Ok dit is de situatie. Ik wil ten behoeve van zelfreflectie even wat jullie ervan vinden.
Wij (ik, me broer en ouders) eten altijd samen. Nu gaat me broer vaak nog weg om 5 uur. Nu is het regelmatig gebeurd
- Dat hij te laat thuis kwam en iedereen al klaar was met eten.
- Dat hij thuis kwam en dan zei dat hij al had gegeten.
- Of dat hij om half zes belt met de mededeling dat hij niet thuis komt eten.
Nu is het dus zo dat iedere keer (behalve in het laatste geval) dan weer lekker vlees en eten wordt vernageld door hem terwijl ik (vader of moeder) maar hoofdzakelijk door mijzelf gegeten zou kunnen worden, wanneer daar behoefte aan zou zijn.
Vandaag was hij dus weer te laat en heb ik onder protest van me vader (hij vind me asociaal

, ik heb meer iets van wat zijn jullie mild voor hem -- waar is de hond-in-de-pot spreekwoord gebleven) zijn vlees opgegeten. Omdat ik dus vind dat hij op tijd thuis moet zijn of dat hij dan tenminste even moet bellen dat hij wat later komt. Nou ik dus het lekker stukje vlees opgegeten

en me vader boos

. Me moeder heeft meer iets van "dat lossen ze samen maar op" maar vind wel dat ik gelijk heb.
Nou kwam me broer dus nadat we aan het afruimen waren thuis en vroeg hij waar is me eten. Nou er was dus alleen nog maar Boerenkool voor hem

en toen was hij pissig. Vervolgens gaat me vader nog eens piep fijn uitleggen dat
hij het er totaal niet mee eens was en dat ik asociaal ben. Nu is me broer dus pissig op mij, boeit me niet zo, maar wat me wel boeit is dat hij vind dat me vader (en hijzelf dus) gelijk heeft en dat ik niet zijn eten moest opeten. Nou me tegenargumenten lijken me wel duidelijk.
Dus nu mijn vraag wat is jullie mening. Ben ik asociaal of zijn me vader + broer gewoon dom

?
-klb-klacht-
ps. Ook klote is is dat me vader altijd de discussie uit de weg gaat en als ik dan wat wil zeggen dat hij gewoon niet luister en maar wat gaat lopen blèren.