Ik denk dat we ook gerust eerlijk mogen zeggen dat we in de jaren '60 en '70 niet de meest intelligente allochtonen hier naar toe hebben gehaald, een slechte scholing en de daaruit voortvloeiende kansloze positie op de arbeidsmarkt worden dus ook gewoon veroorzaakt door een laag IQ.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Slecht ouderlijk toezicht, slechte scholing, weinig kansen op de arbeidsmarkt en een heersende stemming in de politiek en media dat ze totaal ongewenst zijn.
[..]
1. Slechte opvoeding is de schuld van slechte ouders, en die zijn ook(!) Marokkaan. Jammer dan denk ik dan maar, beter je best moeten doen.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Slecht ouderlijk toezicht is de schuld van het kind?
[..]
Kinderen zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van hun scholing?
[..]
Kinderen hebben de verantwoordelijkheid voor het discriminerende aanneembeleid van werkgevers? Het is hun verantwoordelijkheid dat ze door een slechte scholing een achterstand hebben waardoor ze minder kansen hebben op verdere opleidingen?
[..]
En kinderen hebben ook echt veel invloed op media en politieke aandacht.
Die mag je me even uitleggen.
Zeg ik dat ergens? Nee.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:54 schreef LXIV het volgende:
Nee, de landen waar de immigranten vandaan komen (Marokko, Congo, Ethiopië, Somalië, Niger etc) zijn welvarende landen waar er universele gezondheidszorg is, de mensenrechten veel respect krijgen en iedereen zich individueel kan ontplooien. En dat allemaal dankzij de tomeloze inzet van hun bewoners.
Dus wil je ze de grens over gooien naar een land waar ze niets mee te maken hebben en dat feitelijk niets met hen te maken heeft?quote:Vind ik niet, en zeker niet als je je zo gedraagt.
In Marokko zullen ze ongetwijfeld meer respect voor ouderen hebben. Dat is beslist zo.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Slecht ouderlijk toezicht, slechte scholing, weinig kansen op de arbeidsmarkt en een heersende stemming in de politiek en media dat ze totaal ongewenst zijn.
Heeft niets met de cultuur uit Marokko te maken. Laat staan dat het daar cultuur zou zijn om bejaarden in de bek te rossen.
Dat dus. Het wordt zelfs eindelijk onderkend door de politiek dat de ouders totale scheit aan Nederlandse waarden en normen hebben.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:50 schreef Dagonet het volgende:
Heeft niets met de cultuur uit Marokko te maken. Laat staan dat het daar cultuur zou zijn om bejaarden in de bek te rossen.
Bronquote:GOUDA - Het gaat nog zeker jaren duren voordat de problemen in de Goudse wijk Oosterwei zijn opgelost. Moeilijkheid blijft de concentratie van probleemjongeren in een wijk en ouders die hun kinderen niet willen aanpakken.
Dat bleek woensdagavond tijdens een ingelaste raadsvergadering naar aanleiding van nieuwe incidenten met Marokkaans-Nederlandse kinderen.
Bronquote:GOUDA - "Ouders ontkennen dat het mis is. Niemand vindt zijn zoon schuldig", zegt de 44-jarige peuterleidster Hayat. De moeder van drie pubers verdraagt de situatie in de Goudse wijk Oosterwei niet langer en doorbreekt het stilzwijgen." Die jongeren die de fout blijven ingaan, mag je van mij ook terugsturen naar Marokko voor een opvoedcursus."
Hayat komt vaak over de vloer bij probleemgezinnen, vertelt ze in het AD. De Marokkaanse, die al 22 jaar in de wijk woont, stelt dat de ouders medeschuldig zijn aan de overlast van reljeugd in de wijk. "Als er problemen met hun kinderen zijn, geven ouders de schuld aan de school, gemeente, politie. Ze zoeken de schuld niet bij zichzelf."
Volgens Hayat ligt het probleem bij de cultuur
Waarom zou je je bekommeren om mensen die schijt hebben aan onze maatschappij?quote:Op donderdag 11 november 2010 10:56 schreef Dagonet het volgende:
Dus wil je ze de grens over gooien naar een land waar ze niets mee te maken hebben en dat feitelijk niets met hen te maken heeft?
niet onder het tapijt schuiven, verre van maar de bewoording mag toch wel anders? Gewoon straattuig en crimineeltjes ongeacht hun achtergrond moeten gewoon hard worden aangepakt en voor zichtbaar hard worden aangepakt, dan kunnen die kutmarokkaantjes ook niet klagen dat ze worden gediscrimineerd en geef je ze geen enkele aanleiding om een excuus te gebruiken.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:47 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Precies.
Onder het tapijt schuiven is beter blijkbaar. Dan maak je de discussie over de cultuur dood en duurt het nog langer voor de discussie op gang komt en geef je die Marokkaanse jeugd nog meer tijd te klooien.
Dat alles-is-liefde manteltje
Ik denk dat het belangrijker is te realiseren dat we als Nederland in de jaren 70 volledig elke vorm van autoriteit hebben afgebroken waardoor elke sociale controle als taboe werd bestempeld. Daar zijn we de fout in gegaan en daar plukken we nu de vruchten van.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik denk dat we ook gerust eerlijk mogen zeggen dat we in de jaren '60 en '70 niet de meest intelligente allochtonen hier naar toe hebben gehaald, een slechte scholing en de daaruit voortvloeiende kansloze positie op de arbeidsmarkt worden dus ook gewoon veroorzaakt door een laag IQ.
dat dus...quote:Op donderdag 11 november 2010 10:58 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Waarom zou je je bekommeren om mensen die schijt hebben aan onze maatschappij?
Nee, dat ligt ook aan het inconsequente en veel te softe beleid, dat klopt helemaal. Wat dat betreft zijn wij zelf ook verantwoordelijk.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens? Nee.
Alleen is dat heel wat anders dan stellen dat het in Marokko en de rest net zo'n criminele bende is van hangjongeren als hier in Nederland.
Feitelijk zijn het waarschijnlijk Marokkaanse staatsburgers, dus ze hebben wel degelijk iets met Marokko te maken. Maar onder onze 'hoede' zijn ze verder verziekt, dat ontken ik niet.quote:Dus wil je ze de grens over gooien naar een land waar ze niets mee te maken hebben en dat feitelijk niets met hen te maken heeft?
Het is allemaal onze schuld.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijker is te realiseren dat we als Nederland in de jaren 70 volledig elke vorm van autoriteit hebben afgebroken waardoor elke sociale controle als taboe werd bestempeld. Daar zijn we de fout in gegaan en daar plukken we nu de vruchten van.
je blijft maar met excuses komen he.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijker is te realiseren dat we als Nederland in de jaren 70 volledig elke vorm van autoriteit hebben afgebroken waardoor elke sociale controle als taboe werd bestempeld. Daar zijn we de fout in gegaan en daar plukken we nu de vruchten van.
Dat was wel het geval als het over gast arbeiders ging maar niet als het over de oorspronkelijke Nederlanders ging/gaat.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Dagonet het volgende:
Omdat hun slachtoffers ongelovige varkens zijn. Kafirs.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:55 schreef thumbnail het volgende:
Wat ik nou niet snap is waarom die Marokkanen zo extreem vijandig zijn tegen niet- Marokkanen.
Hoe haal je het in je hoofd om een vrouw te trappen of te slaan?
Eens .quote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
nou ja schuld, omdat we toen geen goede integratieregels hadden zitten we nu wel met de problemen, doet er verder weinig toe natuurlijk want die historische aanpak kun je toch niet terugdraaienquote:Op donderdag 11 november 2010 11:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is allemaal onze schuld.
Ja, uiteindelijk hebben we het zelf wél allemaal toegelaten. En de 68-beweging (waar onze rechters van af stammen, die de dader als slachtoffer zien en de maatschappij als dader) is toch écht een West-Europese uitvinding en geen Noord-Afrikaanse.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is allemaal onze schuld.
Dat lijkt er wel op ja.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:02 schreef Wijze_appel het volgende:
Omdat hun slachtoffers ongelovige varkens zijn. Kafirs.
Maar toch blijft het not-done om hun cultuur/religie erop aan te spreken.
De discussie gemist over hand in eigen boezem?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:01 schreef jandevink het volgende:
[..]
je blijft maar met excuses komen he.
Een vrouw van 82(!) wordt vol in het gezicht geslagen, en we zitten hier te praten over hoe slecht wij Nederlanders het in de jaren '70 hebben aangepakt, hoe moeilijk Marokkaanse ouders en jongeren het hebben, en hoe slecht wij ze behandelen.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:02 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja schuld, omdat we toen geen goede integratieregels hadden zitten we nu wel met de problemen, doet er verder weinig toe natuurlijk want die historische aanpak kun je toch niet terugdraaien
Omdat het originele idee was dat ze zouden opflikkeren na een aantal jaar.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk hebben we het zelf wél allemaal toegelaten. En de 68-beweging (waar onze rechters van af stammen, die de dader als slachtoffer zien en de maatschappij als dader) is toch écht een West-Europese uitvinding en geen Noord-Afrikaanse.
Het verloren gaan van de sociale controle zou op zich nog niet zo'n probleem hoeven te vormen, ware het niet dat we hele wagonladingen aan zwakbegaafde, kansloze mensen van de ene op de andere dag vrijwel letterlijk uit woestijndorpjes hebben geplukt en in arbeiderswijken hebben gedumpt in de hoop dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen. De SP heeft daar begin jaren '80 al op gewezen, maar indertijd heerste er al helemaal een taboe op kritiek op de massa-immigratie.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als die linkse idioten je blijven verdedigen kun je zo krom lullen tot je een banaan verslaat.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:03 schreef Voorschrift het volgende:
Ben je nou echt verdomme helemaal van de pot gerukt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |