abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88713264
En denk je ook dat ze niet moe is dan?
Later op bed een optie?
Minder laten slapen smiddags misschien, of wat Stiemie zei; om de dag laten slapen?

Wat is jouw reactie op haar? mag ze dan gezellig bij jou blijven?
Als het erg gezellig is dan begrijp ik haar ook wel weer.... :P
Dan wordt ze als het ware beloond voor het eruit komen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88713316
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wel een gaaf bed, wat ik me alleen dan afvraag (net als met die bedden met glijbaan eraan) of het niet teveel een speelplaats wordt als een slaapplaats.
Aan deze kan ook een glijbaan, maar dat past niet in zijn kamer. Maar meneer wil hier elke keer een hut bouwen en dat doet hij nu met lakens en kussens van de bank, ik heb goede hoop dat hiermee zijn hutprobleem (en dat van ons) in 1 keer opgelost is.

Maar het eerste jaar heeft hij een normaal bed, als hij iets van 4 is mag het pas omhoog van ons.
  zondag 14 november 2010 @ 21:04:56 #103
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88714043
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En denk je ook dat ze niet moe is dan?
Later op bed een optie?
Minder laten slapen smiddags misschien, of wat Stiemie zei; om de dag laten slapen?

Wat is jouw reactie op haar? mag ze dan gezellig bij jou blijven?
Als het erg gezellig is dan begrijp ik haar ook wel weer.... :P
Dan wordt ze als het ware beloond voor het eruit komen.
Moe of niet moe, ze wil gewoon niet. En ik doe uiteindelijk weinig gezellig tegen haar, daar hoeft ze het ook niet voor te doen. Ik heb haar trouwens net overgetild naar het nieuwe bed, ze was hier in slaap gevallen :o.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_88714132
Jen is ook weer drama hoor. Je bent niet de enige.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88714677
Succes met jullie wakker peuters zeg!!

Leuk bed richardrahl! Zo'n (half)hoogslaper lijkt me ook mooi, als Chris uit zijn peuterbed is gegroeid.

Die van ons ging er met iets moeite in vanavond, maar die heeft vanaf 4 uur gestuiterd op chocolade muntjes. Domme sinterklaas kan beter volgende keer maar 2 muntjes in de schoen stoppen ipv een heel zakje :P

En we hebben de tondeuze maar weer eens over zijn koppie gehaald (standje 21 ;) ). Dag schattige krulletjes, hallo stoer kapsel.. Denk dat ik komende week heel wat commentaar ga krijgen. Maar haren wassen is hier zo'n gevecht, en met kort haar toch makkelijker
  zondag 14 november 2010 @ 21:26:02 #106
14746 k_i_m
pi_88715392
En ook alleen maar het bed inklimmen via het extra hulpstukje :').

In my life
Why do I smile
  zondag 14 november 2010 @ 21:27:29 #107
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_88715490
Ik heb hier vanaf 18.45 gevalletje diepe slaap.
Handen langs het hoofd, op de rug, volledig K.O.
pi_88717039
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:41 schreef richardrahl het volgende:
Oei, die bedverhalen...

Wij gaan binnenkort over naar een groot bed (gelijk een bed van 2 meter). Het proces heeft echter wat vertraging omdat de automuur die we op het mooie effen behang wilde schilderen in de praktijk niet werkte (behang liet los).

In plaats van het bed in elkaar te zetten dit weekeinde heb ik dus 2 dagen behang lopen krabben :(
Morgen om 07:00 ga ik de muur verven en af en toe ermee bezig (snelwegen erop schilderen en daarna auto's).

Dit bed is het uiteindelijk geworden (al beginnen we met de basisstand, dus niet half hoog):
[ afbeelding ]

Ik ben gewoon jaloers, zo'n mooi bed had ik vroeger ook wel willen hebben :o
Leuk! Pepijn heeft hier de peuterbed uitvoering van. Dus ook half hoog, alleen zonder de kasteeldoeken.
pi_88720167
even uit de lurkstand voor o.a. kim:

als ze echt moe is zou het dan ook kunnen helpen om een stoel naast haar bed te gaan liggen en te zeggen: je hoeft niet te slapen maar je moet wel gaan liggen en stil zijn en dan net zo lang te wachten tot ze slaapt?
Mijn moeder doet dat wanneer kinderen wel moe zijn maar zich niet kunnen overgeven aan de slaap en vaak werkt het echt binnen tien minuten.. moet je wel net zoveel overwicht hebben als mijn moeder, als die zei dat je stil moest liggen dan deed je dat gewoon ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 14 november 2010 @ 22:56:32 #110
14746 k_i_m
pi_88720933
Dat deed ik ook toen ze nog niet haar bed uit kon, dan kon ik daar rustig uren zitten. Maar bedankt voor het meedenken!
In my life
Why do I smile
  zondag 14 november 2010 @ 22:58:30 #111
14746 k_i_m
pi_88721037
Mijn nieuwe plan is gewoon mee naar boven gaan, en dan ook in bed liggen en het licht uitdoen. Dan gaat ze vanzelf wel ergens liggen :') Niet vergeten de stekkers uit de lampjes te halen, anders knipt ze zelf het licht weer aan
In my life
Why do I smile
pi_88721529
Balen dat het slapen zo moeilijk gaat k_i_m, hopelijk is het een fase die niet te lang zal duren
pi_88727539
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:51 schreef p_iglet het volgende:
Leuk! Pepijn heeft hier de peuterbed uitvoering van. Dus ook half hoog, alleen zonder de kasteeldoeken.
Vanaf welke leeftijd heb je hem half hoog gedaan?
  maandag 15 november 2010 @ 07:45:04 #114
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_88727595
quote:
Op maandag 15 november 2010 07:31 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Die van mij liggen ook half hoog. 3 jaar en nog wat maanden.
pi_88727775
K_i_m helpt het ook niet om boekjes in dr bed te leggen en te zeggen dat ze best nog zelf mag lezen?

Dana mocht dr schoen gister zetten en was helemaal hyper vanmorgen toen er ook iets in zat :D
pi_88727882
Lotte mocht ook gisteren haar laars thuis zetten en was ook helemaal verbaasd vanmorgen, zo leuk om te zien. De puzzel die er in zat werd dan ook gelijk gemaakt, ging verbazendwekkend goed moet ik zeggen (45 stukjes), met beetje hulp voor de buitenranden.
pi_88728769
45 stukjes :D
wij zijn nog bij de puzzels met 4/6/8 stukjes hihi
  maandag 15 november 2010 @ 09:32:57 #118
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_88728945
Ik ga zometeen met de dames naar de kapper.
De een wil roze haar met krullen, de ander kaal haar met stippels.
Dus...eens kijken bij de kinky kapper.
pi_88729076
quote:
Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
45 stukjes :D
wij zijn nog bij de puzzels met 4/6/8 stukjes hihi
De 6/9/12/16 puzzels maakt ze zonder problemen, beetje uitdaging nu ;) heeft ze ook wel nodig merk ik
Maar hij is wel goed te doen voor haar denk ik, met klein beetje hulp
pi_88729391
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:25 schreef mrien het volgende:
Lotte mocht ook gisteren haar laars thuis zetten en was ook helemaal verbaasd vanmorgen, zo leuk om te zien. De puzzel die er in zat werd dan ook gelijk gemaakt, ging verbazendwekkend goed moet ik zeggen (45 stukjes), met beetje hulp voor de buitenranden.
wooooo, wat knap :o
Hier gaan inlegpuzzels makkelijk en ook inlegpuzzels met wat moeilijkere vormen en waar je 5 vormen in één gat moet samenvoegen enzo, maar bij 'echte' puzzels zijn we nog bij 4 :+
pi_88729495
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:38 schreef mrien het volgende:
De 6/9/12/16 puzzels maakt ze zonder problemen, beetje uitdaging nu ;) heeft ze ook wel nodig merk ik
Maar hij is wel goed te doen voor haar denk ik, met klein beetje hulp
Erg knap hoor :Y
  maandag 15 november 2010 @ 09:55:38 #122
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88729530
Beppie maakt nu van die houten knopjespuzzels. En dan gooit ze er liefst 2 door elkaar en legt ze binnen no time weer goed. Echte legpuzzels vind ze niks aan..die snapt ze nog niet.

Ze zit nu zo`n 3 maanden op de psz en vind het nog steeds helemaal niets. Jammer is dat!
De eerste keer dat ze ging heeft ze een duw gehad van een kindje en daar heeft ze het nu nog steeds over. Ook vind ze een van de juffen niet lief.
Hoop dat ze er wel snel overheen groeit want er is geen lol aan steeds een tegenstribbelend kind weg te brengen :{
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88729654
Dat is inderdaad niet leuk TF...
  maandag 15 november 2010 @ 12:05:23 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88733178
Anna zingt in het Engels!

Heppiebeuree koe joe
Heppiebeuree koe joe

goed he mam, ik ga nu
zenk joe en baj baj

_O-
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88735011
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:05 schreef Memmel het volgende:
Anna zingt in het Engels!

Heppiebeuree koe joe
Heppiebeuree koe joe

goed he mam, ik ga nu
zenk joe en baj baj

_O-
Gaaf :D
Dat zou je moeten filmen!
  maandag 15 november 2010 @ 13:04:58 #126
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88735077
Dat wilde ik ook doen gisteren, maar alle lampen in de kamer moesten uit voor haar optreden (lees ook: dramatische opkomst vanachter het gordijn enzo...).
Daarom had ik niet genoeg licht om te filmen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88736635
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beppie maakt nu van die houten knopjespuzzels. En dan gooit ze er liefst 2 door elkaar en legt ze binnen no time weer goed. Echte legpuzzels vind ze niks aan..die snapt ze nog niet.

Ze zit nu zo`n 3 maanden op de psz en vind het nog steeds helemaal niets. Jammer is dat!
De eerste keer dat ze ging heeft ze een duw gehad van een kindje en daar heeft ze het nu nog steeds over. Ook vind ze een van de juffen niet lief.
Hoop dat ze er wel snel overheen groeit want er is geen lol aan steeds een tegenstribbelend kind weg te brengen :{
Na een weekje vakantie moest ik Jen vanmorgen ook helemaal overstuur wegbrengen.

Maar vindt ze het ook niet leuk als ze er eenmaal is?
pi_88736934
Zo Anna, die heeft echt diva-streken ook al....showgirl!

KP, ik zou graag een foto zien van de kapsels van je meiden, het klinkt superformidastisch zeg!
Leuke ideeen te over!

Pff het is weer Sinterklaastijd, Meike heeft er toch wel weer last van.
Plast snachts in bed, wordt huilend wakker...dat soort dingen.
Overdag heeft ze het verder niet over die beste kerel, en ik ook niet. maar helemaal omzeilen kun je hem ook niet. En op het kdv besteden ze er natuurlijk ook aandacht aan.
Toen ik dr net bracht wou ze het liefst in mij verdwijnen toen er een kindje verkleed als Sinterklaas aan kwam zetten.

[ Bericht 50% gewijzigd door XXXKarinXXX op 15-11-2010 23:02:47 (laat maar) ]
  maandag 15 november 2010 @ 14:03:16 #129
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88736939
Ja volgens mij wel. Als we eenmaal binnen zijn zet ik haar aan het spelen en mag ik gewoon weggaan. Bij het ophalen moet ik komen kijken wat ze allemaal gemaakt heeft.
Dus ik peins er ook niet over haar op een andere dag te doen of een dag minder of weet ik veel..
Het zou alleen wel fijn zijn als ze niet de hele week loopt te verkondigen dat zjuf ans niet lief is en dat stan niet moest duwen :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88737092
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja volgens mij wel. Als we eenmaal binnen zijn zet ik haar aan het spelen en mag ik gewoon weggaan. Bij het ophalen moet ik komen kijken wat ze allemaal gemaakt heeft.
Dus ik peins er ook niet over haar op een andere dag te doen of een dag minder of weet ik veel..
Het zou alleen wel fijn zijn als ze niet de hele week loopt te verkondigen dat zjuf ans niet lief is en dat stan niet moest duwen :P
Oh zo... Ja dingen blijven hier ook vaak lang hangen...

Hier is het ook vervelend dat als ze bijvoorbeeld haar harses weer eens ergens tegenaan ramt omdat ze gewoon lomp is niet meteen roept dat mama of papa dat gedaan heeft...
pi_88738193
Hier is het heel wisselend hoe het gaat op de psz.
Ik breng haar altijd zelf op dinsdag ochtend en dan kan ik wat haar betreft gelijk wel weer vertrekken want ze vind het daar superleuk.
Op donderdag middag brengt de gastouder haar (want dan werk ik) en dan is altijd dikke tranen :'( want ze vind het bij de gastouder ook zo leuk. Helpt ook niet echt dat de gastouder daar ook in meegaat.
Maar als de gastouder weg is vind ze het wel gewoon hartstikke leuk daar op de psz.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_88739507
Karin, is Meike bang voor sinterklaas?
Is het mischien niet beter om dan juist wel met haar over sinterklaas te praten?

Ghehe Tico, ja lullig he als ze dan roepen dat papa of mama dat gedaan hebben
Dana deed dat ook een keer. Zat ze bij mijn man achter in de auto en toen zei ze ineens uit het niks, mama doet mij slaan, dat is niet lief! Nou lekker dan :D
pi_88740069
Die van mij kan er ook wat van, van zwarte piet een zakje pepernoten gekregen en toen zei hij tegen piet: delicious delicous!

Piet begreep het niet helemaal, die kent vast Dora en Diego niet :P
pi_88744338
Aaah wat klinkt dat allemaal zielig Karin. Ik kan me herinneren dat je laatst postte dat ze niet bang was voor de sint en de pietenof vergis ik me nu?
Het is sowieso allemaal wel spannend op die leeftijd.
Wij hebben de intocht op tv gekeken en wij moesten Damians hand vasthouden want hij vond het heel erg spannend. Daarna zijn we naar de stad gegaan want daar kwam de Sint. Hij durfde niet dicht in de buurt te komen, maar hij vond het wel een heel spektakel.

Hahaha die Anna! :D
pi_88747482
Ik dacht nou laat ik haar maar wat vroeger halen. Nou, het drama!!! Morgen is ze om half 5 de eerste weer hoor. Ze was aan het dansen en terwijl we naar huis liepen draaide ze nog een paar keer dramatisch om "Marie !!!!".
pi_88749446
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 07:31 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Eigenlijk al meteen vanaf dat hij zijn bed kreeg, zo rond de 2 jaar.
Maar wel met het grote verschil dat wij ditzelfde bed hebben in de hoge 1.40m uitvoering, dus dat Pepijn al gewend was in en uit het bed te klimmen.
pi_88751440
Appelsap, dat is de houding die Meike heeft idd, dat ze er niet bang voor is. Het lijkt dus alsof ze helemaal niet bang is.
Maar ondertussen......
ze wil het er verder niet over hebben, dat is haar manier van omgaan met dingen die ze eng/vervelend vindt. Zo ging het ook toen Lars geboren was, deed ze gewoon net of hij niet bestond. Haar manier om met angst om te gaan is negeren.
Ik denk dat vooral het onverwachte van het Sint gebeuren haar bang maakt, je weet maar nooit wanneer ze ineens opduiken....
ik zal blij zijn als die ouwe man weer weg is.
pi_88751630
Jen ligt weer te brullen....
Ze had weinig geslapen.... Helaas viel ze tijdens sinterklaas in slaap op de bank...
pi_88752377
Brult nog steeds...
pi_88753342
En nog steeds.
  maandag 15 november 2010 @ 20:40:52 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88753673
ik heb mijn uit de kluiten gewassen al-een-tijd-niet-meer-peuter net ook wel een uurlang mogen troosten vanwege sintstress en ander wereldleed. 't is ook allemaal wat, arm blaagje. en ik kan nog zo vaak herhalen dat sinterklaas alle kindertjes lief vindt en voor iedereen wat heeft meegenomen, maar dat helpt allemaal geen fluit. "ik heb zo'n spijhijhijhijt dat ik net niet zo lief was." :o
in de haak.
pi_88754574
Ja hoor, had het kind een poepbroek...
  maandag 15 november 2010 @ 22:08:47 #143
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_88758984
Hallo allemaal :)

Sinds 04-08-2008 vader geworden van een prachtige dochter genaamd Cynthia :) tot op heden nog niet erg actief hier in het OUD gedeelte.
Inmiddels is ze al een grote meid geworden van 2 jaar en ruim 3maanden.
Vorige week moest ze haar ogen testen, misschien maar goed ook want wat eruit kwam was voor zowel mij als mijn vriendin even schrikken. Ze bleek namelijk een -14 en -10 te hebben.
Morgen gaan we een brilletje uitzoeken voor haar, dat zal dan wel even wennen zijn, maar er zal dan ook een hele wereld voor haar open gaan :)
pi_88760562
Jeetje!!!! Dat is echt enorm!
Kunnen ze zo'n afwijking wel in normale glazen slijpen? Of krijg je dan dikke glazen?
Mijn broer heeft -4 en -5 en die ziet al niets zonder bril.
  maandag 15 november 2010 @ 22:38:11 #145
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_88760742
Goh Speedy, wat zal het wennen zijn voor haar! Ik heb -11 aan beide ogen en zie alleen kleurenwaas. Het arme meisje...
Zijn wel iets dikkere glazen ticoo, maar hoe kleiner het montuur, hoe dunner de glazen.
Ben benieuwd wat voor veranderingen jullie aan haar gaan merken! Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_88760925
Jen kreeg vanmiddag nog een compliment van een oudere dame: ik leer jen namelijk bij het oversteken naar het stoplicht te kijken.
Jen zie jij een groen lampje? Nee. Welke kleur is hij nu? Rood. Wat doe je bij rood? Stoppen. Zie je nu wel een groen lampje? Ja, groen hè? Lopen!
pi_88761799
Mijn zoon heeft volgens mij donderdag die ogentest. We kunnen er zelf niet bijzijn, het consultatiebureau werkt nu alleen op dagen dat wij ook werken (ja, we kunnen 30 km verderop terecht).

Nu gaat oma mee, we moesten oefenen met die figuurtjes, maar dat is er wat bij ingeschoten. Gelukkig weet hij alles wel toen we het laatst probeerden.

Ogentest had al eerder gemoeten, maar het consultatiebureau was ons vergeten een uitnodiging te sturen, ook lekker die administratie daar :P
  maandag 15 november 2010 @ 23:20:03 #148
34663 SpeedyGJ
pi_88762845
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:35 schreef Ticootje het volgende:
Jeetje!!!! Dat is echt enorm!
Kunnen ze zo'n afwijking wel in normale glazen slijpen? Of krijg je dan dikke glazen?
Mijn broer heeft -4 en -5 en die ziet al niets zonder bril.
Dat is indd enorm/
Ik heb geen idee...volgens mij was het wel mogelijk om dunne glazen te slijpen, de kosten zouden dan rond de 5 a 600 euro liggen, ja lekker veel he. Gelukkig krijgen we een groot deel vergoed, effe tot morgen afwachten, dan komen we meet te weten.

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef Lishe het volgende:
Goh Speedy, wat zal het wennen zijn voor haar! Ik heb -11 aan beide ogen en zie alleen kleurenwaas. Het arme meisje...
Zijn wel iets dikkere glazen ticoo, maar hoe kleiner het montuur, hoe dunner de glazen.
Ben benieuwd wat voor veranderingen jullie aan haar gaan merken! Succes!
Dat zal behoorlijk wennen zijn ja :o ik zie het soms even voor me, dan stel ik mijn focus helemaal in op wazig, vervolgens zet ik zogenaamd een bril op en dan zie je ineens alles. Leuk om dat eens te ervaren. Gelukkig zijn mijn ogen uitstekend, echter zit het wel in de familie aan mijn vriendin's kant, maar zo extreem...
En daar ben ik ook erg benieuwd na, al vind ik het ongelofelijk knap dat ze zich zo kan redden in huis en op straat. Ze kan zelfs de windmolen zien vanaf een kilometer afstand. Dan ga je je toch afvragen of het allemaal wel klopt, maar gezien ze heel dicht op de TV zit lijkt me dit een reden genoeg.

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:41 schreef Ticootje het volgende:
Jen kreeg vanmiddag nog een compliment van een oudere dame: ik leer jen namelijk bij het oversteken naar het stoplicht te kijken.
Jen zie jij een groen lampje? Nee. Welke kleur is hij nu? Rood. Wat doe je bij rood? Stoppen. Zie je nu wel een groen lampje? Ja, groen hè? Lopen!
Leuk is dat he! :) Stoplichten, oef dat kennen we hier niet :@ dus dat zal ze ook niet echt leren helaas.

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef richardrahl het volgende:
Mijn zoon heeft volgens mij donderdag die ogentest. We kunnen er zelf niet bijzijn, het consultatiebureau werkt nu alleen op dagen dat wij ook werken (ja, we kunnen 30 km verderop terecht).

Nu gaat oma mee, we moesten oefenen met die figuurtjes, maar dat is er wat bij ingeschoten. Gelukkig weet hij alles wel toen we het laatst probeerden.

Ogentest had al eerder gemoeten, maar het consultatiebureau was ons vergeten een uitnodiging te sturen, ook lekker die administratie daar :P
Het is wel vaker een puinhoop bij het consultatiebureau, het zal wel niet de eerste keer zijn...
Gelukkig zit die hier 100 meter verder op, alleen moeten we momenteel een eind omlopen maar goed.
  dinsdag 16 november 2010 @ 06:59:31 #149
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_88767544
Het zal vaker een puinhoop zijn bij het cb, maar je hebt zelf toch ook wel een telefoon?
Dan bel jij toch om die afspraak te maken?

Ik heb dat soort dingen dus ook wel eens met ouders op school. Dan hoor je achteraf dat ze niet tevreden zijn, ongerust zijn of weetikveel wat, maar zelf contact opnemen ? Nee, dat gebeurt dan niet.
Dat is zo jammer.

Vandaar de ergernis.
  dinsdag 16 november 2010 @ 07:33:34 #150
34663 SpeedyGJ
pi_88767678
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 06:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Het zal vaker een puinhoop zijn bij het cb, maar je hebt zelf toch ook wel een telefoon?

Ik heb dat soort dingen dus ook wel eens met ouders op school. Dan hoor je achteraf dat ze niet tevreden zijn, ongerust zijn of weetikveel wat, maar zelf contact opnemen ? Nee, dat gebeurt dan niet.
Dat is zo jammer.

Vandaar de ergernis.
Nee klopt die verhalen hoor je wel vaker.
Zelf heb ik gelukkig nog nooit hoeven te bellen, alles gaat verders prima met de kleine, ze stapt goed, komen hele zinnen uit der mond, soms praat ze je de oren van de kop af O+
Ze ligt trouwens sinds kort op een grote bed, gister was ze zo moe dat ze binnen 5min al in slaap viel tijdens het liedje zingen O+ en dan maar denken: Had ik de camera nu maar even mee O+
  dinsdag 16 november 2010 @ 07:36:58 #151
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_88767696
Hier mag R volgende maand voor de ogentest (dan is ze 3jr1mnd), dus lekker aan t oefenen met de wel bekende figuurtjes... ze krijgen echter de raarste namen van dr _O- sleutel is een kerk :? de zwemvogel is al een eend, zwaan en meeuw geweest en ga zo maar door. :')

Ook het schoentje zetten leidde gister weer tot een hilarische hoogtepunt
Schoentje(s) gevuld zowel van R als van D met n paar pepernootjes en een schuimpje...
begint R ook doodleuk aan t zakje van D, op de vraag waarom ze dit dan deed, en dat dit niet van haar was antwoordde ze doodleuk "D magge niet snoepjes, D moet melk! " sja.. wat moet je daar nou opzeggen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_88770415
Hier zijn in de buurt bijna geen stoplichten, dus wij leren dana dat ze moet stoppen en links en rechts moet kijken of er iets aankomt. Gaat nog niet altijd evengoed want als er auto's geparkeerd staan zegt ze ook dat er een auto komt :P

Dana loop trouwens als 2 dagen zonder luier rond. En waar ze eerst echt alleen op het potje wou als de kookwekker afging geeft ze nu ook zelf aan als ze moet plassen *O*
pi_88770497
wat goed van dana!

wij wonen in een geheel stoplichtvrije gemeente met ook al vrij weinig stoep in een dorp wat als geheel 30 km zone is (waar helaas niet iedereen zich aan houdt). dus als iemand nog tips heeft hou ik me aanbevolen ;) we leren selene nu dat ze aan de kant van de weg moet lopen (over het gras)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88771454
Mijn peuter heeft last van stress... Sinterklaasstress }:| Ze heeft gisteravond na een droom Esmee wakker gebruld... en vanmorgen om 5 uur was het weer raak. We hebben dus een lekker gaar dagje vandaag want daarna werd er natuurlijk niet meer geslapen :O

Nu maar gezegd dat Sint heeft laten weten dat het heel druk was en dat ze het schoen zetten maar een paar daagjes moet uitstellen. Misschien scheelt dat wat spanning... (en slaap :P )
pi_88772993
;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 06:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Dat heb ik ook gedaan ;)
pi_88773031
Ik bel ook nooit achter afspraken aan voor het CB... Bij Jen geloof ik het allemaal wel, kind ziet prima, doet het prima en hoeft toch geen prikken meer. Afspraak meer of minder maakt voor haar niet uit.

Bij Leyla ben ik er elke 2 weken te vinden en weeg ik ook nog tussendoor...
pi_88777036
Chaca, gefeliciteerd met Maud haar verjaardag!!

Het is wat met die sint-stress. Hier valt dat gelukkig nog mee. Maar komende zaterdag sinterklaasfeest in het buurthuis. En op het KDV vaak wel pietenweek, met gym en knutsels en zoetigheid. Dus het kan nog komen..

Ik bel ook niet achter het CB aan. We krijgen eind oktober de uitnodiging, voor eind december, dat was dan van de 3-jaarsafspraak wat hij in augustus is geworden..
pi_88793947
Ai Linde ook al, het is wat! ik had Meike ook al weer helemaal overstuur....
"ik ben bang door de bewegende zak!!!! ik ga daar van dromen"
Leuk joh, sinterklaas..... :(

Dana, wat goed van jou zeg! ^O^
pi_88810697
Sint stress..t is toch jammer dat iets wat leuk moet zijn bij veel kindjes zoveel stress veroorzaakt.

CB is hier altijd wel netjes op tijd met uitnodigingen :) dat ik het zelf steeds verzet zodat het op mijn vrije dag valt is een ander verhaal ;) )

Ow en vandaag is Dana voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik hoop dat het goed gaat..heb wat extra reserve kleding meegegeven..leek me wel zo safe ;)
Mijn man vond het niet zo'n goed idee en voelde zich nogal bezwaard tov van de leidsters omdat het voor hun mischien lastig zou zijn. Maar ooit moet toch de eerste keer zijn, dus waarom dan niet niet. Als het helemaal niet goed gaat kunnen we alsnog afspraken maken dat ze een luier aandoen, maar dr wel geregeld naar de wc laten gaan, toch? Of denk ik te makkelijk
pi_88818903
Nee joh Bla!
Daar heb je helemaal gelijk in!
Gewoon doen! Is jammer om haar nu weer een luier aan te trekken, omdat dat handiger voor de leidsters zou zijn. zo is het begin met zindelijk wordende kindjes, niks geks aan!
Ik hoop dat ze een droge dag heeft!
pi_88818988
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Sint stress..t is toch jammer dat iets wat leuk moet zijn bij veel kindjes zoveel stress veroorzaakt.

CB is hier altijd wel netjes op tijd met uitnodigingen :) dat ik het zelf steeds verzet zodat het op mijn vrije dag valt is een ander verhaal ;) )

Ow en vandaag is Dana voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik hoop dat het goed gaat..heb wat extra reserve kleding meegegeven..leek me wel zo safe ;)
Mijn man vond het niet zo'n goed idee en voelde zich nogal bezwaard tov van de leidsters omdat het voor hun mischien lastig zou zijn. Maar ooit moet toch de eerste keer zijn, dus waarom dan niet niet. Als het helemaal niet goed gaat kunnen we alsnog afspraken maken dat ze een luier aandoen, maar dr wel geregeld naar de wc laten gaan, toch? Of denk ik te makkelijk
Als je leidster bent van kinderen in die leeftijd hoort het er gewoon bij. Hier ging het echt heel snel en overdag hebben we eigenlijk nauwelijks ongelukjes gehad. Zeker buitenshuis niet. Gewoon doen, dat is juist goed ^O^ . Volgens mij zijn mensen veel te lang veel te voorzichtig, en juist bij zindelijk worden werkt dat in mijn ogen averechts.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:36:28 #162
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88824821
Dat werkt zeker zo, je moet er eigenlijk ook niet te veel woorden over vuil maken maar gewoon doen.
Dan gaan ze daar zelf in mee zonder dat ze het door hebben.

Hier ging het ook super snel, en ik doe niet aan stickermethode of ander belonings onzin.

En wat betreft die leidsters, die worden ervoor betaald.
Zou wat zijn als je kind met 4 jaar nog niet zindelijk is dalijk :P
pi_88836572
Hm, het ging niet zo goed vandaag zonder luier. Ze vind de wc op het kdv eng.
resultaat3 ongelukjes en 4 keer wel op de wc. (we hebben thuis een potje)

Ik vraag me nu af of ik het nu moet doorzetten (op het kdv zeiden ze dat ze het niet erg vinden om er mee door te gaan) of dat ik het beter thuis nog wat langer moet oefenen en het dan nogmaals moet proberen.
Eventueel kan ik dr een luierbroekje aandoen naar het kdv?

Advies iemand?
pi_88836709
Ehm, ik denk eerlijk gezegd dat je met een luierbroekje niet zoveel bereikt.
pi_88837146
Als ze het op het KDV niet erg vinden, zou ik wel doorgaan. 4 keer op de wc is al een goed begin. Dan went het snel genoeg. Moet ze deze week nog vaker erheen? En misschien thuis ook op de wc?
zegt een moeder, van een jongen die het zindelijk worden echt niet nodig vindt
  woensdag 17 november 2010 @ 20:59:34 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88837187
Geen luierbroekje.Dat werkt niet. Is nog te vertrouwd. Gewoon met het KDV afspreken dat als zij merken dat het niet gaat, dat ze een luier om doen. maar als het gewoon gebeurt in het spel, is het niet erg. Het hoort erbij. Maar overleg het zeker even. Meestal hebben ze er op het kdv minder moeite mee als de ouders zelf. Succes en *O* voor Dana.
pi_88837713
Oke, geen luierbroekje dus :)

Ze moet deze week nog 2 keer naar het KDV
En thuis wilt ze ook al niet op de wc, ook hier vind ze dat eng. Maar mischien toch eens wat vaker proberen, desnoods gaan we samen naar de winkel zodat ze zelf een mooie brilverkleiner mag uitzoeken.

Ik zal morgen als ik dr breng eens overleggen met de leidster, kijken wat zij het beste vinden :)
thnx voor de snelle reacties! :)
pi_88837785
Luierbroekjes zijn wel handig, mijn zoon kan ze zelf uitdoen en gaat als hij zin heeft dan ook zelf op het potje zitten en doet daar zij ding. Op het kdv vinden ze het ook fijne dingen, maar er zijn inderdaad kinderen waar het juist een verkeerd effect heeft (omdat het op een luier lijkt).

Maar meestal laten we hem zonder luier lopen en dan om het uur op de wc zetten (hij geeft het nog niet zelf aan). Helaas geeft hij het niet vaak aan dat hij al moet en hij speelt gewoon met een natte broek door :(

Gisteren heeft hij trouwens wel zelf gepoept, helaas was dat op een emmer in de badkamer en niet op de wc, maar ik vond het wel goed bedacht :P
  woensdag 17 november 2010 @ 21:09:23 #169
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_88837789
Bla_Bla_Bla, waarom hebben ze eigenlijk geen potje op het kdv, lijkt mij dat er wel meer kindjes zijn die het liever op een potje doen ipv. de wc toch? Zou je anders een potje kunnen meegeven de volgende keer?
pi_88837905
een brilverkleiner past niet op elke wc, soms is het even zoeken voordat je de juiste hebt. En het is nog maar de vraag of je kind dat wilt. Bewaar het bonnetje dus even tot je in iedergeval gekeken hebt of hij op jouw toilet past.

Hier werkt het trouwens goed als we zeggen dat je groeit als je het op de wc doet, daar is meneer nu wat gevoelig voor. Als het goed gaat juichen we en zeggen we dat hij weer wat gegroeid is.
pi_88837975
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oke, geen luierbroekje dus :)

Ze moet deze week nog 2 keer naar het KDV
En thuis wilt ze ook al niet op de wc, ook hier vind ze dat eng. Maar mischien toch eens wat vaker proberen, desnoods gaan we samen naar de winkel zodat ze zelf een mooie brilverkleiner mag uitzoeken.

Ik zal morgen als ik dr breng eens overleggen met de leidster, kijken wat zij het beste vinden :)
thnx voor de snelle reacties! :)
Bij ons op het kdv hebben ze kinderwctjes en potjes. ^O^
pi_88839869
Geen idee waarom ze geen potjes hebben :) Ze hebben alleen van die schattige kinderwc's

En dat de wc verkleiner niet op alle wc's past hadden we al ontdekt ja. Mijn moeder helemaal trots laten zien dat ze ook voorbereid was en ene potje en een wc verkleiner had gekocht..zakje te hele ding zowat de wc in ghehe :)

Wij hebben er ook 1 en die past ook niet zo goed (wel beter als die van mn moeder)

Maar ik kan het inderdaad eens voorstellen om gewoon een potje mee te geven, want daarmee gaat het thuis gewoon super.
Alhoewel het aan de andere kant natuurlijk een goed ding is als ze ook over dr "wc angst" heen
komt.

En potjes of emmers..beiden beter als in zn broek toch ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 21:54:47 #173
14746 k_i_m
pi_88840589
Even juichen hoor; het duurde vanavond maar een uur (en zonder een hoop gekrijs) voordat mevrouw in d'r bed lag *O*.
In my life
Why do I smile
pi_88840720
Wat fijn kim *O*

Bla bij ons hebben ze ook potjes en mini-wc's. Wij hebben thuis trouwens een geniaal ding. Dat is een brilletje met een trapje eraan. Nu kan Linde makkelijk op de wc klimmen en hij zit heel stabiel. Sinds we dat ding hebben gaat het zo goed *O*
pi_88840866
Dat is echt goed!

Hier ging ze een uur later naar bed en zonder gemopper.

Vannacht riep ze mij zonder drama, maar ik hoorde het pas laat... Ik was zeg maar half wakker half dromen... Dus toen ik door had dat Jen me riep en ik in haar kamer stond sliep ze alweer bijna, ik had toen sterk moeten zijn en weg moeten lopen, maar dan zie ik mn meiske en dan wil ik gewoon toch een soort van graag dat ze bij me komt liggen. De handjes die ik 's nachts voel zoeken of ik er nog ben, of als ze wakker wordt van leyla en ik krijg een aai...
pi_88841570
Kim wat goed! :Y

Ah ja, ik heb geloof ik eens een plaatje daarvan gezien, mischien wel van jou? Leek me inderdaad wel een handig ding. Die zijn zeker alleen via internet te koop?
pi_88841799
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Kim wat goed! :Y

Ah ja, ik heb geloof ik eens een plaatje daarvan gezien, mischien wel van jou? Leek me inderdaad wel een handig ding. Die zijn zeker alleen via internet te koop?
Bedoel je dat trapje? Ja die heb ik eens gepost hier. Is volgens mij ook te koop bij Prenatal. Die van ons heb ik ook bij een zaak met kinderspullen gekocht :Y
  woensdag 17 november 2010 @ 22:13:00 #178
14746 k_i_m
pi_88841866
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:58 schreef Ticootje het volgende:
Dat is echt goed!

Hier ging ze een uur later naar bed en zonder gemopper.

Vannacht riep ze mij zonder drama, maar ik hoorde het pas laat... Ik was zeg maar half wakker half dromen... Dus toen ik door had dat Jen me riep en ik in haar kamer stond sliep ze alweer bijna, ik had toen sterk moeten zijn en weg moeten lopen, maar dan zie ik mn meiske en dan wil ik gewoon toch een soort van graag dat ze bij me komt liggen. De handjes die ik 's nachts voel zoeken of ik er nog ben, of als ze wakker wordt van leyla en ik krijg een aai...
o|O. o|O. o|O.
In my life
Why do I smile
pi_88841943
Dat is ook stom! Soms snap ik mezelf niet hoor.
pi_88841969
Ik erger me eraan als ze niet in haar bedje wilt slapen en ik mis haar als ze er wel gaat slapen.
pi_88842054
Hahaha Ticootje. :* Dubbel he zo?

Hier ben ik na mijn mamadag blij als ik een dagje ga werken, maar zodra ik op mijn werk ben mis ik mijn meisjes :)
  woensdag 17 november 2010 @ 22:23:38 #182
14746 k_i_m
pi_88842518
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik erger me eraan als ze niet in haar bedje wilt slapen en ik mis haar als ze er wel gaat slapen.
Dan kruip je toch tegen je vent aan? Jeweetwel, die man aan de andere kant van het bed met die harige billen :9.
In my life
Why do I smile
pi_88842877
Ja dag, dan denkt ie meteen dat ik sex wil.
pi_88843039
Naar-bed-breng-drama's, ze gaan dus inderdaad voorbij *O*

Toen ik vannacht wakker werd merkte ik dat er een kleintje tussen ons in lag in bed. Toen ik zijn gezicht wilde strelen schrok ik, waar ik een dreumesje verwachtte bleek Devin er te liggen :D
Hij had naar gedroomd en was bij ons komen liggen, met mijn brakke hoofd is dat volledig langs me heen gegaan!
.... met gevoel voor drama....
pi_88843277
BlaBla hier ook potjes en wc-tjes op het kdv.
Doen ze ook een soort van beloningssysteem?
Kunnen ze ook doen voor het op de wc zitten an sich he, hoeft er niet eens wat te komen.
Als ze dat eng vinden kan een stickertje plakken als ze erop gezeten hebben ook helpen
En dat zou je thuis ook kunnen doen
  woensdag 17 november 2010 @ 22:41:02 #186
14746 k_i_m
pi_88843605
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:29 schreef Ticootje het volgende:
Ja dag, dan denkt ie meteen dat ik sex wil.
Oja, dat is dan weer ook niet de bedoeling :X.
In my life
Why do I smile
pi_88843755
quote:
Op woensdag 17 november 2010 22:41 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Oja, dat is dan weer ook niet de bedoeling :X.
Inderdaad, eerst staaldraad erin dan pas sex. Ik krijg het al benauwd bij het idee dat er eventueel een zwangerschap uit zou kunnen komen.
  woensdag 17 november 2010 @ 22:55:22 #188
14746 k_i_m
pi_88844493
Maar dat kan toch helega niet?
In my life
Why do I smile
pi_88844584
quote:
Op woensdag 17 november 2010 22:55 schreef k_i_m het volgende:
Maar dat kan toch helega niet?
Dat dachten swets en et ook...
pi_88852801
Was het eerst de grote enge reus waar hij bang van werd, vannacht droomde hij over de grote boze wolf en hadden we weer een peutertje bij ons liggen.
Ik ben echt zoooo blij dat we een paar weken terug een groter bed hebben gekocht, ziek babybroertje kwam vannacht namelijk ook nog 'n paar keer buurten. We lagen niet eens hutje-mutje met z'n vieren!
.... met gevoel voor drama....
pi_88852914
Lastig dat dromen! Hier gaat slapen eigenlijk wel prima. Hij slaapt van 7 tot 8 ongeveer en wordt maar heel incidenteel wakker. En als hij een keer echt bizar vroeg wakker is (voor 6:00), gaat hij nog even bij ons slapen...
pi_88853464
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
BlaBla hier ook potjes en wc-tjes op het kdv.
Doen ze ook een soort van beloningssysteem?
Kunnen ze ook doen voor het op de wc zitten an sich he, hoeft er niet eens wat te komen.
Als ze dat eng vinden kan een stickertje plakken als ze erop gezeten hebben ook helpen
En dat zou je thuis ook kunnen doen
Ja ze mogen een stickertje achter hun naam plakken als ze op de wcij zijn geweest.
Ik wou vanmorgen met de leidster overleggen, maar er was alleen iemand van de BSO (de kinderen zitten smorgens samen)
Dus ik heb alleen gezegd dat ze 3 setjes kleren bij zich heeft en als het echtn iet gaat dat ze dr dan een luier om mogen doen.
Dan zal ik morgenvroeg wel kijken of 1 van dr eigen leidsters er is.
pi_88860148
Hier hebben ze ook een stickerblad voor wc-bezoekjes (of alleen met resultaat, hangt van kind af). Tot nu toe geeft Chris het daar vaker aan dan thuis..

Hier weer een ochtend voorbij. Wat zit er een hoop drama in zo'n peuter zeg.. Het ging maar door, overal drama om, dat ben ik echt niet zo gewend van hem. Gelukkig ligt hij lekker in bed uit te rusten. Al vermoed ik, dat ik meer aan een rustmomentje toe ben dan hij..
Het zal wel te maken hebben met alle drukte. Morgen opa en oma oppassen, overmorgen sinterklaas, volgende week naar mijn ouders, en nog andere dingen die hij graag wil. En bij alles "dat duurt even lang"..

Edit: misschien maar weer een kalender maken, dat gaf rond de verjaardagen ook wel wat rust
  donderdag 18 november 2010 @ 13:41:49 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88860235
Thuis geeft Sasha helemaal niks aan terwijl de KDV leidster vorige week nog tegen mij zei dat ze dacht dat het niet lang meer zou duren voor hij zindelijk was. :? :o
pi_88861395
Rare wezentjes BE :P
pi_88862512
Nou, de brillentest...

mijn god, wat een gekloot. Hele CB is een rommeltje, alles liep mis en andere dokter en mijn zoon wil niet zo'n bril op om 1 oog dicht te hebben en werkte niet mee en assistentie is echt niet bij de les en heel irritant.

Mijn zoon heeft overal nee op gezegd en weigerde mee te werken. Hoe komen ze er ook bij dat je een kind van 3 een bril moet opzetten met een dicht oog, dat werkt dus echt niet bij mijn kinderen omdat die gewoon daarmee niet akkoord gaan, een grote eigenwil.

En nu komen we thuis en hebben ze niks ingevuld in het boekje, weten we het gewicht en de lengte niet... nouja, januari moeten we weer terugkomen en gaan ze het nog eens proberen, nou succes... En anders doen ze het maar niet.
  donderdag 18 november 2010 @ 14:40:46 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88862659
Dat laatste zou ik toch niet zo makkelijk zeggen. Je kind is er niet bij gebaat om rond te blijven lopen met slecht zicht als dat zou zou zijn.

Je kan tot aan januari zelf gaan oefenen met je kind door spelletjes te doen met een hand voor 1 van de ogen. En dan later het andere oog.
Als je het nu een beetje speels gaat oefenen heb je kans dat het in januari wel goed gaat.

Je zou ook 2 goedkope zonnebrilletjes kunnen scoren en bij beide 1 glas eruit kunnen slopen en het op die manier gaan oefenen...
pi_88862945
die test was prima gelukt als het cb ervoor had gezorgd dat het gewoon een rustige omgeving is, niet een hok dat 45 graden warm is en waar je 45 minuten langer moet wachten omdat alles uitloopt en waar de hele tijd ouders boos zijn op de administratie, waar de medewerkers heel gestressed zijn en daar geen tijd en aandacht voor je kind is en ook nog eens een onbekende arts die een hekel aan kinderen lijkt te hebben gezien haar gedrag.

Voor mij heeft het cb afgedaan, het is dat mijn vrouw nog wil gaan met onze zoon, maar ik had het al lang afgekapt.

Wat mij betreft gaan we alleen voor de prikken en voor de rest zoeken ze het maar uit.
  donderdag 18 november 2010 @ 14:53:19 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88863166
Ow ok...
pi_88863927
6 januari gaan we weer en dan is de normale arts er weer en niet een invaller (was niet eens een arts vandaag, maar een verpleegkundige en niet eens gespecialiseerd in kinderen).

Ik heb nog even gebeld en we hoeven niet te oefenen vertelden ze mij. Verder weet ik nu ook zijn lengte en gewicht.

En meneer moet minder snoepen, hij zat al iets boven de middenlijn met zijn gewicht. Volgens het cb komt het omdat hij 1 beker yokidrink neemt per dag en nu moeten we met karnemelk en diksap zelf yoki maken? Nou, dat gaat niet werken weet ik nu al. Dus maar geen yoki meer kopen en vanaf nu alleen woensdagmiddag en zaterdagmiddag wat lekkers naast het standaard koekje elke dag.

Hoe hij uberhaupt iets te zwaar kan zijn terwijl hij amper eet is mij verder een raadsel, ik heb vaak het idee dat meneer amper eet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')