En naar wat ik heb begrepen klopt die negen procent ook niet helemaal aangezien een grote groep werklozen simpelweg niet wordt meegeteld. Hoe dat precies in elkaar steekt zal ik effe op moeten zoeken, maar heb het in ieder geval gehoord/gelezen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:01 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb het gister al elders op het forum gepost:
Werkloosheid Nederland = 5.4% + 2.7% (WAO) = 8.1% (CBS)
Werkloosheid Amerika = 9.0%
Ik las er ook iets over dat je een 0.5% erbij op moest tellen. Las dat op sargasso, maar kan de pagina zo niet meer vinden. Oja, vanwege de gevangenen. In Nederland mag je er dus ook 'iets' bij optellen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En naar wat ik heb begrepen klopt die negen procent ook niet helemaal aangezien een grote groep werklozen simpelweg niet wordt meegeteld. Hoe dat precies in elkaar steekt zal ik effe op moeten zoeken, maar heb het in ieder geval gehoord/gelezen.
Nee, daar ging het niet om. Zal het effe moeten opzoeken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik las er ook iets over dat je een 0.5% erbij op moest tellen. Las dat op sargasso, maar kan de pagina zo niet meer vinden. Oja, vanwege de gevangenen. In Nederland mag je er dus ook 'iets' bij optellen.
Die hoogleraar weet wellicht niks van het OV, de zorg, milieu en natuur enz.quote:Op zondag 7 november 2010 14:24 schreef Brighter131 het volgende:
Ik voel mij als burger benadeeld door het feit dat mijn overheid een stem van een persoon zonder politiek besef even hoog waardeerd als een stem van een hoogleraar politicologie.
Ergens denk ik er bijna ook zo over, bijna...quote:Persoonlijk zou ik plijten voor een verplichte cursus politiek besef, met toetsing, alvorens iemand zijn kiesrecht verwerft. Het principe van kiesrecht voor iedereen is even gedateerd en inefficient als dat van verworven adelijkheid of bestuurlijke macht door afkomst.
Ze geven in Amerika minder uit aan zorgverzekeringen? Waarom is het dan en stuk groter deel van hun GDP?quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Een Amerikaan verdient ongeveer 9000 dollar per jaar meer, dat zijn cijfers die mij bekend zijn. Daarnaast is Amerika ook iets goedkoper, en zijn de belasting lager. De BBP per capita zijn ook in bruto weergeven, waardoor het netto verschil nog groter is. Daarnaast is een Amerikaan gemiddeld 5000 dollar per jaar kwijt aan zorgverzekeringen, terwijl dat in Nederland zo'n 7500 dollar is. Een Amerikaan is veel welvarender, maar dat ter zijde.
Jij vind het een goede zaak dat sommige mensen de ballen verstand hebben van politiek en toch kunnen stemmen?quote:Op zondag 7 november 2010 14:25 schreef draaijer het volgende:
Dat het verschil er is, noem ik democratie.
Ik baal als een stekker dat er PVV stemmers alsmede linkse rukkers zijn. Maar als je liberaal wilt stemmen, ben je in ieder geval in de minderheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |