Nou... filantropen, die lui hebben vroeger de meeste woningen voor een appel en een ei cadeau gekregen van de voormalige RIJPquote:Op woensdag 10 november 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:
Dat jou wbv een semi filantropen zijn daar mag je dan alleen maar blij mee zijn.
Waarbij de isolatie waarde van het huis idd ook in het punten systeem meegenomen zou moeten worden, maar niet gebeurd.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:44 schreef xenobinol het volgende:
Nu alles grondig geisoleerd te hebben kunnen ze ook nog eens een mooie energielabel op de woning plakken, weer een maatschappelijke doelstelling behaald
Zou kunnen, maar alleen afschaffen van HRA heeft invloed. Die brompot van BNR (en jij) beweren van nietquote:Op woensdag 10 november 2010 16:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het laten bestaan van de HRA is ook heel slecht voor het uitgavepatroon van mensen die geen HRA krijgen. De IB zou met aardig wat puntjes naar beneden kunnen bij afschaf van de HRA.
Omdat jij dan misschien wel snapt dat 400 euro koopkracht verlaging wel invloed heeft.quote:Ik begrijp dan niet wat jouw argument van "geef iedereen maar een belastingsverhoging van 400 euro" er dan mee te maken heeft?
Fout gedacht, ik probeerde het wat simpeler voor je te maken.quote:Volgens mij insinueer jij daarmee dat als jouw geliefde HRA wordt afgeschaft jij dat interpreteert als een belastingverhoging van 400 euro.
Je snapt blijkbaar niets van HRA en vandaar stelde ik doe de belasting 400 euro per maand omhoog misschien snap je dat wel want 400 euro per maand meer belasting voor jou heeft ook invloed op je koopkracht.quote:Misschien moet je je argument wat duidelijker uiteenzetten? Wat is b.v. het doel van die extra verhoging van 400 euro? Misschien ook iedereen zijn huur laten aftrekken?
Dat zal allemaal wel. Mijn reactie ging over die brompot van BNR dat afschaffen HRA niet boeit omdat het bijna niemand raakt.quote:Dat is ook precies wat een partij als de VVD wil... 350 euro is een beetje overdreven, maar de plannen zijn wel om de huren te verhogen voor lieden die volgens hun te weinig betalen. Zo'n raar idee is het eigenlijk nog niet eens. Maar waarom houden de bankvrienden van de VVD de leenslaven de hand boven het hoofd
quote:Een bouwstop kunnen wij ons niet permitteren, zegt Karakus. Daarom zocht de gemeente de marktpartijen op om te kijken wat een ieder kan doen om het bouwritme in Rotterdam erin te houden.
Onder druk van de crisis zijn de partijen inmiddels zo creatief geworden dat nieuwe woningen 25 procent goedkoper worden.
Daardoor kunnen we woningen aanbieden onder de 200.000 euro en daar is veel vraag naar, aldus Karakus.
Dat dat niet eerder kon, komt door de crisis nu. Dan worden partijen creatiever in het bedenken van oplossingen.
3800 square feet is trouwens ruim 353 m2.quote:Detroit, Mich.
Asking Price: $89,000
Square Footage: 3,800
Bedrooms: 4-6
Bathrooms: 3
Here's what the housing market has become in one of America's most downtrodden cities. This tudor-style home has a 3-car garage, two full kitchens, 10-foot ceilings, a jacuzzi tub, and a finished basement. Located in the northwest Detroit neighborhood of Jefferson Chalmers, it could accommodate a large family or be turned into a rental property.
Ja, leuk man. Een houten huisje.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:03 schreef Lemans24 het volgende:
Kijk en huiver:
http://realestate.yahoo.com/promo/homes-for-under-100k.html
Wat doen we nog in Nederland...
Een voorbeeld uit dat lijstje:
[..]
3800 square feet is trouwens ruim 353 m2.
ja dat kan ik ookquote:Op woensdag 10 november 2010 18:03 schreef Lemans24 het volgende:
Kijk en huiver:
http://realestate.yahoo.com/promo/homes-for-under-100k.html
Wat doen we nog in Nederland...
Een voorbeeld uit dat lijstje:
[..]
3800 square feet is trouwens ruim 353 m2.
Het is een voorstel van de WBV, ik hoef er niet op in te gaan, dus ze vragen vooraf of je akkoord gaat met de huurverhoging.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij de isolatie waarde van het huis idd ook in het punten systeem meegenomen zou moeten worden, maar niet gebeurd.
Dat ze trouwens voor je zonneboiler wel 2 huurpunten (ongever 6 euro) kunnen rekenen daar verbaas ik me wel over.
Wanneer een WBV tegenwoordig een verbouwing doet moeten er ook idd wat doelstellingen voor de energie zuinigheid gehaald worden. Zouden WBV daar dan extra susbidies voor krijgen.
De bewering was dat alles op alles werd gezet om niets te wijzigen aan de woningmarkt om zodoende een kleine groep die het anders niet gaat redden de hand boven het hoofd te houden. Het ging dus niet om de directe afschaffing van de HRAquote:Op woensdag 10 november 2010 17:38 schreef HansvD het volgende:
Zou kunnen, maar alleen afschaffen van HRA heeft invloed. Die brompot van BNR (en jij) beweren van niet
Als de overheid de belastingen verder verhoogt dan kunnen ze daar dus wat mee gaan doen b.v. bekostigen dat huurders hun huur kunnen aftrekken. Misschien begrijp je mij niet goed en ben ik niet helemaal duidelijk maar al die subsidies zijn een sigaar uit eigen doos en zorgen ervoor dat andere mensen meer moeten betalen. Beter is het om alle subsidies af te schaffen in ruil voor een algehele belastingverlaging. Daar profiteer jij dan als 52%-er minder van als iemand die in een lagere schaal zit. Maar goed... ik ben bang dat ik je niet ga overtuigen vandaagquote:Omdat jij dan misschien wel snapt dat 400 euro koopkracht verlaging wel invloed heeft.
Fout gedacht, ik probeerde het wat simpeler voor je te maken.
Zodat je niet met droge ogen kunt beweren dat 400 euro verlies in koopkracht niets boeit
Je snapt blijkbaar niets van HRA en vandaar stelde ik doe de belasting 400 euro per maand omhoog misschien snap je dat wel want 400 euro per maand meer belasting voor jou heeft ook invloed op je koopkracht.
Zin.... onzin.... laten we blijven ademhalen, hoe zinloos dat voor sommigen ook isquote:Dat zal allemaal wel. Mijn reactie ging over die brompot van BNR dat afschaffen HRA niet boeit omdat het bijna niemand raakt.
En dat is gewoon onzin.
Ja, hoor prima. Ik woon in een soortgelijk huis, daar kan geen enkel Nederlandse rijtjeshut aan tippen.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, leuk man. Een houten huisje.
Verklaart een hoop. Lekker onderhoud met een houten huis. En na 30-40 jaar als je hypotheek is afbetaald kan je opnieuw bouwen omdat het dan rot is. Logischerwijs zou je moeten huren maar dan laat je jezelf helemaal ene poot uitdraaien lijkt me, kan jij stoken als een malle in die schuur.quote:Op donderdag 11 november 2010 07:31 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ja, hoor prima. Ik woon in een soortgelijk huis, daar kan geen enkel Nederlandse rijtjeshut aan tippen.
Ben je echt zo trots op je betonnen frame met kalk-zandsteen tussen-muurtjes?
Beton is god.quote:Op donderdag 11 november 2010 07:31 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ja, hoor prima. Ik woon in een soortgelijk huis, daar kan geen enkel Nederlandse rijtjeshut aan tippen.
