abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88485376
quote:

*******, 8-11-2010

Betreft: open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Zijn er vacatures bij uw bedrijf voor een enthousiaste, jonge 1ste monteur met praktijkervaring?

Ik zou graag bij u in dienst gaan omdat, omdat u een dynamish bedrijf heeft, met diverse merken waardoor er een constante uitdaging is om de klanten auto's zo snel mogelijk weer op weg te helpen.

Bij de vorige werkgever *************, is de functie Citroën Reparatie technicus aangewezen. Voor deze functie moet je regelmatig op cursus bij Citroën Nederland. Tijdens deze cursusen werden vooral electronische traningen gegeven, en het oplossen van lastige storingen. Ook worden er modeljaar trainingen gegeven en het omgaan met klanten. Dit was zeer belangrijk omdat je als reparatie technicus ook als vervangend chef werkplaats moest optreden.

Bij mijn huidige werkgever *************, wordt het aspect meer op algemeen onderhoud gelegd. Ook moesten er auto's opgehaald worden met de oprijwagen. Ook worden door mij nieuwe auto's afleveringsklaar gemaakt. Het onderhoud aan de auto van onze klanten was zeer divers, niet alleen aan de diverse verschillende klussen maar ook aan het grote aanbod verschillende merken.

Mijn sterke kant ligt vooral bij electronica, door de complexheid hier van is het echt een uitdaging om hier een lastige storing op te zoeken en oplossen hier van.

Ook het inbouwen van accessoires zit een leuke uitdaging. De uitdaging hier van is het zo in te bouwen dat het lijkt al of het van af fabriek al zo gelevert is.

Bij deze hoop ik u nieuwsgierigheid gewekt te hebben en dat ik mezelf persoonlijk mag voorstellen.

Hoogachtend,

Bijlage: curriculum vitae
Is dit wat =)
pi_88485441
Wat me als eerste opvalt: verander 1ste in eerste, kleine getallen schrijf je languit.

Zal hem nu beter doorlezen en editten als ik meer tegen kom.

Edit:
quote:
De uitdaging hier van is het zo in te bouwen dat het lijkt al of het van af fabriek al zo gelevert is.
Zin loopt niet echt lekker of ligt het aan mij?
pi_88485520
Ik zou niet met zo'n vraagzin beginnen.
Noot noot.
pi_88485549
Ik zou graag bij u in dienst gaan omdat, omdat u een dynamish

dynamisch.

omdat, omdat --> omdat.
pi_88485564
Nooit beginnen met 'ik'.

Bij de vorige werkgever --> mijn vorige.

traningen --> trainingen. En toen was ik 't zat. :P

[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2010 19:52:04 ]
pi_88485584
Aardig veel taalfouten, ik zou hem even laten corrigeren door iemand die beter Nederlands schrijft.

Anders vrees ik dat je brief in de prullebak verdwijnt
٩๏̯͡๏)۶
pi_88485609
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:50 schreef Jojoortje het volgende:
Ik zou niet met zo'n vraagzin beginnen.
Dat dus, die zin moet naar het einde. Het liefst ook in een andere vorm. Verder aardig wat d/t fouten en andere taalfouten.
pi_88485620
Na een komma, nooit 'en'
Noot noot.
pi_88485644
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Aardig veel taalfouten, ik zou hem even laten corrigeren door iemand die beter Nederlands schrijft.

Anders vrees ik dat je brief in de prullebak verdwijnt
*Prulluhbak
Noot noot.
  maandag 8 november 2010 @ 19:53:19 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_88485682
- getallen onder de 10 schrijf je voluit

- omdat, omdat (staat dubbel)

- zijn er vacatures....... (zou ik anders formuleren, het is meteen zo vrij directe binnenkomst)

- hier van...... (is dat niet aan elkaar? Namelijk: de complexiteit hiervan....)

- Ook het inbouwen van accessoires zit een leuke uitdaging (zin klopt niet)

- al of.... (is dat niet alsof)

Ik zou ook als ik jouw was meer vanuit jezelf praten en hetgeen je geleerd hebt. Dus voor deze functie heb ik regelmatig cursussen gevolgd bij .....denk hierbij bijvoorbeeld aan......etc....

Dat was ff vluchtig wat ik al zag, er staat genoeg ter verbetering in!
pi_88485743
En vaak gebruik van dezelfde woorden vlak achter elkaar, dat leest niet lekker (ook, divers).
pi_88485943
Probeer ook in één tijd te schrijven, je springt in één alinea van tegenwoordige tijd naar verleden tijd en weer terug.
pi_88486119
quote:

*******, 8-11-2010

Betreft: open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Zijn er vacatures bij uw bedrijf voor een enthousiaste, jonge 1ste monteur met praktijkervaring?

Dit klinkt als een slechte commercial. "Heeft ook uw bedrijf vacatures voor jonge 1ste monteurs met praktijkervaring? SMS dan nu 'monteur aan' naar 6464!"

Begin je brief aub niet door zo de deur binnen te vallen. Cijfers altijd uitschrijven, 1ste => eerste.

quote:
Ik zou graag bij u in dienst gaan omdat, omdat u een dynamish bedrijf heeft, met diverse merken waardoor er een constante uitdaging is om de klanten auto's zo snel mogelijk weer op weg te helpen.
Fijn voor je, maar leg eerst eens uit wie jij bent. Verder: 'graag zou ik...' in plaats van 'ik zou graag'. Dynamisch is met een c. De komma na heeft is misplaatst, na diverse merken hoort er dan weer wel een, en wat zijn "klanten auto's"? Die spatie is ook misplaatst.
quote:
Bij de vorige werkgever *************, is de functie Citroën Reparatie technicus aangewezen. Voor deze functie moet je regelmatig op cursus bij Citroën Nederland. Tijdens deze cursusen werden vooral electronische traningen gegeven, en het oplossen van lastige storingen. Ook worden er modeljaar trainingen gegeven en het omgaan met klanten. Dit was zeer belangrijk omdat je als reparatie technicus ook als vervangend chef werkplaats moest optreden.
'de vorige werkgever', bedoel je niet 'mijn vorige werkgever'? Aan wie is die functie aangewezen? Of bedoel je iets in de trant van "Bij mijn vorige werkgever heb ik ervaring opgedaan als Citroën reparatietechnicus"?
Verder moet de ontvanger van deze brief helemaal niet op cursus, jij moest dat dus zeg dat dan ook. Maak van 'moet' ook meteen iets vriendelijkers. "Voor deze functie ben ik regelmatig op cursus bij Citroën Nederland geweest".
quote:
Bij mijn huidige werkgever *************, wordt het aspect meer op algemeen onderhoud gelegd. Ook moesten er auto's opgehaald worden met de oprijwagen. Ook worden door mij nieuwe auto's afleveringsklaar gemaakt. Het onderhoud aan de auto van onze klanten was zeer divers, niet alleen aan de diverse verschillende klussen maar ook aan het grote aanbod verschillende merken.

De komma na de naam van de werkgever mag weg. Wat bedoel je met 'wordt het aspect meer op onderhoud gelegd'? Leg gewoon eens uit wat je werkzaamheden inhielden zonder 'je' en 'moet', gewoon wat je werkervaring hier is. Tevens gebruik je hier tegenwoordige en verleden tijd door elkaar.
quote:
Mijn sterke kant ligt vooral bij electronica, door de complexheid hier van is het echt een uitdaging om hier een lastige storing op te zoeken en oplossen hier van.

Goedzo, een sterke kant aangeven is prima, maar wat is je sterke kant met electronica? Het repareren ervan, neem ik aan? 'Hiervan' is één woord, maar probeer het niet twee keer in dezelfde zin te gebruiken.
quote:
Ook het inbouwen van accessoires zit een leuke uitdaging. De uitdaging hier van is het zo in te bouwen dat het lijkt al of het van af fabriek al zo gelevert is.
Woordje mist in de eerste zin. Maak het persoonlijker, "Ook in het inbouwen van accessoires vind ik een leuke uitdaging". De uitdaging zit er voor anderen misschien niet in, maar voor jou wel. Dat wil een werkgever graag horen. Geleverd is met een d.
quote:
Bij deze hoop ik u nieuwsgierigheid gewekt te hebben en dat ik mezelf persoonlijk mag voorstellen.
Misschien persoonlijke voorkeur en daarom niet fout, maar 'te hebben gewekt' vind ik wat actiever klinken. Jezelf persoonlijk voorstellen vind ik ook niet heel netjes, vraag dan om een gesprek waarin je toelichting kan geven.

quote:
Hoogachtend,
Het is de koningin niet.
quote:

Bijlage: curriculum vitae
Kortom: best okay voor een monteur, maar ik zou er nog wat aan schaven.

[ Bericht 0% gewijzigd door picodealion op 08-11-2010 20:13:33 ]
pi_88486216
En feedback is ook zonder spatie.
pi_88486394
quote:
10s.gif Op maandag 8 november 2010 20:04 schreef picodealion het volgende:
En feedback is ook zonder spatie.
_O_

iedereen bedankt, ik gaat weer aan de type ^O^
pi_88486435
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:49 schreef IJST het volgende:
Wat me als eerste opvalt: verander 1ste in eerste, kleine getallen schrijf je languit.

Zal hem nu beter doorlezen en editten als ik meer tegen kom.

Edit:
[..]

De uitdaging hier van is het zo in te bouwen dat het lijkt al of het van af fabriek al zo gelevert is.

Zin loopt niet echt lekker of ligt het aan mij?
Vond ik ook, en het is geleverd. En de uitdaging hiervan. En de zin loopt niet.
  maandag 8 november 2010 @ 20:12:36 #17
262424 YeahYeahYeah
Heads will roll
pi_88486651
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:53 schreef Bienelientjee het volgende:
- getallen onder de 10 schrijf je voluit

Ter aanvulling: getallen t/m twintig schrijf je voluit, evenals alle veelvouden van tien, honderd en duizend :)

@TS: succes..!
pi_88486725
`Mss wel een domme vraga maar waarom zou je dat voluit schrijven? 1 of één, het is het zelfde scheelt alleen 2 caracters :P
pi_88486759
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
`Mss wel een domme vraga maar waarom zou je dat voluit schrijven? 1 of één, het is het zelfde scheelt alleen 2 caracters :P
Staat beter. Daar draait het allemaal om in een nette brief.
pi_88487096
Hoe is het dan gegaan met die andere sollicitatie?
pi_88487274
Je moet echt even hulp vragen aan iemand, dit wordt niks zo.

Je hebt vast wel een kennis die wil helpen toch?
٩๏̯͡๏)۶
pi_88487421
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:20 schreef Arth_NL het volgende:
Hoe is het dan gegaan met die andere sollicitatie?
nog geen antwoord gehad, naast de ontvangst bevestiging. Maar volgens mij hebben ze daar de vacature een bepaalde periode open, om hier na pas gesprekken te gaan voeren
pi_88487737
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:23 schreef Ronaldsen het volgende:
Je moet echt even hulp vragen aan iemand, dit wordt niks zo.
Inhoudelijk vind ik het niet slecht. Er moet alleen gramaticaal nog wat aan gesleuteld worden.
  dinsdag 9 november 2010 @ 08:46:28 #24
262424 YeahYeahYeah
Heads will roll
pi_88504421
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Kijk anders even hier: het is een geen vaststaande regel, maar meer een richtlijn die over 't algemeen wordt gezien als de nette manier van schrijven. Er zijn weer wel wat uitzonderingen (zoals altijd..).

http://www.onzetaal.nl/advies/getallen.php
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 08:50:25 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_88504482
Op zich best een goede brief, je zegt wat je kunt en wat je wilt, maar, wat al gezegd is, grammatica en spelling aanpassen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')