SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de afgelopen een hoop verzoekjes gekregen voor de mutsen
Iedereen is enthousiast en wil over mijn hoofd aaien omdat ze zo zacht zijn, dus ik haak vrolijk door.
Met naald 7 en lekker dikke wol heb je zo'n muts zo klaar
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ookvoorjouOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijsje dat is natuurlijk helemaal waar maar er is meer in mijn leven dan haken alleenquote:Op maandag 8 november 2010 23:22 schreef mijsje het volgende:
Caroline, wij zijn veel leuker dan in dat andere topic!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemorgen!!! Het zonnetje schijnt weer!
Ok niet letterlijkPokkeweer.
Is er meer dan alleen haken in het levenEcht? dat wist ik niet.
Ik ga vanavond mn grote lelijke pinguin afmaken. En dan maar eens kijken voor een nieuw projectje.
Goedemorgen LadyBlack.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
Mogge!
Ik ga mijn uiltje vandaag afmaken hoop ik! Ben altijd erg slecht in het afmaken van projectjes, afwerken vind ik vreselijk
Zit met de gordijnen dicht want er staat een steiger voor het raam met schilders erop, heb niet zo'n zin dat die me op mn vingers zitten te kijken
Hahaha, ik ben dus niet de enige die niet van afwerken houdtquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:42 schreef Muck het volgende:
Afwerken, blegh!
Ik heb drie mutsen waar ik eigenlijk nog wat draadjes van weg moet werken, maar die ik gewoon draag![]()
![]()
Is inderdaad een heel goed boekje om te beginnen, heb ik hier ook liggen :-)quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:01 schreef Muck het volgende:
Ik ben mijn boekenkast een beetje aan het opruimen, en doe ook mijn Amigurumi-boekje van Sabine Uhl-Fisher weg, omdat ik het inmiddels te makkelijk vind. Het is dus vooral geschikt voor beginnende haaksters.
Als één van jullie interesse heeft, geef dan gerust een gil
[ afbeelding ]
bij de letteren/humanities gebruik je juist wel ik/wij. niet zo vaak je.quote:Op maandag 8 november 2010 21:15 schreef trui het volgende:
dat hangt een beetje van de beoordelaar af, whoop. ik vind het niet per definitie verboden, maar er zijn er die strenger zijn. meestal is het woord 'je' wel te omzeilen hoor. en het is een risico voor de zakelijkheid van een tekst, lijkt al gauw te informeel als je 't wel gebruikt.
ik gebruik juist vaak het begindraadje, dat er anders toch maar een beetje nutteloos bij hing.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik geloof dat ik nu toch echt afhaak, ik hou niet van slowchatreeksen.
Mooi!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef LadyBlack het volgende:
Doorbikkelen pays off!
[ afbeelding ]
bij mij zijn de minderingen nauwelijks terug te vinden, wat ik dan ook doe is door de eerste steek alleen door t eerste lusje, en dan door de tweede steek door beide lusjes. en dan de steek afmakenquote:Op maandag 8 november 2010 13:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's dan maar?
[ link | afbeelding ]
Beertje
[ link | afbeelding ]
Mislukt....aapbeeriets?
En nog een vraagje, voor de mensen die wel beestjes maken. Als je de elke ronde mindert, wordt het minder mooi dan de rest zeg maar, of ben ik de enige die dat heeft?
Erg jammer!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik geloof dat ik nu toch echt afhaak, ik hou niet van slowchatreeksen.
ik kan t toch wel een beetje begrijpen wat Doedezemaar bedoelt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]t gaat toch zeker 80% van de posts gewoon over haken/technieken/steken/winkels/projectjes? met soms een opmerking erbij?
K vind m echt schattig geworden, die wenkbrauwen!!! heb je die zo gekocht? of zelf gemaakt!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef LadyBlack het volgende:
Doorbikkelen pays off!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef EsseEi het volgende:
de uil is leuk!!! Was jij nou ook de gene die eerst een uil had gemaakt die toen volgens niemand op een uil leek??
En het beertje is ook cute!!! Weet niet meer zo goed hoe het neusje eerst was...:@
dat kersthaakboekje ziet er zo best wel truttig uit maar denk dat er inderdaad wel leuke dingen in staan!haha het is alleen net hoe je de foto aankleed
![]()
begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar de andere minder methode....had niet zo'n last van de gaten maar als het nou echt zo'n verschil maakt....nog maar eens terug bladeren dus.
Whehehe, ja dat was ik. Mijn uiltje werd een pinguin genoemdquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef EsseEi het volgende:
de uil is leuk!!! Was jij nou ook de gene die eerst een uil had gemaakt die toen volgens niemand op een uil leek??
Akenquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
Uil is leuk! Ik vind mn pinguin juist op een uil lijken!
De grotere versie is af! ik vind m zo veel schattiger dan de kleine(die gewoon een beetje lelijk was)
Zal donderdag wel even fotootje maken.
Wie weet er toevallig een leuke shopstad waar ze ook wolwinkeltje(s) hebben? Zit er wat in den haag?
Ik heb ik 1 post gezet een paar topics terug.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:23 schreef caroline88 het volgende:
Wat een pracht van een uil, LadyBlack!
Trui ik vind nummer 4 ook mooi van kleur.
Welkom Trovey! Dacht dat je hier al was maar ik ben je naam dan waarschijnlijk ergens anders tegengekomen. Je zou voor die bank eens kunnen informeren bij een kringloopwinkel. Heb gehoord dat een kringloopwinkel zelf nog wel dingen repareerde of als ze dat al niet doen kennen ze misschien iemand? Of zoek een arme student met handige handjes.
Dit zijn losse leren kussens met rits (met blokschuimvulling) in een chromen frame met een soort houten lattenbodem in het zitdeel. Ooit gekocht bij Trendhopper , Wie weet kan ik t.z.t. wel een nieuw zitkussen maken met een blok goed schuim en een lap kunstleer, is op zichzelf wel te doen voor iemand met twee rechterhandjes voor de naaimachine/handnaaien....helaas heb ik echte linkerhanden met naaien.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:46 schreef caroline88 het volgende:
Mijn moeder heeft dat vroeger eens gedaan. Bank eerst helemaal strippen en dan de nieuwe stof op het houten frame (nooit geweten dat er hout binnen in die bank zat maar zo zie je de wereld eens van een andere kant) en dan vastmaken met zo'n elektrisch nietmachine. Voor mijn (niet zo betrouwbare want het is al een "paar jaartjes" geleden) herinnering was het een middagje werk.
het patroon vind je hierquote:Op woensdag 10 november 2010 00:06 schreef trovey het volgende:
Leuke sloffen trouwens. Ik heb een paar dagen geleden nog wat patronen van allerlei sloffen opgevraagd op een site maar die stonden er niet bij.
Ja, ik kwam er na 5 rijen achter dat ik inderdaad niet zo goed nagedacht had over de hoeken (gewoon rond gemaakt en gemeerderd, ipv een maniertje op te zoeken om ze 'hoekig' te maken). Ik had geen zin om ze allemaal uit te halen ( halve stokjes) en ik dacht noujja dan naai ik wel het bochtje om. Volgende kussen daar van tevoren even rekening mee houden.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:31 schreef trui het volgende:
ah, leuk! wat ziet dat er toch lekker vrolijk uit, zulke vlaggetjes. en je kussen is ook leuk geworden. hoe had je de rand nou gemaakt? en zijn de hoeken nou toch wat rond geworden of lijkt dat maar zo? zwaar he, dat vastnaaien. hopelijk zijn je blaren snel weer helemaal weg. maar als je in dit tempo doorhaakt krijg je er zo weer nieuwe blaren bij.
Alert. Altijd opletten als trui iets zegt want wee je gebeente als je haar goed advies negeert. Ze slaat je meteen om de orenquote:
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:16 schreef trui het volgende:
en ik zal dit haar nog jaren nadragen natuurlijk he. mijn adviezen zijn dan wel gratis, maar niet voor niets!
Dat lijkt me logisch!quote:Op woensdag 10 november 2010 10:16 schreef trui het volgende:
en ik zal dit haar nog jaren nadragen natuurlijk he. mijn adviezen zijn dan wel gratis, maar niet voor niets!
Ik ook, tv aan, laptop op tafel voor me en haken, J verklaart me zot dat ik geen fouten maakquote:Op woensdag 10 november 2010 12:33 schreef kirsten. het volgende:Zoals je ziet heb ik nogal wat tijd over en haken doe ik tegelijkertijd met het tv-kijken/laptopscherm staren, dusja dan gaat het idd wel snel
Klinkt bekendquote:Op woensdag 10 november 2010 12:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik haak het meest effectief als ik in de trein zit eigenlijkmuziekje in de oren en dan helemaal geen afleiding
Dit weekend misschien weer, alleen is het jammer dat treinen zo duur is.
vroeger stond op de markt van t kastelenplein in Gestel wel een wolkraampje maar of dat nu nog is...quote:Op woensdag 10 november 2010 10:28 schreef Eska het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch!
Even nog een vraagje aan hen die bekend zijn in Eindhoven; heeft de markt ook een kraam met haakspullies?? Ik heb rondgelopen en gezocht daar (al weer even geleden), maar zag alleen maar stoffenkramen....héél véél stoffenkramen. Nou ben ik koe als het gaat om oriënteren, dus ik sluit niet uit dat ik een aantal kramen meer dan eens heb gezien.Maar dus geen kraam kunnen vinden met wol/katoen, haaknaalden, etc.
Naar de Greef ben ik overigens laatst geweest. Da's idd zalig ruim daar! Ze hadden alleen niet alles wat ik zocht. En voor 't Smitje heb ik nog niet voldoende moed verzameld.
hier ook een tvhaakster, ik kan niet eens gewoon tv kijkenquote:Op woensdag 10 november 2010 15:02 schreef Muck het volgende:
[..]
Klinkt bekend
Van Driebergen Zeist naar Arnhem is precies een half uur, of 2 GS'jes, of 1 toer van mijn vestje
Je uil is leuk geworden trouwens
Haken voor de TV doe ik ook veel. DVD'tje van Greys Anatomy aan, patroon naast me en fröbelen maar
Same herequote:Op woensdag 10 november 2010 15:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier ook een tvhaakster, ik kan niet eens gewoon tv kijkenben daar veel te onrustig voor.
Da's toevallig waar ik om de hoek woon.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
vroeger stond op de markt van t kastelenplein in Gestel wel een wolkraampje maar of dat nu nog is...
Klinkt bekendquote:Op woensdag 10 november 2010 15:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier ook een tvhaakster, ik kan niet eens gewoon tv kijkenben daar veel te onrustig voor.
Ik houd niet zo van blogs, maar op Attic24 kijk ik nog wel eens, de vrolijke kleuren en de simpele, maar prachtige werkjes die ze maakt spreken me altijd erg aanquote:Op woensdag 10 november 2010 16:15 schreef BuupWerk het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie favo haak blogs ?!?!
ik vind 'm ook leuk, maar hij is zo vreselijk stijf & dik dat ie niet zo comfortabel zit vrees ik...quote:Op woensdag 10 november 2010 11:28 schreef LadyBlack het volgende:
En Trui, ik vind die slof met dikkere wol eigenlijk juist heel leuk nu het niet helemaal vervilt ismooie kleuren ook. En ik blijf fan van je kat, wat een heerlijk beest
![]()
Ik had nog een donkerblauw en een roze sokkengaren liggen. Dat wil ik eerst eens proberen, als het dan heeeel mooi wordt waag ik me misschien nog een keer aan een meer bijzonder garen.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:29 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 'm ook leuk, maar hij is zo vreselijk stijf & dik dat ie niet zo comfortabel zit vrees ik...
succes met je sinterklaas!
knitwit wat leuk dat je die oldrosewrap aan 't maken bent. welk garen heb je ervoor gekozen?
Ik heb ook niet een speciaal blog waar ik nou altijd op terug kom, maar Attic24 is wel echt heel erg leuk.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:18 schreef Muck het volgende:
Ik houd niet zo van blogs, maar op Attic24 kijk ik nog wel eens, de vrolijke kleuren en de simpele, maar prachtige werkjes die ze maakt spreken me altijd erg aan
wat grappigquote:Op woensdag 10 november 2010 16:18 schreef Eska het volgende:
[..]
Da's toevallig waar ik om de hoek woon.Ik kom er alleen ongeveer nooit. Woensdagmiddag is in huize Eska een bijzonder ongeschikt moment om te gaan markten.
Maar die ene keer dat ik er wel was, geen wolkraampje gezien. Helaas. Sowieso vond ik die markt nogal tegenvallen (maar misschien ben ik verwend
)
Maar dank voor 't meedenken!
Leuk, maar ik ben toch meer van de praktische dingen....mijn huis is al zo vol.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:26 schreef EsseEi het volgende:
http://blog.craftzine.com(...)chine_amigurumi.html hahaha wat mensen allemaal niet bedenken om te haken. vind 'm wel tof, ook wel mooi surprise idee ofzo(wel veel werk
)
Lol, ik had hetzelfde idee. Gewoon een dagje treinen omdat het haken dan zo lekker opschiet!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:44 schreef EsseEi het volgende:
ow ja de trein: ik wordt daar juist wel afgeleidhet haakt wel lekker enzo (veel beters heb je er toch niet te doen) maar altijd, ALTIJD zijn er oude dametjes die tegen me beginnen te praten enzo
en inderdaad wel duur, maar doordeweeks niet voor mij ^^
moest wel lachen om de opmerking van LB (?) dat eht wel duur was, zag gelijk voor me dat je speciaal met de trein gaat (gewoon rond reizen, niet ergens heen) om te kunnen hakenhahaha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja best wel, alleen weten we niet hoe of wat, kijk als het om 1 dingetje gaat dan kan het wel, maar we zijn geen bedrijf ofzo, en hebben ook een soort van leven(jaja weet dat het niet zo lijktquote:
Oei, scherp Truiquote:
Ohja, hij staat er gewoon bij!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:16 schreef trui het volgende:
deze staat ook op ravelry.(met helm!
)
Je breit een muts voor je vriendje, wat cute!!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
wat een leuke dingen allemaal weer! ik ben nog steeds bezig met mn sjaal/omslagdoek. ik wil er uiteindelijk ook nog wristlets/ handschoenen zonder vingers bij haken. patroon kan makkelijk daarvoor gebruikt worden denk ik.
oh en ik brei een hele simpele muts voor vriendje. maar omdat ik niet kan omgaan met losse naalden zonder kop (werd echt extreem lelijk) brei ik m nu plat en komt er een naad in zn muts. vond ie niet erg
ik ben meer een haakster dus echt he...
quote:Op woensdag 10 november 2010 21:19 schreef trui het volgende:
haha een naad in je muts. wel iets voor een volgende topictitel.maar wel even showen he, als ie klaar is! evenals de sjaal en toebehoren!
quote:Op woensdag 10 november 2010 22:14 schreef Spiegelei het volgende:
Stefanie! wat is Floortje leuk geworden!
LB, mooie pingu.... euhm uil!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |