abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88507777
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 82

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 09-11-2010 22:46:18 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88507797
Knap van Oscar en Tess *O*

Ik vind de taalontwikkeling echt een van de mooiste dingen om mee te maken O+
Soms probeer ik ook dingen uit, om te kijken wat ze wel of neit snapt. Meestal begin ik eigenlijk zonder hoop op succes en ze verbaasd me echt meestal door het ook te snappen.
Gisteren zocht ze een bepaalde figuur van het Sesamstraat kegelspel. Ten eerste zocht ze Elmo, da's niet de populairste, zeg maar :D Toen zei ik: ga eens kijken in je slaapkamer, misschien ligt hij daar. Ik verwachtte dus echt niet dat ze dat zou doen, maar jawel hoor, mevrouw wandelt naar de slaapkamer en gaat daar om zich heen staan kijken. Daar lag hij dus niet, en schaap loopt door de kamer en zegt: hij ligt hier achter de bank. Senna kwam intussen terug, om zich heen kijkend, te schattig gewoon O+ Dus ik zeg: misschien ligt hij achter de bank! En ja hoor, daar ging ze, achter de bank en daar vond ze hem idd. Helemaal blij *O* O+

Ik vind het ongelofelijk knap en ze verbaast met echt regelmatig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88507800
Ko O+ dat aaah is ook zoo schattig!
pi_88507853
Hier gaat het ook maar door. Isabeau stelde me voor een raadseltje. Ze kon haar buik, oren, mond, ogen, luier ( :') ), voet etc... allemaal feilloos aanwijzen, maar als ik zeg: "Waar is je neus?" begint ze heel hard nee te schudden. Ik snapte het niet, tot dat ik zag dat m'n lief bij de vraag "Waar is je neus" altijd neusje-neusje met haar doet.

Afgelopen rukte ze een speelte uit de hand van haar broer en zei "MIJ"
Aiii

Gisteren tijdens het verschonen ineens "Hoppetaaaa"

En elke ochtend als ik op haar kamertje kom word ik begroet met een droog: "Hoi!"
Vinnik grappig <3
pi_88507863
Ko en Senna O+ kleine wijsneusjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88508345
Wat schattig die kletsende dreumesjes.
Tyler praat nog steeds niet veel en soms maak ik me daar wel zorgen om.
Maar we (wij zelf en nu mijn ouders en zusje) benoemen alles in en buitenshuis, lezen veel voor, praten veel met hem etc. Zou niet weten wat we meer kunnen doen.
Hij snapt alles wel heel goed.
Het valt me wel op dat hij heel veel knippert met zijn ogen. Een soort knipoog, maar dan met beide ogen tegelijk.
Hij is nu hier trouwens! Lekker saampjes kneuteren. Nu kijkt hij ff babytv, heeft zelf een stoeltje bij de tv gezet.
pi_88508410
Heerlijk dat hij er even is Ingrid!
pi_88508507
:Y Hij heeft wel ineens veel meer en andere klanken. Probeert mee te praten en na te doen met de tv.
Hij doet wel heel schattig dierengeluiden na.
pi_88509177
Wat een vrolijke en leuke verhalen lees ik nu :D

Amelie die gepoept heeft *O*
Wanneer zou je de uitslag krijgen Miss?

Arme Lars hopelijk helpen de ui en de luuf :*
Mette wat een lekkere taart had je daar :)

@Ingrid fijn dat Tyler nu weer thuis is genieten he :*
Thijs sprak ook niet hoor, komt vanzelf wel

Roy praat ook onverstaanbaar, ook niet echte duidelijke klanken ook, het enige wat wij eruit kunnen halen is hummmm tijdens het eten.
En verder steekt Roy zijn armpjes uit als hij opgetild wilt worden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:44:54 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88509213
Komt vanzelf Ingrid. :Y

Sly, wat knap van Senna zeg! :Y
Ik moest ook idd aan jullie denken toen ik aan Oscar vroeg of hij de muis op zijn kamer wilde gaan leggen nav je schoentjes verhaal.

Sorbo, 'Oppeteetje' was een van Sasha's eerste woordjes! O+ :') O+
pi_88510400
Dat "aaaaah" doe ik ook altijd na een slok drinken. Ik ben benieuwd of Ivan dat over gaat nemen!

Ivan heeft me gister bij m'n schoonouders verbaasd door een telefoon aan zijn oor te houden. Hij begrijpt gewoon hoe het werkt! Bij ons thuis krijgt hij de gelegenheid niet om het te doen omdat hij niet aan telefoons mag zitten. :Y)

Over begrijpen gesproken: elke ochtend loop ik met Ivan langs het hoekje van zijn zusje. Dan wijs ik haar bedje aan en zeg ik dat daar binnenkort zijn zusje zal slapen. Ik wijs haar jurkjes aan en zeg dat die voor zijn zusje zijn (en niet voor hemzelf, want dat is totally gay B-) ). Hij lijkt het heel leuk en bijzonder te vinden om naar dat hoekje te kijken. Ik vraag me af wat er in zijn hoofdje omgaat. Ik maak me niets wijs en begrijp heus wel dat hij het concept 'je krijgt binnenkort een zusje' niet vat, maar ik vraag me wel heel sterk af wat hij dan wél begrijpt. Zijn belevingswereld is raadselachtig voor me en het is zo leuk om daar meer inzicht in te krijgen. Wat is het toch gaaf om moeder te zijn. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88510585
Dát is het he Claudia, we krijgen steeds meer toegang tot de belevingswereld van ons kins doordat de interactie verandert... da's zó mooi! O+

Ik heb het al wel drieduizend keer verteld, maar dat spelletje van Isabeau, dat ze het matrasje van haar poppenbedje pakt, erop gaat liggen en dan gaat nepsnurken... dat vond ik zo'n enorme mijlpaal. Echt een spel spelen en dan met een trotse blik kijken of mama wel kijkt... O+ Ik denk dat dat hét moment was dat ik echt stopte mijn dreumes als baby te zien.
pi_88511059
oh ja Claudia dat heb ik met Amélie ook. Ze snapt het concept broertje of zusje helemaal nog niet. En baby in de buik ook niet. Maar ze weet wel dat er íets is en mn buik krijgt enorm veel aandacht van haar. Zelf moet ze af en toe ook even over haar eigen buik wrijven enzo.
Ik dacht eerst dat het gewoon bij 'je lichaam ontdekken' hoorde maar B.'s buik krijgt beduidend minder aandacht en kusjes enzo :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88511083
Mette's taalontwikkeling vind ik erg moeilijk. Ze reageert heel vaak gewoon niet op ons. Dat vind ik echt jammer. Ik vraag me dan altijd af wat er in haar belevingswereld omgaat. Want dat is echt een mysterie voor me op dat gebied.
Ze heeft wel favoriete dingen, die ze telkens zal aanwijzen. Maar klanknabootsing doet ze niet.
Wat ze wel doet is, als ze aandachtig naar je kijkt en je maakt een bepaalde beweging met je mond, dan doet ze dat wel na. Zoals Oo Oo Oo.
Soms vragen we ons af of ze wel goed hoort, maar het is niet dat ze niks hoort, want van harde geluiden kan ze echt schrikken. En ze is erg gevoelig voor muziek en melodien. Soms luistert ze het beste naar me als ik iets zing. Dus ik zing heel veel tegen haar.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 12:52:05 #15
5428 crew  miss_sly
pi_88511652
Inderdaad Claudia, ik denk dat ik daarom die taalontwikkeling nog het mooiste van alles vind. We gaan eindelijk steeds beter begrijpen wat er in die hoofdjes om gaat.

En dat van de baby, tja, ook hier geldt weer dat we niet weten wat ze precies snappen. En dan kun je twee dingen doen: ervan uit gaan dat ze het toch niet begrijpen, of juist veel tegen ze praten en alles wat ze dan begrijpen, krijgen ze in ieder geval mee. Ik kies dus ook voor het laatste, en volgens mij heeft dat echt effect!

wickie, wat klinkt dat lief, dat je tegen haar zingt O+ Wat grappig dat ze dan beter luistert.
pi_88511658
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef huuphuup het volgende:
oh ja Claudia dat heb ik met Amélie ook. Ze snapt het concept broertje of zusje helemaal nog niet. En baby in de buik ook niet. Maar ze weet wel dat er íets is en mn buik krijgt enorm veel aandacht van haar. Zelf moet ze af en toe ook even over haar eigen buik wrijven enzo.
Ik dacht eerst dat het gewoon bij 'je lichaam ontdekken' hoorde maar B.'s buik krijgt beduidend minder aandacht en kusjes enzo :P
Ja, precies! Toen ik die foto van Amélie zag waarop ze aan haar buik zat dacht ik nog: "Dat doet Ivan niet, dat begrijpt hij nog niet." Maar recentelijk krijgt mijn buik meer aandacht. Hij begrijpt in ieder geval dat er uiterlijk iets aan mij aan het veranderen is en dat vind ik al ontzettend knap. Zoiets kan het natuurlijk ook met zijn kamertje zijn: het hoekje is relatief nieuw, hij komt er niet vaak en misschien is dat gewoon wat hij leuk vindt. Als ergens een nieuw schilderij hangt heeft hij dat ook meteen door. Maar toch, ik weet het niet, ik zie een soort sprankeling bij hem als we dat hoekje inlopen. En dat maakt me zo nieuwsgierig naar zijn indrukken.

Oh Sorbo, dat klinkt ook echt als een mijpaal! Het kunnen lopen is zo'n heel overduidelijke mijlpaal waar mensen meestal naar wijzen, maar ik vind dit soort dingen veelzeggender (want een teken van een bepaalde mentale ontwikkeling).

Hmm, wickie. Ik ben geneigd om je gerust te stellen, maar als er voor jouw gevoel iets niet klopt dan is het toch iets om alert op te zijn. Ik kan je in ieder geval vertellen dat Ivans spraakontwikkeling vrij gillig verloopt. Lange tijd zei hij bijvoorbeeld 'mama' en daar is hij nu mee gestopt. Ook het echte nabootsen zie ik hem nu niet doen. Hij zegt vooral 'die! die!' (momenteel is dat 'die-da') en als ik dan zeg wat het is doet hij dat niet na. Wel lijkt hij die verschillen te begrijpen. Als ik bijvoorbeeld aan hem vraag "waar is Otto?" dan gaat hij zijn Ohra de Otter-knuffel zoeken. Hij had idioot snel door dat ik die otter Otto had genoemd, binnen 2 dagen of zo. En met dat "aaah" na het drinken van een slok water bijvoorbeeld zie ik dat hij de stimulus wel opslaat maar niet nadoet. Hij lacht als ik "aaah" zeg, maar zegt het zelf niet.

Ik wil hier maar mee zeggen dat er consumptief meer gaande kan zijn dan productief. Misschien is Mette erg veel aan het absorberen nu. Maar als ze echt niet op jullie reageert, dan weet ik eerlijk gezegd niet of dat 'normaal' is of niet. Misschien hebben anderen daar ervaring mee. Hoe zit dat met andere spelletjes, zoals 'Kiekeboe'? Doet ze daarin wel na wat jullie doen? En zwaait ze bijvoorbeeld?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88511894
Wat heerlijk om te lezen al die kletsende kindjes! O+ Ik vind deze leeftijd wat dat betreft heel bijzonder, je zíet ze gewoon razendsnel ontwikkelen en een heus mensje worden O+

Mette, ik ga maar even mee met Claudia want die heeft het zo mooi uitgelegd :P Overigens reageert Willow ook alleen maar als ze daar zin in heeft. Ze hoort het wel maar ze luistert gewoon slecht. Sommige dingen doet ze graag, andere boeien haar gewoon niet, lijkt wel. Zo heeft mijn moeder haar gister een nieuw trucje geleerd: mond vol lucht en dan met twee vingers op je wangen drukken om een pfffrrrrrrrt! geluid te maken. Dat vindt ze heel leuk dus dat doet ze continu na :')

Claudia en Huup, wat mooi hoe jullie dat beschrijven, zusjes krijgen O+ O+

Hier een beetje rare nacht gehad.. ze werd om half twaalf he-le-maal hysterisch wakker. Heb haar nog nooit zo enorm over haar toeren gezien, troosten ging maar moeizaam, en als ik maar in de buurt van haar bedje kwam ging de sirene weer aan. :? Had echt het idee dat ze bang was voor haar bedje. Heb haar maar even bij mij in bed genomen, daar werd ze wel redelijk rustig van, maar slapen deed ze er niet. (Wel aan mijn haar trekken. }:| )
Het heeft uiteindelijk bijna een uur geduurd voordat D. haar in haar bedje kreeg en ze ging slapen.
Ik vind het maar raar. Zoiets heeft ze nooit eerder gehad, ze had geen honger of dorst en ze had geen vieze luier, het was echt hysterie. :?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88512135
Dat is ook het gevoel wat we nu hebben, nog niet echt bezorgd, maar wel alert.
Het is vooral het niet reageren, dwars langs je heen kijken als je contact met haar probeert te leggen (dit doet ze niet altijd hoor, maar wel vaak).
We wachten het gewoon af. Ze is voor de rest een makkelijk kind. Geen moeite met andere kinderen, past zich goed aan in verschillende situaties enz.

Ik denk dat ze momenteel ook erg aanhikt tegen grote ontwikkelingen, zoals het lopen.
Ook merk ik dat ze zelf doorheeft dat niet alles meer ontdekt wordt met haar mond, oftewel ze is aan het shiften, een andere manier van ontdekken aan het leren.
Dat is denk ik ook de reden waarom ze zo moeilijk is momenteel.

Innepin, vervelend zeg.. Hopelijk was jet eenmalig. En dat haren trekken, waarom is dat nou zo leuk om te doen }:| Het eerste wat Mette doet als ze dicht bij mn hoofd komt is aan mijn haar trekken..
pi_88512207
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:52 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad Claudia, ik denk dat ik daarom die taalontwikkeling nog het mooiste van alles vind. We gaan eindelijk steeds beter begrijpen wat er in die hoofdjes om gaat.

En dat van de baby, tja, ook hier geldt weer dat we niet weten wat ze precies snappen. En dan kun je twee dingen doen: ervan uit gaan dat ze het toch niet begrijpen, of juist veel tegen ze praten en alles wat ze dan begrijpen, krijgen ze in ieder geval mee. Ik kies dus ook voor het laatste, en volgens mij heeft dat echt effect!

wickie, wat klinkt dat lief, dat je tegen haar zingt O+ Wat grappig dat ze dan beter luistert.
Nouja goed, het staat er wat krom maar ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ze het toch niet begrijpt hè. Ik praat juist heel veel met haar over een zusje krijgen en 'de baby' enz enz. Maar het concept 'zusje' is gewoon nog te abstract om echt te vatten wat het nou precies inhoudt. En dat er nu een baby in mama's buik groeit is ook te abstract. Maar ze begrijpt wél dat er iets gaande is en dat het met mama's buik van doen heeft en dat er een baby komt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:12:43 #20
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88512393
Wickie, Anna was ook heeel laat met praten hoor. Die zei echt helemaal niets.
Het heeft er ook mee te maken hoe makkelijk je het maakt voor ze. Dat merken we nu nog steeds bij haar (bij Morris in mindere mate). Als ouders snap je je kinderen vaak direct en heb je aan een half woord meestal genoeg.
Het helpt de taal- en spraakontwikkeling om soms ook eens te doen alsof je niet weet waar het over gaat en het je kindje echt te laten zeggen. (Tot op zekere hoogte natuurlijk, je hoeft die frustratiegrens ook niet direct over).

En bij Anna werkt dat nu heel goed, die maakt echt enorme sprongen in haar taalgebruik. En bij Morris gaat het wel, maar hanteren we deze aanpak natuurlijk al vanaf het begin.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 13:14:50 #21
5428 crew  miss_sly
pi_88512500
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nouja goed, het staat er wat krom maar ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ze het toch niet begrijpt hè. Ik praat juist heel veel met haar over een zusje krijgen en 'de baby' enz enz. Maar het concept 'zusje' is gewoon nog te abstract om echt te vatten wat het nou precies inhoudt. En dat er nu een baby in mama's buik groeit is ook te abstract. Maar ze begrijpt wél dat er iets gaande is en dat het met mama's buik van doen heeft en dat er een baby komt.
Nee, ik bedoelde ook neit dat jij ervan uitgaat dat ze het toch niet begrijpt, maar je hoort dat vaak bij mensen: hij/zij kan nog niet praten DUS hij/zij begrijpt er nog niets van. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Inderdaad, sommige concepten zijn gewoon nog te abstract, maar 'iets' snappen ze nogal licht.

maar goed, soms verbaast het me alsnog. Ik had gedacht dat het begrijp 'jouw slaapkamer' ook te abstract zou zijn voor Senna, en toch liep ze linea recta naar haar kamertje toen ik zei dat ze in haar slaapkamer kon gaan zoeken.
pi_88512766
Memmel, dat is een goede manier.
Mette is zoiezo gemakkelijk aangelegd, soms denk ik ook dat ik haar meer moet gaan uitdagen. We willen ook gaan beginnen deze week met 'voorlezen', ze heeft erg veel interesse in haar boekjes die op haar kamer staan (veel wijzen en niet meer opeten).
pi_88512926
Was ik een paar dagen ziek, is er alweer een nieuw topic :o

Een beetje laat dus, maar nog even een grote *O* voor de poepluier van Amélie!

En ook een *O* voor het plasje van Senna, ik hoop dat het goed genoeg was zo!

Inne wat sneu voor Willow dat ze zo in paniek was! Misschien naar gedroomd? Geen idee wanneer dat precies begint eigenlijk.. Maar Timo heeft de laatste tijd regelmatig dat hij huilend half wakker wordt en als ik hem dan oppak me van zich af probeert te slaan en hevig nee schudt. En als hij dan helemaal wakker is en ziet dat ik het ben is hij weer kalm..

Wicky leuk dat Mette interesse krijgt in de boekjes! Timo vindt ze nog steeds alleen maar leuk om te vouwen, scheuren, op te eten etc.. Wel jammer, we lezen eigenlijk al wel een jaar voor, maar dat is best lastig met iemand die telkens t boek van je wil afpakken :P

Timo is nog steeds aan de diarree en moest eergisteravond ook ineens weer spugen, maar hij is wel weer heerlijk aan het spelen vandaag dus ik hoop dat het morgen toch écht helemaal klaar is..

Hij heeft trouwens een nieuw woord: lekker :D en dan heel vaak achter elkaar.. zó schattig :D
pi_88513072
Wat lief Huup en Claudia. En goed dat jullie er zo bewust mee bezig zijn, het is toch een mooie voorbereiding op een grote verandering in hun leventjes straks. :Y

Ko is ook helemaal bezig met beebies. In zijn boekje staat een foto van een baby die hij steeds opzoekt, kindjes op straat noemt hij baby en Mette als macaronistofzuiger werd ook meteen benoemd: Baby! O+

Goh Wickie, ik kan me voorstellen dat je er alert op bent. Maar inderdaad, er is zo veel te leren en te doen voor onze kleintjes, dat soms het een sneller gaat dan het ander. Lopen of praten, tanden krijgen, etc. Dat zingen klinkt erg lief trouwens! O+

Wat een nacht, Innepin. Schrikken als je meisje zo overstuur is. :*

Haha, die Timo, lekkerlekkerlekker! :9

Miss, ik geloof er ook in dat ze echt veel begrijpen. Als Ko zijn boterhammetje op heeft, en ik vraag of hij er nog een wil, dan zegt hij vaak ja en loopt alvast met zijn brodplankje naar de keuken. Als ik vraag of hij fruit wil of iets anders loopt hij ook naar de keuken. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:00:31 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88514308
Omdat Morris nogal fysiek is ingesteld, slaat hij het vragen vaak gewoon over en sleurt hij liever zijn stoel naar het aanrecht om dingen zelf te pakken (fruit, cracker, weet ik het). Of hij laat zijn zus het doen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')