? Of zitten die mensen met dubbele woonlasten? Wie zal het zeggen. Ik moest even zoeken naar een site waar de prijs geschiedenis nog te zien was aangezien dit bij funda niet kan.
http://www.huizenzoeker.n(...)ets-11/details.html#
Van 227k5 in 2008 naar 150k in 2010, nu weer aangeboden door de nieuwe makelaar voor 162k5.
Ik zeg dat dit gewoon een bekend trucje van de makelaar is, overigens is het een spuuglelijk huis, geen wonder dat je zulke troep niet verkocht krijgt![]()
Misschien dat de volgende makelaar het wel weer voor 225k te koop zet om een mega discount te kunnen bieden.
Xeno toch. Als je de brochure download is de vraagprijs nog steeds 224.500. 162k5 is ongetwijdeld op erfpachtquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oke... ik geef toe dat het een extreem voorbeeld is, maar daarom houdt ik dit object in de gaten ik ben nl. heel benieuwd hoe dit gaat aflopen![]()
zou het een huis zijn waarvan de eigenaar is overleden? Of zitten die mensen met dubbele woonlasten? Wie zal het zeggen. Ik moest even zoeken naar een site waar de prijs geschiedenis nog te zien was aangezien dit bij funda niet kan.
http://www.huizenzoeker.n(...)ets-11/details.html#
Van 227k5 in 2008 naar 150k in 2010, nu weer aangeboden door de nieuwe makelaar voor 162k5.
Ik zeg dat dit gewoon een bekend trucje van de makelaar is, overigens is het een spuuglelijk huis, geen wonder dat je zulke troep niet verkocht krijgt![]()
Misschien dat de volgende makelaar het wel weer voor 225k te koop zet om een mega discount te kunnen bieden.
http://www.funda.nl/koop/biddinghuizen/huis-47991925-de-koets-11/quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Xeno toch. Als je de brochure download is de vraagprijs nog steeds 224.500. 162k5 is ongetwijdeld op erfpachtDOe maar een een belletje
Ik vermoed zelf dat de markt 'niets' doet en dit huis in 2013 nog steeds te koop staatquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Zie je.. doet de markt toch netjes z'n werk. Een overkoopbaar huis met een te hoge vraagprijs wordt niet verkocht. De markt zou pas verziekt zijn als dat soort huizen wél verkocht zouden worden binnen 2 weken en voor een hoge prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |