abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88472520
*O* *O* *O* London baby! *O* *O* *O*

De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
KLM
British Airways
BMI
Transavia
RyanAir
EasyJet
VLM
Aer Lingus
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Reizen in London:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

2) De tweede opties is een Travel Card voor 1, 3 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dagen is altijd duurder dan de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum ligt onder de prijs van een Travel Card voor 1 dag. De Travel Card voor 3 dagen is slecht een paar cent goedkoper als je er vol gebruik van maakt, maar indien je een van de dagen maar 4-6 keer met de metro gaat, is de Oyster wederom goedkoper. Voor mensen die 4-7 dagen blijven wordt een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk.

Overzicht kosten 1-daagse Travel Card (vergeleken met Oyster)

Overzicht kosten 1&3-daagse Travel Card (zelf even vergelijken met 3 x Daily Cap op Oyster)

Overzicht kosten 7-daagse / maand Travel Card

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

Overzicht van prijzen enkele reis met de metro:

Overzicht van prijzen enkele reis met de bus:

Overzicht van zone systeem

Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
Tube map (pfd)
Oystercard

Things to do in London:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen \'Official Half-Price Ticket Booth\')

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

Overig:
BBC Weather

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man

London #20 | Ready for a Christmas Shopping Spree?
London #21
London #22
London #23
London #24 Waar we tegen de wil van onze ouders gaan!
Londen #25
Londen #26
Londen #27: Dreaming of a White X-Mas
Tap tap tap
pi_88472578
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef Amun-Ra het volgende:
Even een vraag he, ik zat net het oyster card & travel card gedeelte in de OP nog eens door te lezen, en vraag me nu dus af: als ik met een oyster card de gehele dag door Londen reis, (vooral zone 1 even voor het gemak) dan heb ik nadat ik voor 7.20 pond die dag "gereisd" heb, geen kosten meer? alles wat ik dus nog meer verbruik boven de 7.20 is dus gratis vervoer?
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja.
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:28 schreef CherryLips het volgende:
Jezus kost zo'n dagkaart tegenwoordig 7,20?
Ik ben lang niet meer in Londen geweest zie ik :D
Tap tap tap
pi_88472970
And we're back.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 8 november 2010 @ 14:46:29 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88473110
Dat is £7.20 als je in de spits wil reizen, maar dat is niet aan te raden.
reset
pi_88474411
Nee, je zal niet gratis reizen!
Er gaat iedere keer iets van je kaartje af, als je onvoldoende geld op je kaart hebt gaat het poort niet open en kun je niet eens naar beneden!

Waarom denk je dat het gratis zou zijn?
Ik was 29 pond kwijt in 4 dagen aan metro vervoer.
pi_88474569
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:24 schreef Vanky het volgende:
Er gaat iedere keer iets van je kaartje af, als je onvoldoende geld op je kaart hebt gaat het poort niet open en kun je niet eens naar beneden!

Ja, 4 keer de dagkaart dus.
Tap tap tap
pi_88474851
Ik heb een Oyster card bij me, waar ik gewoon geld op zet als ik naar Londen ga. Eigenlijk heel gemakkelijk.

Je houdt je kaart voor dat gele vlek!
Top up your account, je kiest met hoeveel je dit wil opladen.

Je dropt je geld in het apparaat, je houdt je kaartje er opnieuw voor en het is opgeladen!

Daarna eigenlijk gewoon over dat geel stickertje houden telkens je de metro gebruikt. Ik moet zeggen dat ik het wel zeer prijzig vind in Londen.
pi_88477682
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:24 schreef Vanky het volgende:

Price Caps & Peak Travel Periods

Price caps are the maximum you will pay in a day, a price ceiling. No matter how many individual trips you make in any 24 hour period between 04:30 and 04:30 you will not be charged more than the price cap amount. This price cap spreads across all modes of transport, so if you mix bus, underground and DLR in one day the same price cap applies.

Now the confusing bit. If you travel in the peak period then you trigger a 'peak' price cap, a higher price cap than if you didn't travel in this period on that day. The Oyster peak travel periods is Monday to Friday between 06:30 and 09:30 and 16:00 and 19:00.

The peak cap is triggered if you travel between 04:30 and 09:29 Monday to Friday. So if you travel on the Underground at say 18:00 on a Tuesday using an Oyster you will be deducted a peak fare but it will not trigger the higher peak price cap.

Price Caps Zones 1 to 2
Oyster Pre Pay Peak* £7.20
Oyster Pre Pay off peak £5.60
----
pi_88479516
Zo, kom ook even meelezen hier. Heb net reisje geboekt naar Londen voor in december. Vijf nachten in het Crown Quality Paddington hotel. Zin in!
pi_88519920
Nog ruim vijf weken wachten. :N Hopelijk staken ze dan niet in België en Frankrijk en de London Tube.
----
pi_88520426
Vorig jaar december zouden we ook vijf dagen naar Londen gaan, maar kwamen niet verder dan twee dagen Brussel, omdat de Eurostar niet reed. Kijken of het nu wel lukt, dit maal met het vliegtuig. Ook omdat de Eurostar twee keer zo duur is geworden (veel schade geleden zeker....).
pi_88520541
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:35 schreef bloodymary het volgende:
Vorig jaar december zouden we ook vijf dagen naar Londen gaan, maar kwamen niet verder dan twee dagen Brussel, omdat de Eurostar niet reed. Kijken of het nu wel lukt, dit maal met het vliegtuig. Ook omdat de Eurostar twee keer zo duur is geworden (veel schade geleden zeker....).
Een vriendin van me zat toen vast in de trein en moest eruit gesleept worden :') Maar ze kregen wel nieuwe kaartjes.

edit: de trein moest uit de tunnel gesleept worden, vriendin niet uit trein :D
Tap tap tap
pi_88521516
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een vriendin van me zat toen vast in de trein en moest eruit gesleept worden :') Maar ze kregen wel nieuwe kaartjes.

edit: de trein moest uit de tunnel gesleept worden, vriendin niet uit trein :D
Haha, ja zo las ik het eerst wel, dat je vriendin uit de trein gesleept moest worden. Maar wij hadden net een van de treinen daarna en die gingen dus niet. De volgende dag ook niet wegens hevige sneeuwval. Wel alles netjes vergoed gekregen, treinkaartjes, hotel in Londen, hotel en verblijf in Brussel, parkeergarage in Brussel. Dus we hebben toen nog een leuk gratis weekendje in Brussel gehad. En gaan nu Londen nog eens proberen.
pi_88530285
even een financieel vraagje
ik en mijn vriendin willen van 12 t/m 17 december naar londen gaan, dan hebben we omgerekend met de huidige koers rond 700 euro. Is dit genoeg om de 5 dagen normaal uit te kunnen houden.
daarmee bedoel ik dagje uit eten (niet te duur), madame tussaud, beetje shoppen enzo...
pi_88532581
Hey NL's in London! Ik ben sinds 3 maanden hierheen verhuisd, woon in Vauxhall. Voor mij persoonlijk een grote droom. Ik ben echt bewust hierheen verhuisd. Inmiddels een vaste baan gevonden en mezelf geinstalleerd in het Londonse leven.
pi_88533031
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef waka-waka het volgende:
ik en mijn vriendin willen van 12 t/m 17 december naar londen gaan, dan hebben we omgerekend met de huidige koers rond 700 euro. Is dit genoeg om de 5 dagen normaal uit te kunnen houden.
daarmee bedoel ik dagje uit eten (niet te duur), madame tussaud, beetje shoppen enzo...
Normaal gezien zal je ruim toekomen met dat bedrag, bij mij lukte het met een goeie 400 euro.
Uiteraard mag je dan ook niet het allerduurste hotel gaan nemen, ik heb geslapen in het Generator hostel in de wijk Bloomsbury.
Je leert er tevens ook andere mensen kennen.
pi_88533187
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef waka-waka het volgende:
dan heb je zo'n 600 pond te besteden, meer dan 100 pond per dag. Ik neem aan dat de kosten voor het hotel hier niet bij in begrepen zitten. Ligt er geheel aan wat je precies doet. Als je gaat shoppen kan het snel gaan. Ongemerkt gaat het snel in London, niets is gratis of goedkoop. Maar denk dat je wel safe bent. Ik zou pas gaan shoppen op de laatste dag. Eerst leuke dingen doen en daarna kijken wat je over hebt om uit te geven tijdens shoppen.
pi_88533418
whoops foutje ik bedoelde dat ik rond 700 pond heb met de huidige koers, dus ben dan wel safe denk ik dan :9
De hotel + vliegtickets zijn inderdaad niet inbegrepen.

[ Bericht 20% gewijzigd door waka-waka op 09-11-2010 23:00:00 ]
pi_88542713
Dan red je het makkelijk, tenzij je je echt suf gaat shoppen maar dat heb je zelf in de hand.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88542933
Voor de liefhebbers: Hans Liberg komt naar London. Voor alle shows zijn (met gemak) kaarten op de eerste rijen te krijgen. Is op 31 januari en de drie daaropvolgende maanden ook 3 shows.

http://www.cadoganhall.com/
  woensdag 10 november 2010 @ 12:01:47 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88549930
Jaren geleden heb ik Hans Teeuwen in het Engels gezien. In het NL vind ik sommige dingen van hem geniaal, maar in het Engels kwam het bij mij gewoon niet goed over. Teeuwen gebruikt de Nederlandsche taal erg goed, maar die kennis heeft ie gewoon niet in het Engels.

NL cabaret moet in NL blijven.
reset
  woensdag 10 november 2010 @ 12:06:27 #22
180396 Hitmewithmusic_
'cause when it hits...
pi_88550108
Ik ga in januari 2 dagen met het vliegtuig naar Londen. Cadeautje van 2 vrienden van me. O+ Can't wait, vind Londen echt zo'n heerlijke stad!
pi_88550155
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:01 schreef Individual het volgende:
Jaren geleden heb ik Hans Teeuwen in het Engels gezien. In het NL vind ik sommige dingen van hem geniaal, maar in het Engels kwam het bij mij gewoon niet goed over. Teeuwen gebruikt de Nederlandsche taal erg goed, maar die kennis heeft ie gewoon niet in het Engels.

Ik vond hem eigenlijk nog wel goed, moet ik zeggen. Hoewel er bij het voorprogramma wat Engelsen over de rooie gingen toen het over Maddy ging...
pi_88550324
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:01 schreef Individual het volgende:

Heb 'm pas geleden gezien (en ook paar jaar geleden) en vond 'm wel stukken verbeterd inmiddels. Zeker ook vergeleken bij die engelse dvd die 'ie heeft uitgebracht. Hij weet nu wat beter te improviseren en ook de taal heeft 'ie wat beter onder de knie. Denk dat hij in begin toch vrij nerveus was en ook z'n kennis van de Engelse taal was nog niet super. Zal wel veel gestudeerd hebben :P Ik ga de volgende keer wel weer als het programma weer nieuw is.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik vond hem eigenlijk nog wel goed, moet ik zeggen. Hoewel er bij het voorprogramma wat Engelsen over de rooie gingen toen het over Maddy ging...
Engelsen kunnen ook niets 'grofs' hebben over bepaalde onderwerpen :')
  woensdag 10 november 2010 @ 12:16:27 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88550458
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:12 schreef zeebeschuit het volgende:

Kijk eens een show van Jimmy Carr en zeg dat nog eens! :P
reset
pi_88551568
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:12 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Hier liepen echt mensen scheldend weg :D

Die kerel (weet zijn naam even niet meer) begon over Maddy en hoe hij de opsporing zo slecht vond. Hij zag de hele tijd die foto van dat glimlachende kind, maar het meisje dat hij in de kelder had lachtte helemaal niet zo.

Goed, vrij flauw en die vent was ook weinig boeiend, maar wat dames stonden meteen op en begonnen te schelden, vrij komisch.
pi_88552034
Oh ja dat was ook een nederlandse vent he. Ben z'n naam ook vergeten maar volgens mij heeft in Nederland ook niemand van 'm gehoord :D Manmanman wat sprak die vent ook beroerd Engels.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:16 schreef Individual het volgende:

[..]

Kijk eens een show van Jimmy Carr en zeg dat nog eens! :P
Ga ik doen :P
  woensdag 10 november 2010 @ 13:20:31 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88556004
quote:
Geinig.

Relletjes in London momenteel @ Millbank. Blijkbaar een grote studenten-demo.
pi_88557086
quote:
weeh, hij loopt vast na iets meer dan 5 minuten ;(
Tap tap tap
pi_88565847
London baby!

Tripje is geboekt, 25 december door en 29 december terug!
Tickets Fulham-West Ham in bezit, nu morgen nog even hopen op Tottenham Hotspur - Newcastle United :)
pi_88587759
Kaartjes voor Jimmy Carr 19 december zijn natuurlijk al uitverkocht. :N
----
  donderdag 11 november 2010 @ 12:45:09 #33
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_88591170
Londen in januari :) 7-10 januari met voornamelijk dames.
Er gaan ook mannen mee, die niet de hele tijd willen shoppen. Wat doen de mannen hier in londen overdag voor leuks?
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_88591599
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:45 schreef Aarti het volgende:
Wat doen de mannen hier in londen overdag voor leuks?
Met mijn vriendin erop uit. :Y
----
  donderdag 11 november 2010 @ 13:01:58 #35
2735 Aarti
pi_88591768
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:57 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Met mijn vriendin erop uit. :Y
mijn man wil niet meer 3 uur buiten de Primark op me wachten. weet ook niet waarom niet 8)7
  donderdag 11 november 2010 @ 13:08:15 #36
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88592021
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:21 schreef KingLysandus het volgende:
Kaartjes voor Jimmy Carr 19 december zijn natuurlijk al uitverkocht. :N
Jimmy Carr net voor kerst zal al wel maanden zijn uitverkocht.
reset
  donderdag 11 november 2010 @ 13:10:05 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88592080
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Aarti het volgende:

[..]

mijn man wil niet meer 3 uur buiten de Primark op me wachten. weet ook niet waarom niet 8)7
Stuur hem de pub in. 's Lands wijs 's lands eer. ;)
reset
pi_88592270
quote:

[..]

Je kan ook naar de Primark in Rotterdam ipv daar. :P
----
pi_88592740
quote:

[..]

Vergeet de Monsoon niet!
Tap tap tap
pi_88592829
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:45 schreef Aarti het volgende:
Londen in januari :) 7-10 januari met voornamelijk dames.
Er gaan ook mannen mee, die niet de hele tijd willen shoppen. Wat doen de mannen hier in londen overdag voor leuks?
Voetbal kijken? En anders gewoon de pub natuurlijk, da's cultuur.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:37:24 #41
2735 Aarti
pi_88593039
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Voetbal kijken? En anders gewoon de pub natuurlijk, da's cultuur.
Ja leuk, een weekend weg met je man. jij in de primark (en monsoon), hij in de pub :P
ik bedoelde meer dingen die we samen kunnen doen?

Is london dungeon wat?
pi_88593445
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:37 schreef Aarti het volgende:

[..]

Ja leuk, een weekend weg met je man. jij in de primark (en monsoon), hij in de pub :P

Is london dungeon wat?
Borough market is leuk, beetje rondkijken en snacken. Wandelingetje richting Tate Modern, langs de Thames en dan richting St. Paul's ofzo. London Dungeons is echt zo'n toeristen-attractie, ik ben niet echt het type dat ook naar Madame Tussaud ofzo heen wil.

Ik blijf Londen te voet altijd leuk vinden als vrienden langs komen, dan zie je onderweg genoeg en ben je lekker buiten. Denk aan de parken, leuke wijken (Notting Hill, Camden, etc...).
  donderdag 11 november 2010 @ 14:02:10 #43
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88594062
quote:

Sommige pubs laten ook vrouwen toe. :P

Boottochtjes zijn leuk. In je luie stoel tot 60km/u over de Thames scheuren in een grote boot. De rivier is een grote levensader van deze stad met erg veel geschiedenis. http://www.thamesclippers.com/
reset
pi_88594533
Ghost walk *O* Maar dat is 's avonds.
Tap tap tap
  donderdag 11 november 2010 @ 14:16:18 #45
2735 Aarti
pi_88594583
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:14 schreef CherryLips het volgende:
Ghost walk *O* Maar dat is 's avonds.
waar is dat??
pi_88598495
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:08 schreef Individual het volgende:

[..]

Jimmy Carr net voor kerst zal al wel maanden zijn uitverkocht.
----
pi_88598680
Ik ben altijd blij als hij bij QI zit O+
Tap tap tap
  Admin donderdag 11 november 2010 @ 16:46:18 #49
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88599963
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:30 schreef Vanky het volgende:

Uiteraard mag je dan ook niet het allerduurste hotel gaan nemen, ik heb geslapen in het Generator hostel in de wijk Bloomsbury.
Je leert er tevens ook andere mensen kennen.
Dat was een paar jaar mijn vaste plek voor als ik een weekendje London deed, maar op een gegeven moment beviel het me niet meer: het werd strenger, minder gezellig en de laatste keer dat ik er was kreeg ik niet eens meer een handdoek; die moest ik kopen (want ik had er zelf geen bij me omdat ik gewend was er een te krijgen). Daarna ben ik overgestapt op hotels.

Hoe is het daar tegenwoordig?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_88603494
Voor degene die hier naar sushi restaurants aan het vragen was: er zijn er honderden en veel daarvan zijn niet al te goed. Wat betreft de ketens... Yo Sushi is duur en de rijst is erg slecht; Wasabi is take-away, wel goed maar ik neem aan de je een restaurant wil. Samurai sushi is ook niks aan.

Nobu is natuurlijk de meest beroemde naam wat betreft sushi, maar erg duur. Akari in Islington vind ik geweldig - redelijke prijzen, goeie sushi, genoeg andere interessante dingen om te eten en vrij authentiek. Het enige nadeel is dat het in Islington is en niet helemaal het centrum, maar ook zeker niet ver weg.
http://www.squaremeal.co.uk/restaurants/london/view/99881/Akari

Asakusa in Camden is erg goedkoop en ook erg goed - erg Japan, weinig steef or wat dan ook, maar goede sushi.

Verder is Brewer Street een goede straat voor sushi in het centrum van Londen - Kulu Kulu bijvoorbeeld is erg goed.
pi_88603630
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef Monopoly_Man het volgende:
Voor degene die hier naar sushi restaurants aan het vragen was: er zijn er honderden en veel daarvan zijn niet al te goed. Wat betreft de ketens... Yo Sushi is duur en de rijst is erg slecht; Wasabi is take-away, wel goed maar ik neem aan de je een restaurant wil. Samurai sushi is ook niks aan.

Nobu is natuurlijk de meest beroemde naam wat betreft sushi, maar erg duur. Akari in Islington vind ik geweldig - redelijke prijzen, goeie sushi, genoeg andere interessante dingen om te eten en vrij authentiek. Het enige nadeel is dat het in Islington is en niet helemaal het centrum, maar ook zeker niet ver weg.
http://www.squaremeal.co.uk/restaurants/london/view/99881/Akari

Asakusa in Camden is erg goedkoop en ook erg goed - erg Japan, weinig steef or wat dan ook, maar goede sushi.

Verder is Brewer Street een goede straat voor sushi in het centrum van Londen - Kulu Kulu bijvoorbeeld is erg goed.
En je hebt ook een Kulu Kulu in Covent Garden en bij South Ken tube, goeie toko's.
pi_88615396
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben altijd blij als hij bij QI zit O+
Ik kijk ook vaker BBC dan naar Nederlandse zenders. Geweldig gewoon.
----
pi_88691171
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef Monopoly_Man het volgende:
Als N1 bewoner moet ik daar toch op reageren. Islington is uitstekend te bereiken, snel en misschien wel leuker dan het standaard centrum. Inderdaad niet ver weg. Ikzelf ga liever hier uit dan rond Leicester Sq. of Covent Garden :Y O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_88697360
quote:
10s.gif Op zondag 14 november 2010 02:56 schreef Stuart het volgende:

[..]

Als N1 bewoner moet ik daar toch op reageren. Islington is uitstekend te bereiken, snel en misschien wel leuker dan het standaard centrum. Inderdaad niet ver weg. Ikzelf ga liever hier uit dan rond Leicester Sq. of Covent Garden :Y O+
Ik vind Upper Street ook best leuk, en woon in de buurt ook (NW1). Veel toeristen zullen Islington niet kennen en het is misschien inderdaad wel leuk om daar een avondje uit te gaan.
pi_88697406
quote:
10s.gif Op zondag 14 november 2010 02:56 schreef Stuart het volgende:

[..]

Bijna alles is leuker dan Leicester Sq. of Covent Garden om uit te gaan. Dat is echt puur Essex en toeristen, hoewel dat voor een avondje wel grappig kan zijn. Het centrum heeft gewoon prima clubs (Mayfair/Soho), maar Old Street/Shoreditch is natuurlijk leuker! Alleen altijd zo'n takke end terug naar SW...
pi_88706177
Mijn favoriete sushi-toko in Londen is Makiyaki. Maar goed dat is helemaal SW19 en als toerist kom je daar niet. Het is dat het hoofdkantoor van mijn werk dichtbij zit anders had ik het ook niet gekend.

Kulu Kulu kende ik niet. Maar eens bezoeken de volgende keer.
Akari in Islington is toch te ver weg vanuit Wimbledon.
pi_88729013
London-kenners.

Ik land aankomende zondag op Stansted met 3 anderen. Ons hotel zit vlakbij Buckingham Palace. Is de stansted express de beste optie of is een taxi qua prijs te vergelijken? En weet iemand wat het kost om een dag een abbonement te neme op een hop on hop off bus? thanks!
pi_88729332
Terravision bus stopt ook bij Victoria Station, dat is vlakbij Buckingham Palace. Taxi is wel duurder dan de trein.
pi_88732020
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:48 schreef Jabberwocky het volgende:
Terravision bus stopt ook bij Victoria Station, dat is vlakbij Buckingham Palace. Taxi is wel duurder dan de trein.
Mijn hotel zit om de hoek bij Victoria station, maar die bus doet er aardig lang over zeker? WEet iemand trouwens of de Vans store in Wesfield shopping centre de moeite waard is?
pi_88737165
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:35 schreef Bryan181 het volgende:
London-kenners.

Ik land aankomende zondag op Stansted met 3 anderen. Ons hotel zit vlakbij Buckingham Palace. Is de stansted express de beste optie of is een taxi qua prijs te vergelijken? En weet iemand wat het kost om een dag een abbonement te neme op een hop on hop off bus? thanks!
Stansted Express en overstappen op Tottenham Hale (het station voor Liverpool Street), dan de Victoria Line naar Green Park of Victoria. Totale reisduur zal rond de 45-50 minuten liggen.
Taxi zal zeker niet goedkoper zijn.
pi_88737427
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:08 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Stansted Express en overstappen op Tottenham Hale (het station voor Liverpool Street), dan de Victoria Line naar Green Park of Victoria. Totale reisduur zal rond de 45-50 minuten liggen.
Taxi zal zeker niet goedkoper zijn.
Thanks en het handigst is dan om bij aankomst een Oyster card aan te schaffen op t vliegveld? blijf er 2 dagen. Ik ga zondag en het paspoort van een vriend van mij verloopt 31 jan is dat een probleem?
pi_88738026
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:16 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Thanks en het handigst is dan om bij aankomst een Oyster card aan te schaffen op t vliegveld? blijf er 2 dagen. Ik ga zondag en het paspoort van een vriend van mij verloopt 31 jan is dat een probleem?
Oyster card kun je denk ik wel kopen op Stansted Airport, eerlijkgezegd ben ik niet helemaal zeker. Anders zeker op Tottenham Hale, waar je hem voor het eerst nodig hebt. Voor twee dagen zou ik er gewoon een 10 pond opzetten, misschien net iets meer? Maar je merkt het zelf wel wanneer je er geld moet bijzetten.

Volgens mij zal dat paspoort geen probleem zijn maar daar weet ik niet genoeg van.
pi_88738064
Ik ben weleens met een ID naar Engeland gegaan die bij terugkomst nog maar een maand geldig was. Werd er wel op gewezen, maar ze deden niet moeilijk.
Tap tap tap
pi_88740066
Meestal moet je ID toch minimaal 3 maanden nog geldig zijn?
----
pi_88740220
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben weleens met een ID naar Engeland gegaan die bij terugkomst nog maar een maand geldig was. Werd er wel op gewezen, maar ze deden niet moeilijk.
Hmm oek t zou wel lullig zijn als hij er niet in komt
pi_88741972
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:32 schreef KingLysandus het volgende:
Meestal moet je ID toch minimaal 3 maanden nog geldig zijn?
Ik dacht één maand? Dan kun je het beter even opzoeken ja, of gewoon voor de zekerheid even verlengen.
Tap tap tap
pi_88779214
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik dacht één maand? Dan kun je het beter even opzoeken ja, of gewoon voor de zekerheid even verlengen.
Uk moet het geldig zijn, volgens mij geen minimale termijn.
All management is Strategic Management.
pi_88785766
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:45 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Uk moet het geldig zijn, volgens mij geen minimale termijn.
Dat weet je zeker?
pi_88788625
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:21 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Dat weet je zeker?
Moet toch altijd geldig zijn als je naar het buitenland gaat. :P

Oyster Card kun je ook alvast online bestellen.
----
pi_88789824
Vrijdag naar Londen voor het weekend, can't wait! :)
All management is Strategic Management.
pi_88810437
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:21 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Dat weet je zeker?
Bel gewoon even:
http://ukinnl.fco.gov.uk/(...)us/contact-consulate
Maar ik ben 90% zeker dat het geen probleem is.
pi_88812623
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:36 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Moet toch altijd geldig zijn als je naar het buitenland gaat. :P

Oyster Card kun je ook alvast online bestellen.
Ik bedoel natuurlijk of alleen geldigheid voldoet of dat er ook een minimale termijn is dat het paspoort nog geldig is..
pi_88813041
Volgens Zoover:

quote:
Reisdocumenten
Voor het reizen in Engeland heeft u een geldig reisdocument nodig. Dat betekent een geldig paspoort of Europese identiteitskaart. Het reisdocument moet geldig zijn tot de dag van uw thuiskomst.
Tap tap tap
pi_88817876
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:26 schreef CherryLips het volgende:
Volgens Zoover:

[..]

Top thanks!
  woensdag 17 november 2010 @ 14:19:23 #75
2735 Aarti
pi_88819356
Kent iemand hier een goeie site voor verhuur van appartementen in Londen? Ik ga met 11 personen naar londen, en we zouden het liefst 2 6 persoonsappt willen huren.
Kan niks gschikts op internet vinden..
pi_88894043
Ik ben zo slim geweest om een ticket te boeken met me voornaam en achternaam ipv met mn initialen en achternaam. Is dat een probleem bij ryanair?
pi_88898190
Ik snap niet dat als je zo'n vraag hebt dat je die dan hier post in plaats van even contact op te nemen met Ryanair?
pi_88898277
ik wel bellen naar Ryanair kost je 3 ton
pi_88899984
Als het maar de naam is die op je paspoort staat. Is dat niet zo, dan gaat het geld kosten om dat aan te passen.

Ook net weer terug van twee dagen Londen, zou gisteren al terugkomen maar dat werd een dag later omdat ik dinsdag een dag vast heb gezeten op Eindhoven Airport. :')
Maar er is een redelijke kans op een studentenkamer, naast station Tottenham Hale. Ik hoop dat het doorgaat.
pi_88903570
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:38 schreef Jabberwocky het volgende:
Als het maar de naam is die op je paspoort staat. Is dat niet zo, dan gaat het geld kosten om dat aan te passen.

Ook net weer terug van twee dagen Londen, zou gisteren al terugkomen maar dat werd een dag later omdat ik dinsdag een dag vast heb gezeten op Eindhoven Airport. :')
Maar er is een redelijke kans op een studentenkamer, naast station Tottenham Hale. Ik hoop dat het doorgaat.
Huh vastgezeten? why?:p
pi_88909931
Mist, er vloog een dag niks. Bijna alle vluchten vertrokken van een ander vliegveld waarna passagiers met de bus werden vervoerd, maar van twee vluchten was het toestel er al en die passagiers zaten dus fijn een dag op het vliegveld. Mijn vlucht naar Londen was een van die twee, best kut.
pi_88925230
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Mist, er vloog een dag niks. Bijna alle vluchten vertrokken van een ander vliegveld waarna passagiers met de bus werden vervoerd, maar van twee vluchten was het toestel er al en die passagiers zaten dus fijn een dag op het vliegveld. Mijn vlucht naar Londen was een van die twee, best kut.
Dat is zeker kut..
pi_88985731
Waar kan ik in Londen de wat meer rommelige marktjes etc. vinden? Brick Lane?
pi_89002830
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:09 schreef Arboxx het volgende:
Brixton Market, Camden Market, Broadway Market...
Brick Lane is niet echt een markt maar er staan daar ook wel enkele kraampjes tussen de winkels enzo.
pi_89004120
Januari voor de 4de keer richting deze geweldige stad.
Ik vroeg me alleen af, ik hoorde van een kennis dat er ergens een bierbrouwerij ligt die een bezoekje waard is. Maar ben de naam vergeten. Iemand een idee om welke brouwerij het zou gaan?
pi_89004570
Ik ken alleen Fuller's, hoewel je ongetwijfeld nog veel mee kleine brouwerijen hebt. Fullers is nog redelijk groot en ligt in West Londen.
  maandag 22 november 2010 @ 11:16:29 #87
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89006240
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:09 schreef Arboxx het volgende:

En Greenwich Market waar ook allemaal lieve onafhankelijke winkeltjes omheen zitten. ;)

En als je echt rommel wil hebben zijn er nog dozijnen lokale markten waar ze van alles en nog wat verkopen.
reset
  maandag 22 november 2010 @ 11:20:16 #88
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_89006351
Hallo,

2 vraagjes :Y :

1. We vliegen a.s. zondag en komen aan op Stansted. Daar zit een wisselbureau zag ik op de site van Stansted Airport. Verstandig om daar geld op te nemen / pinnen? Ik heb momenteel nog geen britse ponden in huis, maar twijfel of het verstandig is om ze niet al van te voren bij de lokale bank om de hoek hier vast te halen. :{ Tips? (ik heb zo het gevoel dat op Stansted geld pinnen het verstandigst is, maar is dat ook zo?) :?

2. Stansted Express kost (retourtje, 2 personen) 53,40 GBP. Is dat acceptabel? Ik las op de site van stanstedexpress.com dat dit de kosten zijn. Neem aan dat dat daar aan een loket te koop is?

Gr, alvast bedankt voor de reactie(s) :7
Ex nihilo nihil fit
pi_89006495
Op Stansted kun je gewoon kostenloos pinnen.

Goedkopere alternatieven voor Stansted Express zijn de Terravision bus, easybus of national express. Tickets zijn aan loketten te koop inderdaad.
  maandag 22 november 2010 @ 11:33:00 #90
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_89006767
Thanks voor je reactie.
Lijkt me ook het slimst om gewoon te pinnen op locatie ja.

Wat betreft het vervoer van ST naar Londen, de stansted express lijkt me toch wel het prettigst reizen, soepeler, sneller, en comfortabeler. Terravision bus of easybus is dan wel goedkoper, maar de reistijd? Hoeveel langer doe je er effectief over (inschatting, iemand :?)

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Op Stansted kun je gewoon kostenloos pinnen.

Goedkopere alternatieven voor Stansted Express zijn de Terravision bus, easybus of national express. Tickets zijn aan loketten te koop inderdaad.
Ex nihilo nihil fit
pi_89007062
Ik ben deze week met Terravision van Victoria naar Stansted gegaan, dat duurde ongeveer een uur. Liverpool Street zal ook wel rond die tijd zitten, misschien iets korter. Maar vertrek- en aankomsttijden staan op de websites van Terravision en National Express ook wel meen ik.

Het is gewoon een tourbus, en met een kwartier extra reistijd bespaar je best wat ponden. Maar ik weet niet hoe je in het budget zit en of dat wat uitmaakt of niet natuurlijk. :P
  maandag 22 november 2010 @ 11:46:17 #92
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_89007154
nee het budget voor dat stukje reizen doet er niet echt toe.
als het maar soepel, en zonder problemen verloopt.
ofwel - de trein is relaxeder dan een op en neer schuddende mercedes sprinter bus :P
anders gaat die zwangere vriendin van me ook nog eens een keer of 10 over d'r nek - geen zin in B-)
Ex nihilo nihil fit
  maandag 22 november 2010 @ 11:49:29 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89007236
quote:

[..]

Is london dungeon wat?
Ik ben afgelopen donderdag met mijn lief ( die woont in hertford dus aardig vlakbij ) naar zowel dungeon alswel sealife en in the eye of geweest.
Via website van the dungeons kun je combitickets pre-orderen :) betaalden iets van 40 pond per persoon.
Wij hebben dit allemaal in een dag gedaan en nog genoeg tijd over om e.e.a. van winkels etc te zien.

Ik vond de dungeons wel lachen, leuke interactie etc. , duurt ongeveer 1.5 uur

Sealife was groter dan de meeste sealifes zoals die van brighton en chessington etc. en the eye.. ik vond het dood eng ( hoogtevrees he.. ) , maar het ziet er wel tof uit :)
Het mooie is dat het nog allemaal aardig dichtbij elkaar ligt.

Wij zijn vanaf kings cross met de tube naar london bridge gegaan ( die je dus ook nog kunt bezichtigen ;) daar dungeons gedaan en vandaaruit diezelfde tube de jubilee line naar westminster halte, daaar stapje uit met aan je rechterhand de Big Ben en voor je neus the eye en Sealife er zo goed als naast..

Tickets bij de deur zijn vrij duur, geloof dungeon alleen 25 pond per persoon.. maar als je via een combi ticket doet is het wel goed betaalbaar en leuk om eens te doen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_89007239
Dan zou ik inderdaad maar gewoon de trein nemen. :7
pi_89007402
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef Drive-r het volgende:
Ik ken alleen Fuller's, hoewel je ongetwijfeld nog veel mee kleine brouwerijen hebt. Fullers is nog redelijk groot en ligt in West Londen.
Dat was hem ja, hij zei niet de naam Fullers maar Griffin Brewery. Merci! :)
pi_89032879
Zaterdag is het weer Very Important Pedestrians Day
pi_89058996
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:55 schreef Professional het volgende:

[..]

Dat was hem ja, hij zei niet de naam Fullers maar Griffin Brewery. Merci! :)
Je hebt ook Young's in Wandsworth

http://en.wikipedia.org/wiki/Young's_Brewery
pi_89060566
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:20 schreef zeebeschuit het volgende:
Zaterdag is het weer Very Important Pedestrians Day
Geen auto's in de bekende winkelstraten? Of is er nog iets speciaals dan?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89078033
Sitting: Eurostar heeft nu eindelijk WEL de optie 'any dutch station' op de site staan!
pi_89078468
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:47 schreef zeebeschuit het volgende:
Sitting: Eurostar heeft nu eindelijk WEL de optie 'any dutch station' op de site staan!
Ik zie hem zo 1,2,3 niet staan?

Anywayz, eurostar heeft de tickets aangepast. Normaliter had je altijd 2 tickets, 1tje voor Londen - Brussel en Brussel - Amsterdam met daaronder de tekst 'any dutch station'. Nu is dat dus 1 ticket met Londen - Brussel met daaronder 'to/from any dutch station'. Dit is dus ook geldig van Brussel zuid tot aan het 1e station in Nederland. Sommige conducteurs kunnen daar moeilijk over doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')