abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 10:08:46 #201
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_88425666
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Het was niet gepland in ieder geval :P

Maar misschien denk jij er wel anders over dan ik. Je kan haar adviseren, maar vooral steunen in wat voor beslissing ze ook zal nemen.

Ik vind je een beetje egoïstisch, maar dat is mijn mening.
Probeer het eens zo te zien. Zusje wil kind houden, en het maakt haar niet uit wiens leven ze daarmee door de war schopt: men moet en zal haar ondersteunen, want niemand wijst een levend puppy eyed kind af.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:09:37 #202
236264 crew  capricia
pi_88425673
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Het was niet gepland in ieder geval :P

Maar misschien denk jij er wel anders over dan ik. Je kan haar adviseren, maar vooral steunen in wat voor beslissing ze ook zal nemen.

Ik vind je een beetje egoïstisch, maar dat is mijn mening.
En toch was je er zelf bij toen je haar bezwangerde. En zijn het gevolgen van de eigen daden.
Dat is niet te vergelijken met deze opgedrongen situatie.
Snap je dat wel?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 10:11:05 #203
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_88425691
Waarom denk je hier in ´s hemelsnaam een zegje in te hebben? Het is haar kind, als zij hem wil houden, moet ze dat vooral doen.

Voor haar gevoel leeft er iets in haar buik. Wie ben jij dan om te zeggen dat ze daar wat tegen moet doen. Haar keuze, niet die van jou. Jij zou ook gierend over je nek gaan als anderen voor jou zouden willen gaan beslissen wat je met JOUW kind zou moeten doen... Baas in eigen buik.

Probeer je gewoon eens in haar te verplaatsen....
Laffe huichelaar
  zondag 7 november 2010 @ 10:12:27 #204
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_88425708
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Goed bedoeld hoor. Maar denk je niet dát we dit allemaal al doorgesproken hebben met haar?
Zij denkt echt dat ze van de zon kan leven en dat een kind wel opgroeit met de emmaus. Ze hoeft niet te werken, want ze blijft studeren, 3 a 4 dagen in de week. Kind blijft dan bij mijn ouders of mij...ongevraagd en ongewenst. En als ze iets nodig heeft, dan vraagt ze dat ons toch? Zegt ze.
Oh ja, het kan natuurlijk ook zo mee naar de universiteit. Geen probleem natuurlijk.
Alleen wij doen zo moeilijk over geld enzo...
Wat is een emmaus btw :@

Ik begrijp niet zo goed dat als je erover gepraat hebt dat je zusje er niet van uit kan gaan dat jij en je ouders wel even 3 dagen in de week oppassen, ze er toch nog steeds vanuit gaat. Kun je dat uitleggen, hoe ze reageerde toen jullie haar dit duidelijk maakte?
Cat_Tank is strong
  zondag 7 november 2010 @ 10:13:08 #205
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_88425715
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:11 schreef timmmmm het volgende:
Waarom denk je hier in ´s hemelsnaam een zegje in te hebben? Het is haar kind, als zij hem wil houden, moet ze dat vooral doen.

Voor haar gevoel leeft er iets in haar buik. Wie ben jij dan om te zeggen dat ze daar wat tegen moet doen. Haar keuze, niet die van jou. Jij zou ook gierend over je nek gaan als anderen voor jou zouden willen gaan beslissen wat je met JOUW kind zou moeten doen... Baas in eigen buik.

Je hebt de rest van de reacties niet gelezen he?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:13:19 #206
236264 crew  capricia
pi_88425718
quote:

Lees aub het topic.
Er wordt wel wat aan inspanning en opoffering gevraagd van familie die hier NIET op zit te wachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 10:14:17 #207
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_88425731
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Lees aub het topic.
Er wordt wel wat aan inspanning en opoffering gevraagd van familie die hier NIET op zit te wachten.
Dan nog is het haar keuze. Net als het jouw keuze is haar al dan niet in te steunen.
Laffe huichelaar
pi_88425736
quote:
Waarom denk je hier in ´s hemelsnaam een zegje in te hebben?
Moeite met lezen?
  zondag 7 november 2010 @ 10:14:49 #209
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88425742
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Lees aub het topic.
Maak haar dat dan duidelijk.
Leef en Laten Leven
pi_88425755
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Goed bedoeld hoor. Maar denk je niet dát we dit allemaal al doorgesproken hebben met haar?
Zij denkt echt dat ze van de zon kan leven en dat een kind wel opgroeit met de emmaus. Ze hoeft niet te werken, want ze blijft studeren, 3 a 4 dagen in de week. Kind blijft dan bij mijn ouders of mij...ongevraagd en ongewenst. En als ze iets nodig heeft, dan vraagt ze dat ons toch? Zegt ze.
Oh ja, het kan natuurlijk ook zo mee naar de universiteit. Geen probleem natuurlijk.
Alleen wij doen zo moeilijk over geld enzo...
Daar zit dus wel het probleem. Kennelijk staan jullie altijd voor elkaar klaar. Dat is natuurlijk heel mooi, maar heeft er bij je zus er kennelijk toe geleid dat ze weinig verantwoordelijkheidsbesef heeft. Het probleem wordt toch wel opgelost.

Eerder schreef je ook al dat je er niet op zit te wachten om een dag minder te gaan werken. Maar uit die formulering spreekt dus wel dat als je zus doorzet met haar zwangerschap, je dat wel gaat doen, omdat het kind toch opgevangen moet worden. Dan maak je het voor haar dus wel makkelijk, want zij krijgt niet de consequenties van haar keuze voor de kiezen: die krijgen jij, je man en je ouders.
De oplossing is simpel en tegelijkertijd moeilijk: zus het ouderlijk huis uit en op eigen benen staan. Zorg ervoor dat ze haar eigen problemen moet oplossen. Bijspringen als ouders en familie is ok, maar ze moet wel haar eigen verantwoordelijkheid nemen. En dat doet ze niet als jullie haar problemen oplossen. Want uit je posts spreekt dat jullie dat uiteindelijk wel gaan doen.
  zondag 7 november 2010 @ 10:15:48 #211
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425762
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:01 schreef Bastard het volgende:
Het ontbreken van besef bij de mensen hier alle ouders dapper hebben doorgezet omdat ze anders niet hadden bestaan.
Slechts een hoopje cellen nietwaar? De kortzichtigeheid bij sommige is misselijkmakend.
Jij wilt liever terug naar de jaren '50, met hele tehuizen vol met verwaarloosde/ongewenste/... kinderen? Jij hebt liever dat zwangerschappen koste wat kost tot een einde worden gebracht, ook in de gevallen waar het van te voren zeer twijfelachtig is of er wel een stevig fundament, zowel financieel als emotioneel is, om het kind een jeugd te geven die het verdient? Jij neemt een hoop extra kinderen met (zeer) ongelukkige jeugd voor lief, omdat... omdat wat eigenlijk? Omdat jij vindt dat een bij elkaar gekomen eicelletje en spermacelletje meteen een 'kind' is? Jouw domheid en gebrek aan realiteitszin, dat is pas misselijkmakend.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:16:17 #212
236264 crew  capricia
pi_88425767
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:12 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Wat is een emmaus btw :@

Ik begrijp niet zo goed dat als je erover gepraat hebt dat je zusje er niet van uit kan gaan dat jij en je ouders wel even 3 dagen in de week oppassen, ze er toch nog steeds vanuit gaat. Kun je dat uitleggen, hoe ze reageerde toen jullie haar dit duidelijk maakte?
Emmaus is een soort leger des heils voor afgetrapte spullen.
Mijn zusje gaat ervan uit dat als het kindje er eenmaal is, we het allemaal even leuk en tof vinden als zij. En we er toch wel voor gaan zorgen. Wat we nu ook zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 10:17:09 #213
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88425775
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:15 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Jij wilt liever terug naar de jaren '50, met hele tehuizen vol met verwaarloosde/ongewenste/... kinderen? Jij hebt liever dat zwangerschappen koste wat kost tot een einde worden gebracht, ook in de gevallen waar het van te voren zeer twijfelachtig is of er wel een stevig fundament, zowel financieel als emotioneel is, om het kind een jeugd te geven die het verdient? Jij neemt een hoop extra kinderen met (zeer) ongelukkige jeugd voor lief, omdat... omdat wat eigenlijk? Omdat jij vindt dat een bij elkaar gekomen eicelletje en spermacelletje meteen een 'kind' is? Jouw domheid en gebrek aan realiteitszin, dat is pas misselijkmakend.
Mee eens. ;(
Leef en Laten Leven
pi_88425776
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:09 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch was je er zelf bij toen je haar bezwangerde. En zijn het gevolgen van de eigen daden.
Dat is niet te vergelijken met deze opgedrongen situatie.
Snap je dat wel?
Natuurlijk snap ik je bezwaren. Zeker als je zusje zo onverantwoordelijk bezig is, en niet rationeel aan het denken is.

Maar wat ik wel zeggen: Het is en blijft je zusje. Probeer haar toch te steunen mocht ze beslissen om het kindje definitief te houden :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 7 november 2010 @ 10:17:20 #215
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425780
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:14 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Maak haar dat dan duidelijk.
Dit hebben al meer mensen gezegd TS, heb je er al op gereageerd?
Fotoboek
pi_88425798
quote:
13s.gif Op zondag 7 november 2010 08:41 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Bullshit dit soort emotionele chantage. Ik hou zielsveel van mijn zusjes, maar laat me niet opzadelen met een verantwoordelijkheid voor de komende 20 jaar waar ik niet om gevraagd heb.
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Dit is geen emotionele chantage en ik snap best dat zusterliefde ook tot een bepaald punt gaat. Ik bedoel te zeggen dat je als zussen elkaar helpt waar je kunt? Tenminste, ik help mijn zus als er iets is en dat gebeurt andersom ook.
Mijn punt is meer dat TS eens met dr zus moet PRATEN in plaats van haar beslissing meteen te veroordelen. Het is allemaal helemaal niet zeker dat ze de komende 20 jaar "opgezadelt" zit met een kind. Voer een gesprek en misschien komen daar wel hele andere dingen uit en ziet het zusje ook in dat er geld en verantwoordelijkheidsgevoel moet komen voor een toekomst voor dat kindje.
  zondag 7 november 2010 @ 10:19:00 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88425801
Ik snap niet waarom het kind van je zus jouw probleem of het probleem van je ouders zou moeten zijn... we leven niet in de VS waar de kinderopvang volstrekt onbetaalbaar is, maar in NL waar ouders een vermogen van de belastingdienst krijgen om de kinderopvang van te betalen.

En nee, ze krijgt waarschijnlijk geen urgentie voor woonruimte omdat ze zwanger is, dat deed men 20 jaar geleden al niet en doet men nog steeds niet, en terecht.

Maar waarom zou je drama maken van het feit dat zij nu een kind wil krijgen, het is jouw probleem niet en dat kind komt wel groot hoor... je zus is kennelijk intelligent genoeg om twee studies tegelijk te volgen, dus 1 studie afronden moet geen probleem zijn, en daarna kan ze gewoon aan het werk.
Waarom zou iedere andere moeder wel kunnen werken terwijl ze kleine kinderen heeft, en zij niet?
Met een beetje mazzel volgt ze een studie waarbij ze na haar afstuderen niet eens full-time hoeft te werken om alleen met haar kind rond te kunnen komen, en kan ze ook nog een beetje moederen.

Het is echt geen drama om alleen een kind op te voeden, natuurlijk zijn er situaties die een stuk idealer zijn dan dat, maar ze zal waarschijnlijk gewoon in staat zijn haar studie af te ronden en aan het werk te gaan, en die nonsens van "ik ga niet part-time werken om haar kind te verzorgen" slaat werkelijk nergens op... heb misschien collega's met kinderen? Die hebben toch ook geen part-time werkende zus zodat ze voor hun kinderen kunnen zorgen.

Ik vind het daarbij ook nog eens vrij grof dat je haar het liefst tot een abortus zou verplichten, en haar zelfbeschikkingsrecht zou willen afnemen omdat jij vindt dat je inspraak hebt omdat je je ooit met haar schoolkeuze bemoeid hebt, ze is geen 15 meer.

Fijn dat je vindt dat zij een andere keuze moet maken, maar ik vind dat je een enorm drama maakt van iets wat in eerste instantie jouw zaak al niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 november 2010 @ 10:19:06 #218
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_88425803
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:17 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dit hebben al meer mensen gezegd TS, heb je er al op gereageerd?
Heeft ze net gedaan toevallig

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn zusje gaat ervan uit dat als het kindje er eenmaal is, we het allemaal even leuk en tof vinden als zij. En we er toch wel voor gaan zorgen. Wat we nu ook zeggen.
Cat_Tank is strong
  zondag 7 november 2010 @ 10:20:11 #219
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_88425829
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:19 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet waarom het kind van je zus jouw probleem of het probleem van je ouders zou moeten zijn... we leven niet in de VS waar de kinderopvang volstrekt onbetaalbaar is, maar in NL waar ouders een vermogen van de belastingdienst krijgen om de kinderopvang van te betalen.

En nee, ze krijgt waarschijnlijk geen urgentie voor woonruimte omdat ze zwanger is, dat deed men 20 jaar geleden al niet en doet men nog steeds niet, en terecht.

Maar waarom zou je drama maken van het feit dat zij nu een kind wil krijgen, het is jouw probleem niet en dat kind komt wel groot hoor... je zus is kennelijk intelligent genoeg om twee studies tegelijk te volgen, dus 1 studie afronden moet geen probleem zijn, en daarna kan ze gewoon aan het werk.
Waarom zou iedere andere moeder wel kunnen werken terwijl ze kleine kinderen heeft, en zij niet?
Met een beetje mazzel volgt ze een studie waarbij ze na haar afstuderen niet eens full-time hoeft te werken om alleen met haar kind rond te kunnen komen, en kan ze ook nog een beetje moederen.

Het is echt geen drama om alleen een kind op te voeden, natuurlijk zijn er situaties die een stuk idealer zijn dan dat, maar ze zal waarschijnlijk gewoon in staat zijn haar studie af te ronden en aan het werk te gaan, en die nonsens van "ik ga niet part-time werken om haar kind te verzorgen" slaat werkelijk nergens op... heb misschien collega's met kinderen? Die hebben toch ook geen part-time werkende zus zodat ze voor hun kinderen kunnen zorgen.

Ik vind het daarbij ook nog eens vrij grof dat je haar het liefst tot een abortus zou verplichten, en haar zelfbeschikkingsrecht zou willen afnemen omdat jij vindt dat je inspraak hebt omdat je je ooit met haar schoolkeuze bemoeid hebt, ze is geen 15 meer.

Fijn dat je vindt dat zij een andere keuze moet maken, maar ik vind dat je een enorm drama maakt van iets wat in eerste instantie jouw zaak al niet is.
_O_
Laffe huichelaar
pi_88425830
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:19 schreef Leandra het volgende:

Eens ^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 7 november 2010 @ 10:21:08 #221
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_88425838
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:19 schreef Leandra het volgende:

/thread
Cat_Tank is strong
  zondag 7 november 2010 @ 10:21:43 #222
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425844
quote:

Het is wel degelijk ook TS haar zaak, omdat zus te kennen heeft gegeven erop te vertrouwen dat ouders en zus wel even serieus helpen met de opvoeding etc.
Fotoboek
pi_88425866
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:21 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Het is wel degelijk ook TS haar zaak, omdat zus te kennen heeft gegeven erop te vertrouwen dat ouders en zus wel even serieus helpen met de opvoeding etc.
En omdat zus nog bij haar ouders woont, kunnen de ouders zich ook niet eraan onttrekken. Die moeten wel. TS kan nog naar huis gaan en dan is ze van het kind af. Dat geldt niet voor de ouders.
  zondag 7 november 2010 @ 10:23:53 #224
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_88425873
quote:

[..]

Je kan dat ook gewoon niet doen.

Waar ik wel bang voor ben is Teen Mom taferelen waarbij 'moeder' kind achterlaat in de ouderlijke woning en lekker met d'r billen gaat schudden in een tochtige club.
Cat_Tank is strong
  zondag 7 november 2010 @ 10:24:31 #225
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88425887
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:18 schreef Jessiiie het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Dit is geen emotionele chantage en ik snap best dat zusterliefde ook tot een bepaald punt gaat. Ik bedoel te zeggen dat je als zussen elkaar helpt waar je kunt? Tenminste, ik help mijn zus als er iets is en dat gebeurt andersom ook.
Mijn punt is meer dat TS eens met dr zus moet PRATEN in plaats van haar beslissing meteen te veroordelen. Het is allemaal helemaal niet zeker dat ze de komende 20 jaar "opgezadelt" zit met een kind. Voer een gesprek en misschien komen daar wel hele andere dingen uit en ziet het zusje ook in dat er geld en verantwoordelijkheidsgevoel moet komen voor een toekomst voor dat kindje.
Lees even terug, zus van TS gaat er, ondanks gesprekken, nog steeds van uit dat ouders en TS wel het een en ander opofferen voor het potentiele kind. Lekker dat zoveel mensen dat soort halve chantage even uit het oog verliezen/irrelevant vinden. :').
Fotoboek
  zondag 7 november 2010 @ 10:28:06 #226
67978 HenryHill
pi_88425944
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan nog is het haar keuze. Net als het jouw keuze is haar al dan niet in te steunen.
Zucht.

Ok, stel dat TS nog een keer zegt dat ze haar zus niet structureel gaat helpen en verder haar mond houdt, en haar ouders doen hetzelfde.
Wat gebeurt er: zij houdt het kind, en die kerel smeert 'm.
- Ze heeft geen woonruimte -> naar haar ouders
- Ze heeft geen geld, want geen werk -> pa en ma, geld aub.
- Ze kan niet altijd bij haar ouders terecht -> zus, pas jij op?

Leg me maar eens uit hoe je een alleenstaande moeder met goed fatsoen ook maar 1 van die 3 dingen kan weigeren?
Dus nee, het is niet een kwestie van "al dan niet steunen", je wordt er gegarandeerd in betrokken.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 7 november 2010 @ 10:28:43 #227
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_88425956
quote:

[..]

"leuk dat je een kind wil, maar ik heb mijn eigen leven en het daarmee te druk ook het jouwe te verzorgen"

zo lastig is dat niet om te zeggen. Als je je er niet aan kan houden, is dat je eigen probleem, dat geeft je niet ineens het recht ingrijpende beslissingen voor een ander te nemen.
Laffe huichelaar
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:30:06 #228
236264 crew  capricia
pi_88425984
quote:

Weer iemand die het topic niet gelezen heeft..zucht.
1. Het gaat hier btw niet over abortus maar hopenlijk nog over een overtijdsbehandeling. en niemand dwingt haar, het is en blijft haar keuze.
2. Het beste meiske heeft nog geen dag in haar leven gewerkt ze studeert
3. Ze woont thuis bij haar ouders heeft 0,0 spaargeld
4. Ze zegt nu al dat zowel mijn ouders als ik dus voor haar kind moeten gaan zorgen, 'want dan kan zij haar studie afmaken'
5. Er is geen vader die kan helpen

Wtf: als ze het houdt is dat haar beslissing, en niet die van mij of mijn ouders. Hoe kan ze zomaar iemand ongewenst een kind opdringen?
'En als het er is, dan vinden jullie het allemaal leuk'
Nou, nee...misschien? Mag ik dat zelf beslissen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:31:56 #229
236264 crew  capricia
pi_88426005
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:23 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Je kan dat ook gewoon niet doen.

Waar ik wel bang voor ben is Teen Mom taferelen waarbij 'moeder' kind achterlaat in de ouderlijke woning en lekker met d'r billen gaat schudden in een tochtige club.
Wat denk je zelf? Dat lijkt mij nogal duidelijk. Ze rookt nog steeds...want dat kan nu nog wel, zegt ze..

Edit: nog een aanvulling...in het gesprek wat ik met haar had gaf ik aan dat ze niet meer zomaar kan gaan stappen, omdat ze dan eenmaal verantwoordelijk voor haar kind is.
Haar antwoord: 'ik heb al een hele week niet gestapt om te kijken hoe dat zou zijn, en dat ging best goed'
:{
Mijn antwoord dat het niet over 1 week gaat maar om weken....zag ze niet zo. Want wij zijn er toch?

[ Bericht 29% gewijzigd door capricia op 07-11-2010 10:37:04 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:33:41 #230
236264 crew  capricia
pi_88426032
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Zucht.

Ok, stel dat TS nog een keer zegt dat ze haar zus niet structureel gaat helpen en verder haar mond houdt, en haar ouders doen hetzelfde.
Wat gebeurt er: zij houdt het kind, en die kerel smeert 'm.
- Ze heeft geen woonruimte -> naar haar ouders
- Ze heeft geen geld, want geen werk -> pa en ma, geld aub.
- Ze kan niet altijd bij haar ouders terecht -> zus, pas jij op?

Leg me maar eens uit hoe je een alleenstaande moeder met goed fatsoen ook maar 1 van die 3 dingen kan
weigeren?
Dus nee, het is niet een kwestie van "al dan niet steunen", je wordt er gegarandeerd in betrokken.
en ik vind het ook nogal emotionele chantage.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88426049
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:30 schreef capricia het volgende:

[..]

1. Het gaat hier btw niet over abortus maar hopenlijk nog over een overtijdsbehandeling. en niemand dwingt haar, het is en blijft haar keuze.
4. Ze zegt nu al dat zowel mijn ouders als ik dus voor haar kind moeten gaan zorgen, 'want dan kan zij haar studie afmaken'

Wtf: als ze het houdt is dat haar beslissing, en niet die van mij of mijn ouders. Hoe kan ze zomaar iemand ongewenst een kind opdringen?
Tuurlijk mag je dat beslissen. Maar uiteindelijk is de enige beslissing die bij jouzelf ligt of je haar wel of niet helpt als het kind er is, en in welke mate je helpt.

Lijkt me verstandig om je zus alvast eens langs de gemeente te sturen om te vragen of ze in aanmerking komt voor urgentie. Het antwoord zal "nee" zijn, en dan moeten jullie het er met haar over hebben hoe ze het dan gedacht heeft. En je ouders moeten dan ook wel duidelijk maken dat ze écht niet bij hen kan blijven wonen. En jij moet aangeven dat je écht niet een dag minder gaat werken om voor het kind te zorgen.
  zondag 7 november 2010 @ 10:36:07 #232
236046 NotYou
tigerblood
pi_88426079
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Dat lijkt mij nogal duidelijk. Ze rookt nog steeds...want dat kan nu nog wel, zegt ze..
Ach, als gekleurd kindje van een alleenstaande (blanke) moeder hoor je er helemaal bij als je ook nog eens eens licht gehandicapt bent. Geef 'm een stoere buitenlandse naam (Daryl, shaqueel, etc.) en hij is praktisch verzekerd van z'n streetcred. _O_

Een slimme zwangere meid is ook op de toekomst van haar kleine straatsoldaat voorbereid. :D
Je suis Charlie Sheen
pi_88426093
Het is voor capricia uiteindelijk nog wel te doen om gewoon te weigeren om op te draaien voor de zorg.

Ik denk alleen dat ze zich vooral zorgen maakt dat haar ouders die in de 60? waren moeten opdraaien voor alle ellende die straks komen gaat.
Ik denk dus dat de ouders heel duidelijk moeten maken dat dit niet gaat gebeuren.
De ouders willen genieten van hun oude dag en niet als oppas fungeren.
pi_88426096
Beste lemming ooit.
  zondag 7 november 2010 @ 10:38:39 #235
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_88426111
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:37 schreef ThePianoMan het volgende:
Beste lemming ooit.
Waar is het origineel dan?
Leef en Laten Leven
  zondag 7 november 2010 @ 10:39:00 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88426116
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees aub het topic.
Wat is er mis met een ouderwets "Nee"?

Prima als zij de zwangerschap wil voortzetten, maar het is haar zwangerschap, haar kind, haar verantwoording, en dus ook haar zorg hoe de opvang van de baby geregeld wordt.

Ik snap niet waarom er niet gelijk duidelijk gemaakt is/wordt dat jullie als familie niet de opvang van en zorg voor de baby gaan regelen... zo moeilijk is het niet om dat gewoon te zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:39:31 #237
236264 crew  capricia
pi_88426126
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je dat beslissen. Maar uiteindelijk is de enige beslissing die bij jouzelf ligt of je haar wel of niet helpt als het kind er is, en in welke mate je helpt.

Lijkt me verstandig om je zus alvast eens langs de gemeente te sturen om te vragen of ze in aanmerking komt voor urgentie. Het antwoord zal "nee" zijn, en dan moeten jullie het er met haar over hebben hoe ze het dan gedacht heeft. En je ouders moeten dan ook wel duidelijk maken dat ze écht niet bij hen kan blijven wonen. En jij moet aangeven dat je écht niet een dag minder gaat werken om voor het kind te zorgen.
Dat hebben we al zo vaak gezegd. Maar zegt ze ' als het kindje er is, vinden jullie het vast geweldig..'
En ze weet heus wel dat mijn ouders haar met kind niet op straat gooien.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:40:53 #238
236264 crew  capricia
pi_88426159
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is er mis met een ouderwets "Nee"?

Prima als zij de zwangerschap wil voortzetten, maar het is haar zwangerschap, haar kind, haar verantwoording, en dus ook haar zorg hoe de opvang van de baby geregeld wordt.

Ik snap niet waarom er niet gelijk duidelijk gemaakt is/wordt dat jullie als familie niet de opvang van en zorg voor de baby gaan regelen... zo moeilijk is het niet om dat gewoon te zeggen.
Sorry, lees aub het topic. Dat is haar allang gezegd.
Wat snap jij niet na het lezen van dit topic?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88426163
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat hebben we al zo vaak gezegd. Maar zegt ze ' als het kindje er is, vinden jullie het vast geweldig..'
Meid ga lekker slapen . Je moet niets . Hulp is vrijblijvend . Geld geven zou ik sowieso niet doen voor een ander zijn/haar kind .
Je ouders zijn gepensioneerd neem ik aan ? Welbereist ? _O-
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 7 november 2010 @ 10:41:00 #240
67978 HenryHill
pi_88426165
Maareh, ff wat anders: als je nou moet kiezen tussen:
- Je studie afbreken om zonder geld in ellende een kind op te voeden wat niet gepland is van een onbekende vader die waarschijnlijk niet gaat helpen, en
- Zwangerschap nu afbreken, lekker doorleven en feesten, studie afmaken, vaste partner zoeken en over vijf jaar nog eens aan kinderen denken

Dan is de keuze toch een no-brainer?
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:44:44 #241
236264 crew  capricia
pi_88426220
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:40 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Meid ga lekker slapen . Je moet niets . Hulp is vrijblijvend . Geld geven zou ik sowieso niet doen voor een ander zijn/haar kind .
Je ouders zijn gepensioneerd neem ik aan ? Welbereist ? _O-
Mijn ouders zijn niet gepensioneerd en hebben een paar jaar geleden een vrij lang ziekbed en overlijden van hun zoon meegemaakt. In de tussentijd hebben ze niet echt kunnen reizen.
Maar ach, wat maakt hun leven jou uit? Ik heb dit toch al meerdere malen vermeld in dit topic. En toen was jij toch ook wakker?

Hulp idd vrijblijvend, vragen om advies ook, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88426245
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat laatste daar zit dus jullie probleem in. En dat is toch echt jullie (c.q. dat van de ouders) en niet het hare. Zij past emotionele chantage toe, en jullie trappen er in.

Als ze straks een beroep op je gaat doen voor kinderopvang, ga je dan inderdaad een dag minder werken ondanks dat je daar niet op zit te wachten? Want eigenlijk is het heel simpel: da tmoet je dus niet gaan doen om andermans problemen op te lossen. Als je wel die bereidheid hebt, dan heeft je zusje dus gelijk als ze er van uitgaat dat jullie er toch wel voor zullen zorgen.
  zondag 7 november 2010 @ 10:47:15 #243
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_88426266
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn niet gepensioneerd en hebben een paar jaar geleden een vrij lang ziekbed en overlijden van hun zoon meegemaakt. In de tussentijd hebben ze niet echt kunnen reizen.
Maar ach, wat maakt hun leven jou uit?
Hulp idd vrijblijvend, vragen om advies ook, toch?
Misschien ligt het wel zo simpel als hij het stelt. Zij weet heel goed dat jullie toch gaan opdraaien ervoor, wat jullie ook zeggen, en je geeft toe dat jij en je ouders zullen zwichten. Doe het serieus niet en maak alle aanstalten elke insinuatie/opmerking die zij doet dat jullie wel geld toestoppen en oppassen met een dikke honkbalknuppel het veld uit te slaan met NEE. Begin daar direct mee, zonder enige toevoeging. Want zo wil je het, en zo zal je het duidelijk maken.
Cat_Tank is strong
pi_88426279
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:47 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Misschien ligt het wel zo simpel als hij het stelt. Zij weet heel goed dat jullie toch gaan opdraaien ervoor, wat jullie ook zeggen, en je geeft toe dat jij en je ouders zullen zwichten. Doe het serieus niet en maak alle aanstalten elke insinuatie/opmerking die zij doet dat jullie wel geld toestoppen en oppassen met een dikke honkbalknuppel het veld uit te slaan met NEE. Begin daar direct mee, zonder enige toevoeging. Want zo wil je het, en zo zal je het duidelijk maken.
Idd.
  zondag 7 november 2010 @ 10:49:14 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88426296
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:30 schreef capricia het volgende:
[..]

Nee, werkelijk een schande dat ik niet eerst het hele topic heb gelezen, foei, het zou verboden moeten worden :{w

1. Overtijdbehandeling of abortus maakt niets uit als zij niet wil.... daarbij ben je nogal slordig in je aanduiding van haar zwangerschapsduur; als je 3 a 4 weken zwanger bent dan weet je dat nog niet eens want dan ben je nog niet overtijd, dus duidelijkheid daarover zou wel prettig zijn.
2. Nog geen dag gewerkt? En? Betekent dat ook automatisch dat ze nooit een dag in haar leven zal kunnen werken? Het is niet zo dat ze met haar achtergrond automatisch bij de Mac achter de kassa terechtkomt, maar zelfs al zou ze daar moeten gaan werken; dat betaalt ook gewoon minimaal het wettelijk minimumloon en daarvan kun je als alleenstaande ouder ook rondkomen.
3. Geen spaargeld, drama... want uiteraard kan het alleen maar goed komen met een baby als hij in een McGregorshirtje van ¤ 50,= het ziekenhuis verlaat na de bevalling, en vervolgens in een gloednieuwe Bugaboo kinderwagen ligt, want anders is het kind zielig...
4. Dan zeg je gewoon dat ze het kan vergeten dat jullie voor oppas gaan spelen, het kinderdagverblijf is er voor gemaakt. En wat ze vervolgens doet met de wetenschap dat haar kind niet jullie probleem gaat zijn moet ze zelf weten.
5. Ah gos, er is geen vader.... nou dan moet dat kind wel voor galg en rad opgroeien hè, want met kinderen zonder vader gaat het per definitie fout.

Mijn god, wat een kortzichtigheid en vooringenomenheid....
Maak duidelijk dat haar kind haar kind is en de zorg voor haar kind ook haar taak, en natuurlijk zal het niet makkelijk worden, zeker niet als alleenstaande moeder, maar je schopt nogal een partij drama van iets wat jouw probleem niet is, maar het hare.

Dat is waar het om draait; het feit dat je haar kennelijk niet duidelijk kunt of wilt maken dat jij haar probleem niet gaat oplossen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 10:55:56 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88426405
Ik lees herhaaldelijk dat er over bepaalde zaken al lang en breed met het zusje zou zijn gepraat.

Hoe lang is ze nou helemaal zwanger?!
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 november 2010 @ 10:56:04 #247
67978 HenryHill
pi_88426411
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:49 schreef Leandra het volgende:
(snip)
Mijn god, wat een kortzichtigheid en vooringenomenheid....
Maak duidelijk dat haar kind haar kind is en de zorg voor haar kind ook haar taak, en natuurlijk zal het niet makkelijk worden, zeker niet als alleenstaande moeder, maar je schopt nogal een partij drama van iets wat jouw probleem niet is, maar het hare.

Dat is waar het om draait; het feit dat je haar kennelijk niet duidelijk kunt of wilt maken dat jij haar probleem niet gaat oplossen.
Je kunt er bijna zeker vanuit gaan dat het wel haar probleem wordt. En hoe moeilijk het wordt, daar heeft ze volgens mij ook geen benul van.

Nog los van het feit dat TS en haar ouders nog steeds openlijk in het opvoedingsplan worden geplaatst.
  zondag 7 november 2010 @ 10:56:51 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88426425
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry, lees aub het topic. Dat is haar allang gezegd.
Wat snap jij niet na het lezen van dit topic?
Als dat "Nee" allang gezegd is, waarom maak jij je dan nog druk over een dag minder werken om voor haar kind te zorgen??
Sta je niet sterk genoeg in je schoenen om je woord je woord te laten zijn?

Als je ouders al "Nee" gezegd hebben, waarom maak je je dan nog druk over het feit dat ze 2 dagen per week op de baby moeten passen?? Hebben ze haar niet zo fatsoenlijk opgevoed dat ze hun woord serieus neemt?

Volgens mij is dat het probleem.... jij en je ouders hebben zich tot nu toe overal tegenaan bemoeid en altijd alles voor haar opgelost, en kennelijk zelfs financieel de mogelijkheid gegeven 2 a 3 studies tegelijk te doen, en zij is het inmiddels normaal gaan vinden dat alles wel voor haar geregeld wordt.

Tijd om duidelijk te maken dat deze keuze ook een keuze voor eigen verantwoordelijkheid is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 10:58:39 #249
236046 NotYou
tigerblood
pi_88426461
Je zou haar als gezin ook bij voorbaat al met haar neus op de feiten kunnen drukken, en alle kosten (voeding, kleding, etc) alvast op een rijtje zetten, alsmede te treffen voorbereidingen. Wil je 't haar echt grondig ontraden dan maak je ook kenbaar dat deze vorm van ouderschap/bewuste zwangerschap niet iets is waar jullie achterstaan en geef je haar te kennen dat ze zelf maar eigen woonruimte moet regelen voor zichzelf en de baby. Reken haar alvast de vaste lasten voor, ook in de private sector zodat ze weet waar ze aan toe is als het met die urgentie niet lukt. (Laat haar alvast contact opnemen met de relevante instanties en 't proberen te regelen.)

Weet ze ook wat ze het kind allemaal te bieden zou moeten hebben maar mist. En dan heb ik 't nog niet eens over 't emotionele/opvoedkundige aspect. Wie heeft daar überhaupt de tijd voor, als zij al dat benodigde geld aan het verdienen is met de baan die ze helemaal nog niet heeft? :')
Je suis Charlie Sheen
pi_88426476
Geef een corrigerende tik.

En ik ben voorstander van Reflectieve Abortus ^O^ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')