abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:46:58 #241
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91552933
Je kan ook met replace all werken natuurlijk, lijkt me het eenvoudigste,

Of als je formules wil gebruiken moet je met indirect werken, maar lijkt me nogal omslachtig.
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:14:32 #242
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_91553870
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Beregd het volgende:
Je kan ook met replace all werken natuurlijk, lijkt me het eenvoudigste,

Of als je formules wil gebruiken moet je met indirect werken, maar lijkt me nogal omslachtig.
replace all werkt niet omdat hij naar een bepaalde cel in het vorige blad verwijst. Dan moet ik ze nog handmatig aanpassen allemaal.

Maar een collega van me heeft het volgende geknutseld (met indirect inderdaad)
=INDIRECT("'Week "&
RECHTS($A$1;LENGTE($A$1)-5)-1
&"'!B"&
RIJ(A4)
)+7

Ik heb hiervoor wel in de cel A1 dezelfde naam als de tab gezet: Week 7 bijvoorbeeld

Ik zou hierzelf nooit uitgekomen zijn :')
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:19:07 #243
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91554037
Altijd formules die je krijgt uitpluizen, zo leer je heel snel met excel werken.
pi_91556727
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:14 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

replace all werkt niet omdat hij naar een bepaalde cel in het vorige blad verwijst. Dan moet ik ze nog handmatig aanpassen allemaal.

Maar een collega van me heeft het volgende geknutseld (met indirect inderdaad)
=INDIRECT("'Week "&
RECHTS($A$1;LENGTE($A$1)-5)-1
&"'!B"&
RIJ(A4)
)+7

Ik heb hiervoor wel in de cel A1 dezelfde naam als de tab gezet: Week 7 bijvoorbeeld

Ik zou hierzelf nooit uitgekomen zijn :')
Dit werkt ook:

Vorige tab:

=(INDIRECT(PrevSheetName() & "!B65")

Met de functie:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
Function PrevSheetName(Optional ByVal WS As Worksheet Nothing) As String
    Application
.Volatile True
    Dim S 
As String
    Dim Q 
As String
    
If IsObject(Application.Caller) = True Then
        Set WS 
Application.Caller.Worksheet
        
If WS.Index 1 Then
            With Application
.Caller.Worksheet.Parent.Worksheets
                Set WS 
= .Item(.Count)
            
End With
        
Else
           
Set WS WS.Previous
        End 
If
        If 
InStr(1WS.Name" "vbBinaryCompare) > 0 Then
            Q 
"'"
        
Else
            
vbNullString
        End 
If
    Else
        If 
WS Is Nothing Then
            Set WS 
ActiveSheet
        End 
If
        If 
WS.Index 1 Then
            With WS
.Parent.Worksheets
                Set WS 
= .Item(.Count)
            
End With
        
Else
            
Set WS WS.Previous
        End 
If
        
vbNullString
    End 
If
    
PrevSheetName WS.Name Q
End 
Function
?>

Volgende tab:

=INDIRECT(NextSheetName() & "!B65")

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
Function NextSheetName(Optional WS As Worksheet Nothing) As String
    Application
.Volatile True
    Dim S 
As String
    Dim Q 
As String
    
If IsObject(Application.Caller) = True Then
        Set WS 
Application.Caller.Worksheet
        
If WS.Index WS.Parent.Sheets.Count Then
            With Application
.Caller.Worksheet.Parent.Worksheets
                Set WS 
= .Item(1)
            
End With
        
Else
            
Set WS WS.Next
        End 
If
        If 
InStr(1WS.Name" "vbBinaryCompare) > 0 Then
            Q 
"'"
        
Else
            
vbNullString
        End 
If
    Else
        If 
WS Is Nothing Then
           Set WS 
ActiveSheet
        End 
If
        If 
WS.Index WS.Parent.Worksheets.Count Then
            With WS
.Parent.Worksheets
               Set WS 
= .Item(1)
            
End With
        
Else
            
Set WS WS.Next
        End 
If
        
vbNullString
    End 
If
    
NextSheetName WS.Name Q
End 
Function
?>
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:49:29 #245
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_91557270
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:34 schreef znarch het volgende:

[..]

Dit werkt ook:

Vorige tab:

=(INDIRECT(PrevSheetName() & "!B65")

Met de functie:
[ code verwijderd ]

Volgende tab:

=INDIRECT(NextSheetName() & "!B65")
[ code verwijderd ]

Ik snap niet eens wat mijn collega geknutseld heeft, hier wordt ik meteen al duizelig van :D

Op 1 of andere manier mis ik de wijze van denken die je moet hebben bij Excel...het 'als dit - dan zus en zo' klikje. Maarja ik ben er ook niet mee opgegroeid, hell ik heb niet eens informatica gehad op school. Dat kwam pas later :P (ja zo oud ben ik :') )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_91579063
Ik wil afhankelijk van de periode, data uit verschillende kolommen halen, voorbeeld:
in periode 1 alleen data uit A1;
in periode 2 alleen data uit A1,D1;
in periode 3 alleen data uit A1,D1,H1;
in periode 4 alleen data uit A1,D1,L1.

Nu kan dit met een choose functie, maar ivm 12 perioden wordt dit zo'n lange formule. Nu vroeg ik mij af welke alternatieven hiervoor zijn.
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:05:03 #247
332189 CRAPjoris
Account inactief, nu: JorisvZ
pi_91599655
Voor jullie is het allemaal appletje eitje, maar ik begrijp er niets van.
Kan iemand mij helpen? :+

Zie afbeelding.

Dit account gebruik ik niet meer. Mijn nieuwe gebruikersnaam is: JorisvZ
pi_91600447
Kijk eens bij vert zoeken als je de formule maakt kun je ook de kolom aangeven welke als antwoord moet komen te staan, deze formule moet je dan ook in S5 en R5 zetten. ^O^
pi_91602018
Hoi allen,

Ik heb op mijn werk een aantal sheets gemaakt (in Excel 97-2003 indeling) met daarin een aantal buttons. Deze buttons staan mooi geplaatst in een cel (zo staat er bijvoorbeeld een button in cel D3 en ook één in cel E7).
Nu hebben we inmiddels nieuwe systemen met daarop Office 2010. Als ik nu mijn oude sheets voor de eerste keer open in Excel 2010 ziet alles er nog goed uit. Maar doe ik een aanpassing, sla ik het bestand op en open ik hem daarna opnieuw, dan is de button-layout compleet verkloot.
Sommige buttons zijn ineens opgerekt over meerdere rijen (zo loopt de button van cel D3 ineens van D3 tot D71, op D72 staat de volgende button in kolom D en deze is weer opgerekt tot aan de derde button, etc). De buttons in kolom E zijn helemaal verdwenen.
Alle achterliggende code werkt nog wel allemaal. Dus ik kan handmatig de macro's die achter de buttons horen runnen en dat werkt gewoon naar behoren. Het lijkt dus puur een lay-out probleem te zijn.
Iemand dit eerder gezien en enig idee voor een oplossing? Het probleem doet zich ook voor op andere PC's hier met Excel 2010 (het ligt dus niet aan mijn PC). De PC's waarop nog Excel 2007 staat hebben dit probleem niet. Het lijkt dus echt aan 2010 te liggen...
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:43:55 #250
332189 CRAPjoris
Account inactief, nu: JorisvZ
pi_91633553
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Kijk eens bij vert zoeken als je de formule maakt kun je ook de kolom aangeven welke als antwoord moet komen te staan, deze formule moet je dan ook in S5 en R5 zetten. ^O^
Ik ben hier echt niet goed in.
Die verticaal zoeken formule heeft iemand voor me gemaakt. Zelf kan ik dat niet.
Hoe zou de formule er dan uit moeten komen te zien???
Dit account gebruik ik niet meer. Mijn nieuwe gebruikersnaam is: JorisvZ
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:18:14 #251
332189 CRAPjoris
Account inactief, nu: JorisvZ
pi_91639472
Bump? O-) O-)

-----

Voor jullie is het allemaal appletje eitje, maar ik begrijp er niets van.
Kan iemand mij helpen? :+

Zie afbeelding.

Dit account gebruik ik niet meer. Mijn nieuwe gebruikersnaam is: JorisvZ
  vrijdag 21 januari 2011 @ 05:14:17 #252
332189 CRAPjoris
Account inactief, nu: JorisvZ
pi_91646486
Het is me gelukt!

Ik gebruik voor het invullen van het product:
=VERT.ZOEKEN(R5;Producten!A:B;2;ONWAAR)

en voor het invullen van de prijs (dus in T5):
=VERT.ZOEKEN(N5;Producten!A:C;3;ONWAAR)

Ik snap helemaal niets van excel,
maar na heeeeeel veel proberen en kloten ben ik er gelukkig uitgekomen! *O*
Dit account gebruik ik niet meer. Mijn nieuwe gebruikersnaam is: JorisvZ
pi_91823994
Vraagje:

Ik probeer via een simpele macro 8 willekeurige verschillende getallen te generen in 8 cellen.

Nu heb ik dit gedaan via het volgende:
=======================
Sub test()
Dim minNum As Integer
minNum = 1
Dim maxNum As Integer
maxNum = 8
Dim xrand As Integer
Dim i As Integer
For i = minNum To maxNum
xrand = Int(Rnd() * maxNum) + minNum
Cells(3, 3 + i).Value = xrand

Next i

End Sub
======================

Nu genereert hij netjes in de 8 cellen die ik wil 8 willekeurige getallen tussen de 1 en 8, alleen kunnen er wel dubbele tussen zitten, wat ik dus niet wil.

Hoe kan ik nu mijn code aanpassen zodat ik elke keer de getallen 1 tm 8 in willekeurige volgorde in mijn 8 cellen krijg? Alvast bedankt!
pi_91825804
Iets met loop until of een andere if-achtige functie waarbij 1<>2,2<>3, 1<>3, etc?
pi_91826080
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:44 schreef Rejected het volgende:
Iets met loop until of een andere if-achtige functie waarbij 1<>2,2<>3, 1<>3, etc?
Kan je een snel voorbeeldje geven hoe die macro er dan uit zal gaan zien? Want die loop until ken ik niet :)
pi_91827361
Ik ben niet zo heel bekend met macro's maar moest vorige week iets doen om een hele hoop data te verwerken, toen kwam ik die loop until ook voor het eerst tegen.

http://www.exceltip.com/s(...)osoft_Excel/628.html
Hier staat het wat duidelijker uitgelegd, voorbeeld 1 had ik zelf gebruikt.
pi_91831673
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:09 schreef Rejected het volgende:
Ik ben niet zo heel bekend met macro's maar moest vorige week iets doen om een hele hoop data te verwerken, toen kwam ik die loop until ook voor het eerst tegen.

http://www.exceltip.com/s(...)osoft_Excel/628.html
Hier staat het wat duidelijker uitgelegd, voorbeeld 1 had ik zelf gebruikt.
Dankje voor de tips!

Ineens kreeg ik een goede ingeving en heb ik het probleem dus opgelost door de volgende regel toe te voegen:

Loop Until Cells(1, 3).Value = "True"

Waarbij Cell (1,3) aangeeft of de modus van de 8 getallen niet bestaat, m.a.w. ze allemaal verschillend zijn.

Opgelost dus! :)
pi_91847386
Ik zit nu al een tijdje met een excel-gerelateerd probleem waar ik met mijn infantiel hoofdje niet zelf uitkom. En waar anders dan FOK! ga je heen met je problemen. Bij deze dus :)

Ik heb een sheet met deze (versimpelde) opstelling (niet de sheet zelf, staat vertrouwelijke informatie in :p)



Nou wil ik hier een aantal dingen in verwerken. Zoals duidelijk in deze opstelling wil ik het gemiddelde van alle lonen met personen met pakweg status C hebben. Ik heb het gevoel dat dit door een combinatie van de functies DAVERAGE en IF moet gebeuren, maar ik krijg het dus niet uitgewerkt. Mocht mijn vermoeden kloppen, zou iemand hier een voorbeeldformule voor kunnen neerkalken? :')

Mocht het niet kloppen, alternatieven zijn dan uiteraard gewenst :)

Nou wil ik ook nog 2 andere dingen doen: Zoals jullie zien is 'aantal keer c' hoger dan 'maximum c'. Dan wil ik 'aantal keer c' rood maken.

Nu kan ik via celopmaak uiteraard makkelijk zeggen dat als aantal keer c hoger dan 2 ligt, de cel rood moet worden. Maar ik wil het maximum ten aller tijden kunnen veranderen (omhoog/omlaag) zonder de celopmaak te hoeven aanpassen. Is dit mogelijk? En zo ja: hoe?

Ten derde: Er moet nog een kolom bij 'maximum loon a/b/c', en dan de werknemer die in a valt, maar boven maximum loon a, ook rood wordt.

Iemand die me toevallig kan helpen? :)
pi_91849570
Ik heb een probleempje, ben benieuwd of het simpel is. Het gaat om optimaliseren. We hebben een begroting die gebaseerd is op hoeveel mensen er komen. Er zijn vaste en variabele kosten. Nu wil ik een cel hebben waarin staat wat het minimaal aantal mensen is waarin we quite spelen, ons break even point. Dus het resultaat optimalizeren naar 0 aan de hand van het aantal mensen dat komt. Is dat erg lastig?
pi_91850793
Beste mensen,

Ben sinds een dag of 2/3 begonnen met excel na wat hulp van een collega.
Ik ben bezig met prestatiebonussen weergeven adv omzet.

Bijvoorbeeld:

=G103*ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 0,02; 0,015);0,01);0,005);0)

Dit is met percentages.
Nu is er 1 specifieke leverancier die het ipv met percentages, met bedragen heeft afgesproken.

Dus
15000 = 75 euro
25000 = 250 euro
35000 = 525 euro
50000 = 1000 euro

Iemand een oplossing hoe dit aan te passen is?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:45:33 #261
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_91862147
Verander zelf eens een en ander, je antwoord staat er eigenlijk al..
pi_91888487
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,

Ben sinds een dag of 2/3 begonnen met excel na wat hulp van een collega.
Ik ben bezig met prestatiebonussen weergeven adv omzet.

Bijvoorbeeld:

=G103*ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 0,02; 0,015);0,01);0,005);0)

Dit is met percentages.
Nu is er 1 specifieke leverancier die het ipv met percentages, met bedragen heeft afgesproken.

Dus
15000 = 75 euro
25000 = 250 euro
35000 = 525 euro
50000 = 1000 euro

Iemand een oplossing hoe dit aan te passen is?
beetje lui hoor:

=ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 1000; 525);250);75);0)

klaar
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_91888559
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:15 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een probleempje, ben benieuwd of het simpel is. Het gaat om optimaliseren. We hebben een begroting die gebaseerd is op hoeveel mensen er komen. Er zijn vaste en variabele kosten. Nu wil ik een cel hebben waarin staat wat het minimaal aantal mensen is waarin we quite spelen, ons break even point. Dus het resultaat optimalizeren naar 0 aan de hand van het aantal mensen dat komt. Is dat erg lastig?
Er is een functie in excel in het menu dat goalseek of doelzoeken heet.
Hierbij specificeer je een cel die aan een bepaalde waarde moet voldoen en vervolgens geef je aan welke cel hij moet veranderen.
De cel die veranderd moet natuurlijk wel invloed hebben op het getal dat aan een bepaalde waarde moet voldoen. Maw aan het getal dat 0 moet worden hangt een serie formules waarin het aantal bezoekers ook zit.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_91895738
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:10 schreef Deetch het volgende:

[..]

Er is een functie in excel in het menu dat goalseek of doelzoeken heet.
Hierbij specificeer je een cel die aan een bepaalde waarde moet voldoen en vervolgens geef je aan welke cel hij moet veranderen.
De cel die veranderd moet natuurlijk wel invloed hebben op het getal dat aan een bepaalde waarde moet voldoen. Maw aan het getal dat 0 moet worden hangt een serie formules waarin het aantal bezoekers ook zit.
Thanks, met behulp van deze pagina http://www.addictivetips.(...)-seek-in-excel-2010/ weet ik nu precies wat ik zocht! Hulde!

Update:
Nu vraag ik me af hoe je zoiets in de achtergrond kan doen. Ik heb de begroting, en ik wil dat die reageert op wat er in een cell staat (zelf invoeren dus). Maar naast het bezoekersaantal wil ik graag dus het goal seek hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat excel de manuele variabel aanpast? Ik kan natuurlijk de sheets copieren, maar wil dat het liefst vermijden...
Nog mooier zou zijn een tabel te maken waarin het resultaat als lijn staat ten opzichte van het aantal bezoekers.

Zonder goal seek: Is het moeilijk om een cell aan te passen in een range van 0 naar 1000 en dan een andere cell die daar op reageert in een chart te zetten?

[ Bericht 8% gewijzigd door Flaccid op 26-01-2011 15:50:33 (Nog meer vragen!) ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:01:04 #265
593 sjak
Juffie Bloem
pi_91932778
Ik zit met nog een open vraagje.
Enige tijd geleden hebben jullie mij geholpen om items vanuit een excelbestand in outlook te zetten. Dat werkt geweldig. Nu wil ik het nog iets leuker maken, ik wil de toegevoegde items categoriseren zodat ze een kleur krijgen. Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden. Daarnaast zou het me ook erg helpen als ik een melding kan krijgen dat een afspraak er al in staat, ik weet alleen niet of dat mogelijk is.

Daarop kreeg ik de reactie om de code:
.Categories = "Werk"
toe te voegen. Dat werkt wel maar eigenlijk wil ik wat anders. Ik wil dat de gebruiker de kleur kan kiezen die dan voor alle nieuwe afspraken geldt. Dit zodat diegene makkelijk kan zien welke afspraken nieuw in zijn agenda zijn gezet.

Als antwoord kreeg ik daarop dat ik dan:
.ShowCategoriesDialog
moest toevoegen.
Iets wat uiteraard erg goed werkt MAAR je moet dan voor elke aparte afspraak een keuze maken. Dit werkt in de praktijk niet handig. Ik wil ik één keer alles die kleur geven.

Kunnen jullie me misschien helpen? In de code de macro zoals ik 'm nu gebruik:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
Sub SetAppt()

    Dim Dtedatum As String
    Dim DteStartTijd As Date
    Dim DteEindTijd As Date
    Dim StrLocatie As String
    Dim StrDescription As String

    Dim olApp As Outlook.Application
    Dim olApt As AppointmentItem
    
    Dim i As Long
    
    i = 2                                                                    'startij

    Set olApp = New Outlook.Application
    Do While ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 1) <> ""
'Date = Format(itm.Start, "mm.dd.yyyy")
'Time = Format(itm.Start, "hh.nn.ss")
        Dtedatum = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 2))
        DteStartTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 3))
        DteEindTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 5))
        StrLocatie = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 7))
        StrDescription = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 8))

        Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem)
        
        With olApt
        
            .Start = Dtedatum & " " & DteStartTijd
            .End = Dtedatum & " " & DteEindTijd
            .Subject = StrDescription
            .Location = StrLocatie
            .ShowCategoriesDialog
            .Body = ""
            .BusyStatus = olBusy
            .ReminderMinutesBeforeStart = 120                                'minuten voordat reminder
            .ReminderSet = False                                              'reminder ja/nee
            .Save
        End With

        Set olApt = Nothing
        i = i + 1
    Loop
    
    Set olApp = Nothing
    c0 = "[Start] = '" & Format(.Start, "ddddd h:mm") & "' AND [Subject]='" & .Subject & "' And [End] = '" & Format(.End, "ddddd h:mm") & "'"
    With .Application.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(9).Items
      If Not .Find(c0) Is Nothing Then .Find(c0).Delete
    End With
    .Save
  End With

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
    If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then
        If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt
    End If
End Sub
Lekker douchen!
pi_91941527
Heb het op deze manier opgelost, hij vult gewoon de hele tijd +1 in voor het aantal bezoekers tot het resultaat voor het eerst positief is.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    i = 0
    bez1 = Range("C3").Value
    Range("C3").Value = 0
    Do While i < 1000
        If Range("F5") < 0 Then
            Range("C3").Value = Range("C3").Value + 1
        End If
        i = i + 1
        Loop
        Range("J3").Value = Range("C3").Value
        Range("J4").Value = Range("F5").Value
        Range("C3").Value = bez1
pi_92032814
Hoi, ik heb een vraagje;

Ik wil een aantal waardes definieren;

140 = 8
142 = 7
144 = 6,5

Als ik dan bijvoorbeeld dit invul;

Jan | 140 | 140 | 140 | 140 = 32 (140 = 8, dit 4x = 32)
Piet | 142 | 144 | 140 | 140 = 29,5
Corneel | 142 | 144 | - | | - | = 13,5

Ik zou dan graag zien dat hij achter de = optelt wat de gedifineerde waarde is. Dus je vult 140 in maar hij berekend 8?

Is zoiets mogelijk? Zo ja? Hoe? Of een website waar dit uitgelegd wordt :P
pi_92043364
Ik weet niet hoe groot je variatie in getallen is. maar je zou het met een countif/aantal.als kunnen doen.

=AANTAL.ALS($A$1:$D$1;140)*8
pi_92046515
wc-eend, zoiets?


F5 is
=SUMPRODUCT(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))

En dan doortrekken naar beneden.

=SUM(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))
werkt ook maar dan moet je bevestigen met Ctrl-Shift-Enter

Verschil is dat SUMPRODUCT wel met arrays kan omgaan, SUM niet dus moet je er een array formule van maken.
pi_92046663
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,

Ben sinds een dag of 2/3 begonnen met excel na wat hulp van een collega.
Ik ben bezig met prestatiebonussen weergeven adv omzet.

Bijvoorbeeld:

=G103*ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 0,02; 0,015);0,01);0,005);0)

Dit is met percentages.
Nu is er 1 specifieke leverancier die het ipv met percentages, met bedragen heeft afgesproken.

Dus
15000 = 75 euro
25000 = 250 euro
35000 = 525 euro
50000 = 1000 euro

Iemand een oplossing hoe dit aan te passen is?
Lekker smerig zoveel IF, beter gebruik je VLOOKUP! Kan je ook meer dan 7 verschillende percentages of bedragen handhaven.

En als je dan nog gebruik maakt van Named ranges is verschil maken tussen leveranciers op bedrag of percentage nog makkelijker!
pi_92046888
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:23 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik zit nu al een tijdje met een excel-gerelateerd probleem waar ik met mijn infantiel hoofdje niet zelf uitkom. En waar anders dan FOK! ga je heen met je problemen. Bij deze dus :)

Ik heb een sheet met deze (versimpelde) opstelling (niet de sheet zelf, staat vertrouwelijke informatie in :p)

[ afbeelding ]

Nou wil ik hier een aantal dingen in verwerken. Zoals duidelijk in deze opstelling wil ik het gemiddelde van alle lonen met personen met pakweg status C hebben. Ik heb het gevoel dat dit door een combinatie van de functies DAVERAGE en IF moet gebeuren, maar ik krijg het dus niet uitgewerkt. Mocht mijn vermoeden kloppen, zou iemand hier een voorbeeldformule voor kunnen neerkalken? :')

Mocht het niet kloppen, alternatieven zijn dan uiteraard gewenst :)

Nou wil ik ook nog 2 andere dingen doen: Zoals jullie zien is 'aantal keer c' hoger dan 'maximum c'. Dan wil ik 'aantal keer c' rood maken.

Nu kan ik via celopmaak uiteraard makkelijk zeggen dat als aantal keer c hoger dan 2 ligt, de cel rood moet worden. Maar ik wil het maximum ten aller tijden kunnen veranderen (omhoog/omlaag) zonder de celopmaak te hoeven aanpassen. Is dit mogelijk? En zo ja: hoe?

Ten derde: Er moet nog een kolom bij 'maximum loon a/b/c', en dan de werknemer die in a valt, maar boven maximum loon a, ook rood wordt.

Iemand die me toevallig kan helpen? :)
Misschien beetje laat maar goed hij stond nog open :)

1. Niet DAVERAGE -> AVERAGEIF!
=AVERAGEIF($F$4:$F$10;A4;$E$4:$E$10)

2. Bij voorwaardelijke opmaak hoef je toch niet per se een harde waarde te gebruiken? Je kan ook gewoon een cel ingeven, dan gebruikt hij die waarde .Dan kan je dus altijd de celwaarde aanpassen en klaar ben je.

3. Met een dubbele voorwaarde (AND) in voorwaardelijke opmaak
=AND(F4="a";E4>B4)

Succes!
pi_92047000
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:35 schreef McGilles het volgende:
Waarbij Cell (1,3) aangeeft of de modus van de 8 getallen niet bestaat, m.a.w. ze allemaal verschillend zijn.

Opgelost dus! :)
Zeer fraai ^O^
Gebruik ik ook wel eens (niet in Excel, SQL) maar dan kijk ik ook altijd nog eens of hij niet in de tot dusver gemaakte tabel voorkomt. Dit is waarschijnlijk minder belastend.
pi_92048379
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:46 schreef DaFan het volgende:

[..]

Misschien beetje laat maar goed hij stond nog open :)

1. Niet DAVERAGE -> AVERAGEIF!
=AVERAGEIF($F$4:$F$10;A4;$E$4:$E$10)

2. Bij voorwaardelijke opmaak hoef je toch niet per se een harde waarde te gebruiken? Je kan ook gewoon een cel ingeven, dan gebruikt hij die waarde .Dan kan je dus altijd de celwaarde aanpassen en klaar ben je.

3. Met een dubbele voorwaarde (AND) in voorwaardelijke opmaak
=AND(F4="a";E4>B4)

Succes!
Dank je :) ik was er inderdaad nog niet uitgekomen _O_
pi_92048751
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:37 schreef DaFan het volgende:
wc-eend, zoiets?
[ afbeelding ]

F5 is
=SUMPRODUCT(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))

En dan doortrekken naar beneden.

=SUM(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))
werkt ook maar dan moet je bevestigen met Ctrl-Shift-Enter

Verschil is dat SUMPRODUCT wel met arrays kan omgaan, SUM niet dus moet je er een array formule van maken.

Dit is wat ik zoek, geweldig... snap niks van de code maar kan ik wel even beetje mee kutten en uitproberen :P

Kan je ook die 140 | 8, 142 | 7, en 144 | 6,5 ook bijvoorbeeld op een tweede blad neerzetten zodat dat niet op het eerste blad, het werkblad zichtbaar is?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:59:02 #275
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_92051783
Sorry voor deze echt te simpele vraag, maar ik zit kennelijk even met een geestelijke blokkade en kom er niet uit :P

Ik heb een kolom spelersnamen, een kolom met de positie waar ze eindigen en vervolgens een kolom met het aantal punten, afhankelijk van de positie en het aantal spelers.

Ik heb al een lijstje met de punten die bij de bijbehorende positie horen, bijv: pos1=109, pos2=83, pos3=57. Nou snap ik toch opeens niet meer hoe ik automatisch naast de speler en zijn positie het aantal punten te zien krijg? Lijkt me niet dat je bij 40 spelers 40 ALS formules gaat gebruiken :) Iemand snel de oplossing? Hieronder nog even schematisch:

1
2
3
4
SPELER POSITIE PUNTEN
Piet 3 57
John 1 109
Klaas 2 83
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_92052386
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:59 schreef flipsen het volgende:
Sorry voor deze echt te simpele vraag, maar ik zit kennelijk even met een geestelijke blokkade en kom er niet uit :P

Ik heb een kolom spelersnamen, een kolom met de positie waar ze eindigen en vervolgens een kolom met het aantal punten, afhankelijk van de positie en het aantal spelers.

Ik heb al een lijstje met de punten die bij de bijbehorende positie horen, bijv: pos1=109, pos2=83, pos3=57. Nou snap ik toch opeens niet meer hoe ik automatisch naast de speler en zijn positie het aantal punten te zien krijg? Lijkt me niet dat je bij 40 spelers 40 ALS formules gaat gebruiken :) Iemand snel de oplossing? Hieronder nog even schematisch:

[ code verwijderd ]

Met verticaal zoeken? Of horizontaal afhankelijk waar je de punten hebt staan. (Als ik je verhaal goed begrijp.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_92059439
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:38 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Dit is wat ik zoek, geweldig... snap niks van de code maar kan ik wel even beetje mee kutten en uitproberen :P

Kan je ook die 140 | 8, 142 | 7, en 144 | 6,5 ook bijvoorbeeld op een tweede blad neerzetten zodat dat niet op het eerste blad, het werkblad zichtbaar is?

Geen probleem :)
Natuurlijk kan dat, je zal de ranges toch moeten aanpassen neem ik aan. Dan maakt een ander werkblad ook niet uit.
pi_92218566
Beste mensen!

Voor een calculatiesheetje heb ik met behulp van veel googlen en nog meer trail and error een paar macro's in elkaar gestoeid. Laat ik er meteen bij zeggen dat ik werkelijk de ballen verstand heb van welke programmeertaal dan ook, dat alles tot dusver werkt is te danken aan puur geluk.

Echter, nu loop ik toch vast. Wat ik wil is een knop die de geopende werkmap opslaat onder een naam die gelijk is aan een bepaalde celwaarde (en dat lukt nog). Maar! Ik wil natuurlijk eerst controleren of die bestandsnaam soms al bestaat, en dat valt tegen. Als de bestandsnaam NIET bestaat krijg ik de door mij gevraagde messagebox, maar als de bestandsnaam WEL bestaat, krijg ik niet de gevraagde messagebox maar de standaard excel mededeling, met de vraag of je wil overschrijven. En overschrijven is geen optie in dit geval, dus daarom :P

Hieronder de code die ik tot dusver heb, wie oh wie kan mij vertellen wat ik niet goed gedaan heb? Bij voorbaat hartelijk dank!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Function FileThere(FileName As String) As Boolean
     FileThere = (Dir(FileName) > "")
End Function

Sub opslaan_als()
    If FileThere("E:\exceltest\" & CStr(Range("N1").Value)) Then
    MsgBox "Calculatienummer bestaat al, haal een nieuw nummer op!", vbOKOnly
    
    Else
    ActiveWorkbook.SaveAs FileName:="E:\exceltest\" & CStr(Range("N1").Value)
    Bestandsnaam = CStr(Range("N1").Value)
    MsgBox "De calculatie is opgeslagen onder nummer " & Bestandsnaam & "!", vbOKOnly
    
    End If
    
End Sub

Edit: ik moet er bij vertellen dat het originele bestand in een andere map staat dan E:\exceltest\ en dat moet ook zo blijven. Het zal misschien iets met chdir ofzo zijn, maar waar en hoe begrijp ik echt niet :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_92238659
Ik zou beginnen met .xls aan Bestandsnaam te plakken. Kijk zo nog wel ff verder!

Edit:

Ik heb deze code werkend door eigenlijk alleen de If aan te passen:
If FileThere("e:\exceltest\" & CStr(Range("a1").Value) & ".xls"

Ik heb trouwens ook dit aangepast:
ActiveWorkbook.SaveAs "e:\exceltest\" & CStr(Range("a1").Value), FileFormat:=52

Voor uitleg over die 52, zie http://www.rondebruin.nl/saveas.htm
(Ik gebruik 2007 atm).

Nog toelichting waarom je FileFormat erbij zou moeten vermelden:
Imo is dit best practice. Als je het gaat verspreiden en iemand gebruikt 2007 of 2010 (zoals ik) dan weigert het in eerste instantie omdat je niet met een VB-project erin mag opslaan (macro's zijn per definitie onveilig volgens Microsoft).

Ik hoop dat je er zo uit kan komen!

[ Bericht 83% gewijzigd door DaFan op 02-02-2011 19:59:39 ]
pi_92268500
Op die site staat ook een stukje code dat precies doet wat ik wil, dus het is uiteindelijk gelukt! *O*

Hartelijk dank!
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_92272767
Hoe laat je een grafiek beginnen met 'nulpunt' 30,30 in plaats van de standaard 0,0 ?

edit: wat dubbelklikken op een As al niet op kan leveren zeg :o

Dus oplossing: dubbelklikken op een as (in 2010 iig) en dan kan je daar de as minima en maxima instellen :)
pi_92273753
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef DaFan het volgende:

[..]

Zeer fraai ^O^
Gebruik ik ook wel eens (niet in Excel, SQL) maar dan kijk ik ook altijd nog eens of hij niet in de tot dusver gemaakte tabel voorkomt. Dit is waarschijnlijk minder belastend.
Dankje!

Ben net bezig met VBA, beetje mezelf aanleren en tot nu toe loopt het zeer goed, het is veel makkelijker dan ik dacht en ben ook blij met deze oplossing.

Natuurlijk is het wel optimaal omdat het zeer weinig regels zijn, maar niet optimaal als je kijkt naar rekensnelheid, stel eens voor dat het 100 namen zijn die allen verschillend moeten zijn, dan is je pc wel een dagje bezig met berekenen :)

Maar dat is iets voor de toekomst, voor nu ben ik blij dat de oplossing er is!
pi_92319042
Ergens deze Zomer moet ik een migratie naar 2010 doen, nu heb ik al een basis cursus geregeld en zal die binnen kort gegeven worden. Maar ik wil ook voor mijn eigen gemoedsrust een boek hebben waar er dieper op ingegaan word, heeft iemand tips waar ik een makkelijk Office boek kan vinden dat dieper op de materie ingaat?
pi_92319413
Mijn ervaring is dat een aantal macro's en SQL achtige dingen die tot en met 2003 goed gingen in 2007 problemen gaven. Ik weet niet of dat voor migratie van 2003 --> 2010 ook geldt.
Bij mij op het werk zijn veel excel tools voor gebruikers omgeprogrammeerd. Ik neem aan dat jullie alle applictaies die wijdverbreid zijn in de organisatie al gebeta-test hebben op een 2010 machine?
Belangrijkste is dat mensen leren waar alle functies en knoppen te vinden zijn op de nieuwe layout.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_92320002
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:53 schreef Deetch het volgende:
Mijn ervaring is dat een aantal macro's en SQL achtige dingen die tot en met 2003 goed gingen in 2007 problemen gaven. Ik weet niet of dat voor migratie van 2003 --> 2010 ook geldt.
Bij mij op het werk zijn veel excel tools voor gebruikers omgeprogrammeerd. Ik neem aan dat jullie alle applictaies die wijdverbreid zijn in de organisatie al gebeta-test hebben op een 2010 machine?
Belangrijkste is dat mensen leren waar alle functies en knoppen te vinden zijn op de nieuwe layout.
Uit mijn eerste onderzoek is gebleken dat er geen gebruik word gemaakt van SQL en macro's. Het is een redelijk klein bedrijf met ongeveer 1000 gebruikers waar voornamelijk gebruik word gemaakt van Word dmv documentatie en communicatie. (niet zoals mijn vorige werklocatie waar er 40.000 gebruikers waren en er inderdaad Essbase, Oracle koppelingen en macro's werden gebruikt) Meer dan een brief typen gebeurt er naar mijn idee niet, maar over 2 weken ga ik nog een onderzoek uitvoeren bij een andere vestiging wat het gebruik daar is.

In feite hoef ik mij daar eigenlijk niet mee bezig te houden, ik hou mij bezig op dit moment met gebruikers. De processen die op de achtergrond lopen in andere applicaties is iets wat je delegeert aan systeembeheerders. Deze mogen dit tzt oppakken en testen in de test omgeving. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2011 13:32:51 ]
pi_92352507
Iemand die misschien weet of ik ergens een voorbeeld excel sheet kan vinden voor het volgende

Ik wil mijn rooster invoeren in excel. Daarbij rekening houden dat ik dagelijks andere begin en eindtijden heb. Ook de pauze verschillen van dag tot dag. Wel zijn het vaste diensten dus denk aan 301a, 301b, 301c, 302a etc etc. Iedere dienst heeft een eigen waarde van begin en eindtijd en duur van pauze.
Graag zou ik een staafdiagram per dienst per dag willen zien van de begintijd tot eindtijd en pauzes in andere kleur. Ook dat ie gewerkte tijden en pauzes per dag bijhoudt.

Misschien leg ik het onduidelijk uit maar misschien dat iemand mij op weg kan helpen :@
pi_92378594
Hallo excel-fanaten

Ik als excel-noob vraag mij af of er in excel de mogelijkheid is om automatisch een lijstje op te stellen met alle mogelijke volgorde van de getallen 1 2 3 4 5 dus: 12345,21345,31245,..
Dit aantal getallen is dus gelijk aan 5!

Alvast bedankt hé
fgrgdg
pi_92383797
Middels een macro wel. Hier een voorbeeld van een bestand die met permutaties werkt:
http://www.helpmij.nl/for(...)ighlight=combinaties
  zondag 6 februari 2011 @ 02:45:59 #289
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_92399503
Nog maar een keer mijn vraag, eens kijken of ik het iets duidelijker kan omschrijven. Het antwoord van znarch was niet wat ik zocht.



Kolom B wordt met een simpele formule berekend aan de hand van het aantal spelers. Kolom D wordt ingevuld door de gebruiker, waarna kolom E berekend moet worden. Ofwel, speler Piet is 4e geeindigd, waardoor er voor het juiste aantal punten in cel E2 naar cel B5 verwezen moet worden. Voor cel E3 moet naar B8 verwezen worden (7e plek behaald), E4 naar B3 etcetera...

Hoe doe ik dat nou? Ik ben echt even het spoor bijster, terwijl ik zeker weet dat er een hele simpele formule voor moet zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door flipsen op 06-02-2011 05:20:09 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 6 februari 2011 @ 03:16:39 #290
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_92399961
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:45 schreef flipsen het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag, eens kijken of ik het iets duidelijker kan omschrijven. Het antwoord van znarch was niet wat ik zocht.

[ afbeelding ]

Kolom B wordt met een simpele formule berekend aan de hand van het aantal spelers. Kolom D wordt ingevuld door de gebruiker, waarna kolom E berekend moet worden. Ofwel, speler Piet is 4e geeindigd, waardoor er voor het juiste aantal punten in cel E2 naar cel B6 verwezen moet worden. Voor cel E3 moet naar B8 verwezen worden (7e plek behaald), E4 naar B3 etcetera...

Hoe doe ik dat nou? Ik ben echt even het spoor bijster, terwijl ik zeker weet dat er een hele simpele formule voor moet zijn...
Dit moet B5 zijn neem ik aan?

Ik denk dat je het beste met =INDIRECT("B"&(D1+1)) aan de slag kan gaan. ( geen excel nu dus niet getest maar zoiets moet werken)


[ Bericht 1% gewijzigd door Bill_E op 06-02-2011 18:55:45 (Niet als je bier op hebt mensen proberen te helpen) ]
  zondag 6 februari 2011 @ 05:21:45 #291
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_92400723
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 03:16 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Dit moet B5 zijn neem ik aan?
Aangepast :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_92402459
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:45 schreef flipsen het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag, eens kijken of ik het iets duidelijker kan omschrijven. Het antwoord van znarch was niet wat ik zocht.

[ afbeelding ]

Kolom B wordt met een simpele formule berekend aan de hand van het aantal spelers. Kolom D wordt ingevuld door de gebruiker, waarna kolom E berekend moet worden. Ofwel, speler Piet is 4e geeindigd, waardoor er voor het juiste aantal punten in cel E2 naar cel B5 verwezen moet worden. Voor cel E3 moet naar B8 verwezen worden (7e plek behaald), E4 naar B3 etcetera...

Hoe doe ik dat nou? Ik ben echt even het spoor bijster, terwijl ik zeker weet dat er een hele simpele formule voor moet zijn...
Ik snap dat het zaterdagnacht is maar goed....
E2:

=VLOOKUP(D2,$A$2:$B$11,2,0)

En dan doortrekken naar beneden.

Uit mn hoofd dus onder voorbehoud ;)
  zondag 6 februari 2011 @ 15:21:30 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_92412432
Mil gracias DaFan! Kreeg een foutmelding maar mbv de almighty F1-toets kwam ik eruit. Even de eerste positie en het laagste puntenaantal nog een naampje gegeven, zodat ik simpel kan copy-pasten naar beneden toe :Y

=ALS(H8>9;10;VERT.ZOEKEN(H8;eerstepos:laatstepunt;2))

Dit is hem dus geworden (cellen komen niet overeen met het voorbeeldplaatje, het uiteindelijke werkblad had wat meer gegevens). Als je lager dan 9e bent geeindigd krijg je standaard 10 punten, de betere posities krijgen de punten die bij die positie horen. Leuke functie dat vert en hor zoeken, kende ik helemaal niet :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_92415882
Je kan al doortrekken omdat er dollar-tekens voor de ranges staan (van de punten). Je hoeft het dus niet per se een naam te geven! Maar als je dat bereik vaak gebruikt is het op zich wel netjes :)
  zondag 6 februari 2011 @ 18:46:52 #295
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_92421276
Ik heb een document waarin een aantal hyperlinks zijn opgenomen. Deze links verwijzen naar lokale bestanden.
Als ik nu op een hyperlink klik, krijg ik de melding "er is een onverwachte fout opgetreden".
Links naar websites werken wel gewoon.

Voor de zekerheid heb ik de links opnieuw toegevoegd, om uit te sluiten dat er in het pad iets niet zou kloppen, maar dat hielp niet.

(excel2003).

Iemand enig idee?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 6 februari 2011 @ 18:51:33 #296
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_92421495
copy de link eens hierheen.
  zondag 6 februari 2011 @ 18:59:58 #297
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_92421927
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:51 schreef Bill_E het volgende:
copy de link eens hierheen.
D:\Fotografie\Wedstrijden\101001-Limburg foto\Buiten roken.jpg
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 6 februari 2011 @ 19:10:44 #298
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_92422468
Het zou mis kunnen gaan door de spatie in je foto naam. Maar dat weer ik niet zeker.
Vervang deze eens door een underscore in de filenaam en link
  zondag 6 februari 2011 @ 20:04:31 #299
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_92425299
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:10 schreef Bill_E het volgende:
Het zou mis kunnen gaan door de spatie in je foto naam. Maar dat weer ik niet zeker.
Vervang deze eens door een underscore in de filenaam en link
nope.. geen effect...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_92425529
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die misschien weet of ik ergens een voorbeeld excel sheet kan vinden voor het volgende

Ik wil mijn rooster invoeren in excel. Daarbij rekening houden dat ik dagelijks andere begin en eindtijden heb. Ook de pauze verschillen van dag tot dag. Wel zijn het vaste diensten dus denk aan 301a, 301b, 301c, 302a etc etc. Iedere dienst heeft een eigen waarde van begin en eindtijd en duur van pauze.
Graag zou ik een staafdiagram per dienst per dag willen zien van de begintijd tot eindtijd en pauzes in andere kleur. Ook dat ie gewerkte tijden en pauzes per dag bijhoudt.

Misschien leg ik het onduidelijk uit maar misschien dat iemand mij op weg kan helpen :@
Niemand een idee dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')