Auschwitz 1 of 2?quote:Op maandag 8 november 2010 20:46 schreef Maitje het volgende:
Als het even lukt ga ik miss aankomend jaar naar Auschwitz, daar wil ik al zo lang naar toe...
Begin maar eens bij Bergen Belsen../quote:Op maandag 8 november 2010 20:46 schreef Maitje het volgende:
Als het even lukt ga ik miss aankomend jaar naar Auschwitz, daar wil ik al zo lang naar toe...
Daar ben ik geweest tijdens mijn dienstplicht. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan die heuveltjes met die bordjes. 20000, 25000, 15000..........quote:Op maandag 8 november 2010 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Begin maar eens bij Bergen Belsen../
Nou, ik zit er nu even over te lezen en 1 is 3km verder verwijderd van 2. Maar weet nu niet van welke 2 nog in stand is.quote:
Als het goed is kom ik daar dan langs..quote:Op maandag 8 november 2010 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Begin maar eens bij Bergen Belsen../
Waar stonden die bordjes voor dan? (voor dodental?)quote:Op maandag 8 november 2010 20:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar ben ik geweest tijdens mijn dienstplicht. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan die heuveltjes met die bordjes. 20000, 25000, 15000..........
Ja.quote:Op maandag 8 november 2010 20:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Waar stonden die bordjes voor dan? (voor dodental?)
Dat dus. "Hier liggen 5.000 mannen en vrouwen" En dan sta je daar een beetje tegen een bult aan te kijken....quote:Op maandag 8 november 2010 20:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Waar stonden die bordjes voor dan? (voor dodental?)
Oh.. ja dat is idd indrukwekkend...quote:Op maandag 8 november 2010 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus. "Hier liggen 5.000 mannen en vrouwen" En dan sta je daar een beetje tegen een bult aan te kijken....
Dat vind ik toch een beetje dubbel....quote:Op maandag 8 november 2010 21:11 schreef Cobra4 het volgende:
Wat ik ook wel bijzonder vond was dat onze gids een oud bewaker was. Dat was zijn manier om iets terug te doen voor de overledenen.
Welterustenquote:Op maandag 8 november 2010 21:19 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga maar eens maffen. Morgen weer vroeg op.
Ben tien jaar geleden in Sachsenhausen geweest, en wel tijdens een dode herdenking op vier Mei. De Nederlandse ambassaduer ter Berlijn, militaire attache etc waren daar ook aanwezig, en moet zeggen dat het best wel een indrukwekkend iets was. Zeker toen we naar de put liepen en te horen kregen dat daar ook Nederlandse militaire waren vermoord.quote:Op maandag 8 november 2010 20:53 schreef Vortix het volgende:
Ik ben van de zomer nog in Sachsenhausen geweest, bijna letterlijk op een steenworp afstand van Berlijn. Vrij indringende ervaring.
Dat geloof ik best...quote:Op maandag 8 november 2010 21:51 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik ben ook in Dachau en Buchenwald geweest en dacht dat ik het een en ander wist over concentration camps, ook ivm mijn familie achtergrond. Maar ben alle drie de keren met nieuw weten en grote ogen terug gekomen.
In tegendeel Maitje, laat dat maar over aan de "Deutsche gründlichkeit". Die gasten hebben nauwkeurig vastgelegd wat ze daar uitgespookd hebben. Ze waren tenslotte "Übermenschen" en het derde rijk zou 1000 jaar bestaan, dus hadden ook niet gerekend met gealierde die het zouden zien.quote:
Ik doelde meer op persoonlijke verhalen..quote:Op maandag 8 november 2010 21:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
In tegendeel Maitje, laat dat maar over aan de "Deutsche gründlichkeit". Die gasten hebben nauwkeurig vastgelegd wat ze daar uitgespookd hebben. Ze waren tenslotte "Übermenschen" en het derde rijk zou 1000 jaar bestaan, dus hadden ook niet gerekend met gealierde die het zouden zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |