abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89755486
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:02 schreef metal-b het volgende:
het gaat tog niet over schroefjes ik wil alleen weten hoe i dat op deze manier moet opslaan
om alles zo makkelijk en snel mogelijk te laten gaan.
Die schroefjes waren maar een voorbeeld. Je moet bij kantoorautomatisering ook meteen rekening houden met het gehele proces. Anders ben je wat eilandjes aan het automatiseren en schiet je je doel geheel voorbij.

Ik zou bij jullie gewoon een bestelblok gaan gebruken met een doorslag formulier erin. :P
pi_89755667
het is niet voor automatisering bedoeld het is er alleen voor bedoeld om minder rotzooi van te krijgen.
maar weet jij ook niet hoe ik dat met dat opslaan voor elkaar kan krijgen ik heb wel een excel bestandje van hoe het er ongeveer uit moet gaan zien.

gr danny
pi_89756194
Upload de excel file maar eens up naar bijvoorbeeld :

http://www.2shared.com/
of
http://www.mediafire.com/

Of wat je dan ook maar vindt om die file te parkeren en dan wil ik er wel even naar kijken.

Ik heb de helft wel al klaar liggen aangezien ik ooit iets automagisch in DBF formaat moest saven vanuit een bepaalde selectie.
pi_89756346
http://jump.fm/NMFIF het excel bestandje
pi_89756657
Ik zit op mn werk. Misschien vanavond of morgen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:09:52 #156
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89757885
@metal-b Iets anders wat me te binnen schoot.. Heb je niet de wettelijke plicht om je orders 5 jaar te bewaren ivm de belastingdienst? Als je bestanden gaat overschrijven krijg je ze natuurlijk nooit meer terug..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89762798
7 jaar.
pi_89763502
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:09 schreef qu63 het volgende:
@metal-b Iets anders wat me te binnen schoot.. Heb je niet de wettelijke plicht om je orders 5 jaar te bewaren ivm de belastingdienst? Als je bestanden gaat overschrijven krijg je ze natuurlijk nooit meer terug..
Maar of daar dan ook inkoop orders onder vallen is maar de vraag. Je verkochte orders kan ik me wel voorstellen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:54:04 #159
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89764108
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:20 schreef DaFan het volgende:
7 jaar.
Voor sommige documenten zijn andere termijnen vastgesteld, maar t is altijd minimaal 5, vandaar dat ik me daar aan hield :P
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:54:41 #160
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89764131
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar of daar dan ook inkoop orders onder vallen is maar de vraag. Je verkochte orders kan ik me wel voorstellen.
Nouja, je betaald daar belasting, dus als je geld terug wil gaan vragen moet je dat sowieso kunnen verklaren lijkt me..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89789154
OK... heel simpel voor de expert denk ik:

Cel A1: in deze cel moet een code ingevuld worden
Deze code mag alleen 8 of 11 tekens lang zijn (combi van letters en cijfers).
=> hoe stel ik in dat ik een (fout)melding krijg als ik anders dan 8 of 11 tekens invoer?
=> hoe stel ik in dat er alleen maar letters en cijfers (dus geen andere tekens) ingevoerd worden (alleen als zonder macro's kan)?
=> hoe stel ik in dat bij invoer van kleine letters, Excel er automatisch hoofdletters van maakt (alleen als het zonder macro's kan)?

Vervolgens

Cel B2: als in cel A1 een geldige code staat, dient Excel van deze 8/11 tekens lange code het 5e en 6e teken te lezen. Dit is altijd een land code (zoals NL is Nederland, BE is België etc.)... van die codes heb ik een lijst op 2e tabblad.
=> voor bepaalde landcodes in deze lijst dient in deze cel B1 (dus boven cel B2) weer te geven "[berichtcode]". Wanneer cell B2 is ingevuld dient deze melding weer te verdwijnen.

[berichtcode] kan worden gehaald uit dezelfde lijst op 2e tabblad met landcodes, en is per landcode verschillend (dus tabel met landcodes, en daarachter eventueel een berichtcode).
=> echter sommige landcodes hebben geen bericht, en dan dient er geen melding in cel B1 te verschijnen.

Ik hoop dat ik het duidelijk beschreven heb... ... liever geen macro's.

Alvast bedankt! :)
pi_89790717
even voor alle duidelijkheid als de klant zijn product heeft opgehaald word het bestandje verwijdert
het heeft niks met aantallen te maken ofzo of belasting alles wat we bestellen is gewoon voor particulieren die bijvoorbeeld de v-snaar van zijn droger kapot heeft en een nieuwe moet hebben.

gr danny
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:24:42 #163
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89791876
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:44 schreef metal-b het volgende:
even voor alle duidelijkheid als de klant zijn product heeft opgehaald word het bestandje verwijdert
het heeft niks met aantallen te maken ofzo of belasting alles wat we bestellen is gewoon voor particulieren die bijvoorbeeld de v-snaar van zijn droger kapot heeft en een nieuwe moet hebben.

gr danny
Het was gewoon iets wat ik me afvroeg, hoe jullie het geregeld hebben zal mij een worst zijn! ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:35:16 #164
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89792076
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:07 schreef elkravo het volgende:
OK... heel simpel voor de expert denk ik:

Cel A1: in deze cel moet een code ingevuld worden
Deze code mag alleen 8 of 11 tekens lang zijn (combi van letters en cijfers).
=> hoe stel ik in dat ik een (fout)melding krijg als ik anders dan 8 of 11 tekens invoer?
=> hoe stel ik in dat er alleen maar letters en cijfers (dus geen andere tekens) ingevoerd worden (alleen als zonder macro's kan)?
Beide met gegevensvalidatie
quote:
=> hoe stel ik in dat bij invoer van kleine letters, Excel er automatisch hoofdletters van maakt (alleen als het zonder macro's kan)?
Is dat van belang of is het alleen de opmaak zodat het er leuk uitziet?
Je kan wel de functie "=HOOFDLETTERS()" gebruiken, maar dan moet je dus spelen met extra cellen.
quote:
Vervolgens

Cel B2: als in cel A1 een geldige code staat, dient Excel van deze 8/11 tekens lange code het 5e en 6e teken te lezen.
1=ALS(LENGTE(A1)=11;LINKS(RECHTS(A1;7);1)&LINKS(RECHTS(A1;6);1);ALS(LENGTE(A1)=8;LINKS(RECHTS(A1;4);1)&LINKS(RECHTS(A1;3);1);"Fout!"))
quote:
Dit is altijd een land code (zoals NL is Nederland, BE is België etc.)... van die codes heb ik een lijst op 2e tabblad.
=> voor bepaalde landcodes in deze lijst dient in deze cel B1 (dus boven cel B2) weer te geven "[berichtcode]". Wanneer cell B2 is ingevuld dient deze melding weer te verdwijnen.

[berichtcode] kan worden gehaald uit dezelfde lijst op 2e tabblad met landcodes, en is per landcode verschillend (dus tabel met landcodes, en daarachter eventueel een berichtcode).
=> echter sommige landcodes hebben geen bericht, en dan dient er geen melding in cel B1 te verschijnen.
=VERT.ZOEKEN(B1;Blad2!A1:B12;2;ONWAAR)
Blad2!A1:B12 is de matrix waarin je landcodes+berichtcodes staan
quote:
Ik hoop dat ik het duidelijk beschreven heb... ... liever geen macro's.

Alvast bedankt! :)
Zonder macro's :s)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89792858
Bedankt q63... één ding kom ik nog niet uit...

quote:
Op zaterdag 11 december 2010 00:07 schreef elkravo het volgende:
OK... heel simpel voor de expert denk ik:

Cel A1: in deze cel moet een code ingevuld worden
Deze code mag alleen 8 of 11 tekens lang zijn (combi van letters en cijfers).
=> hoe stel ik in dat ik een (fout)melding krijg als ik anders dan 8 of 11 tekens invoer?
quote:
Beide met gegevensvalidatie
Hier kom ik niet uit... met Data-Validatie kan ik maar 1 getal valideren (8 of 11) ... ik kan niet instellen dat de code alleen goed is als deze 8 of 11 tekens is (dus niet kleiner dan 8, niet 9, niet 10, en niet groter als 11).

...of mis ik iets?
  zaterdag 11 december 2010 @ 02:31:55 #166
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89793004
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:22 schreef elkravo het volgende:
Bedankt q63... één ding kom ik nog niet uit...

[..]

[..]

Hier kom ik niet uit... met Data-Validatie kan ik maar 1 getal valideren (8 of 11) ... ik kan niet instellen dat de code alleen goed is als deze 8 of 11 tekens is (dus niet kleiner dan 8, niet 9, niet 10, en niet groter als 11).

...of mis ik iets?
Vul dit in bij de formule bij Data-Validatie =ALS(OF(LENGTE(A1)=8;LENGTE(A1)=11);WAAR;ONWAAR)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89794798
Qu kan je niet beter MID gebruiken voor 5e en 6e getal :') ik weet alleen ff niet de NL variant, DEEL oid
Dus gewoon DEEL(A1;5;2)

[ Bericht 6% gewijzigd door DaFan op 11-12-2010 10:32:40 ]
pi_89849288
Dag,

Ik ben bezig om een rooster te maken, maar nu heb ik de input in een andere vorm staan dan wat ik zou willen.

dit heb ik;
naam vak 1 vak 2 vak 3 vak 4 vak 5 vak 6
jan economie aardrijkskunde wiskunde geschiedenis duits m&o
piet Wiskunde Kunst M&O Duits Economie Geschiedenis
klaas biologie scheikunde natuurkunde Geschiedenis Wiskunde aardrijksk. wim Scheikunde Natuurkunde Biologie Wiskunde Duits Frans

dit zou ik willen:
naam wiskunde economie aardrijkskunde biologie duits frans
jan 1 1 1 1
piet 1 1 1
klaas 1 1 1
wim 1 1 1 1

Sorry voor de layout, maar daar gaat het nu even niet om. (Hoe kan ik een stukje excel wat mooier overzetten naar deze vraag???) Ik hoop dat het idee duidelijk is. Ik ben al bezig geweest met een draaitabel, maar dat lukt ook niet, met vak 1 gaat het goed, maar als ik de andere vakken toe wil voegen gaat het mis. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik wil en me kan helpen.
  maandag 13 december 2010 @ 01:17:40 #169
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89861108
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 08:50 schreef DaFan het volgende:
Qu kan je niet beter MID gebruiken voor 5e en 6e getal :') ik weet alleen ff niet de NL variant, DEEL oid
Dus gewoon DEEL(A1;5;2)
D'oh! 8)7
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89878609
Ik heb in Excel een adressenbestand welke bestaat uit ongeveer 1500 adressen. Nu heb ik op papier een lijst met 250 adressen die ook in het excel-bestand staan. Nu wil ik deze er snel uit filteren zonder ze 1 voor 1 op te hoeven zoeken met ctrl f. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
pi_89879702
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:21 schreef pipper het volgende:
Dag,

Ik ben bezig om een rooster te maken, maar nu heb ik de input in een andere vorm staan dan wat ik zou willen.

dit heb ik;
naam vak 1 vak 2 vak 3 vak 4 vak 5 vak 6
jan economie aardrijkskunde wiskunde geschiedenis duits m&o
piet Wiskunde Kunst M&O Duits Economie Geschiedenis
klaas biologie scheikunde natuurkunde Geschiedenis Wiskunde aardrijksk. wim Scheikunde Natuurkunde Biologie Wiskunde Duits Frans

dit zou ik willen:
naam wiskunde economie aardrijkskunde biologie duits frans
jan 1 1 1 1
piet 1 1 1
klaas 1 1 1
wim 1 1 1 1

Sorry voor de layout, maar daar gaat het nu even niet om. (Hoe kan ik een stukje excel wat mooier overzetten naar deze vraag???) Ik hoop dat het idee duidelijk is. Ik ben al bezig geweest met een draaitabel, maar dat lukt ook niet, met vak 1 gaat het goed, maar als ik de andere vakken toe wil voegen gaat het mis. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik wil en me kan helpen.
Om het er mooier in te krijgen kun je code tags gebruiken dus [ code] en [ /code] (alleen dan zonder de extra spatie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 13 december 2010 @ 17:29:45 #172
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89880893
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:21 schreef pipper het volgende:
Dag,

Ik ben bezig om een rooster te maken, maar nu heb ik de input in een andere vorm staan dan wat ik zou willen.

dit heb ik;
naam vak 1 vak 2 vak 3 vak 4 vak 5 vak 6
jan economie aardrijkskunde wiskunde geschiedenis duits m&o
piet Wiskunde Kunst M&O Duits Economie Geschiedenis
klaas biologie scheikunde natuurkunde Geschiedenis Wiskunde aardrijksk. wim Scheikunde Natuurkunde Biologie Wiskunde Duits Frans

dit zou ik willen:
naam wiskunde economie aardrijkskunde biologie duits frans
jan 1 1 1 1
piet 1 1 1
klaas 1 1 1
wim 1 1 1 1

Sorry voor de layout, maar daar gaat het nu even niet om. (Hoe kan ik een stukje excel wat mooier overzetten naar deze vraag???) Ik hoop dat het idee duidelijk is. Ik ben al bezig geweest met een draaitabel, maar dat lukt ook niet, met vak 1 gaat het goed, maar als ik de andere vakken toe wil voegen gaat het mis. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik wil en me kan helpen.
countif gebruiken? (aantal.als)

als het erin staat wordt het 1, anders 0
  maandag 13 december 2010 @ 17:31:16 #173
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89880945
quote:
5s.gif Op maandag 13 december 2010 16:30 schreef Spektor het volgende:
Ik heb in Excel een adressenbestand welke bestaat uit ongeveer 1500 adressen. Nu heb ik op papier een lijst met 250 adressen die ook in het excel-bestand staan. Nu wil ik deze er snel uit filteren zonder ze 1 voor 1 op te hoeven zoeken met ctrl f. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
tja, als ze op papier staan, kun je toch niets anders doen? tenzij je met tekstherkenningstools werkt, maar heeft weinig mete excel te maken.

Ik zou het persoonlijk aan de secretaresse vragen.
pi_89904898
Stel in Kolom A staat een hele lijst met (tekstuele) informatie uit een download.

Ik heb een lijst met trefwoorden op (bijv) een tweede tabblad.

Ik wil graag dat in kolom B van het eerste tabblad een waarde (bijv "1") komt te staan wanneer ook maar een van de woorden uit de trefwoordenlijst (strings) in een cel van kolom A staat...

Dus stel in A1 staat

1
2
3
4
5
De koe stond in de koeienstal
Maar de kat kon het niet aan
Minister koenders vond dat gek
De haan vond het niet.
De hond vond van wel

Dus stel mijn woordenlijst bevat
1
2
iet
aan

1
2
3
4
5
De koe stond in de koeienstal    0
Maar de kat kon het niet aan     1
Minister koenders vond dat gek   0
De haan vond het niet.           1
De hond vond van wel             0


Vraag... kan dit?... (met wat langere trefwoordenlijst eigenlijk)
pi_89906154
2e en 4e zin moet 2 uitkomen toch?
Want én iet én aan komt er in voor?
pi_89906192
Ik heb nu dit:
In A1:A5 staan de zinnen.
In B1:B2 staat iet & aan

Dit staat in C1:
=(SOM(LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;$B$1:$B$2;"")))/LENGTE($B$1:$B$2))

Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter en doortrekken naar beneden.
Uitkomsten zijn 0;2;0;2;0
pi_89906207
Oh sorry ik las niet goed, maar je kan natuurlijk gewoon kijken of de uitkomst groter is dan 0 en dan 1 of 0 neerzetten met een ALS eromheen.
Neem aan dat je dat zelf wel lukt :)
pi_89969576
Hoi Allemaal,

ik ben wat aan het klussen met VBA en ben gewend om eigenlijk alles met loopjes te doen. Nu werd ik gewezen op de Find-methode die veel sneller zou moeten zijn dan een loopje dat door alle cellen heengaat om een bepaalde waarde te vinden. Ik ben nu wat aan het vogelen met deze methode, maar het wil niet helemaal lukken. Het gaat om het volgende:

Ik wil door een bepaalde kolom (kolom O (= 15)) van Blad4 gaan en de waarden in elke cel in deze kolom moeten gezocht worden in kolom T (=20) op Blad1. Als de waarde wordt gevonden moet er wat gebeuren (wat cellen kopieren van Blad4 naar Blad1). Wordt de waarde niet gevonden, dan moet de cel rood kleuren. Ik gebruik de volgende code:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
For J = 2 To Blad4.UsedRange.Rows.Count
FindString = Blad4.Cells(J, 15).Value2

With Blad1.Range("T:T")
    Set Rng = .Find(What:=FindString, _
                    After:=.Cells(.Cells.Count), _
                    LookIn:=xlValues, _
                    LookAt:=xlWhole, _
                    SearchOrder:=xlByRows, _
                    SearchDirection:=xlNext, _
                    MatchCase:=False)
           
    If Not Rng Is Nothing Then
        nummer = Rng.Row
        Blad1.Cells(nummer, 16).Value2 = Blad4.Cells(J, 6).Value2 'Stadium
        Blad1.Cells(nummer, 8).Value2 = Blad4.Cells(J, 9).Value2 'Opdrnr
        Rng.Activate
    Else
        Blad4.Cells(J, 9).Interior.ColorIndex = 3
    End If
End With
Next J

Het probleem is nu dat alle cellen in kolom 9 op Blad4 rood worden. Dwz, geen enkele waarde uit kolom 15 van Blad4 wordt gevonden in kolom 20 op Blad1. Voor sommige van deze waarden klopt dat inderdaad, maar de meeste staan er toch echt in. Maar de Find-functie vindt ze dus niet.
Ik denk dat ik iets niet helemaal goed doe.
Iemand enig idee waar de fout zit?
pi_89973192
Het probleem lijkt inmiddels opgelost, In Blad1 is kolom T verborgen. Als ik deze zichtbaar maak en vervolgens de macro nog eens run, dan werkt het wel.
Find lijkt dus niet te kunnen zoeken in verborgen kolommen, maar dat klinkt, in mijn oren, onlogisch (ik zou niet zien waarom dat zo zou moeten zijn).
Kan iemand verifieren dat de Find-methode inderdaad niet kan zoeken in een verborgen kolom? Of is er toch nog iets anders aan de hand?
pi_89974461
Ik ken de Find methode niet maar je zou natuurlijk ScreenUpdating op False kunnen zetten, vervolgens T unhiden en weer hiden.
pi_89979827
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat klonk als een, onnodige, omweg. Heb nog even wat gevogeld en kwam er (mede door de hulp van Google) achter dat de Find method WEL in verborgen rijen/kolommen kan zoeken, maar niet met de default parameters. Als de parameter LookIn:=xlValues veranderd wordt in LookIn:=xlFormulas, dan lukt zoeken in verborgen cellen wel (geen idee waarom dit wel werkt overigens).

In ieder geval werkt het nu en ook een stuk sneller dan voorheen. Ik heb een Timer mee laten lopen en deze methode is bijna een factor 40 (!) sneller dan de constructie die ik eerst had (een For loop die door alle 'zoekcellen' heenliep)
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:58:31 #182
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_90049093
ik loop even vast..

Ik heb in kolom A iets meer dan 37.000 records staan met een timestamp. Die timestamp heeft als format dd-mm-yyyy HH:MM

Nu wil ik deze gesplitst hebben in 2 kolommen: 1 met de datum en 1 met de tijd.

Als ik copy/paste en de celeigenschappen aanpas, wordt alleen de weergave gewijzigd. En dat is net niet genoeg, omdat ik vervolgens op datum moet kunnen sorteren.
Met =(rechts A2;5) krijg ik ook geen tijd in kolom B, maar een reeks cijfers waar ik geen chocola van kan maken

iemand een idee anders dan handmatig overtikken? :')

(Excel 2007 NL overigens)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_90054117
Text to columns?!
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:43:40 #184
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_90102008
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef teamlead het volgende:
ik loop even vast..

Ik heb in kolom A iets meer dan 37.000 records staan met een timestamp. Die timestamp heeft als format dd-mm-yyyy HH:MM

Nu wil ik deze gesplitst hebben in 2 kolommen: 1 met de datum en 1 met de tijd.

Als ik copy/paste en de celeigenschappen aanpas, wordt alleen de weergave gewijzigd. En dat is net niet genoeg, omdat ik vervolgens op datum moet kunnen sorteren.
Met =(rechts A2;5) krijg ik ook geen tijd in kolom B, maar een reeks cijfers waar ik geen chocola van kan maken

iemand een idee anders dan handmatig overtikken? :')

(Excel 2007 NL overigens)
Je timestamp is het aantal seconden na 1-1-1970 (uit mn hoofd). Je kan dus =DATUM(JAAR(timestamp);MAAND(timestamp);DAG(timestamp)) doen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_90168964
Eigenlijk een vraag mbt Word, maar het heeft ook zijdelings met Excel te maken en misschien dat jullie het antwoord weten.

Het gaat om afdruk samenvoegen. Ik heb een Word-template gekoppeld aan een Excel-file en krijg daaruit dus een brief-merge. Als ik in Word het samenvoegen voltooi, dan krijg ik één bestand met daarin alle (in dit geval 59) brieven.

Maar wat ik wil is 59 aparte bestanden met daarin één brief (ik wil dus alle brieven apart opslaan). Nu kan ik vanuit de merge wel één voor één elk record op gaan slaan, maar dat moet vast sneller en makkelijker kunnen.

ik gebruik Word 2007. Iemand een idee?
  maandag 20 december 2010 @ 11:52:38 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90169142
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:49 schreef actuarisje het volgende:
Eigenlijk een vraag mbt Word, maar het heeft ook zijdelings met Excel te maken en misschien dat jullie het antwoord weten.

Het gaat om afdruk samenvoegen. Ik heb een Word-template gekoppeld aan een Excel-file en krijg daaruit dus een brief-merge. Als ik in Word het samenvoegen voltooi, dan krijg ik één bestand met daarin alle (in dit geval 59) brieven.

Maar wat ik wil is 59 aparte bestanden met daarin één brief (ik wil dus alle brieven apart opslaan). Nu kan ik vanuit de merge wel één voor één elk record op gaan slaan, maar dat moet vast sneller en makkelijker kunnen.

ik gebruik Word 2007. Iemand een idee?
Goede vraag waar ik het antwoordt ook wel op wil weten :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_90171266
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef teamlead het volgende:
ik loop even vast..

Ik heb in kolom A iets meer dan 37.000 records staan met een timestamp. Die timestamp heeft als format dd-mm-yyyy HH:MM

Nu wil ik deze gesplitst hebben in 2 kolommen: 1 met de datum en 1 met de tijd.

Als ik copy/paste en de celeigenschappen aanpas, wordt alleen de weergave gewijzigd. En dat is net niet genoeg, omdat ik vervolgens op datum moet kunnen sorteren.
Met =(rechts A2;5) krijg ik ook geen tijd in kolom B, maar een reeks cijfers waar ik geen chocola van kan maken

iemand een idee anders dan handmatig overtikken? :')

(Excel 2007 NL overigens)
met een copy paste actie.

quote:
http://www.excelforum.com(...)e-and-time-cell.html

Ctrl + semicolon will insert the date into a cell
Crtl + Shift + colon will insert the time into a cell
To split an existing cell between date and time use....
Data > TextToColumns > Fixed > and insert a column break between the two...
Die bovenste truuk werkt helaas alleen maar voor 1 cel, maar de 2e truuk werkt wel voor hele kolomen. Nederlandse excel is dan gegevens, tekst naar kolomen, waarbij je een spatie als separator moet invullen.
  maandag 20 december 2010 @ 12:45:02 #188
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90171366
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

met een copy paste actie.

[..]

Die bovenste truuk werkt helaas alleen maar voor 1 cel, maar de 2e truuk werkt wel voor hele kolomen. Nederlandse excel is dan gegevens, tekst naar kolomen, waarbij je een spatie als separator moet invullen.
Of een vaste breedte aanhouden en zelf het lijntje plaatsen (fixed namelijk).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_90172269
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:45 schreef sanger het volgende:

[..]

Of een vaste breedte aanhouden en zelf het lijntje plaatsen (fixed namelijk).
Datums hebben geen voorlopende 0, dus niet altijd dezelfde breedte, maar wanneer je je lijntje juist plaatst komt het wel nog goed uit.
pi_90181669
Zorg dat de kolom met gegeven een datumtijd format heeft. Custom format "dd/mm/yyyy hh:mm"

Om vervolgens de datum te krijgen doe je in de kolom ernaast:
=TRUNC(A1) en dan format "dd/mm/yyyy"

Om vervolgens de tijd te krijgen doe je in de kolom daarnaast:
=mod(A1,1) en dan format "hh:mm"

nederlandse vertaling:
trunc = geheel
mod = rest
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_90330193

Ik heb 2 vragen:
1. Waarom beginnen zowel de lijn als de labels op de categorieas niet helemaal links?
2. Waarom is de rode lijn op een gegeven moment onder 0 terwijl de waarden maar tot 0 lopen?
Thanks voor de info!
  donderdag 23 december 2010 @ 09:16:58 #192
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90330307
Heb je ook de bron er nog bij?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_90330393
Vast wel maar dat is wel allemaal vertrouwelijk. Het verhaal van de rode lijn weet ik inmiddels, dat is gewoon omdat het een vloeiende lijn is..
pi_90332135
de x-as is gewoon aangepast dat die begint op een ander punt dan waarop de data begint.
Kwestie van op de x-as rechtsklikken en minimumwaarde aanpassen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_90332595
Je bedoelt as opmaken en dan bij schaal? Daar staat overal 1 maar daar kan je geen 0 invullen
pi_90337535
Goede middag!

Ik heb een lijst met gegevens, die wil ik samenvoegen in een grote rij (in een kolom is prima). Nu wil ik dat doen met een scheidingsteken (;) en een spatie erna.
Dat lukt met deze formule:
=CONCATENATE(;J1;"; ";J2;"; ";J3;"; ")

Het gaat echter om veel adressen, is het mogelijk om dit automatisch te doen? Gaat namelijk tot en met J80 en dan V1 tot en met V80 nog maals.

Hoop dat iemand daar een makkelijke manier voor heeft
All management is Strategic Management.
  donderdag 23 december 2010 @ 17:17:26 #197
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_90350257
@Bryan181 Nee, bij as opmaken en dan minimumwaarde, niet de stapgrootte ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_90581442
Ik heb twee kolommen, A is een datum en B is een aantal (negatief is ook mogelijk).
Nu wil ik een staafdiagram maken waarop per dag het totaal aantal te zien is. Er zijn dus meerdere rijen met dezelfde datum. Het is mogelijk dat een datum geen rijen heeft. Met een query zou het zoiets zijn als select sum(aantal) from tabel group by datum. Alleen nu moet ik een keer werken in excel en weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Enige kans dat het te maken heeft met een pivot table.
Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt. _O_
pi_90581638
Je moet inderdaad een draaigrafiek of pivotchart maken. Als je de pivotchart wizard gebruikt kom je er wel uit.

Kwestie van ervoor zorgen dat je datums en je waarden in twee naast elkaar gelegen kolmmen liggen. Vervolgens een titelrij erboven (datum, waarde). Dan alle gegevens selecteren en er een pivotchart van maken.

[ Bericht 53% gewijzigd door Deetch op 29-12-2010 14:22:48 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_90582821
Het is gelukt om een juiste tabel te krijgen, maar nu nog een juiste diagram. Daar ga ik nog even mee klooien. Bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door FastFox91 op 29-12-2010 14:50:36 (Gelukt. :)) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')