quote:Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef Amun-Ra het volgende:
Even een vraag he, ik zat net het oyster card & travel card gedeelte in de OP nog eens door te lezen, en vraag me nu dus af: als ik met een oyster card de gehele dag door Londen reis, (vooral zone 1 even voor het gemak) dan heb ik nadat ik voor 7.20 pond die dag "gereisd" heb, geen kosten meer? alles wat ik dus nog meer verbruik boven de 7.20 is dus gratis vervoer?
quote:
quote:Op maandag 8 november 2010 14:28 schreef CherryLips het volgende:
Jezus kost zo'n dagkaart tegenwoordig 7,20?
Ik ben lang niet meer in Londen geweest zie ik
Ja, 4 keer de dagkaart dus.quote:Op maandag 8 november 2010 15:24 schreef Vanky het volgende:
Nee, je zal niet gratis reizen!
Er gaat iedere keer iets van je kaartje af, als je onvoldoende geld op je kaart hebt gaat het poort niet open en kun je niet eens naar beneden!
Waarom denk je dat het gratis zou zijn?
Ik was 29 pond kwijt in 4 dagen aan metro vervoer.
Price Caps & Peak Travel Periodsquote:Op maandag 8 november 2010 15:24 schreef Vanky het volgende:
Nee, je zal niet gratis reizen!
Er gaat iedere keer iets van je kaartje af, als je onvoldoende geld op je kaart hebt gaat het poort niet open en kun je niet eens naar beneden!
Waarom denk je dat het gratis zou zijn?
Ik was 29 pond kwijt in 4 dagen aan metro vervoer.
Een vriendin van me zat toen vast in de trein en moest eruit gesleept wordenquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:35 schreef bloodymary het volgende:
Vorig jaar december zouden we ook vijf dagen naar Londen gaan, maar kwamen niet verder dan twee dagen Brussel, omdat de Eurostar niet reed. Kijken of het nu wel lukt, dit maal met het vliegtuig. Ook omdat de Eurostar twee keer zo duur is geworden (veel schade geleden zeker....).
Haha, ja zo las ik het eerst wel, dat je vriendin uit de trein gesleept moest worden. Maar wij hadden net een van de treinen daarna en die gingen dus niet. De volgende dag ook niet wegens hevige sneeuwval. Wel alles netjes vergoed gekregen, treinkaartjes, hotel in Londen, hotel en verblijf in Brussel, parkeergarage in Brussel. Dus we hebben toen nog een leuk gratis weekendje in Brussel gehad. En gaan nu Londen nog eens proberen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een vriendin van me zat toen vast in de trein en moest eruit gesleept wordenMaar ze kregen wel nieuwe kaartjes.
edit: de trein moest uit de tunnel gesleept worden, vriendin niet uit trein
Normaal gezien zal je ruim toekomen met dat bedrag, bij mij lukte het met een goeie 400 euro.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef waka-waka het volgende:
even een financieel vraagje
ik en mijn vriendin willen van 12 t/m 17 december naar londen gaan, dan hebben we omgerekend met de huidige koers rond 700 euro. Is dit genoeg om de 5 dagen normaal uit te kunnen houden.
daarmee bedoel ik dagje uit eten (niet te duur), madame tussaud, beetje shoppen enzo...
dan heb je zo'n 600 pond te besteden, meer dan 100 pond per dag. Ik neem aan dat de kosten voor het hotel hier niet bij in begrepen zitten. Ligt er geheel aan wat je precies doet. Als je gaat shoppen kan het snel gaan. Ongemerkt gaat het snel in London, niets is gratis of goedkoop. Maar denk dat je wel safe bent. Ik zou pas gaan shoppen op de laatste dag. Eerst leuke dingen doen en daarna kijken wat je over hebt om uit te geven tijdens shoppen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:30 schreef waka-waka het volgende:
even een financieel vraagje
ik en mijn vriendin willen van 12 t/m 17 december naar londen gaan, dan hebben we omgerekend met de huidige koers rond 700 euro. Is dit genoeg om de 5 dagen normaal uit te kunnen houden.
daarmee bedoel ik dagje uit eten (niet te duur), madame tussaud, beetje shoppen enzo...
Ik vond hem eigenlijk nog wel goed, moet ik zeggen. Hoewel er bij het voorprogramma wat Engelsen over de rooie gingen toen het over Maddy ging...quote:Op woensdag 10 november 2010 12:01 schreef Individual het volgende:
Jaren geleden heb ik Hans Teeuwen in het Engels gezien. In het NL vind ik sommige dingen van hem geniaal, maar in het Engels kwam het bij mij gewoon niet goed over. Teeuwen gebruikt de Nederlandsche taal erg goed, maar die kennis heeft ie gewoon niet in het Engels.
NL cabaret moet in NL blijven.
Heb 'm pas geleden gezien (en ook paar jaar geleden) en vond 'm wel stukken verbeterd inmiddels. Zeker ook vergeleken bij die engelse dvd die 'ie heeft uitgebracht. Hij weet nu wat beter te improviseren en ook de taal heeft 'ie wat beter onder de knie. Denk dat hij in begin toch vrij nerveus was en ook z'n kennis van de Engelse taal was nog niet super. Zal wel veel gestudeerd hebbenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:01 schreef Individual het volgende:
Jaren geleden heb ik Hans Teeuwen in het Engels gezien. In het NL vind ik sommige dingen van hem geniaal, maar in het Engels kwam het bij mij gewoon niet goed over. Teeuwen gebruikt de Nederlandsche taal erg goed, maar die kennis heeft ie gewoon niet in het Engels.
NL cabaret moet in NL blijven.
Engelsen kunnen ook niets 'grofs' hebben over bepaalde onderwerpenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vond hem eigenlijk nog wel goed, moet ik zeggen. Hoewel er bij het voorprogramma wat Engelsen over de rooie gingen toen het over Maddy ging...
Kijk eens een show van Jimmy Carr en zeg dat nog eens!quote:Op woensdag 10 november 2010 12:12 schreef zeebeschuit het volgende:
Engelsen kunnen ook niets 'grofs' hebben over bepaalde onderwerpen
Hier liepen echt mensen scheldend wegquote:Op woensdag 10 november 2010 12:12 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Engelsen kunnen ook niets 'grofs' hebben over bepaalde onderwerpen
Ga ik doenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Kijk eens een show van Jimmy Carr en zeg dat nog eens!
Geinig.quote:
weeh, hij loopt vast na iets meer dan 5 minutenquote:
Met mijn vriendin erop uit.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:45 schreef Aarti het volgende:
Wat doen de mannen hier in londen overdag voor leuks?
mijn man wil niet meer 3 uur buiten de Primark op me wachten. weet ook niet waarom nietquote:Op donderdag 11 november 2010 12:57 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Met mijn vriendin erop uit.
Jimmy Carr net voor kerst zal al wel maanden zijn uitverkocht.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:21 schreef KingLysandus het volgende:
Kaartjes voor Jimmy Carr 19 december zijn natuurlijk al uitverkocht.
Stuur hem de pub in. 's Lands wijs 's lands eer.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Aarti het volgende:
[..]
mijn man wil niet meer 3 uur buiten de Primark op me wachten. weet ook niet waarom niet
Je kan ook naar de Primark in Rotterdam ipv daar.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Aarti het volgende:
[..]
mijn man wil niet meer 3 uur buiten de Primark op me wachten. weet ook niet waarom niet
Vergeet de Monsoon niet!quote:Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Aarti het volgende:
[..]
Voetbal kijken? En anders gewoon de pub natuurlijk, da's cultuur.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:45 schreef Aarti het volgende:
Londen in januari7-10 januari met voornamelijk dames.
Er gaan ook mannen mee, die niet de hele tijd willen shoppen. Wat doen de mannen hier in londen overdag voor leuks?
Ja leuk, een weekend weg met je man. jij in de primark (en monsoon), hij in de pubquote:Op donderdag 11 november 2010 13:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Voetbal kijken? En anders gewoon de pub natuurlijk, da's cultuur.
Borough market is leuk, beetje rondkijken en snacken. Wandelingetje richting Tate Modern, langs de Thames en dan richting St. Paul's ofzo. London Dungeons is echt zo'n toeristen-attractie, ik ben niet echt het type dat ook naar Madame Tussaud ofzo heen wil.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:37 schreef Aarti het volgende:
[..]
Ja leuk, een weekend weg met je man. jij in de primark (en monsoon), hij in de pub
ik bedoelde meer dingen die we samen kunnen doen?
Is london dungeon wat?
Sommige pubs laten ook vrouwen toe.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:37 schreef Aarti het volgende:
waar is dat??quote:Op donderdag 11 november 2010 14:14 schreef CherryLips het volgende:
Ghost walkMaar dat is 's avonds.
quote:Op donderdag 11 november 2010 13:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Jimmy Carr net voor kerst zal al wel maanden zijn uitverkocht.
Dat was een paar jaar mijn vaste plek voor als ik een weekendje London deed, maar op een gegeven moment beviel het me niet meer: het werd strenger, minder gezellig en de laatste keer dat ik er was kreeg ik niet eens meer een handdoek; die moest ik kopen (want ik had er zelf geen bij me omdat ik gewend was er een te krijgen). Daarna ben ik overgestapt op hotels.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:30 schreef Vanky het volgende:
Uiteraard mag je dan ook niet het allerduurste hotel gaan nemen, ik heb geslapen in het Generator hostel in de wijk Bloomsbury.
Je leert er tevens ook andere mensen kennen.
En je hebt ook een Kulu Kulu in Covent Garden en bij South Ken tube, goeie toko's.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef Monopoly_Man het volgende:
Voor degene die hier naar sushi restaurants aan het vragen was: er zijn er honderden en veel daarvan zijn niet al te goed. Wat betreft de ketens... Yo Sushi is duur en de rijst is erg slecht; Wasabi is take-away, wel goed maar ik neem aan de je een restaurant wil. Samurai sushi is ook niks aan.
Nobu is natuurlijk de meest beroemde naam wat betreft sushi, maar erg duur. Akari in Islington vind ik geweldig - redelijke prijzen, goeie sushi, genoeg andere interessante dingen om te eten en vrij authentiek. Het enige nadeel is dat het in Islington is en niet helemaal het centrum, maar ook zeker niet ver weg.
http://www.squaremeal.co.uk/restaurants/london/view/99881/Akari
Asakusa in Camden is erg goedkoop en ook erg goed - erg Japan, weinig steef or wat dan ook, maar goede sushi.
Verder is Brewer Street een goede straat voor sushi in het centrum van Londen - Kulu Kulu bijvoorbeeld is erg goed.
Ik kijk ook vaker BBC dan naar Nederlandse zenders. Geweldig gewoon.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben altijd blij als hij bij QI zit
Als N1 bewoner moet ik daar toch op reageren. Islington is uitstekend te bereiken, snel en misschien wel leuker dan het standaard centrum. Inderdaad niet ver weg. Ikzelf ga liever hier uit dan rond Leicester Sq. of Covent Gardenquote:Op donderdag 11 november 2010 18:31 schreef Monopoly_Man het volgende:
Nobu is natuurlijk de meest beroemde naam wat betreft sushi, maar erg duur. Akari in Islington vind ik geweldig - redelijke prijzen, goeie sushi, genoeg andere interessante dingen om te eten en vrij authentiek. Het enige nadeel is dat het in Islington is en niet helemaal het centrum, maar ook zeker niet ver weg.
Ik vind Upper Street ook best leuk, en woon in de buurt ook (NW1). Veel toeristen zullen Islington niet kennen en het is misschien inderdaad wel leuk om daar een avondje uit te gaan.quote:Op zondag 14 november 2010 02:56 schreef Stuart het volgende:
[..]
Als N1 bewoner moet ik daar toch op reageren. Islington is uitstekend te bereiken, snel en misschien wel leuker dan het standaard centrum. Inderdaad niet ver weg. Ikzelf ga liever hier uit dan rond Leicester Sq. of Covent Garden![]()
Bijna alles is leuker dan Leicester Sq. of Covent Garden om uit te gaan. Dat is echt puur Essex en toeristen, hoewel dat voor een avondje wel grappig kan zijn. Het centrum heeft gewoon prima clubs (Mayfair/Soho), maar Old Street/Shoreditch is natuurlijk leuker! Alleen altijd zo'n takke end terug naar SW...quote:Op zondag 14 november 2010 02:56 schreef Stuart het volgende:
[..]
Als N1 bewoner moet ik daar toch op reageren. Islington is uitstekend te bereiken, snel en misschien wel leuker dan het standaard centrum. Inderdaad niet ver weg. Ikzelf ga liever hier uit dan rond Leicester Sq. of Covent Garden![]()
Mijn hotel zit om de hoek bij Victoria station, maar die bus doet er aardig lang over zeker? WEet iemand trouwens of de Vans store in Wesfield shopping centre de moeite waard is?quote:Op maandag 15 november 2010 09:48 schreef Jabberwocky het volgende:
Terravision bus stopt ook bij Victoria Station, dat is vlakbij Buckingham Palace. Taxi is wel duurder dan de trein.
Stansted Express en overstappen op Tottenham Hale (het station voor Liverpool Street), dan de Victoria Line naar Green Park of Victoria. Totale reisduur zal rond de 45-50 minuten liggen.quote:Op maandag 15 november 2010 09:35 schreef Bryan181 het volgende:
London-kenners.
Ik land aankomende zondag op Stansted met 3 anderen. Ons hotel zit vlakbij Buckingham Palace. Is de stansted express de beste optie of is een taxi qua prijs te vergelijken? En weet iemand wat het kost om een dag een abbonement te neme op een hop on hop off bus? thanks!
Thanks en het handigst is dan om bij aankomst een Oyster card aan te schaffen op t vliegveld? blijf er 2 dagen. Ik ga zondag en het paspoort van een vriend van mij verloopt 31 jan is dat een probleem?quote:Op maandag 15 november 2010 14:08 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Stansted Express en overstappen op Tottenham Hale (het station voor Liverpool Street), dan de Victoria Line naar Green Park of Victoria. Totale reisduur zal rond de 45-50 minuten liggen.
Taxi zal zeker niet goedkoper zijn.
Oyster card kun je denk ik wel kopen op Stansted Airport, eerlijkgezegd ben ik niet helemaal zeker. Anders zeker op Tottenham Hale, waar je hem voor het eerst nodig hebt. Voor twee dagen zou ik er gewoon een 10 pond opzetten, misschien net iets meer? Maar je merkt het zelf wel wanneer je er geld moet bijzetten.quote:Op maandag 15 november 2010 14:16 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Thanks en het handigst is dan om bij aankomst een Oyster card aan te schaffen op t vliegveld? blijf er 2 dagen. Ik ga zondag en het paspoort van een vriend van mij verloopt 31 jan is dat een probleem?
Hmm oek t zou wel lullig zijn als hij er niet in komtquote:Op maandag 15 november 2010 14:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben weleens met een ID naar Engeland gegaan die bij terugkomst nog maar een maand geldig was. Werd er wel op gewezen, maar ze deden niet moeilijk.
Ik dacht één maand? Dan kun je het beter even opzoeken ja, of gewoon voor de zekerheid even verlengen.quote:Op maandag 15 november 2010 15:32 schreef KingLysandus het volgende:
Meestal moet je ID toch minimaal 3 maanden nog geldig zijn?
Uk moet het geldig zijn, volgens mij geen minimale termijn.quote:Op maandag 15 november 2010 16:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht één maand? Dan kun je het beter even opzoeken ja, of gewoon voor de zekerheid even verlengen.
Dat weet je zeker?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:45 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Uk moet het geldig zijn, volgens mij geen minimale termijn.
Moet toch altijd geldig zijn als je naar het buitenland gaat.quote:
Bel gewoon even:quote:
Ik bedoel natuurlijk of alleen geldigheid voldoet of dat er ook een minimale termijn is dat het paspoort nog geldig is..quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:36 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Moet toch altijd geldig zijn als je naar het buitenland gaat.![]()
Oyster Card kun je ook alvast online bestellen.
quote:Reisdocumenten
Voor het reizen in Engeland heeft u een geldig reisdocument nodig. Dat betekent een geldig paspoort of Europese identiteitskaart. Het reisdocument moet geldig zijn tot de dag van uw thuiskomst.
Huh vastgezeten? why?:pquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:38 schreef Jabberwocky het volgende:
Als het maar de naam is die op je paspoort staat. Is dat niet zo, dan gaat het geld kosten om dat aan te passen.
Ook net weer terug van twee dagen Londen, zou gisteren al terugkomen maar dat werd een dag later omdat ik dinsdag een dag vast heb gezeten op Eindhoven Airport.![]()
Maar er is een redelijke kans op een studentenkamer, naast station Tottenham Hale. Ik hoop dat het doorgaat.
Dat is zeker kut..quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Mist, er vloog een dag niks. Bijna alle vluchten vertrokken van een ander vliegveld waarna passagiers met de bus werden vervoerd, maar van twee vluchten was het toestel er al en die passagiers zaten dus fijn een dag op het vliegveld. Mijn vlucht naar Londen was een van die twee, best kut.
Brixton Market, Camden Market, Broadway Market...quote:Op zondag 21 november 2010 20:09 schreef Arboxx het volgende:
Waar kan ik in Londen de wat meer rommelige marktjes etc. vinden? Brick Lane?
quote:Op zondag 21 november 2010 20:09 schreef Arboxx het volgende:
Waar kan ik in Londen de wat meer rommelige marktjes etc. vinden? Brick Lane?
quote:Op maandag 22 november 2010 11:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Op Stansted kun je gewoon kostenloos pinnen.
Goedkopere alternatieven voor Stansted Express zijn de Terravision bus, easybus of national express. Tickets zijn aan loketten te koop inderdaad.
Ik ben afgelopen donderdag met mijn lief ( die woont in hertford dus aardig vlakbij ) naar zowel dungeon alswel sealife en in the eye of geweest.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:37 schreef Aarti het volgende:
[..]
Ja leuk, een weekend weg met je man. jij in de primark (en monsoon), hij in de pub
Is london dungeon wat?
Dat was hem ja, hij zei niet de naam Fullers maar Griffin Brewery. Merci!quote:Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef Drive-r het volgende:
Ik ken alleen Fuller's, hoewel je ongetwijfeld nog veel mee kleine brouwerijen hebt. Fullers is nog redelijk groot en ligt in West Londen.
Je hebt ook Young's in Wandsworthquote:Op maandag 22 november 2010 11:55 schreef Professional het volgende:
[..]
Dat was hem ja, hij zei niet de naam Fullers maar Griffin Brewery. Merci!
Geen auto's in de bekende winkelstraten? Of is er nog iets speciaals dan?quote:Op maandag 22 november 2010 22:20 schreef zeebeschuit het volgende:
Zaterdag is het weer Very Important Pedestrians Day
Ik zie hem zo 1,2,3 niet staan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:47 schreef zeebeschuit het volgende:
Sitting: Eurostar heeft nu eindelijk WEL de optie 'any dutch station' op de site staan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |