abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88494635
Ik woon nu onderhand al 3 jaar bij mijn tante (van mijn 16de tot nu, ben 19) maar ze heeft mij eruitgegooid. Ik mag niet meer naar binnen. Mijn tante is mentaal ziek en ik kan niet terecht bij mijn ouders want ze willen mij niet. Ik heb al bij een paar vrienden gelogeerd maar het kan zo niet meer verder gaan. Op kamers kan ik ook niet want ik heb niet veel geld en mijn school zit in Amsterdam en ik moet elke dag met de trein daarheen.

Is er geen instelling die mij kan helpen? Bv, dat ik urgentie krijg?
  maandag 8 november 2010 @ 22:28:49 #2
323528 This-is-it
spellings fouten!
pi_88494750
Waar ben je nu dan? :o
Verbeter mij maar op spellings fouten zodra dit nodig is ik adoreer dit heel erg,
Bij voorbaat dank,
pi_88494780
stufi ook niet? En een pleeggezin? Wat rot voor je zeg.
''Altijd trek in een pilsje''
pi_88494802
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:26 schreef Messedup het volgende:
Ik woon nu onderhand al 3 jaar bij mijn tante (van mijn 16de tot nu, ben 19) maar ze heeft mij eruitgegooid. Ik mag niet meer naar binnen. Mijn tante is mentaal ziek en ik kan niet terecht bij mijn ouders want ze willen mij niet. Ik heb al bij een paar vrienden gelogeerd maar het kan zo niet meer verder gaan. Op kamers kan ik ook niet want ik heb niet veel geld en mijn school zit in Amsterdam en ik moet elke dag met de trein daarheen.

Urgentie voor wat ? een huis? die kan je niet betalen zeg je net.

Hoeveel inkomsten heb je nu dan ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_88494817
Lenen bij DUO en een goedkope kamer ergens in de buurt van a'dam proberen te vinden?
Verder proberen zoveel mogelijk naast je studie te werken.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
  maandag 8 november 2010 @ 22:30:02 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88494835
Krrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaken! Het mag weer.
pi_88495025
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:28 schreef This-is-it het volgende:
Waar ben je nu dan? :o
Ik ben nu bij een vriend.
pi_88495050
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:29 schreef RPG het volgende:

[..]

Urgentie voor wat ? een huis? die kan je niet betalen zeg je net.

Hoeveel inkomsten heb je nu dan ?
Ik verdien maar 500 euro per maand en daar werk ik voor.
pi_88495104
Er zijn instellingen die jou kunnen helpen zekers.
pi_88495162
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:33 schreef Messedup het volgende:

[..]

Ik verdien maar 500 euro per maand en daar werk ik voor.
En je Stufi? Als uitwonende is dat ook nog wel een 300+ dus zit je al op 800 euro p/m daar kan je best een simpel kamertje voor huren. Alleen niet in hartje a'dam natuurlijk
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  maandag 8 november 2010 @ 22:36:04 #11
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_88495201
Als je dan dan toch geen huis hebt, ga dan in Amsterdam wonen. Hoef je meteen niet meer met de trein op en neer.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_88495209
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef The-Hobo-Clown het volgende:
Er zijn instellingen die jou kunnen helpen zekers.
Welke? Is het mogelijk dat ik contact opneem met GGZ delfland en die mij dan verwijzen naar de GGZ in Amsterdam, want ik wil in Amsterdam wonen vanwege mijn school. Ik heb in het verleden contact gehad met GGZ en die weten dat het toen niet zo goed met mij ging en mijn tante niet stabiel is.
  maandag 8 november 2010 @ 22:36:35 #13
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_88495238
Ik zou me toch eerst af gaan vragen waarom je door alles en iedereen afgewezen wordt.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_88495279
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:35 schreef RPG het volgende:

[..]

En je Stufi? Als uitwonende is dat ook nog wel een 300+ dus zit je al op 800 euro p/m daar kan je best een simpel kamertje voor huren. Alleen niet in hartje a'dam natuurlijk
Ik krijg geen stufi want de school waar ik opzit wordt dat niet vergoedt. En ik wil het liefst in Amsterdam, daar zit mijn school en ik kan niet meer met de trein reizen.
pi_88495300
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:36 schreef navvy het volgende:
Ik zou me toch eerst af gaan vragen waarom je door alles en iedereen afgewezen wordt.
Dat dus.
Ik heb wat twijfels bij "tante is mentaal ziek" in combinatie met "mijn ouders willen mij niet".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_88495318
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:36 schreef navvy het volgende:
Mijn ouders willen niks met mij te maken hebben daarom ging ik ook naar mijn tante, maar die is zelf niet stabiel om voor mij te zorgen.
pi_88495330
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:36 schreef Messedup het volgende:

[..]

Welke? Is het mogelijk dat ik contact opneem met GGZ delfland en die mij dan verwijzen naar de GGZ in Amsterdam, want ik wil in Amsterdam wonen vanwege mijn school. Ik heb in het verleden contact gehad met GGZ en die weten dat het toen niet zo goed met mij ging en mijn tante niet stabiel is.
Jongerenwerk in Amsterdam zou iets voor je kunnen betekenen denk ik?
  maandag 8 november 2010 @ 22:38:11 #18
323528 This-is-it
spellings fouten!
pi_88495333
Kun je niet even bij die vriend gaan wonen?
tegen een kleine vergoeding..

ik bedoel echte vrienden.... HELPEN...
Verbeter mij maar op spellings fouten zodra dit nodig is ik adoreer dit heel erg,
Bij voorbaat dank,
  maandag 8 november 2010 @ 22:38:32 #19
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_88495354
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:36 schreef Messedup het volgende:

[..]

Je hebt niets te willen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_88495359
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat dus.
Ik heb wat twijfels bij "tante is mentaal ziek" in combinatie met "mijn ouders willen mij niet".
ha dat kan jij niet weten hey? mischien zijn zijn ouders onredelijk ? dat hoor je vaak zat....
pi_88495410
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:37 schreef Messedup het volgende:

[..]

Mijn ouders willen niks met mij te maken hebben daarom ging ik ook naar mijn tante, maar die is zelf niet stabiel om voor mij te zorgen.
Je bent 19, dan kan je toch wel voor jezelf zorgen en als zij niet stabiel is ook voor haar?

Ze kan nog thuis wonen, dus zo ernstig kan haar psychische situatie niet zijn. (tuurlijk, wel onstabiel, maar niet inrichting onstabiel)
pi_88495411
quote:

[..]

Kun je misschien uitleggen waarom je ouders niets met je te maken willen hebben?
  maandag 8 november 2010 @ 22:39:58 #23
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_88495452
quote:

[..]

Ik vraag me serieus af wie er wel stabiel genoeg is om voor jou te zorgen. Je komt nogal over als een dom, nog lang niet uitgepuberd, gansje.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_88495522
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:38 schreef dandybleu het volgende:
mischien zijn zijn ouders onredelijk ? dat hoor je vaak zat....
Alle kinderen in de puberteit vinden hun ouders onredelijk. Dat is inherent aan de puberteit.
Hetgeen echter niet wil zeggen dat die ouders ook daadwerkelijk onredelijk zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_88495558
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:39 schreef The-Hobo-Clown het volgende:

[..]

Kun je misschien uitleggen waarom je ouders niets met je te maken willen hebben?
Mijn tante is schizofreen en ze wilt niet meer met mij onder een huis wonen. En ik heb ook geen contact meer met mijn ouders vanwege heel veel problemen en simpelweg omdat ze gewoon helemaal geen contact met mij willen. Ben altijd ongewenst geweest.
pi_88495609
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:38 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha dat kan jij niet weten hey? mischien zijn zijn ouders onredelijk ? dat hoor je vaak zat....
Ik ben trouwens een meisje.
  maandag 8 november 2010 @ 22:44:45 #27
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_88495721
-edit- rot op

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 09-11-2010 16:00:13 ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  maandag 8 november 2010 @ 22:46:58 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88495853
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:42 schreef Messedup het volgende:

[..]

Mijn tante is schizofreen en ze wilt niet meer met mij onder een huis wonen. En ik heb ook geen contact meer met mijn ouders vanwege heel veel problemen en simpelweg omdat ze gewoon helemaal geen contact met mij willen. Ben altijd ongewenst geweest.
Ik zou vooral niet hier op fok komen voor je vragen. Mensen hier zijn vaak autistisch of ze kunnen moeilijk begrijpen dat sommige mensen een hardere leven hebben dan anderen omdat ze zelf verwend zijn. Maak niet uit of jij onstabiel bent of dat jouw ouders onredelijk zijn, je hebt nu een huis nodig en snel.

Er zijn talloze organisaties die jou kunnen kunnen helpen, alleen weet ik niet precies welke. Ga gewoon naar de eerste hulpverlening organisatie die je kent, en daar verwijzen ze je wel naar andere mensen die jou kunnen helpen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_88495857
Ben helaas niet bekend in Amsterdam met opvang en zo dus kijk hier eens even op je gemak naar: http://www.wonen.amsterdam.nl/wisz/j/jongerenopvang
pi_88495879
ha ik zou nog wel een kamertje overhebben voor je ( niet dat je hoeft te sexen ofzo ) maar helaas pindakaas ik woon in rotterdam

ha weet je wat het ook is TS? woningen in amsterdam zijn ook heel duur ( omdat er te weinig zijn )
pi_88496203
Een optie is om met de vertrouwenspersoon op je school te praten, daar zijn ze voor. Mocht je wegens omstandigheden een tentamen niet halen o.i.d., is de school in ieder geval bekend met je situatie. Je bent natuurlijk niet de eerste op je school met dergelijke zorgen, en zij kunnen je vast vertellen waar je meer hulp kunt krijgen. Overigens heel goed dat je nog naar school gaat!
Misschien kun je een woning delen met iemand? Je kunt nog extra lenen bij de IBgroep, maar zou dat pas doen als het echt niet anders kan.
Aan bepaalde bovenstaande reacties op te maken, is het in ieder geval niet echt heilzaam aan mede-Fok!ers advies te vragen... :')
Veel sterkte!
  maandag 8 november 2010 @ 22:53:26 #32
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_88496238
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:47 schreef dandybleu het volgende:
ha ik zou nog wel een kamertje overhebben voor je ( niet dat je hoeft te sexen ofzo ) maar helaas pindakaas ik woon in rotterdam

ha weet je wat het ook is TS? woningen in amsterdam zijn ook heel duur ( omdat er te weinig zijn )
Ja ja :')
pi_88496474
Typisch dat sommige fok gebruikers de TS vraagt om de persoonlijke achtergrond wat privacy is naar boven te halen.

Staat los van het onderwerp, stelletje oud wijven.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88497976
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:58 schreef CantFazeMe het volgende:
Typisch dat sommige fok gebruikers de TS vraagt om de persoonlijke achtergrond wat privacy is naar boven te halen.

Staat los van het onderwerp, stelletje oud wijven.
Reageer hier even op want je doelt volgens mij op een vraag die ik gesteld heb aan TS. Ik vroeg het zodat het voor mij duidelijk was of haar ouders iets voor haar konden betekenen. Na haar antwoord was het meteen duidelijk. Daarnaast hoeft zij niet te antwoorden als ik haar een vraag stel ;)

Maar aangezien jou reactie... :W
pi_88498065
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:30 schreef The-Hobo-Clown het volgende:

[..]

Reageer hier even op want je doelt volgens mij op een vraag die ik gesteld heb aan TS. Ik vroeg het zodat het voor mij duidelijk was of haar ouders iets voor haar konden betekenen. Na haar antwoord was het meteen duidelijk. Daarnaast hoeft zij niet te antwoorden als ik haar een vraag stel ;)

Maar aangezien jou reactie... :W
En dat is relevant in haar zoektocht omdat?

Er staat toch duidelijk dat de ouders haar niet terugwilde en de tante niet al te stabiel was.

Waarom er dan nog op ingaan? Het deugt niet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88499744
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:32 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

En dat is relevant in haar zoektocht omdat?

Er staat toch duidelijk dat de ouders haar niet terugwilde en de tante niet al te stabiel was.

Waarom er dan nog op ingaan? Het deugt niet.
Goed jij je zin maar vergeet niet dat als TS om hulp vraagt kan zij vragen kan verwachten en dan is het aan haar de beslissing om daar een antwoord op te geven. Wil ze dit niet is dat prima mijn intentie was om te helpen en dan vraag ik wel eens wat maak jij maar druk om haar privacy dat is schijnbaar heel belangrijk voor jou.
pi_88518766
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:13 schreef The-Hobo-Clown het volgende:

[..]

Goed jij je zin maar vergeet niet dat als TS om hulp vraagt kan zij vragen kan verwachten en dan is het aan haar de beslissing om daar een antwoord op te geven. Wil ze dit niet is dat prima mijn intentie was om te helpen en dan vraag ik wel eens wat maak jij maar druk om haar privacy dat is schijnbaar heel belangrijk voor jou.
Ik vond de vragen niet vervelend hoor. Jij vroeg het tenminste op een normale manier vergeleken met de rest.

Ik ga in ieder geval contact opnemen met de GGZ want ik kan nergens heen.
pi_88518781
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:48 schreef Messedup het volgende:

[..]

Ik vond de vragen niet vervelend hoor. Jij vroeg het tenminste op een normale manier vergeleken met de rest.

Succes :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:57:59 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88519097
sta je officieel ingeschreven bij je tante?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88520353
Ik dacht al dat je een vrouw was dat soort verhalen hoor je vaker. Van een mug een olifant maken ouders niks meer te maken willen met mij als je 1x ruzie hebt loop je boos van huis weg. Overal waar je terecht komt willen ze je niet omdat je wsl alles en iedereen de schuld geeft.

Maar stel dat het deze ene keer wel echt ernstig is dan zou ik gewoon contact opnemen met GGZ je hebt speciale opvang waar je dan terecht kan tijdelijk en je krijgt urgentie voor eigen woonruimte via sociale huur. Dan betaal je vaak niet zo veel rond de 250-300 euro aan huur. En je krijgt dan diverse subsidies waardoor je de huur volledig kan dekken. Als je zelf lekker blijft werken en 500 per maand erbij verdiend kom je best rond en kan je opnieuw beginnen voor jezelf.
pi_88520970
Is het geen idee om een opleiding te gaan doen waardoor je wel stufi krijgt? Ik weet niet wat je doet nu?
pi_88521437
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:49 schreef Dipkip het volgende:
Is het geen idee om een opleiding te gaan doen waardoor je wel stufi krijgt? Ik weet niet wat je doet nu?
Ben ook benieuwd naar je opleiding TS. Misschien ben je minder gebonden aan Amsterdam dan je denkt.

Laat ook het verloop even weten als je wilt. Niet dat je op een gegeven moment op straat gaat zwalken want je moet gewoon op weg geholpen worden om voor jezelf te gaan zorgen. Hoe weet ik niet precies. Ben benieuwd of GGZ dit oppakt omdat je al negentien bent.
pi_88521717
Ik vind het een raar verhaal vanuit mijn ervaring. Ik heb toen ik 17 was onder jeugdzorg gestaan en ik kon niet zomaar bij familieleden wonen, dus werd ik in een open instelling geplaatst voor een jaar. Ik begrijp wel dat mijn situatie niet de jouwe is, maar als de jeugdzorg er toch weet van heeft, of welke andere instantie dan ook, waarom hebben ze jou dan niet geplaatst ipv in nog een andere instabiele thuis situatie? Dat snap ik even niet goed :S

Of heb je nooit contact gehad met jeugdzorg?
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:11:01 #44
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88521831
Antikraak is goedkoop en helpt je snel aan een woning, soms doen ze ook spoedplaatsingen :) Succes!
Be dance |Be real| Be You
pi_88521897
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:11 schreef Loodje het volgende:
Antikraak is goedkoop en helpt je snel aan een woning, soms doen ze ook spoedplaatsingen :) Succes!
Daar zit geloof ik bij veel verenigingen wel een minimumleeftijd aan, die waar ik bekend mee ben hanteerde 21 jaar. Dus even goed de voorwaarden nagaan zou ik zeggen.
pi_88527249
ha ik heb zo vaak mensen een tijdje in huis genomen gewoon gratis of voor een heel klein beetje geld als huur....

ja soms hoor je wel eens dat een meisje een kamer krijgt maar dat de huurbaas opeens sex wil hebben met je dat is wel kote

http://kopen.marktplaats.(...)n-gezocht/c2078.html

hier kan je een gratis advertentie plaatsen voor "huisgenoot gezocht"
pi_88530274
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:28 schreef dandybleu het volgende:
ha ik heb zo vaak mensen een tijdje in huis genomen gewoon gratis of voor een heel klein beetje geld als huur....ja soms hoor je wel eens dat een meisje een kamer krijgt maar dat de huurbaas opeens sex wil hebben met je dat is wel kote

http://kopen.marktplaats.(...)n-gezocht/c2078.html

hier kan je een gratis advertentie plaatsen voor "huisgenoot gezocht"
En waar liggen die meisjes nu?

Wel lief van je om zomaar aan te bieden aan iemand die je niet kent trouwens. :* .
pi_88535551
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:48 schreef Messedup het volgende:

[..]

Okey :) Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen misschien kun je ook eens bellen naar het leger des heils en je situatie uitleggen aldaar misschien dat zij jou kunnen ondersteunen of door verwijzen naar een andere instelling. Hoop het beste voor je:)
pi_88535872
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:18 schreef The-Hobo-Clown het volgende:

[..]

Okey :) Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen misschien kun je ook eens bellen naar het leger des heils en je situatie uitleggen aldaar misschien dat zij jou kunnen ondersteunen of door verwijzen naar een andere instelling. Hoop het beste voor je:)
Ik hoop het ook.
Maar als TS afhankelijk wordt van het Leger des Heils dan ga ik hier de rommelkamer leegtrekken en dan adopteer ik haar wel. Heb al een dochter van bijna 11 daar kan er nog wel eentje van 19 bij.

TS laat even wat horen en post ook echt het verloop als je kunt. Er zijn echt wel mensen die je willen helpen als het jou nu eventjes niet lukt.
pi_88535956
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef Stali het volgende:

[..]

En waar liggen die meisjes nu?

Wel lief van je om zomaar aan te bieden aan iemand die je niet kent trouwens. :* .
is ook wel eens fout gegaan : op een dag leerde ik een dakloze mzuikant kennen uit engeland....eerst heel erg gelachen met hem : maar de volgende ochten bleek dat ie mijn gitaar had gejat
pi_88536327
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:26 schreef dandybleu het volgende:

[..]

is ook wel eens fout gegaan : op een dag leerde ik een dakloze mzuikant kennen uit engeland....eerst heel erg gelachen met hem : maar de volgende ochten bleek dat ie mijn gitaar had gejat
Leer je weer van.

Ik heb je van de week ergens zitten afzeiken maar je bent wel lieve gozer, denk ik nu.
pi_88536544
ja is altijd moeilijk vind ik : je ziet heel vaak daklozen ....en soms dan twijvel ik om ze binnen te halen : maar ja zijn niet altijd voor nix op straat geschopt ( soms ook wel maar niet altijd dus )

soms stelen ze of zijn ze opeens heel onhandelbaar ( met herrie en troep )

maar ja je hebt ook steeds meer mensen die op zoek gaan naar een slaapplekje hey?
pi_88537024
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:36 schreef dandybleu het volgende:
ja is altijd moeilijk vind ik : je ziet heel vaak daklozen ....en soms dan twijvel ik om ze binnen te halen : maar ja zijn niet altijd voor nix op straat geschopt ( soms ook wel maar niet altijd dus )

soms stelen ze of zijn ze opeens heel onhandelbaar ( met herrie en troep )

maar ja je hebt ook steeds meer mensen die op zoek gaan naar een slaapplekje hey?
Vrees dat je dit in de toekomst meer zal zien. Jij moet niet alles mee naar huis gaan nemen he? Ook voor je eigen veiligheid niet.
Ik dacht toen ik achtien was wel even de apartheid in praktijk af te schaffen ergens op een dorp in de Kaap. :'). Heb weinig opgelost daar en achteraf in de huizelijke kring onnodig een hoop ruzie geschopt.

Maar om een beetje ontopic te blijven, ik hoop echt dat TS wel wat laat horen. Ik ben ook niet te beroerd om morgen voor haar te gaan bellen om wat voor elkaar te krijgen. En ik bied hetzelfde aan als jij, alleen wonen wij hier niet erg groot. Maar je moet er toch niet aan denken dat zo'n meisje maar wat gaat rondzwalken. Dan is ze hier echt welkom hoor.
pi_88538889
ha stali das cool : ja in moeilijke tijden moet je mensen steunen....
pi_88541337
Crisisopvang.
pi_88543959
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:42 schreef Messedup het volgende:

[..]

Sorry Messedup, maar mag ik moet even kwijt dat jouw verhaal best wel lijkt op die van mij! Van mijn 12e t/m mijn 19e heb ik voor het grootste gedeelte bij mijn tante gewoond die ook schizofreen is. Ik ben weggegaan bij mijn vader omdat die drugsverslaafd was en aggressief. Vanwege de verslechterende situatie bij mijn tante ben ik daarna bij mijn oma gaan wonen (waar m'n vader toen ook is gaan wonen omdat hij zijn huur niet betaalde) en vanaf mijn 23e in mijn eigen kleine huisje. Die heb ik gevonden via studentenwoningweb.nl 326 eu in de maand inclusief alles behalve telefoon, internet, tv, waterschapsbel. en vuilheffing. Helemaal geen leuke tijden.

Als je een voltijds mbo, hbo of wo opleiding volgt in Amsterdam kun je via studentenwoningweb.nl een studentenkamer zoeken in Amsterdam (met of zonder voorzieningen voor jezelf, ik heb bijvoorbeeld lekker alle voorzieningen voor mezelf) die vaak inclusief water en electriciteit zijn.

Sterkte...
  woensdag 10 november 2010 @ 08:14:34 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88543993
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:25 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik hoop het ook.
Maar als TS afhankelijk wordt van het Leger des Heils dan ga ik hier de rommelkamer leegtrekken en dan adopteer ik haar wel. Heb al een dochter van bijna 11 daar kan er nog wel eentje van 19 bij.

TS laat even wat horen en post ook echt het verloop als je kunt. Er zijn echt wel mensen die je willen helpen als het jou nu eventjes niet lukt.
FOK! O+
The truth was in here.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:05:35 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_88547970
TS kan zich natuurlijk ook bij de krakers in Amsterdam aansluiten, die kunnen vast wel wat voor hem regelen.
pi_88548104
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef slashdotter3 het volgende:
TS kan zich natuurlijk ook bij de krakers in Amsterdam aansluiten, die kunnen vast wel wat voor hem haar regelen.
:)
pi_88548587
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:45 schreef Stali het volgende:
Ik ben ook niet te beroerd om morgen voor haar te gaan bellen om wat voor elkaar te krijgen. En ik bied hetzelfde aan als jij, alleen wonen wij hier niet erg groot. Maar je moet er toch niet aan denken dat zo'n meisje maar wat gaat rondzwalken. Dan is ze hier echt welkom hoor.
Jij bent echt lief. :)
Ik hoop dat TS snel een veilig plekje krijgt, waar dan ook. Sterkte!
  woensdag 10 november 2010 @ 13:16:48 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88552473
quote:

[..]

Je bent 19, dan wordt van je verwacht dat je voor jezelf zorgt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88555068
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

19 en zonder basis op de keien is niet normaal. Tenminste in mijn ogen niet. Er loopt nog een topic van een jongen van 20 die ook buitengeschopt is. Die gozer kan nog niet eens koken.

Is dat nieuw? Na je achtiende je tas in je handen krijgen en rot maar op?
  woensdag 10 november 2010 @ 14:13:10 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88555173
quote:
15s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:10 schreef Stali het volgende:

[..]

19 en zonder basis op de keien is niet normaal. Tenminste in mijn ogen niet. Er loopt nog een topic van een jongen van 20 die ook buitengeschopt is. Die gozer kan nog niet eens koken.
Koken is geen rocket science. Iedereen kan koken. Waarom heeft die gozer op zijn 16e niet leren koken? Da's toch zijn eigen verantwoordleijkheid...

quote:
Nee, van alle tijden. Maar je moet iig voor jezelf kunnen zorgen dan. Dus niet dat je afhankelijk van je mentaal instabiele tante bent om überhaupt voer in je maag te krijgen/je was gedaan te krijgen/je bed verschoond te krijgen. Zij spreekt echt over 'verzorgd worden' terwijl je dat op je 19e makkelijk zelf kunt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88555345
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heb je natuurlijk wel van iemand geleerd. Als je ouders je niet willen en je tante psychisch niet in orde is, heb je dat van niemand kunnen leren.

Hoop dat TS in ieder geval woonruimte kan vinden. Weet van een jongen dat hij ook nergens echt gewenst was, die zat in een soort van jongerenopvang. Betaalde een x bedrag voor een kamer en kreeg een x bedrag per week voor boodschappen (was overigens minderjarig, vandaar geen beheer over eigen geld).
I reject reality and substitute my own
pi_88555487
quote:
15s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:10 schreef Stali het volgende:
Nee, niet nieuw. Gebeurde mij ook een week voor mn 18e verjaardag. Viel geen kinderbijslag meer te vangen, dus zodoende.

Maar dat maakt het niet normaal of acceptabel uiteraard. TS dr woordkeus is een beetje sterk, het klinkt inderdaad alsof ze verzorgd wil worden, maar ik neem aan dat ze gewoon de normale dingen bedoelt en niet gevoerd en geboerd wil worden.
pi_88555610
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Koken is geen rocket science. Iedereen kan koken. Waarom heeft die gozer op zijn 16e niet leren koken? Da's toch zijn eigen verantwoordleijkheid...
[..]

Nee, van alle tijden. Maar je moet iig voor jezelf kunnen zorgen dan. Dus niet dat je afhankelijk van je mentaal instabiele tante bent om überhaupt voer in je maag te krijgen/je was gedaan te krijgen/je bed verschoond te krijgen. Zij spreekt echt over 'verzorgd worden' terwijl je dat op je 19e makkelijk zelf kunt.
Je moet je kind een goede basis meegeven. Dat is ook opvoeden, er naar toe werken dat iemand zelfstandig kan leven. Die moeder had hem bijv. moeten leren koken.

Overigens vraag ik me af wie er nu financieel verantwoordelijk is voor TS. Het komt nu op me over of ze wal en schip aan het vallen is. 19 te oud voor begeleid wonen maar ze is ook geen 21 dus wie is nu verantwoordelijk voor haar?
pi_88555752
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee, niet nieuw. Gebeurde mij ook een week voor mn 18e verjaardag. Viel geen kinderbijslag meer te vangen, dus zodoende.
Sjeez, Kip. :{.

quote:
Maar dat maakt het niet normaal of acceptabel uiteraard. TS dr woordkeus is een beetje sterk, het klinkt inderdaad alsof ze verzorgd wil worden, maar ik neem aan dat ze gewoon de normale dingen bedoelt en niet gevoerd en geboerd wil worden.
Ze moet gewoon een beetje op weg geholpen worden. Ze heeft al geen stabiele achtergrond gehad.
pi_88556472
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:27 schreef Stali het volgende:
Sjeez, Kip. :{.
Mja, leuk is anders. Ik heb wel meteen onderdak kunnen regelen omdat ik in een woonplaats woonde met veel minder kamernood dan Amsterdam, en ik studeerde aan een gewone HBO dus ik had stufi. Meteen ook werk geregeld via een klasgenoot en gaan. Maar het was wel kut om op je verjaardag in zo'n verpauperd hok te staan witten met drie jassen aan omdat GWE nog niet aangesloten waren. Als ze me nou nog even drie maanden gegeven hadden ofzo, had ik tenminste een fatsoenlijkere plek kunnen regelen. Voor je verjaardag kan dat niet, je mag geen contract tekenen. Dus ik kon bijv. geen contract aangaan voor gas en electra tot op mn verjaardag en dan moet je nog wachten tot ze komen. En ik ben dus in de winter jarig. Dat was gewoon volstrekt klote.

Mijn 'voordeel' was dan weer dat er thuis ook al jaren niet naar me om was gekeken dus ik wist heel goed voor mezelf te zorgen (het zou mij eigenlijk ook verbazen als TS dat niet kan). Ik kon koken, zij het alleen extreem goedkope dingen, aangezien de ingredienten meestal gekocht werden met mn pizzaboer bijbaantje en je weet hoe riant het minimumloon is op je 15e. Ik kon kleding naaien en herstellen (heel nuttig als je geen geld hebt), ik wist exact hoe je boodschappen moet doen en geld moest beheren. Dat kan ik nog steeds beter dan veel van mn vrienden van rond de 30. Als iedere cent er toe doet leer je dat wel, en eigenlijk kreeg ik dus alleen nog maar meer mogelijkheden toen eenmaal mn verjaardag geweest was.

Dus praktisch gezien ging ik er op uit. Natuurlijk was het emotioneel gezien erg kwetsend maar ook weer niets wat niet in de lijn der dingen lag al jarenlang. Ik was voornamelijk blij dat ik een veilige plek had. Het water liep langs de muren en je moest het ongedierte uit je bed slaan voor je kon gaan slapen, maar iedere cent die ik verdiende was van mij, en ik kon bepalen wie ik mn huis in liet en wie niet, en het is gewoon prettiger dat als je dan toch op jezelf aangewezen bent, je ook echt alleen bent. Als er niemand is, voel je je minder kwaad dan als er mensen in je huis wonen die voor je zouden moeten zorgen maar het vertikken.
pi_88557000
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:50 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Mja, leuk is anders. Ik heb wel meteen onderdak kunnen regelen omdat ik in een woonplaats woonde met veel minder kamernood dan Amsterdam, en ik studeerde aan een gewone HBO dus ik had stufi. Meteen ook werk geregeld via een klasgenoot en gaan. Maar het was wel kut om op je verjaardag in zo'n verpauperd hok te staan witten met drie jassen aan omdat GWE nog niet aangesloten waren. Als ze me nou nog even drie maanden gegeven hadden ofzo, had ik tenminste een fatsoenlijkere plek kunnen regelen. Voor je verjaardag kan dat niet, je mag geen contract tekenen. Dus ik kon bijv. geen contract aangaan voor gas en electra tot op mn verjaardag en dan moet je nog wachten tot ze komen. En ik ben dus in de winter jarig. Dat was gewoon volstrekt klote.
Kip, ik voel m'n maag gewoon krimpen. Wat een kilheid. Verschrikkelijk.

quote:
Mijn 'voordeel' was dan weer dat er thuis ook al jaren niet naar me om was gekeken dus ik wist heel goed voor mezelf te zorgen (het zou mij eigenlijk ook verbazen als TS dat niet kan). Ik kon koken, zij het alleen extreem goedkope dingen, aangezien de ingredienten meestal gekocht werden met mn pizzaboer bijbaantje en je weet hoe riant het minimumloon is op je 15e. Ik kon kleding naaien en herstellen (heel nuttig als je geen geld hebt), ik wist exact hoe je boodschappen moet doen en geld moest beheren. Dat kan ik nog steeds beter dan veel van mn vrienden van rond de 30. Als iedere cent er toe doet leer je dat wel, en eigenlijk kreeg ik dus alleen nog maar meer mogelijkheden toen eenmaal mn verjaardag geweest was.

Dus praktisch gezien ging ik er op uit. Natuurlijk was het emotioneel gezien erg kwetsend maar ook weer niets wat niet in de lijn der dingen lag al jarenlang. Ik was voornamelijk blij dat ik een veilige plek had. Het water liep langs de muren en je moest het ongedierte uit je bed slaan voor je kon gaan slapen, maar iedere cent die ik verdiende was van mij, en ik kon bepalen wie ik mn huis in liet en wie niet, en het is gewoon prettiger dat als je dan toch op jezelf aangewezen bent, je ook echt alleen bent. Als er niemand is, voel je je minder kwaad dan als er mensen in je huis wonen die voor je zouden moeten zorgen maar het vertikken.
Begrijp het. Vind het knap dat je je daar zo sterk doorheen geslagen hebt.

Wat ik me afvraag, wat doet dat met je? Zo'n liefdeloze situatie.
Ongewenst. Lijkt me niet goed voor je zelfvertrouwen.
pi_88557948
Je zou contact met Kwintes kunnen opnemen. Dat is een woonbegeleidingsinstantie. Misschien zou dat ertoe kunnen leiden dat je helemaal niet bij je tante weg hoeft, omdat ze haar ook kunnen helpen.

Aan de GGZ heb je wat dit betreft helemaal niks.

By the way, ik vind sommige reacties nogal te kort door de bocht. Misschien dat TS zelf ook niet de makkelijkste is en aan zichzelf zou moeten werken, maar dan hoeft ze nog niet buiten in een kartonnen doos te slapen.
pi_88557983
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:03 schreef Stali het volgende:
Begrijp het. Vind het knap dat je je daar zo sterk doorheen geslagen hebt.

Wat ik me afvraag, wat doet dat met je? Zo'n liefdeloze situatie.
Ongewenst. Lijkt me niet goed voor je zelfvertrouwen.
Och, zo sterk was ik niet. Het is natuurlijk makkelijker erover te posten zo van ze kunnen me wat. Ik ben ook jarenlang een depressieve krassert geweest en verslaafd bovendien. Allemaal geen dingen om trots op te zijn. Eigenlijk is het pure irritatie waardoor ik daar allemaal mee op ben gehouden. Het was geen leuk leven, en ik was te koppig om echt door te zetten met zelfmoord, omdat ik ook wel inzag dat mensen me niet uit kwaadaardigheid kwaad hebben gedaan, maar omdat ze zelf met problemen worstelden. Daarom leek zelfmoord me vrij zinloos, maar zo blijven leven was ook ruk. Dus toen toch maar dingen aan gaan pakken, therapie enzo maar vooral dagelijks jezelf een schop onder je hol geven. Ik zeg het op fok meestal vrij makkelijk, maar het is verrot moeilijk en achteraf heb je makkelijk lullen (ik nu dus). Ik had het net zo goed niet kunnen redden.

Ik ben er van overtuigd dat ongewenst zijn een van de moeilijkste dingen is voor een opgroeiend kind. Ik denk dat je als kind de liefde van je ouders internaliseert tot zelfvertrouwen, een intrinsiek gevoel er te mogen zijn, net zoveel waard te zijn als andere mensen. Het is heel moeilijk later alsnog aan te leren, want laten we wel wezen, de anonieme wereld is niet goed (of kwaad - meer neutraal / gemengd). Het zal vanuit jezelf moeten komen, vrienden en fijne ervaringen helpt natuurlijk wel wat, maar niets kan echt dat gat voor je vullen en je komt toch ook altijd fuckers en ellende tegen (net als iedereen). Bij mij is het nog steeds zo dat ik het gewoon vertik te vertrekken. Dus als de mensen me niet leuk vinden, dan vinden ze me maar niet leuk. Ik heb het dus opgelost door er niet meer om te geven of het leven / de wereld / de mens tof is of niet, omdat het voor mijn beslissing niet uitmaakt, heeft het geen zin er over in te zitten. Ik ben hier, ik blijf hier, en ik ga er het beste van maken. Of ik nou wat waard ben of niet.
pi_88558301
Wat een heftig verhaal, Dipkip. Dat is inderdaad een leegte die helaas nooit helemaal opgevuld kan worden en waarmee je moet zien te leven. Ondanks dat kan het leven wel mooi zijn, toch? Ik hoop tenminste dat je ook een beetje kunt genieten.

Heel triest dat dit gebeurt (ook het verhaal van TS). Ik begrijp Stali wel, ik krijg ook een moeder Theresa opwelling.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_88558620
Ja het leven kan zeker mooi zijn. Het is ook niet het leven waar ik iets tegen heb. Dat Stali zoiets aanbiedt bijvoorbeeld, doet me echt wat. Maar het blijft voor mij een soort gevecht. Steeds als ik in een situatie ben waarbij je een soort heel minimaal vertrouwen moet hebben in mensen, moet ik mezelf een rotschop geven om mezelf toch te gaan voorstellen, iemand hulp aan te bieden, een vriend op te bellen, enzovoort. Dat soort wantrouwen is er nog lang niet uit bij mij, er zit een soort rotsvast geloof in dat mensen anders op mij zullen reageren dan op anderen, dat ik afgewezen word. En soms word ik verschrikkelijk moe van het vechten en zie ik het even niet meer zitten. Maar daarna ga ik altijd toch weer verder, want er zit niets anders op. Niks mis mee verder hoor. Kun je heel oud mee worden. En het gaat nog steeds ieder jaar beter. Soms moet je er gewoon niet teveel bij nadenken en gewoon dingen gaan doen.
pi_88558742
Oh, waar ik dus heen wilde met dat verhaal: het kan best dat je niks meer van TS hoort omdat ze het niet vertrouwt en niet snapt waarom Stali of iemand anders zoiets zou aanbieden. Als je zo verstoten bent je hele leven lijkt zoiets al gauw te mooi om waar te zijn en dus gevaarlijk. Toen ik op straat zat was er een keer een man die me een tasje met boodschappen gaf, brood enzo. Ik kon zowat wel janken, maar in plaats daarvan ben ik hard weggerend, want waarom zou iemand zoiets aardigs doen, hij zou wel seks willen of iets. Nu pas kan ik zien dat soms mensen gewoon iets liefs doen. Ik zou ook tegen TS willen zeggen: Stali is ok. Die gaat je niet naaien. Maar ik snap het ook als je er geen barst van gelooft.
pi_88558787
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:27 schreef Dipkip het volgende:
Och, zo sterk was ik niet. Het is natuurlijk makkelijker erover te posten zo van ze kunnen me wat. Ik ben ook jarenlang een depressieve krassert geweest en verslaafd bovendien. Allemaal geen dingen om trots op te zijn. Eigenlijk is het pure irritatie waardoor ik daar allemaal mee op ben gehouden. Het was geen leuk leven, en ik was te koppig om echt door te zetten met zelfmoord, omdat ik ook wel inzag dat mensen me niet uit kwaadaardigheid kwaad hebben gedaan, maar omdat ze zelf met problemen worstelden. Daarom leek zelfmoord me vrij zinloos, maar zo blijven leven was ook ruk. Dus toen toch maar dingen aan gaan pakken, therapie enzo maar vooral dagelijks jezelf een schop onder je hol geven. Ik zeg het op fok meestal vrij makkelijk, maar het is verrot moeilijk en achteraf heb je makkelijk lullen (ik nu dus). Ik had het net zo goed niet kunnen redden.

Ik ben er van overtuigd dat ongewenst zijn een van de moeilijkste dingen is voor een opgroeiend kind. Ik denk dat je als kind de liefde van je ouders internaliseert tot zelfvertrouwen, een intrinsiek gevoel er te mogen zijn, net zoveel waard te zijn als andere mensen. Het is heel moeilijk later alsnog aan te leren, want laten we wel wezen, de anonieme wereld is niet goed (of kwaad - meer neutraal / gemengd). Het zal vanuit jezelf moeten komen, vrienden en fijne ervaringen helpt natuurlijk wel wat, maar niets kan echt dat gat voor je vullen en je komt toch ook altijd fuckers en ellende tegen (net als iedereen). Bij mij is het nog steeds zo dat ik het gewoon vertik te vertrekken. Dus als de mensen me niet leuk vinden, dan vinden ze me maar niet leuk. Ik heb het dus opgelost door er niet meer om te geven of het leven / de wereld / de mens tof is of niet, omdat het voor mijn beslissing niet uitmaakt, heeft het geen zin er over in te zitten. Ik ben hier, ik blijf hier, en ik ga er het beste van maken. Of ik nou wat waard ben of niet.
Je hebt één zekerheid. Als je zelfmoord pleegt, kan je dat achteraf niet meer terugdraaien.

Uit jouw reactie merk ik ook op dat je al ver bent. Aan ieder mens is wel iets goeds of iets slechts te constateren. Ik herken van mezelf dat ik mensen of helemaal geweldig vond of een diepe haat tegen ze koesterde, maar dat zie ik nu ook genuanceerder. Maar wanneer je als kind niet de liefde hebt gekregen van je ouders, heb je daardoor iets essentieels gemist en ben je op latere leeftijd heel kwetsbaar om afgewezen te worden. Sommige mensen zijn nu eenmaal bot of egocentrisch ingesteld en beseffen daardoor niet dat ze je behoorlijk pijn kunnen doen. De kunst is om bij jezelf te blijven.
pi_88558892
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Toch wel de gevolgen inderdaad. Was er al bang voor. Maar je hebt het maar wel mooi gedaan. Je hebt er wat van gemaakt. Dat gat blijft maar net wat je schrijft je kunt een zelf een familie opbouwen. Door een partner, eventueel kinderen, vrienden.

quote:
Dit geloof ik ook. Heb zelf naar mijn dochter toe ook wel een cirkeltje te doorbreken. Door haar wel te knuffelen om maar iets te noemen.

En om jouw verhaal naar TS te trekken. Hoe kunnen mensen in dit topic dan schrijven, ja, op je achtiende moet je maar voor jezelf kunnen zorgen hoor.
Ja, als je achtergrond stabiel en liefdevol is geweest en met een beetje hulp gaat dat wel.
Maar het is lastig om een huis te bouwen op een fundering die pap is.
pi_88559142
Ik denk dat veel mensen (met name jongeren) zich niet kunnen voorstellen hoe bagger het kan zijn. Want dan zou jeugdzorg ofzo toch wel ingrijpen, blabla. Blaming the victim komt ook veel voor, zo van dan zul je het er wel naar gemaakt hebben. Van mezelf weet ik dat dat echt niet zo is, omdat ik juist het soort kind was wat zichzelf wegcijfert en onzichtbaar maakt. Maar andere kinderen reageren met agressie en opstandigheid op verwaarlozing, en als je dan gaat roepen dat iemand het er zelf naar gemaakt zal hebben... Ja kan me voorstellen dat dat pijn doet.

Veel mensen kunnen gewoon niet geloven Dat Dit Kan In Nederland, om er maar een fokterm in te slingeren. Die denken dat het bij iedereen het zelfde is en dat het ergste wat je als kind overkomt is dat je weinig zakgeld krijgt en een bijbaantje moet hebben om je scooter van te betalen ofzo. De normale 'problemen'. Hoe het is om op te groeien zoals ik deed, dat kunnen ze zich niet voorstellen. Ook mensen die dichtbij me staan niet, mn vrienden niet, mn man niet. Ze hebben wel een algemeen idee van dat het slecht was, maar soms hebben we het over iets en dan blijkt weer dat ik de normale ervaringen gewoon niet heb. Je mist bijvoorbeeld ook een heel stuk kennis over hoe de dingen normaal gedaan worden. En dan zeggen ze weer van, hoe kan het toch, heb je dat dan ook gemist. Ze proberen het te snappen maar het valt niet te snappen.
pi_88559455
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:57 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat veel mensen (met name jongeren) zich niet kunnen voorstellen hoe bagger het kan zijn. Want dan zou jeugdzorg ofzo toch wel ingrijpen, blabla. Blaming the victim komt ook veel voor, zo van dan zul je het er wel naar gemaakt hebben. Van mezelf weet ik dat dat echt niet zo is, omdat ik juist het soort kind was wat zichzelf wegcijfert en onzichtbaar maakt. Maar andere kinderen reageren met agressie en opstandigheid op verwaarlozing, en als je dan gaat roepen dat iemand het er zelf naar gemaakt zal hebben... Ja kan me voorstellen dat dat pijn doet.

Veel mensen kunnen gewoon niet geloven Dat Dit Kan In Nederland, om er maar een fokterm in te slingeren. Die denken dat het bij iedereen het zelfde is en dat het ergste wat je als kind overkomt is dat je weinig zakgeld krijgt en een bijbaantje moet hebben om je scooter van te betalen ofzo. De normale 'problemen'. Hoe het is om op te groeien zoals ik deed, dat kunnen ze zich niet voorstellen. Ook mensen die dichtbij me staan niet, mn vrienden niet, mn man niet. Ze hebben wel een algemeen idee van dat het slecht was, maar soms hebben we het over iets en dan blijkt weer dat ik de normale ervaringen gewoon niet heb. Je mist bijvoorbeeld ook een heel stuk kennis over hoe de dingen normaal gedaan worden. En dan zeggen ze weer van, hoe kan het toch, heb je dat dan ook gemist. Ze proberen het te snappen maar het valt niet te snappen.
Weet je wat ook nog meespeelt? De enorme loyaliteit van kinderen naar hun ouders toe.
Heb zelf in een crisiscentrum gezeten en al die verhalen van mijn medebewoners, de meesten wilden eigenlijk gewoon weer naar huis maar dat de thuissituatie anders zou zijn. Dat is ook nog een reden dat kinderen niet snel aan bel trekken als er wat mis is.

En een leraar in vertrouwen nemen doen ze ook bijna niet omdat ze dan bang zijn van ouders op hun donder te krijgen. Ze sukkelen maar door op eigen houtje. Net wat je zegt, weinig vertrouwen en nemen niet snel hulp aan.
pi_88559519
Mensen zullen zoiets pas snappen als ze er zelf in hebben gezeten, Kip. Ik heb meer geluk gehad dan jij, ik werd namelijk geplaatst in een instelling vanuit de jeugdzorg waarbij de begleiders me wel hebben geholpen om er wat van te maken, wat ik probeer te doen met veel vallen en opstaan. Die verloren jaren van je jeugd, die krijg je echter nooit terug en daar ben ik soms best wel gefrustreerd over, zeker als ik mensen hoor zeuren over het niet krijgen van zakgeld...

Ik snap dat gebrek aan vertrouwen wat je toen had compleet, ik heb er tot op de dag nog steeds last van. Ik bind me niet snel aan mensen, ik doe alles liever op mezelf want uiteindelijk is jezelf de enige persoon waarop je kan rekenen en het duurt dus ook gewoon jaren voordat iemand mijn vertrouwen heeft (zoals mijn vriend).

Ik hoop echt dat de TS contact opneemt met de jeugdzorg of andere geboden diensten hier, het helpt wel enorm.
pi_88559586
-edit- flikker op

[ Bericht 92% gewijzigd door Re op 10-11-2010 16:22:26 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88559608
Wat die loyaliteit betreft, ja, die is er zeker. Ondanks alles blijf je toch nog vastklampen aan de hoop dat je ouders wel het beste voorhadden met jou en dat ze wel degelijk van je houden. Die loyaliteit gaat pas weg wanneer je keer op keer van een kale kermis thuis komt en je elke keer zo ellendig voelt dat je inziet waardoor het komt.
pi_88559782
Klopt Stali, loyaliteit is vaak veel sterker dan buitenstaanders logisch vinden en dat weerhoudt heel veel kinderen ervan om aan de bel te trekken. Zelfs als je er thuis niet direct voor op je flikker krijgt, kun je als kind vaak ook niet inzien dat het beter zou zijn als je uit huis geplaatst wordt bijvoorbeeld. De oplossingen die er zijn, zijn niet die die je wil. Wat jij wil kan niemand je bieden. Dus maar weer verder modderen. Ik droomde er altijd van om volwassen te zijn. Ik kan ook niet echt zeggen dat ik verdriet heb om een kindertijd die ik niet heb gehad. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe dat is, omdat ik als kind door omstandigheden (ga niet het hele verhaal hier neerkwakken, het is TS dr topic niet het mijne) weinig omgang had met andere kinderen. Wat ik mis zijn dingen die ik nu niet heb, die anderen wel hebben. Dat vind ik het ergst. Dat hoe hard ik ook vecht er altijd iets mis blijft met me. Ik word nooit zoals de anderen, zelfs mn therapeut zegt dat. Waarschijnlijk zodat ik er mee kan leren leven, maar dat vind ik moeilijk. Ik wil zo graag normaal zijn.
pi_88559805
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:26 schreef Messedup het volgende:

Begeleid kamerwonen, crisiscentra..noem maar op.

Google even, neem contact met ze op en dik je verhaal desnoods een beetje aan.
Dan nemen ze je probleem meer serieus en wordt je sneller geholpen.
pi_88559833
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:10 schreef Musyn het volgende:
Wat die loyaliteit betreft, ja, die is er zeker. Ondanks alles blijf je toch nog vastklampen aan de hoop dat je ouders wel het beste voorhadden met jou en dat ze wel degelijk van je houden. Die loyaliteit gaat pas weg wanneer je keer op keer van een kale kermis thuis komt en je elke keer zo ellendig voelt dat je inziet waardoor het komt.
Ja, precies. Maar vaak is er een buitenstaander voor nodig om dat in te zien. Dat je niet alles alleen hoeft te doen.

Ben blij voor jou dat jij die hulp wel gekregen heb. Als je het over een jongerenopvang hebt denkt men meteen dat je wel onhandelbaar zal zijn of juist dat je zielig bent. Terwijl het een verademing is om daar te zitten.
pi_88559910
Ik wil er trouwens ook nog bij zeggen, dat ik dus ook geniet van dingen waarvan anderen denken dat het gewoon zo hoort. Dat is misschien voor TS ook iets om naar uit te kijken. Ik geniet oprecht van boodschappen doen en van het hebben van een voordeur met een slot en een verwarming die aankan als ik het wil en het hebben van een bed met schone lakens. Als je het straks voor elkaar hebt en een plekje gevonden hebt, dan geniet je daar hopelijk net zo veel van als ik. En als je het allemaal niet ziet zitten vanwege wat je eerder hebt meegemaakt, dan moet je soep maken en met je dekbed om je heen soep eten. Jouw soep en jouw bed en jouw eigen huis waar je veilig bent en niemand je meer uit kan flikkeren. Dat is echt te gek.
pi_88559913
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:16 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, precies. Maar vaak is er een buitenstaander voor nodig om dat in te zien. Dat je niet alles alleen hoeft te doen.

Ben blij voor jou dat jij die hulp wel gekregen heb. Als je het over een jongerenopvang hebt denkt men meteen dat je wel onhandelbaar zal zijn of juist dat je zielig bent. Terwijl het een verademing is om daar te zitten.
Ik ben echt blij dat jij dat wel snapt! Niet veel mensen weten ervan maar diegene die het weten vonden het net zielig voor mij dat ik in opvang heb gezeten, terwijl dat juist de meest stabiele periode is geweest in mijn jeugd.

Daarom dat ik ook mijn huidige opleiding doe in de hoop dat ik jongeren op dezelfde manier kan helpen zoals ik werd geholpen toen.
pi_88560202
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:15 schreef Dipkip het volgende:
Dat vind ik het ergst. Dat hoe hard ik ook vecht er altijd iets mis blijft met me. Ik word nooit zoals de anderen, zelfs mn therapeut zegt dat. Waarschijnlijk zodat ik er mee kan leren leven, maar dat vind ik moeilijk. Ik wil zo graag normaal zijn.
Maar ja, wie zijn die anderen? Jouw verhaal is extreem, maar toch moet je je niet vergissen in hoeveel mensen dit toch (deels) kunnen herkennen. Ik heb ook veel gemist in mijn jeugd en heb daardoor vaak leegte of eenzaamheid ervaren. Terwijl ik toch liefdevolle ouders heb, maar ook dan kunnen er dingen behoorlijk misgaan. Je bent hierin verre van alleen. Veel mensen moeten knokken om wat vroeg in hun leven is misgegaan weer een beetje recht te trekken, maar iedereen knokt op zijn eigen manier en daarom voelt het toch alleen (ook omdat hulp aanvaarden inderdaad heel moeilijk is als je het altijd alleen hebt moeten doen). Die eenzaamheid is ook een verdriet waarmee je om moet gaan: want ook al zou je 'normaal' zijn, dat gevoel gaat waarschijnlijk niet weg. Ik denk dat je wens normaal te zijn dus te maken heeft met opheffen van eenzaamheid, beter kun je proberen je ermee te verzoenen. (Makkelijker gezegd dan gedaan...)
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_88560236
Op mijn 16e mocht ik kiezen voor; zelf een kamer zoeken of begeleid kamerwonen.

Het eerste heb ik gekozen dat was 8 maanden geleden en het gaat nog steeds goed.

Iedereen heeft recht op een veilige thuishaven een veilige plek waar je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt.
pi_88560286
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:15 schreef Dipkip het volgende:
Klopt Stali, loyaliteit is vaak veel sterker dan buitenstaanders logisch vinden en dat weerhoudt heel veel kinderen ervan om aan de bel te trekken. Zelfs als je er thuis niet direct voor op je flikker krijgt, kun je als kind vaak ook niet inzien dat het beter zou zijn als je uit huis geplaatst wordt bijvoorbeeld. De oplossingen die er zijn, zijn niet die die je wil. Wat jij wil kan niemand je bieden. Dus maar weer verder modderen. Ik droomde er altijd van om volwassen te zijn. Ik kan ook niet echt zeggen dat ik verdriet heb om een kindertijd die ik niet heb gehad. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe dat is, omdat ik als kind door omstandigheden (ga niet het hele verhaal hier neerkwakken, het is TS dr topic niet het mijne) weinig omgang had met andere kinderen. Wat ik mis zijn dingen die ik nu niet heb, die anderen wel hebben. Dat vind ik het ergst. Dat hoe hard ik ook vecht er altijd iets mis blijft met me. Ik word nooit zoals de anderen, zelfs mn therapeut zegt dat. Waarschijnlijk zodat ik er mee kan leren leven, maar dat vind ik moeilijk. Ik wil zo graag normaal zijn.
Probeer het ook niet te verheerlijken he? Jij bent zoals je bent. Beschadigd en ook al is het hier digitaal vind ik je sociaal heel vaardig.

Zo leuk vind ik de meeste mensen niet. Ontzettend verwend en materialistisch.
Je kunt het ook de andere kant op trekken en juist genieten van de dingen die je nu wel hebt. In plaats van weer te willen zijn dat je niet bent. Dat is ook wat kinderen doen, ze willen de goedkeuring van hun ouders. Als ik zus en zo ben dan houden ze misschien wel van me. Laat ze allemaal lekker doodvallen. ;).
pi_88560490
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:27 schreef Fanta-stick het volgende:
Op mijn 16e mocht ik kiezen voor; zelf een kamer zoeken of begeleid kamerwonen.

Het eerste heb ik gekozen dat was 8 maanden geleden en het gaat nog steeds goed.

Iedereen heeft recht op een veilige thuishaven een veilige plek waar je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt.
Hoe brei je dit rond? Want zoveel zal je niet verdienen?
Tof om te lezen dat het goed gaat.
pi_88560564
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:18 schreef Musyn het volgende:

[..]

Ik ben echt blij dat jij dat wel snapt! Niet veel mensen weten ervan maar diegene die het weten vonden het net zielig voor mij dat ik in opvang heb gezeten, terwijl dat juist de meest stabiele periode is geweest in mijn jeugd.

Daarom dat ik ook mijn huidige opleiding doe in de hoop dat ik jongeren op dezelfde manier kan helpen zoals ik werd geholpen toen.
Dit vind ik wel enorm positief.
pi_88560606
Wat een verhalen in dit topic! Respect voor iedereen die zich moedig door al die problemen heen werkt!

(en wat een mazzelpik ben ik dan zeg, vergeleken met jullie)
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_88560677
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:28 schreef Stali het volgende:
Probeer het ook niet te verheerlijken he? Jij bent zoals je bent. Beschadigd en ook al is het hier digitaal vind ik je sociaal heel vaardig.
Ja, schrijven is makkelijk. En als jullie stom doen smijt ik gewoon die laptop dicht ;) ik bedoel het niet te verheerlijken. Ik vind het gewoon vervelend dat ik steeds denk van nou, nu begint het er echt op te lijken, en dan doe ik schijnbaar weer raar volgens mensen. Ik snap nooit wat het dan precies is, maar krijg het regelmatig te horen. Dat stoort me. Ik snap ook vaak niet waarom het dan zo raar is :{w maar ja. Misschien over een tijdje dat dat ook minder wordt. Ik kijk natuurlijk naar hoe ik ooit was en vind mezelf rete aangepast, maar nieuwe mensen zien vooral de afwijkingen. Ik voel me dan vaak teleurgesteld, omdat ik heel hoopvol ben en dan weer op mn smoel ga :')

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:28 schreef Stali het volgende:
Zo leuk vind ik de meeste mensen niet. Ontzettend verwend en materialistisch.
Je kunt het ook de andere kant op trekken en juist genieten van de dingen die je nu wel hebt. In plaats van weer te willen zijn dat je niet bent. Dat is ook wat kinderen doen, ze willen de goedkeuring van hun ouders. Als ik zus en zo ben dan houden ze misschien wel van me. Laat ze allemaal lekker doodvallen. ;).
Dat is natuurlijk zo. Maar ik wil gewoon meer. Ik wil niet thuis zitten. En ik wil graag een kind, en als ik een kind op de wereld ga zetten wil ik een goede moeder zijn die het goede voorbeeld geeft en niet weer die belasting door geeft aan een nieuwe generatie. Dus ik blijf oefenen en proberen nieuwe dingen te kunnen. Ik wil niet zo'n smal wereldje. Alleen ja, nieuwe situaties is ook altijd weer opnieuw op mn bek gaan, en dan heb ik soms een tijdje dat ik me klote voel erover. En dan probeer ik het even rustig aan te doen en blij te zijn met wat al wel goed gaat en mezelf voor te houden dat dit gebeurt juist omdat ik meer wil. Het is de prijs die je moet betalen zeg maar. Zonder dat kom ik ook nergens.
pi_88561188
quote:
5s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Hoe brei je dit rond? Want zoveel zal je niet verdienen?
Tof om te lezen dat het goed gaat.
Ik krijg 540 euro van jeugdzorg en gemiddeld 250 euro salaris per maand.

300 euro huur inc g/w/l
Als ik gezond wil eten geef ik ruim genomen 150 euro aan boodschappen ( inc shampoo enz ). 20 euro voor de sportschool
30 euro telefoonkosten
40 euro reiskosten'
50 euro onderhoud shizzle( elke maand heb ik wel onverwachte uitgaven)
200 euro sparen/kleding/uitgaan/uiteten noem maar op.
pi_88561453
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, schrijven is makkelijk. En als jullie stom doen smijt ik gewoon die laptop dicht ;) ik bedoel het niet te verheerlijken. Ik vind het gewoon vervelend dat ik steeds denk van nou, nu begint het er echt op te lijken, en dan doe ik schijnbaar weer raar volgens mensen. Ik snap nooit wat het dan precies is, maar krijg het regelmatig te horen. Dat stoort me. Ik snap ook vaak niet waarom het dan zo raar is :{w maar ja. Misschien over een tijdje dat dat ook minder wordt. Ik kijk natuurlijk naar hoe ik ooit was en vind mezelf rete aangepast, maar nieuwe mensen zien vooral de afwijkingen. Ik voel me dan vaak teleurgesteld, omdat ik heel hoopvol ben en dan weer op mn smoel ga :')

Je doet het en daar gaat het om. Dat is positief en je kunt niet eindeloos op je "smoel" gaan. Op een gegeven moment weet je het wel.

quote:
Dat is natuurlijk zo. Maar ik wil gewoon meer. Ik wil niet thuis zitten. En ik wil graag een kind, en als ik een kind op de wereld ga zetten wil ik een goede moeder zijn die het goede voorbeeld geeft en niet weer die belasting door geeft aan een nieuwe generatie. Dus ik blijf oefenen en proberen nieuwe dingen te kunnen. Ik wil niet zo'n smal wereldje. Alleen ja, nieuwe situaties is ook altijd weer opnieuw op mn bek gaan, en dan heb ik soms een tijdje dat ik me klote voel erover. En dan probeer ik het even rustig aan te doen en blij te zijn met wat al wel goed gaat en mezelf voor te houden dat dit gebeurt juist omdat ik meer wil. Het is de prijs die je moet betalen zeg maar. Zonder dat kom ik ook nergens.
Dat bedoel ik. En je ziet het zelf ook. Je hebt de wil en jouw wil heeft je wel gebracht waar je nu bent. Wees trots op jezelf. Je weet jouw jeugd ook nog eens om te zetten in jeugdwerk.

Over het bold dat is mijn achtergrond. Mijn ouders hebben allebei een vreselijke jeugd gehad maar heel verschillend. Dus die hebben mijn hele jeugd zitten bakkeleien wie van hen nou de slechtste jeugd had. En een moeder die me verweet dat ik op haar moeder leek en dat agressief op me kon botvieren.

Maar ik heb zelf een dochter en een partner die zo af en toe eens zegt dat ik haar moet knuffelen.
Ik hou zielsveel van haar maar ik vergeet het na een poos. Ik wil niet veranderen in mijn moeder en ik heb gelukkig een partner die me corrigeert als dat nodig is.
pi_88561565
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:49 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik krijg 540 euro van jeugdzorg en gemiddeld 250 euro salaris per maand.

300 euro huur inc g/w/l
Als ik gezond wil eten geef ik ruim genomen 150 euro aan boodschappen ( inc shampoo enz ). 20 euro voor de sportschool
30 euro telefoonkosten
40 euro reiskosten'
50 euro onderhoud shizzle( elke maand heb ik wel onverwachte uitgaven)
200 euro sparen/kleding/uitgaan/uiteten noem maar op.
Dit klinkt goed. Je hebt je kostenlijstje paraat. Dat is zo belangrijk! Petje af.
pi_88561788
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:54 schreef Stali het volgende:
Maar ik heb zelf een dochter en een partner die zo af en toe eens zegt dat ik haar moet knuffelen.
Ik hou zielsveel van haar maar ik vergeet het na een poos. Ik wil niet veranderen in mijn moeder en ik heb gelukkig een partner die me corrigeert als dat nodig is.
Dat zou dus ook mijn angst zijn, dat ik even niet oplet en terugval op wat ik mn ouders zag doen. Maar gelukkig heb ik dus ook een partner die me dan wel daarop zal wijzen. Hij heeft echt een hele doorsnee jeugd gehad. Hij legt me nu al dingen uit zoals dat kinderen vaak verplicht een hapje moeten proeven van eten wat ze niet willen eten enzo. Dat soort regeltjes ken ik helemaal niet. Dus hopelijk kan ik het met zijn hulp dan goed doen. Het zijn nu vooral de angsten waar ik aan werk, die ik minder wil hebben voor ik een kind krijg. Ik wil bijvoorbeeld leren autorijden voor het geval er wat met mn kind is, maar ik durf niet goed in een auto met een instructeur. Dus daar ben ik nu mee bezig.

Ik vind het echt goed van je dat je daar zo op let bij je dochter. Dat je dat zelfinzicht hebt. Mijn moeder bijvoorbeeld deed weer haar ouders na, maar die was erg van het 'zo ben ik nou eenmaal'. Alsof wij een statisch gegeven zijn en onze kinderen zich maar aan ons aan moeten passen - dan houdt het nooit op. Het hoeft ook heus allemaal niet perfect, zolang je maar in staat bent om je best te doen en dus niet dingen fout doet en dan zegt ja maar ik ben beschadigd dus dikke pech voor jou. Die houding die jij hebt, dat vind ik super, zo wil ik dus ook zijn.
pi_88561933
Voor Fanta-Stick, deze reeks mag je niet missen natuurlijk. ;).

AH Kortingsbonnen, deel 5
pi_88561954
Helaas viel gymnasium niet te combineren met op mezelf wonen, dus de ik nu havo.
Ik word er moe van om elke keer uit te leggen waarom ik gestopt ben met gymnasium.
Het was gewoon moeilijk, mezelf aansturen, mezelf naar school schoppen, huiswerk afmaken en concentreren.
Mensen begrijpen het soms niet, alleen degene die dicht bij me staan.
Ik moet snel volwassen worden en ik ben bang dat ik iets zal missen.
Maar iedereen beleeft de verschillende fases in het leven anders, ik nu op hele ongebruikelijke manier.
Ik ben tevreden met mijn leven, ik ben veel meer voorbereid op eventuele struggles die komen gaan dan mijn leeftijdsgenoten.
Buiten dat maakt dit mij sterk en is het één van de beste lessen die ik zal hebben.
pi_88562078
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:04 schreef Stali het volgende:
Voor Fanta-Stick, deze reeks mag je niet missen natuurlijk. ;).

AH Kortingsbonnen, deel 5
Hahah thanks,
ik werk bij de Appie ik kan dus alle acties en kortingen goed in de gaten houden.
pi_88562297
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:01 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat zou dus ook mijn angst zijn, dat ik even niet oplet en terugval op wat ik mn ouders zag doen. Maar gelukkig heb ik dus ook een partner die me dan wel daarop zal wijzen. Hij heeft echt een hele doorsnee jeugd gehad. Hij legt me nu al dingen uit zoals dat kinderen vaak verplicht een hapje moeten proeven van eten wat ze niet willen eten enzo. Dat soort regeltjes ken ik helemaal niet. Dus hopelijk kan ik het met zijn hulp dan goed doen. Het zijn nu vooral de angsten waar ik aan werk, die ik minder wil hebben voor ik een kind krijg. Ik wil bijvoorbeeld leren autorijden voor het geval er wat met mn kind is, maar ik durf niet goed in een auto met een instructeur. Dus daar ben ik nu mee bezig.
Ha, dit is een leuke inderdaad. Dan moet je nl. een ander de leiding kunnen geven en vertrouwen.
Kip, al ga je dertig rijscholen af, zoek iemand waarmee het klikt. Als je dit niet hebt is de ruimte in zo'n auto wel erg klein en is de kans dat je afhaakt groot.
pi_88562494
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:15 schreef Stali het volgende:
Ha, dit is een leuke inderdaad. Dan moet je nl. een ander de leiding kunnen geven en vertrouwen.
Kip, al ga je dertig rijscholen af, zoek iemand waarmee het klikt. Als je dit niet hebt is de ruimte in zo'n auto wel erg klein en is de kans dat je afhaakt groot.
Ik ben bij twee geweest tot nu toe. De eerste noemde me meisje (ik ben goddorie 30 ja) en de tweede suggereerde dat ik maar pilletjes bij de huisarts moest gaan halen toen ik noemde dat ik wat moeite had met bij een vreemde in de auto te stappen. Op naar nummer drie w/
pi_88562811
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik ben bij twee geweest tot nu toe. De eerste noemde me meisje (ik ben goddorie 30 ja) en de tweede suggereerde dat ik maar pilletjes bij de huisarts moest gaan halen toen ik noemde dat ik wat moeite had met bij een vreemde in de auto te stappen. Op naar nummer drie w/
Vaak zijn het enorme paljassen of dominante exmilitairen. Dat combineert niet zo geweldig.
Maar dit gaat teveel offtopic. TS is al ruim 18 uur niet meer online geweest. Hoop dat ze nog post in dit topic.

Kip, als je eens mindere dag hebt, stuur dan gerust een PM. ;).
  donderdag 11 november 2010 @ 00:28:44 #104
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_88580740
,,

[ Bericht 99% gewijzigd door Vandaag... op 11-11-2010 00:29:54 ]
pi_88582437
Het is dat ik uit de buurt woon en geen eigen huis heb, anders had ik je nu nog opgehaald en had je hier kunnen slapen. Belachelijk dat mensen zo omgaan met hun kinderen.
pi_88582478
Ik voel me nu een stalker. :@ .

Even gekeken in haar profiel, ze is online geweest vanavond.
TS, laat even wat horen. Er zijn echt wel mensen die je een beetje willen helpen joh.
Pak het aan. En zorg echt dat je niet op straat beland.
pi_88801039
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 02:11 schreef Stali het volgende:
Ik voel me nu een stalker. :@ .

Even gekeken in haar profiel, ze is online geweest vanavond.
TS, laat even wat horen. Er zijn echt wel mensen die je een beetje willen helpen joh.
Pak het aan. En zorg echt dat je niet op straat beland.
Oh maar ik was niet online geweest, mischien komt het door firefox want die gaat automatisch naar de pagina waar ik het laatst geweest was. :)

Ik heb in ieder geval nog steeds geen hulp gezocht omdat ik niet weet waar ik precies terecht kan. Ik verblijf momenteel tijdelijk bij een vriend.
pi_88801150
Dan begin je toch gewoon ergens met bellen en laat je ze zeggen waar je terecht kan :? waarom zet je je er niet meer voor in om niet op straat terecht te komen?
pi_88801261
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:34 schreef Dipkip het volgende:
Dan begin je toch gewoon ergens met bellen en laat je ze zeggen waar je terecht kan :? waarom zet je je er niet meer voor in om niet op straat terecht te komen?
Ik wil het heel graag maar ergens durf ik niet. Ik vrees dat ik niet serieus genomen word en dat er een moeilijk proces bij komt. Momenteel ben ik nu gewoon bij een vriend.
pi_88802023
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:35 schreef Messedup het volgende:

[..]

Ik wil het heel graag maar ergens durf ik niet. Ik vrees dat ik niet serieus genomen word en dat er een moeilijk proces bij komt. Momenteel ben ik nu gewoon bij een vriend.
Zal ik morgen voor je rondbellen? Hoeft allemaal niet in dit topic te komen he? Niet dat je dit misschien denkt.
Ik wil je echt met alle plezier helpen.

Eerder zat je toch bij een vriendin? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Nu bij een vriend. Is dit een oplossing vind je?
pi_88802583
Nee, je zat al wel bij die vriend. Weet jullie relatie niet maar besef wel dat je slechts 1 ruzie van de keien verwijderd bent.
Zou daar toch niet alles op inzetten. Maar dat is jouw keuze uiteraard.
pi_88802755
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Zal ik morgen voor je rondbellen? Hoeft allemaal niet in dit topic te komen he? Niet dat je dit misschien denkt.
Ik wil je echt met alle plezier helpen.

Eerder zat je toch bij een vriendin? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Nu bij een vriend. Is dit een oplossing vind je?
Als je dat zou willen doen, graag. :) En het klopt dat ik tijdelijk bij die vriend zit, hij vindt het niet erg want hij weet hoe de situatie is. En ik reis dagelijks naar Amsterdam voor mijn school en hij moet naar de uni dus ik hang niet 24/7 aan zijn lip. :)
pi_88802987
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:57 schreef Messedup het volgende:

[..]

Als je dat zou willen doen, graag. :) En het klopt dat ik tijdelijk bij die vriend zit, hij vindt het niet erg want hij weet hoe de situatie is. En ik reis dagelijks naar Amsterdam voor mijn school en hij moet naar de uni dus ik hang niet 24/7 aan zijn lip. :)
Okay, dan ik morgen vast lijntjes uitgooien wat er aan je situatie gedaan kan worden. Want ik heb echt geen idee nog. Omdat je negentien bent en ik vrees voor tussen wal en schip maar je bent ook nog geen 21 jaar, dus iemand moet financieel verantwoordelijk voor je zijn.

Wanneer kun je morgen online zijn? Denk dat het wel handig is om dan PMcontact te hebben over hoe verder. Eerst kijken wat er precies voor je geregeld kan worden.
pi_88803102
Beloof alsjeblieft 1 ding. Dat je niet op straat gaat zwalken als het misgaat en dan contact opneemt.
Zal je morgen mijn telefoonnummer geven, zodat je ook weet dat ik geen enge creep ben. ;).
pi_88803365
Stali zulks een tofheid ^O^
pi_88803576
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:03 schreef Stali het volgende:
Zal je morgen mijn telefoonnummer geven, zodat je ook weet dat ik geen enge creep ben. ;).
* DuchessX heeft Stali ontmoet en ze is heul erg tof en zeker geen creep! :Y

Succes en sterkte TS. En Stali je bent echt geweldig. De maatschappij dat ben jij, toch? ;)
#geen
pi_88803698
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:35 schreef Messedup het volgende:
Dat snap ik. Het is ook eng. Je bent bang weer afgewezen te worden. Maar het is zo veel moeilijker als je eenmaal geen dak boven je hoofd hebt, en Stali heeft gelijk, je hoeft maar een ruzie te krijgen ofzo, en het kan gebeuren. Ik hoop dat Stali het voor je kan uitzoeken, want het is echt belangrijk dat het gebeurt!
pi_88803786
Ah ja, DuchessX. :). En yvonne en iteejer trouwens ook. Dus na te vragen.

Moet nu wel maffen maar TS, stuur even een berichtje of laat hier wat horen. Ik ga in ieder geval bellen omtrent je situatie en wat de mogelijkheden zijn.
Je zit nu goed maar het is geen fundering.
pi_88807628
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:01 schreef Stali het volgende:

[..]

Okay, dan ik morgen vast lijntjes uitgooien wat er aan je situatie gedaan kan worden. Want ik heb echt geen idee nog. Omdat je negentien bent en ik vrees voor tussen wal en schip maar je bent ook nog geen 21 jaar, dus iemand moet financieel verantwoordelijk voor je zijn.

Wanneer kun je morgen online zijn? Denk dat het wel handig is om dan PMcontact te hebben over hoe verder. Eerst kijken wat er precies voor je geregeld kan worden.
Wauw dat er nog mensen als jou bestaan. Heel tof van je. :) Ik ben dagelijks wel op internet dus ik zal dan sowieso op fok komen kijken en mijn inbox checken. Dus je kan me dan gewoon een pm sturen en dan zal ik reageren.

Ik ben morgen denk ik in de avond online omdat ik school heb. Erg bedankt.
pi_88823069
Niet meteen het beste nieuws. Heb contact gehad met Bureau Jeugdzorg in Amsterdam. (Daar wilde je immers het liefst heen.) Zij bieden maar hulp tot 18 jaar. Vreemd want op verschillende sites heb ik vandaag anders gelezen. Tot 25 jaar zelfs. Nu schijnt dit alleen zo te zijn bij lopende klanten.

Ze wilde me uiteindelijk toch wel doorverbinden met het "aanmeldteam" om toch te kijken wat ze voor je kunnen doen. Alleen kreeg ik natuurlijk wel e.e.a. vragen die ik natuurlijk niet kon beantwoorden omdat ik niet eens je voornaam weet. ;).
Dit is wat jij in ieder geval alvast zelf kunt doen.

https://aanmelden.bjaa.nl/

Hier kun je je digitaal voor hulp aanmelden. Dan hoef je niet de drempel over om de telefoon te pakken. ;). Dan nemen zij sowieso contact op met jou.

Verder schijnt erg belangrijk te zijn waar jij ingeschreven staat. Want wat ik zo uit het hele verhaal begrijp willen ze je naar maatschappelijk werk in jouw woonplaats verwijzen.
Dus als jij echt in Amsterdam wilt wonen dan zou je je misschien uit kunnen laten schrijven bij je tante en vragen of je je bij een vriend/kennis mag laten inschrijven op zijn of haar adres in Amsterdam.

Na dit verhaal heb ik Stichting Streetcornerwork in Amsterdam gebeld. Lang verhaal kort, zij willen je zeker wel helpen.
Ze helpen jongeren tot 23 jaar, hebben geen eigen opvang, het is een tussenbureau met diverse vestigingen in de stadsdelen. Om je verder te helpen willen ze weten op welk laatste adres je stond ingeschreven. (Wederom inschrijving belangrijk.) Voor hulp kom je dus niet zomaar Amsterdam even in maar dat valt door middel van inschrijving op een adres wel te omzeilen.

Maar ken jij iemand die je een tijdelijke inschrijving kan aanbieden? Klasgenootje die misschien wilt helpen? Het heeft niets om het lijf, je hoeft niet daadwerkelijk op dat adres te slapen.

Anders moeten we kijken wat maatschappelijk werk in jouw omgeving voor je kan betekenen.
Mooier zou zijn als je naar Amsterdam kunt.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:26:21 #121
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_88824369
TS even een heel goede tip:

Je doet dus nog een opleiding? maar waarom niet buiten amsterdam wonen (goedkoper wonen) en een 0,- leing aanvragen bij de IBG (moet je wel een prestatiebeurs hebben) Dan kan je met je ov-kaart reizen.

In sommige kritische gevallen zijn er gemeentes die gedeeltelijk of helemaal een opleiding voor sommigen betalen. Hangt er wel van af, wat voor gemeentes. Maar als je ze een beetje stalkt en met een zielig verhaal aan komt moet het lukken.

In de tussentijd véél werken, geld opsparen een studie klaarhebben, zodat je een echte baan kan hebben. Zolang dat niet gaat, moet je misschien tijdelijk stoppen met je studie en een jaar gaan werken (desnoods productiewerkm niks mis mee) en dan geld opsparen om toch je kamer én studie te betalen

dus niet afwachten, wachten en wachten maar áctie ondernemen. !
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_88824712
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:34 schreef Dipkip het volgende:
Eigenlijk ben ik best boos. Als iemand een beetje bibberig belt binnen tien seconden bij Jeugdzorg te horen krijgt: hulp tot achtien jaar. Punt. Je moet echt doordrammen.
Ik krijg in ieder geval de indruk dat er zoveel mogelijk afgekaderd wordt en dat is vanuit hun oogpunt heel begrijpelijk maar voor een jongere die belt is het ontmoedigend.

Heb TS een PM gestuurd, hoop dat ze aangeeft wat er mogelijk is, qua inschrijven in welke woonplaats. Weet niet waar de vriend woont.

Vraag me ook af hoe het zit met 500 euro verdienen, dat is zwaar onder het minimum dus dat zou dan toch aangevuld moeten worden?
Dus wellicht ook haar gemeente bellen hoe het zit mij bijstand e.d.
pi_88827314
Nou Stali het klinkt misschien lullig maar met het kamertekort in Amsterdam moeten ze wel zo kritisch zijn, anders staan er straks heel veel achtienjarigen op de stoep met een zielig verhaal. Bij andere gemeenten gaat het makkelijker, maar studentensteden zijn moeilijk hierin.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:58 schreef Stali het volgende:
Maar ken jij iemand die je een tijdelijke inschrijving kan aanbieden? Klasgenootje die misschien wilt helpen? Het heeft niets om het lijf, je hoeft niet daadwerkelijk op dat adres te slapen.
Nee, maar het kan wel gevolgen hebben voor de belastingaangifte, dus zorg dat je iemand vindt die al een huishouden heeft met meerdere personen. En dat er toestemming is van de verhuurder indien van toepassing, want bijvoorbeeld bij een studentenkamer is het over het algemeen verboden een tweede persoon in te schrijven.
pi_88827918
Niet als je geen relatie hebt. Eventueel misschien voor de lokale belasting. Afvalheffing e.d.
Maar eerst maar even wachten op antwoord van TS om te kijken wat mogelijk is.
pi_88828581
_O_ Stali _O_
#geen
pi_88830484
quote:
7s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:50 schreef Stali het volgende:
Niet als je geen relatie hebt. Eventueel misschien voor de lokale belasting. Afvalheffing e.d.
Maar eerst maar even wachten op antwoord van TS om te kijken wat mogelijk is.
Ik weet het omdat ik ooit ingeschreven heb gestaan bij de moeder van een vriendje, zij ging daardoor van een eenpersoons gezin naar een meerpersoons gezin en dat maakte verschil. Het ging niet om inkomensbelasting maar om heffingen inderdaad, maar dat lijkt me toch iets om even na te gaan, of als er keus is een plek te kiezen waar al meerdere mensen ingeschreven staan. Je wil niet dat iemand door zo'n vriendelijk gebaar op kosten wordt gejaagd.
pi_88844553
Nog geen reactie van TS. Ik moet wel zoetjes aan gaan slapen want heb morgenochtend mijn eigen dingetjes te regelen.

Ik hoop wel dat ze vanavond nog reageert. Zoniet dan ga ik morgenmiddag in ieder geval het maatschappelijk werk in delfland (geen idee in welke plaats het meisje precies woont) lastig vallen en een paar vraagjes stellen bij een gemeente daar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stali op 17-11-2010 23:02:29 ]
pi_88847226
TS heeft via PM wel laten horen. Een persoonlijk verhaal maar ik heb nog steeds geen enkel antwoord. Hoop dat ze daar nog naar zal kijken. Ik snap uiteraard dat ze niet haar hele hebben en houden prijs gaat geven, het is internet en het is juist goed van haar om dat niet zomaar even te doen.

Maar ik kan er dus niets mee, behalve wat ik al schreef en dat ga ik in ieder geval morgenmiddag doen.
pi_88853195
Ja je moet wel naam en woonplaats enzo hebben denk ik.... Hoop dat ze die snel stuurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')