Nee, dat weet ik eerlijk gezegd nietquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:23 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
"'moet je niet letterlijk nemen boehoe"
cut the crap we weten beiden dondersgoed dat god niet bestaat.
check http://youtube.com/watch?v=LzqsvOtp2A4quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik eerlijk gezegd niet
persoonlijk vind ik Gen. 2:18-23 beter...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het onderwerp gaat over de testikels van Adam, niet over de lul van God!
Gen 1:27: En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.
God schiep de mens en daarna de vrouw....quote:18 God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. 19 Toen vormde hij uit aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten. 20 De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen helper die bij hem paste. 21 Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit:
‘Eindelijk een gelijk aan mij,
mijn eigen gebeente,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw,
Wat moest-ie daarmee voordat er een vrouw was? Hij kon zich toch nog niet voortplanten?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
waarom zou Adam geen testikels gehad hebben?
hij koos een bepaalde methode ja... maar vooralsnog is er verder niemand geweest die uit een rib een vrouw kon knutselen. Doet ie niet slechtquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
God is almachtig, maar om een vrouw te maken had-ie eerst een rib van Adam nodig. Hmmm...
[..]
Waarom is wel of niet kunnen voortplanten van belang voor het hebben van testikelsquote:Wat moest-ie daarmee voordat er een vrouw was? Hij kon zich toch nog niet voortplanten?
In 1 keer alle sterren maken, maar een rib nodig hebben voor Eva en een beetje modder voor Adam.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:13 schreef teamlead het volgende:
hij koos een bepaalde methode ja... maar vooralsnog is er verder niemand geweest die uit een rib een vrouw kon knutselen. Doet ie niet slecht
Omdat ze die later wel nodig hebben. Bij Adam was er bij zijn schepping nog geen sprake van dat er later ook een vrouw zou komen, dat bedacht God zich later pas ("Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past").quote:Waarom is wel of niet kunnen voortplanten van belang voor het hebben van testikelsAls dat een criterium is, kun je bij alle pasgeboren kinderen de ballen ook wel afhakken...
tsjonge jonge jonge....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Waarom is wel of niet kunnen voortplanten van belang voor het hebben van testikelsAls dat een criterium is, kun je bij alle pasgeboren kinderen de ballen ook wel afhakken...
Of Adam had dan een hele grote, of iets ging fout in de vertaling Appel - Eikel..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:18 schreef Aasgier het volgende:
Wat denk je dat het verboden vrucht dan wel niet was?
Stoute Eva zag dat de vrucht verukkelijk eruit zag en nam het in haar mond..
Als man zijnde kan je op dat moment weinig weerstand tonen.
Wij mannen lopen nog steeds met een rib minder: baculum.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:33 schreef Schonedal het volgende:
Toch wel een vreemde zaak dat scheppen van Eva uit een rib van Adam.
Het moet dan wel zo`n beetje de eerste genetische manipulatie zijn geweest.
Heeft Adam dan voor de rest van zijn leven met een rib minder hebben rondgelopen?
Hoe kom je tot die conclusie dan? Daar is echt in de verste verte geen aanleiding voor. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je daar uberhaupt iets zinnigs over kan zeggen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:41 schreef Ssytse het volgende:
Je kan er rustig vanuit gaan dat Adam toen al testikels had, hoewel dat nergens in de Bijbel staat.
Ja maar dat is nogal een multi interpretabele uitspraak he. Ik snap dat je die in jouw straatje interpreteert maar het is zo'n weinigzeggend zinnetje dat ik hem net zoe goed in mijn straatje kan laten passen.quote:Toen God de mens schiep zag Hij dat het goed was.
Ik snap hier echt niks van. Jezus werd in zijn rib geprikt om te kijken of hij al dood was en dat bewijst dat de vrouw uit een rib gemaakt is?quote:Dat God de vrouw uit een rib schiep wijst al op de kruisiging van Jezus Christus: Hij is toen verwond aan zijn zij (rib) door een speer om te kijken of Hij al dood was.
Dit zegt ook, dat God bij de schepping al vooruit keek naar Jezus Christus en zijn werk op Golgotha (kruisiging).
Waarom vind je het beter dat hij eerst de man en daarna de vrouw geschapen zou hebben?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik Gen. 2:18-23 beter...
[..]
God schiep de mens en daarna de vrouw....
waarom zou Adam geen testikels gehad hebben? God schiep de mens en zag dat het goed was.. .
Er zijn verschillende dingen in Genesis die al op Jezus Christus wijzen:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:54 schreef Modus het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie dan? Daar is echt in de verste verte geen aanleiding voor. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je daar uberhaupt iets zinnigs over kan zeggen.
[..]
Ja maar dat is nogal een multi interpretabele uitspraak he. Ik snap dat je die in jouw straatje interpreteert maar het is zo'n weinigzeggend zinnetje dat ik hem net zoe goed in mijn straatje kan laten passen.
[..]
Ik snap hier echt niks van. Jezus werd in zijn rib geprikt om te kijken of hij al dood was en dat bewijst dat de vrouw uit een rib gemaakt is?
Sowieso, denk je nou echt oprecht dat een vrouw uit een rib gemaakt is? Als je in zulke dingen gaat geloven, is het einde toch volkomen zoek? Dan kan je toch werkelijk álles claimen?
In Genesis 3:16b staatquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom vind je het beter dat hij eerst de man en daarna de vrouw geschapen zou hebben?
Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de gelijktijdige schepping: daarin zijn man en vrouw ook meteen vanaf het begin al gelijkwaardig en kunnen ze zich, net als de dieren, ook meteen gewoon voortplanten.
En bovendien betekent het, dat god zowel mannelijk als vrouwelijk is. Immers: Naar zijn beeld en gelijkenis.
De eerste vrouw heette volgens de overlevering trouwens Lilith en kon, naar men zegt, heel goed voor zichzelf opkomen. Adam kon daar niet goed tegen en uiteindelijk heeft Lilith hem verlaten en is naar de Sinaï vertrokken. Zodat god dan maar Eva schiep.
Er is een leuk boek van John Erskine: Adam, Lilith en Eva. Ik heb een uitgave van 1936, van Uitgeverij Contact, maar volgens mij is er wel een nieuwere druk.
Het is dus eigenlijk niet meer dan logisch dat de man eerst kwam en daarna de vrouwquote:Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’
Joden denken daar (uiteraard) anders over… ik vind dat zo'n lezing altijd heel erg een voorbeeld is waarbij Christenen iets in de tekst leggen wat er zeker niet voor iedereen uit te halen is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:11 schreef Ssytse het volgende:
Er zijn verschillende dingen in Genesis die al op Jezus Christus wijzen:
Het grappige is dat ze in Genesis 1 gelijktijdig gemaakt worden. Pas in Genesis 2 komt de man eerst. Dan komen na de man alle dieren, en dan komt de vrouw nog eens.quote:Ja, ik geloof dat de vrouw uit de man is gemaakt
Maar dat is pas na de val. Dan verandert er wel meer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:16 schreef Ssytse het volgende:
[..]
In Genesis 3:16b staat
[..]
Het is dus eigenlijk niet meer dan logisch dat de man eerst kwam en daarna de vrouw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |