abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88431461
En dit is waarom we dat niet willen geloven:
http://meta-religion.com/(...)by_low_frequency.htm

Uw mening, oh internet?
  zondag 7 november 2010 @ 15:14:43 #2
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_88434076
wetenschappelijk gezien bestaan spoken niet, en de wetenschap heeft de wereld, aangezien god alleen maar kan ruften en darwin tha bomb is
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_88437425
In de aanname dat het gebrek aan reacties betekend dat het artikel te lang is, geef ik hier een korte samenvatting :

Geluidsgolven met een hele lage frequentie, niet bewust merkbaar voor mensen, zorgen bij een groot deel van proefpersonen voor acute en in sommige gevallen extreme gevoelens van angst, paniek, en onveiligheid. Deze geluidsgolven worden in sommige gevallen natuurlijk opgewekt door vormen van gebouwen (in het bijzonder kerkers en andere gebouwen die hier geschikt voor zijn).

Ook zorgen deze frequenties in sommige (en bij specifieke frequenties veel) gevallen voor visuele effecten, in het specifiek vage schaduwen aan de zijkanten van het gezichtsveld.

Deze effecten zijn met speciale apparatuur gereproduceerd, en zorgen voor dezelfde gevoelens die met aanwezigheid van "geesten" geassocieerd worden.

Ook hebben deze wetenschappers beroemde plaatsen die met geesten geassocieerd worden bezocht, en zijn er in veel gevallen achter gekomen dat deze lage frequenties daar gemeten kunnen worden.

Dit zou het idee van geesten verklaren, en als zodanig betekenen dat een geest in veel gevallen verklaard kan worden door een trillende airco.

Met andere woorden. Spoken bestaan niet.
pi_88440712
Ik vind het een beetje een vreemde vergezochte verklaring.
  zondag 7 november 2010 @ 20:10:12 #5
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_88444533
brighter maakt geen makkelijke topics of topicreacties ;)
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_88461657
had er idd laatst wat over gelezen.. lijkt me nog een redelijk overtuigende verklaring. hoe dit evolutionair gekomen is? ik geloof dat dingen als aardbevingen en vulkanen ook met zulk laag-frequent geluid gepaard gaan.

het is in elk geval wat mij betreft een betere verklaring dan "there be ghosts" :P
  maandag 8 november 2010 @ 09:57:17 #7
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88464092
Liefde bestaat dus ook niet. je kunt het niet (direct) zien alleen voelen;)
Be dance |Be real| Be You
  maandag 8 november 2010 @ 11:00:58 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88465841
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:40 schreef Brighter131 het volgende:

Er zitten nogal wat aannames en onzekerheden anders in je verhaal die je conclusie niet zo sterk maken als je hem stelt.

Overigens zegt het feitelijk niet anders " we zijn in staat om je een onveilig gevoel te geven wat kennelijk lijkt op de verhalen die mensen ook geven bij geesten voelen" (niet eens verschijningen dus)

Nee, nice try.
The truth was in here.
pi_88466364
quote:

Dit zou het idee van geesten verklaren, en als zodanig betekenen dat een geest in veel gevallen verklaard kan worden door een trillende airco.

Heel verhaal... dit zou het idee van geesten kunnen verklaren,.... m.a.w. spoken bestaan niet.

Lijkt me ook nogal een kort door de bocht conclusie.
pi_88466619
En wat veroorzaakt een orb dan? Die door mij, mn hond en mn man word waargenomen?
Ook door ultra sound? Ik dacht t niet
pi_88466713
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:27 schreef mousy31 het volgende:
En wat veroorzaakt een orb dan? Die door mij, mn hond en mn man word waargenomen?
Ook door ultra sound? Ik dacht t niet
:?
  maandag 8 november 2010 @ 22:07:05 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_88493484
Klinkt interessant, zijn er ook mp3tjes te vinden met die lage frequentie geluidsgolven? Ik wil het thuis wel ff uitproberen of ik kippevel en gevoel dat ik bekeken word en andere zaken krijg als ik het opzet.
pi_88494420
quote:
In de aanname dat het gebrek aan reacties betekend dat het artikel te lang is, geef ik hier een korte samenvatting :

Geluidsgolven met een hele lage frequentie, niet bewust merkbaar voor mensen, zorgen bij een groot deel van proefpersonen voor acute en in sommige gevallen extreme gevoelens van angst, paniek, en onveiligheid. Deze geluidsgolven worden in sommige gevallen natuurlijk opgewekt door vormen van gebouwen (in het bijzonder kerkers en andere gebouwen die hier geschikt voor zijn).

Ook zorgen deze frequenties in sommige (en bij specifieke frequenties veel) gevallen voor visuele effecten, in het specifiek vage schaduwen aan de zijkanten van het gezichtsveld.

Deze effecten zijn met speciale apparatuur gereproduceerd, en zorgen voor dezelfde gevoelens die met aanwezigheid van "geesten" geassocieerd worden.

Ook hebben deze wetenschappers beroemde plaatsen die met geesten geassocieerd worden bezocht, en zijn er in veel gevallen achter gekomen dat deze lage frequenties daar gemeten kunnen worden.

Check dit :)
Lambo of Rekt
  dinsdag 9 november 2010 @ 06:10:50 #14
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88503438
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:57 schreef Loodje het volgende:
Liefde bestaat dus ook niet. je kunt het niet (direct) zien alleen voelen;)
Correct, liefde bestaat niet. Heel goed opgemerkt.
De affiniteit die wij voelen voor een ander is te wijten aan hormonen en andere fysiologische veranderingen in je lichaam en hersenen. Evolutionair gezien is dit voordelig, want door monogamie zijn de overlevingskansen van het kind groter (een vader die jaagt terwijl de moeder borstvoeding geeft).
Natuurlijk noemen we dit fenomeen liever 'liefde', maar dat is verder niets bovennatuurlijks.
This isn't even my final form.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:11:13 #15
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_88506247
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 06:10 schreef Levolution het volgende:
De affiniteit die wij voelen voor een ander is te wijten aan hormonen en andere fysiologische veranderingen in je lichaam en hersenen. Evolutionair gezien is dit voordelig, want door monogamie zijn de overlevingskansen van het kind groter (een vader die jaagt terwijl de moeder borstvoeding geeft).
Natuurlijk noemen we dit fenomeen liever 'liefde', maar dat is verder niets bovennatuurlijks.
Je hebt alleen deels gelijk.
Er is wel degelijk meer aan de hand dan alleen de chemische reacties binnen in het lichaam.
"Liefde" is een soort energie dat ons allen verbind op een hoger nivo en kijkt niet naar evolutionair belang, daar het niet kijkt naar geslacht noch ras.
Persoonlijk heb ik meer affiniteit met dieren dan mensen en eentje in het bijzonder.
Deze verbintenis in kwestie gaat ver boven de chemische en fysiologische veranderingen in het lichaam en de hersennen. En niemand gaat het mij anders vertellen.
pi_88507322
quote:

[..]

Misschien ontstaat de aanmaak van al die hormonen juist wel door die onzichtbare kracht die liefde heet ipv andersom?
pi_88508096
Heel interessant topic :) Wellicht een aardige doorbraak dat veel mensen van onterechte accute angstgevoelens kan verhelpen. Zeker een stap in de goede richting en een goede dienst om angstige mensen te helpen. Ik support dit onderzoek wel :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:43:40 #18
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88509156
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:47 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Misschien ontstaat de aanmaak van al die hormonen juist wel door die onzichtbare kracht die liefde heet ipv andersom?
Misschien, misschien. Het is goed om hypotheses te stellen en kritisch te zijn, maar sommige dingen liggen zwart op wit op tafel. Het enige wat je zelf nog hoeft te doen is de papieren op deze tafel doorspitten.

En niet hypotheses proberen te stellen die allang ontkracht zijn, terwijl je had kunnen weten dat ze ontkracht zijn als je je huiswerk had gedaan.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:49:09 #19
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88509367
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:11 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Je hebt alleen deels gelijk.
Er is wel degelijk meer aan de hand dan alleen de chemische reacties binnen in het lichaam.
"Liefde" is een soort energie dat ons allen verbind op een hoger nivo en kijkt niet naar evolutionair belang, daar het niet kijkt naar geslacht noch ras.
Persoonlijk heb ik meer affiniteit met dieren dan mensen en eentje in het bijzonder.
Deze verbintenis in kwestie gaat ver boven de chemische en fysiologische veranderingen in het lichaam en de hersennen. En niemand gaat het mij anders vertellen.
En hoe weet jij dat liefde een soort energie is? Hoe kun jij aantonen dat er een verbintenis op hoger niveau is?
Ik weet dat spirituele zaken niet aangetoond kunnen worden (immers, je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat als het simpelweg niet bestaat), maar zijn er gegronde redenen om in deze hogere machten te geloven?
Hoe weet jij dat de affiniteit voor dat ene dier niet puur chemisch is? Heb je in je cellen gekeken tijdens het uitoefenen van je liefde jegens het dier? Ik weet dat 'liefde' een mooi gevoel is. Ik kan me ook sterk binden aan huisdieren. Maar omdat dit naar jouw gevoel 'bovennatuurlijk' en 'onverklaarbaar' aanvoelt, is dat niet per definitie zo. Ons gevoel leidt ons wel vaker om de tuin.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:50:28 #20
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_88509420
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:27 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind het een beetje een vreemde vergezochte verklaring.
hoe ironisch :D
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_88510222
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:50 schreef Hanoying het volgende:

[..]

hoe ironisch :D
yeah want geluidstrillingen die nonstop plaatsvinden en gemeten kan worden is natuurlijk veel vergezochter dan een overleden geest die orbs poept en in je huis rondvliegt met als doel om mensen te klieren en om ze bang te maken door een kudde schaduwen op ze af te sturen :P
pi_88511418
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Levolution het volgende:

[..]

Misschien, misschien. Het is goed om hypotheses te stellen en kritisch te zijn, maar sommige dingen liggen zwart op wit op tafel. Het enige wat je zelf nog hoeft te doen is de papieren op deze tafel doorspitten.

En niet hypotheses proberen te stellen die allang ontkracht zijn, terwijl je had kunnen weten dat ze ontkracht zijn als je je huiswerk had gedaan.
Ik denk toch dat dat nogal allemaal meer op mening en geloof gebaseerd is dan op keihard waterdicht bewijs. Ik geloof wel in "hogere" zaken, jij blijkbaar niet. Maar om te stellen dat dingen dan zwart wit op tafel liggen vind ik zelf een vrij voorbarige conclusie. Als iets niet bewezen kan worden gaan sceptici er automatisch van uit dat het "ontkracht" is, terwijl het noch bewezen noch ontkracht is.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:01:58 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_88511993
Conclusie is te kort door de bocht.

Er is geen enkele zinnige reden om aan te nemen dat geesten bestaan.
Maar da's geen onomstotelijk bewijs dat ze niet bestaan.
zzz
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:06:22 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:08:52 #25
31101 _Led_
pi_88512234
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar hep er nog iemand een mp3 met die lage frequentie tonen om het uit te testen?
Zorg eerst maar eens dat je speakers hebt die 't aankunnen.
zzz
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:47:21 #26
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88513789
quote:

[..]

Ik had het er niet over dat het iets bovennatuurlijks is.

Mijn punt:
Mensen ervaren liefde, wij noemen dit zo. Wij erkennen het dus ook, ookal is liefde alleen indirect te zien bij personen bijvoorbeeld humeur, ogen, uitstraling e.d.

Geesten worden gevoeld/gezien. Veel mensen kunnen dit niet zien, anderen ervaren deze wel.
Geesten worden door deze maatschappij niet erkent. In GB, Afrika en Aziatische landen echter wel.
Wil niet zeggen dat de ervaring er niet is cq dat geesten niet bestaan.
In deze maatschappij geloven mensen niet in geesten, maar ook veel mensen geloven niet in liefde. Dat wil dus niet zeggen dat het er niet is. Het is perceptie. En wat is dan de werkelijkheid?
pi_88513930
Ik had gelezen dat de regisseur van de film Irreversible bij de opening van zijn film ook hele lage tonen had gebruikt om de kijker alvast een onbehaaglijk gevoel te geven. Ik weet niet of het waar is. Ik kreeg wel een onbehaaglijk gevoel, maar dat kwam sowieso omdat ik al wist dat er hele nare scenes in de film zouden zitten, en de beelden in die club waren ook al niet erg fris.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:56:53 #28
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88514179
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:50 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik had gelezen dat de regisseur van de film Irreversible bij de opening van zijn film ook hele lage tonen had gebruikt om de kijker alvast een onbehaaglijk gevoel te geven. Ik weet niet of het waar is. Ik kreeg wel een onbehaaglijk gevoel, maar dat kwam sowieso omdat ik al wist dat er hele nare scenes in de film zouden zitten, en de beelden in die club waren ook al niet erg fris.
:Y
Dat kan heel goed, muziek kan enorm de sfeer bepalen en je emoties controleren.
Beetje vreemde vergelijking maar: Tijdens een begrafenis worden liedjes gedraaid waar iemand persoonlijk veel van hield. Als je deze liedjes tijdens je werk/studio op de radio hoort dan kun je daar misschien wel een fijn gevoel van krijgen, tijdens de begrafenis haalt het emoties naar boven over die persoon.

Daarnaast geven bepaalde tonen idd een naar gevoel in je maag/lichaam.
De juiste muziek is voor de film bepalend voor de sfeer, kijk een spannend stukje film maar met een vrolijk liedje:) Dan geeft die scene een heel ander gevoel :)
pi_88514432
Dat is natuurlijk helemaal zo Loodje, maar dan heb je het over muziek die je echt bewust kan horen. Die regisseur scheen dus echt hele lage geluidsgolven gebruikt te hebben die je eigenlijk niet hoort omdat ze zo laag zijn, maar omdat ze zo'n lage frequentie hebben heeft het wel onbewust effect op je lichaam in de zin dat je je er nogal onwel door kan gaan voelen.
pi_88514934
Heeft iemand overigens de link gevolgd en het artikel gelezen?
Mijn samenvatting was kort en snel in elkaar gerammeld, en het zou dus, met het oog op het toevoegen van waardevolle replies, niet onverstandig zijn het hele artikel te lezen.

Is er niemand die bij zichzelf het idee heeft dat dit wellicht enige dingen kan verklaren die je meegemaakt en gevoeld hebt?

Overigens, de uitspraak "spoken bestaan niet" was voornamelijk bedoeld om de discussie op gang te helpen. Technisch gezien kan men natuurlijk niet beweren dat iets niet bestaat op basis van het feit dat er geen sluitend bewijs voor bestaat.

(P.s. de lichtgevende bol die eerder beschreven werd zou met bolbliksem verklaard kunnen worden, of UFO's, als je een beetje realistisch wilt blijven ;))

De liefdes discussie is overigens een beetje off-topic.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:18:24 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88515076
quote:

Jullie debunkers lezen er maar wat graag overheen, alle begrip mijnerzijds, vandaar dat ik het stukje nog eens neerzet en de aanname's en vermoedens highlight.
Geenszins een waterdichte conclusie me dunkt
The truth was in here.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:34:13 #32
194833 Hanoying
pi_88515789
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jullie debunkers lezen er maar wat graag overheen, alle begrip mijnerzijds, vandaar dat ik het stukje nog eens neerzet en de aanname's en vermoedens highlight.
Een redelijk waterdichte conclusie hoor. Infrageluid kan bij bepaalde frequenties een zeker percentage van de proefpersonen een ongemakkelijk gevoel geven en zelfs leidden tot visuele effecten bij een nog wat kleinere groep.

dat is redelijk vaststaand.

Het is natuurlijk onzin te stellen dat "geesten dus niet bestaan" en dat "alle waarnemingen dus resulteren uit infrageluid". Dan redeneer je een beetje volgens deze trant:

-> Het is bewezen dat een gloeilamp licht geeft
-> Ik zie licht
-> dus er is een gloeilamp aan.

Een gloeilamp is uiteraard slechts één van de mogelijkheden. Je kan het vervolgens controleren door te kijken of er ergens een brandende lamp hangt, net zoals je bij geestverschijningen kan meten of er laag frequent geluid in de ruimte aanwezig is. Zo ja dan is het waarschijnlijk dat de oorzaak de lamp/het infrageluid is.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:51:08 #33
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_88516491
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:49 schreef Levolution het volgende:
En hoe weet jij dat liefde een soort energie is?
Is iets universeels. Juist dieren weten en erkennen dit als geen ander.

quote:
Ik weet dat spirituele zaken niet aangetoond kunnen worden (immers, je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat als het simpelweg niet bestaat), maar zijn er gegronde redenen om in deze hogere machten te geloven?
Het gaat niet om iets "hogers". Het gaat om "iets" dat er gewoon is en door velen niet alleen ervaren word, maar ook gedeelt.

quote:
Hoe weet jij dat de affiniteit voor dat ene dier niet puur chemisch is? Heb je in je cellen gekeken tijdens het uitoefenen van je liefde jegens het dier? Ik weet dat 'liefde' een mooi gevoel is. Ik kan me ook sterk binden aan huisdieren. Maar omdat dit naar jouw gevoel 'bovennatuurlijk' en 'onverklaarbaar' aanvoelt, is dat niet per definitie zo. Ons gevoel leidt ons wel vaker om de tuin.
Omdat wij beiden dieper verbonden zijn dan alleen op chemisch nivo. Dat is een beetje wat ik probeerde uit te leggen.
Wij (ik en het dier in kwestie) kunnen met elkaar verbonden zijn en wederzijdse interactie hebben zonder bij elkaar fysiek in de buurt te zijn.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:52:47 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88516566
Dat dus inderdaad ja.. (@Hanoying) het is mogelijk om een situatie neer te zetten waarbij sommige mensen een onveilig gevoel gaan ervaren.

Je zou kunnen zeggen dat dit gevoel eender zou zijn als wat mensen ervaren die claimen een geest te zien of aan te voelen.

Ook vreemd trouwens, als gevoel niet te meten is, hoe weet je dan met zekerheid dat het precies dat gevoel is wat mensen zouden hebben bij een vermoedelijk geestervaring? Waarom niet dezelfde angste wat mensen voelen als ze over een bospad lopen, de angst voor het onbekende in het donker, rovers?
The truth was in here.
pi_88516869
Heb ook weleens verhalen gelezen van mensen die plotseling een "geest" zien, zich eerst compleet kapotschrikken, maar gelijk erna zich ontzettend gekalmeerd worden door de liefde die van de verschijning afstraalt. Misschien was het een gids, engel of overledene die ze dan gekend hebben. Het hoeft dus niet altijd alleen met angstgevoelens gepaard te gaan. Bovendien zit een deel van de angst volgens mij ook tussen de oren, omdat het nou eenmaal toch grotendeels onbekend is.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:15:59 #36
194833 Hanoying
pi_88517439
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:52 schreef Bastard het volgende:
Ook vreemd trouwens, als gevoel niet te meten is, hoe weet je dan met zekerheid dat het precies dat gevoel is wat mensen zouden hebben bij een vermoedelijk geestervaring? Waarom niet dezelfde angste wat mensen voelen als ze over een bospad lopen, de angst voor het onbekende in het donker, rovers?
Omdat de meeste mensen waarschijnlijk aangeven zich "ongemakkelijk te voelen", "alsof er iets of iemand naar me kijkt, alsof ik niet alleen ben" of iets dergelijks.

Of dat precies hetzelfde is als wat mensen voelen in een "spookhuis" kan je niet zeggen maar het is wel soortgelijk. In ieder geval kan je concluderen dat een bepaald percentage mensen onbewust reageert op de aanwezigheid van infrageluid en dit zijn weerslag heeft in hun "behaaglijkheidsgevoel".

Zou er overigens veel verschil zitten tussen de angst die iemand voelt als hij/zij in het donker door een bos loopt en de angst die iemand voelt als hij/zij in een huis slaapt waar het "spookt". Ik denk dat het basale gevoel vergelijkbaar is.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:18:30 #37
194833 Hanoying
pi_88517550
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:01 schreef Kroketvulling het volgende:
Heb ook weleens verhalen gelezen van mensen die plotseling een "geest" zien, zich eerst compleet kapotschrikken, maar gelijk erna zich ontzettend gekalmeerd worden door de liefde die van de verschijning afstraalt.
En zo zijn er ook verhalen van mensen die zich eerst compleet kapot schrikken, maar gelijk erna pas echt in paniek uitbarsten door de blinde haat en woede die van de verschijning afstraalt :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:15:11 #38
31101 _Led_
pi_88521989
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:56 schreef Loodje het volgende:

[..]

:Y
Dat kan heel goed, muziek kan enorm de sfeer bepalen en je emoties controleren.
Beetje vreemde vergelijking maar: Tijdens een begrafenis worden liedjes gedraaid waar iemand persoonlijk veel van hield. Als je deze liedjes tijdens je werk/studio op de radio hoort dan kun je daar misschien wel een fijn gevoel van krijgen, tijdens de begrafenis haalt het emoties naar boven over die persoon.

Daarnaast geven bepaalde tonen idd een naar gevoel in je maag/lichaam.
De juiste muziek is voor de film bepalend voor de sfeer, kijk een spannend stukje film maar met een vrolijk liedje:) Dan geeft die scene een heel ander gevoel :)
Jij haalt echt 2 compleet verschillende dingen door elkaar : een emotionele associatie (vrolijke muziek / muziek met een herinnering ) en een fysieke uitwerking van een bepaalde toon op je lichaam / hersenen.

Da's net zoiets als zeggen "Ja, lasers kunnen pijn doen aan je ogen want als er in een film een heel vies dik mens voorkomt vind ik dat ook niet fijn om naar te kijken" :P
zzz
pi_88556172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:51 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Is iets universeels. Juist dieren weten en erkennen dit als geen ander.
[..]
Het gaat niet om iets "hogers". Het gaat om "iets" dat er gewoon is en door velen niet alleen ervaren word, maar ook gedeelt.
[..]
Omdat wij beiden dieper verbonden zijn dan alleen op chemisch nivo. Dat is een beetje wat ik probeerde uit te leggen.
Wij (ik en het dier in kwestie) kunnen met elkaar verbonden zijn en wederzijdse interactie hebben zonder bij elkaar fysiek in de buurt te zijn.
Dat zijn een hoop aannames. Jij voelt iets, dat wil niet zeggen dat het er is. En het feit dat meerdere mensen hetzelfde voelen is niets anders dan lemming gedrag. Er staat nergens vast dat we verbonden zijn op een dieper niveau, wederom een aanname die net als 'we zijn niet verbonden op een dieper niveau' niet bevestigd kan worden.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 10 november 2010 @ 15:10:28 #40
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_88557281
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:41 schreef HostiMeister het volgende:
Jij voelt iets, dat wil niet zeggen dat het er is.
Wellicht niet in alle gevallen nee. Deze stelling is over het algemeen heel realistisch inderdaad.
Betreft die aannames laat ik ze lekker in het midden en bestempel ik niet als algemeen feit.
Maar voor mij persoonlijk is het meer dan bevestigd dat wat ik voel met mijn zielemaatje 100 procent authentiek is en daar kan niemand wat over zeggen behalve zij en ik. ;)
pi_88558145
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:10 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Wellicht niet in alle gevallen nee. Deze stelling is over het algemeen heel realistisch inderdaad.
Betreft die aannames laat ik ze lekker in het midden en bestempel ik niet als algemeen feit.
Maar voor mij persoonlijk is het meer dan bevestigd dat wat ik voel met mijn zielemaatje 100 procent authentiek is en daar kan niemand wat over zeggen behalve zij en ik. ;)
Gewoon even voor de duidelijkheid in dit geval, heb je het nou over een paard of een mens?
  donderdag 11 november 2010 @ 07:59:04 #42
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_88583196
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:31 schreef HostiMeister het volgende:
Gewoon even voor de duidelijkheid in dit geval, heb je het nou over een paard of een mens?
Paard. :)
  donderdag 11 november 2010 @ 09:45:31 #43
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_88584659
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:18 schreef Bastard het volgende:
... en jij ziet meer dan er is ;)
Als er een onderzoek wordt gedaan en 'een groot deel' zus, en sommige zo... dan heeft dat NIETS met een aanname te maken hoor :N

Er zit in dat hele stuk maar 1 aanname, en dat is de sluitzin ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:06:39 #44
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88585230
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:15 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Jij haalt echt 2 compleet verschillende dingen door elkaar : een emotionele associatie (vrolijke muziek / muziek met een herinnering ) en een fysieke uitwerking van een bepaalde toon op je lichaam / hersenen.

Da's net zoiets als zeggen "Ja, lasers kunnen pijn doen aan je ogen want als er in een film een heel vies dik mens voorkomt vind ik dat ook niet fijn om naar te kijken" :P
Het punt dat emotie/geestelijke gesteld en lichamelijk gevoel met elkaar te maken heeft.
Emotie/sfeer/gevoel liggen dicht bij elkaar.

De bepaling hiervan ook, lichamelijke gevoelens of pijnen kunnen namelijk je emotionele gesteldheid bepalen.

Op het moment dat er een lage toon in muziek wordt gebruikt en je voelt dit in je buik, krijg je er een onaangenaam gevoel bij. Het onaangename gevoel is verbonden met de emotie die het op kan wekken. Bijvoorbeeld angst of verdriet. Deze wordt meer geprikkeld tijdens lage tonen.
Heeft dus wel degelijk verband met elkaar. Tevens was het een vergelijking wat muziek met je emotionele gesteldheid kan doen.

Conclusie: Geluiden of muziek is emotioneel verbonden en sfeer bepalend.

Add: Spoken bestaan, mensen die erin geloven zien/ervaren spoken/geesten/energieen. Mensen die er niet in geloven kunnen ze ook zien/ervaren maar veel staan hier niet voor open.
Het is een maatschappelijk vraagstuk gezien over het algemeen de Nederlandse bevolking niet in geesten gelooft. Veel andere bevolkingsgroepen wel, deze zien het niet als een discussie maar nemen deze "perceptie van werkelijkheid" aan.

Als het niet bestond, had niemand het ervaren:)

[ Bericht 6% gewijzigd door Loodje op 11-11-2010 10:45:55 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 10:26:36 #45
194833 Hanoying
pi_88585833
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:06 schreef Loodje het volgende:
Dat is wel een heel bijzondere conclusie zeg.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:45:42 #46
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88586416
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:26 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat is wel een heel bijzondere conclusie zeg.
Niet echt een conclusie, het moet ergens vandaan komen :)
Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
  maandag 15 november 2010 @ 13:14:59 #47
31101 _Led_
pi_88735352
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:06 schreef Loodje het volgende:
Dus Sinterklaas bestaat echt ?
En Hans Klok zaagt echt vrouwen in 2en ?

:)

Mensen hebben een ervaring, en afhankelijk van hun eigen (gebrek aan) kennis van de wereld zoeken ze er een verklaring bij.
Zo heeft de een het bij bliksem over een electrische ontlading, en de ander over iets dat een God op een wolk naar beneden heeft gesmeten.
Zo heeft de een het over een medium, terwijl de ander duidelijk ziet dat er sprake is van cold-reading.
Zo heeft de een het over geesten en energieen, terwijl de ander weet hoe de oogzenuw werkt, dat verwarmingsbuizen tikken en dat dat geluid buiten een krolse kat is en geen boze geest.

[ Bericht 16% gewijzigd door _Led_ op 15-11-2010 13:20:44 ]
zzz
pi_88779521
Is dit zoiets als brown noise?
pi_88780147
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:14 schreef idiot---boy het volgende:
wetenschappelijk gezien bestaan spoken niet, en de wetenschap heeft de wereld, aangezien god alleen maar kan ruften en darwin tha bomb is
herstel: de wetenschap denkt dat ze de wereld hebben en manipuleren graag :Y }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88780340
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:09 schreef rubje het volgende:

[..]

herstel: de wetenschap denkt dat ze de wereld hebben en manipuleren graag :Y }:|
Herstel: de wetenschap poogt de wereld begrijpelijk te maken zonder ongefundeerde claims van elke willekeurige voorbijganger voor waarheid aan te zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')