abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88571545
quote:
De PVV wil een canon van de westerse beschaving, die verplichte lesstof moet worden op lerarenopleidingen. In de toekomst kunnen docenten hun leerlingen dan weer 'ontzag bijbrengen voor onze cultuur'. Dat heeft PVV-Kamerlid Harm Beertema woensdag gezegd tijdens een debat over onderwijs in de Tweede Kamer.

Leerlingen krijgen nu nauwelijks nog iets mee van de westerse cultuur, die volgens de PVV superieur is. "Het vak geschiedenis is uitgekleed. Er bestaat ook een vak dat 'burgerschapscompetenties' heet, maar dat is zo nikserig dat je je er bijna voor schaamt", zei Beertema. "Van al het falen van ons onderwijs is dit het ergste."

Meer aandacht voor de westerse cultuur is volgens Beertema ook goed voor de integratie van allochtone leerlingen. Hun 'hearts and minds' moeten worden gewonnen voor de westerse cultuur, zei hij.

D66-Kamerlid Boris van der Ham wees erop dat er jarenlang is gepraat over een canon van de Nederlandse geschiedenis, die er uiteindelijk is gekomen. Beertema antwoordde dat deze canon niet verplicht is voor het onderwijs. "Die vrijblijvendheid bevalt ons niet." De PVV wil dat de 'canon van de westerse beschaving' deel gaat uitmaken van de exameneisen, eerst alleen voor lerarenopleidingen, maar op termijn in het hele onderwijs.
Ik begin nu langzamerhand toch een beetje te vrezen voor de rechtsstaat. Westerse Beschaving bijbrengen is iets wat alleen subjectief kan en dat hoort niet thuis in het onderwijs. Kinderen horen niet gevormd te worden door de staat (ik weet dat de staat beslist wat men moet weten op scholen maar dit is van een heel ander niveau).
Wat moet ik me hiervan voorstellen?
"Morgen kijken we waarom het westen veel beter is dan de rest van de wereld! "
Dat geschiedenis is uitgekleed slaat ook nergens op. Het geschiedenis onderwijs is prima in Nederland.

Brrr...

Sorry voor pvv-topic 30 van deze week. Ze kunnen nou eenmaal niet zonder elke dag 2x het nieuws te halen met een idioot plan dat dan nog wordt omarmd door mensen ook....
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88571656
*rilt mee* :N
pi_88571841
Morgen kijken we hoe het komt dat in de Islamitische wereld steniging een gangbare straf is, en in Europa niet.

Ik ben het met ze eens dat de Westerse Cultuur superieur is aan de Islamitische, maar ben het niet eens dat het vak Geschiedenis niks voorstelt. Ik werd doodgegooid met het ontstaan van de Republiek en Nederland met alle oorlogen en jaartallen etc.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:15:29 #4
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88571851
Tof, krijgen leerlingen dan eindelijk les in hoe een land dankzij roven, stelen, bedriegen en uitmoorden vooruitgang kan boeken? Lijkt me beter dan dat halfbakken gedoe wat er nu is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88571977
Ze mogen eerst hun eigen kamerleden wel wat beschaving bijbrengen.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:18:34 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88572006
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:09 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Ik begin nu langzamerhand toch een beetje te vrezen voor de rechtsstaat. Westerse Beschaving bijbrengen is iets wat alleen subjectief kan en dat hoort niet thuis in het onderwijs. Kinderen horen niet gevormd te worden door de staat (ik weet dat de staat beslist wat men moet weten op scholen maar dit is van een heel ander niveau).
Wat moet ik me hiervan voorstellen?
"Morgen kijken we waarom het westen veel beter is dan de rest van de wereld! "
Dat geschiedenis is uitgekleed slaat ook nergens op. Het geschiedenis onderwijs is prima in Nederland.

Brrr...

Sorry voor pvv-topic 30 van deze week. Ze kunnen nou eenmaal niet zonder elke dag 2x het nieuws te halen met een idioot plan dat dan nog wordt omarmd door mensen ook....
Het moet niet gekker worden.. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88572012
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Holograph het volgende:
Morgen kijken we hoe het komt dat in de Islamitische wereld steniging een gangbare straf is, en in Europa niet.

Ik ben het met ze eens dat de Westerse Cultuur superieur is aan de Islamitische, maar ben het niet eens dat het vak Geschiedenis niks voorstelt. Ik werd doodgegooid met het ontstaan van de Republiek en Nederland met alle oorlogen en jaartallen etc.
Bij kinderen superioriteitsgevoelens kweken is dood en doodeng! Je moet je als staat absoluut niet bezig houden met het kneden van de gedachtes van je bevolking! Dictators doen dat. En in Islamitische landen gebeurt dat. In de westerse wereld hoort dat niet!

Ook wil ik aanmerken dat je op scholen NOOIT maar dan ook NOOIT alle nuances kan meegeven aan de kinderen over de manier waarin het westen van de rest van de wereld verschilt. Dat de islamitische wereld tot pak en beet 40 jaar geleden positief tegen het westen aan keek wordt daarin natuurlijk volledig vergeten.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  woensdag 10 november 2010 @ 21:19:18 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88572043
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:18 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Bij kinderen superioriteitsgevoelens kweken is dood en doodeng! Je moet je als staat absoluut niet bezig houden met het kneden van de gedachtes van je bevolking! Dictators doen dat. En in Islamitische landen gebeurt dat. In de westerse wereld hoort dat niet!
Exact! ^O^
pi_88572114
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:18 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Dus het moet verboden worden om de gruwelen uit de Islamitische wereld te vertellen? Dat vind ik persoonlijk wel eng.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:21:50 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88572165
Nederlandse kinderen de Westerse Beschaving bijbrengen. Ik denk dat de PVV de Israëlische zaak en daarmee haar eigen partijfinanciering geen goed doet. B-)
  woensdag 10 november 2010 @ 21:22:33 #11
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_88572198
quote:
Ook wil ik aanmerken dat je op scholen NOOIT maar dan ook NOOIT alle nuances kan meegeven aan de kinderen over de manier waarin het westen van de rest van de wereld verschilt. Dat de islamitische wereld tot pak en beet 40 jaar geleden positief tegen het westen aan keek wordt daarin natuurlijk volledig vergeten.
Dat kwam omdat het toentertijd vaak seculiere staten waren, nu zijn het theocratische staten.
pi_88572232
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:22 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat kwam omdat het toentertijd vaak seculiere staten waren, nu zijn het theocratische staten.
En hoe is dat zo gekomen |:(
  woensdag 10 november 2010 @ 21:25:01 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88572312
PS typefout in de TT
  woensdag 10 november 2010 @ 21:25:30 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88572334
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dus het moet verboden worden om de gruwelen uit de Islamitische wereld te vertellen? Dat vind ik persoonlijk wel eng.
Begrijpend lezen is een kunst, Holo ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 21:26:14 #15
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_88572366
De superieure nederlandse cultuur ... pfff.

En welke cultuur is dat precies? De Germaanse? Romeinse? De cultuur van de Franken? De bourgondiers? Of anders misschien de spanjaarden? De Fransen, kan natuurlijk ook! Oh, en laten we de duitsers niet vergeten!

De zogenaamde superieure westerse cultuur is net zo rot als alle andere culturen in de wereld. 2000 jaar oorlog, geweld en ellende.

Laat mensen lekker hun eigen cultuur bepalen, PVV.
451 °F
  woensdag 10 november 2010 @ 21:27:14 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_88572407
De regering is er nu, wat... 3 weken? Vanaf dat moment regent het slappe breinruften van die druiloren.... Blijven we dit nu houden tot de val van het kabinet? }:|

Drie keer geroeptoeter per week?

Flikker op naar Limburg, creeps :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:27:35 #17
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_88572423
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is een kunst, Holo ;)
Een indirect gevolg is dan toch dat mensen denken dat de Islamitische cultuur achterlijk is? In ieder geval dat lijkt mij dan.
pi_88572460
Ik moet hier gewoon een Godwinnetje doen. Ik vind dit zo'n belachelijk en idioot voorstel dat ik dit niet kan laten. Op dat wij nooit moeten vergeten waar afzetting tegenover anderen in de wereld toe kan leiden. ( ik zeg hier duidelijk dat het KAN gebeuren en niet dat dit dan ook gebeurt dus niet "huilie huilie"doen)

We mogen dit NOOIT vergeten. Het moment dat we dit vergeten zijn we weer terug bij af.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:29:37 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88572528
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:27 schreef Holograph het volgende:

[..]

Een indirect gevolg is dan toch dat mensen denken dat de Islamitische cultuur achterlijk is? In ieder geval dat lijkt mij dan.
En dus gaan we meteen maar discussieren over het indirecte gevolg en maken dat het hoofdonderwerp???
pi_88572535
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:27 schreef Holograph het volgende:

[..]

Geef me een goede rede waarom kinderen zouden moeten weten dat in sommige islamitische landen er vreselijke dingen gebeuren?
pi_88572677
Excuse my Godwin, maar dit me toch een beetje denken aan de nazi's en hun kijk op het Herrenvolk.

Edit: Zolcon was me voor :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 november 2010 @ 21:33:33 #22
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_88572736
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:29 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Geef me een goede rede waarom kinderen zouden moeten weten dat in sommige islamitische landen er vreselijke dingen gebeuren?
Algemene kennis over de wereld, de kennis die ik op school heb gehad over de Islam was lauter propaganda. Ik vind het nog steeds belachelijk wat ze me toen probeerden wijs te maken.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:33:44 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88572743
Er is geen beschaving om te onderwijzen, al die zetels van de PVV bewijzen dat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 10 november 2010 @ 21:33:50 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88572748
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
Excuse my Godwin, maar dit me toch een beetje denken aan de nazi's en hun kijk op het Herrenvolk.

Het wordt idd steeds enger, of mag je dat ook al niet meer zeggen???
pi_88572752
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:

Godwin is steeds meer gerechtvaardigd met die idiote voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')