Nee, ik doe het met de hand. Maar het deeg was geloof ik iets te stug, ging ik het écht uitrekken dan begon het toch wat te scheuren. En die kruiden? Da's alleen wat gedroogde basilicum, veel smaak krijg je daar niet van.quote:Op maandag 27 december 2010 19:50 schreef Zoheetik het volgende:
Zie ik het goed dat je de bodem hebt uitgerold (met een deegroller of iets anders ronds)? Daardoor druk je alle lucht eruit wat de rand anders zo mooi luchtig zou maken. Nu is je rand platter. Ook is het gemakkelijker om met je handen een mooie ronde pizza te vormen.
De eerste langwerpige pizza ziet er beter uit vind ik!
(Bij beide wel erg veel kruiden, maar dat is smaak.. en als jij dat lekker vindt, niks mis mee natuurlijk, maar nodig is 't niet).
't is een beetje 50/50, meeste kaas direct op de saus, dan de ingrediënten en dan nog een wat kaas. Maar daar kan ik op letten idd.quote:Op maandag 27 december 2010 22:35 schreef Terpentin07 het volgende:
De eerste pizza ziet er lekker uit zeg, alleen een tip kan ik je geven, leg de ingrediënten op de kaas en niet eronder. Dan worden ze namelijk beter gaar.
Meer welk typequote:Op dinsdag 28 december 2010 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
Ik gebruikte trouwens Tarwebloem, is dat good enough?
Geen idee, zo'n 2kg zak van de Boni. Enige wat ze daar hadden (op patenbloem e.d. na)quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Meer welk typeHet is niet allesbepalend maar het juiste type maakt het wel makkelijker.
Pics!quote:Op zondag 2 januari 2011 19:25 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Er staat nu een pizza in de oven.
Hopelijk bijna klaar want ik heb trek!
Dat is helemaal niet zo'n gekke vraag; Het recept in de OP is niet helemaal compleet. Zo is die suiker onzin trouwens. Tijdens het rijzen fermenteert de gist de complexe suikers in de bloem, wat zorgt voor smaak en CO2, die gevangen wordt door de in het deeg ontstane glutennetwerk. Wat je dus moet doen na die eerste rijs, of na een nacht in de koelkast,quote:Op zondag 2 januari 2011 19:11 schreef Naamah het volgende:
Ben deeg aan het maken volgens het recept in de OP. Heb het deeg netjes twee uur laten rijzen en daarna de lucht eruit gedrukt en het nog even doorgekneed. En nu heeft het dus zo ongeveer weer het volume wat het voor het rijzen hadKlopt dat? Zo ja, wat is dan het nut van rijzen (oprechte vraag, al komt het misschien een beetje kooknoobish over
).
Deeg ligt nu overigens in twee bolletjes in zakjes in de koelkast en wordt morgen verhuisd naar de vriezer om er hopelijk eind van de week pizza's van te gaan maken!
Ja had ik willen doen, maar helaas batterij van de camera leeg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |