Dat wordt gewoon leuk! Indd vrijdag de beste papierenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:03 schreef dimage het volgende:
hij blijft leuk voor morgen, maar vrijdag sta ik op de pier van holwerd, camera's mee en genieten maar
[ afbeelding ]
Golfhoogte voor de pier zal zo'n 2 a 3 meter zijn, mogelijk iets hoger. Maar het gaat nu vooral om de getij die een grote rol gaan spelen met de golfhoogte. Want met laag water kom je niet ver al krijg je wel een opstuwing maar de pier zal hier door echt niet onder water komen te staan. En dat is nu iets waar ik voor ga vrezen. Hoog water om half 1 in de nacht, en dan 12 uur later weer en dat is dus 1 uur in de middag.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:23 schreef aloa het volgende:
De golfhoogte valt nog mee. Bij een NW storm was het waarschijnlijk hoger geweest.
[ afbeelding ]
Bedenk wel dat de EC altijd iets te weinig wind geeft. De vele hoge members bevestigen dus het beeld dat GFS schetst. Of het een 10 Bft wordt blijft natuurlijk afwachten.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:23 schreef IkWilbert het volgende:
GFS is veel heftiger qua wind dan Hirlam en ECMWF...
post je de foto's ?quote:Op woensdag 10 november 2010 12:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon leuk! Indd vrijdag de beste papierenik zal mijn spul ook mee nemen
![]()
[..]
Golfhoogte voor de pier zal zo'n 2 a 3 meter zijn, mogelijk iets hoger. Maar het gaat nu vooral om de getij die een grote rol gaan spelen met de golfhoogte. Want met laag water kom je niet ver al krijg je wel een opstuwing maar de pier zal hier door echt niet onder water komen te staan. En dat is nu iets waar ik voor ga vrezen. Hoog water om half 1 in de nacht, en dan 12 uur later weer en dat is dus 1 uur in de middag.
Hij staat er nog net niet op maar ik hou het voor nu nog wel even in de gaten hoe en wat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maar je moet wel toegeven dat GFS regelmatig aan de overdrijvende kant zit. De isobaren liggen niet zo dicht bijelkaar die een 10Bft toestaat, kwa rukwinden wel. Ik blijf uitgaan van 8 en later even een volle 9Bft op de wadden en het nw van noord-hollandquote:Op woensdag 10 november 2010 12:26 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Bedenk wel dat de EC altijd iets te weinig wind geeft. De vele hoge members bevestigen dus het beeld dat GFS schetst. Of het een 10 Bft wordt blijft natuurlijk afwachten.
quote:Volle storm
Gisteren heb ik storm aangekondigd voor morgen en vrijdag. Gezien de laatste weerkaarten ga ik er vanuit dat wij inderdaad te maken krijgen met een volle storm. Dit geldt voor de kustgebieden en het waddengebied. Donderdagmiddag en in het eerste deel van de avond uit zuid tot zuidwest. In de nacht van donderdag op vrijdag en vrijdag overdag een volle kracht 9 uit west tot zuidwest. Er zijn zeer zware windstoten mogelijk tot 110 km/u.
Voor landinwaarts betekent het een harde tot stormachtige wind met soms zware windstoten. Ik kom dan ook met een waarschuwing voor een ieder op het water, maar natuurlijk ook voor het verkeer.
hoe wordt het barbeque weer? piet paulusmaquote:Op woensdag 10 november 2010 13:09 schreef aloa het volgende:
Piet Paulusma heeft het over volle storm met windstoten tot 110 km/uur.
[..]
Erger nog, sneeuw verpest het schaatsijs. Ik hoop dat alle sneeuw dit jaar heel ver weg blijft.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:57 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja boeiend dat er 20 mensen doodgaan in een slippartij als jij maar met je domme hoofd naar een stapel sneeuw kunt kijken he!
.
Dat teletekst klopt echt niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:27 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is nog wel een vrij genuanceerd bericht hoor. Maar het is nog allemaal koffiedik kijken tot het moment dat het daadwerkelijk waait.
Teletekst spreekt trouwens over een windkracht 4 morgen en vrijdag![]()
Gekken daar.....
Ja, weeronline spreekt de nacht van donderdag op vrijdag van een 5 Bft in de hoek van Hollandquote:Op woensdag 10 november 2010 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat teletekst klopt echt niet.
Dat doet weeronline toch?
Gerrit Hiemstra is eigenaar van weeronline lees ik net. Erwin Kroll werkt dan gewoon voor de NOSquote:Op woensdag 10 november 2010 18:48 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja, weeronline spreekt de nacht van donderdag op vrijdag van een 5 Bft in de hoek van Holland![]()
Ik snap niet dat dat bedrijf nog bestaat....
Dat staat toch in het bericht?quote:Op woensdag 10 november 2010 19:29 schreef braddofiel het volgende:
En wanneer komt nou echt de volle laag?
Want ik woon dus aan de kust en ik ga altijd met de fiets..
Zet wel even de bron er bij.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:30 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat staat toch in het bericht?
Vrijdagnachtquote:Op woensdag 10 november 2010 19:29 schreef braddofiel het volgende:
En wanneer komt nou echt de volle laag?
Want ik woon dus aan de kust en ik ga altijd met de fiets..
Het kaartje zegt toch al direct dat het om de BOV verwachting gaat ^^quote:Op woensdag 10 november 2010 19:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zet wel even de bron er bij.
De duitsers, volgens mij geven die bijna alle lagerukgebieden een naamquote:Op woensdag 10 november 2010 21:16 schreef Fredo55 het volgende:
Oh, het beest heeft ook een naam!![]()
Wie bepaald dat eigenlijk?
Volgens de VID vrijwel geen spits vrijdagmorgen.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:47 schreef aloa het volgende:
Het wordt denk ik een leuke ochtendspits vrijdag.
Morgenavond inderdaad een zeer zware spits...wind en regen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Volgens de VID vrijwel geen spits vrijdagmorgen.
Morgenavond een zeer zware spits,morgenochtend een zware spits.
http://www.vid.nl/Prognose/show
Als je aan de kust woont wens ik je succes.....quote:Op woensdag 10 november 2010 23:31 schreef Caesu het volgende:
ik moet wel post bezorgen vrijdagochtend dus ik hoop dat het meevalt dan.
Ik woon in een gemeente aan de kustquote:Op woensdag 10 november 2010 23:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Als je aan de kust woont wens ik je succes.....
Als je meer in het binnenland woont moet het te doen zijn
Indd succes en zorgen dat je je post niet verliestquote:Op woensdag 10 november 2010 23:38 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Ik woon in een gemeente aan de kust
Danku.
apart genoeg is ie beter voor hierquote:Op woensdag 10 november 2010 23:13 schreef Fredo55 het volgende:
De laatste kaart is iets minder heftig:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |