abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88424683
Hier bespreken wij dus alle vragen betreffende mysteryshoppen.

Wat is mysteryshoppen?
Je gaat als "geheime" klant met een vooraf bepaalde opdracht een winkel binnen en test de klantvriendelijkheid en de service. Je rapporteert je bevindingen aan je opdrachtgever en krijgt er als het goed is (je het senario hebt gevolgd en de opdrachtgever de betalingen netjes op een rijtje heeft) voor betaald.
Je wordt er niet rijk van en gezien de moeite die je ervoor moet doen (gedetailleerde voorbereiding, reizen heen en weer naar de winkel, tijd in de winkel zelf, eventueel ook weer aankoop terug brengen, geld voorstreken voor aankoop, rapport schrijven) is het in de meeste gevallen zelfs slecht betaald, maar sommige doen het gewoon erbij als ze toch in de buurt zijn of sowieso regelmatig in deze winkel komen.

Belangrijk onderdeel is dat alles geheim moet blijven, daarom zullen wij hier vaak ook niet in detail treden, maar meer onze ervaringen in het algemeen met verschillende mysteryshopping bureaus ventileren.

Oh en ik had dus de laatste post in deel 1 Mysteryshoppers!
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:23 schreef Zana het volgende:
Helion...waren dat niet mensen die bij bare zijn weggegaan een een bestand hadden meegenomen, kan mij herinneren dat ik in het verleden een mailtje hierover kreeg, maar weet het niet meer 100% zeker :?
en inmiddels heb ik via pm een reactie hierop gehad van iemand van Helionresearch.

[ Bericht 26% gewijzigd door Zana op 07-11-2010 07:47:36 ]
  zondag 7 november 2010 @ 08:12:43 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_88424793
Als het veel werk is voor weinig geld, hoe kan een bedrijf dan waarde hechten aan de bevindingen?
censuur :O
pi_88424814
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Als het veel werk is voor weinig geld, hoe kan een bedrijf dan waarde hechten aan de bevindingen?
Tja, zolang er mensen zijn die het voor dat geld doen...en de bevindingen moeten daarom niet minder waar zijn, je gaat niet opeens iets anders rapporteren, omdat je "weinig" betaald krijgt. Heel vaak krijg je het precieze scenario ook pas te horen, wanneer je de opdracht al hebt aangenomen, dus weet je op voorhand welke winkel, wanneer en waar en wat je zo ongeveer moet doen, maar niet tot in detail hoeveel "werk" het is, waarop je allemaal moet letten, welke gespreken je moet voeren, of je een aankoop moet doen, wat je moet kopen, of je het moet terugbrengen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 07-11-2010 11:07:21 ]
  zondag 7 november 2010 @ 08:36:03 #4
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_88424903
Lijkt me een vervelend (bij) baantje, als ik zo'n laag betaalde cassiere een oor aan zou moeten naaien omdat ze niet zo heel erg klantgericht is (ik noem maar een voorbeeld). Als bedrijf zie je toch aan het verloop van je klantenbestand ook wel of het niet goed gaat?

Eigenlijk zou ieder bedrijf iedere klant de mogelijkheid moeten geven zijn of haar mening te geven (deed Appie Hein dat niet onlangs nog?), dat lijkt me zinvoller dan een mystery shopper inzetten omdat je van je échte klanten hoort.

Wat mij wel heel goed lijkt is een mysteryshoplifter programma. Daarmee toets je veel directer je personeel denk ik.
pi_88424975
sorry foutje, dubbel geplaatst :@

[ Bericht 79% gewijzigd door Zana op 07-11-2010 11:07:02 ]
pi_88426474
Wij krijgen regelmatig een mystershopper in onze winkel, het was 3x een vrouw, hadden we ontzettend goed gescoord, kregen we 1x een man, was het een heel slecht cijfer.

Leuk detail: wij zijn zelf alleen maar mannen..

:')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_88426741
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:59 schreef delano.888 het volgende:
Wij krijgen regelmatig een mystershopper in onze winkel, het was 3x een vrouw, hadden we ontzettend goed gescoord, kregen we 1x een man, was het een heel slecht cijfer.

beoordelingen zijn natuurlijk altijd subjectief en wat voor de ene goede service is, ziet de ander wel heel anders
ik heb er niets aan om een winkel of het personeel de grond in te stampen, maar als er echt iets niet in orde is, dan schrijf ik dat ook gewoon op
pi_88426786
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:12 schreef Zana het volgende:

[..]

beoordelingen zijn natuurlijk altijd subjectief en wat voor de ene goede service is, ziet de ander wel heel anders
ik heb er niets aan om een winkel of het personeel de grond in te stampen, maar als er echt iets niet in orde is, dan schrijf ik dat ook gewoon op
Het probleem was blijkbaar dat geen van ons naar de klant toe liep terwijl we niks te doen hadden.
Wat vrijwel onmogelijk is want dat doet echt iedereen altijd wel maar goed.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_88427931
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:59 schreef delano.888 het volgende:

of of..julie hadden toen je dag niet. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 7 november 2010 @ 13:05:49 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88430043
quote:
Ik geloof niet echt in mysteryshoppingbureaus met duizenden shoppers. Maar dit is je kans me ervan te overtuigen dat jullie in staat zijn ze zodanig persoonlijk te begeleiden dat je zeker weet dat je 100% kwaliteit levert aan je klanten!

Shoot
Ik heb ook antwoord gekregen per PM, maar dat was het antwoord op iets dat ik niet bedoelde.

Ik zie mysteryshoppingbureaus enthousiast uitdragen dat ze duizenden shoppers hebben. Persoonlijk denk ik dat je dat beter voor je kunt houden, want de combinatie 'duizenden shoppers' en 'kwalitatief topwerk leveren' zie ik niet bij elkaar horen. Tenzij je voor al die duizenden shoppers op regelmatige basis werk hebt. Anders zijn die 'duizenden shoppers' niet anders dan een database met 'mensen die je kunt inzetten voor de mysteryshoppingbezoeken' en niet 'goed getrainde, ervaren mysteryshoppers'.

Dus mijn volgende vraag aan Helion zou zijn: staan die duizenden bij je op de loonlijst? Voeren ze allemaal minimaal elke maand bezoeken voor je uit?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:02:42 #11
33954 ElisaB
pi_88627646
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:05 schreef ElisaB het volgende:
Dus mijn volgende vraag aan Helion zou zijn: staan die duizenden bij je op de loonlijst? Voeren ze allemaal minimaal elke maand bezoeken voor je uit?
Hij moet er wel erg lang over nadenken :D
pi_105529964
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb mij vooral aangesloten omdat ik veel werk als Mysteryshopper voor diverse bedrijven.
De ultieme reden is het gegeven dat ik ontzettend veel moeite moet doen om mijn geld van mysteryshoppen.nl los te krijgen. Ze beloven dat betaling 6-8 weken duurt, maar inmiddels is het al vier maanden en volgt er alleen betaling als je heel erg veel van je laat horen.
pi_105555829
Ik heb er geen ervaring mee met dit bureau, heb de laatste maanden ook niet meer aan mysteryshoppen gedaan.

In het verleden had ik ook soms problemen om mijn geld te krijgen bij andere bureaus. Het probleem is dat veel via Internet gaat en je geen weet hebt, hoe een mysteryshopping bedrijf zelfs ervoor staat. Als ik jou was zou ik in elk geval vooreerst geen opdrachten meer doen voor dat bedrijf tot je je geld hebt.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:13:52 #14
33954 ElisaB
pi_111446573
Stormlooptopic!

De economie gaat weer aantrekken, dus zal het mysteryshoppen wel snel volgen *O*

Merken jullie al iets?
pi_111448555
Nee, maar door omstandigheden heb ik ook geen opdrachten gedaan het afgelopen jaar. Zie wel af en toe nog opdrachten voorbijkomen en wat mij opviel is dat de beloning nog lager is geworden of dat je vaker vooraf bepaalde dingen moet kopen en houden of zelfs eerst geld moet voorschieten om grote aankopen te doen.
pi_111458305
Ik ben sinds kort mysteryshopper.
Het lijkt me een leuke manier om iets bij te dragen aan de serviceverlening van een bedrijf. Voor het geld hoef je het niet te doen, en veel van de opdrachten zitten niet in mijn buurt, maar als het in mijn stadje is dan vind ik het wel lollig om een keer met mijn scoreformuliertje op pad te gaan. :)

Tot dusver heb ik 2 bezoeken afgelegd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_111536638
Ik let privé nu ook veel meer op service en die dingetjes uit de vragenlijsten en ben ook mondiger geworden als er iets niet klopt.

Af en toe was het mij wel eens onaangenaam, want dan leek het alsof je medewerkers moest verklikken aan het hoofdkantoor door de vragen die je moest beantwoorden of dat je dingen moest doen, die je als normale klant niet zo snel zou doen (bijvoorbeeld iets kopen na uitgebreid verkoopgesprek, maar dan binnen half uur terugbrengen). Als je ook als privépersoon in die winkels komt, kan het natuurlijk gebeuren dat ze jou dan herkennen in een kleinere stad. Dat kan voordelen hebben, maar ook nadelen.
Er moeten mensen zijn die het ( "half" ) professioneel doen, maar ik vraag mij af of het eruit kan. Laatst was een drogisterij en daar moest je meerdere plaatsen bezoeken en overal hetzelfde product kopen en volgens mij ook houden als ik mij goed herinner. De echte vergoeding per bezoek was heel laag en het product had je ook niet dagelijks nodig... nu ja, ik weet niet of je nog iets aan reiskosten/ parkeerkosten terug kreeg...maar dat leek mij niet echt aantrekkelijk voor de shopper.
pi_111536992
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:16 schreef Cat22 het volgende:
Het lijkt me een leuke manier om iets bij te dragen aan de serviceverlening van een bedrijf. Voor het geld hoef je het niet te doen, en veel van de opdrachten zitten niet in mijn buurt, maar als het in mijn stadje is dan vind ik het wel lollig om een keer met mijn scoreformuliertje op pad te gaan. :)

Je zal maar niks beters te doen hebben ....
  maandag 14 mei 2012 @ 16:55:19 #19
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_111538288
Zoals jij.
pi_111538405
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef Swiffer het volgende:
Zoals jij.
Wat zal jij een druk en interesting leven hebben.

Ga jij ook vaak met een vragenlijst de winkels af?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:13:10 #21
33954 ElisaB
pi_111563252
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:57 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Wat zal jij een druk en interesting leven hebben.

Ga jij ook vaak met een vragenlijst de winkels af?
Waar heb jij last van :D

Ik heb het net even bij Danny nagevraagd, maar hij liet me weten dat je ontheffing hebt van de postplicht alhier. Oftewel: je hoeft niet meer te posten. Grote bofbips dat je er bent O+
pi_111570045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:16 schreef Cat22 het volgende:

Bij welk bureau is dat? Zo denk ik er ook over namelijk maar ik heb geen zin om mezelf bij meerdere in te schrijven :P
Klussen deel 1 en 2
pi_111583656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Bij welk bureau is dat? Zo denk ik er ook over namelijk maar ik heb geen zin om mezelf bij meerdere in te schrijven :P
tenzij je in een groter stad woont met vele opdrachten (maar misschien ook meer concurrentie van medemysteryshoppers) kun je juist beter bij meerdere ingeschreven staan vind ik, want zelfs heb je de winkel in de stad, moet je ook nog bij de juiste doelgroep voor het project horen, want ze willen natuurlijk niet allemaal studenten of huisvrouwen bij een autozaak of dure woonwinkel over de vloer, anders moet je soms maanden wachten tot er iets in de buurt is, het is niet zo dat er elke week elk filiaal getest wordt, eerder een keer per jaar of zo en elk bedrijf werkt ook weer samen met een ander mysteryshoppingbureau, dus ben je bij meer ingeschreven maak je ook meer kans een opdracht te krijgen
  dinsdag 15 mei 2012 @ 16:12:00 #24
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111583692
bij wat voor bureaus kun je je het beste inschrijven?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_111614295
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:11 schreef Zana het volgende:

[..]

tenzij je in een groter stad woont met vele opdrachten (maar misschien ook meer concurrentie van medemysteryshoppers) kun je juist beter bij meerdere ingeschreven staan vind ik, want zelfs heb je de winkel in de stad, moet je ook nog bij de juiste doelgroep voor het project horen, want ze willen natuurlijk niet allemaal studenten of huisvrouwen bij een autozaak of dure woonwinkel over de vloer, anders moet je soms maanden wachten tot er iets in de buurt is, het is niet zo dat er elke week elk filiaal getest wordt, eerder een keer per jaar of zo en elk bedrijf werkt ook weer samen met een ander mysteryshoppingbureau, dus ben je bij meer ingeschreven maak je ook meer kans een opdracht te krijgen
Heb je mijn reactie op Cat's post wel goed begrepen? Het gaat mij niet om het geld en ik hoef niet veel opdrachten, lijkt mij gewoon leuk om een keertje te doen. Ik vind het dus niet nodig om bij meerdere ingeschreven te staan...
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')