Het kan wel eens gebeuren dat de naald niet goed zit, meestal dan ietsje te diep geprikt waardoor hij tegen de wand van je ader aankomt. Gewoon even zeggen dan trekken ze hem een millimetertje terug en zittie goed.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef VGA4xZoom het volgende:
Net terug van m'n vierde keer bloed geven.
Ik ben voor het eerst flauwgevallen.![]()
De naald zat vanaf het begin al redelijk oncomfortabel,meer dan normaal. Maarja, het is alleen maar logisch dat een dikke naald in je arm niet echt lekker zit, dus ik niks zeggen.
Een halve liter verder komt de verpleegster eraan om de boel af te sluiten, trekt de naald er een stukje uit en ik zo "ik voel me ineens heel raar".
Toen werd ik liggend wakker (ik zat eerst), alsof ik bruut wakker was gemaakt uit een droom en stonden er drie verpleegsters om me heen. Heel erg maf![]()
Al met al heb ik dik 3 kwartier in die stoel gezeten waar ik een halve liter cola naar binnen heb gewerkt om daarna nog eens een kwartiertje thee te drinken aan de koffietafel.
Weer een heule ervaring rijker.
En wat waren die verpleegsters lief zeg.
5 keer per jaar voor mannenquote:Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef Baus het volgende:
Ik ben een beetje in de war. Ik dacht dat je maar 3 keer per jaar bloed mocht geven? Nou was ik begin oktober voor de allereerste keer geweest. En ik heb nu al mijn 2e oproepkaart binnen. Mag vanaf morgen weer langskomen?
Ik klaag natuurlijk niet ik help graag zoveel mogelijkMaar vond het wat apart dat het zo snel achter elkaar gaat
Nee echt donatie. Eerst keuring en toen 2 weken later rond eind september begin oktober geloof ik de echte donatie.quote:Op zondag 5 december 2010 23:48 schreef loecje het volgende:
was in oktober bloeddonatie of enkel keuring?
ik heb nog geen bericht. geen bericht is goed bericht dus blijkbaar ben ik gezond.
nu wachten op een oproepkaart.
Oh kijk eens aan dat verklaart een hoopquote:
Beste!quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:06 schreef douche-eendje het volgende:
Mooi Loecje!
Mijn arm ziet er inmiddels prachtig uit na de mislukte donatie
[ afbeelding ]
Plek is daarna nog groter geworden, er zit nu nog een grote, dieppaarse vlek. De blauw/groene plek is nu na 2 weken wegquote:Op maandag 6 december 2010 00:40 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Beste!
Hebben ze bij die bloedtap punten niet van die projectoren waarmee ze de aderen op je arm kunnen projecteren? Vorige week was ik in het ziekenhuis en moest ik een infuus hebben. Toen kwamen ze met zo'n ding aanzetten.
Erg toffe techniek, en werkt super
Vet apparaat! Maar ik denk dat ze wat aan de prijzige kant zijn om ze zomaar in alle bloedbanken neer te zetten. Nou heb ik het makkelijk want ik heb prikvriendelijke aderen, lekker dik en vrij dicht aan de oppervlakte. Ze jassen die naald er eigenlijk altijd zonder problemen in en dan tappen ze volbloed af (om gelijk maar antwoord op de vraag te gevenquote:
Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op maandag 6 december 2010 08:29 schreef caroline88 het volgende:
Ik doe ook plasma. Want ik ben tegen discriminatie![]()
quote:Wordt er met mijn vrijwillige onbetaalde donatie door Sanquin geld verdiend?
Sanquin zamelt bloed in op basis van de vraag naar bloedproducten in Nederland. De kort houdbare bloedproducten levert Sanquin aan ziekenhuizen voor de behandeling van patiënten. De minister van Volksgezondheid bepaalt de prijzen. Deze inkomsten worden gebruikt voor het testen en bewerken van het bloed. Hier zijn veel mensen en technische voorzieningen voor nodig. Van het ingezamelde plasma maakt Sanquin geneesmiddelen voor Nederlandse patiënten. Wanneer uit het plasma eiwitten overblijven die we niet voor Nederlandse patiënten gebruiken, leveren we aan zusterorganisaties, zoals die in België en Finland. Indien hierna nog eiwitten resteren, leveren we die aan farmaceutische bedrijven, waardoor ook die producten voor patiëntbehandeling kunnen worden gebruikt. De inkomsten uit deze leveringen komen terug in de organisatie, waar ze worden gebruikt voor ontwikkeling en kwaliteitsverbetering. Sanquin maakt hierop geen winst.
Ik weet waarom ze er voor gekozen om geen vergoeding te geven maar ik vind eigenlijk dat ze toch wel iets zouden mogen geven voor de tijd die je er mee bezig bent.quote:Op maandag 6 december 2010 19:46 schreef loecje het volgende:
ze verkopen het bloed aan dochter-organisaties in het buitenland wat ze anders weg moeten gooien, net als dat ze bloed kopen als er opeens een tekort zo zijn.
bloed is niet eeuwig houdbaar.
maar Sanquin mag sowieso geen winst maken, dus ook niet door extra bloed af te nemen en dit te verkopen.
nog stukje over gevonden op Sanquin.nl
[..]
Succes met het vinden danquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |