quote:
Op dinsdag 7 december 2010 15:54 schreef ethiraseth het volgende:[..]
Precies. Waarom zou je een moeilijke studie doen als je bestraft wordt voor niet nominaal afstuderen? Voor zulke bedragen ga je geen risico nemen.
Nou ja ik denk niet dat men dan voor pretstudies kiest omdat die al helemaal geen niveau meer hebben. Het algehele niveau zal omlaag gaan. Veel nuttige niet-pretstudies zijn prima te voltooien binnen nominaal+1.
Het gaat naar mijn mening echter om dat je hierdoor alleen maar studenten gaat massaproduceren. Eenheidsworsten, dat soort types. Geen bestuurswerk, geen vrijwilligerswerk en geen verbreding. Geen ruimte voor fouten etc, uiteraard is het allemaal al genoemd.
Uiteindelijk denk ik dat minder mensen een "moeilijke" studie kiezen zoals bčtastudies, waardoor daar het niveau het meeste zal kelderen. Bij de minder moeilijke, maar redelijk sterke alfa en gammastudies zal er daarnaast minder extracurriculair gedaan worden en uiteindelijk denk ik dat het niveau deelnemers bij de pretstudies redelijk gelijk blijft omdat die van te triest niveau zijn
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides