Ja sorry, ik was een een mooi plaatje van sushi aan het zoeken en nu heb ik ook zin in sushiquote:
Dat eerste heb ik vanmiddag gegeten idd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:14 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hier verder![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is veranderd in 2 croissants en een bak chocoladevlaquote:Op woensdag 10 november 2010 06:49 schreef Aphrodyte het volgende:
Thee en biscuits, kwark met mango.
vanavond snertquote:
Wat een aparte combinatie, ik kan me er ook niks bij voorstellenquote:Op woensdag 10 november 2010 18:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Macaroni met geklutst ei en saté
ehm grapje hoop ik hequote:Op woensdag 10 november 2010 19:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat een aparte combinatie, ik kan me er ook niks bij voorstellen
ehm, ik ook niet hoorquote:
Zie je mij lachen?quote:
quote:
heel normaal toch? geklutst/gebakken ei en saté kan bij bami, nasi én macaroniquote:Op woensdag 10 november 2010 19:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zie je mij lachen?Ik ben echt serieus, macroni met ei en satésaus?!
joepieequote:Op woensdag 10 november 2010 19:48 schreef Purdey het volgende:
Hmm, ik geef je het voordeel van de twijfel
Het klinkt wat vreemd, maar gebakken ei, met bami en saté, dat kan wel. Je bent weer normaal verklaard
wel errug lekker!quote:Op donderdag 11 november 2010 00:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat was
6 tv sticks
ovenfriet
satesaus
stroopwafels
slagroomvla
En nu chips
Oooh, boerenkool met worst, en jij andijvie met draadjesvlees.. Het is er ook écht weer voor!quote:Op donderdag 11 november 2010 18:42 schreef FutureFairytale het volgende:
(gekookte) andijvie en draadjesvlees
Nu aan de Sachertorte.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
...
NB. Morgen tagliatelle met witte truffel als het meezit![]()
ook lekker hoor! en avondeten smaakte erg goed met dit weerquote:Op donderdag 11 november 2010 19:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oooh, boerenkool met worst, en jij andijvie met draadjesvlees.. Het is er ook écht weer voor!
Lunch: Twee boterhammen met kipfilet, een knoopbroodje met spek, een kaasstengel en een stuk koek met chocolade en cranberry's. Veel, maar met hard werken, moet je goed eten
Daarnet had ik had gekookte witlof, aardappeltjes en een kip cordon bleu
Daar sluit ik me bij aanquote:
Ooooh bedankt voor de meest geniale tip van de dag. Nu weet ik wat ik voor vanavond ga makenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:02 schreef rubje het volgende:
[ afbeelding ]
precies hetzelfde als hierboven dus: rundvlees hachee/rode kool/puree![]()
Hé, dat ga ik morgen maken! De Nigella Lawson versie. Met chorizo, gehakt, gekruide bonen, pastasaus en bruine bonenquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:02 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
(van internet gejat, maar goed)
Chili con Carne dus.
Hmm dat klinkt erg lekkerquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:36 schreef minilot het volgende:
Er staat een biefstuk te marineren in pittige pinda- en ketjapprut. Die wordt straks gegrilld en in plakken gesneden. Ook in de koelkast: blokjes komkommer die braaf atjar ketimun liggen te worden.
Straks samen op een broodje, met wat taugé.
Of zelf maken!quote:Op zaterdag 13 november 2010 08:25 schreef minilot het volgende:
Omdat vandaag de Sint aankomt in het land mag ik van mezelf eindelijk aan de kruidnoten! Die zal ik dus vandaag voornamelijk eten. Een kilo, schat ik.
High teaquote:Op zaterdag 13 november 2010 10:10 schreef Curiosity het volgende:
Net 2 beschuitjes met kaas op en koffie.
Vanmiddag, scones met jam en clotted cream, 4 soorten sandwiches , marsepein, chocolade, mini berliner, mini donuts,mini pizza's, petit fours oh ja en thee![]()
En wat later op de middag wijn en rosé.
whut?quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:00 schreef Iemand91 het volgende:
Een of andere mix van brood, ei, hamburgers, soepgroenten, doperwten, melk en kaas.
Dat had ik al verwachtquote:
Dus een soort van hamburger-wentelteefjes?quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat had ik al verwacht.
Maar je bakt hamburgers wat aan en daarna de groenten.
Je legt plakken brood in een koekenpan, legt de hamburgers, groenten en doperwten op.
Je mixt wat melk en wat eieren en giet dat erover. Vervolgens laat je het op laag vuur gaar onder deksel langzaam gaar worden en op het laatst de kaas erover strooien zodat dat nog smelt.
Klinkt apart/vreemd/niet lekker maar dat is het wel
Nou nee, niet echt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dus een soort van hamburger-wentelteefjes?
Oe! Wat ga je eten??quote:
weet ik nog nietquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:06 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oe! Wat ga je eten??
Wij hebben net de varkenshaas van de grill op en zitten nu aan de koffie met chocolaatjes!
Klinkt zeker apart.. Zelf uitgevonden? M'n uitvinding voor vandaag klinkt mij een stuk lekkerder eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 13 november 2010 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat had ik al verwacht.
Maar je bakt hamburgers wat aan en daarna de groenten.
Je legt plakken brood in een koekenpan, legt de hamburgers, groenten en doperwten op.
Je mixt wat melk en wat eieren en giet dat erover. Vervolgens laat je het op laag vuur gaar onder deksel langzaam gaar worden en op het laatst de kaas erover strooien zodat dat nog smelt.
Klinkt apart/vreemd/niet lekker maar dat is het wel
Maakt m'n moeder wel eens. Best makkelijk, 't moet wel even op staan maar het is wel lekker.quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:42 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Klinkt zeker apart.. Zelf uitgevonden? M'n uitvinding voor vandaag klinkt mij een stuk lekkerder eerlijk gezegd
Aardappeltjes (met schil natuurlijk) met rode kool, groene appel, peer, walnoten en gorgonzola. Beetje peper en zout en klaar.
Bij het varken met de zachte g had ik een stiltonsaus met pecans gemaakt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaan zometeen snert eten, chocolade taart bij de thee, vanavond een stuk Livar sucade met spruitjes, rucola salade en bloemige aardappels.
Ah heb je er veel last van?quote:Op zondag 14 november 2010 11:55 schreef Purdey het volgende:
Twee afbak croissantjes, een mango en een beker ananas optimel. Vanavond had ik Chinees willen halen, maar de chili con carne van gisteren heeft nogal wat ellende veroorzaakt. Even rustig aan met eten dus, en het wordt een kippensoepje
Zo, nogalquote:Op zondag 14 november 2010 12:10 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ah heb je er veel last van?
Ontopic: ik ga nu tosti's in de pan bakken.
Oei, dan is het inderdaad heel verstandig om geen chinees te halen!quote:
Dat is ook een goeie tipquote:Op zondag 14 november 2010 12:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Oei, dan is het inderdaad heel verstandig om geen chinees te halen!
Misschien kun je wel een beetje zilvervliesrijst eten met wat bouillion. Dat helpt mij bij meestal wel als mijn maag van streek is.
Receptje?quote:Op zondag 14 november 2010 13:29 schreef renzell het volgende:
Gisteren zelf roti gemaakt. Blijft goddelijk!Vanavond weer, want er is nog over.
Ah! Je had dus toch m'n stroganoff tip opgevolgd? NOMNOMquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:52 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond tagliatelle met boeuf stroganoffHet was weer lekker
Dankje lief!quote:Op zondag 14 november 2010 12:26 schreef FutureFairytale het volgende:
sterkte Purdey! denk dat vanmiddag de pijn wel overgaat
ik had een banaan, 2 mandarijnen en 2 kopjes thee als ontbijt
Ga ik nu opzetten swa, lekker lekker jonge.quote:
Tsja, wat voor soort tips zoek je? Zet je oven aan en doe ze erinquote:Op zondag 14 november 2010 16:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik maak dadelijk een salade met o.a. dadels, roquefort en noten. Daarbij een biefstukje en aardappels.
Ik wil de aardappels met schil in de over bereiden, iemand nog lekkere tips daarvoor?
Mjah ik doe altijd een beetje hetzelfde. Ik denk dat ik ze maar gewoon in partjes snijd en da met olie en knoflook in de oven. Is ook meteen lekker makkelijk.quote:Op zondag 14 november 2010 17:24 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Tsja, wat voor soort tips zoek je? Zet je oven aan en doe ze erin![]()
Rozemarijn erbij is lekker. Knoflook ook.
Hmm creme fraiche is ook een goed idee.quote:Op zondag 14 november 2010 17:33 schreef rijsttafel het volgende:
Zelf doe ik er vaak een in stukken gesneden rode ui bij met eventueel wat kruidenboter ofzo.
Lekker zoet die ui als ie lang in de oven heeft gezeten.
Of voor erbij: Creme fraiche met knoflook en bieslook.
Gek genoeg is dat een van de weinige dingen die ik écht niet weg krijg. Netals hutspot trouwens. Terwijl ik voor de rest een makkelijke eter benquote:Op zondag 14 november 2010 17:54 schreef 8108139dpths het volgende:
Ik denk dat het erwtensoep wordt vanavond... met extra veel vers gemalen zwarte peper, ik heb 'm graag pittig.
Yup. Was lekker snel ookquote:Op zondag 14 november 2010 14:16 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ah! Je had dus toch m'n stroganoff tip opgevolgd? NOMNOM
Ik nu wat soep en brood. Vanavond nog geen idee.
dat maak ik met enige regelmaat klaar als ik eters heb en geen zin heb om echt te kokenquote:Op zondag 14 november 2010 13:29 schreef renzell het volgende:
Gisteren zelf roti gemaakt. Blijft goddelijk!Vanavond weer, want er is nog over.
Receptquote:Op zondag 14 november 2010 18:55 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat maak ik met enige regelmaat klaar als ik eters heb en geen zin heb om echt te kokenEn de complimenten die ik dan krijg...
![]()
![]()
![]()
lieve P, ik doe het nu al jaren uit mijn blote hoofd, maar ik heb 2 posts gebruikt van fok om mee te beginnen. Zijn roti topics. Ene post is van shoompy of zoiets en de andere van iemand die iets van indo-suri is geloof ik. Zelfde topic in ieder gevalquote:
Toetje vond ik niet interessantquote:Op zondag 14 november 2010 19:27 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
lieve P, ik doe het nu al jaren uit mijn blote hoofd, maar ik heb 2 posts gebruikt van fok om mee te beginnen. Zijn roti topics. Ene post is van shoompy of zoiets en de andere van iemand die iets van indo-suri is geloof ik. Zelfde topic in ieder gevalToetje is gewoonweg keihard gekocht bij Xotus (spekkoek) en supermarkt (ijs)
baal even dat ik geen linkje kan plaatsenquote:Op zondag 14 november 2010 19:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Toetje vond ik niet interessantIk ga ff op zoek naar dat topic
Brr ik heb ook niets met erwtensoep en hutspot.quote:Op zondag 14 november 2010 18:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gek genoeg is dat een van de weinige dingen die ik écht niet weg krijg. Netals hutspot trouwens. Terwijl ik voor de rest een makkelijke eter ben
ik had daar ook nooit iets mee tot ik het zelf ging maken. Van wat gedroogde erwten een goed gevulde soep maken word ik echt zo erg gelukkig vanquote:Op zondag 14 november 2010 19:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Brr ik heb ook niets met erwtensoep en hutspot.
Haha ja het valt ook wel mee met de snoeperij, maar de combi is misschien wat vaagquote:Op maandag 15 november 2010 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:
ach joh, wat is nou 1 biscuitje![]()
spinazie ziet er niet echt lekker uit. te creamy. maar de zalm daarentegenquote:
Hoezo per se uit blik? Tonijn is goed te doen, maar zalm uit blik bijvoorbeeld vind ik dus echt niet lekker.quote:Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Purdey het volgende:
De Indomiesoep zijn crackers met makreel uit blik geworden. Ik heb een vreemde voorliefde voor vis uit blik. En een vitamine D tekort, dus dat is een prima combinatie![]()
Vanavond eet ik sperziebonen, rijst en een Valess satéburger
Klinkt goed. Met welk soort vlees?quote:Op maandag 15 november 2010 18:23 schreef francis998 het volgende:
Chili con carne, met rijst en sla. En als toetje vla
Brr, nee zalm dan ook weer niet. Vooral die van Princes. Vroeger aten we die vaak met kerst. Eén dag garnalencocktail met whiskysaus, en de dag erna zalm met whiskysaus. Die zalm moet je als het ware uitrollen, en dan de graten en van die ronde stukken graat eruit halen. Maar m'n pa liet altijd de helft zitten. Zat je altijd op van die stukken graat en bot te kauwen die zacht geworden wasquote:Op maandag 15 november 2010 17:42 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Hoezo per se uit blik? Tonijn is goed te doen, maar zalm uit blik bijvoorbeeld vind ik dus echt niet lekker.
Ik had ook eters!quote:Op zondag 14 november 2010 18:55 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat maak ik met enige regelmaat klaar als ik eters heb en geen zin heb om echt te kokenEn de complimenten die ik dan krijg...
![]()
![]()
En als ik dan als dessert een stukje spekkoek met roomijs serveer dan hebben ze helemaal het gevoel dat ik echt mijn best heb gedaan
![]()
![]()
Dat werd het niet, want bleek en geen crackers en geen brood in huis te hebbenquote:Op dinsdag 16 november 2010 08:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Crackers met feta-smeersel, thee, yoghurt met mango.
Klinkt goed, maar hoe ga je paprikasoep roosteren?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:55 schreef SeaOfLove het volgende:
straks geroosterde paprikasoep met geitenkaas en koriander daarbij turks brood met tzaziki, hummus, auberginepuree met knoflook en feta-mousse.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:04 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar hoe ga je paprikasoep roosteren?
Jay, een mede spatie ziekte neurootquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:04 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar hoe ga je paprikasoep roosteren?
Wat heerlijk trouwens Sol!quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:55 schreef SeaOfLove het volgende:
straks geroosterde paprikasoep met geitenkaas en koriander daarbij turks brood met tzaziki, hummus, auberginepuree met knoflook en feta-mousse.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jay, een mede spatie ziekte neuroot
Ik zou mede-spatieziekteneuroot schrijven, zelfsquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:02 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
![]()
Vooral in namen van recepten gaat het bijna áltijd fout.
Spatieziekteneuroot is trouwens één woordof zit je me nu gewoon te pesten?
![]()
Serveren ze daar zelfs gekookte aardappelen in de snackbars?quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik woon in Vlaanderen, als je patatjes bestelt, krijg je gekookte aardappels.
Frietquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zou mede-spatieziekteneuroot schrijven, zelfs
Vanavond lekker friet eten
Same here maar dan met frikandel speciaalquote:
Dat klinkt heeel goed!!quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef Tezz het volgende:
Risotto met gorgonzola, walnoot en peer........ dat was echt goddelijk!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef Tezz het volgende:
Risotto met gorgonzola, walnoot en peer........ dat was echt goddelijk!![]()
![]()
quote:
ooh dat moet ik nog steeds een keer proberen! lijkt me best lekker met al die groentes enzo erinquote:Op woensdag 17 november 2010 14:07 schreef Aphrodyte het volgende:
Lunch was een broodje falafel van donner company, lekker!
Ja t was echt geen vet broodje ofzo. Lekker veel groenten, niet teveel saus en alles vers. Beste broodje falafel in tijden!quote:Op woensdag 17 november 2010 14:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ooh dat moet ik nog steeds een keer proberen! lijkt me best lekker met al die groentes enzo erin
ik zou 'm elke dag wel kunnen etenquote:
Oeee...wat lekkerquote:Op woensdag 17 november 2010 15:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Beterschap MaLo!
Hachee staat al 2 uur te pruttelen (nog 2 uurtjes) met rode kool, aardappelpuree
Dank jequote:Op woensdag 17 november 2010 15:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Beterschap MaLo!
Hachee staat al 2 uur te pruttelen (nog 2 uurtjes) met rode kool, aardappelpuree
Pangasius met hollandaisesaus, gekookte worteltjes en aardappelpuree? Misschien niet heel modern, maar wel lekkerquote:Op woensdag 17 november 2010 16:15 schreef KingOfMars het volgende:
Mensen ik heb hier nog 2 pangasiusfilets liggen, heb nog wat wortel en ui over plus wat basisingredienten, ik zat eraan te denken er iets mee in de oven te doen maar heb ff geen inspiratie... tips?
Nou hou ik niet van couscous, maar wel van falafel, en het recept ziet er zeer lekker uit.. dus denk dat ik binnenkort even over m'n couscousafkeer heen ga proberen te komen door deze te makenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou 'm elke dag wel kunnen etenhéérlijk vind ik 'm, en zo met de kikkererwten smaakt hij een beetje naar falafel
Dat ziet er lekker uit! Wat is het (en recept?quote:
mmm klinkt goed!quote:Op woensdag 17 november 2010 14:21 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja t was echt geen vet broodje ofzo. Lekker veel groenten, niet teveel saus en alles vers. Beste broodje falafel in tijden!
cha siu met lo mein!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |