abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88431461
En dit is waarom we dat niet willen geloven:
http://meta-religion.com/(...)by_low_frequency.htm

Uw mening, oh internet?
  zondag 7 november 2010 @ 15:14:43 #2
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_88434076
wetenschappelijk gezien bestaan spoken niet, en de wetenschap heeft de wereld, aangezien god alleen maar kan ruften en darwin tha bomb is
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_88437425
In de aanname dat het gebrek aan reacties betekend dat het artikel te lang is, geef ik hier een korte samenvatting :

Geluidsgolven met een hele lage frequentie, niet bewust merkbaar voor mensen, zorgen bij een groot deel van proefpersonen voor acute en in sommige gevallen extreme gevoelens van angst, paniek, en onveiligheid. Deze geluidsgolven worden in sommige gevallen natuurlijk opgewekt door vormen van gebouwen (in het bijzonder kerkers en andere gebouwen die hier geschikt voor zijn).

Ook zorgen deze frequenties in sommige (en bij specifieke frequenties veel) gevallen voor visuele effecten, in het specifiek vage schaduwen aan de zijkanten van het gezichtsveld.

Deze effecten zijn met speciale apparatuur gereproduceerd, en zorgen voor dezelfde gevoelens die met aanwezigheid van "geesten" geassocieerd worden.

Ook hebben deze wetenschappers beroemde plaatsen die met geesten geassocieerd worden bezocht, en zijn er in veel gevallen achter gekomen dat deze lage frequenties daar gemeten kunnen worden.

Dit zou het idee van geesten verklaren, en als zodanig betekenen dat een geest in veel gevallen verklaard kan worden door een trillende airco.

Met andere woorden. Spoken bestaan niet.
pi_88440712
Ik vind het een beetje een vreemde vergezochte verklaring.
  zondag 7 november 2010 @ 20:10:12 #5
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_88444533
brighter maakt geen makkelijke topics of topicreacties ;)
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_88461657
had er idd laatst wat over gelezen.. lijkt me nog een redelijk overtuigende verklaring. hoe dit evolutionair gekomen is? ik geloof dat dingen als aardbevingen en vulkanen ook met zulk laag-frequent geluid gepaard gaan.

het is in elk geval wat mij betreft een betere verklaring dan "there be ghosts" :P
  maandag 8 november 2010 @ 09:57:17 #7
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88464092
Liefde bestaat dus ook niet. je kunt het niet (direct) zien alleen voelen;)
Be dance |Be real| Be You
  maandag 8 november 2010 @ 11:00:58 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88465841
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:40 schreef Brighter131 het volgende:

Er zitten nogal wat aannames en onzekerheden anders in je verhaal die je conclusie niet zo sterk maken als je hem stelt.

Overigens zegt het feitelijk niet anders " we zijn in staat om je een onveilig gevoel te geven wat kennelijk lijkt op de verhalen die mensen ook geven bij geesten voelen" (niet eens verschijningen dus)

Nee, nice try.
The truth was in here.
pi_88466364
quote:

Dit zou het idee van geesten verklaren, en als zodanig betekenen dat een geest in veel gevallen verklaard kan worden door een trillende airco.

Heel verhaal... dit zou het idee van geesten kunnen verklaren,.... m.a.w. spoken bestaan niet.

Lijkt me ook nogal een kort door de bocht conclusie.
pi_88466619
En wat veroorzaakt een orb dan? Die door mij, mn hond en mn man word waargenomen?
Ook door ultra sound? Ik dacht t niet
pi_88466713
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:27 schreef mousy31 het volgende:
En wat veroorzaakt een orb dan? Die door mij, mn hond en mn man word waargenomen?
Ook door ultra sound? Ik dacht t niet
:?
  maandag 8 november 2010 @ 22:07:05 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_88493484
Klinkt interessant, zijn er ook mp3tjes te vinden met die lage frequentie geluidsgolven? Ik wil het thuis wel ff uitproberen of ik kippevel en gevoel dat ik bekeken word en andere zaken krijg als ik het opzet.
pi_88494420
quote:
In de aanname dat het gebrek aan reacties betekend dat het artikel te lang is, geef ik hier een korte samenvatting :

Geluidsgolven met een hele lage frequentie, niet bewust merkbaar voor mensen, zorgen bij een groot deel van proefpersonen voor acute en in sommige gevallen extreme gevoelens van angst, paniek, en onveiligheid. Deze geluidsgolven worden in sommige gevallen natuurlijk opgewekt door vormen van gebouwen (in het bijzonder kerkers en andere gebouwen die hier geschikt voor zijn).

Ook zorgen deze frequenties in sommige (en bij specifieke frequenties veel) gevallen voor visuele effecten, in het specifiek vage schaduwen aan de zijkanten van het gezichtsveld.

Deze effecten zijn met speciale apparatuur gereproduceerd, en zorgen voor dezelfde gevoelens die met aanwezigheid van "geesten" geassocieerd worden.

Ook hebben deze wetenschappers beroemde plaatsen die met geesten geassocieerd worden bezocht, en zijn er in veel gevallen achter gekomen dat deze lage frequenties daar gemeten kunnen worden.

Check dit :)
Lambo of Rekt
  dinsdag 9 november 2010 @ 06:10:50 #14
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88503438
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:57 schreef Loodje het volgende:
Liefde bestaat dus ook niet. je kunt het niet (direct) zien alleen voelen;)
Correct, liefde bestaat niet. Heel goed opgemerkt.
De affiniteit die wij voelen voor een ander is te wijten aan hormonen en andere fysiologische veranderingen in je lichaam en hersenen. Evolutionair gezien is dit voordelig, want door monogamie zijn de overlevingskansen van het kind groter (een vader die jaagt terwijl de moeder borstvoeding geeft).
Natuurlijk noemen we dit fenomeen liever 'liefde', maar dat is verder niets bovennatuurlijks.
This isn't even my final form.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:11:13 #15
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_88506247
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 06:10 schreef Levolution het volgende:
De affiniteit die wij voelen voor een ander is te wijten aan hormonen en andere fysiologische veranderingen in je lichaam en hersenen. Evolutionair gezien is dit voordelig, want door monogamie zijn de overlevingskansen van het kind groter (een vader die jaagt terwijl de moeder borstvoeding geeft).
Natuurlijk noemen we dit fenomeen liever 'liefde', maar dat is verder niets bovennatuurlijks.
Je hebt alleen deels gelijk.
Er is wel degelijk meer aan de hand dan alleen de chemische reacties binnen in het lichaam.
"Liefde" is een soort energie dat ons allen verbind op een hoger nivo en kijkt niet naar evolutionair belang, daar het niet kijkt naar geslacht noch ras.
Persoonlijk heb ik meer affiniteit met dieren dan mensen en eentje in het bijzonder.
Deze verbintenis in kwestie gaat ver boven de chemische en fysiologische veranderingen in het lichaam en de hersennen. En niemand gaat het mij anders vertellen.
pi_88507322
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 06:10 schreef Levolution het volgende:

[..]

Misschien ontstaat de aanmaak van al die hormonen juist wel door die onzichtbare kracht die liefde heet ipv andersom?
pi_88508096
Heel interessant topic :) Wellicht een aardige doorbraak dat veel mensen van onterechte accute angstgevoelens kan verhelpen. Zeker een stap in de goede richting en een goede dienst om angstige mensen te helpen. Ik support dit onderzoek wel :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:43:40 #18
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88509156
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:47 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Misschien ontstaat de aanmaak van al die hormonen juist wel door die onzichtbare kracht die liefde heet ipv andersom?
Misschien, misschien. Het is goed om hypotheses te stellen en kritisch te zijn, maar sommige dingen liggen zwart op wit op tafel. Het enige wat je zelf nog hoeft te doen is de papieren op deze tafel doorspitten.

En niet hypotheses proberen te stellen die allang ontkracht zijn, terwijl je had kunnen weten dat ze ontkracht zijn als je je huiswerk had gedaan.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:49:09 #19
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_88509367
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:11 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Je hebt alleen deels gelijk.
Er is wel degelijk meer aan de hand dan alleen de chemische reacties binnen in het lichaam.
"Liefde" is een soort energie dat ons allen verbind op een hoger nivo en kijkt niet naar evolutionair belang, daar het niet kijkt naar geslacht noch ras.
Persoonlijk heb ik meer affiniteit met dieren dan mensen en eentje in het bijzonder.
Deze verbintenis in kwestie gaat ver boven de chemische en fysiologische veranderingen in het lichaam en de hersennen. En niemand gaat het mij anders vertellen.
En hoe weet jij dat liefde een soort energie is? Hoe kun jij aantonen dat er een verbintenis op hoger niveau is?
Ik weet dat spirituele zaken niet aangetoond kunnen worden (immers, je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat als het simpelweg niet bestaat), maar zijn er gegronde redenen om in deze hogere machten te geloven?
Hoe weet jij dat de affiniteit voor dat ene dier niet puur chemisch is? Heb je in je cellen gekeken tijdens het uitoefenen van je liefde jegens het dier? Ik weet dat 'liefde' een mooi gevoel is. Ik kan me ook sterk binden aan huisdieren. Maar omdat dit naar jouw gevoel 'bovennatuurlijk' en 'onverklaarbaar' aanvoelt, is dat niet per definitie zo. Ons gevoel leidt ons wel vaker om de tuin.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:50:28 #20
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_88509420
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:27 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind het een beetje een vreemde vergezochte verklaring.
hoe ironisch :D
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_88510222
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:50 schreef Hanoying het volgende:

[..]

hoe ironisch :D
yeah want geluidstrillingen die nonstop plaatsvinden en gemeten kan worden is natuurlijk veel vergezochter dan een overleden geest die orbs poept en in je huis rondvliegt met als doel om mensen te klieren en om ze bang te maken door een kudde schaduwen op ze af te sturen :P
pi_88511418
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Levolution het volgende:

[..]

Misschien, misschien. Het is goed om hypotheses te stellen en kritisch te zijn, maar sommige dingen liggen zwart op wit op tafel. Het enige wat je zelf nog hoeft te doen is de papieren op deze tafel doorspitten.

En niet hypotheses proberen te stellen die allang ontkracht zijn, terwijl je had kunnen weten dat ze ontkracht zijn als je je huiswerk had gedaan.
Ik denk toch dat dat nogal allemaal meer op mening en geloof gebaseerd is dan op keihard waterdicht bewijs. Ik geloof wel in "hogere" zaken, jij blijkbaar niet. Maar om te stellen dat dingen dan zwart wit op tafel liggen vind ik zelf een vrij voorbarige conclusie. Als iets niet bewezen kan worden gaan sceptici er automatisch van uit dat het "ontkracht" is, terwijl het noch bewezen noch ontkracht is.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:01:58 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_88511993
Conclusie is te kort door de bocht.

Er is geen enkele zinnige reden om aan te nemen dat geesten bestaan.
Maar da's geen onomstotelijk bewijs dat ze niet bestaan.
zzz
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:06:22 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:08:52 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_88512234
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar hep er nog iemand een mp3 met die lage frequentie tonen om het uit te testen?
Zorg eerst maar eens dat je speakers hebt die 't aankunnen.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')