abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89168474
keuring gehad. HB 8.0 en bloeddruk 110 /70 (iets wat laag maar dat wist ik al)

nu wachten op de eerste donatie. benieuwd naar mn bloedgroep
pi_89168782
Mooi Loecje!
Mijn arm ziet er inmiddels prachtig uit na de mislukte donatie :P
pi_89174912
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef VGA4xZoom het volgende:
Net terug van m'n vierde keer bloed geven.
Ik ben voor het eerst flauwgevallen. :'(

De naald zat vanaf het begin al redelijk oncomfortabel,meer dan normaal. Maarja, het is alleen maar logisch dat een dikke naald in je arm niet echt lekker zit, dus ik niks zeggen.
Een halve liter verder komt de verpleegster eraan om de boel af te sluiten, trekt de naald er een stukje uit en ik zo "ik voel me ineens heel raar".
Toen werd ik liggend wakker (ik zat eerst), alsof ik bruut wakker was gemaakt uit een droom en stonden er drie verpleegsters om me heen. Heel erg maf :o
Al met al heb ik dik 3 kwartier in die stoel gezeten waar ik een halve liter cola naar binnen heb gewerkt om daarna nog eens een kwartiertje thee te drinken aan de koffietafel.

Weer een heule ervaring rijker.
En wat waren die verpleegsters lief zeg. O+
Het kan wel eens gebeuren dat de naald niet goed zit, meestal dan ietsje te diep geprikt waardoor hij tegen de wand van je ader aankomt. Gewoon even zeggen dan trekken ze hem een millimetertje terug en zittie goed. :)
  zondag 5 december 2010 @ 23:35:50 #54
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_89571586
Ik ben een beetje in de war. Ik dacht dat je maar 3 keer per jaar bloed mocht geven? Nou was ik begin oktober voor de allereerste keer geweest. En ik heb nu al mijn 2e oproepkaart binnen. Mag vanaf morgen weer langskomen?

Ik klaag natuurlijk niet ik help graag zoveel mogelijk :) Maar vond het wat apart dat het zo snel achter elkaar gaat
pi_89572214
was in oktober bloeddonatie of enkel keuring?

ik heb nog geen bericht. geen bericht is goed bericht dus blijkbaar ben ik gezond.
nu wachten op een oproepkaart.
pi_89572619
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef Baus het volgende:
Ik ben een beetje in de war. Ik dacht dat je maar 3 keer per jaar bloed mocht geven? Nou was ik begin oktober voor de allereerste keer geweest. En ik heb nu al mijn 2e oproepkaart binnen. Mag vanaf morgen weer langskomen?

Ik klaag natuurlijk niet ik help graag zoveel mogelijk :) Maar vond het wat apart dat het zo snel achter elkaar gaat
5 keer per jaar voor mannen :)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zondag 5 december 2010 @ 23:58:48 #57
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_89572634
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:48 schreef loecje het volgende:
was in oktober bloeddonatie of enkel keuring?

ik heb nog geen bericht. geen bericht is goed bericht dus blijkbaar ben ik gezond.
nu wachten op een oproepkaart.
Nee echt donatie. Eerst keuring en toen 2 weken later rond eind september begin oktober geloof ik de echte donatie.

EDIT:

quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 23:58 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

5 keer per jaar voor mannen :)
Oh kijk eens aan dat verklaart een hoop :P
  maandag 6 december 2010 @ 00:11:37 #58
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89573199
Ben benieuwd wanneer ik weer een oproepkaart krijg! Mag vanaf 30 november weer geven, en hopelijk deze keer geen laag Hb! Mijn laatste donatie is ondertussen alweer 1,5 jaar geleden
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 6 december 2010 @ 00:30:58 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89573815
De meeste mensen doen dus aan volbloed hier?
  maandag 6 december 2010 @ 00:37:35 #60
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89574026
Nope, ik doe plasma
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_89574115
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:06 schreef douche-eendje het volgende:
Mooi Loecje!
Mijn arm ziet er inmiddels prachtig uit na de mislukte donatie :P
[ afbeelding ]
Beste!
Hebben ze bij die bloedtap punten niet van die projectoren waarmee ze de aderen op je arm kunnen projecteren? Vorige week was ik in het ziekenhuis en moest ik een infuus hebben. Toen kwamen ze met zo'n ding aanzetten.
Erg toffe techniek, en werkt super :D
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 6 december 2010 @ 08:29:40 #62
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89577004
Ik doe ook plasma. Want ik ben tegen discriminatie :( ;)
Nee die high tech spullen hebben wij niet.
  maandag 6 december 2010 @ 10:22:17 #63
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_89578856
Volgens mij kun je met de Veinviewer nog niet zien hoe diep je moet steken, maar alleen waar een ader zich bevindt. En bij de meeste kun je heel duidelijk voelen waar een ader zit ;)

Ik ben volbloed inderdaad. Twijfel er ook niet aan om te laten veranderen in plasma. Ze hebben mij wel gevraagd, maar een halve liter bloed geven gaat nog maar net, laat staan dat ik langer aan dat apparaat moet zitten.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 6 december 2010 @ 11:13:15 #64
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89580127
Ik geef Anti-D
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89580582
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:40 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Beste!
Hebben ze bij die bloedtap punten niet van die projectoren waarmee ze de aderen op je arm kunnen projecteren? Vorige week was ik in het ziekenhuis en moest ik een infuus hebben. Toen kwamen ze met zo'n ding aanzetten.
Erg toffe techniek, en werkt super :D
Plek is daarna nog groter geworden, er zit nu nog een grote, dieppaarse vlek. De blauw/groene plek is nu na 2 weken weg :).
Dat ding ziet er inderdaad erg handig uit, maar voor die paar mensen (zoals ik...) waarbij de aderen vrijwel niet te voelen zijn is het misschien een erg dure aanschaf voor de bloedbank.
pi_89582905
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:40 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Vet apparaat! Maar ik denk dat ze wat aan de prijzige kant zijn om ze zomaar in alle bloedbanken neer te zetten. Nou heb ik het makkelijk want ik heb prikvriendelijke aderen, lekker dik en vrij dicht aan de oppervlakte. Ze jassen die naald er eigenlijk altijd zonder problemen in en dan tappen ze volbloed af (om gelijk maar antwoord op de vraag te geven :))
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_89595074
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 08:29 schreef caroline88 het volgende:
Ik doe ook plasma. Want ik ben tegen discriminatie :( ;)
Wat heeft dat met elkaar te maken? :@
dag
  maandag 6 december 2010 @ 19:06:07 #68
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89597679
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat heeft dat met elkaar te maken? :@
Bij plasma mogen mannen en vrouwen even vaak geven. Bij volbloed mogen mannen veel vaker :(
pi_89599135
Ik zit erg te twijfelen om bloed te geven maar wat ik lees heeft Sanquin donoren genoeg en verkopen ze het bloed wat ze overhebben aan het buitenland terwijl de donoren er niks voor krijgen?
pi_89599601
ze verkopen het bloed aan dochter-organisaties in het buitenland wat ze anders weg moeten gooien, net als dat ze bloed kopen als er opeens een tekort zo zijn.
bloed is niet eeuwig houdbaar.
maar Sanquin mag sowieso geen winst maken, dus ook niet door extra bloed af te nemen en dit te verkopen.

nog stukje over gevonden op Sanquin.nl
quote:
Wordt er met mijn vrijwillige onbetaalde donatie door Sanquin geld verdiend?
Sanquin zamelt bloed in op basis van de vraag naar bloedproducten in Nederland. De kort houdbare bloedproducten levert Sanquin aan ziekenhuizen voor de behandeling van patiënten. De minister van Volksgezondheid bepaalt de prijzen. Deze inkomsten worden gebruikt voor het testen en bewerken van het bloed. Hier zijn veel mensen en technische voorzieningen voor nodig. Van het ingezamelde plasma maakt Sanquin geneesmiddelen voor Nederlandse patiënten. Wanneer uit het plasma eiwitten overblijven die we niet voor Nederlandse patiënten gebruiken, leveren we aan zusterorganisaties, zoals die in België en Finland. Indien hierna nog eiwitten resteren, leveren we die aan farmaceutische bedrijven, waardoor ook die producten voor patiëntbehandeling kunnen worden gebruikt. De inkomsten uit deze leveringen komen terug in de organisatie, waar ze worden gebruikt voor ontwikkeling en kwaliteitsverbetering. Sanquin maakt hierop geen winst.
pi_89599823
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:46 schreef loecje het volgende:
ze verkopen het bloed aan dochter-organisaties in het buitenland wat ze anders weg moeten gooien, net als dat ze bloed kopen als er opeens een tekort zo zijn.
bloed is niet eeuwig houdbaar.
maar Sanquin mag sowieso geen winst maken, dus ook niet door extra bloed af te nemen en dit te verkopen.

nog stukje over gevonden op Sanquin.nl

[..]

Ik weet waarom ze er voor gekozen om geen vergoeding te geven maar ik vind eigenlijk dat ze toch wel iets zouden mogen geven voor de tijd die je er mee bezig bent.
pi_89603823
Ik heb mij aangemeld. Ik twijfel al jaren en nu toch maar de stap genomen. Ben benieuwt!
pi_89607283
succes. bij umcg?
pi_89607995
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:34 schreef loecje het volgende:
succes. bij umcg?
Succes met het vinden dan :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89608055
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 21:43 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Succes met het vinden dan :P
dat is helemaal niet moeilijk te vinden daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')