Wat je niet in Detroit kan? Werkenquote:
En over straat lopen zonder vermoord te worden. Detroit is bijzonder crimineel de laatste jaren. Het is ook niet echt een plek waar je heel vrolijk wordt.quote:Op donderdag 11 november 2010 08:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wat je niet in Detroit kan? Werken
Ik heb zelfs holle muurtjes met gipsplaat erop, weegt niks, kost niks maar je betaald de hoofdprijsquote:Op donderdag 11 november 2010 07:31 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Maar hoe groot is de kans in Detroit dat je uberhaupt iemand tegen het lijf loopt, laat staan een crimineelquote:Op donderdag 11 november 2010 08:57 schreef Q. het volgende:
En over straat lopen zonder vermoord te worden. Detroit is bijzonder crimineel de laatste jaren. Het is ook niet echt een plek waar je heel vrolijk wordt.. Ik betaal graag voor levensvreugde.
Dus er moet "Iets" gebeuren.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De bewering was dat alles op alles werd gezet om niets te wijzigen aan de woningmarkt om zodoende een kleine groep die het anders niet gaat redden de hand boven het hoofd te houden. Het ging dus niet om de directe afschaffing van de HRA
Het enige wat ik aangeef is dat 400 euro koopkrachtverlies wel degelijk invloed heeft. Meer is het niet.quote:Als de overheid de belastingen verder verhoogt dan kunnen ze daar dus wat mee gaan doen b.v. bekostigen dat huurders hun huur kunnen aftrekken. Misschien begrijp je mij niet goed en ben ik niet helemaal duidelijk maar al die subsidies zijn een sigaar uit eigen doos en zorgen ervoor dat andere mensen meer moeten betalen. Beter is het om alle subsidies af te schaffen in ruil voor een algehele belastingverlaging. Daar profiteer jij dan als 52%-er minder van als iemand die in een lagere schaal zit. Maar goed... ik ben bang dat ik je niet ga overtuigen vandaag
De meest nuttige zin uit al je reacties... Gefeliciteerdquote:Zin.... onzin.... laten we blijven ademhalen, hoe zinloos dat voor sommigen ook is
Weet je dat zeker? Het is deze:quote:Op woensdag 10 november 2010 18:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, leuk man. Een houten huisje.
Het is gewoon een namaak huis, dat snap je zelf toch ook wel.quote:Op donderdag 11 november 2010 09:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Het is deze:
[ afbeelding ]"
Ja, en dat voor 65.000 euro.
Wat zijn de meeste huizen op funda dan? Poppenhuizen misschien?quote:Op donderdag 11 november 2010 10:03 schreef Sjabba het volgende:
Het is gewoon een namaak huis, dat snap je zelf toch ook wel.
Er 'moet' niet iets gebeuren, er gaat vanzelf iets gebeuren. Daar maak ik me helemaal geen zorgen om, het zijn juist de mensen die vrezen dat er 'iets' gaat gebeuren die huilie huilie doenquote:
Alles heeft een consequentie, de vraag is hoe onnodig complex je een systeem wilt maken en houden.quote:Het enige wat ik aangeef is dat 400 euro koopkrachtverlies wel degelijk invloed heeft. Meer is het niet.
Tja.... kennelijk was dat niet moeilijk voor je om te doorgrondenquote:De meest nuttige zin uit al je reacties... Gefeliciteerd
alleen een voorkant, een theaterstuk , ik denk dat die wolken ook nep zijnquote:Op donderdag 11 november 2010 10:03 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het is gewoon een namaak huis, dat snap je zelf toch ook wel.
Al die experts die roepen dat er "Iets" moet gebeuren zijn nutteloos als ze niet met goed uitgewerkte plannen komen.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er 'moet' niet iets gebeuren, er gaat vanzelf iets gebeuren. Daar maak ik me helemaal geen zorgen om, het zijn juist de mensen die vrezen dat er 'iets' gaat gebeuren die huilie huilie doen![]()
Dus je bent het er nu wel mee eens dat bv. afschaffing van de HRA wel degelijk invloed zal hebben op meer mensen dan alleen de personen met een tophypotheek. Zo komen we tenminste ergens.quote:Alles heeft een consequentie, de vraag is hoe onnodig complex je een systeem wilt maken en houden.
Nee, het was je eerste regel tekst zonder onzin.quote:Tja.... kennelijk was dat niet moeilijk voor je om te doorgronden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |